Forum >> Alfasud-33

ÁdidiGaga (il hempescattore)10-04-2006 20:56:58 // 14771
gondolhatod,milyen lehet az,ami fent van,ha újat vettem... :-) bár csak elsőre tűnt meredeknek,hogy veszek valahol egy bal első bakot. se az ára se a beszerzése nem volt vészes... lassan beépítődik,kell is mert néha szegénynek "leesik az álla" :-) komolyan: áll valahogy a lökös, egy bukkanás után meg 3-4 cm hézag van a lámpák alatt. Aztán felemelem, ott marad és kezdődik elölről :-)
kando.10-04-2006 20:55:47 // 14770
Ahaa, és mennyiért (f)osztogatnak egy ilyentet ? :))) azért valami lelki együttérzést és sajnálatot elvártam volna... :PP
Robesz710-04-2006 20:53:34 // 14769
ez elég újnak néz ki...:-))
ÁdidiGaga (il hempescattore)10-04-2006 20:52:03 // 14768
hát igen,kando testvér...
most mondhatnám,hogy ez jobb helyen így néz ki! :-p
Robesz710-04-2006 20:50:11 // 14767
Tesóm szeretne egyet, mióta nekem van... Mennyi lenne az ára?
KisP10-04-2006 20:47:55 // 14766
Látom szépen kivan lakatolva, már csak egy festés hiányzik róla. A miénk 81-es évjárat lassan veteránkorba lép.Nem kell véletlenül,hátha tudsz vele kezdeni valamit.:)))) Motorja kiváló, mi csinálgattuk, ki-be raktuk,szerelgettük.Váltó is szinte új,nem kotyog,nem zörög,stb. Csak a fékekkel van egy kis gond, de ez kispolszki betegség.
Robesz710-04-2006 20:35:28 // 14765
Ezért most biztosan megkínoznak a többiek: Bocsi, hogy elfelejtettem...
kando.10-04-2006 20:33:53 // 14764
:) Pedig igérted, hogy küldesz képeket róla :) ;-) NA de legalább itt láttam
Robesz710-04-2006 20:32:50 // 14763
Köszi! Igen Ő az....:-)))))
KisP10-04-2006 20:31:20 // 14762
szép nagyon szép a moci. ott van hátul a kispók is látom!:)
Robesz710-04-2006 20:28:47 // 14761
Ja, ha a külsejét akarod és nem szánsz rá sok pénzt, akkor ke kell venni a rugókat, összenyomatni rugókováccsal 1500 Ft darabja, 3-4 cm-t megy lejjebb és hibátlan lesz+4 195/50 R15 Felni fehérben sűrű küllőkkel és egy fekete fólia. A hangját brutálisra meg lehet csinálni egyszerűen, csak egy Powerfull dobot kell szétfaragni és átalakítani.... ha gondolod, majd ezt is elmondom...
Robesz710-04-2006 20:24:45 // 14760
Igen, már benne is van a motor, át van kábelezve, váltóolaj lecserélve, csak nagyon elfáradtam és most nem csinálom.... Amúgy tegnap délben kezdtem... A computert is sikerült a gyári helyre rakni, aminek nagyon örülök...
Robesz710-04-2006 20:22:32 // 14759
Szia! Használod a hátsó üléseket? Csak azért kérdezem, mert én azon gondolkodom, hogy kiszedem az űléseket hátulról+az összes fölösleges cuccot, csinálok egy nagyon könnyű panelt (nikecell...:-))) nem tom, hogy kell írni....) , beszövetezem és egy nagy alfa jel lesz rajta..... Így sokkal jobban megy.... ha mindent kiveszel, az 45 Kg, az egy 1000 kg-os kocsinál 4-5 Le-t jelent, ami nagyon sok és érezhető.....:-)))) Csak egy ötlet volt, lehet hülyeség, de ez a legolcsóbb...
