Forum >> 164-166

frenk02-03-2008 08:01:48 // 37838
Hello !

Bővebben úgy értettem,hogy a motorvezérlő elektronikában apro zárlat volt ,vagy valami túlmelegedett és tezáltal letiltott . Azonban pár perc várakozás után kihült , és újra rendben volt minden ,........egy darabig :) .
Nekem kicserélték az elektronikát ,és minden rendbe jött .
Rolandoo7802-03-2008 02:17:37 // 37837
sziasztok

koszi a valaszokat.

Frenk!!

ezt kifejtened bovebben? hogy erted hogy a komputer?
BeczA01-03-2008 20:57:47 // 37836
volt egy ismerösömnek egy 146 ami fojton leállt. mindent kicseréltek ami szóba jöhetett és a végén kábelköteget cseréltek és megjavult... gondolom a minöségi bosch elektronika.
GEORGE01-03-2008 16:28:09 // 37835
Azért kell levenni a sarut és várni, hogy Reseteljen a compjutered.....amennyiben compjuterre kötötd és ott resetelsz vagy törlöd a hiba kódot akkor nem kell levenni a sarut és várni em kell.
Kilo166 (Droid#1)01-03-2008 16:24:35 // 37834
Van.... 2 is. Meg akarod venni? :-)))))
frenk01-03-2008 13:48:39 // 37833
Hello !

Nekem is voltak hasonló problémáim pár éve ,nálam a komputer volt a bűnös ,valami zárlat lehetett azt modták, 5-10 perc várakozás kihült ,és megint minden rendben volt.
Persze nem biztos ,hogy nálad is ez a baj ,de ez is számításba jöhet.
Rolandoo7801-03-2008 09:59:13 // 37832
de ha alapjarati motor akkor miert nem indul be utana kozvetlenul? miert kellett leszedni az aksirol a sarut varni vagy 10percet es utana inditani?
Don Gombóc01-03-2008 08:35:35 // 37831
A lambdaszonda akkor is lehet hibás ha a computer nem jelzi ki, ezt már megjártam. Bár a rossz lambdaszonda miatt nem állhat le a motor, inkább hidegen nem veszi a gázt. Ez inkább alapjárati motor mint írta Whiteshark. De nem ártana ellenőrizni a test csatlakozásokat is a motortérben, valahogy úgy hogy mérni a feszültséget egyes elektromos alkatrészeknél, mert azok feszültségének meg kell egyezni az akkumulátoron mért közvetlen feszültséggel. A nem eléggé jól érintkező testkábel esetén lehet kevesebb feszültség egyes berendezéseknél ami ezért nem működik jól.
W.01-03-2008 08:12:22 // 37830
Nálam az előző 2.0 TS-nél ugyanezt csinálta néha. Alapjárati motor volt a gond ( remélem jól írtam) , viszont nem ártana megnézned milyen akksi van a vasban! Lehet hogy egyszerűen az a gond és menetközben egyszerűen nem tölt rendesen.
Rolandoo7801-03-2008 03:24:01 // 37829
sziasztok Alfas kollegak!

eloszor is bocs, hogy mindig akkor irok csak amikor kerdesem van, de nagyon suru volt az elmult par honapom. most tenyleg szuksegem lenne a tanacsotokra es a lelki vigasztalasotokra, vagy a lebaszasotokra.

nos:
fel eve van nalam lassan a bambino es nagyon rendben, kolcsonos szerelemben teltek a napok. kapott uj good year gumikat, tuti olajat, vezemuszij cseret stb. en kaptam tole hihetelen jo vezetesi elmenyt es luxust. az elozo autom egy 12 eves 250ezer km-t megtett honda accord volt ami SOHA nem hagyott cserben es semmi extra koltseget a kotelezo dolgokon kivul nem produkalt. megbizhatosagbol csillagos 5os, vezetesi elvezetbol, esztetikai elmenybol 2es ala mondjuk.

