Forum >> 164-166

Smith04-06-2009 21:16:27 // 45479
Hát ez mondjuk nem olyan keserves, de érzem hogy nem olyan mint volt mondjuk fél órával ezelőtt. Valami baja tuti van. Érzem :( Lehet h csak pszichológia de nem hallom a fütyülést pl. Ha rálépek a gázra nem lódul meg, hanem kicsit visszatorpan.

A kuplungom ugyan csúszik néha-néha, lehet hogy ezt érzi és azért nem megy mert gondolja minek tolni ha ugyis elcsuszik a kuplung?
Cro16604-06-2009 20:40:05 // 45478
vagy egy jó Citroen C15 1,8 D apámnak volt..szerintem 40 másodperc alatt volt 100 on:)))
cserébe viszont 5L evett csak:)
Cro16604-06-2009 20:35:49 // 45477
nem csak dugókulccsal lehet szerelni..csillag-villás esetleg?:))
Mickey04-06-2009 20:30:30 // 45476
Én is gondoltam , hogy alulról csak a csavar fejéhez nemigazán lehet hozzáférni. De ha a csavar feje fixen le van hegesztve akkor az anyát lehet csak lazítani viszont az anyára meg nem megy rá a dugókulcs!

???????????
tipoatti04-06-2009 20:26:01 // 45475
kb. úgy megy, mint egy lelakott Opel Ascona 1,6D... egyszer kifogtam egy turbo nélküli példányt próbára, hát keserves... ja, és füstöl is keményen.
Cro16604-06-2009 20:01:52 // 45474
Én nem tudom, de szerintem alulról kell szerelni,logikusan.
Állítólag az egész hátsó futóművet le kell engedni a stab cseréhez.(szakszervízben mondták)
Smith04-06-2009 19:28:12 // 45473
Milyen tünettel jár ha megáll a turbo? Kell lenni valami hibajelnek? Vagy csak annyi hogy nem megy úgy ahogy kell, és nincs fütyülés?
Mickey04-06-2009 19:24:49 // 45472
Sziasztok 66-osok!

Kéne nekem egy kis info:

Hátsó stabilizátor rúd felfogatása: felülről a csavart kell tekerni vagy alulról az anyát?
Mert normálisan egyikhez sem lehet hozzáférni /a felsőhöz végképp nem/!
Arno16604-06-2009 17:39:20 // 45471
Nezzuk a jo oldalat. Megiscsak szebb egy alfára dizájnolt ikarus mint a klasszikus formájában csunyan zoldeskeken kockán :))))))))

