Forum >> Alfasud-33
pb_07-04-2006 00:10:45 // 14621
Aha, értem. Esetleg több infoval is tudnál szolgálni erről a dologról? Jöhet mélben is.
Robesz707-04-2006 00:09:31 // 14620
gondolom, most is rosszat írtam.... mint olvasgatom, elégge korlátozott a gondolatok sora, amit különösebb rosszallás nélkül le lehet írni.....
Nem bántásként írtam.... csak érdekes....
Robesz707-04-2006 00:07:03 // 14619
amúgy 20 % körüli kedvezményt akkor is adnak, ha az utcáról bemégy idegenként és párszor vásárolsz ott.... nekem sem csak úgy magától jött... kicsit utána kellett járni, de megérte.... ezt bárki megteheti...
Robesz707-04-2006 00:04:36 // 14618
ja... akkor nem szóltam....
pb_07-04-2006 00:00:27 // 14617
De sajna nem mindenkinek van kedvezménye.(
Robesz706-04-2006 23:58:39 // 14616
megnéztem pontosan: 8811 Ft volt a nyugvó, a hajtókar és az axiál csapágy összesen
Robesz706-04-2006 23:54:21 // 14615
Hello....3 db csavar fogja...nagyon könnyű lebenni, ha már a kartert levetted... tömítés sincs alatta.... nem akarlak elkeseríteni, de, ha az olajszivattyú miatt kopog, akkor annak a motornak már nem sok van hátra... én nem kínlódnék a leszedéssel, míg nem mérek egy olajnyomást... elég nehezen lehet hozzáférni a csavarokhoz és csupa olaj is leszel... épp ezért sztem mérj egy olajnyomást és, ha nem jó, akkor szedd csak szét... ha jó, és nem a hidrotőkék, akkor nem tudsz mit tenni, mint vagy addig hajtod, míg veszettül nem kattog, vagy most rögtön szétszeded teljesen, míg nem darálja meg a főtengelyt.... egy csapágysor nagyon olcsó, bár itt mindíg elvetemült árakat olvasok...:-))) nekem 10e Ft-ból meg volt a 16V-hez azt hiszem 40 % kedvezménnyel...
KisP06-04-2006 23:45:12 // 14614
És a pump is gyorsan lejön? Gondolom egykét csavar tartja. Ha tényleg dugulás van, akkor mit fogok látni rajta? A "tusrózsa" alakú szűrőn tele lesz apró szennyeződésekkel, olajsárral? Kiváncsi leszek,ha odajutok, hogy megnézzem....
Hari06-04-2006 23:39:27 // 14613
Vaze ez ha jóllátom 33-as szárny.....majd szétnézek lehet,hogy van de nem igérem.Holnap feltétlen megnézem./Egyébkénnt tetszik,....ötletes!/
Gery8306-04-2006 20:32:21 // 14612
bb1806-04-2006 18:27:08 // 14611
én a tecsot csak arra használom, hogy egyrészt olcsobb mint a moso olaj, másrészt ha összerakok egy uj motort akkor azzal inditom, jár fél napig és ha minden jo akkor megy bele a rendes olaj.
granturismo06-04-2006 17:11:58 // 14610
Valóban ez lenne a legjobb megoldás. de az ember nehéz szivvel válik meg a 8000-ft ért vett Selenia-tól mondjuk 2000km után és ilyenkor fennáll a veszély, hogy spórolásképpen egy olcsóbb (mondjuk Tesco) olaj kerülhet be helyette.
M-GEGE06-04-2006 17:08:55 // 14609
Hát ja a gomb elég gyenge konstrukció, pláne hogy párszor már szét lett szedve.
Egyszer a szervízben beszakították a karfába az egészet, akkor szét kellett szedni, 2 kapcsolóból hoztam össze egy jót, hogy passzoljon a gomb meg minden.
Meg egyszer szét lett szedve még amikor piros ledek lettek bele forrasztva...
bb1806-04-2006 15:45:01 // 14608
pedig az gomb lesz.
bb1806-04-2006 15:43:41 // 14607
már bocsi, de ha az olajat leengedem valamiböl, akkor sem öntöm vissza ha 1 napos. max szüröt nem cserélek.
láttam olyan kollégát, aki a fékolajat is visszaöntögette amit a légtelenitésnél már kinyomott.
bb1806-04-2006 15:32:59 // 14606
éppen ez volt a baj hogy hirtelen sokan voltunk és nem tudtam mindenkire külön odafigyelni. :-((
persze ez azért nem olyan nagy baj.
Scott06-04-2006 14:51:45 // 14605
Esetleg az ablakemelő relé ? Bár ha az lenne rossz, akkor egyik sem menne.
pb_06-04-2006 14:36:44 // 14604
+esik az ilyen néha.))
pb_06-04-2006 14:35:50 // 14603
B21 - jobb kapcsoló
B71 - bal kombinált kapcsoló
P14 - je ablakemelő
P15 - be ablakemelő
I12 - eablak relé
B1 - gyújtáskapcsoló
A vezeték színek, ha érdekelnek majd később leírom.