tegnap a zenekarommal elindultunk itt angliaban egy koncertre ami kozel 2000km autozast jelentett. alfaval mentem en elol. a jo oreg hondammal jottek utanam a tobbiek, mind a ket kocsi tele hangszerekkel, erositokkel stb.
az elso 1500km remekul zajlott. kocsik hibatlanok, koncert jol sikerult. mar uton voltunk vissza haza, amikor is a legforgalmassabb reszen a londoni korgyurunel az alfa egy lassitasnal leallt teljesen. ujra inditasnal az onindito hiaba forgatta a motort nem indult be. felretoltuk. olaj szint ellenorzes. olaj rendben. akkumlator sarut levettuk, vartunk kb 20 percet, saru vissza, auto rendben elindult. aztan egy ora folyamatos araszolas utan az egyik lassitasnal ugyanez megegyeszer. gyogymod megint hatott. roviditem a sztorit. szoval mindez 8szor tortent meg az ut soran olyan helyeken mint a londoni 8savos korgyuru este 6kor a csucsban...probalkoztam azzal hogy lassitasnal is fent tartom a fordulatot, nem segitett. tortenethez meg hozza tartozik hogy az engine check lampa amiota nalam van a kocsi kissebb megszakitasokkal de mindig jelez. elvittem ketszer is szerelohoz de mindannyiszor azt irta hogy co2 problema. de nem volt baj a szondaval csak neha beleirt valamit a komputerbe. ezek utan mar nem foglalkoztam a lampaval de az auto remekul ment, nem fogyasztott sokat stb szoval nem erdekelt hogy vilagit az a szar.

a honda persze ezt a kinszevedest is rohogve nezte vegig es hibatlanul teljesitett...

van tippetek mi lehet ez? en voltam a f@sz es valamit ki kellett volna cserelnem a 150ezres szerviznel? minden heten ki kellett volna olvastatnom a hibakodot?

nagyon kosz a tanacsokat elore is!!!

Roland
Firemanus29-02-2008 23:50:55 // 37828
Csövike.Nekem is volt radiátorból beázás.Hűtő tömítőt öntöttünk a vízhez és megfogta. Azóta már lecseréltem a fagyállót,de még mindig jó.Remélem sokáig így is marad.Viszont mi is kiszárítottuk a műszerfal belsejét.
Charlie 16629-02-2008 15:19:29 // 37827
Na, azt helyből passzolom, arra sajna nincs 5letem.
Talán Bandi...
W29-02-2008 14:41:00 // 37826
Vazze... kemeny dio... szetrobbantottam a jatekost de inkabb majd holnap folytatom. Kozben azert eszre kellett vennem, hogy a kozpontizar vezerlo teljesen kuka, szetszedtem de direkt olyan IC van benne amirol meg a neten sem talaltam semmit. Kellene nekem bontottan egy ilyen kis sarga reledobozka, van otletetek?
Charlie 16629-02-2008 11:58:05 // 37825
A radiáror árát Wadarr már megírta.
Onnantól attól függ hogy szervíz vagy te magad csinálod.
Ez alapban ügyes ember által 4-5 óra alatt levezényelhető, de ha valaki bénázik, akkor több is lehet.
Ezt már csak fel kell szoroznod a szervízóradíjjal, és íme az eredmény.
BeczA29-02-2008 11:24:21 // 37824
mibe fáj egy ilyen művelet??
W29-02-2008 11:12:26 // 37823
Remek... akkor levonulok es nekikezedk.
Charlie 16629-02-2008 11:06:16 // 37822
...és én is túlvagyok már rajta.
BeczA29-02-2008 10:54:57 // 37821
Ha jól emlékszem akkor Arno kollégának volt valami, hasonló nyűge....
Charlie 16629-02-2008 09:14:56 // 37820
Igen, általában a műszerfal felőli megközelítést szokták javasolni, mert oda nem kell "nyüzüge" ember, és jóval kevésbé piszkos.
Ha viszont előről csinálod, a klímához nem kell hozzányúlni, az fix.

100.000-ért én is megcsinálom Neked :):):)
W29-02-2008 09:11:01 // 37819
Nem baj ha piszkos melo, ez van... inkabb mint lebontani az egesz belsejet. Hirtelen 100e -et nem szeretnek fizetni ezert a dologert mert akit felhivtam ugy kezdte, hogy igen csinaltunk mar tobb 166-ost is, le kell bontani az egesz muszerfalat mert maskeppen nem lehet raadasul a klimat is le kell engedni. Gyorsan kihoztott nekem 100.000-et erre az egeszre radiatorral egyutt, de a radiator kisker ara is csak 12e ft szv.... inkabb megveszem es nekiesek a tuzfalnal.

