Forum >> 164-166
FRob09-10-2008 21:28:28 // 42179
lehet hogy nincs helyén az izzo, bár kétlem mert ha nincs is a helyén, ha szembe állsz vele akkor is látnod kell a xenon fényét, ha az útra nem is jól világít, nem kizárt hogy y kontárka elbaszott valamit, egyébként meg minden izzó cserélhető enélkül hogy le kelljen bontani a fél autót, max gumikezű ember kell hozzá :)
FRob09-10-2008 21:18:42 // 42178
GPS
azért nem adja ki szerintem mert a gumihengerek fel vannak keményedve
ha szétszeded gombnyomi után elkezd pörögni akkor ennyi a baj szépen segíted a cd-t kézzel hogy menjen és utána tisztaszesszel letörlöd a felületét a görgőknek, utána már meg tud tapadni a cd-n és tudja húzni vonni
ha a motor se moccan az már gond, de sztem az előző lesz....
szétszedni nem annyira egyszerű miliom egy csavar van benne, de ahhoz hogy a fentebb irt műveletet megcsináld csak a burkolatot kell leszedni
tovább hozzáértés nélkül inkább ne, nekem is pár napomba és tökölésbe került mire újra összeraktam működőképesre, :)
azért nem adja ki szerintem mert a gumihengerek fel vannak keményedve
ha szétszeded gombnyomi után elkezd pörögni akkor ennyi a baj szépen segíted a cd-t kézzel hogy menjen és utána tisztaszesszel letörlöd a felületét a görgőknek, utána már meg tud tapadni a cd-n és tudja húzni vonni
ha a motor se moccan az már gond, de sztem az előző lesz....
szétszedni nem annyira egyszerű miliom egy csavar van benne, de ahhoz hogy a fentebb irt műveletet megcsináld csak a burkolatot kell leszedni
tovább hozzáértés nélkül inkább ne, nekem is pár napomba és tökölésbe került mire újra összeraktam működőképesre, :)
frenk09-10-2008 19:57:24 // 42177
Sziasztok !
Nagyon le vagyok törve ,kérem a segítségeteket, tegnap voltam szervizbe ,rendbehozták az első futóművemet ,ezzel nincs is semmi probléma nagyon jó lett, viszont az első lámpáimmal annál inkább.
Történt ugyanis,hogy az első helyzetjelzőizzók ki voltak égve kb. egy éve , úgy tudtam,csak úgylehet kicserélni ha leszedjük a lökhárítót,de a szervizbe volt egy srác ő azt mondta kicseréli nekem anélkül is,de úgy cserélte ki ,hogy most a lámpám úgy világít mintha egy 2 wattos izzó lenne benne. Jeleztem neki a hibát,de azt mondta,hogy a gyári xenonhoz ő nem ért igazán,vigyem inkább egy specialistához .
Olyan érzésem van ,hogy talán az izzó nincs a helyén,talán hátrébb van egy kicsit, és ezért nem úgy világít ahogy kellene.
Lehetséges ez ?
Mi lehet a hiba oka ?
Nagyon le vagyok törve ,kérem a segítségeteket, tegnap voltam szervizbe ,rendbehozták az első futóművemet ,ezzel nincs is semmi probléma nagyon jó lett, viszont az első lámpáimmal annál inkább.
Történt ugyanis,hogy az első helyzetjelzőizzók ki voltak égve kb. egy éve , úgy tudtam,csak úgylehet kicserélni ha leszedjük a lökhárítót,de a szervizbe volt egy srác ő azt mondta kicseréli nekem anélkül is,de úgy cserélte ki ,hogy most a lámpám úgy világít mintha egy 2 wattos izzó lenne benne. Jeleztem neki a hibát,de azt mondta,hogy a gyári xenonhoz ő nem ért igazán,vigyem inkább egy specialistához .
Olyan érzésem van ,hogy talán az izzó nincs a helyén,talán hátrébb van egy kicsit, és ezért nem úgy világít ahogy kellene.
Lehetséges ez ?
Mi lehet a hiba oka ?
botigta09-10-2008 19:34:10 // 42176
Apropó turbo:
Van egy felújított 0-km-es Mitsubishi turbóm (a 164 V6TB-re való) ha valaki vágyna rá!
Van egy felújított 0-km-es Mitsubishi turbóm (a 164 V6TB-re való) ha valaki vágyna rá!
