Forum >> Alfasud-33
pb_30-05-2011 15:28:46 // 76571
Ha a veztengelynek van baja, akkor miért kell másik hfej?
G-Burt30-05-2011 15:15:47 // 76570
Szerintem a veztengelyedről kopott le az egyik bütyök, ami miatt nem nyílik a szelep. A szeleprugó törés nem igazán jellemző ezeknél a motoroknál. (15ért már lehet találni másik hengerfejet kompletten) Szív és kedv kérdése a megmentés.
sprint8330-05-2011 12:11:04 // 76569
Alakul szépen! Kíváncsi leszek rá élőben:))
pb_30-05-2011 12:10:41 // 76568
Minden csak akarat/energia/pénz/idő kérdése.
LoneWolf3330-05-2011 12:07:12 // 76567
Üdv !
A leírtak alapján a helyreállítási költségek vélhetően meghaladják egy érvényes műszakival/forgalmival rendelkező, járóképes 33-as árát. Azt nyilván csak Te magad tudod eldönteni, hogy ezt a konkrét autót meg kívánod-e menteni, mert az anyagiakon felül nem kevés időt és utánajárást igényel.
Korrekt állapotú leömlőt még lehet találni, de a legyártatása is olcsóbb lehet a Unix-os végfelhasználói árnál. Ha esetleg tudsz kedvezményt szerezni, akkor a kettő már összemérhető. Katalizárotból a kerek, univerzális Bosal is használható (50mm-es ki és bemeneti csőátmérővel), ami ugyan hegesztést igényel, de még azzal együtt is jóval beljebb lehetsz anyagilag.
A kormányművet, ha csak a tömítései fáradtak el, kb. 50 000 Ft-ból felújítják és nyomáspróbázzák.
A leírtak alapján a helyreállítási költségek vélhetően meghaladják egy érvényes műszakival/forgalmival rendelkező, járóképes 33-as árát. Azt nyilván csak Te magad tudod eldönteni, hogy ezt a konkrét autót meg kívánod-e menteni, mert az anyagiakon felül nem kevés időt és utánajárást igényel.
Korrekt állapotú leömlőt még lehet találni, de a legyártatása is olcsóbb lehet a Unix-os végfelhasználói árnál. Ha esetleg tudsz kedvezményt szerezni, akkor a kettő már összemérhető. Katalizárotból a kerek, univerzális Bosal is használható (50mm-es ki és bemeneti csőátmérővel), ami ugyan hegesztést igényel, de még azzal együtt is jóval beljebb lehetsz anyagilag.
A kormányművet, ha csak a tömítései fáradtak el, kb. 50 000 Ft-ból felújítják és nyomáspróbázzák.
Zsó30-05-2011 11:31:39 // 76566
Sziasztok cartarsak!
Egy megvitatando kerdest tennek fel nektek: erdemes-e szerintetek megmenteni az automat vagy keresgeljen egy ujabb utan? :S
Adott a 33-asom, (1992-es 1.5ie, 180e km) ami mostmar idestova tobb, mint fel eve pihen.
Muszaki lejart, mikozben allt, mivel a motorjaval valami gixer tortent. Elkezdett kopogni, es elfogyott az ero. A kopogas a szelepfedel iranyabol jon, elso korben szeleprugo toresre gyanakszom. Egy henger mar be sem indul.
Ezen kivul tuti, hogy a hengerfejbe omlik a hutofolyadek is, na meg a kulvilagba is a csovek illesztesenel.
Fekrendszer kompletten ujitasra szorul, csovek, tarcsa, betetek, fekdobot sem lehet mar tovabb szabalyozni.
Kormanymu fossa az olajat, szerelo szerint kompletten cserelni kell.
Kipufogot nem is emlitenem, total rohadt, hatso dobokat egyertelmuen cserelni kell, az eleje a leomloknel meg lehet, hogy mentheto. Katalizator csre egy kisebb vagyon, errol mit gondoltok? Meg lehet tartani a regit esetleg? Akkor gonolom csak csuszoval megy at mar a vizsgan.
Ezen kivul nyilvan mar a kaszniba is bele kell majd javitani, kuszobok megindultak annak rendje es modja szerint.