-

Vegyé robogót arra nincs parkolási díj :) Nincs dugo.
Elmegy mindenhol... jardan uton utfelen...
alfatech04-06-2009 16:17:46 // 45470
Helló,
én 10k km-rel ezelőtt cseréltem 2 kipufogó szeleptőkét, most pedig másik 3-at. Most teljesen csendes. Sztem érdemes cserélni, mert a veztengelyeket ki tudja, mennyire eszi meg. Nekem Szamosi cserélte és állította be a szelepeket, azt mondták, csak egész minimálisan látszik kopás a veztengelyen, de nem vészes, viszont kopott tőkével járni nem tesz jót neki.
Én már bánom, hogy azt a fennmaradó 1 db-ot nem cseréltettem ki (nem kérdezték hogy cseréljük-e, hanem egyből összerakták), mert a szívórész lebontása a hátsó hengersornál többe fáj, ha egyszer még azt az 1-et cserélni kell, mint maga a tőke és a tőkecsere. Ha magad cseréled, lehet hogy más megvilágításba kerül a dolog, én nem vagyok ennyire bütykölős/hozzáértő.
A hangja engem nagyon zavart, most viszont tuti.
tipoatti04-06-2009 15:38:32 // 45468
ja, az övéről beszélek!!!!!! :)
tipoatti04-06-2009 15:36:41 // 45467
nem szokta... különben is összevissza dumálok itt... kérem kapcsoljaki... :))
Totti (NagyVad)04-06-2009 15:36:16 // 45466
Ebben is már a GM van uj spider
Cro16604-06-2009 15:35:28 // 45465
..és reménykedsz, hogy ezt nem olvassa az asszonyod:))))
tipoatti04-06-2009 15:35:07 // 45464
oóóó... az egészen más mozi... A Brerákban sajnos GM blokk van, nem a jó öreg arese-i, nem?
Totti (NagyVad)04-06-2009 15:32:55 // 45463
Nem ott majdnem vérbeli Milánoi V6 van!
tipoatti04-06-2009 15:31:30 // 45462
Ja... a motorterében hordja Ő is a darálót, mi? :)
tipoatti04-06-2009 15:30:50 // 45461
Most mondjam azt, hogy sose' érezzél jobb illatot?! :))) Én inkább maradok jó parfümmel meglocsolgatott női nyakaknál pl. ... :)
Totti (NagyVad)04-06-2009 15:30:49 // 45460
Csomiba pont passzól! Hozzá tezsem ö mentete meg a brigád kávés részét hogy el hozta!
tipoatti04-06-2009 15:29:25 // 45459
Annyi lét kiadni egy kávédarálóért, na AZ A MELEG... :)))
Cro16604-06-2009 15:29:16 // 45458
Az enyémnek környezettudatos lehetett az előző gazdija, mert kivette belőle eladás előtt a Steinbauert:))))) Biztos nem akarta, hogy tovább szennyezze ez az autó a környezetet:))))
Igaz, később kaptam ajánlatot, megvehettem volna:)
Különben..az enyém nem füstöl!!!csak ha nagyon odalépek..és nagyon jó illata van(mert van még benne olyan katalizátor vagy mi)
tipoatti04-06-2009 15:28:25 // 45457
Nem ez fog kinyírni senkit szvsz. ... Hamarabb kap ebben a qrva Kárpát-medencében mindenki infarktust, sztrókot, meg agyfaxt...

Ma 5 perc parkolás Demszkygrádban 400 Ft.-omba került az Andrássy úton, mert természetesen rossz időpontban ( ma mentem holnap helyett ) mentem egy helyre az Isteni Belvárosba, 1 óra 15 perc parking ennyibe kerül... lóvé vissza persze nyente... qrvára nem kóser ez így... :(
Totti (NagyVad)04-06-2009 15:25:34 // 45456
Bár láttam más 3.2 Spiderben is kávé gépet :-))) Igaz Lala
Totti (NagyVad)04-06-2009 15:24:17 // 45455
Ha azt nem is a darálo hangját biztos :-)))) A SZÁLLÓ IGE!!! :-)))
tipoatti04-06-2009 15:23:17 // 45454
:)))) Ezért jó a dízel, reggel mikor hulla álmosan beindítom, már-már érzem is a kávé illatot... UGYE??? :)
Totti (NagyVad)04-06-2009 15:22:11 // 45453
Ne nézd ilyen drasztikusan inkább igyál egy kávét !!! :-))))
tipoatti04-06-2009 15:22:06 // 45452
OK., de megvárom, amíg egyszer Te is mellénk parkolsz, TE ÖKOGYILKOS TERRORISTA!!!!!!! :))))
Cro16604-06-2009 15:21:37 // 45451
Ezen elrágódhatnak egy ideig:))
Cro16604-06-2009 15:18:41 // 45450
IGEN! és lehetőleg BENZINNEL gyújtsd fel jó????!!! :))))
tipoatti04-06-2009 15:13:37 // 45449
Most legyek bűnbánó, aszt' gyújtsam fel a saját verdámat, vagy Falatka, Mattyancs verdáit is többek között??? :) Sorrendben: írott progi, P-Box. Novitech-powerbox... remekül reprezentáljuk az összes dízeltuningolós xarházit... :)))
Arno16604-06-2009 15:07:55 // 45448
namegeccer....

Kis olvasnivalo.... felkurta az agyam egy masik topicban a tuningbox powerbox szarsag.... bemasolom ide is, szvsz nem árt tisztábanlenni vele:

"Srácok, bocs a beleugatásért, de felejtsétek már el ezt a tuningbox szarságot.
Akinek erősebb autó kell az vegyen erősebb autót.

(Ez a tuningbox nem csinal mast csak atveri a vezerlest... nem tuning hanem egy faszság...szenzorok jelet varialja meg es ezaltal tobb uzemanyagot nyomat be az ECU-val.... gányolás... ami a motor élettartamának is "jót" tesz...)