Az elektronikakat mar kiszedtem es at fogom mosni ultrahangos mosoval mert oda ahova beszivargott a folyadek... nem nez ki tul szepen a pcb.
Charlie 16629-02-2008 08:31:41 // 37818
Ha ég nem barmoltad nagyon széjjel, akkor egyszerűbb előről. Kéréds mennyire akarsz szutykos lenni, mert a tűzfal felőli bontás nem egy steril meló.

Az elektronikát azért viszont szárítsd ki, mert az ördög nem alszik.

Amúgy észre lehet venni ha folyik a cuccos, mégpedig úgy, ha sterilre tisztítod a kocsit,kikapcsolod a klímát és ráadod a fűtést. Ha szivárog, akkor az első pár percben érezni a fagyálló szagát. nem sokáig, de frankón lehet érezni.
Sokan eltévesztik, mert némileg hasonlít a fagyállós ablakmosó szagára, de nem az, mivel az ablakmosó tartályát messze nem éri annyi hő, így arról még nem hallottam hogy egy Alfában a mosótartály eldurrant volna.
(BMW-ben már láttam)
W29-02-2008 08:26:13 // 37817
Hali baratom! :) Nahh hat annak nagyon orulnek ha tenyleg ki lehetne szedni a motorter felol. Bar a muszerfalat is lebontottam mar felig. Egyebkent ha nem torik fol az automat es nem rontjak el az immobilisert meg most sem tudom, hogy uszik az egesz muszerfal a hutofolyadekban. Viszont azt ertekelem, hogy minden elektronika mukodik annak ellenere, hogy tocsogtak a hutofolyadekban. Bar eleg nagy a kar, rengeteg sarut ki kell cserelnem + attisztitani a vezerlodobozkakat.
Charlie 16629-02-2008 08:16:49 // 37816
Te mond Gézabá', neked van tesód ?:):):):)
Charlie 16629-02-2008 08:16:13 // 37815
hahóóó nagymester, de régen jártál erre :):):)

Ha jól tudom, nem Te vagy az első akinél ez a probléma meról fel. A fűtőradiátor sajna valami elbaxott műanyagból van, és idővel és használattal vetemedik, majd reped.
Bölcs dolog kicserélni, mert alatta némi elektronika lapul, az meg inkább a napos száraz időt kedveli és nem a csepegtetős folyadékot.

Való igaz, a műszerfal leszerelésével is meg lehet közelíteni, de talán egyszerűbb ha a motortéf felől, a tűzfal irányából kezded.
Belűről tisztább és kényelmesebb de bonyolultabb.
Ha a motortér felől nyitsz akkor ott lehet nyújtódzkodni és természetesen piszkosabb meló, de gyorsabban meg lehet onnan közelíteni.
Szépen kezdd el lebontani a takarólemezt felül, és onnan már adja magát.
W29-02-2008 00:14:18 // 37814
Sziasztok!

Kerdesem a kovetkezo: volt mar valakinek problemaja 166 futoradiatorral? Az enyem konkretan igen becsuletesen szivarog es ezt nem igazan nezem jo szemmel :) Valoban le kell bontani es ki kell szedni az egesz muszerfalat ahhoz, hogy ezt a futoradioatort ki lehessen cserelni? Ha igen szivesen veszek otleteket, hogy hol kezdjek neki a bontasnak :)
Kilo166 (Droid#1)28-02-2008 22:25:18 // 37813
Na most ,hogy teljesen osszekavarjam azokat akik azt hittek mar ertik a rugok titkait:DD

Kinek milyen rugói vannak a 166-ban?

