Forum >> 164-166

Kilo166 (Droid#1)31-05-2009 06:56:43 // 45388
Ha Debrecenben vagy, akkor az egyik lehetőség, hogy felhívod tt-t, itt a tagok között megvan a száma, és ő már elnavigálgat, a másik lehetőség Mester, aki szintén tag és debreceni autószerelő.
Whiteskull30-05-2009 20:24:31 // 45387
44939-es hsz. :)))
Tenkes30-05-2009 20:09:18 // 45386
Sziasztok! keresek 164-s javítási kézikönyet keresek. 92' segítsetek!!!!
Cro16630-05-2009 18:26:38 // 45385
Köszi a sok infót!
jó áraim vannak ,(meg jó barátom a megfelelő helyen:) ) csak minőségi kérdések foglalkoztatnak.pénz nem számít:))) áá csak vicceltem. de mivel kb évente 10-12 e km ert megyek (jelenleg), nem túl gyakori lesz remélhetőleg a fékalkatrészek cseréje.
Majd csak műszaki előtt akarom cserélni, de már most szedem össze hozzá a cuccokat:)
FRob30-05-2009 17:57:25 // 45384
mit foglalkoztok vele?
sose volt alfája, remélem sose lesz, gondolom valami csoda buzukival jár ami az isten.
kapja be az ilyen a buzukija kipufogóját ...
Kriszo30-05-2009 15:41:25 // 45383
"Vezérműszíj 60ezrenként csereérett..."
Mé bazdmeg a többibe mennyi után cserél a normális ember????

"A felszereltségen nem spóroltak, már a belépő szint is rendelkezett az elengedhetetlen kellékekkel (klíma, légzsákcsapat, villanyablakok stb.), följebb lépve pedig már luxusautós a színvonal, főleg a 2003 végi ráncfelvarrást követően."

Mivan a ráncfelvarrottban ami nincs az azelőttiben????

"
Ha épp mindene rendben, akkor számos kellemes percet okoz, de ha nyűgős, akkor jaj! Ha már, akkor 2003 utáni, lekáderezett, kétliteres benzines."

Nekem egyáltalán nem tetszik a 2003 utáni...
Egyébként ha már akkor a cikk írója tehet egy sziveséget....
És pont azt a motort "favorizálja ami aztán tényleg hagy kívánni valót maga után...
Gye'30-05-2009 13:46:51 // 45382
Hi, én nemrég cseréltem az olajkályhán első tárcsát, Brembót vettem az Alba autós sráctól, asszem 26rugó volt... a gyári 32lett volna és még voltak alternatívák LUK meg1-2 noname márka olyan 18-20rugó körül.... Brembóból ez a 2. garnitúrám illetve volt egy Breco is, valóban elvileg ugyan az mint a brembó de sokkal gyengébb, mert abba beleféketem egy huplit és emiatt cserélnem kellett mert ütött a tárcsa...valahol még megvan, fel kéne szabályoznom az esztergán... a lényeg a Brembó kopásjelzős, így nem kell agyalnod mikor lesz csereérett, de kb 50-60000km-et megy el.... betétben gyárit illetve lucast használtam, ezek nem nyikorognak de nem is olcsók... kb a tárcsával együtt használódnak el....az albaautós srác elvileg forgalmazza az EBC márkájú betéteket és tárcsákat... elvileg azok is jó minőségüek, nekem motoron volt olyan márkám illetve tudom még ajánlani a Bendix-et, ez inkább francia autók gyári beszállítója, nem olcsó de szerintem nagyon jól működnek (betét és tárcsa együtt) árat esetleg tudok kérdezni ha érdekel. Ja és szerintem bármelyik márkát veszed, egyik sem fog többet bírni tárcsából 60000-nél normál hsználatnál jó betétekkel. Remsa, Delpfi betétet nem ajánlom, szerintem kemények..
Grando30-05-2009 13:34:16 // 45381
Hohóóó! Mit tanáátam!
Vételi tanácsadó - Alfa 166. A hahu-n. Már azt hittem sose lesz ebből semmi. Anno én is leadtam az ítéletemet.
Mindenesetre elég érdekes összegzés született. Vannak benne korrekt dolgok, de azért lenne néhány hozzáfűzni valóm... Kommentelni persze nem lehet. ://