Ez igy osszeszamolva valoszinuleg nem kis osszeg, raadasul a motorban nem is tuti, hogy mi a gond. Ti esetleg tudhatjatok, milyen nagysagrendbe esik annak a generalozasa.
Unix borzasztott meg el ilyen horror arakkal, mint kipufogo leomlo 78e ft, katalizator 130-190e ft kozott stb. Ez igy eleg huzos lenne :S
Egy megvitatando kerdest tennek fel nektek: erdemes-e szerintetek megmenteni az automat vagy keresgeljen egy ujabb utan? :S
Adott a 33-asom, (1992-es 1.5ie, 180e km) ami mostmar idestova tobb, mint fel eve pihen.
Muszaki lejart, mikozben allt, mivel a motorjaval valami gixer tortent. Elkezdett kopogni, es elfogyott az ero. A kopogas a szelepfedel iranyabol jon, elso korben szeleprugo toresre gyanakszom. Egy henger mar be sem indul.
Ezen kivul tuti, hogy a hengerfejbe omlik a hutofolyadek is, na meg a kulvilagba is a csovek illesztesenel.
Fekrendszer kompletten ujitasra szorul, csovek, tarcsa, betetek, fekdobot sem lehet mar tovabb szabalyozni.
Kormanymu fossa az olajat, szerelo szerint kompletten cserelni kell.
Kipufogot nem is emlitenem, total rohadt, hatso dobokat egyertelmuen cserelni kell, az eleje a leomloknel meg lehet, hogy mentheto. Katalizator csre egy kisebb vagyon, errol mit gondoltok? Meg lehet tartani a regit esetleg? Akkor gonolom csak csuszoval megy at mar a vizsgan.
Ezen kivul nyilvan mar a kaszniba is bele kell majd javitani, kuszobok megindultak annak rendje es modja szerint.
Ez igy osszeszamolva valoszinuleg nem kis osszeg, raadasul a motorban nem is tuti, hogy mi a gond. Ti esetleg tudhatjatok, milyen nagysagrendbe esik annak a generalozasa.
Unix borzasztott meg el ilyen horror arakkal, mint kipufogo leomlo 78e ft, katalizator 130-190e ft kozott stb. Ez igy eleg huzos lenne :S
Gábor3326-05-2011 16:00:30 // 76565
Üdv mindenkinek! kicsit megint haladt az összeszerelés. Felkerültek a sárvédök,müanyag dob betétek. Megint festettem pár dolgot:fékszervo csöve,lámpa tartok,motor-válto közötti kis takaro lemez,vez.szij feszitö rugok,vez.szij feszitök nagy alátétje stb. Közben sikerült a motor témában is haladni. Szétbontottam mindkét hengerfejet teljesen üresre,hogy semmi ne akadályozza a csatornák kibövitését. A töcsavarokkal jol megszenvedtem mire mindet sikerült kiszedni. Szerintem mostanában nem voltak kiszedve,legalábbis én biztosan nem bolygattam még öket. Erösen meg kellett melegiteni,hogy épségben kilyöjenek. Üres hengerfejeket kivittem ma a Tominak,hogy tudjon velük foglalkozni. Plusz a szivocsonkok is oda kerültek,mert azok is meg lesznek bövitve. Szivocsonkon behegesztettem a gyári kartergáz visszavezetö csatlakozásokat,mert erre biztosan nem lesz már szükség. Héten megoldottam a bronz szelepvezetöket is. Rendeltem nyers vezetöt és abbol lett kialakitva. A gyárinál 5mm-el rövidebbre készitettem,hogy ne logjon be annyira a csatornákba. Ezzel is kicsit javul az áramlás. Vezetök elejét kissé lekupoztam,hogy csökkenjen a keresztmetszet,ami a csatornában lesz. Pár kép:
G-Burt24-05-2011 23:57:00 // 76564
Kelet-pesti és Pest megyei Cartársak!
7-1/2 8 között találkozási pont lesz szombaton,Cinkotán,a régi strand előtt.Ha csatlakoznál,jelezd,hátha összejön egy minikonvoj.8-kor becsatlakoznánk a Fogarasi brigádhoz,de a dolog ezen része meg képlékeny...
7-1/2 8 között találkozási pont lesz szombaton,Cinkotán,a régi strand előtt.Ha csatlakoznál,jelezd,hátha összejön egy minikonvoj.8-kor becsatlakoznánk a Fogarasi brigádhoz,de a dolog ezen része meg képlékeny...
gyugya24-05-2011 22:40:48 // 76563
Sziasztok!
