Forum >> Alfasud-33
Cs03-04-2006 14:01:16 // 14471
Röviden vázolnám a problémát, amire tippeket várnék, hogy mi lehet a gond.
Esztergom kertvárosában a körforgalom előtt balek módon lefulladtam. Ezután nem tudtam újraindítani a kocsit, így kényszerpihenő következett. Mikor ráadtam a gyújtást, nehezen forgatta meg az indítómotort, annyira, hogy nem is indult be. Szerintem ez nem lehet aksi probléma, mert pl. hidegen pöcre indul, mint ahogy korábban is, és most is, ha pedig megyünk, amúgy is tölti a generátor. Eddig csak meleg motornál tapasztaltam (nem mindig) hogy nehezebb az indítózás, bár mindig beindult. Szombaton volt az első alkalom, hogy nem, bár akkor kapott egy kis extrém terhelést, mivel volt hogy 190-et is mentem vele. Ha jól sejtem az indítómotor a motorblokkon van. Vajon elképzelhető hogy túlmelegszik, és emiatt nem tudja rendesen megforgatni, mert mgszorul? (hőtágulás?)
Tehát motorháztető fel, kb. 15 perc pihi, indítózás, beindult, ezután gond nélkül megérkeztünk, és aztán már a későbbiekben sem volt gond.
tomcsi14603-04-2006 13:19:16 // 14470
Sziasztok!
Ide is berakom, hátha nagyobb sikerrel...
A volt gépemnek (AR 33 1.5 4X4 SW; 1988 évjárat) kilyukadt a benzintankja!!! :(((((
A kolégámé az autó. Megigértem neki, hogy megpróbálok keresni egy másik benzintankot, mert úgy néz ki nem javítható!
Ha valakinek van ilyen, vagy tud, még véletlenül se tartsa magába!
Előre is kösz!
Azmo03-04-2006 10:03:57 // 14469
Grat, azt hiszem remek kezekbe került:)
Jó munkát hozzá!
tt (tt Alfa team)03-04-2006 08:30:43 // 14468
bb1803-04-2006 07:09:18 // 14467
köszi!
a kipuf elég nyitott és ilyenkor a visszadurrogás szinte természetes. csak 1 dob van benne, mert az azért kell. :-)
pb_02-04-2006 21:55:03 // 14466
pb_01-04-2006 09:49:30 // 14465
Az ültetés nemcsak azért van, hogy jobban nézzen ki az autó.) 33 QV sima, 1 dologban különbözik, a tekercsrugóban, +győzüdhetsz magad is mennyire kemény az eleje.
bb1831-03-2006 19:33:38 // 14464
kerekek átszerelve, gyertyák cserélve, 20 liter benya benne.
mehetünk esztergomba !! :-))
Robesz731-03-2006 19:23:48 // 14463
ja....az alja az tényleg karcolja az utat.... nekem 9cm-re van a legalacsonyabb pont..... elég gyakran koppan.....
Robesz731-03-2006 19:22:55 // 14462
195/50-es good year eagle F1 gumikkal, és 4 cm ültetéssel elég brutál lesz kanyarban..... Ha még jobbat akarsz, akkor javaslom az állítható keménységü Koni gátlókat..... komfortosan és brutálisan is tudsz vele autózni...
Rumi31-03-2006 17:55:50 // 14461
szvzs ha nagyobb kanyarstabilitäst akarsz keményíteni kell a futóm´üvet, az ültetstöl csak leér az alja, meg persze jobban néz ki :))
bb1831-03-2006 17:49:30 // 14460
ha esetleg valakinek volna elfekvöben sud jobb elsö sárvédöje az érdekelne.
pb_31-03-2006 15:45:57 // 14459
Eseteleg féktisztítóval. De sztem a problémád a Lszondánál lesz.
pb_31-03-2006 15:41:35 // 14458
Persze, hogy nincs, mert a P4-et, és társait, már gyárilag ültették.))
Scott31-03-2006 13:29:13 // 14457
Érdekes, én semmi dőlést nem érzek, pedig látható, hogy a segge elég magasan van az új rugók miatt. Igaz az elsők régiek és talán egy picit lejjebb is van az eleje, mint gyári állapot esetén.