kando.10-04-2006 20:16:41 // 14758
Széép, látom, alakul a gép..:))
Robesz710-04-2006 20:15:52 // 14757
Sziasztok!
kando.10-04-2006 18:49:17 // 14756
Látod, részben emiatt is áll(t) csálén a lökös Na meg a műanyag fülek java része is letörött, sőt, ahogy néztem, elől a vonószem is el van nyomódva.. (közép felé..) Ja, elvileg lesz tréler a héten ;-)
András bácsi10-04-2006 18:40:05 // 14755
Igen, merőlegesen kell állnia.
kando.10-04-2006 18:38:44 // 14754
33 fanok! :)
A lökhárító tartó vasaknak egyenesen kell állni a kasztni elején ? Tehat az a két fém felfogató ,,fül'' (nem tudom, mi a rendes neve.. :))), ami kb a ködlámpa (helye) felett van, annak előrefelé, nagyjából egyenesen kell állnia?
Nálam ilyen a helyzet, miután leküzdöttem a lököst a vas elejéről...

...
Wikicica10-04-2006 15:19:20 // 14753
Sziasztok! Segítség! Szeretném kicsit tuningolni kis autómat! Ötleteket ha van kedvetek e-mailben küldjetek! Jöhetnek képek is! Köszi! Wikicica
bb1809-04-2006 15:39:57 // 14752
köszi de az nekem kicsit sok. versenyre kéne és ahoz hogy szétüssem, sajnálom. én a 14 es ugyanilyen felnijeimet árultam egy évig 20ért az 5 db-t nem kellett a kutyának sem. nem akarlak elkeseriteni. végül felment a sajátomra, esztergom alkalmábol. :-)
Bálint09-04-2006 15:27:54 // 14751
Az irányár 27ezer/4db!!
bb1809-04-2006 07:28:44 // 14750
én utcán sima 10w-40-el járok, neked inkább egy 5-40 vagy 5-50 kellene. majd megnézem mibe fáj. versenyen 10-60.al mentünk, vagy 0-40 el.
bb1809-04-2006 07:26:58 // 14749
és mennyi az áruk ?
András bácsi09-04-2006 05:37:44 // 14748
Bizony, 1.4 volt. Ami persze bizonyos dolgok csereszabatosságát nem zárja ki. Szvsz pl. a hajtókarok az összes nyolcszelepesben ugyanazok, a hengerfej, főtg 1.3-1.5-ig szintén ua.
pb_09-04-2006 01:48:44 // 14747
1.4 Imola volt, ergo az 1.7-es kollégák, nem sok hasznát veszik, hacsak nem downgradeelnek.
Bálint3309-04-2006 00:50:59 // 14746
Hát ha kocsival megyek is lehet, ott a tartaléksofőr a J1-en :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-04-2006 00:29:04 // 14745
Annál jobb! Lehet sörözni 1000rel! :-)
Bálint3309-04-2006 00:25:26 // 14744
El is olvastam :) Hát, hogy mikor járok felétek, nem tudom. Nyáron biztos, de előbbit sajna nem tudok. Mindenesetre, ha megyek is most tavasszal, akkor biztos nem autóval.
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-04-2006 00:19:11 // 14743
nana! x percig gépeltem az oldalamra,most ide is??? inkább te mesélj,mikor jössz MartinKertVárosba? :-)
Bálint3309-04-2006 00:17:32 // 14742
Nekem mesélhetsz, ha gondolod :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-04-2006 00:14:55 // 14741
Robesz! De, Erika debreceni és ez a bizonyos hajtókartörés ezexerint Egomból haza történt... gt! Igen,Bandi Imolát bontott, ami ugye 1.4 IE EveryBodry: látom ma már nem lesz chat, a mai szerelés(-kezdemény:-( ) értékelését az oldalam "ez+az a verdám világából rovatban olvashatja akit érdekel vagy nincs jobb dolga :-)
Robesz708-04-2006 21:31:13 // 14740
ezt nem tudom.... ha mégis 1.4-es, akkor bocsi Bandi...nekem nem jó.... ha 1.7, akkor igen...
granturismo08-04-2006 21:23:34 // 14739
Hát én nem tudom, de a Bandi nem egy 1.4-es bontott szét? Nem értem de ha arról van szó akkor az Erikáéknak sem lesz jó.
