Forum >> 164-166
Gye'05-06-2009 16:31:08 // 45488
Figyu, nem kell egyből pánikolni, ha megtorpanásos az lehet légtömegmérő is.... ez a legegyszerübben csekkolható hiba...a szar légtömegmérőt nem jelzi vissza a műszerfal, úgyhogy húzd le a stekkerét és próbáld ki a gépet, ha van változás akkor az szart be, ha nincs akkor még lehet az EGR szelep is, anno nekem mindkét hiba volt... az EGR-t is meg lehet pucolni, szerintem a jó szar magyar GO-tól lesz kormos és hajlamos letapadni és olyankor nagyon tud füstölni.... ha ezek nem jönnek be, akkor lehet izgulni a turbó miatt....
Gye'05-06-2009 16:26:34 // 45487
Hi, a világítás biztosítékja elöl van a légszűrőház melleti dobozban, rajta vannak a jelölések, szemből nézve a bal felső két relé a tompitott és a két nagy bizti melletti 10amperos biztik a világítás biztik... de ha hátul matattál és emiatt nem megy elöl.... mivel a hátsóknak hátul van a biztije asszem ... szerintem csináltál egy zárlatot és érdemes lenne megnézni a lámpavezérlő elektrónikát... nekem annó egy zárlatos utánfutó kurta szét az egyik fetet benne, úgy hogy nem tudtam áramtalanítani a kocsit...ergó világított a féklámpám...ki kellett szedni az égőt belőle.. izgalmas volt... na szóval ez a dobozka meg ott van a kormány alatti biztitáblánál, egy nagyobbacsak zöld doboz 3 stekerrel asszem... tehát ha minden biztid jó elöl, akkor szerintem ezt nézd meg, ha büdös amperszagú, akkor ott a hiba... 1-2 belevaló FETem van raktáron, ha az kéne..
Gye'05-06-2009 16:13:30 // 45486
Hi, csak az alsó bölcsöt vagyis azt a bazi nagy alu konzolt kell leengedni, 4db hosszú csavar és akkor felülről egy racsnis krova fejjel hozzáférsz, ja de a szilentet csak úgy lehet kicserélni ha a bilincset szétfúrod utánna, mert hát ugye egybe van gyártva nagy fasz módon, hogy csak az egész stabruddal lehessen cserélni.... mivel már van hozzá külön szilent így szét kell fúrni a bilincset, majd a csavarral újra össze tudod rakni.... egyébként szerintem azért cserélik az egész rudat, mert ált. a rúd jobban elkopik mint a szilent, sőt nekem annó nem is cseerélték a szilentet, hanem a bilincsbe behegesztettünk egy db 3-4mmes laposvasdarabot, azzal igy már jó feszes lett a szilent a kopott rúddal....ez a legolcsóbb megoldás szerintem:))
BeczA05-06-2009 00:21:53 // 45485
Alúlró hegesztett... csak felűlről tudod le lazítani.
Nem akarok nagy hülyeséget írni mert már rég volt... de mintha a hidat kicsit le kéne engedni hozzá hogy kényelmesen hozzáférj, azt meg akkor tudod megtenni ha fel van emelve a kocsi és a lengéscsillapítokat lekötöd róla utána....
Nem akarok nagy hülyeséget írni mert már rég volt... de mintha a hidat kicsit le kéne engedni hozzá hogy kényelmesen hozzáférj, azt meg akkor tudod megtenni ha fel van emelve a kocsi és a lengéscsillapítokat lekötöd róla utána....
Cro16604-06-2009 22:06:27 // 45484
Nos.. mint ahogy azt írtam "Nem tudom, de szerintem" szóval csak ötlet volt. Szerencsére nem kellett még nézegetnem alulról (ezt)az autómat, fogalmam sincs, hogy miért nem férsz hozzá dugókulccsal, sőt még most sem tudom mivel nem írtad le.
Látatlanból szerintem arra gondol az ember, hogy valami útban van, vagy hosszú a csavar, sokkal nagyobb hely kell egy dugókulcsnak,mint egy csillag-villásnak.Mindenesetre, ha le van hegesztve a csavar,(ezt Tőled tudom:)) akkor az anyát kellene lazítani. Ha nem férsz hozzá, akkor azt kell eltávolítani, ami útban van.