Például:
- "A V6-os benzinesek túlhaladják a hajtáslánc képességeit" - őőőő.... mi van???
- "Utastér: a ráncfelvarrás után javult a minőség" - na ezt honnan vette? nem egyszer ajánlgatja...
- "Leginkább a 2.0 TS ajánlható, jól megy és egész takarékos..." - no comment. (Satti, nem te írtad? :DDDD )
- "Nálunk egész elterjedtnek számított (a típus), szemben sok nyugati piaccal..." - ?????
- "Ülése/kormánya jól beállítható, csak egész gyengéden kényszeríti a jellegzetes békapózba sofőrjét." - vazze, 2m20-as kosarasok ne vegyenek ilyet...
- "A jól formázott és pompásan tartó, elegáns ülések..." - na itt meg pont nem jött be. pompásan tartó... hmmm... télleg 2m20-as kosaras szemszögéből nézi, aki már 20 éve nem mozog, és 220 kilós. :DD


A többit szedjétek ízeire ti... :DDD ;)))

Ja, pluszpont, hogy egy körömlakkot tettek be képnek. :DDD
Kriszo30-05-2009 12:17:42 // 45380
Szeva nekem is volt ilyen problémám.
2 lehetőség van..
Vagy a főtengely szíjtárcsa amit tavaly cseréltem elaforgnál vettem 33ezerér...
A másik amit 1 honapja ami le is dobta a szijat az maga az a szíjfeszítő cucc az pedig 40pénzbe került...
Tamáskának az 56-ba is ugyanezek a problémák voltak.Ahogy én észrevettem ez a jtd gyengepontja nem kis pénzbe került nekem se ezt a környéket rendbe tenni....
FRob30-05-2009 11:42:54 // 45379
hja igaz, mivel a teljes rendszert úgy sem lehet kimosni, vag yis lehet de egész autó bontásásval, egy fél liternyi arol2T hozzádobnék a gázolajhoz az kiegyenlati a benya arányokat, na meg mielőtt ráindítanál a két helyen bontás utána, kicsit várj addig is lök egy adagot a nagynyomásúba is az ac

alapvetően 1-2 L benya nam baj ha van a rendszerben, pláne télen minusz 20 foknál hidegebb télen, kisebb az esély a parfin kivállására...
Szvazy30-05-2009 11:37:16 // 45378
Ok!
Köszi megnézem!
Grando30-05-2009 11:27:55 // 45377
Na utánaolvasgattam neked hasonló esetekkel kapcsolatban német fórumokon. A bömösöknél ezeket találtam:
Hevenyészett fordításban:

"Faterom tankolt 13 liter SuperPlus-t a 740d-be. Észrevette a bakit, és elkocsikázott az 500 méterre lévő márkaszervizbe. A mester nagyon nem örült a dolognak, főleg annak, hogy fater 500 m-t még ment is a szervizig. Elmagyarázta, hogy a közös nyomócsöves rendszerek nagyon érzékenyek, és már a legkisebb mennyiség (0,5 l benzin 90 l dízelhez) is baxottul káros lehet. Mivel a dízel kenőfilm nagyon könnyen megszakad, és ez károsíthatja a dugattyúkat, ami aztán a motor halálát is okozhatja.
Na szóval a 740d-nek totál kitisztították a befecskendező rendszerét, az összes üzemanyagvezetéket kicserélték, és az üzemanyagszivattyút szintén kicserélték. A mester még azt is mondta neki, hogy a katalizátort 1000-2000 km-ként ellenőrizze, hogy esetleg nem károsodott-e.
"

Másik:
"Anyámmal is előfordult ilyen, csak ő még ment kb. 10 km-t. Az eredmény: bexart befecskendező rendszer, valamint különböző bexart szivattyúk. Költség akkor: 9000,- DM. Mivel a dízel szivattyúkat a dízel üzemanyag keni, és a benzin ezt a kenőfilmet lemossa, a keletkezett fémrészecskék az egész rendszerben eloszlottak, és nagyjából tönkrevágtak mindent. Néhány hónappal később a túl nagy hőterhelés miatt szétesett katalizátor még pluszban hozzájött. Szóval szép kis történet, főleg hogy már néhány kilométer elég, hogy károsodjon a cucc.
U.i: A közös nyomócső nem az alacsony kenés miatt megy tönkre, hanem a keletkező fém részecskék miatt.
"

Hát ezek a konkrét példák olyan esetekről, ahol mentek is a géppel. Egyébként pedig általában azt ajánlják, amit itt is páran, hogy rendszer átmos, üzemanyagszűrő cserél, kat ellenőriz. Az üzemanyagszivattyú meg vagy megúszta vagy nem.

