Forum >> Alfasud-33
pb_19-07-2005 09:43:07 // 5021
Lehet ráférne 1 hűtőrendszer tisztítás kívülről, és belülröl is, talán még 1 termosztát csere is ráfér.
norbee19-07-2005 09:42:54 // 5020
swan
Mert testhibás! :)
Viccen kívül, az enyém mutató ha felment 85-90 fölé, hiába hűl vissza, mindig magasabb értéket mutat. Aztán gyújtás le-vissza, és a mutató 80-on csücsül...
pb_19-07-2005 09:40:59 // 5019
Én nem merném 1értelműen kijelenteni, hogy nyelestengely-csapágy. Eddig akárhány váltó volt a kezemben mind1iknél, akkora holtjátéka volt a nyelestengelynek, mint állat. Na mondom, ez biztos szólni fog, és érdekes 1ik sem szólt. Ellenben, ha nem jó minőségű kuplung van az autóban, az igen csúnyán tud szólni. Szóval én a vizsgálódást először a kuplung környékén kezdeném.
Ha valaki esetleg váltó felújításra adja a fejét, akkor az otthon csinálja, mert én ilyen 100-200k-s nagyságrendekről hallottam gépműhelyekben/szerelőknél.
swan19-07-2005 09:34:33 // 5018
Venti kapcsol, piros lámpa nem világít. Mióta nálam van az autó ezt csinálja. Télen 80-90 fok között pilinckál dugóban. Egyenlőre nem aggódom nem azért írtam le csak információnak szántam.
De hozzáteszem, hogy ismerősöm hasonló koru Astrájában a mutató beáll 90-re és az ott is marad függetlenül a forgalmi helyzettől.
pb_19-07-2005 09:29:58 // 5017
Az esetek többségében váltórudazat lesz, a szilentek el tudnak használódni benne, ill a kapcsolóvilla is lehet ludas, mert eltörhet, vagy kikophat.
pb_19-07-2005 09:23:41 // 5016
Én mindenképp azzal kezdeném, hogy leszedném nyerget és ellenőrizném, hogy mindenki jó helyen van-e, szabadon mozog, stb. Azért is nyikoroghat/nem kophat, mert esetleg nem fekszik fel rendesen a betét a tárcsára. Ha minden jó és még mindig csinálja, akkor a betét a rossz.
pb_19-07-2005 09:16:20 // 5015
Lehet, nem ártana fékfolyadékot, és váltóolajat cserélni.
pb_19-07-2005 09:11:19 // 5014
Dugóban araszolva könnyen előfordul, hogy felforr a víz, főleg 1 idősebb autónál. Amikor a mutató elkezd felfelé kúszni célszerű maxra kapcsolni a fűtést és a ventit, ez valamennyit segíthet a dolgon.
Ha 1xi eset volt, akkor nem érdemes vele foglalkozni, ha többször is előfordul a probléma, akkor +vizsgálnám a hűtő csatlakozásait, hogy melegszenek-e a vízcsövek, ha igen akkor +vizsgálnám, az ékszíjat, ill. a vízpumpát.
bb1819-07-2005 09:11:05 // 5013
csodálkoznék ha a kulissza igy elkopna. inkább a rudazatra gyanakszom. mindenesetre nézd végig. esetleg egy kis állitás/csalás a rudazaton.
bb1819-07-2005 09:08:31 // 5012
voltam, reggel 10 re mentem le tom164-el együtt, és csak negyed orát voltam mert el kellett mennem Hegyeshalomba és késön értem vissza amikor már alig voltak. sajna. szerintem akkor mentem ki sopronbol amikor a pesti konvoj érkezett. mindenesetre jo sokan jöttek egyszerre.
norbee19-07-2005 09:07:14 // 5011
Venti kapcsol, piros lámpa nem világít? Akkor no problem. Majd télen figyelj oda rá.
swan19-07-2005 09:05:17 // 5010
Ha már a vízhőfoknál tartunk. Itt olvasgatom, hogy 80-90-on áll a mutató télen nyáron. Az enyém nem áll egyhelyben lassan de folymatosan változik igazodva a menethez (országút, város, áll, megy ..stb..). És dugóban nagy melegben (30 fok) 100 környékén pilinckázik.