Zoard09-10-2008 19:16:46 // 42175
Na akkor én is írok már valamit a mai napon.:) Amúgy is lenne egy kérdésem. Van egy kis problémám a GPS lejátszómmal. Ha kiszerelem az egész GPS-t meg tudom oldani hogy kibányásszam a benne rejlő cd-t, de magától sajna nem adja ki a cd-t gombnyomásra. Na most már sokakat megkérdeztem, még szervízben is megkérdeztem, hogy vállalnak -e GPS lejátszó javítást. Azt mondták, hogy sajnos nem, de újat lehet venni, gyárit, ami viszont majdnem üti az 1 millát. Bizony, nagyon durva:D. Nekem az lenne a kérdésem, hogy valaki nem foglalkozik az amorén GPS javítással, vagy valaki nem tud valakit ahol ezt megcsinálják? Nem hiszem, hogy nagy gond van, sztem csak a motorja ment tönkre, hogy nem pörgeti ki a cd-t a lejátszó, de ki tudja.... Köszi:)
Balku16609-10-2008 18:23:45 // 42174
Úgy látom ma még senki nem irt,hát elkezdem.
alfatech08-10-2008 22:47:26 // 42173
Thx!
Szép a rajz! :) Ha lesz időm matatni vele, megírom mit tapasztaltam.
Szép a rajz! :) Ha lesz időm matatni vele, megírom mit tapasztaltam.
tipoatti08-10-2008 19:03:31 // 42172
A mai napi döbbenetem: examinerrel kiolvastattam a verdát A-tól Z-ig - ti. van egy kis kontaktproblémám a klímánál (ICS) - , a lényeg: ez alapján VALÓS(!!!!!!) a km. a kocsiban! Órában 134K van, a kompiban 129900. Az eltérés a kerekek miatt van, ugye. Teljesen sokkot kaptam, egyáltalán nem gondoltam volna... :) A klímát kivéve 0 hibakód, minden abszolút fasza, Large-ék is dícsérték a verdát... csak el ne kiabáljam!!! :)
Úgyhogy az ára mostantól 3,5M... :)))))
Úgyhogy az ára mostantól 3,5M... :)))))
Don Gombóc08-10-2008 18:22:10 // 42171
Szerintem a 0,6-tal már meg van 6000 fordulattal a 207 paci. Az hogy meddig engedi az érdekes mert nekem amíg padlógázt nyomok akkor végig váltásig, de egyesek szerint azt nem szabadna. Nem értem miért. De érdekes mert nekem elengedi 1,2 ig is, de inkább alsó fordulatokon illetve sebességi fokozatolban gondolok itt a 2-3-4 ben,. ötödikben hatodikban már nem megy csak 0,8-1 bar nyomásig. De kipróbálhatod a hibajelenséget kiküszöbölni úgy hogy a Pierburg szelepről az egyik gumicsővel direktre kötöd a kompresszor oldalt a turbo wastegate membránjával, akkor lesz fix sima 0,6 bar nyomás. Ja és egy óra beszerelését ajánlom, mert jó referenciákat ad az esetleges hibás üzemelésről. Nekem amikor még leolvadt a dugóm akkor nem volt turbonyomás mérőm, és utánna mértük, és szembesültünk azzal hogy a rossz LMM miatt 2,0 bar volt a nyomás gyorsuláskor. Sajna akkor alakul ki a kék láng égés, és valamelyik dugónak engednie kell, sajnos csepp formájában. :)
A képen rajzolom az a két csonkot ami össze kell kötni direktbe a gumicsővek hogy a nyomás az alap legyen.
A képen rajzolom az a két csonkot ami össze kell kötni direktbe a gumicsővek hogy a nyomás az alap legyen.
alfatech08-10-2008 15:53:17 // 42170
Köszi a kimerítő választ :)
Egyébként hány mp-ig enged 1 bar felett tölteni? A 205 LE 0,6 bar-ral vagy 1 felettivel 205?
Egyébként hány mp-ig enged 1 bar felett tölteni? A 205 LE 0,6 bar-ral vagy 1 felettivel 205?