Valószínűleg a szervizben sem passzióból szedték ki a hátsó futóművet(állítólag) az enyém alól, amikor stabot cseréltek.Én csak ennyivel szerettem volna segíteni. Sajnálom.
Látatlanból szerintem arra gondol az ember, hogy valami útban van, vagy hosszú a csavar, sokkal nagyobb hely kell egy dugókulcsnak,mint egy csillag-villásnak.Mindenesetre, ha le van hegesztve a csavar,(ezt Tőled tudom:)) akkor az anyát kellene lazítani. Ha nem férsz hozzá, akkor azt kell eltávolítani, ami útban van.
Valószínűleg a szervizben sem passzióból szedték ki a hátsó futóművet(állítólag) az enyém alól, amikor stabot cseréltek.Én csak ennyivel szerettem volna segíteni. Sajnálom.
Mickey04-06-2009 21:44:41 // 45483
Kedves Cro 166!
Szerinted ha a dugókulcs nem megy rá az anyára akkor /nem azért mert hosszú a csavar/
a csillagkulcsnak mennyi az esélye?
Láttad már az autódat alulról?!?
Szerinted ha a dugókulcs nem megy rá az anyára akkor /nem azért mert hosszú a csavar/
a csillagkulcsnak mennyi az esélye?
Láttad már az autódat alulról?!?
pityesz6804-06-2009 21:39:21 // 45482
Hello Cartársak!
Nem tudjátok hol van a világításnak biztosítéka vagy esetleg miért nem kapcsolódik fel csak az első lámpám!Eddig jó volt,hátul a csomagtérajtónál el voltak szakadva a vezetékek,megforrasztottat utána átfordítottam a világítás kapcsolót park állásba és azóta nem kapcsolja fel a xenont!Valaki tud tanácsot adni?Köszi
Nem tudjátok hol van a világításnak biztosítéka vagy esetleg miért nem kapcsolódik fel csak az első lámpám!Eddig jó volt,hátul a csomagtérajtónál el voltak szakadva a vezetékek,megforrasztottat utána átfordítottam a világítás kapcsolót park állásba és azóta nem kapcsolja fel a xenont!Valaki tud tanácsot adni?Köszi
Smith04-06-2009 21:34:30 // 45481
Volt nekem sok bajom már, de turbós még nem, úgylátszik most eljött ez is. Annyira tudok ilyenkor örülni :(
Cro16604-06-2009 21:25:54 // 45480
nem gondol olyat:)))) ha odalépsz akkor menni kellene.Nézd meg a turbócsöveket lehet csak nem jut el a nyomás a hengerekbe, valahol elmegy.bár azt lehetne hallani.elvileg.
Tavaly, amikor szó volt a turbódról, nem lett felújítva?
Tavaly, amikor szó volt a turbódról, nem lett felújítva?
Smith04-06-2009 21:16:27 // 45479
Hát ez mondjuk nem olyan keserves, de érzem hogy nem olyan mint volt mondjuk fél órával ezelőtt. Valami baja tuti van. Érzem :( Lehet h csak pszichológia de nem hallom a fütyülést pl. Ha rálépek a gázra nem lódul meg, hanem kicsit visszatorpan.
A kuplungom ugyan csúszik néha-néha, lehet hogy ezt érzi és azért nem megy mert gondolja minek tolni ha ugyis elcsuszik a kuplung?
A kuplungom ugyan csúszik néha-néha, lehet hogy ezt érzi és azért nem megy mert gondolja minek tolni ha ugyis elcsuszik a kuplung?
Cro16604-06-2009 20:40:05 // 45478
vagy egy jó Citroen C15 1,8 D apámnak volt..szerintem 40 másodperc alatt volt 100 on:)))
cserébe viszont 5L evett csak:)
cserébe viszont 5L evett csak:)
Cro16604-06-2009 20:35:49 // 45477
nem csak dugókulccsal lehet szerelni..csillag-villás esetleg?:))
Mickey04-06-2009 20:30:30 // 45476
Én is gondoltam , hogy alulról csak a csavar fejéhez nemigazán lehet hozzáférni. De ha a csavar feje fixen le van hegesztve akkor az anyát lehet csak lazítani viszont az anyára meg nem megy rá a dugókulcs!