Scott31-03-2006 13:27:04 // 14456
Akkor úgy mondom, hogy kanyarokban én sem vagyok normális és a jelenlegi futóművel tényleg csak akkor csúszik meg a gép, amikor már elvetemült módon megyek bele. Többre nincs szükségem, nem az a célom, hogy egy 90 fokos kanyarba 120-al menjek bele :))
Bálint3331-03-2006 13:26:22 // 14455
Nekem nem az a bajom, hogy megcsúszik, hanem hogy dől.
Bálint3331-03-2006 13:24:38 // 14454
Erről van szó... Normál használatra télleg nem kell, de mivan ha valaki nem normális? :)))
vivalfa31-03-2006 13:24:05 // 14453
Hali!
A légtömegmérő kis szenzorkáját mivel érdemes megtisztítani?
Valahol olvastam, hogy nem szabad nagyon illékony dologgal (párolgás miatti hőleadás repedéseket okozhat a fémgőzölt szenzor felületén), de olajossal sem.
Köhi
Scott31-03-2006 13:21:26 // 14452
Lehet, hogy a lengőkar szilent csinálja. Azt meg így rángatással nem tudod előidézni. Bár ha elég kajak vagy.. :))
Scott31-03-2006 13:19:32 // 14451
Szvsz a 33-t semmi szükség ültetni, gyárilag tökéletes a futómű . Na persze, ha minden rendben van. Mondjuk ha az ember igazán állat módján akarja venni a kanyarokat, akkor kellhet az ültetés :))
Scott31-03-2006 13:17:17 // 14450
Ne felejtsd el, hogy a gumikon rengeteg múlik. Én a nyári 15-ös felni és új gumikkal elképesztő sebességgel tudok belemenni a kanyarokba. Kopik is a gumi rendesen :)) A másik felnin lévő szar gumikkal negyed annyi sebességnél is megcsúszik az autó.
pb_31-03-2006 11:04:43 // 14449
Felemeled, +mozgatod a kereket, ha kotyogást észlesz, akkor valószínű gömbfej lesz, esetleg kormánymű. De az esetek többségében gömbfej. Nálad sztem szilent baj lesz.
swan31-03-2006 10:51:59 // 14448
Felemeltem megmozgattam a kereket és semmi hang. csak akkor nyikorgott mikor visszaeresztettem!
pb_31-03-2006 10:40:29 // 14447
Talán. A legbiztosabb, ha felemeled és óvatosan +rángatod a kereket, elég jól +állapítható, ha kopott a gömbfej.
pb_31-03-2006 10:38:30 // 14446
Ott csak annyit írtam, hogy sztem a P4 kb. 2-3 cm-vel lehet alacsonyabban, mint 1 nem gyárilag ültetett 33. De abban 1et érthetünk a P4 úgy jó, ahogy van.
swan31-03-2006 10:38:12 // 14445
valszeg ez igaz. De ha gömbfej lenne akkor azt akkor is kellene produkálnia ha forgatom a kormányt nem?
Azmo31-03-2006 10:30:15 // 14444
lehet......arra a beírásra reagáltam, amit írtál!
Bálint3331-03-2006 10:22:55 // 14443
Ezen még gondolkodom akkor. (Egyenlőre úgyis elég sok pénzt öltünk bele. Talán majd nyár végén...)
Azmo31-03-2006 10:10:13 // 14441
hát a P4 úgy jó ahogy van, bár fekvőrendőr így is simogatja az alját, ésszel kell menni, max. annyit javasolnék ültetésnek!
pb_31-03-2006 10:10:04 // 14440
Nem tudom mennyi lehet. Asszem talán Mviking kolléga csinált ilyet a Sprinjével, esetleg ő kéne +kérdezni mibe fájt.
Bálint3331-03-2006 10:01:35 // 14439
De gondolom, nem csak az elsőket kell cserélni?
Szerinted mennyiért lehet hozzájutni?
pb_31-03-2006 09:59:50 // 14438
Nem tudom, + kéne mérni, hogy mondjuk 1 P4-nek mennyivel van alacsonyabban az eleje, mint a tiednek. Sztem max 2-3 cm lehet.
Bálint3331-03-2006 09:56:03 // 14437
Ez hány centi ültetést jelent?
pb_31-03-2006 09:55:07 // 14436
Esetleg akkor állnak olyan szögben a futómű alkatrészek, hogy csinálja.
pb_31-03-2006 09:53:45 // 14435
Ha nagyobb kanyarstabilitást akarsz, akkor ültetni kell. Mondjuk, ahogy az előbbiekben írtam.
swan31-03-2006 09:49:09 // 14434
Megemeltem a kocsi elejét és megforgattam a kormányt. Semmi. hirtelen leengedtem az autót párszor és csak egyszer hallotam a nyikorgást. De mért csak terhelve tele autónál hallom?
Bálint3331-03-2006 09:48:22 // 14433
Nem már nem elég kemény, hanem sosem volt az. A feladatát tökéletesen ellátja, de kanyarokban azért be-bedől az autó. (nem nagyon, de én szeretném, ha merevebben tartana)
Egyébként nemrég mérettem be őket és a 2 hátsót cseréltem is.
pb_31-03-2006 09:41:49 // 14432
Mihez képest nem elég kemények? Mert, ha már nem elég kemény, akkor nem csillapít rendesen, hintázik -> kukás.
pb_31-03-2006 09:38:57 // 14431
Nem szerncsés dolog, ha kézzel, erőlködés nélkül lehet forgatni. Valószínű a toronyszilentek már nincsenek a topon. Még esetleg az is lehet, hogy az anya + van lazulva. Annyira nem kell +ijedni, mert én még nem láttam olyan 33-ast amin, ne tudtam volna forgatni.
A nyikorgás pedig szilent, vagy gömbfej lesz. Talán valaki beleér valahova, ahova nem kellene.
Bálint3331-03-2006 09:32:44 // 14430
Neeem, nem kukásak, csak nem elég kemények :)
swan31-03-2006 09:17:45 // 14429
Szerintetek normális hogy a pirossal megjelölt tányérokat kézzel erölködés nélkül tudom forgatni?
Ja és mi lehet az hogy amikor többen ülünk benne és lassan megyek 20-30 egyenes úton akkor valami nyöszörgés féle jön a bal első futómű felöl. De annyira hogy tegnap este megálltam mert azt hittem széthullik. Ha egyedül vagyok nem jelentkezik még akkor sem ha padkázok ezt most próbáltam. Lehet hogy az a bizonyos műanyag támcsapágy adta meg magát?
Ja és mi lehet az hogy amikor többen ülünk benne és lassan megyek 20-30 egyenes úton akkor valami nyöszörgés féle jön a bal első futómű felöl. De annyira hogy tegnap este megálltam mert azt hittem széthullik. Ha egyedül vagyok nem jelentkezik még akkor sem ha padkázok ezt most próbáltam. Lehet hogy az a bizonyos műanyag támcsapágy adta meg magát?
bb1831-03-2006 08:54:57 // 14428
ezt nagyon megköszönöm, ugyis kell szereznem egyet. a küszöböt meg lehajtom és kész.
pb_31-03-2006 08:51:37 // 14427
Igen ez így van, de azért a helyedben idegesítene kicsit az a vezérlés dolog.
Kukásak a lengéscsillapítóid? Ha még jobb futóművet akarsz, akkor kell szerezni 2db QV rugót, és azt beépíteni.
pb_31-03-2006 08:09:05 // 14426
Sztem azért, mert a vákuummal is baj lehet. Gyanítom, hogy, hogy hiba hibát fed, abban az autóban.
granturismo31-03-2006 08:05:14 // 14425
Ezzel a gyertya beköpéssel én is mindig szívtam vele....
ingegnere31-03-2006 07:54:48 // 14424
bb
Ha gondolod, meg tudom támogatni a projekted egy jobb első ajtóval.
Bálint3331-03-2006 00:44:52 // 14423
Sejtettem, hogy valami hasonlót fogsz reagálni :)))
Természetesen, mint minden hasonló korú autón, ezen is vannak hibák, amikre még mindig el lehet költeni egy vagyont, de a motor és a futómű jelenleg olyan állapotban van, hogy megfelelő odafigyeléssel, rendesen, biztonságosan használható, nem kell parázni, hogy szétesik alattam a gép.
Így gondoltam, hogy nincs nagyobb hiba :)
Stabilizátor: igen, határozottan érezhető, hogy jobb lett, bár még mindig nem olyan amilyet szeretnék, de ahoz már lengéscsillapítót kéne cserélni...
(mondjuk jelenleg sokkal nagyobb javulást jelent az, hogy végre rendesen megcsinálták a futóművemet)
kando.30-03-2006 23:52:01 // 14422
Ezt örömmel hallom, tényleg jó kis gép lehet az :))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
668
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?