Don Gombóc08-10-2008 15:44:57 // 42169
Leginkább LMM hiba lehet ez. A wastegete szelepet a 166 nál nem direktben az alap turbónyomás nyitja, hanem közbe van iktatva egy Pireburg típusú szelep ami az owerboost funkciót ellátja. Az alap nyomás az kb 0,6bar, az owerboost rendszer által engedett, az 1-1,2 bar. Mivel az LMM hiba miatt szarakodik a szabályozása, ezért hol nyit hol zár a Pierburg szelep. Lehet éppen a szelep is hibás, bár ez a legritkább. Ez egy kicsi gyufásdoboz nagyságú elektromágneses szelep a turbotól balra. a szívócsőre szerelve. Egy gumicső megy a szelepre a turbo kompresszorházáról, egy gumicső a szelepről a wastegate szelep membránjára vissza a turbohoz, és egy rövidke gumicső a szelepről vissza a szívőcsőbe. Normál állapotban a Pierburg szelep nyitva van, azaz a turbo kompresszorház és a wastegate menbrán között áramlik a levegő és ha eléri a 0,6-bart akkor megnyitja a wastegate szelepet. Ha viszont folyamatos erős padlógázt érzékel azaz többletteljesítmény igénye van, akkor a Pierburg szelep zár, pontosabban a kompresszorból a nyomást kiengedi a szívócsőbe, és ez által a wastegate szelep nem kap nyitó nyomást a membránjára, így tovább engedi a turbónyomást, ha viszont eléri a leírt max 1-1,2 bar nyomást akkor megfordítja a jelenséget, és ,megnyitja wastegate szelepet hogy ne fusson feljebb a turbonyomás 1-1,2 bar felé, mert oda már sem a turbo nincs mechanikailag tervezve, sem a computer nem tud hozzávaló többlet üzemanyagot adni, ezért következhet be az általam már tapasztalt dugattyú olvadás. :)))))))))
Kb. ennyi.
Kb. ennyi.
alfatech08-10-2008 11:21:36 // 42168
V6 TB tulajok!
Tapasztaltatok már olyan hibát, hogy közepes vagy erős gyorsításkor, mikor már tölt a turbó, igadozik a teljesítmény? Kb. másodpercenként érzésre 40-50 LE hol eltűnik, hol visszajön.
Computer overboost hibát ír ki, tényleg olyan, mintha periodikusan el-elengedné a nyomást. Ez vajon lehet akár LMM-, vagy lamdahibától is? A wastegate szelepet elektronika szabályozza vagy mechanikus?
Tapasztaltatok már olyan hibát, hogy közepes vagy erős gyorsításkor, mikor már tölt a turbó, igadozik a teljesítmény? Kb. másodpercenként érzésre 40-50 LE hol eltűnik, hol visszajön.
Computer overboost hibát ír ki, tényleg olyan, mintha periodikusan el-elengedné a nyomást. Ez vajon lehet akár LMM-, vagy lamdahibától is? A wastegate szelepet elektronika szabályozza vagy mechanikus?
Otto08-10-2008 07:12:40 // 42167
Sziasztok!
166 tulajok!Meg tudja nekem mondani valaki, hogy a fényre sötétedő tükörbe miért 3 kanóc megy és hogy mi a harmadik?
166 tulajok!Meg tudja nekem mondani valaki, hogy a fényre sötétedő tükörbe miért 3 kanóc megy és hogy mi a harmadik?
Ákos08-10-2008 01:17:25 // 42166
Sajna nincs bent mindegyikben.
BFMSE07-10-2008 21:54:20 // 42164
A muanyag ize alpbol benne van minden autoban? Vagy csak a DSP-s valtozatokban?
Zsül07-10-2008 21:14:36 // 42163
Tudtam, hogy nem tudtam! :)
Grando07-10-2008 21:12:54 // 42162
Mert mélyhangszórók, csak buhognak. ;)))
Zsül07-10-2008 21:11:51 // 42161
Miért lefelé vannak a hongoskodók?
Andy07-10-2008 20:49:44 // 42160
Ezúton kérnék elnézést attól a kedves kollégától,akinek köszönését nem viszonoztam ma este Erzsébeten a Gubacsi híd tövében (ezüst színű 166). A nejem le is barnított rendesen amiért nem figyeltem! :-) Mentségemre legyen, hogy az előttem bénázó pezsó teljesen kicsinált idegileg...
botigta07-10-2008 20:15:11 // 42159
Nekem a 2004-es JTDM-ben ha a jobb sárvédőnek támaszkodva behajolva lenézel a tűzfal, és a motor között, ott vigyorog keresztbe. Nem hiszem, hogy a telefonommal le tudnám fotózni, de könnyem észrevehető
Arno16607-10-2008 19:50:02 // 42158
Kell a gyári műanyag baszina is alá!
Amúgy 200x70 es a kalaptartóban levő.
Az ajtókban kb 160x 55 vannak.
Egyelőre a gyári az egész...