???????????
???????????
tipoatti04-06-2009 20:26:01 // 45475
kb. úgy megy, mint egy lelakott Opel Ascona 1,6D... egyszer kifogtam egy turbo nélküli példányt próbára, hát keserves... ja, és füstöl is keményen.
Cro16604-06-2009 20:01:52 // 45474
Én nem tudom, de szerintem alulról kell szerelni,logikusan.
Állítólag az egész hátsó futóművet le kell engedni a stab cseréhez.(szakszervízben mondták)
Állítólag az egész hátsó futóművet le kell engedni a stab cseréhez.(szakszervízben mondták)
Smith04-06-2009 19:28:12 // 45473
Milyen tünettel jár ha megáll a turbo? Kell lenni valami hibajelnek? Vagy csak annyi hogy nem megy úgy ahogy kell, és nincs fütyülés?
Mickey04-06-2009 19:24:49 // 45472
Sziasztok 66-osok!
Kéne nekem egy kis info:
Hátsó stabilizátor rúd felfogatása: felülről a csavart kell tekerni vagy alulról az anyát?
Mert normálisan egyikhez sem lehet hozzáférni /a felsőhöz végképp nem/!
Kéne nekem egy kis info:
Hátsó stabilizátor rúd felfogatása: felülről a csavart kell tekerni vagy alulról az anyát?
Mert normálisan egyikhez sem lehet hozzáférni /a felsőhöz végképp nem/!
Arno16604-06-2009 17:39:20 // 45471
Nezzuk a jo oldalat. Megiscsak szebb egy alfára dizájnolt ikarus mint a klasszikus formájában csunyan zoldeskeken kockán :))))))))
-
Vegyé robogót arra nincs parkolási díj :) Nincs dugo.
Elmegy mindenhol... jardan uton utfelen...
-
Vegyé robogót arra nincs parkolási díj :) Nincs dugo.
Elmegy mindenhol... jardan uton utfelen...
alfatech04-06-2009 16:17:46 // 45470
Helló,
én 10k km-rel ezelőtt cseréltem 2 kipufogó szeleptőkét, most pedig másik 3-at. Most teljesen csendes. Sztem érdemes cserélni, mert a veztengelyeket ki tudja, mennyire eszi meg. Nekem Szamosi cserélte és állította be a szelepeket, azt mondták, csak egész minimálisan látszik kopás a veztengelyen, de nem vészes, viszont kopott tőkével járni nem tesz jót neki.
Én már bánom, hogy azt a fennmaradó 1 db-ot nem cseréltettem ki (nem kérdezték hogy cseréljük-e, hanem egyből összerakták), mert a szívórész lebontása a hátsó hengersornál többe fáj, ha egyszer még azt az 1-et cserélni kell, mint maga a tőke és a tőkecsere. Ha magad cseréled, lehet hogy más megvilágításba kerül a dolog, én nem vagyok ennyire bütykölős/hozzáértő.
A hangja engem nagyon zavart, most viszont tuti.
én 10k km-rel ezelőtt cseréltem 2 kipufogó szeleptőkét, most pedig másik 3-at. Most teljesen csendes. Sztem érdemes cserélni, mert a veztengelyeket ki tudja, mennyire eszi meg. Nekem Szamosi cserélte és állította be a szelepeket, azt mondták, csak egész minimálisan látszik kopás a veztengelyen, de nem vészes, viszont kopott tőkével járni nem tesz jót neki.
Én már bánom, hogy azt a fennmaradó 1 db-ot nem cseréltettem ki (nem kérdezték hogy cseréljük-e, hanem egyből összerakták), mert a szívórész lebontása a hátsó hengersornál többe fáj, ha egyszer még azt az 1-et cserélni kell, mint maga a tőke és a tőkecsere. Ha magad cseréled, lehet hogy más megvilágításba kerül a dolog, én nem vagyok ennyire bütykölős/hozzáértő.