1. Arno (eredetileg 2.5 V6 automata): piros-sárga (elöl és hátul)
2. Grando (eredetileg 2.5 V6): zöld-lila (elöl), piros-sárga (hátul)
3. szétkapott gép (3.0 V6 automata): barna-sárga (elöl)
4. Becza (2.0 TS): sárga-lila (elöl)
5. 2.0 V6 TB: zöld-lila (elöl)
6.Grande Bandi 2.5 V6 lila-sarga elol, zold-piros hatul 2000 es evjarat(mert szerintem az is szamithat)
7.Grande B.:2.0 V6TB feher-zold elol, rozsaszin -zold hatul 1998-as.
8.Grande B.:2.4JTD kek-zold elol ,feher sarga hatul 2001-es(van meg egy diesel ,de arrol nincs meg infom)de biztos ,hogy az is mas lesz.
9.Firemanus 2.0TS: sárga-barna (elől-hátul) 1999-es,az hogy eredeti-e.....nemtom Kéretik folytatni a sort! Hátha kibogozzuk az igazságot a rugókról! :DDDD ;)))
10. tipoatti: halvány sejtelmes segédfingom sincs. És szerintem Falatkának SE... :)
11. Kilo166: van a négy spirál alakú, és a motorháztetőt is lefogja egy
Grando28-02-2008 21:50:56 // 37812
Na akkor veletek is csak többen vagyunk. :DDD ;)))))
Amúgy télleg mindegy, qrvára nem tudjuk megfejteni... :DDDD
tipoatti28-02-2008 21:46:51 // 37811
Na most ,hogy teljesen osszekavarjam azokat akik azt hittek mar ertik a rugok titkait:DD

Kinek milyen rugói vannak a 166-ban?

1. Arno (eredetileg 2.5 V6 automata): piros-sárga (elöl és hátul)
2. Grando (eredetileg 2.5 V6): zöld-lila (elöl), piros-sárga (hátul)
3. szétkapott gép (3.0 V6 automata): barna-sárga (elöl)
4. Becza (2.0 TS): sárga-lila (elöl)
5. 2.0 V6 TB: zöld-lila (elöl)
6.Grande Bandi 2.5 V6 lila-sarga elol, zold-piros hatul 2000 es evjarat(mert szerintem az is szamithat)
7.Grande B.:2.0 V6TB feher-zold elol, rozsaszin -zold hatul 1998-as.
8.Grande B.:2.4JTD kek-zold elol ,feher sarga hatul 2001-es(van meg egy diesel ,de arrol nincs meg infom)de biztos ,hogy az is mas lesz.
9.Firemanus 2.0TS: sárga-barna (elől-hátul) 1999-es,az hogy eredeti-e.....nemtom Kéretik folytatni a sort! Hátha kibogozzuk az igazságot a rugókról! :DDDD ;)))
10. tipoatti: halvány sejtelmes segédfingom sincs. És szerintem Falatkának SE... :)
grande bandi28-02-2008 20:34:58 // 37810
Thanks!! holnap megnezem..
Grando28-02-2008 20:10:26 // 37809
Úgy hirtelen ezeket hámoztam.

A műszerfal alatti biztosítéktartó az utastérben:


A csomagtérben lévő:


Neked ezek szerint nincs meg ez a kezelési utasítás?
grande bandi28-02-2008 19:55:31 // 37808
ne vezess felre!!!!DD
Ott van mellettuk a jel , de csak egynel van az ablakemelok jelzese es az elso ablakok mukodnek a hatsok pedig meg sem nyekkennek ,nem vilagit az en ajtomban levo kapcsolojuk sem.
Charlie 16628-02-2008 19:47:22 // 37807
..a foglalatban :):):):)
Satti28-02-2008 19:30:18 // 37806
Rá se ránts, én is most hétvégén cserélem le a kerekeket a nyáriakra.:-)
Satti28-02-2008 19:28:40 // 37805
Csak idéztem, a szép kis versből:-))
grande bandi28-02-2008 19:26:39 // 37804
A hatso ablakemeloknek kulon biztositeka van? ha igen hogyan talalom meg?
Dzsozy28-02-2008 18:39:11 // 37803
Nem világít! Amúgy eszembe jutott, hogy van AUTOFITT-em, ott meg ott van az egész kapcsolási rajz, biztosíték ill.relé táblázat! :)
Tommi28-02-2008 18:27:17 // 37802
Akkor max "álmunkban csengetünk egy picit" :)))

Gondoltam beugrik valakinek a vers, de eddig senki :)
Firemanus28-02-2008 18:17:53 // 37801
Akkor elalszunk vezetés közben?
Firemanus28-02-2008 18:14:58 // 37800
Na most ,hogy teljesen osszekavarjam azokat akik azt hittek mar ertik a rugok titkait:DD

Kinek milyen rugói vannak a 166-ban?