Robesz708-04-2006 21:09:30 // 14738
Nem tom, eddig azt gondoltam, hogy 1.7-es.... Rosszul?
granturismo08-04-2006 21:06:32 // 14737
Vagyis főtengely.
granturismo08-04-2006 21:05:56 // 14736
Robesz. De ez 1.4-es hajtókar nem?
Robesz708-04-2006 20:59:02 // 14735
Ja és az a 3 kis leszorító is kellene, ami a főtengelyt a motorba fogja...:-)))
Robesz708-04-2006 20:58:22 // 14734
Érdekelne a főtengely.... esteleg a hajtókarok is kelleneének, ha hasonlóan jó áron vannak.... Viszont Erika elől nem akarom elvenni, mert neki nagyobb szüksége van rá, nekem csak tartaléknak kellene..... Nem debreceni véletlenül? (Erika) Csak azért,mert pont ma láttam egy haveromnál (szerelő) egy ilyen Alfát, mint az övé, és eléggé romon volt a motorja. Eltört benne egy hajtókar.....
Face08-04-2006 18:37:12 // 14733
Köszi az infókat! A szilenteket mindenképp tedd nekem félre léci! Tudsz esetleg mutatni egy képet, vagy robbantot rajzot erről az újfajta 88 utáni rudazatról? Amúgy a következő a tervem: A váltókar központi alsó szilentet meg akarom csináltatni műanyagból, ezt egy külföldi alfas fórumon olvastam, jobb lesz mint gumiból(elvileg) :))). Ezt bele egy felújított, szinterezett bakba + rudazatba+ ide minden szilentből újat.Így lesz egy kvázi gyári állapotú rudazatom. Emellett ott a másik rudazatom, ennek a kar részéből meg mint ahogy azt a szerelőműhely topicban is írtam barkácsolni akarok. :) Váltókaron lévő középső gumigyűrű cseréje egy olyan gömbcsuklós csapágyra... Ez nagyon megmozgatta a fantáziám :)))) Csak még azon gondolkozom h szinterbronzos vagy PFTE-s legyen-e majd.. Pár nap és írok neked mailt UNIX-os kedvezmény témában is... ;)
granturismo08-04-2006 16:14:01 // 14732
Ja a váltófedélhez csatlakozó szilentem is van alsó/felső.
granturismo08-04-2006 16:07:11 // 14731
A második képen lévő szilenteknek szintén nincs cikkszámuk, mert ez a régi fajta váltórudazat és már az én a régebbi programban sincsen benne. csak mikrofilmen van rajta, de az nekem nincs, de lényegetelen mert úgysem rendelhető és utángyártottban sincs már sehol. 2 tipp: 1. Meg lehetne próbálni betenni az újabb fajta váltórudazatot kompletten esetleg. 2. Az összes szilentet kivinni a Lenkeyhez és legyártatni. A hátsó támasztóbakban a váltókar központi szilent cikkszáma szintén nem elérhető, mert az újabbakban (88-tól) már ilyen szilent nincs, még a helye sincs meg az újabb támasztóban. Egyébként onnan, hogy a rudazat nem ebbe a bakba van bekötne végülis a bak szerepe már nem olyan fontos hiszen a váltót addig sem ez a bak tartotta inkább csak a terhelésváltáskor fellépő erőhatások másodlagos csillapítására szolgál. Tehát az első képen szereplő szilentek cseréjétől ne várj sok javulást. Kivéve a váltókar alsó szilent persze.
granturismo08-04-2006 15:28:16 // 14730
A gumiszilent cikkszáma 60502538 a gyári ára kb 800ft/db. A kis hátsó szilent az az új rendszerben nincs benne. A kék cikkszáma 60501279 kb 1000ft és egy sima nem gumírozott alkatrész.