A hangja engem nagyon zavart, most viszont tuti.
tipoatti04-06-2009 15:38:32 // 45468
ja, az övéről beszélek!!!!!! :)
tipoatti04-06-2009 15:36:41 // 45467
nem szokta... különben is összevissza dumálok itt... kérem kapcsoljaki... :))
Totti04-06-2009 15:36:16 // 45466
Ebben is már a GM van uj spider
Cro16604-06-2009 15:35:28 // 45465
..és reménykedsz, hogy ezt nem olvassa az asszonyod:))))
tipoatti04-06-2009 15:35:07 // 45464
oóóó... az egészen más mozi... A Brerákban sajnos GM blokk van, nem a jó öreg arese-i, nem?
Totti04-06-2009 15:32:55 // 45463
Nem ott majdnem vérbeli Milánoi V6 van!
tipoatti04-06-2009 15:31:30 // 45462
Ja... a motorterében hordja Ő is a darálót, mi? :)
tipoatti04-06-2009 15:30:50 // 45461
Most mondjam azt, hogy sose' érezzél jobb illatot?! :))) Én inkább maradok jó parfümmel meglocsolgatott női nyakaknál pl. ... :)
Totti04-06-2009 15:30:49 // 45460
Csomiba pont passzól! Hozzá tezsem ö mentete meg a brigád kávés részét hogy el hozta!
tipoatti04-06-2009 15:29:25 // 45459
Annyi lét kiadni egy kávédarálóért, na AZ A MELEG... :)))
Cro16604-06-2009 15:29:16 // 45458
Az enyémnek környezettudatos lehetett az előző gazdija, mert kivette belőle eladás előtt a Steinbauert:))))) Biztos nem akarta, hogy tovább szennyezze ez az autó a környezetet:))))
Igaz, később kaptam ajánlatot, megvehettem volna:)
Különben..az enyém nem füstöl!!!csak ha nagyon odalépek..és nagyon jó illata van(mert van még benne olyan katalizátor vagy mi)
Igaz, később kaptam ajánlatot, megvehettem volna:)
Különben..az enyém nem füstöl!!!csak ha nagyon odalépek..és nagyon jó illata van(mert van még benne olyan katalizátor vagy mi)
tipoatti04-06-2009 15:28:25 // 45457
Nem ez fog kinyírni senkit szvsz. ... Hamarabb kap ebben a qrva Kárpát-medencében mindenki infarktust, sztrókot, meg agyfaxt...
Ma 5 perc parkolás Demszkygrádban 400 Ft.-omba került az Andrássy úton, mert természetesen rossz időpontban ( ma mentem holnap helyett ) mentem egy helyre az Isteni Belvárosba, 1 óra 15 perc parking ennyibe kerül... lóvé vissza persze nyente... qrvára nem kóser ez így... :(
Ma 5 perc parkolás Demszkygrádban 400 Ft.-omba került az Andrássy úton, mert természetesen rossz időpontban ( ma mentem holnap helyett ) mentem egy helyre az Isteni Belvárosba, 1 óra 15 perc parking ennyibe kerül... lóvé vissza persze nyente... qrvára nem kóser ez így... :(
Totti04-06-2009 15:25:34 // 45456
Bár láttam más 3.2 Spiderben is kávé gépet :-))) Igaz Lala
Totti04-06-2009 15:24:17 // 45455
Ha azt nem is a darálo hangját biztos :-)))) A SZÁLLÓ IGE!!! :-)))
tipoatti04-06-2009 15:23:17 // 45454
:)))) Ezért jó a dízel, reggel mikor hulla álmosan beindítom, már-már érzem is a kávé illatot... UGYE??? :)
Totti04-06-2009 15:22:11 // 45453
Ne nézd ilyen drasztikusan inkább igyál egy kávét !!! :-))))
tipoatti04-06-2009 15:22:06 // 45452
OK., de megvárom, amíg egyszer Te is mellénk parkolsz, TE ÖKOGYILKOS TERRORISTA!!!!!!! :))))
Cro16604-06-2009 15:21:37 // 45451
Ezen elrágódhatnak egy ideig:))
Cro16604-06-2009 15:18:41 // 45450
IGEN! és lehetőleg BENZINNEL gyújtsd fel jó????!!! :))))
tipoatti04-06-2009 15:13:37 // 45449
Most legyek bűnbánó, aszt' gyújtsam fel a saját verdámat, vagy Falatka, Mattyancs verdáit is többek között??? :) Sorrendben: írott progi, P-Box. Novitech-powerbox... remekül reprezentáljuk az összes dízeltuningolós xarházit... :)))
Arno16604-06-2009 15:07:55 // 45448
namegeccer....