1. Arno (eredetileg 2.5 V6 automata): piros-sárga (elöl és hátul)
2. Grando (eredetileg 2.5 V6): zöld-lila (elöl), piros-sárga (hátul)
3. szétkapott gép (3.0 V6 automata): barna-sárga (elöl)
4. Becza (2.0 TS): sárga-lila (elöl)
5. 2.0 V6 TB: zöld-lila (elöl)
6.Grande Bandi 2.5 V6 lila-sarga elol, zold-piros hatul 2000 es evjarat(mert szerintem az is szamithat)
7.Grande B.:2.0 V6TB feher-zold elol, rozsaszin -zold hatul 1998-as.
8.Grande B.:2.4JTD kek-zold elol ,feher sarga hatul 2001-es(van meg egy diesel ,de arrol nincs meg infom)de biztos ,hogy az is mas lesz.
9.Firemanus 2.0TS: sárga-barna (elől-hátul) 1999-es,az hogy eredeti-e.....nemtom Kéretik folytatni a sort! Hátha kibogozzuk az igazságot a rugókról! :DDDD ;)))
Tommi28-02-2008 18:02:42 // 37799
"Szendereg a robogás"? :)
Tommi28-02-2008 18:02:18 // 37798
Belekiabálnék a "nagyok dolgába", én is jövő hétvégére tervezem a cipőcserét :) A mostani randa bakancs helyett Bella szépen visszakapja a 17"-os körömcipőjét :)))

Amúgy üdv Nagyvadak :)
Firemanus28-02-2008 18:01:58 // 37797
A tűzoltóautó sem alszik,éjjel is megy vazze.....
BeczA28-02-2008 17:41:30 // 37796
A színkódnak olyan értelmét azért csak látom, hogy típus és nem gyártási dátum lesz, hogy az eper csak a benyásokra 14 féle rugót sorol fel... :S

Na ezt hámzza ki valaki !!! :)))
Satti28-02-2008 17:36:33 // 37795
Nem szabad száguldozni, mert veszélyes!:-))
Charlie 16628-02-2008 17:15:29 // 37794
Hóvirág, szerinted mikor üres viszonylagosan az M1-M7 bevezető, amikor lehet száguldozni ?:):):)
nappal ?
Satti28-02-2008 17:11:54 // 37793
"....a tűzoltó kocsi is aluszik,
aludj el szépen kis Balázs."
:-)))
Satti28-02-2008 17:11:01 // 37792
Nyuszi vagy Mcfly?:-))

Éjjel aludni kell, akkor az autó is pihen:-))
Charlie 16628-02-2008 17:08:33 // 37791
Uraim,

Nem akartam belekotyogni, de ez a színkód - pöttyözés keresése autóiparban nem mindíg célravezető.
Azt is elárulom hogy miért.
Az OEM gyártók többéségnek minőségbiztosítási rendszere tartalmaz bizonyos előírásokat ellenőrzésre és vizuál-inspekcióra. Ezek egyike az alkatrlszek meglétének ellenőrzése, a beszerelés és az alkatrészfogyás kontrollálása, esetleg a héten belüli gyártási / beszerelés dátum jelülése. Erre használnak garvírozót, színes ficet, festék vagy matricapöttyöt, csíkot...stb.

Nehogy abba a hibába essetek bele, hogy olyan jelölést néztek ami nem is azt mutatja amit ti gondoltok.

Én a következőt gondolom.
4 fajta motorral készült a 166 -os
- 2.0 TS
- 2,4 JTD
- 2.0 V6TB
- 2,5 3.0 és 3,2 V6 (Ennek a blokkja és az összsúlya kb egyfomra)

A 4 motortípus négy tömeget, négy súlyelosztást eredményezett.
ismerve az autógyártók stratégiáit, meglepődnék ha ezt a 4 verziót nem próbálták volna meg max 2-4 féle rugószetttel megoldani.
Szerintem csak a futott km, a vezetési stílus és az hogy milyen uton használták, befolyásolja az eredményt.
grande bandi28-02-2008 16:53:18 // 37790
szerintem felszereltsegtolis,meg mindentol fugg (milyen labbal kelltek fel az nap a dolgozok)....
Grando28-02-2008 16:44:01 // 37789
Hát ez kész! Hagyjuk a pics@ba! :DDDDD Ezen az Isten se megy el... :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.