Forum >> Alfasud-33
Viktor8520-07-2005 22:17:03 // 5071
Na már lassan értem.:) Váltótartó gumibak nem rég lett cserélve gyárira. Rudazattal semmi nem lett csinálva (még).
pa_feri20-07-2005 22:00:47 // 5070
Köszönöm a kedves szavakat ÁdidiGaga testvér :-)
Természetesen a trutyit én sem akarom a hengerbe nyomatni éppen ezért nem
tudok okosabbat, mint fellazítani és jól kimosni, kifújni, majd szárazra itatni.
Egyébként egy időben folyt a hűtővízem és pont a jobb első gyertyához csöpögött. Indulás előtt fecskendőzni kellett :-)
850-ért vettem ma Golden Lodge 25HL-ből 4 darabot. Egész érdekes gyertya a
megszokott márkák után.
Na megyek csicskálni, ma 3 órát várakoztam Ber-Do-éknál feleslegesen, hétfőn
megyek újra.
bb1820-07-2005 16:56:50 // 5069
az hogy nem ér be teljesen nem biztos hogy rossz. amugy meg ha biztos akarsz lenni a dologban menj be egy fékmérésre akármelyik szervizbe és meglátod hogy mennyire fog. ha nem jo akkor esetleg fékeröszabályzo, egyebek. valahol már kitárgyaltuk de az régen volt.
bb1820-07-2005 16:51:51 // 5068
szerintem azért ügyesen ki lehet venni minden gyertyát.
a koszt levegövel, vizzel. bármivel kiszedheted csakhát gyertyakiszerelés elött ugyi.
becsavaráshoz semmi nem kell, esetleg grafitos zsir szolidan, vagy olyan höállo kenöanyag ami nem tartalmaz fémet. ha már kenni akarod.
vivalfa20-07-2005 14:21:11 // 5067
Sziasztok!
Már régebben is feltűnt, hogy a gépemhez 2 féle vez. tengely készül/t gyárilag. Az ePER ábrája alapján egy 35,5 és egy 37,3 mm átmérővel. Tudtok erről nekem vmit mondani? Ha jól gondolom, akkor a nagyobb bütyök->nagyobb emelés->nagyobb rés amin beáramlik a zoxigén így jobb töltés.
Plíz nyilatkozzon vki ebben a témában, mert már nagyon izgulok it az ojjektumban.
thx
András bácsi20-07-2005 13:27:53 // 5066
Elvitték nyaralni a fotóapparátot. Majd utána.
granturismo20-07-2005 13:26:20 // 5065
Nem tudod átnyomni a fényképét?
András bácsi20-07-2005 13:23:49 // 5064
Gt! Találtam a Beta katalógusában jófajta hátsó fékdugattyú szerelő kéz készüléket. Ha lesz időm, és energiám, csináltatok egyet faterrel. Ezek után biztos nem kellene szidni a hülye digót, aki ezt a rendszert kitalálta.
granturismo20-07-2005 13:19:53 // 5063
Thomi.
Elcseszték a szerelők! Nem fordították be a munkahengert!
A munkahenger teteje nem sima felület hanem egy X formájú ruvátkapár van a tetekén. Úgy kell beforgatni, hogy a betét két pöcke az X szárai közé feküdjön be. Akkor fekszuk fel rendesen a betét. Gyorsan vidd vissza mert így rendellenesen kopik a tárcsa és a betét és a fékhatás hátul szinte 0.
granturismo20-07-2005 13:14:25 // 5062
Nem. Nem Nem.
Sem a rudazat sem a váltótartó gumibak cseréjéhez nem kel, szétszedni a váltót.
A váltót pld 2-es szinkrongyűrű vagy nyelestengelycsapágy cseréjéhez kell szétszedni.
András bácsi20-07-2005 13:04:56 // 5061
Nyiss egy 155-ös topicot! Ha már a 145/146-os bagázs is megtette... :-))))
Scott20-07-2005 12:57:16 // 5060
Thomika ! Csak , hogy megnyugodj, nekem kb. 1000 kilcsi kellett ahhoz, hogy az első fékbetétek teljesen bekopjanak, felfeküdjenek.
Andorka20-07-2005 07:59:47 // 5058
Thomika, ne offold mán széjjel a boxermotoros topikunkat holmi offos sor4-motoros csodákkal:)
A váltó szilentnél gyári cikkszám is segítség lenne, nem ragaszkodom a rajzhoz.
Thomika19-07-2005 23:00:06 // 5057
Nem kell!!! Azt alulról egy aknából simán megcsinálod, csak ki kell oldani hátul a váltókarnál ami befelé megy az utastérbe,meg ha jól emléxem előrébb is van egy,de erre nem esküszöm meg...
Megtaláltam ugyan a képet a wsm -ben de nemtom kimásolni ide pdf-ből :((
Thomika19-07-2005 22:41:39 // 5056
A mókás,hgoy mivel ma este kerekeket cseréltem (hátra is felkerültek a 33ról a Speedline-ok) észrevettem,hgoy a hátsó betétek belső széle a középpont felé (kb 1 cm) nem ér hozzá a tárcsához...bár mint kiderült csak 180Km körül mentem csere óta, azért ez szerintem nem normális??!! Vagy igen?? Ok, tudom még rendesen be kell kopnia, de remélem azért ez mielőbb megtörténik,nem szeretnék beleszállni vmibe,csak mert nem fog a fékem rendesen!