András bácsi08-04-2006 15:26:10 // 14729
A kékkel jelöltre a válasz: sima fémdarab.
Face08-04-2006 14:56:20 // 14728
Uraim, váltóvég/váltórudazat felújítok; gumi alkatrészek ügyben lenne pár kérdésem:
Az alábbi képeken pirossal jelölt dolgok érdekelnének, unix online katalógusban nem találom egyiket sem ( máshol még nem néztem.. :))) ) Tudnátok nekem mondani valami helyet ahol lehet őket kapni?

Továbbá meg tudná valaki mondani az első képen 17-el jelölt (váltókar alsó rögzítési pont) gumiszilent cikkszámát? 2 bontott váltóból dolgozom, de egyiken se tudom leolvasni.. :(
Valamint az első képen kékkel jelöltem egy alkatrészt (váltó hátsó rögzítő), az érdekelne, hogy ez egy csupasz fém darab, vagy van rajta vmi gumírozás középen?(sajna egyik váltón se volt rajta...) Ennek a beszerezhetősége is érdekelne...
pb_08-04-2006 13:53:24 // 14727
Sztem nem lehet szétválasztani a 2 dolgot. Mert hiába van valakinek szakmai hozzáértése, ha dög lusta, nem sokra megy vele. Viszont ha valaki elég kitartó(értsd fanatikus), akkor simán +tudja szerezni, tanulni, a szakmai dolgokat is. A javarésze 1általán nem nagy ördöngösség. Inkább az számít kinek mennyi ideje van rá, vagy mennyi időt szán rá. "A fanatizmus szerintem persze nem csak ezt jelenti, hanem olyan dolgokat, minthogy az ember képes kimenni a kertbe és a kocsiban aludni, csak azért, hogy közelebb legyen hozzá..." + az, hogy minden 7en lemosom kitakarítom, stb. én inkább a "szerelem", vagy "szeretem az autóm" kategóriába sorolnám. "Én még csak ennyit sem mondtam, csupán azt, hogy valszeg nem fogom bírni anyagilag az újrafényezést. " A "kioktatást" pedig nem erre kaptad, hanem a lakatos munkára, legalábbis az én olvasatomban. Nem mondta/írta senki rosszul tartod az autód, nem szereted, stb., csak azt annyit, hogy fanatizmus nem biztos, hogy ennyiből áll, ill. lehet még fokozni a dolgot. Sőt biztos, hogy jobb állapotban van, mint az enyém, mert az enyém jelen pillanatban is üzemképtelen. Még azt is hozzátenném, hogy a tieddel közlekedni is lehet legálisan.)
kando.08-04-2006 13:43:37 // 14726
Azt elhiszem, hogy a Tied jobb állapotú, mint az enyém, mert az azért meglátszik, hogy 20+ éve Nálatok/Nálad van, és apránként lett rajta mindig szerelve valami. Nekem most az előző tulajok hanyagságát kell rendbetetnnem és összerhoznom, hogy használható legyen tovább.. Ezért keresek alkatrészt hozzá (is). De szeretném olyanra hozni akár ezt is, mint pl Scotté :))) [idővel...]