Leamortizálták a P4-em elejét. Jobb első sárvédő, motorháztető, lökös, lámpa, stb... Motor, hűtő, futómű (talán) nem sérült. , saját lábán jött haza, csak a műanyag dob-betét súrolta a kereket.
Majd rakok képet.
Addig is, szerintetek mennyi az esély feltámasztani?
Leamortizálták a P4-em elejét. Jobb első sárvédő, motorháztető, lökös, lámpa, stb... Motor, hűtő, futómű (talán) nem sérült. , saját lábán jött haza, csak a műanyag dob-betét súrolta a kereket.
Majd rakok képet.
Addig is, szerintetek mennyi az esély feltámasztani?
Hakuna24-05-2011 22:02:12 // 76562
Nem mostad át csere előtt? Lehet az is segítene.
Hakuna24-05-2011 22:01:24 // 76561
Akkor az egy árnyalatnyit koszosabb lehet az enyémnél. Vagy tényleg kopottak a tőkék.
Nekem még 60 fokon teljesen eltűnik szerencsére.
Nekem még 60 fokon teljesen eltűnik szerencsére.
Szunyi24-05-2011 08:45:35 // 76560
Hidegen indításkor hangos, majd elhalkul, de utánna is hallom csak gyengébben.
pb_24-05-2011 00:06:07 // 76559
A sok napsútéstől védenie kell magát az Mbernek.DDD
pb_24-05-2011 00:05:01 // 76558
Mindenki xeretné, hogy jól álljon neki.D
pb_24-05-2011 00:04:03 // 76557
Jaja, pl nem vok nyugdíjas, + nem is leszek.DD
Hakuna23-05-2011 23:55:23 // 76556
Melegen is megmarad a csattogás? Hidegen az enyémek is csinálják.
Hakuna23-05-2011 23:54:38 // 76555
Szerintem is többe kerül egy thermosztát. Több éve cseréltem, 11-ezer volt.
Szunyi23-05-2011 13:05:28 // 76554
Sziasztok!
Kicsit csattognak a szelepeim, amit az olajcsere sem gyógyított meg teljesen. Mivel én úgy tudom, hogy 97-es 1.4 boxernél nem lehet állítani rajtuk, így egy komplett hidrotőke csere lesz szerintem esedékes? Valakinek valami használható ötlete van?
Kicsit csattognak a szelepeim, amit az olajcsere sem gyógyított meg teljesen. Mivel én úgy tudom, hogy 97-es 1.4 boxernél nem lehet állítani rajtuk, így egy komplett hidrotőke csere lesz szerintem esedékes? Valakinek valami használható ötlete van?
Whiteskull23-05-2011 11:36:52 // 76553
Mondjuk neki minden jól áll, ami takar egy kicsit legalább. :DDD
127_sud23-05-2011 11:34:20 // 76552
Lehet de azért van még akinek a befecskendező és a sok szelep jön be. pb_ meg azért különbözik mert csak neki áll jól a maciálarc :)
Whiteskull23-05-2011 11:18:18 // 76551
Szerintem csak pb_ különbözik tőlünk. :))))
127_sud23-05-2011 10:38:28 // 76549
Vagy meghagyni a karbikat. Tök jó a 16V de nekem a régi Sud vagy Sprint a hagyományos 8V-s motorral az igazi. Persze különbözőek vagyunk...
pb_23-05-2011 09:52:44 // 76548
Akkor azt kell főcsapásiránynak tekinteni.)))
127_sud23-05-2011 09:34:09 // 76547
Igen de csak a 16V hengerenkénti folytószelepes, a többi vacak :)
pb_23-05-2011 09:17:39 // 76546
Naja, aztán a valóságban + giovanni olyat tett rá, ami a kezébe került.))) Látod, ezért kell rá jófajta injektor, akkor nem lett volna ilyen gondja.)))
127_sud23-05-2011 08:07:12 // 76545
Én láttam már olyan 1,3VL csíklámpást amiben 36-os Weber volt. Olaszban egy bontóban jó pár éve. Az ismerősömnek amikor felhozta az Alfasud-ot Pestre (utánfutón) a 10l-t evett a 33-asa felemás karbikkal. Persze nem nyomta neki, mondtam nem kell sietni épségben érjen ide az autóm.