Kis olvasnivalo.... felkurta az agyam egy masik topicban a tuningbox powerbox szarsag.... bemasolom ide is, szvsz nem árt tisztábanlenni vele:
"Srácok, bocs a beleugatásért, de felejtsétek már el ezt a tuningbox szarságot.
Akinek erősebb autó kell az vegyen erősebb autót.
(Ez a tuningbox nem csinal mast csak atveri a vezerlest... nem tuning hanem egy faszság...szenzorok jelet varialja meg es ezaltal tobb uzemanyagot nyomat be az ECU-val.... gányolás... ami a motor élettartamának is "jót" tesz...)
De ne mocskolja tele a levegőt korommal plíz.
Sokat motorozok, bicajozok es nem lehet megmaradni ezek mogott a retek dizel szarok mogott. Plane ha tuningolt... :(
Masodsorban meg iszonyu veszelyesek az egeszsegre nezve.
A szallo por koncentráció jelentős részét a dizelek adják.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
Foleg a modernek, raadasul azokbol a PM10 -es (10um-nel kisebb) reszecskekbol amik kb akadalytalanul jutnak be a véráramba annyira kicsik. Felületük igen aktiv, megkotik szépen azokat a poliaromás szénhidrogéneket (PAH) amik a legdurvábban rákkeltő vegyületek közé tartoznak.
Tényleg szükség van erre?!?!?!??!
Aztan arrol nem beszelve hogy a dizel NO (Nitrogen Oxid) kibocsátása is lényegesen magasabb mint a benzinesé. Napfény hatására NO2 lesz belőle mikozben O2-t redukálja és O3 feldusul. (Ozon)
"A PM10-es részecskéket az orrnyálkahártya sem szűri ki, ez a méret könnyedén eljut a tüdő kis léghólyagjaiba is. A 100 nanométernél kisebb részecskékbe, melyek a hörgőkön keresztül az érrendszerbe kerülhetnek és érszűkületet okozhatnak, most ne is menjünk bele. Na jó, menjünk: már az is kiderült, hogy a 100 nanométernél kisebb részecskék a sejthártyákon keresztül egészen az agyig vándorolnak, és szerepük lehet az Alzheimer-kór kialakulásában."
" A részecske önmagában még nem is feltétlenül veszélyes, de mivel hordozófelületnek tökéletesen alkalmas, nagyvárosi környezetben rengeteg káros anyag tapadhat meg rajta, ami a légzőrendszerben gyulladásokat vagy akár rosszindulatú daganatot is okozhat, nem beszélve az asztmás rohamokról. Egy amerikai vizsgálat során a Seattle-ben vett szállópor-mintákon 80-féle különböző molekulát találtak. Még a szálló porban töltött rövidebb idő is jelentősen növeli a szívbetegségek kockázatát.
A dízelek által kibocsátott részecskék (Diesel Particulate Matter – DPM) a 100 nanométeres tartomány jellegzetes képviselői. Túl azon, hogy milyen könnyen belélegezhetők, azért se jó vicc részecskeszűrő nélküli dízelt venni, mert a dízel koromszemcséi a felületükön egy rakás rákkeltő anyagot hordoznak. "
Igazi elbaszott technika... 1-2 evig mukodik rendesen mikor kijon a gyárból, aztan elkezd olyan szinten romlani egy modern dizel auto hogy tobbet art mint hasznal.
Reszecskeszuro halodik, porlasztocsucsok stb. 4 evesen mar mindegyik fustol kb.