Szorítunk neked! ;))
FRob30-05-2009 11:25:59 // 45376
ha mákod van akkor nem tette tönkre
de gyanús, a gázolaj keni az egész rendszert, a benzin száraz ebből a szempontból
porlasztó csúcsok tuti kibírták, de a nagynyomású szivattyú... na az ami gyanús

elvileg, benya kiszív, vagy az elektromos ac hátul van, a vastagabb csövet lekapod róla és sztem rövid idő alatt kinyomja a bennelévőt, utána gázolajból tele és a motor felöli oldalon beontanám meg a nyomócsövet ami a nagynyomásúhoz megy, mert hogy előtte még van egy szűrő amiből szintén ki kell nyomatni a benyát, utána próbálnék indítással, mert ekkor már max fél lityi van elől azt meg gyorsan kinyomja, mivel elve sokkal többet nyom a rendszer mitn kell a motornak 2-3x
2-3-4 indítás után el kellene indulnia
FRob30-05-2009 11:18:14 // 45375
hali
elöl van
felnyitod a motorháztető, és ahol a ablaktörlő lapátok vannak azon műanyagon elől van középtájon,először 4 csavaros bontási lehetőség, ha azt is kiszeded a szűrőt még 2 vagy 4 csavar fogja
felfele jön ki

ha nem jutsz előre , akkor lefotózom hol keresd
Szvazy30-05-2009 11:05:02 // 45374
Sziasztok!

Meg tudná nekem valaki mondani, hogy hol találom a 166-ban a pollenszűrőt?
Nagy segítség lenne mert már szinte mindenhol néztem és nem találom.
Pedig ideje a cserének mert amikor bekapcsolom a klímát igencsak büdös kezd terjengeni az autóban.

Ha tudja valaki légyszi írjon.

Köszi!
Grando30-05-2009 09:12:43 // 45373
Egy haverom járt hasonlóképpen. Kölcsönadta egy nőnek a dízel cliót. (Itt követte el a hibát... :DDD ) Megreparálták neki végül, de erősen tanácsolták, hogy adjon túl rajta, mert az a motor már nem lesz az igazi. :(((
Mos azon gondolkodom, hogy mennyit baxtak oda a gépnek a benyával. De ezt nem tudom. Viszont annál többet, mint hogy teljesen megáll, nem is nagyon lehet. Szóval szar ügy... :(((
Andy30-05-2009 07:37:19 // 45372
Nejem ugyan ezt eljátszotta Miskolcról-Pestre jövet a Panda multijettel. Tele vette benzinnel, majd kb 2 km múlva az általad leírt jelenség. Trélerrel szervizbe vitettem ahol kitakarították az egész üzemanyag rendszert, oszt annyi. Utána pöccre indult. Ha jól emlékszem 15 pénzt fizettünk.
Cro16629-05-2009 23:57:42 // 45371
ahha, na ezt a hangot nem szeretném hallani :)
Cro16629-05-2009 23:53:18 // 45370
Ez szívás:( részvétem. első körben szerintem(is) az összes benzint ki a tankból, (gondolom a nagynyomású előtt kellene megbontani, és pl. egy elektromos ac pumpával kiszivni, vagy a tank tetejét kibontani,és onnan)szűröt is cseréld le, rakj bele vagy 40-50 liter GÁZOLAJAT :) abban már nem okozhat nagy bajt az a kevés benzin ami a rendszerben van és próbáld elindítani..Én ezt tenném.Aztán ha nem megy...akkor tényleg egy jó szerelő kell:(
Michael-t29-05-2009 23:05:08 // 45369
Nekem mondtak valami olyasmit, hogy a motortérnél a szivattyú előtt vagy után kell lekötni és valahogy a tankból kiszívatni. Majd gázolajjal feltölteni és megjáratni a motort. Ez nagytakarításnak számít?
András bácsi29-05-2009 22:42:24 // 45368
Magát a motort szerintem nem,csak az üzemanyagrendszert. Teljesen más nyomásértékek vannak, én azt hiszem hogy a benzin nem bírja ezt ki. Persze, ha szerencséd van, akkor lehet, hogy egy komoly takarítás és menni fog. Pl. az IFA motor elmegy benzin-gázolaj-motorolaj keverékkel is. :) Pár órát.
Michael-t29-05-2009 22:38:05 // 45367
Ez nem valami biztató... Ilyen könnyen ko-ra lehet verni a motort?
Michael-t29-05-2009 22:34:59 // 45366
Tapasztalatok:
Nekem elől nagy fékes brembo tárcsák, textar betétekkel. Fog mint állat, de ha megállok az olyan amikor a régi 4-6os villamos beáll a megállóba. :)))) Az elmúlt talikon furcsán is néztek páran ránk amikor megálltunk, viszont csajozni jól lehet vele, mert felfigyelnek rá... :D
Hátulra most vettem brembo tárcsát és bosch betétet mert olcsóóóó volt egy ismerősöm révén, de ezt még nem rakták fel és erről nem tudok egyelőre beszámolni...