Tom06-04-2006 14:30:50 // 14602
most olvastam, hogy félre olvastam az ablakemelőt ablaktörlőnek.
:)))
pb_06-04-2006 14:27:17 // 14601
András bácsi06-04-2006 14:14:11 // 14600
Ha alkatrész kell, minden van! :))))
Egyébként elsősorban a kapcsoló a gyanús: elég gyenge konstrukció. A motor szerencsére nem bosch, de az sem zárható ki. A csatlakozó kevéssé valószínű.
Cs06-04-2006 14:11:24 // 14599
Az ablakemelés nálam is mókás. Van hogy beragad a gomb, és akkor full le vagy fel megy. Mondjuk úgy fogom fel, hogy autómata! :)
Tom06-04-2006 14:11:15 // 14598
Nagy hülyeséget nem akarok mondani, de én ugytudom, hogy csak egy motor mozgatja a lapátokat. így szerintem csak mechanikai probléma lehet, nézd meg az összekötöket, hátha szét jött valami ott.
M-GEGE06-04-2006 13:23:46 // 14597
Egy kérdés:
Nem tudom ki mennyire van otthon a 33as ablakemelő elektronikájában, de az a helyzet, hogy nem működik a bal oldali, és nem tudom mitévő legyek, mert nem értem.
A jobb oldali az jó, bár bal oldalról nem mindig. Szóval alapvetően a kapcsolóra gyanakszom. Viszont! A jobb oldalival megy a jobb, pedig az csak akkor megy ha rá van csatlakoztatva a bal oldali, szóval vmilyen szinten a balnak is jónak kell lennie, sőt még világít is benne a led.
Múltkor leszedtem a kárpitot, szétszedtem a csatikat, kontakt spray miegymás. Ez sem segített, viszont ahogy piszkáltam a kábelokat volt egyszer hogy sehonnan nem ment semelyik...
Szóval a kérdés: Ti mire gyanakodtok?
-gomb
-csatlakozó
-esetleg ablakemelő motor
granturismo06-04-2006 13:05:26 // 14596
A dugócsere az más kérdés, de azt tényleg szétszedés után. Egyáltalán nem biztos, hogy dugót kell cserélni. De mondjuk ha csak egy dugó hibás, akkor valszeg én csak azt az egyet cserélném, ha egyébként a többi még használható. Elsősorban a gyűrűhornyokat kell mérni/ellenőrizni.
Tom06-04-2006 12:50:18 // 14595
Nem is a 6 liter /100 km-kénti fogyasztással van a baj hanem a mellete levő 2 dl olajjal
egy dugatyut nem fogok cserélni inkább mind a négyetezzel meg előzőm, hogy két hét múlva esetleg a másik oldal adja meg magát, a többit meg majd szétszedés után.
granturismo06-04-2006 10:54:13 // 14594
Petike
Az olajat fel lehet fogni egy tiszta edénybe és visszatölteni. Kivéve ha 1 évnél régebbi, 10ekm-nél többet futott vele az autó.
Teljesen jól értelmezed, leveszed a kartert és alatta lesz az olajpumpa, de az a rész a már nem a vasblokk hanem a hátsó könnyűfém blokkfedél. A karter hátsó csavarsora már a blokkfedélbe van becsavarva.
pb
Gondoltam rá, hogy nem a Super rövidítése lesz az S, mert azt mindig kiírják rendesen.
Tom
Egy dugót szerintem nem érdemes gyűrűzni, akkor már mind a négyet. Múltkor 15.888Ft-ért hoztam a Schöttle gyűrűgarnitúrát Scott kollégának. Igaz az a 87-es dugóra való volt.
Mondjuk 100km-ként 6 l benzin az szerintem tökéletes fogyasztás...
pb_06-04-2006 10:42:09 // 14593
Na igen, + még a vezérlés, és a karbik, hogy teljes legyen a kép.
Scott06-04-2006 10:29:33 // 14592
15 rugó a gyűrű garnitúra ( kedvezménnyel ). Adalék semmit nem ér. Ha leszeditek a hengerfejet, akkor kell hengerfejtömítést is cserélni. Viszont ha már le van szedve, akkor már érdemes ellenőrizni a szelepzárásokat is, érdemes cserélni a szelepszárszimeringeket, ill. egyéb szimeringeket. Ha már kint van, akkor kipucolni a hidrtotőkéket, kipucolni mindent. Oops.. máris egy generálnál járunk :))
Scott06-04-2006 10:21:13 // 14591
Aha, főleg a boxernél :)))) :PPP
Tom06-04-2006 09:50:04 // 14590
Igen nézte hétfőn, mondta, hogy valószínűleg a gyürüvel lesznek gondok.