Poisontattoo22-05-2011 23:41:03 // 76543
120-as fő és 50-es alapjárati!!! Viszont azt hallottam, hogy nem érdemes kissebre cserélni mert lefojtja a motort....inkább szinkron kéne neki ( csak most nincs kedvem hozzá)
pb_22-05-2011 21:55:45 // 76540
Naja, az 1.7hez már kevés a 36os, 40es, vagy 45 kell hozzá.)))
G-Burt22-05-2011 12:29:42 // 76539
5-6ezer körül unixba
mazsi.8722-05-2011 11:36:29 // 76538
megvan a hiba forrása apám nagy szaki megnézte de már telóba is azt mondta le van ragadva a termosztát lejött megnézte megkocogtatta és utánna szépen beállt üzem melegre aztán megint történt valami megint melegszik kocogtatás megint jó hát bizony termosztát csere lesz nem tudja vki mennyibe mozog most termosztát
G-Burt22-05-2011 10:09:48 // 76537
Hali! Az enyém hengerfejesen is úgy ment mint a barom:D Hűtővíz után a vízpumpával kezdenék, az is előszeretettel adja meg magát (legalábbis a műanyaglapátos szivesen elhagyja a tengelyt.)
Gábor3322-05-2011 08:13:23 // 76536
Hali! Ilyent még nem probáltam. Mindig van polcon elmosott-becsomagolt karbi. Viszont igy már én is jártam,hogy hirtelen megállt a 3. henger és semmire sem reagált. Karbicsere után meg tökéletes lett. Szoval máig rejtély,hogy mi lett vele. Szerintem a 36-os tökéletes az 1,3 motorra. Persze szivocsonkkal együtt,mert ugye az is más átmérökben. Lehetséges,hogy tulfolyik és ettöl nött a fogyasztása. Mert ha valahol falsot sziv,akkor inkább szegényedik a keverék és akkor szokott durrogni. Szoval érdemes lenne levenni és alaposan átnézni a karbikat.
Gábor3322-05-2011 08:05:08 // 76535
Üdv! Na ezt nem tudtam! Akkor viszont jo kis fuvokák lehetnek benne. Nálam is volt fent anno az 1,7 motoron a 36-os,de sehogysem tudtam ugy befuvokázni,hogy a teljes fordulatszám tartományban jo legyen. Magas fordulaton mindig "elfogyott",alacsonyon viszont teljesen jo volt.
Gábor3322-05-2011 08:01:24 // 76534
Hali! Szándékosan nem irtam a kezdeti hengerfejességet,mert ha még sem az,akkor felesleges lebontani öket. Érdemes a legegyszerübbtöl elindulni. Hengerfejeket meg utolso körben venném csak le. Szerintem a leeresztett hütöviz sokat elárul majd. Ha nagyon koszos-dzsuvás,akkor érdemes átmosni a hütöt,fütöradiátort. Remélem hamar megtalálod a hibát és megjavul.
mazsi.8722-05-2011 01:13:50 // 76533
köszi a segítő kezeket ma szét lett szedve a dob a baj az volt hogy a dobban lévő lamellák teljesen el rohadtak már benne és ezért fújta előre a gyapotot de ezzel nem szűnt meg a melegedés holnap le engedjük a vizet teljes csere mert megnézzük hogy nem e levegős a rendszer ha ez sem válik be akkor már durvább beavatkozás lesz termosztát stb stb legroszabb esetben hengerfelyes a kocsi amitől a legjobban félek bár megy mint a golyó nem erőtlen ugrik a lámpánál csak melege van neki így nem is nagyon használjuk nehogy nagyobb baj legyen mint ami most van
pb_22-05-2011 00:45:54 // 76532
Kb a 2. szériától márcsak a "szétszedhetetlen" termosztátottal szerelték a paripákat. Szóval sok lehetősége nincs a kollégának.
pb_22-05-2011 00:33:24 // 76531
Az Lőző tulaja szerint, 6,5 7l evett csak.)))
pb_22-05-2011 00:26:47 // 76530
Csíkokat márcsak 40essel szerelték.Persze a 36os gazdaságosabb választás lehet.
pb_22-05-2011 00:25:02 // 76529
Nem semmit mondó az, mert így már tudom, hogy tudod mi az, ami még lehet.