Bálint3308-04-2006 13:31:59 // 14725
De azért válasszuk már szét a szakmai hozzáértést és a fanatizmust! Az előbbi csak sok tanulással és gyakorlással érhető el, rajta vagyok, de nincs túl sok segítségem hozzá, így elég nehezen megy. az utóbbival kapcsolatban viszont csak azt tudom mondani, hogy rendszeresen éjjel szerelem az autót, mivel ált. csak olyankor van időm. A fanatizmus szerintem persze nem csak ezt jelenti, hanem olyan dolgokat, minthogy az ember képes kimenni a kertbe és a kocsiban aludni, csak azért, hogy közelebb legyen hozzá... "Azzal pedig, hogy valaki elismeri, hogy szar hulladék az egész, az pedig azt jelenti, hogy nemcsak 1 oldalról látja a témát. De ez még nem = azzal, hogy nem szereti." Én még csak ennyit sem mondtam, csupán azt, hogy valszeg nem fogom bírni anyagilag az újrafényezést. Erre megkapom a kioktatást, hogy fanatikussá kell válni. Azért azt meg lehet nézni, hogy milyen állapotban tartom fenn ezt az autót, szerintem igyekszem lehetőségeimhez képest a maximumot kihozni belőle és már ne is haragudj, de merem állítani, hogy van olyan jó állapotban, mint a tied, vagy Árpié. Érdemes volna talán ez alapján megítélni a dolgot.
kando.08-04-2006 13:23:03 // 14724
Jólvanna! Most ez az egész abból indult, hogy egy ilyen autót igazán megbízhatóan csak magunk szerlehetünk. Ebbe senki nem köthet bele. Ha valakihez visszük, számolni kell sajnos a kontársággal, mint motorikus olfdalról, mind kasztni oldalról. Fényezni nyílván oda viszem én is, ahova itt a többségünk. De ha tudok motort szerelni, amig van helyem, szerzsámom és kedvem,addig inkább én nyúlok hozzá és kérdezgetek itt a fórumon, igaz, most a tádé miatt nem sokat, de ha lesz boxi, akkor igen. A párszáz éves dologra nem emlékeztem, oké, oké. Jó, ha nem a koron vitázunk, hogy ki mennyi idős és az autója mióta van meg, Te nyernél mert nekem ez 1 éve van meg, de bele is húztam vele. Igen, én is irtam olyat, hogy árokba, tűzbe minden, de még megvan és még most is ,,hülye'' fejjel gyűjtök hozzá cumót, mert akár ezt is érdemes lenne összerakni. Nem sok jó állapotú TD33 van, azt is tegyük hozzá... vonóhorog, melósautó stb. :( De azt mondom, én szeretném szerelni magam, amit tudok rajta :)
pb_08-04-2006 13:18:19 // 14723
Nem kell neki állnod bizonygatnod a dolgot, elhiszem. De amiket írtál azok csak a kezdeti lépések, még nagyon a legeleje a dolgoknak. A fanatizmus sajnos nem itt kezdődik, Mondjuk ott, hogy éjjel 2-kor rakod vissza a motort, és társai. Azzal pedig, hogy valaki elismeri, hogy szar hulladék az egész, az pedig azt jelenti, hogy nemcsak 1 oldalról látja a témát. De ez még nem = azzal, hogy nem szereti. Én nem akarlak téged +sérteni, mivel nem is ismerjük 1mást(sajna Egomban nem jött őssze a dolog), csak elmondtam/leírtam a tapasztalataimon alapuló véleményemet.
Bálint3308-04-2006 13:13:40 // 14722
LOL! Ma már nem akartam szólni, de ez egy kicsit sok :) Mennyivel vagy nálam idősebb és mióta van meg az autód? Ha már engem idézel, akkor legyél pontos! Azt is mondtam, hogy az a beolvasztás párszáz év múlva esedékes... Most komolyan! Lehet, hogy tényleg én nem szeretem eléggé az autómat, de úgy gondolom, hogyha az embernek már a gatyája is ráment, akkor egyszerűen nincs tovább. Ha pusztán szerelemmel fenn lehetne tartani egy autót, akkor azt hiszem sokunk problémája megoldódna (a tied meg pb -é minden bizonnyal hamarabb, hiszen ti jobban szeretitek, ti vagytok az igazi alfások...) Azzal nincs semmi probléma, ha valaki szakmai témákban kiokít, örülök is neki, hiszen sokat kell még tanulnom (azt hiszem ilyenkor kellő alázattal is szoktam hozzáállni a dolgokhoz...), de ez most nem arról szól.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.