Forum >> Alfasud-33

Sasamester27-03-2011 17:17:34 // 76421
Üdv cartársak!

Kérdésem:
adott az én '92-es 33-asom. A bal első futómű elkezdett nyikorogni... A toronycsapágynál lenyomásra eléggé kiemelkedik a középső "rudazat", így gondolom toronycsapágy error., ez miatt nyikorog... Kérdés: szerintetek elég lehet cserélni magát a toronycsapágyat vagy kompletten szilentestül, mindenestül cserés az egész???? (nem mindegy árban... By 6000 vagy 36000) Várom az 5leteket!
Tiszi26-03-2011 09:23:05 // 76420
Szia.

Ezeket tudnám adni :

- erősen hiányos IAW kábel ( egy-két csati a javításhoz )
- szervótartály szivattyúval ( van másik s a cső jó lehet a vákuumhoz is ? )
- visszacsapószelep a rásegítőhöz ( lehet, hogy jó neked )

14-re megyek dolgozni Miskolcra ....
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-03-2011 08:32:24 // 76419
Lehet, hogy minta alapján meg tudnám csinálni.
Csövet biztosan kapni, az a szelep sem lehet bonyolult, valszeg kapni olyat külön.
(nem autósboltban)
Mondjuk tegnap a garage-ban voltam ,megnézhettem volna az enyémen.
Bár mintha nem lenne azon szelep , karbison más lenne?
pb_25-03-2011 23:13:31 // 76418
A féhrásegítőé.
pb_25-03-2011 23:12:49 // 76417
Ahol a csonk vége van ott 13as, maga a cső 12es.
A kébelkorbács javítása genyó. Ha tisztességesen akarod kijavítani nem kevés munkát kell belefeccölni.
Hakuna25-03-2011 22:58:55 // 76416
Fölülről nem látok ilyet. Esetleg pontosabb helymeghatározás? Vagy majd a mesterek megmondják.
ÁdidiGaga (il hempescattore)25-03-2011 22:19:17 // 76415
Üdv Híveim a Boxerben! ;-)

Mondanám a magamét a Vince P4-ének tűzesetével kapcsolatban, ugyanis nálam következett be a dolog :-(

"Zaftos részletekkel" később még szívesen szórakoztatlak Benneteket, először azonban
mutatnám, milyen alkatrészre lenne még szükség a rendbetételhez.
"KERESEM ÉLVE VAGY HALVA":

1
A képen látható cső a motor bal oldalán (H.fej vagy szívócsonk) hátrafelé álló vízszintes csöcsre megy rá, onnan kanyarodik felfelé. Úgy tudom vákuumcső, ami elvileg házilag is pótolható, de egyrészt a mérete kellene (a fele elégett), másrészt
van benne egy egyenirányító szelep.

2
Szervókormány tartálya. (kép nélkül) Elvileg jó még, de szivacsosra sült a külseje, elég ronda, ha lenne valakinek, pótolnám....

3
A leggázabb:
Két kábelkorbács érintett a témában:
Az egyik a motor jobb oldalán, a tűzfalnál - vicces módon - érkezik, több ágra bomlik, szinte mindegyik a motorelektronikával kapcsolatos - és szinte mindegyik megégett, pont az elágazási pontig kb. :-(


A másik a motor tetején-mögött a bal oldali általános fogyasztókat (lámpa, stb) látja el, legalábbis ezek bekötése látszik a motortérben. Pont ez a baj vele, hogy ha csak a látható részét nézzük, akkor is rendesen a vezetékszakaz kb. közepe kapta a tüzet.

A kábelekre javítási ötleteket is várunk. Alapvetően szakemberre bíznánk, csak szeretnénk a majdan alkalmazott technológia megfelelőségéről tájékozódni.

Fő kérdés, hogy az égett/ép részek határán alkalmazható-e valamilyen szakszerű toldás (akár csatlakozóval) vagy mindenképpen ki kell bontani a kérdéses kötegeket?

A válaszokat és az esetleges eladó cuccokat a tulaj nevében is előre köszönöm!
Hakuna25-03-2011 21:47:52 // 76414
S mi alól jöttél netelni ?:)
pb_25-03-2011 21:43:32 // 76413
Biztos napközben nem dógoztá Leget.))))
Whiteskull25-03-2011 21:37:46 // 76412
Pedig ott. :))

Most végeztem. :)))
pb_25-03-2011 21:35:57 // 76411
Akkor az lassan cserés lesz.)
Hakuna25-03-2011 21:28:19 // 76410
Két évet ér el hamarosan. De csodás bronzszínű, és viszkóznak tűnik. És télen alig hozom ki.
pb_25-03-2011 21:21:59 // 76409
Mióta van benne?
Hakuna25-03-2011 21:11:10 // 76408
Szerintetek garázsban tartott boxernél, kb kétheti egy használat mellett mennyire fontos az olajcsere ha csak az idő telik, a kilométerek nem annyira? Fincsi Seleniát kapott, kár lenne érte 10e-nél, de lassan elég régi már.
pb_25-03-2011 21:10:38 // 76407
A telesport márcsak ilyen.))
pb_25-03-2011 21:10:14 // 76406
Kikoptak.)))
Hakuna25-03-2011 21:05:55 // 76405
Ó, a második "kiforrott" twinspark technika :)
(előre fáj a gyertyacsere... no meg közel a 200e)
Hakuna25-03-2011 21:04:28 // 76404
Ja, okostelefonról a váltó alól :)
Hakuna25-03-2011 21:03:37 // 76403
Jól felmentek a 33-ak a használtautón, és alig van már belőlük. Néztétek mostanság?
pb_25-03-2011 21:02:38 // 76402
Nekem 1 is sok(k).DD
pb_25-03-2011 21:01:19 // 76401
Csak azt ne mondd, hogy a műhelyben.)))
Hakuna25-03-2011 20:52:49 // 76400
Sejtettem. :) Én is épp csak benéztem. Hálisten a gép is problémamentes, mióta két Alfám van öröm az élet :) Igaz a műszaki még most jön duplán...
Whiteskull25-03-2011 20:51:42 // 76399
Szép estét! :)))