127_sud21-05-2011 18:04:27 // 76528
Tényleg érdekes, mert csak az 1,7 motorokhoz volt gyárilag a 40-es Weber vagy a Dellorto. Amúgy van egy barátom akinek az egyik oldalon egy 40-es a másikon meg egy 36-os karbi van (a másik 40-es eldugult és nem csinálta még meg), és teljesen jól megy és nem zabál mint állat. Persze nem ez a normális de ideiglenesen jól működik. Ott valami más probléma van.
Poisontattoo21-05-2011 18:00:16 // 76527
Hali!
A helyzet az , hogy gyárilag van ezzel a karbival szerelve! Változó az alapjáratom is 500 - 1500-ig mikor hogy. Ezen kívül hirtelen nőtt meg a fogyasztásom. Mentem 57km-t kb 11-12 literből, előtte kb 8-9-et evett vegyesen.....
A helyzet az , hogy gyárilag van ezzel a karbival szerelve! Változó az alapjáratom is 500 - 1500-ig mikor hogy. Ezen kívül hirtelen nőtt meg a fogyasztásom. Mentem 57km-t kb 11-12 literből, előtte kb 8-9-et evett vegyesen.....
Gábor3321-05-2011 16:49:00 // 76526
Üdv! Ha tényleg 40-es karbik vannak az 1,3 motoron,akkor azt alapbol nem lehet rendesen beállitani szerintem,mert rengeteg benzint kap és nem lehet elszegényiteni. Persze át lehet fuvokázni,de akkor meg minek a 40-es torokátmérö?
Gábor3321-05-2011 16:45:45 // 76525
Hali! Elsö körben nézd meg,hogy a termosztátod mit csinál. Üzem meleg motornál az also és felsö vizcsönek egyformán melegnek kell lennie. Ha ez igy van,akkor valoszinüleg kinyit a termosztát. Melyik fajta termosztáttal van szerelve? Ha jol tudom,akkor két féle volt,egyikben cserélhetö a termosztát maga a gumitömitéssel,másik fajtánál meg a termosztátot csak a ház fedelével együtt lehet cserélni. Ha cserélhetös fajta,akkor egy alacsonyabb höfoku termosztátot probálj. Lehet melegedés még a retkes-vizköves hütörenszertöl vagy hütötömitö trutyitol is. Szerintem a leg egyszerübbtöl célszerü elindulni. Ha a termosztát rendesen kinyit,akkor az tuti jo. Hütöventillátor rendesen kapcsol?
127_sud21-05-2011 16:39:05 // 76524
A Dellorto-k folytószelep tengelye csapágyazva van mindkét oldalon, nagyon nem lóghat. Vagy ha igen akkor ki kell cserélni a csapágyakat. Nem azért ehet 20l-t.
Gábor3321-05-2011 16:37:34 // 76523
Hali! Tuti 40-es karbi kell? Mert a széria 1,3 motort azt rendesen tuleteti. Én inkább a 36-ost javasolnám,mert gyárilag is azzal szerelték. Folytoszelep tengelyt könnyen ellenörizheted:alapjáraton járo motornál kezd el fujni féktisztitoval a folytoszelep tengelyt,ha felpörög,akkor tényleg ott farsot sziv. Ha viszont jo,akkor máshol van a hiba. Most jelentkezett a tulfogyasztás? Amugy jol megy,nincs torpanás,durrogás stb? Itt egy megbizhato bontos szám:20/9655-392 tölük már többször rendeltem karbit és csak jo állapotut küld. Azért ha még is bontottat veszel,felszerelés elött alaposan mosd ki és fujasd át minden részét.
Poisontattoo21-05-2011 15:12:10 // 76522
Sziasztok!
Keresek dellorto drla 40-es karbikat.....az enyémeknél valószínüleg lóg a pillangó szelep tengely :( most kb 20l-t eszik városban! Ha vki tud rá megoldást megköszönöm a segítségét!!!
Keresek dellorto drla 40-es karbikat.....az enyémeknél valószínüleg lóg a pillangó szelep tengely :( most kb 20l-t eszik városban! Ha vki tud rá megoldást megköszönöm a segítségét!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
374
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?