Co2 kibocsatas az egyetlen erv mellette. De ha jobban megnezzuk akkor a dizel egeshoje, surusege nagyobb. Több szenatomot tartalmaz magyarul, tehat ha egy dizel fele annyit eszik attol meg a CO2 kibocsátása messze nem fele annyi.
http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/bp_legszennyezettsegi_adatai.pdf
"Az egészségkárosító kis részecskék jelentős hányada közvetlenül a dízelmotorokból származik. A
dízeljárművek részecske-kibocsátása, melynek legnagyobb része korom, egy nagyságrenddel (azaz
legalább tízszer) nagyobb mint a benzinüzemű motoroké. Az Amerikai Egyesült Államokban ezek a
részecskék teszik ki a levegőben található rákkeltő anyagok 78 százalékát. A legveszélyesebbek a már
említett, 2,5 mikrométernél kisebb, ún. ultrafinom részecskék, melyek légzőszerveink legmélyére is
bejutnak, és onnan nem távoznak.
További súlyos veszélyt jelent, hogy ezek a kis részecskék, amelyek sokféle égésterméket
tartalmaznak, rátapadnak egy-egy pollen felületére, és kimutatták, hogy a pollen agresszívitását és
allergén hatását fokozzák.
Tudományosan igazolt, hogy szoros összefüggés van az allergiás, asztmás, illetve légzőszervi
betegségek előfordulása és a légszennyezettség mértéke között. Nagyrészt a légszennyezés
következménye, hogy a fővárosban rohamosan növekszik az asztmás és tüdőrákos betegek száma (ld. a
11. mellékletet!). A PM légszennyezés, amely nagy mennyiségben tartalmaz rákkeltő, illetve a
légzőrendszert károsító anyagokat, a gyerekeknek jelenti a legnagyobb kockázatot, hiszen az ő
immunrendszerük még kevésbé fejlett. "
uff....
Kis olvasnivalo.... felkurta az agyam egy masik topicban a tuningbox powerbox szarsag.... bemasolom ide is, szvsz nem árt tisztábanlenni vele:
"Srácok, bocs a beleugatásért, de felejtsétek már el ezt a tuningbox szarságot.
Akinek erősebb autó kell az vegyen erősebb autót.
(Ez a tuningbox nem csinal mast csak atveri a vezerlest... nem tuning hanem egy faszság...szenzorok jelet varialja meg es ezaltal tobb uzemanyagot nyomat be az ECU-val.... gányolás... ami a motor élettartamának is "jót" tesz...)
De ne mocskolja tele a levegőt korommal plíz.
Sokat motorozok, bicajozok es nem lehet megmaradni ezek mogott a retek dizel szarok mogott. Plane ha tuningolt... :(
Masodsorban meg iszonyu veszelyesek az egeszsegre nezve.
A szallo por koncentráció jelentős részét a dizelek adják.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
Foleg a modernek, raadasul azokbol a PM10 -es (10um-nel kisebb) reszecskekbol amik kb akadalytalanul jutnak be a véráramba annyira kicsik. Felületük igen aktiv, megkotik szépen azokat a poliaromás szénhidrogéneket (PAH) amik a legdurvábban rákkeltő vegyületek közé tartoznak.
Tényleg szükség van erre?!?!?!??!
Aztan arrol nem beszelve hogy a dizel NO (Nitrogen Oxid) kibocsátása is lényegesen magasabb mint a benzinesé. Napfény hatására NO2 lesz belőle mikozben O2-t redukálja és O3 feldusul. (Ozon)
"A PM10-es részecskéket az orrnyálkahártya sem szűri ki, ez a méret könnyedén eljut a tüdő kis léghólyagjaiba is. A 100 nanométernél kisebb részecskékbe, melyek a hörgőkön keresztül az érrendszerbe kerülhetnek és érszűkületet okozhatnak, most ne is menjünk bele. Na jó, menjünk: már az is kiderült, hogy a 100 nanométernél kisebb részecskék a sejthártyákon keresztül egészen az agyig vándorolnak, és szerepük lehet az Alzheimer-kór kialakulásában."
" A részecske önmagában még nem is feltétlenül veszélyes, de mivel hordozófelületnek tökéletesen alkalmas, nagyvárosi környezetben rengeteg káros anyag tapadhat meg rajta, ami a légzőrendszerben gyulladásokat vagy akár rosszindulatú daganatot is okozhat, nem beszélve az asztmás rohamokról. Egy amerikai vizsgálat során a Seattle-ben vett szállópor-mintákon 80-féle különböző molekulát találtak. Még a szálló porban töltött rövidebb idő is jelentősen növeli a szívbetegségek kockázatát.