Alfa166JTD07-10-2008 16:35:03 // 42157
Sziasztok! e
2.4 JTD-ben merre találom a rásegítő fűtés kályháját? Esetleg fényképet valaki tud e feltenni erről?
2.4 JTD-ben merre találom a rásegítő fűtés kályháját? Esetleg fényképet valaki tud e feltenni erről?
BFMSE07-10-2008 12:48:33 // 42156
Milyen hangszórókat tettél bele? Méret és típus is érdekelne :)
Arno16607-10-2008 11:55:28 // 42155
Alapvetően teljesen igazad van...
De ha nem beszélünk róla, akkor
- mindenki hülyén hal meg. Én pl soha nem tudom meg h az üzemanyag összefüggésben van a farokmérettel :D
-vmiről meg csak beszélni kell....jobb mint a csend... (szóljatok ha tévedek... :))))
-amúgy meg persze h mindenki azt választ amit akar. De tök jó húzni a másikat :)
Játszásdiból egy kép, hogyan néz ki a kalaptartó alja az új szerzeményekkel:
De ha nem beszélünk róla, akkor
- mindenki hülyén hal meg. Én pl soha nem tudom meg h az üzemanyag összefüggésben van a farokmérettel :D
-vmiről meg csak beszélni kell....jobb mint a csend... (szóljatok ha tévedek... :))))
-amúgy meg persze h mindenki azt választ amit akar. De tök jó húzni a másikat :)
Játszásdiból egy kép, hogyan néz ki a kalaptartó alja az új szerzeményekkel:
Ákos07-10-2008 10:56:14 // 42153
Olyanok vagytok mint a gyerekek. Hülyeség ez a kinek van nagyobb fasza - melyik motor a jobb - vitatkozás. A dieselnek is és a benzinesnek is megvannak az előnyei. Ha nem így lenne, nem lehetne belőlük választani. Mindenki olyat hajtson ami neki megfelel.
Arno16606-10-2008 22:59:27 // 42152
:) Naigen... a feltöltés eleg sokat dob a hatásfokon.... is...
Arno16606-10-2008 22:52:44 // 42151
:)
nemtom fejbol, de alkalmasint osszedobok egy anti-dizel szosszenetet :)
eleg sokmindent osszeszdtem roluk az evek alatt... erdekelt a dolog es olvasgattam...
nemtom fejbol, de alkalmasint osszedobok egy anti-dizel szosszenetet :)
eleg sokmindent osszeszdtem roluk az evek alatt... erdekelt a dolog es olvasgattam...
Arno16606-10-2008 22:50:24 // 42150
modern dizel messze nem birja addig mint egy szivo benzin. :(
a nyomatek elosztasa egyenletes persze de nagyon szuk tartomanyban - ezert kell ezer fokozatú váltó hozzá...
Sportosan vezetve a dizelt másból sem áll az ember csak váltogat....
dizel motor a kovetkezőképpen lenne jó:
a,
allando fordulaton kb a nyomatek maximumon járatva (így iszonyú jó a hatasfoka)
egy generátort hajtani vele. Ami akkut toltene meg villanymotort hajtana.
b,
CVT valtoval. - de ezt meg a nepek nem komázzák, mert nem bőg a motor ahogy gyorsul a kocsi...
Hatasfoka tenyleg jo. Annyira jo h nemelyik be se futi rendesen telen az utasteret :)
De cserebe bonyolult, budos, hangos, fustol, elromlik, komplikalt, budos, ezer fokozatu valto kell hozza stb. (uj A4-es audiban már 7 fokozat...viccc...)
Amugy egy jo benzinmotor is nagyon jól fogyaszt.
Nem az alfa V6 motorra gondolok.
Az más tészta. Vhogy a szempontok között a fogyasztás nem szerepelt a tervezesnel :)
Annyit eszik mint egy normalisabb 4.2-es...
a nyomatek elosztasa egyenletes persze de nagyon szuk tartomanyban - ezert kell ezer fokozatú váltó hozzá...
Sportosan vezetve a dizelt másból sem áll az ember csak váltogat....
dizel motor a kovetkezőképpen lenne jó:
a,
allando fordulaton kb a nyomatek maximumon járatva (így iszonyú jó a hatasfoka)
egy generátort hajtani vele. Ami akkut toltene meg villanymotort hajtana.
b,
CVT valtoval. - de ezt meg a nepek nem komázzák, mert nem bőg a motor ahogy gyorsul a kocsi...
Hatasfoka tenyleg jo. Annyira jo h nemelyik be se futi rendesen telen az utasteret :)
De cserebe bonyolult, budos, hangos, fustol, elromlik, komplikalt, budos, ezer fokozatu valto kell hozza stb. (uj A4-es audiban már 7 fokozat...viccc...)