De ne mocskolja tele a levegőt korommal plíz.
Sokat motorozok, bicajozok es nem lehet megmaradni ezek mogott a retek dizel szarok mogott. Plane ha tuningolt... :(

Masodsorban meg iszonyu veszelyesek az egeszsegre nezve.
A szallo por koncentráció jelentős részét a dizelek adják.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
Foleg a modernek, raadasul azokbol a PM10 -es (10um-nel kisebb) reszecskekbol amik kb akadalytalanul jutnak be a véráramba annyira kicsik. Felületük igen aktiv, megkotik szépen azokat a poliaromás szénhidrogéneket (PAH) amik a legdurvábban rákkeltő vegyületek közé tartoznak.

Tényleg szükség van erre?!?!?!??!

Aztan arrol nem beszelve hogy a dizel NO (Nitrogen Oxid) kibocsátása is lényegesen magasabb mint a benzinesé. Napfény hatására NO2 lesz belőle mikozben O2-t redukálja és O3 feldusul. (Ozon)

"A PM10-es részecskéket az orrnyálkahártya sem szűri ki, ez a méret könnyedén eljut a tüdő kis léghólyagjaiba is. A 100 nanométernél kisebb részecskékbe, melyek a hörgőkön keresztül az érrendszerbe kerülhetnek és érszűkületet okozhatnak, most ne is menjünk bele. Na jó, menjünk: már az is kiderült, hogy a 100 nanométernél kisebb részecskék a sejthártyákon keresztül egészen az agyig vándorolnak, és szerepük lehet az Alzheimer-kór kialakulásában."

" A részecske önmagában még nem is feltétlenül veszélyes, de mivel hordozófelületnek tökéletesen alkalmas, nagyvárosi környezetben rengeteg káros anyag tapadhat meg rajta, ami a légzőrendszerben gyulladásokat vagy akár rosszindulatú daganatot is okozhat, nem beszélve az asztmás rohamokról. Egy amerikai vizsgálat során a Seattle-ben vett szállópor-mintákon 80-féle különböző molekulát találtak. Még a szálló porban töltött rövidebb idő is jelentősen növeli a szívbetegségek kockázatát.

A dízelek által kibocsátott részecskék (Diesel Particulate Matter – DPM) a 100 nanométeres tartomány jellegzetes képviselői. Túl azon, hogy milyen könnyen belélegezhetők, azért se jó vicc részecskeszűrő nélküli dízelt venni, mert a dízel koromszemcséi a felületükön egy rakás rákkeltő anyagot hordoznak. "

Igazi elbaszott technika... 1-2 evig mukodik rendesen mikor kijon a gyárból, aztan elkezd olyan szinten romlani egy modern dizel auto hogy tobbet art mint hasznal.
Reszecskeszuro halodik, porlasztocsucsok stb. 4 evesen mar mindegyik fustol kb.

Co2 kibocsatas az egyetlen erv mellette. De ha jobban megnezzuk akkor a dizel egeshoje, surusege nagyobb. Több szenatomot tartalmaz magyarul, tehat ha egy dizel fele annyit eszik attol meg a CO2 kibocsátása messze nem fele annyi.

http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/bp_legszennyezettsegi_adatai.pdf


"Az egészségkárosító kis részecskék jelentős hányada közvetlenül a dízelmotorokból származik. A
dízeljárművek részecske-kibocsátása, melynek legnagyobb része korom, egy nagyságrenddel (azaz
legalább tízszer) nagyobb mint a benzinüzemű motoroké. Az Amerikai Egyesült Államokban ezek a
részecskék teszik ki a levegőben található rákkeltő anyagok 78 százalékát. A legveszélyesebbek a már
említett, 2,5 mikrométernél kisebb, ún. ultrafinom részecskék, melyek légzőszerveink legmélyére is
bejutnak, és onnan nem távoznak.
További súlyos veszélyt jelent, hogy ezek a kis részecskék, amelyek sokféle égésterméket
tartalmaznak, rátapadnak egy-egy pollen felületére, és kimutatták, hogy a pollen agresszívitását és
allergén hatását fokozzák.
Tudományosan igazolt, hogy szoros összefüggés van az allergiás, asztmás, illetve légzőszervi
betegségek előfordulása és a légszennyezettség mértéke között. Nagyrészt a légszennyezés
következménye, hogy a fővárosban rohamosan növekszik az asztmás és tüdőrákos betegek száma (ld. a
11. mellékletet!). A PM légszennyezés, amely nagy mennyiségben tartalmaz rákkeltő, illetve a
légzőrendszert károsító anyagokat, a gyerekeknek jelenti a legnagyobb kockázatot, hiszen az ő
immunrendszerük még kevésbé fejlett. "

uff....
Arno16604-06-2009 15:06:52 // 45447
Kis olvasnivalo.... felkurta az agyam egy masik topicban a tuningbox powerbox szarsag.... bemasolom ide is, szvsz nem árt tisztábanlenni vele:

"Srácok, bocs a beleugatásért, de felejtsétek már el ezt a tuningbox szarságot.
Akinek erősebb autó kell az vegyen erősebb autót.

(Ez a tuningbox nem csinal mast csak atveri a vezerlest... nem tuning hanem egy faszság...szenzorok jelet varialja meg es ezaltal tobb uzemanyagot nyomat be az ECU-val.... gányolás... ami a motor élettartamának is "jót" tesz...)

De ne mocskolja tele a levegőt korommal plíz.
Sokat motorozok, bicajozok es nem lehet megmaradni ezek mogott a retek dizel szarok mogott. Plane ha tuningolt... :(

Masodsorban meg iszonyu veszelyesek az egeszsegre nezve.
A szallo por koncentráció jelentős részét a dizelek adják.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
Foleg a modernek, raadasul azokbol a
BFMSE04-06-2009 09:59:47 // 45445
Köszi még1x az infókat. Ha elkészül majd beszámolok az eredményről, hátha mást is érdekel majd :)
Don Gombóc04-06-2009 08:31:27 // 45444
Nekem eleve nagyobbra lett állítva, aztán úgy hagytam. Majd legközelebb szűkítem az értékeket.
BFMSE03-06-2009 21:20:08 // 45443
6-ból 4 db hasonlóan néz ki, bár ez volt a legrondább. Kettőt rendeltem is, de fog még kelleni kettő másik. Kiváncsi leszek, hogy milyen hangja lesz ezután.

Egyébként miután te megcsináltattad, mennyi idővel kezdett újra csattogni?
Don Gombóc03-06-2009 20:29:23 // 45442
Ez sajna ilyen. Keskeny illetve kicsi az átmérője a tőkéknek és könnyen kiverődnek. De inkább a kipufogóra jellemző.
Don Gombóc03-06-2009 20:24:37 // 45441
Ismerős, de csak azt kell cserélni, amelyik ki van verődve. Szerintem nincs mind a hat darab. Kb. 5 ezer darabja, csak le van korlátozva hogy mennyi a minimum vehatő darabszám. Jelen esetben asszem 2 db.
BFMSE03-06-2009 19:37:54 // 45440
A szelepemelő tőke teteje ki van verődve, egy kis hasa is van, ami miatt a hézagot sztm be se lehet állítani. Tehát azon agyalok, hogy a vez. tengelyek ennek hatására mit kaphattak. Lehet hogy csere az egész, de lehet, hogy 6 új tőke és jó lesz?
Don Gombóc03-06-2009 19:07:09 // 45439
Attól függ mit értessz szelepállítás alatt.
A kipufogót 0,25-0,27 re kell állítani. Ha nyigisabban mész akkor 0,25 re ha ütöd akkor 0,27 re. És az állítás alatt értsd azt hogy minimum 3 de inkább 5 körbetekerés és állítás kell neki mire beáll rendesen. A szívó ami alatt esetleg hézagoló sapkát kell cserélni, azt 0,38-0,45 re kell állítani, de azzal valszegnem lesz gondod, ami szól és csetteg az a kipufogó. De attól sem kell megijedni ez még nem jelent semmit. Nekem két éve szól. :) A tőkék felületét meg kell nézni, nincs-e kiverődve. De ha teheted vidd el a Schulek Bélához, neki vannak tőkéi, és hézagoló sapkái is. Van szelepdekni tömítése is éppen, most beszéltem vele.
Cro16603-06-2009 18:32:40 // 45438
lámpabeállítás...miért nem viszed el valami autóvillamossági szerelőhöz?nekem ingyen állította be a szerelő, amikor önindítómat nézte át. de ha csak azért vittem volna oda akkor max 500ft. na jó..itt pesten 1000 :))
Cro16603-06-2009 18:29:19 // 45437
Nah akkor ez nem jó előjel nekem:( meg annak se akitől vettem:))
Cro16603-06-2009 18:28:16 // 45436
a 4300K-es mellett még nem annyira gáz a sima HB3. a 6000K-es mellett már "érdekes". de olyan keveset használom, hogy én azért nem cserélem ki.
Smith03-06-2009 17:59:04 // 45435
Ha ugyanazt látod felkapcsolt refivel mint a tompitottal akkor ott nagyon nem jó valami hiszen teljesen máshova kell világítania a kettőnek :)