Üdv:

Michael-t
András bácsi29-05-2009 22:31:11 // 45365
Szerintem kivégezted a porlasztókat és a nagynyomásút.
Michael-t29-05-2009 22:28:58 // 45364
Sziasztok Cartársak!

Segítséget, tanácsot szeretnék kérni....
Ma este Debrecenbe jövet a pályán a majdnem üres tankba, dízel verdámban sikeresen tankoltam vagy 40 liter 95ös naftát....:( tudom no comment. Tekintsük pillanatnyi kihagyásnak...
Utána elindultunk majd egy olyan 1-2 kilométer után az auto elkezdett lassulni. Hiába nyomtam a pedált nem gyorsult. Megálltunk. Még egyszer megpróbáltam beindítani és nem indult. Volt egy nagyon enyhe füst a motorból és kellemese kis égett szag. Nah ekkor esett le, hogy hol rontottam el a dolgot....
Bevontatuk a verdát.
Kérdés: Mit lehet tenni?
Mennyire voltam ügyes?Mennyire sikerült gallyra vágnom a verdát?
Valakinek hasonló szomorú tapasztalat?
Esetleg valaki ismer egy megbízható szerelőt Debrecenben? Pesti lévén nem sok Alfás szerelőt ismerek a környéken.
Még egyszer köszönöm

Üdv:

Michael-t
Cro16629-05-2009 21:53:37 // 45363
elvileg van kis fékeshez is Brembo tárcsa, meg a Breco ami állítolag ugyan az, de valahol azt olvastam/hallottam hogy hullámosodik mostanság, ezért érdekelnének a tapasztalatok.. amúgy az ATE is horror áron van eredetileg, kedvezmény nélkül:)
Andy29-05-2009 21:28:07 // 45362
Most nézem "kis fékes". :) Arra lehet nem lesz Brembo.
Andy29-05-2009 21:26:51 // 45361
Az ATE szvsz jó, gyári minőség. De talán a Lángnál beszerezhető Brembo is. Az ára gondolom jó borsos lehet.:)
Cro16629-05-2009 21:12:39 // 45360
Üdv mindenkinek!
Kérdés: ki, milyen féktárcsára, és betétre esküszik? Szempont lenne, hogy lehetőleg ne nyikorogjon, normális fékhatás legyen minden körülmények között, és ne kopjon el a betét "azonnal". Én ATE szettre gondoltam...megfelelő lehet? vagy van jobb?(kis fékes 166)
Gye'29-05-2009 16:23:08 // 45359
Régebben minden olyan alkatrészt eltettem, ami nem volt totál szar így oda tudtam volna adni... de már annyi a lomom, hogy mikor ezt cserélték, ott hagytam a szervizben.... pedig szerintem 1 évet még kibírt volna, csak a kis csillingelés zavarta a fülemet...
Frank29-05-2009 14:50:25 // 45358
Köszi az infot, bár most megcsinálták átmenetileg de megrendeltem 32-ért az újat.