pb_19-07-2005 08:57:17 // 5009
A váltórudazatot + lehet csinálni utcán, 1 emelővel. Az olajcsere már kicsit nehezebb, mert leereszteni még le lehet, csak a betöltő csavar kicsavarása, és visszarakása nem könnyű dolog, de ha ügyes vagy +oldaható projekt.
pb_19-07-2005 08:53:54 // 5008
Segíthet, de sajnos nem mindig, lehet, hogy magával a vezetékkel van gond, szemre külsőleg semmi baja, de belül a kábel eloxidálódott. Ilyenkor le kell vágni a sarut. és a vezetéket visszavágni amíg oxidos belül. Természetesen a korral, nő az ilyen +betegedések száma.
norbee19-07-2005 08:50:17 // 5007
pb_
Az télleg ennyi a nagylámpásnál. Csak nem szabad forró vízzel jáccani, és beleszakajtani a menetet.
Andorka
Hát azé a padka lehet kevés lesz. Akna sehol?
Andorka19-07-2005 08:47:08 // 5006
akkor mel óután Andor hazamegy, malacpersely öszetör, kocsival padkára felugrat, bizbaszok váltóban kicserélődnek:)
azt hiszem kidolgoztam a technológiát:-D
pb_19-07-2005 08:46:21 // 5005
Azért ne túlozzunk. Az, az 1 perc, azért kicsit több. Ha venti hőgombát kiszeded, nem árt ha van nálad pár liter előre kevert fagyálló, vagy esetleg pár liter csapvíz. Nekem úgy rémlenek a dolgok, legalábbis 16v-nél, hogy belülről nem 1xű hozzáférni a hőgombához, tanácsosabb kiszedni a hűtőt, ahhoz + le kell szedni a hűtőrácsot, és a géptetőt. Bár + lehet oldani enélkül is, de nem 1xű.
norbee19-07-2005 08:42:46 // 5004
Egy sima aknából, levétel nélkül, ha ügyes vagy földim... ;)
granturismo19-07-2005 08:42:07 // 5003
Ezekhez a tevékenységekhez nem kell levenni a váltót.
Andorka19-07-2005 08:39:22 // 5002
ahhoz, hogy a váltóban pl cseréljem a szilenteket, meg olajat is (lehetőleg adalékoltat:-)), a váltót gondolom le kell venni a kocsi alól...
nem lehetne megcsinálni utcán állva, emelés nélkül?
norbee19-07-2005 08:34:36 // 5001
Termosztát check:
Ha eléri a 80 fok környékét a mutató, és a hűtő menetirány szerinti jobb oldalába menő cső a kacsódnak forró (nem langyos,meleg) akkor nyit a termosztátod.
pb_19-07-2005 08:33:09 // 5000
norbee19-07-2005 08:32:12 // 4999
Thomika
Te ámokfutó, eladtad a 33-ast, most meg javítási kurzust tartasz? :DDDD
bubble
Váltóban cseréltess olajat, lehetőleg valami adalékoltat, és télen-nyáron pontosan kapcsolható lesz, ha más baja nincs. Régen nekem is csinált ilyet, azóta ez megoldotta.
granturismo19-07-2005 07:22:23 // 4998
Ahová a 2 db bowden be van akasztva a váltóoldalon az a himba meg van csapágyazva.
Barni14719-07-2005 06:41:11 // 4997
Ez a hk1200 hová való?
granturismo18-07-2005 23:08:15 // 4996
Nyelestengelycsapágy 7-8eft körül. INA (német) csapágy.
A 2-es szinkron más tészta, mert az nem egyforma megoldású a 33-és a 146 boxernél.
granturismo18-07-2005 22:55:51 // 4995
Na várjál a váltótartó gumibak az más mint a rudazat szilentjei!
Az első az egy nagy darab ezek meg kis picikék.
A váltókar alján van egy nagy szilent az 1500Ft körül van. A másik meg ahol a rudazat rámegy a váltóra az 500ft. Úgyhogy sok a 3000 amit írtam.
granturismo18-07-2005 22:47:09 // 4994
Na most az a vicc hogy a 46-nál ezt az egészet azért csinálták, hogy ne remegjen a váltókar úgy mint a 33-ban. Tényleg nem remeg. Épp spekuláltam, hogy be kéne tenni valami remegtetőt, mert nekem nagyon hiányzik a remegés....
Ettől függetlenül a váltót semmivel sem könnyebb, komfortosabb kapcsolni mint a 33-at. DE. 6-8 év alatt sz@rrámegy az egész még egy egyébként megkímélt autón is. És a csere rohadt drága. Ilyen bowdenek nincsenek utángyártottban. A bontott is mind sz@r. Most őszintén a magamfajta nemnormálisakon kívül ki adna ki ennyi pénzt egy ilyen javításért. pláne még egy szerelőnek fizessen, pláne ha az utcáról bemegy egy hivatalos alkatrész üzeltbe ott már 15 a bowden darabja. Ugyanmár....
Most veszek egy mondjuk 20 éves 33-at, 1000 ért veszel egy bontott jó kulisszát, 3000-ért csináltatsz szilenteket. 2000-ért beteszik.
Viktor8518-07-2005 22:40:32 // 4993
A váltótartó gumibak (szilent?) lett nekem cserélve gyári újra.
Viszont nem sokar használt.
Hol nézed te az árakat?
granturismo18-07-2005 22:36:03 // 4992
Hát ha szét van kapva a váltó akkor a nyelestengelycsapágyat szimmeringgel és a 2-es szinkront 90%ban mindig cserélni kell. Ezt jó ha már előre beszerzed. Ezután jön az amit még találnak benne. Valóban van egy pont mikor az jön hogy inkább egy másik váltó menjen vissza....
Csakhát a bontott váltókkal is az a gáz hogy nem nagyon tudsz 2 váltóból sem 1 jót csinálni mert mindegyikben ugyanaz a sz@r.
Scott18-07-2005 22:34:31 // 4991
Az utolsó mondatra reagálva : Még jó, hogy jó !!! :)))))
granturismo18-07-2005 22:30:18 // 4990
Cserélhető, hogy a franc essen bele! Legalul van, teljesen szét kell borítani a váltót. És lehet kapni is. Megnézzem az árát? Meg tudom most is nézni.
granturismo18-07-2005 22:28:11 // 4989
Hát Andorkám Te igen szerencsés helyzetben vagy hozzám képest, mert a 33-os jóval egyszerűbb a váltóműködtetés mint a 46 boxin. tulképp azt kéne megnézni hogy a váltókar tövében a prselyezés milyen állapotban van illetve alul a lentebb említett szilenteket kéne cserélni ettől valszeg nagymértékű javulás áll be. Ha viszont fejétől bőzlik (azért nem tudsz rendesen kapcsolni mert a váltó belsejében van bibi akkor az más tészta....
A 146-nál a váltóbowden darabja 10eft. a kulissza (bontottan) 5000. a csapágy 900/db a csapszeg 700. Plusz tömítés esztergáls. egy 30-as az anyag + elkér egy szerelő legalább egy ötöst (akkor olcsó szerelő volt mert a 146-ot k.ra szét kell szerdni ehhez a mutatványhoz. (ez utóbbit spóroltam meg mindössze.
Összefoglalva: tegyétek össze a kezeteket, hogy 33-asotok van! K.jó kocsi az.
Viktor8518-07-2005 22:27:47 // 4988
És csak a nyelestengelycsapágy cserélhető? Egyátalán létezik még ilyen alkatrész újonnan?
Viktor8518-07-2005 22:25:01 // 4987
Ez a szilent a váltón belül van?
Andorka18-07-2005 22:18:33 // 4986
Hát a 40-60k -ból már egy szekváltó is kijönne, terveim szerint. (az jó móka lenne, csak akkor anyu nem tudná vezetni a kocsit, meg lehet, hogy én is ledarálnék pár fogaskereket...)
granturismo18-07-2005 22:18:02 // 4985
Kéne cserélni akkor.....
Thomika18-07-2005 22:17:25 // 4984
Néha nem árt kicserélni.... 2-3 évente mindenképpen! :)
Thomika18-07-2005 22:16:21 // 4983
Ha gt csinálja neked biztosan olcsóbb! Budapesten kb 14-16K HUf-ról indul a dolog,mert le kell szedni ugyebár a váltót...Aztán a többijárulékos költségami csak olyankor derül ki, amikor kibontották.....és jön a szöveg,hogy ha már szét van szedve... Kb 40-50 K HUf a felújítás (ha semmi komolyabb gáz nincs)
Andorka18-07-2005 22:15:29 // 4982
csak kíváncsi vagyok, hogy az általad leírt cserék, javítások mibe fájtak. szeretem megcsinálni a dolgokat egyszerre, ha már meg van bontva a váltó...
bubble18-07-2005 22:14:45 // 4981
Hűtővíz csere??? Öööö..ööö..
Hát ilyenre nem emlékezem.
Úristen a napokban lesz öt éve, hogy nálam a gép!!!!
granturismo18-07-2005 22:13:39 // 4980
Mire gondolsz? A működtetés javítása egy 33-on? Vagy hogy a 146-on mennyi volt? Vagy a váltó belső javítására vagy kíváncsi?
Thomika18-07-2005 22:12:54 // 4979
Barbi:
Az a baj,hogy a termosztát zártházas,úgyhogy belenézni nem tudsz. igazából csak kizárásos alapon lehet ezeket megoldani...Előbb a vezetétkek csatik ellenőrzése, aztán ha azok jók akkor... igazából,ha nyitott állapotban szorul meg a termo,akkor lassabban meglegszik a víz (sajna nyáron elég nehéz ezt megfigyelni),ezt menet közben kell sasolni...
granturismo18-07-2005 22:11:18 // 4978
Hát....
Azt kellet volna csinálni mikor produkálta a hibát, hogy hirtelen megszorítani jó erősen a termosztátról lejövő gumicsövet. Ha hirtelen nagymértékű javulás áll be akkor ott a bibi. Persze egy ronggyal lehet csak megfogni azt a csövet, mert kissé forró. Ha hirtelen megszorítod a nyomásváltozás meglöki a fennakadt nyelvet.
Nem tudom, mikor volt cserélve hűtőfolyadék? Meg egy kis vízkőmentesítés sem ártana első lépésben. Ha a vízkő lerakódik a termosztáton az is tud ilyen trükköt esetleg.
Thomika18-07-2005 22:09:29 // 4977
:))) tavasszal próbáltam egy 1.6 boxit szép tintakék metál volt (145) a váltója mint kés a vajban....teljesen rendbe volt hozva :) So asszem tudom milyen érzés egy jó váltó...
Andorka18-07-2005 22:07:49 // 4976
a váltó-kúra mi pénz? had szörnyülködjek már egyet...
Thomika18-07-2005 22:07:01 // 4975
Nem annyira vészes a helyzet...Ez inkább "csak" zavaró... A váltófelújítás meg nem filléres dolog :((
Scott18-07-2005 22:06:43 // 4974
Nyeles tengely csapágy...
granturismo18-07-2005 22:05:39 // 4973
Bizony. A 146 boxinál is most vagyok túl a váltóműködtetés regenerálásán. Mérleg:
2 db váltóbowden, 1 db váltókulissza. 2 db HK1200-as csapágy, 1 db csapszeg. Még jó, hogy szétszedtem a csapszeget, mondom kiütöm, megzsírozom már. Mikor kiütöttem, akkor láttam hogy van ott két miniatúr tűgörgős csapágy tehát ez az egész el tudott (valamikor) fordulni ott is. Namost csak hosszas vizsgálódás után jöttem rá, hogy a 2db amorf rozsdás ramaty amit kiütöttem az egykoron csapágy volt. Készítettem is egy kis módosítást hogy ne jusson oda víz.
Még nincs bekötve a javított szerkezet, de így öresen próbálgatva pontosan egy nagyságrenddel kisebb erőkifejtés kell a váltó mozgatásához.-) Lehet, a végén még kiderül, hogy ez a váltó egy finom szerkezet:-)))
Thomika18-07-2005 22:05:32 // 4972
Az nyelestengely csapágy! Sajna ezt el kell viselni,mert ha szétszeded,akkor már jobb a teljes váltót rendbehozni...Tudjátok mint a hengerfejnél....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
403
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?