Viktor8519-07-2005 22:12:40 // 5055
OK most már értem. A rudazat szilentjeinek cseréjéhez akkor szét kell szedni a váltót?
Andorka19-07-2005 21:54:19 // 5054
András bácsi19-07-2005 21:26:22 // 5053
A boltban hülyén fognak nézni. :-)))
Andorka19-07-2005 21:24:02 // 5052
Visszatérve a váltó-barkácsolásra:kérném a mélyen tisztelt kartácsakat, hogy szervíz CD-ről kopizzanak mán be kedvemért képet erről a híres-hírhedt váltó szilentről. Hogy egyáltalán tudjam mi is ez, mekkora, és a boltban se akarjanak valami tök mást rám sózni...
Kösz,
Andor
ÁdidiGaga (il hempescattore)19-07-2005 21:23:54 // 5051
Ááááá,dehogy! :-)
Andorka19-07-2005 21:19:06 // 5050
Én ilyen gyújtáskábelt vettem, gyárilag van rajta karaj kis gumi gyertyapipa, ami védi a lepárásodástól a GL gyertyáimat:)
Meteorban kb 4500HUF-ba volt, trafókábellel együtt. gyártó unknown (sorry, kidobtam a csomagolását)
András bácsi19-07-2005 21:18:18 // 5049
Na, a te géped is összeépített darab?
ÁdidiGaga (il hempescattore)19-07-2005 21:12:28 // 5048
Tényleg ,most hogy így mondod,nekem is ilyen kábeleim vannak.
Uis nekem a motor 87es, azaz "régi" .
Na akkor ezért nem értek én a koszeltávolításhoz! :-)
András bácsi19-07-2005 21:07:14 // 5047
A régi 8V-s boxereknél volt spec. porvédő sapka a gyertyakábeleken. Szerintem maradt ilyen öskövületem, ha tudod használni a tied, eljuttatom valahogy. Keress mailben.
granturismo19-07-2005 20:44:16 // 5046
A blokköntvénybe felül minden hengernél be van öntve az adott henger száma.
"Harangos" gyertyapipa kellene, az nem engedi oda a koszt.
ÁdidiGaga (il hempescattore)19-07-2005 20:41:53 // 5045
szeva feri testvér! :-)
számozás:
menetirányban állva Jobb Elöl az 1 - es.
mögötte Jobb Hátul a 3-as.
Bal Elöl a 2-es , Bal Hátul a 4-es.
A gyújtási sorrend is ez: 1-3-2-4 (mellesleg ez nekem rá is van öntve a blokkra, szerintem ha sokat csürüszkölöd,neked is előbukkan valahol! :-)
A trutyira egyenlőre nem tudok okosat ,mindenesetre én nem
befelé nyomatnám ,inkább valami oldószeres ronggyal "kikanalaznám".
Mondom persze mindezt innen, Miskolcról ! :-)
A tisztítás utáni kenésről: én simán bekentem motorolajjal ,szerintem nem ártott neki.
Szerintem.
granturismo19-07-2005 20:33:25 // 5044
Mi lesz ez a "kissé brutális, gányolós lépés" ?:-))
Rumi19-07-2005 20:33:01 // 5043
legközelebb vedd ki előtte a nagyon utban lévő dolgokat :) pl légszürő ház, három csavar tartja ami általában nincs berohadva :p.
én nem foglalkoztam blokkon lévő dzsuvával, két hét mulva ugyis ugyanolyan lesz ujra, alulról nem sok minden védi a kosztól (max bölcső, már amennyire)
pa_feri19-07-2005 20:21:26 // 5042
33-as boxeremből ma kiszedtem a gyertyákat kiváncsiságból(NGK BPR6ES). Felmerült bennem egy-két kérdés ezzel kapcsolatban. Pl. hogyan számozzák a hengereket. Ugye 2x2 van kétoldalt. Pl. az anyósülés hátsó gyertyát kínszenvedés volt kiszedni, csak racsnis kulccsal fértem hozzá és a racsni rossz volt :-)) A légszűrő nagyon útban van.
Vettem egy 50 centis csuklós T kulcsot is, de ez csak az első gyertyáknál jó, mert a hátsókhoz nem lehet odaférni rendesen vele :-( Úgyhogy ez nem volt a legjobb vétel, bár 2 ezerért nem volt vészes, csak bosszantó, hogy variálni kell
a hengerektől függően.
A másik bosszantó dolog, hogy rengeteg mocsok, homok összegyűlt a gyertyák
alatt. Mi a tisztességes módja ennek eltávolítására? Nagy erejű vízsugár miután
fellazítottam mondjuk egy dróttal? Posrszívó nem jó, mert össze van állva. Még
szóba jöhetne a "gőzborotva", de az ugye itthon nincs.
Nyilván kiszedett gyertyákkal nem fogom a trutyit piszkálni, nehogy belehulljon a hengerekbe.
Ti hogy csináljátok, ha mondjuk évek után kell csak kiszedni egy gyertyát?
Szabad-e vagy tilos olajozni, zsírozni a menetet becsavarás előtt? Mondjuk
logikám szerint nem, de ettől még lehet másként is. Nyilván ez le fog égni, de
akár be is "ragaszthatja" a gyertya menetét. Bár pl. a motorolaj ezt nem csinálhatná.
bb1819-07-2005 19:08:19 // 5041
jurid gyári minöség!!!!
bb1819-07-2005 19:07:49 // 5040
meg kellene vizuálni.
Wikicica.19-07-2005 18:55:57 // 5039
üdv mindenkinek!
lenne egy kérdésem. a probléma az, hogy a kocsi beindítása után elkezd előlről füstölni, mintha a hűtő felől/alól jönne , de nem lehet igazából behatárolni, hogy honnan!
ötlete valakinek?
Thomika19-07-2005 18:14:34 // 5038
Há naná....Ha már eccer végigszenvedtem, hátha segít másoknak a tapasztalatom...:)
Thomika19-07-2005 18:10:37 // 5037
Nekem is bevált 2 éve. Azóta jó volt...
Thomika19-07-2005 18:08:34 // 5036
pb:
A fékem nem nyikorog. Eccerűen nem fog úgy mint csere előtt! szvsz xar betét ez a remsa.....legalábbis 155 be nem jó.....
bb1819-07-2005 14:47:53 // 5035
a hütöt is hötüssel tisztittatom ( leginkább réz hütöt ) mert szétszedi és gyakorlatilag kikeféli belülröl a csöveket is. azután össze és megnyomatva.
bb1819-07-2005 14:45:59 // 5034
ja! lenmagliszt !! régen az volt a tuti és tényleg használt. azért ma már egy csöppet tulhaladott a technologia. :-))
bb1819-07-2005 14:44:49 // 5033
vannak olyan szerek amik jok és versenyeken szokták is használni, de utcára megfizethetetlen. illetve nincs gazdasági indoka mert annyibol megcsináltatod.
pb_19-07-2005 14:31:39 // 5032
Vagy, úgy csinálod, ahogy GT írta, vagy leengeded a most benne lévő hűtőközeget(lehetőleg a hengerfejeknél), teletöltöd csapvízzel + teszel hozzá 2-3 flakon háztartási ecetet, és +járatod. Ezt eljátszod 2-3, aztán 1 tiszta vizes öblítés, és kész. A hűtőt pedig kívülről. és belülről is átmosod 1 slag és 1 kefe segítségével. Ettől valószínűleg, még nem lesz lyukas.
pb_19-07-2005 14:23:58 // 5031
Kb. mióta +vettem, azóta neheze van, és még messze a vége. Mind1, most idő hiányában, 1 kissé brutális, gányolós lépésre szántam el magam. Ha bejön örülünk, ha nem, akkor ott fog +rohadni, ahol van.
granturismo19-07-2005 13:30:18 // 5030
Még a tisztítófolyadékok sem érnek sokat, de azok legalább csak rövid ideig maradnak benne. Legjobb a ripityára szedés, pucolás trisóval. A műanyag részekre (pld kiegyenlítő tartály) meg sósavval rá kell menni...
granturismo19-07-2005 13:23:47 // 5029
Én nem szívesen öntök bele ilyen M@ci-g&ciket.
Ha szivárog meg kell csinálni rendesen, aztán kész.
Andorka19-07-2005 13:11:15 // 5028
A hűtőrendszer külön téma:)
Sajna a radiátor picit izzad, itt-ott látszik rajta nedvesedés. Múltkor döntöttem a tartályba egy fél flakon Prestone hűtőtömítőt, hátha segít. Azóta beleraktam a kocsiba cirka 800km-t, hosszú országúti távokkal. A vízhőfok azóta is jó, legalább a rendszert nem tömítette el :-)
Szerintetek ér valamit ez a szer, vagy csak mentálisan jó a tulajnak ha benn van a motorban?
swan19-07-2005 12:08:13 // 5027
Termosztát két éve lett cserélve.
De ettől a hűtőrendszer tisztítástól egy kicsit idegenkedek. Nem egy autót láttam már, hogy a tisztítás után valahol el kezdett engedni. Pl a családban egy Daihatsu plussz egy Volvo is a munkatársamé
swan19-07-2005 12:05:16 // 5026
Ezt még nem figyeltem meg. Na majd ma hazafelé!
granturismo19-07-2005 10:58:00 // 5025
pb_
Nálad most van a neheze ahogy érzem. Ezt kell átvészelni. El ne add!
vivalfa19-07-2005 10:28:33 // 5024
Összetettem kezem-lábam :-D
vivalfa19-07-2005 10:27:55 // 5023
Szia
Injektoros a gép; majd rádcsörgök és akkor egyben megnézem azt az 1.7-s mocit is.
hali
pb_19-07-2005 09:45:59 // 5022
"Összefoglalva: tegyétek össze a kezeteket, hogy 33-asotok van! K.jó kocsi az."
Már ha megy...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
384
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?