Amugy egy jo benzinmotor is nagyon jól fogyaszt.
Nem az alfa V6 motorra gondolok.
Az más tészta. Vhogy a szempontok között a fogyasztás nem szerepelt a tervezesnel :)
Annyit eszik mint egy normalisabb 4.2-es...
botigta06-10-2008 22:24:29 // 42149
Namost rossz a netem, vagy télleg ilyen nagy a csend?
Na hogy megtörjem, a diesel-benzin, automata-kéziváltó témához én is hozzászólnék:
Nekem világéletemben benzin(-gázos) Alfáim voltak (főleg, hogy 15 éve autógáz-beszerelő műhelyem van). Mostani gépem a 175 pacis sportautomata. Utálom is mindkettőt benne. Miért? Mert városban 13 liter nem állítja meg, mert nem értem, hogy miért kell egy 175 lóerős dízel váltóját úgy felprogramozni, hogy 3000-es fordulaton vonyítson, mire feljebb vált, mert meg-meg csúszkál, ami valszeg 1-2 százezrembe bele fog kerülni (vezérlő egység csere). Tény, hogy alkalmanként (pl. dugóban) nagyon kényelmes (de meg is kéri az árát). Ráadásul a nyomaték még vissza is van véve, az automata védelme miatt. Az előtte lévő 156 SW 1,9JTDm-nek a nyomába sem érhet a dinamikája. Hát még a jó öreg 164 V6TB (most is elfátyolosodik a szemem, ha rá gondolok, és azzal is eljárkáltam 13-16 liter gázzal)
Valaki említette, hogy benzines esetén LMM problémákvannak: bocsánatot kérek, de az én dizelemben ugyanolyan Fosch LMM van, mint a benzinesekben!!!
Szóval a legközelebbi autóm megint benzines lesz, kézi váltóval(csak azt tudnám, miért nem pakolnak az Alfákba most is jó kis 2000-es turbó motorokat...)
Na hogy megtörjem, a diesel-benzin, automata-kéziváltó témához én is hozzászólnék:
Nekem világéletemben benzin(-gázos) Alfáim voltak (főleg, hogy 15 éve autógáz-beszerelő műhelyem van). Mostani gépem a 175 pacis sportautomata. Utálom is mindkettőt benne. Miért? Mert városban 13 liter nem állítja meg, mert nem értem, hogy miért kell egy 175 lóerős dízel váltóját úgy felprogramozni, hogy 3000-es fordulaton vonyítson, mire feljebb vált, mert meg-meg csúszkál, ami valszeg 1-2 százezrembe bele fog kerülni (vezérlő egység csere). Tény, hogy alkalmanként (pl. dugóban) nagyon kényelmes (de meg is kéri az árát). Ráadásul a nyomaték még vissza is van véve, az automata védelme miatt. Az előtte lévő 156 SW 1,9JTDm-nek a nyomába sem érhet a dinamikája. Hát még a jó öreg 164 V6TB (most is elfátyolosodik a szemem, ha rá gondolok, és azzal is eljárkáltam 13-16 liter gázzal)
Valaki említette, hogy benzines esetén LMM problémákvannak: bocsánatot kérek, de az én dizelemben ugyanolyan Fosch LMM van, mint a benzinesekben!!!
Szóval a legközelebbi autóm megint benzines lesz, kézi váltóval(csak azt tudnám, miért nem pakolnak az Alfákba most is jó kis 2000-es turbó motorokat...)
Grando05-10-2008 21:40:25 // 42148
A dízelek CO2 kibocsátása vmivel magasabb, + a korom (nem az enyém :DDD ). Mondjuk általában szívó benzineseket és túrós dízeleket hasonlítanak össze. Ebbe a hibába itt is majd mindenki beleesik. Nemtom, hogy az emissziók hogyan változnának itt és ott turbóval, illetve anélkül... A teljesítményekről viszont van sejtésem. ;)))
Kriszo05-10-2008 21:26:11 // 42147
huu bocs Arnotol kérdeztem:))Melyik Holland városból tiltották ki őket??
Erről még nem is hallottam.
Erről még nem is hallottam.
Kriszo05-10-2008 21:25:02 // 42146
Mielőtt megharagudnátok rám csak Arno kollégát akartam egy kicsit cukkolni ha már ő is cukkolta a dízel tulajokat.)
Semmi bajom az automata váltóval nekem még épp most nem nagyon kéne de 20 év múlva ki tudja..?:)
Amúgy Grando a benzinesnek nem nagyobb a károsanyag kibocsátása mint a dízelnek?
Semmi bajom az automata váltóval nekem még épp most nem nagyon kéne de 20 év múlva ki tudja..?:)
Amúgy Grando a benzinesnek nem nagyobb a károsanyag kibocsátása mint a dízelnek?
Firemanus05-10-2008 14:49:35 // 42145
Szia!
Nekem se automata váltóm van,de a tesóm autója az.
Amíg nem mentem vele sokat városban,én is azt mondtam,hogy nekem ugyan nem kéne.Kb.2000km-t mentem vele,és azt kell mondanom,hogy nagyon-nagyon jó dolog.
Nekem se automata váltóm van,de a tesóm autója az.
Amíg nem mentem vele sokat városban,én is azt mondtam,hogy nekem ugyan nem kéne.Kb.2000km-t mentem vele,és azt kell mondanom,hogy nagyon-nagyon jó dolog.
Grando05-10-2008 14:32:40 // 42144
Azért a közös nyomócsövesek, főleg az újabb, nagyobb teljesítményűek már korántsem az örökkévalóságnak szólnak. Hatásfok? Ugyanolyan köbcenti-lóerő aránynál egyáltalán nem lennék ebben biztos. A különbség legalábbis elenyésző. Nem beszélve arról, hogy a dízelek ára magasabb, még használtan is. Sokat mászkálós munkagépnek viszont nyilván jó választás lehet.
Nekem volt 164 2.5 TáDém. Szerettem nagyon. De azért más téma, mint a V6. Arról nem beszélve, hogy rém becsapós ám az érzés, amit a túrós dízel ad. Azt gondolja az ember, hogy hű de nagyon megy. Csak akkor döbbentem le, amikor egy hasonló évjáratú 164 3.0 V6 12V úgy hagyott ott a pályán, hogy csak pislogtam. A fogyasztással meg lehet rekordokat döntögetni, meg füllenteni, mindenesetre én 8,5-9 között járkáltam el vele. Az újak biztosan jobb hatásfokúak, de csodák ott sincsenek. A teljesítményhez anyag is kell.
Nekem volt 164 2.5 TáDém. Szerettem nagyon. De azért más téma, mint a V6. Arról nem beszélve, hogy rém becsapós ám az érzés, amit a túrós dízel ad. Azt gondolja az ember, hogy hű de nagyon megy. Csak akkor döbbentem le, amikor egy hasonló évjáratú 164 3.0 V6 12V úgy hagyott ott a pályán, hogy csak pislogtam. A fogyasztással meg lehet rekordokat döntögetni, meg füllenteni, mindenesetre én 8,5-9 között járkáltam el vele. Az újak biztosan jobb hatásfokúak, de csodák ott sincsenek. A teljesítményhez anyag is kell.
tolyaasch05-10-2008 12:08:22 // 42143
na most ami azt illeti szentem (legalabb is asziszem) a dizel elettartama hoszabb mint a benzine. masodjara nagyobb a hatasfoka tehat kevesebb uzemanyag/ugyanannyi teljesitmeny, raadasul nem kell bele hulyere komplikallt (amugy igazan szuper meg kenyelmes) valto mert kb egyenletes nyomatekgorbevel rendelkezik, ugyhogy szinte mindegy hol valtod el (kihangsulyozom SZINTE - mielott belemkotnel). En nem vagyok benzin ellenes, de szamomra a dizel kenyelmesebb, es ami a lenyeg a leadott teljesitmeny / befektetett penzmag szamomra idealisabb mint a benzinnel. Volt szerencsem 2,0 TS 164-eshez es azzal a stilussal ahogyan en hasznalom a dizelt, naftalinbol 7-8 literket benzinbol 11-13 litert mammalt meg. Lenyeges kulonbseg, ha vekony a penztarcad!!!
Arno16604-10-2008 19:55:23 // 42142
ehh.... ne kínozz!!!
Ez kicsit se fasza... gondolj bele h a ma eladott kocsik jórésze dizel.
Mi lesz itt akár 5 év múlva? Mikor elkezdenek oszlani ezek a kocsik?
Meg a tizenéves suhancok még belepakolják a tuningboxokat grátisz ezekbe...
németben meg hollandban némely belvárosból ki vannak tiltva a dizelek a fenébe...
ide sem ártana...
Ez kicsit se fasza... gondolj bele h a ma eladott kocsik jórésze dizel.
Mi lesz itt akár 5 év múlva? Mikor elkezdenek oszlani ezek a kocsik?
Meg a tizenéves suhancok még belepakolják a tuningboxokat grátisz ezekbe...
németben meg hollandban némely belvárosból ki vannak tiltva a dizelek a fenébe...
ide sem ártana...
Arno16604-10-2008 19:41:03 // 42141
Az egy dolog h peches vagyok...annak semmi köze az üzemanyaghoz :)
EZ AZ automata váltó meg a butaság az két külön fogalom....
Multkor fejtegettem a működési elvét.... nagyon ki van találva....
Felejtsétek már el a papás 30 éves mercikből szerzett tapasztalatokat.
Ez nem az! Eleve tiptronic tipus, azaz kézzel váltasz.... ha akarsz.
Csak a kuplung helyett egy olajos lamellás nyomatékkonverter van.
Ami egy egyszerű képlet szerint teszi a dolgát.
nyomaték*fordulatszam=teljesitmény
Teljesitmeny kb mindket oldalon azonos.
Azaz ha pörgetem 6e-ren a motort, és leadja a mondjuk 200LE-t és...
A váltó másik oldala meg forog 1e-ret, a teljesitmény ugyan úgy 200LE.
(minusz a hatasfok... legyen csak 100LE....50% hatasfokkal szamolva ilyen üzemben)
Azaz nyomatékban a 6e-res forulathoz tartozó nyomaték kb 3x-osa jelenik meg a kihajtáson!!!!!!!!!!
Persze ez limitálva van néhol erősen a valto computer által, mert széttépné magát a váltó a picsába.
De még így is elég tisztességes nyomatékot ad le egy jódarabig. Pont mikor kell.
Váltás után... és ráadásul relative finoman - elnyújtva.
De arra pont jó hogy mikor visszaváltasz akkor ugorjon helyből 20m-t a kocsi. :)
Utana pedig reteszel a váltó és ugyan úgy működik mint a hagyományos. Gyakorlatilag veszteség nélkül.
EZ AZ automata váltó meg a butaság az két külön fogalom....
Multkor fejtegettem a működési elvét.... nagyon ki van találva....
Felejtsétek már el a papás 30 éves mercikből szerzett tapasztalatokat.
Ez nem az! Eleve tiptronic tipus, azaz kézzel váltasz.... ha akarsz.
Csak a kuplung helyett egy olajos lamellás nyomatékkonverter van.
Ami egy egyszerű képlet szerint teszi a dolgát.
nyomaték*fordulatszam=teljesitmény
Teljesitmeny kb mindket oldalon azonos.
Azaz ha pörgetem 6e-ren a motort, és leadja a mondjuk 200LE-t és...
A váltó másik oldala meg forog 1e-ret, a teljesitmény ugyan úgy 200LE.
(minusz a hatasfok... legyen csak 100LE....50% hatasfokkal szamolva ilyen üzemben)
Azaz nyomatékban a 6e-res forulathoz tartozó nyomaték kb 3x-osa jelenik meg a kihajtáson!!!!!!!!!!
Persze ez limitálva van néhol erősen a valto computer által, mert széttépné magát a váltó a picsába.
De még így is elég tisztességes nyomatékot ad le egy jódarabig. Pont mikor kell.
Váltás után... és ráadásul relative finoman - elnyújtva.
De arra pont jó hogy mikor visszaváltasz akkor ugorjon helyből 20m-t a kocsi. :)
Utana pedig reteszel a váltó és ugyan úgy működik mint a hagyományos. Gyakorlatilag veszteség nélkül.
tipoatti04-10-2008 16:32:04 // 42140
Sajnos a Te (is) rákosodási-faktorodnak csúnyán odabaxok, mióta csipszes a verda... Falatka barátommal ha elrúgjuk a gázpedált, képesek vagyunk bármikor fényes nappal a Könyves Kálmán körút mindhárom sávjába vaksötét éjszakát varázsolni... :)
Most őszintén, ebben a tetves világban MI AZ, ami nem veszélyezteti a sejtmembránodat?! Sajnos...
Most őszintén, ebben a tetves világban MI AZ, ami nem veszélyezteti a sejtmembránodat?! Sajnos...
Kriszo04-10-2008 14:37:03 // 42139
Az AUTO az benzines??
Mondd ezt akkor mikor egy évben 5x cserélsz Lmm-t meg szondát.)És még mindig nem úgy megy ahogy kéne..P
Benzinest akartam de nem bántam meg a dízelt.Amire én használom arra sokkal jobb mint a benyás.Ráadásul a buta automata váltokról nem is beszélve.)))