4erős csavart csavartak a gumi helyére, az tartya a távolságot, nem a legjobb megoldás, hosszú útra nem kell indulni vele, de a hétvégét csak kibirja :)
Whiteskull29-05-2009 12:18:57 // 45357
Köszi! így nem is kell törnöm magam akkor annyira. :)))
Whiteskull29-05-2009 12:17:58 // 45356
Köszi szépen! :))

Azért majd szólj, hogy mire jutsz vele! :)))
Smith29-05-2009 11:53:27 // 45355
úgy egyáltalán nem felesleges itt se a navi, hisz legalább az óra pontosan jár :D
Grando29-05-2009 11:36:50 // 45354
Na erre én is kíváncsi vagyok, feltétlenül számolj be nekünk a fejleményekről! ;)))
Grando29-05-2009 11:35:44 // 45353
A navi nem felélesztés kérdése, hanem egy külön egység hátul, a csomitartóban (akárcsak a CD-váltó). Ha beszereled (és műxik is), akkor kéri a kódot az ICS, és ennyi. Magyar nincs (sem magyar nyelvű, sem pedig Mo. térkép), sem a régebbi, sem pedig az újabb változatokban. Csak Nyugat-Európát tudnak, az is gondolom elavult már. Kb. tök feleseleges ketyere itt nálunk.
Kb. így... ;)))
Smith29-05-2009 11:34:17 // 45352
Nincs, szinte tuti hogy nem is lesz, ha idáig nem tudta senki ráhackelni a magyar térképet akkor nem fog sikerülni ezután se. A kijelzőt fel lehet használni másik navigációs egységhez. Jövő héten kapok kijelző nélküli PDA-t próbára amin fut pl. az Amigo IGO, úgyhogy még az is lehet hogy összejön valami cucc :)
Whiteskull29-05-2009 11:22:04 // 45351
Sziasztok!

Magnós ics-be, hogyan lehet a navigációt feléleszteni? Van-e benne magyar? :))))
Don Gombóc29-05-2009 08:03:53 // 45350
Na attól nem lesz kolbászzsíros a szád széle az biztos. :)
FRob28-05-2009 22:57:18 // 45349
hja elképzelhető... hogy ennyi az ára, de azért nézz szét pár neten is elérhető autokernél, mert ahogy Gye' is írja van olcsóbb is....
lassan lehet hogy nekem is érik egy ilyen cseréje
Gye'28-05-2009 21:45:32 // 45348
Hi, én anno 2 éve cseréltem mert kicsit csilingelt és zavart.. anno asszem olyan 30rugó volt a gyári beszállító azaz Dayco minőségű....60rugóba még 1-2 cucc azért belefér még....
Frank28-05-2009 21:31:32 // 45347
Helló mindenki!

Tud valaki olyanban segíteni, hogy a 2,4 jtd-m ledobta a szíját, :) azért mert a főtengely végén lévő tárcsán (amin a szíj forog) valami gumi kiégett és szétesett, most meg azzal ijesztgetnek ,hogy valami 60 ezer forint az ára. Tud valaki ilyesmit szerezni?????????

Előre is kösz
Grando28-05-2009 20:39:05 // 45346
Üdv! :)))
kékalfa 15628-05-2009 20:14:20 // 45345
Üdvözletünket küldjük a nagyvadtulajdonosoknak Miskolcról! Kicsit más ez a perspektiva!:-)
W.28-05-2009 18:04:34 // 45344
Te leszel az idei meglepetés..:DDDD
Satti28-05-2009 17:44:23 // 45343
Basszus, kellett nekem itt megszólalni, tudthattam volna.....:-)))
tipoatti28-05-2009 12:14:16 // 45342
Üdv Neked! :)
tipoatti28-05-2009 12:12:47 // 45341
Mind a néggyel? Tudtam, éreztem mindig, hogy valamiben különbözöl tőlünk... :)))
Grando28-05-2009 11:56:56 // 45340
Nem is tudtuk, hogy mióta nincs Alfád, azóta négykézláb közlekedsz. Idáig süllyedni, nahát... :DDD ;)))
Satti28-05-2009 11:39:17 // 45339
Nem ,csak azt hogy hasonlóan helyezkedjen el alattam egy ilyesmi hölgy és tegye amit tennie kell.:-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.