Robotolok Vazze! :)))
pb_25-03-2011 20:50:31 // 76398
Kész van má mind, mint a matek lecke.D
Hakuna25-03-2011 20:15:19 // 76397
Pálinkás szép jóestét az uraknak!
pb_25-03-2011 12:47:52 // 76396
Mágusunk, biztos naon ráér filozófálgatni.DD
Whiteskull25-03-2011 12:16:27 // 76395
Ilyen okosságokat én is tudok mondani. :)))

Pl. este majd lenyugszik a nap. :)))
Ferke25-03-2011 11:25:02 // 76394
Na ugye megmondtam:))
kesa24-03-2011 23:18:49 // 76393
Nagyon helyesen :). Én is leküldtem már egy-egy pohár bort, meg páleszt.
De szerintem benevezek még egy körre :).
Whiteskull24-03-2011 22:37:14 // 76392
És már szomjas se vagyok annyira. :)))

De még egy fröccs azért lecsúszik. :))))
Whiteskull24-03-2011 22:35:46 // 76391
Itt vagyok. :DDD
pb_24-03-2011 22:16:09 // 76390
Nem, nem, én teljesen L6árolódom az ilyenfajta tevékenységtől, Mágusunk szokott reggelente nyitni valamivel.DD
Te választottad.)
VinceP4 (Il capitano)24-03-2011 22:01:33 // 76389
Ez azt jelenti, hogy nem a kenyered javát etted meg, hanem a söröd javát ittad meg? :-)
Itt Szentesen hatalmas nagy szárazság van. Rosszabul élek mint 4 éve. :-(
pb_24-03-2011 21:39:58 // 76388
Csak vizuális szemléltetés zajlott.)))
Ferke24-03-2011 21:36:31 // 76387
Már megint csak az iszákolás:)) Fogadjunk, hogy mindjárt megjelenik a Zsolti is!:))))
pb_24-03-2011 21:29:52 // 76386
Már a felépülés útján van, ha jól tom.)
pb_24-03-2011 21:28:29 // 76385
Inkább ilyen:



és nem magamra gondoltam.)))
LoneWolf3324-03-2011 21:25:43 // 76384
Akkor tényleg szerencse, hogy nem lett nagyobb baj. Egy kalappal a helyreállításhoz !
VinceP4 (Il capitano)24-03-2011 21:19:21 // 76383
19 év alatt a motor egynéhányszor már meg lett mozgatva benne, azonban gondolom mindig sikerült ugyanazzal a 19 éves üza. csővel összerakni, ami eddig bírta...
LoneWolf3324-03-2011 21:16:12 // 76382
Hogyan történt? Lehet tudni mi okozta?
VinceP4 (Il capitano)24-03-2011 21:09:24 // 76381
Azt nem is írtam, hogy az én tűzvörösöm meg kigyuladt. Tiszta égő.
Szerencsére az előzetes hibamegállapítás szerint nem lett nagy baj, sikerült hamar megfékezni.
LoneWolf3324-03-2011 21:00:31 // 76380
Jó, maradjunk. (Az ötletek között ez az opció is szerepelt)
Ferke24-03-2011 20:55:21 // 76379
Maradjunk annyiban, hogy megette már a kenyere javát, és olyan vállas a hengerfal, mint pb_ mester!:)))
VinceP4 (Il capitano)24-03-2011 20:54:16 // 76378
Vagy bír? :-(
pb_24-03-2011 20:53:55 // 76377
De bír, vagy 1xűen xarult mértek.
VinceP4 (Il capitano)24-03-2011 20:51:59 // 76376
Én valami más hibát gyanítok inkább, ennyire nem bír szar lenni egy motor. Szerintem. Inkább tudok elképzelni valami emberi hülyeséget.
Ferke24-03-2011 20:48:35 // 76375
Szerintem lehet...láttam már 6-os értékeket, kb mind a 4 hengerben...
pb_24-03-2011 20:29:10 // 76374
Akkor az a motor qka.
LoneWolf3324-03-2011 20:04:22 // 76373
Ha tényleg annyi, akkor valóban nem az igazi.
Ötletek:
Hengerfejtömítés, rosszul záró szelep(ek) a hengerfejben, kopott hengerfal, kopott vagy törött kompresszógyűrű(k)...

Veszteségméréssel elég jól behatárolható a nyomásvesztés helye.
VinceP4 (Il capitano)24-03-2011 19:40:54 // 76372
Sziasztok!
Egyik kolegám 1.3-as 33-asába állítólag 4-6 között van a kompresszió. Az lehetséges? Szerintem ott valami nem kerek, annyira nem lehet szar. Ötletek?

Köszi.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.