Mondd ezt akkor mikor egy évben 5x cserélsz Lmm-t meg szondát.)És még mindig nem úgy megy ahogy kéne..P
Benzinest akartam de nem bántam meg a dízelt.Amire én használom arra sokkal jobb mint a benyás.Ráadásul a buta automata váltokról nem is beszélve.)))
Arno16604-10-2008 14:31:14 // 42138
Ha lehuzod testre a labat amit irtam 1-2hsz-al ezelott....
BFMSE04-10-2008 14:29:32 // 42137
Szerintem a regebben belinkelt francia oldalhoz gondolta Arno.
Arno: a videokep akkor jelenik meg, ha a navi gombra kattintok az ICS-en?
Arno: a videokep akkor jelenik meg, ha a navi gombra kattintok az ICS-en?
botigta04-10-2008 14:20:24 // 42136
Na de hát az oldaluk is angol! :-)
Arno16604-10-2008 12:46:19 // 42135
1; próbálom kiszedni belőlük h adnak-e fejelsztőrendszert hozzá, amivel bele tudnam progizni a klíma részt.
2; mert szimpatikus és készen van :)
3; angolt tud, ugy vettem ki mintha angollal nem lenne gond...
2; mert szimpatikus és készen van :)
3; angolt tud, ugy vettem ki mintha angollal nem lenne gond...
Arno16604-10-2008 12:44:25 // 42134
ismered a dizelek élettani hatásait?
részletezzem?
ezerszer gyilkosabb mint a benzines. :(
emberek meg veszik. 5 ev mulva tele lesz az orszag kiszuperált kehes részecskeszűrős chippelt dizel (foleg VW) szarokkal amik ugy okadjak a fustot mint egy ifa. Már most is vannak szépszámmal. VW konszern tudja még új autóban is :-/
IFA-ban az volt a jó h nem nagynyomású dizel, igy jóó nagy koromdarabokat eregetett ki. Amik a sejtmembránon nem jutnak át.... és az aktiv felületükön nem viszik be azonnal a véráramba a megkötött kibaszott rákkeltő poliaromás szénhidrogéneket...
Meg hasonlók...
Meg az autó az benzines... és punktum :)
részletezzem?
ezerszer gyilkosabb mint a benzines. :(
emberek meg veszik. 5 ev mulva tele lesz az orszag kiszuperált kehes részecskeszűrős chippelt dizel (foleg VW) szarokkal amik ugy okadjak a fustot mint egy ifa. Már most is vannak szépszámmal. VW konszern tudja még új autóban is :-/
IFA-ban az volt a jó h nem nagynyomású dizel, igy jóó nagy koromdarabokat eregetett ki. Amik a sejtmembránon nem jutnak át.... és az aktiv felületükön nem viszik be azonnal a véráramba a megkötött kibaszott rákkeltő poliaromás szénhidrogéneket...
Meg hasonlók...
Meg az autó az benzines... és punktum :)
botigta04-10-2008 12:40:23 // 42133
Kérdéseim:
1; mi lesz a klíma kijelzővel?
2; miért pont ez a kinai márka? Szerinted megbizhatóbb az átlagnál?
3; minek küldted a gugli forditó oldalt, ha magyart nem is tud?
1; mi lesz a klíma kijelzővel?
2; miért pont ez a kinai márka? Szerinted megbizhatóbb az átlagnál?
3; minek küldted a gugli forditó oldalt, ha magyart nem is tud?
Arno16604-10-2008 12:38:18 // 42132
:DDDDDDDDDDD
őőőrült... ez a pohártartó ... kész....
Vagy egyszerűen egy lenyíló ICS előlap, és mögötte egy hűtött bárpult :)
faxom a pohártartóba... legyunk stilusosak. :)
őőőrült... ez a pohártartó ... kész....
Vagy egyszerűen egy lenyíló ICS előlap, és mögötte egy hűtött bárpult :)
faxom a pohártartóba... legyunk stilusosak. :)
Don Gombóc04-10-2008 11:22:44 // 42131
Villany világításra
Gáz fűtésre
Gázolaj traktorba
Benzin autóba való
Most már ezt is tudod. :)
Gáz fűtésre
Gázolaj traktorba
Benzin autóba való
Most már ezt is tudod. :)
tipoatti04-10-2008 11:19:49 // 42130
Mit össze erőlködtök itt a nagy fogyasztású ökogyilkos energiaválság-okozó tényező vasaitokkal Úriemberkéim... :))) ( A fogyit kivéve az enyém is az. Psszt. De már csak azért is dafke...) ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
536
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?