A dízelek által kibocsátott részecskék (Diesel Particulate Matter – DPM) a 100 nanométeres tartomány jellegzetes képviselői. Túl azon, hogy milyen könnyen belélegezhetők, azért se jó vicc részecskeszűrő nélküli dízelt venni, mert a dízel koromszemcséi a felületükön egy rakás rákkeltő anyagot hordoznak. "
Igazi elbaszott technika... 1-2 evig mukodik rendesen mikor kijon a gyárból, aztan elkezd olyan szinten romlani egy modern dizel auto hogy tobbet art mint hasznal.
Reszecskeszuro halodik, porlasztocsucsok stb. 4 evesen mar mindegyik fustol kb.
Co2 kibocsatas az egyetlen erv mellette. De ha jobban megnezzuk akkor a dizel egeshoje, surusege nagyobb. Több szenatomot tartalmaz magyarul, tehat ha egy dizel fele annyit eszik attol meg a CO2 kibocsátása messze nem fele annyi.
http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/bp_legszennyezettsegi_adatai.pdf
"Az egészségkárosító kis részecskék jelentős hányada közvetlenül a dízelmotorokból származik. A
dízeljárművek részecske-kibocsátása, melynek legnagyobb része korom, egy nagyságrenddel (azaz
legalább tízszer) nagyobb mint a benzinüzemű motoroké. Az Amerikai Egyesült Államokban ezek a
részecskék teszik ki a levegőben található rákkeltő anyagok 78 százalékát. A legveszélyesebbek a már
említett, 2,5 mikrométernél kisebb, ún. ultrafinom részecskék, melyek légzőszerveink legmélyére is
bejutnak, és onnan nem távoznak.
További súlyos veszélyt jelent, hogy ezek a kis részecskék, amelyek sokféle égésterméket
tartalmaznak, rátapadnak egy-egy pollen felületére, és kimutatták, hogy a pollen agresszívitását és
allergén hatását fokozzák.
Tudományosan igazolt, hogy szoros összefüggés van az allergiás, asztmás, illetve légzőszervi
betegségek előfordulása és a légszennyezettség mértéke között. Nagyrészt a légszennyezés
következménye, hogy a fővárosban rohamosan növekszik az asztmás és tüdőrákos betegek száma (ld. a
11. mellékletet!). A PM légszennyezés, amely nagy mennyiségben tartalmaz rákkeltő, illetve a
légzőrendszert károsító anyagokat, a gyerekeknek jelenti a legnagyobb kockázatot, hiszen az ő
immunrendszerük még kevésbé fejlett. "
uff....
Arno16604-06-2009 15:06:52 // 45447
Kis olvasnivalo.... felkurta az agyam egy masik topicban a tuningbox powerbox szarsag.... bemasolom ide is, szvsz nem árt tisztábanlenni vele:
"Srácok, bocs a beleugatásért, de felejtsétek már el ezt a tuningbox szarságot.
Akinek erősebb autó kell az vegyen erősebb autót.
(Ez a tuningbox nem csinal mast csak atveri a vezerlest... nem tuning hanem egy faszság...szenzorok jelet varialja meg es ezaltal tobb uzemanyagot nyomat be az ECU-val.... gányolás... ami a motor élettartamának is "jót" tesz...)
De ne mocskolja tele a levegőt korommal plíz.
Sokat motorozok, bicajozok es nem lehet megmaradni ezek mogott a retek dizel szarok mogott. Plane ha tuningolt... :(
Masodsorban meg iszonyu veszelyesek az egeszsegre nezve.
A szallo por koncentráció jelentős részét a dizelek adják.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
Foleg a modernek, raadasul azokbol a
"Srácok, bocs a beleugatásért, de felejtsétek már el ezt a tuningbox szarságot.
Akinek erősebb autó kell az vegyen erősebb autót.