Tom06-04-2006 09:44:02 // 14589
nem volt semmi tünete, csa észrevettem Esztergom felé, hogy gyorsításkor csörög, hétfőn átvoltam a Zsoltinál meghalgatta és mondta hogy vegyem ki a gyertyákat hátha abból kiderül valami. az egyik gyertya olajos volt így majd le kell bontani és ki szedni a hengert csak nem tudom mikor tudok elmenni szabira, hogy orvosolva legyen a baj.
Olajcseréig meg még lett volna 1500 km, hát most már nincs annyi.
És persza kipufogó is kilukadt, de ez a kissebik gond.
Bálint3306-04-2006 09:38:47 // 14588
Zsolti nézte már?
Bálint3306-04-2006 09:19:07 // 14587
Nem, nem voltam ott már régen. Mi történt a géppel? Csak úgy magától kezdte enni, vagy volt más tünet is előtte?
Bálint3306-04-2006 09:14:36 // 14585
Ja, most nézem, hogy már írtad :)
Bálint3306-04-2006 09:13:39 // 14584
Tudtommal S=Sport, Az enyémnek a törzskönyvében is benne van.
KisP06-04-2006 08:57:51 // 14583
a manualba is úgy van írva,a hogy mondtad, "rear engine cover". De az ábrán meg úgynézki hogy a karterfedél mögött van ott jobbra hátul ha szembeállunk az autóval.
KisP06-04-2006 08:51:20 // 14582
Bandi: Köszi, reméljük nem kell új szivattyú,de ha igen akkor számitok rád:))
GT: Nem, mem tudtam,én azt hittem hogy leszedem a kartert akkor ott lesz mögötte. Vagy én értelmezem rosszul?
Tom06-04-2006 08:50:30 // 14581
Bálint! Nem voltál mostanában a Fricinél? Kellene vennem tőle olajat és nem tudom mennyiért adhatja mostanában (SELENIA AR)
pb_06-04-2006 08:49:51 // 14580
Kb. 20-25k + a járulékos dolgok. Előbb mérni kéne 1 kompressziót(sűrítési végnyomást), esetleg még veszteséget is, mielőtt szétbontjátok a motort.
Tom06-04-2006 08:45:05 // 14579
Meg betegedet a kis Boxerem és neki állt enni az olajat, az esztergomi fogyasztása 100 km-eként 6 liter benzin és kb. 2 dl olaj. Sajnos csak jövő héten csütörtökön tudom elvinni szervizelni. Előzetesek szerint a „csak” a jobb belső henger gyertyája olajos, és elsőre talán csak a gyűrűvel lesznek gondok (most bizonyíthat az adalék, hogy mennyit is ér). Esetleg van valakinek fogalma, hogy mennyibe kerülhetnek agyűrűk?
pb_06-04-2006 08:41:30 // 14578
De találkoztam vele, nem messze állt Vince kolléga verdájától. Az élményautózás az nekünk is +volt.)
pb_06-04-2006 08:39:43 // 14577
Találtam valamit 33S = 33 Sport.
Bálint3306-04-2006 08:37:53 // 14576
Hát sajna akkor mi már indultunk hazafele, mert ilyenkor mindig elmegyünk egy kis élményautózásra a hegyek közé. Talán majd legközelebb...
(Az autómmal se találkoztál? :)
granturismo06-04-2006 08:31:09 // 14575
Persze hívjál nyugodtan akár éjjel is:-))
Viszont a karterfedelet nem olyan könnyű levenni, útban van a leömlő ás a segédkeret is. Azt tudod, hogy a pumpa hátul a váltó előtt, a hátsó motorfedélbe van beszerelve?
András bácsi06-04-2006 08:28:20 // 14574
Sőt, szükség esetén olajgombám, szivattyúm, főtengelyem, stb. is van a 8V-s boxerekhez. Baj esetén olcsón. :)
KisP06-04-2006 08:24:30 // 14573
de a szivattyút a gondolom úgy tudom kiszedni,hogy leszedem a kartert és alulról, ugye? És az olajjal mi legyen, gondolom engedjem le elötte, igaz? ÚGyis nemsokára esedékes az olajcsere, lehet összekötöm ezt a kettőt és egyszerre csinálom.
GT, lehet majd ezügyben fölhívlak, pontosan hogy is csináljám, oké?:)
granturismo06-04-2006 08:19:49 // 14572
Szerintem is mérni kéne egy olajnyomást.
Mivel a tengelyek, tőkék el voltak kopva ez csakis 2 dolog miatt lehet vagy sokat futott a motor (esetleg vissza van pörgetve a km) vagy valamikor valameddig valamilyen okból nem kapott rendesen kenést a motor. Ez lehet dugulás miatt is, de dugulás is amiatt lehet, hogy valaki valamikor nagyon elhanyagolta az olajcserét és a dugulás miatt volt elégtelen a kenés. Ezért is kéne ellenőrizni azt a szivattyút. A szivattyút egyébként szét lehet szedni, bele lehet nézni ki lehet pucolni esetleg.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
713
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?