CANBUS-os izzó gondolom ahhoz kéne hogy ne nyavajogjon hogy kiégett valami. Nekem nyavajog most is, de pár perc után csöndbe marad :)

A helyes lámpa beállításról valami doksit azóta is keresek, ha valakinek van valami támpont, ne tartsa magában.
Smith03-06-2009 17:56:03 // 45434
Valami miatt a LED-et is megeszi, nekem már a harmadik fajta van benne, ez már szuper stabilizált, highpower LED, foglalat kibelezve, fixre kötve minden, és az 5 LED-ből 1 már pislákol. (helyzetjelzőről van szó)

Hátul helyzetjelző/féklámpa szintén LED-es, de azzal nincs baj, az szépen működik már egy éve.
Gye'03-06-2009 17:53:30 // 45433
Hát nem tudom, nekem nagyon rendbe van a világításom, 4300K-es a gyári xenonom és a refim sima HB3.... teljesen jól világít ha felkapcsolom... a színhőmérséklet különbség meg nem igazán zavar.... sőt a helyzetjelzőim is a csúnya sárga halogén H6-os izzó és lassan 2 éve húzzák... asszem Osramok... mondjuk azok durván sárgák a xenonhoz képest..... láttam már van ledes canbus-os izzó is, de sajna nem H6 foglalattal.... még megvárom az igazit...
Grando03-06-2009 10:04:13 // 45432
A IV. Szolnoki 166 Találkozó időpontja: 2009. július 4-5.!!!



1. Whiteshark
2. Arno
3. Csárli
4. Satti / Cápa engedélyével, vonattal megyek, vagy busszal, vagy valami naggyal.... :-) (kombájnnal??)
5. Don Tutti
6. Grando
7. FRob
8. Ákos
9. Kilo166 (Asszem bekérődzöm majd, mert a Fiattal még elmehettem, de Merdzsót tutti nem engedtek oda) :)
10. Becza
11. B-la
12. tt

Szállások, kaja intézve. Költségek: kb. ugyanannyi mint tavaly. Medence nem lesz, csak szárazon..:)). Legfeljebb focizunk benne!
Cro16603-06-2009 09:24:12 // 45431
6 hete van benne kb. Fejéhez is vágom ha 2500/db- ért 1-2 hónapot bír ki! Meg amúgy 1 év garancia is van rajta ha minden igaz. Azért is akartam led-et, mert az ugye majdnem örök élet.Csúnya lenne állandóan cserélgetni!
Sajnos csak szimetrikusban lehet kapni, (nekem ezt mondták,bár a honlapon nem ez volt) lereszeltem az egyik pöcköt:)Mondjuk ha gariba kellene cserélni, nem tudom mit szólnának hozzá, de mivel az eladó ezt adta, így jártak.
BeczA03-06-2009 08:41:27 // 45430
A refi helyére vettem bele a xenonos izzót mert a xenon mellett semmit nem ért a refi a fényhőmérséklet külömbség miatt... mintha fel sem kapcsoltam volna... a színe most 90%ban ugyan az és elég nagyot világít, de ritkán kell is használnom ezért élettartami tapasztalat nincs róla...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.