(Ez a tuningbox nem csinal mast csak atveri a vezerlest... nem tuning hanem egy faszság...szenzorok jelet varialja meg es ezaltal tobb uzemanyagot nyomat be az ECU-val.... gányolás... ami a motor élettartamának is "jót" tesz...)
De ne mocskolja tele a levegőt korommal plíz.
Sokat motorozok, bicajozok es nem lehet megmaradni ezek mogott a retek dizel szarok mogott. Plane ha tuningolt... :(
Masodsorban meg iszonyu veszelyesek az egeszsegre nezve.
A szallo por koncentráció jelentős részét a dizelek adják.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
Foleg a modernek, raadasul azokbol a
Arno16604-06-2009 12:15:36 // 45446
Csumi!
DSP installhoz két video:
Alfa Romeo 166 DSP Amplifier ( HAES ) Cable vs standard Cable
Alfa Romeo 166 DSP Amplifier ( HAES ) Install
DSP installhoz két video:
Alfa Romeo 166 DSP Amplifier ( HAES ) Cable vs standard Cable
Alfa Romeo 166 DSP Amplifier ( HAES ) Install
BFMSE04-06-2009 09:59:47 // 45445
Köszi még1x az infókat. Ha elkészül majd beszámolok az eredményről, hátha mást is érdekel majd :)
Don Gombóc04-06-2009 08:31:27 // 45444
Nekem eleve nagyobbra lett állítva, aztán úgy hagytam. Majd legközelebb szűkítem az értékeket.
BFMSE03-06-2009 21:20:08 // 45443
6-ból 4 db hasonlóan néz ki, bár ez volt a legrondább. Kettőt rendeltem is, de fog még kelleni kettő másik. Kiváncsi leszek, hogy milyen hangja lesz ezután.
Egyébként miután te megcsináltattad, mennyi idővel kezdett újra csattogni?
Egyébként miután te megcsináltattad, mennyi idővel kezdett újra csattogni?
Don Gombóc03-06-2009 20:29:23 // 45442
Ez sajna ilyen. Keskeny illetve kicsi az átmérője a tőkéknek és könnyen kiverődnek. De inkább a kipufogóra jellemző.
Don Gombóc03-06-2009 20:24:37 // 45441
Ismerős, de csak azt kell cserélni, amelyik ki van verődve. Szerintem nincs mind a hat darab. Kb. 5 ezer darabja, csak le van korlátozva hogy mennyi a minimum vehatő darabszám. Jelen esetben asszem 2 db.
BFMSE03-06-2009 19:37:54 // 45440
Don Gombóc03-06-2009 19:07:09 // 45439
Attól függ mit értessz szelepállítás alatt.
A kipufogót 0,25-0,27 re kell állítani. Ha nyigisabban mész akkor 0,25 re ha ütöd akkor 0,27 re. És az állítás alatt értsd azt hogy minimum 3 de inkább 5 körbetekerés és állítás kell neki mire beáll rendesen. A szívó ami alatt esetleg hézagoló sapkát kell cserélni, azt 0,38-0,45 re kell állítani, de azzal valszegnem lesz gondod, ami szól és csetteg az a kipufogó. De attól sem kell megijedni ez még nem jelent semmit. Nekem két éve szól. :) A tőkék felületét meg kell nézni, nincs-e kiverődve. De ha teheted vidd el a Schulek Bélához, neki vannak tőkéi, és hézagoló sapkái is. Van szelepdekni tömítése is éppen, most beszéltem vele.
A kipufogót 0,25-0,27 re kell állítani. Ha nyigisabban mész akkor 0,25 re ha ütöd akkor 0,27 re. És az állítás alatt értsd azt hogy minimum 3 de inkább 5 körbetekerés és állítás kell neki mire beáll rendesen. A szívó ami alatt esetleg hézagoló sapkát kell cserélni, azt 0,38-0,45 re kell állítani, de azzal valszegnem lesz gondod, ami szól és csetteg az a kipufogó. De attól sem kell megijedni ez még nem jelent semmit. Nekem két éve szól. :) A tőkék felületét meg kell nézni, nincs-e kiverődve. De ha teheted vidd el a Schulek Bélához, neki vannak tőkéi, és hézagoló sapkái is. Van szelepdekni tömítése is éppen, most beszéltem vele.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
586
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV