Forum >> Alfasud-33

Erika08-04-2006 13:09:54 // 14721
Keresni foglak szerintem, de kell hozzá még egy kis idő mire kiderül mi az, amit használni tudnánk. Köszi mégegyszer! (Üzenet az oldaladon)
kando.08-04-2006 13:04:48 // 14720
Ok, rákérdezek bent... Hátha a főnök vesz cuccost.. ha már pneumatikus csavarbehajtót akar venni, ezt is lehetne :))) Nitrogénnel nem lehet védőgázhegeszteni ? Az van palackban.. :)
pb_08-04-2006 12:59:25 // 14719
Pontosan erre utaltam burkoltan.
pb_08-04-2006 12:56:57 // 14718
Azok közül van olyan is, amire lehet tenni munkakábelt, és valamilyen védőgázzal lehet használni, pl Argonnal.
kando.08-04-2006 12:51:40 // 14717
Fiatal vagy még vagy keveset tapasztalt... :) ;-) Én is voltam úgy, hogy felgyújtottam volna vagy árokba lököm, de mégis itt van és szerelem és szeretem az autót. Egyébként, pont Te írtad, hogy beolvasztod az autódat, ha már nem akarod használni...
András bácsi08-04-2006 12:51:02 // 14716
Írtam a faladra.
Bálint3308-04-2006 12:47:41 // 14715
Most álljak neki bizonygatni, hogy mennyire szeretem az autóm és mennyire érdekel a téma? Nem teszem... Az meg mindenesetre a te "fanatizmusod" hitelességét rontja, hogy egyszer ezt mondod, egyszer meg azt, hogy beolvasztatod stb., meg hogy szar az egész. Akkor most mi is a helyzet? Szvsz. ezen tök értelmetlen vitázni, de mindenesetre annyit megjegyeznék, hogy engem személy szerint semmivel sem lehet jobban megsérteni, mint ezzel, pláne hogyha személyesen nem is ismer valaki... Részemről ennyi, mára kiszálltam.
Erika08-04-2006 12:45:53 // 14714
Én is kérdeztem Tőled. Ránézel a Tiedre?
András bácsi08-04-2006 12:42:23 // 14713
Pályán második lehajtó Bp. felől. Lehajtó után négysávosra rá balra, és az első Mol-kúttól ugyanaz. Egyszerűbb útvonal nincs. .(
Bálint3308-04-2006 12:41:25 // 14712
Természetesen nem gondoltam én se, hogy utána eladnám. Ha el akarnám adni, akkor azt most tenném és nem szarakodnék semmivel...
kando.08-04-2006 12:40:02 // 14711
Úúú vaze... nem egyszerű :) Én pályán akartam jönni, de célszerűbb az 1-esen ?
András bácsi08-04-2006 12:39:43 // 14710
Írtam az oldaladra. :)
András bácsi08-04-2006 12:38:53 // 14709
Az 1-esen végig, amig egy nagy kanyar után egy lámpás kereszteződéshez nem érsz. Szemben egy Mol-kút. Itt balra, majd első lámpánál jobbra (sarkon Penny). Ez egy négysávos, átmegy a vasút alatt, majd körforgalom, azon át egyenesen. Végig ezen az úton az egyetlen lámpás kereszteződésig. Ott balra. Egyenesen (lesz vasút szintben, kereszteződés, Fiat Riegler, szemben templom) Templomnál Y-kereszteződés, amiben jobbról kerülöd a templomot. Eme utca Kossuth Lajosról neveztetett. Itt lesz egy Mol-kút ismét, majd egy helyen tudsz elmenni jobbra. Ezután megint egy helyen lehet jobbra fordulni. Ebben az utcában 66-os szám.
Erika08-04-2006 12:34:57 // 14708
Alfa 33-as 1,7 IE motorhoz keresek alkatrészeket. Valaki tudna segíteni?
kando.08-04-2006 12:32:37 // 14707
Azt mondom én is, ha már valaki ,,játszik'' a számokkal, inkább ne adja el az autót, vagy tegye félre magának vagy idővel bontsa el.. :) Du. jövök akkor, merre menjek be Tatabányára ?
András bácsi08-04-2006 12:30:20 // 14706
Egyet kell, hogy értsek. :) A mai karosszériások általában csak gányolni tudnak. :( A kinti autók viszont egy fokkal azért jobbak rozsda szempontjából, de Olaszo.-ból azért már egyrészt elég húzós a behozatal költsége, másrészt 33-as már nem a leggyakoribb ott sem. A számot áttenni sem egyszerű: ha magadnak csinálod, és később elbontod az autót, akkor meg lehet csinálni, de eredetvizsgánál könnyű megbukni vele. Akkor meg jöhet a Btk. gyakorlati alkalmazása.
kando.08-04-2006 12:26:06 // 14705
Értem. Itt az a baj, csak amolyan egyszerű ivhegesztők vannak, ezekre nem tudom, lehet-e akasztani CO2-es fejet, palackkal.. Azok a ,,praktikeres'' kis vállraakasztható inverteres hegesztőink vannak.
pb_08-04-2006 11:39:05 // 14704
Régebben a lakatosok is lánggal kasztniztak, azzal is lehet szép melót csínálni, sőt ívvel is lehet. A lángnak 1 nagy hátránya van, nagyon nagy területen égeti le a festéket, alvázvédőt. Sőt ha nincs szerencséd még lángra is kap szépen.
pb_08-04-2006 11:36:30 // 14703
Sztem azért lehetnél még fanatikusabb. Az ember általában azért válik fanatikussá, mert érdekli a téma, és mert nem szertne vagyonokat költeni "szakemberekre". +bízható lakatos akkor van, ha magad állsz neki! Az igaz, ha már 1x rákezdett nem lehet nyomtalanul eltűntetni. De 1 normális, igényes munkával, sok évre felejthető dologgá válhat. Ne, hogy azt hidd, hogy a kintről behozott autókon nincs rozsda. Talán 1 kicsit vannak jobb állapotban az itthoniaknál. Amiért érdemes behozni őket az, az, hogy az utolsó műanyag patentig minden rajta van. A számcserébe pedig ne nagyon lovald bele magad, nem annyira 1szerű, ahogy itt 1es kollégák állítják, hogy cigivel az 1ik kézben 1 óra alatt elvégezhető.
kando.08-04-2006 11:28:52 // 14702
igen, ezt tapasztaltam én is... (mármint az uccsó mondatot..)
pb_08-04-2006 11:27:19 // 14701
Ez így van fanatikussá kell válni, nemcsak én mondtam, ha visszaemlékszel 1 héttel ezelőttre. Ha 1 autót csak lekennek alvázvédővel, attól a rohadás még nem fog +szűnni.
pb_08-04-2006 11:25:00 // 14700
Azzal se sokra megy, mert az 1.7-es váltóban más fogaskerék párok vannak, hacsak nem rövid váltót akar, bár mintha említett volna valami ilyesmit.
kando.08-04-2006 11:24:19 // 14699
Ez se lenne rossz, de itt nincs védőgázas ívhegesztő szett, lángos van, de azt meg nem merném magamtól megtanulni....
pb_08-04-2006 11:23:33 // 14698
Francokat kíván komoly szakértelmet, ami kell hozzá azt itt a fórumon is el tudjuk mondani. Az a baj, hogy mindenki azt hiszi, hogy ez 1 ilyen misztikus dolog, pedig nem. Kiflexeled a rohadt részt, méretre vágod a foltot, és behegeszted, nagy vonalakban ennyi.
pb_08-04-2006 11:20:29 // 14697
Nem olyan nagy durranás hegeszteni tudni. Csak haverom példáját tudom felhozni, a saját autóján tanulta + a védőgázos hegesztést.
pb_08-04-2006 11:18:34 // 14696
Ez így nem teljesen igaz. Ha magad csinálod nem kerül ennyibe, igényes lesz, és ha normálisan le van kezelve jó sokáig húzza.
pb_08-04-2006 11:16:55 // 14695
Tipikus 33 betegség.
pb_08-04-2006 11:16:14 // 14694
Sztem állj neki nyugodtan szétszedni, max 1. körben kicsieréled a csapágyat, és a tányért, ekkor kiderül, hogy a lengéscsillapító is cserés-e. Ha nincs rá cash visszarakod, aztán mikor lesz, akkor cseréled. Ha szét akarod szedetni, az tulképp = azzal mintha így, ahogy van betolnád 1 szerelőhöz. Rugóösszehűzót, pedig fillérekért lehet csinálni/tatni. Ha részletesen érdekel szólj leírom, az egész munkafolyamatot.
kando.08-04-2006 11:00:26 // 14693
Jól van, akkor bizom benne, fanatikus vagy :-)) A legendás karosszériás meg vagy mi magun, ha nekiállunk vagy egy másik alfás lehet, akivel együtt csináljuk az autót. Azt be kell látni, ha nem vagyunk a szerelő stb. mellett, hanem csak beadjuk az autót és 1 hét után elhozzuk, nem azt csinálja, mintha mellette állnánk és néznénk vagy nem együtt csinálnák. Scott anno le is írta, hogy mint a ksztnisok, mind a motorszerelők jó átbaxták, saját bőrén tapasztalta Ő is ,hogy az egész dolog talána feléből is kihozható lett volna (a fényezés ami nem, mert azt otthon nem nagyon lehet jól megcsinálni). Számozásokban nem vagyok jártas, meg ezt csak akkor érdems, ha nem lesz eladva az autó, meg a műszakin se legyen feltűnő azért..
Bálint3308-04-2006 10:43:18 // 14692
Fanatikussá kell válni... Szrintem én épp eléggé fanatikus vagyok és hajlandó vagyok megvívni bárkivel, aki az ellenkezőjét meri állítani! :) Nem is ezzel van a probléma, hanem azzal, hogy ha a fanatizmusom végtelen is, a pénzem sajnos véges. Scott kolléga példáját nem én hoztam föl, én csak rámutattam, hogy az nem jó példa... Állandóan keringnek legendák itt a fórumon belül, a megbízható karosszériás-ról, de valahogy eddig még senkinek sem sikerült hozzá vinnie a gépét. Azt nem kétlem, hogy esetleg egy lelkiismeretes lakatolással néhány évre tünetmentessé tehető az autó, de teljesen kiölni a rozsdát szvsz. nem lehet. Gondolod, hogy az ajtók cseréje megoldja a problémádat? Máshol nem rohad? Behozni az olaszoktól egy autót, már 100e körül lehet és azon egy szem rozsda nem lesz (mivel ott nincs fgy, nem sózzák az utakat...), azt pedig tudhatod te is, hogy nincs olyan autó, amin egyszerűbb volna alváz/motorszámot cserélni, mint a 33-as.
kando.08-04-2006 09:59:05 // 14691
Fanatikussá kell válni, mondotta vala nékem többször sokat látott pb_ kolléga, máskülönben csak sírás-rívás a vége, hogy itt beteg, ott is beteg a vas... Scott példáját erre nem tudom, minek hozod fel, ha azt a gépet tényleg rendbetették volna, akkor most nem rohadna mégsem, ha meg maga csinálta volna vagy legalábbis egy megbízhatóbb karosszériással, akkor olcsóbb is lett volna talán és jobb is :) Az ajótim aljai is rohadnak, meg már az ajtók maguk is, a műanyag védőcsík alatt, mert ott is megáll a víz, de talán sikerül szereznem másik ajtókat, ha azok jobbak, akkor csere 1-1-ben, aztán majd fényezem esetleg :) Azt mondod, sok a 300 rugó, az igaz, de vajon mennyibe áll egy olaszoktól behozott autó költsége, erre kiváncsi vagyok, mert akkor lehetne még variálni.. Bár azért nem tudom, mennyire egyszerű, ha csak számokat cserélsz a gépen... :-/ Én ha tehetném, én is, mint Ádidi, nekiállnék hegeszteni, főleg, hogy a mostani melóhelyen van is lánghegesztő apparát, csak meg kéne tanulni.. :))
granturismo08-04-2006 09:22:26 // 14690
A gyári hidrotőke ha jól tudom SWAG gyártmányú. Létezik még a Rouville, Ajusa
KisP08-04-2006 08:43:47 // 14689
oké köszi! Nem fontos,ez még én is ezerszer átgondolom hogy belevágjak-e.:))))
András bácsi08-04-2006 07:59:01 // 14688
5e-ért megfelel? Egy köszörülés mondjuk ráfér, legalábbis a csapágyak nem álltak a helyzet magaslatán. Milyen cserealapod van?
András bácsi08-04-2006 07:56:43 // 14686
Neki igazán a belseje kellett.
Bálint3308-04-2006 01:09:35 // 14685
Én otthon biztos nem állnék neki, mert nem értek hozzá, ez pedig olyan munka, ami komoly szakértelmet kíván. Scott gépe szerintem pontosan arra példa, hogy nem érdemes belevágni, mivel tudtommal az övé is újra rozsdásodik. Persze ha valakinek sok pénze van megteheti, irigylem érte. Én inkább abban gondolkodom, hogy behozok egyet olaszországból és aara teszem át a rendszámot (meg persze az egyéb számokat is...) Sajnálnám lecserélni ezt a vasat, de ha az embernek nincs pénze és csak egy autója van, akkor valamikor az irracionalitásnak is gátat kell szabni.
Robesz708-04-2006 00:56:51 // 14684
a főtengelyt mennyiért adod? esetleg valami business?..
Robesz708-04-2006 00:55:27 // 14683
van programom 1.4-es hez is.... megoldjuk, ha gondolod, csak először a sajátomon akarom tesztelgetni kicsit...
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-04-2006 00:53:48 // 14682
hát,figyelj: tényleg kb. ennyiért vállalnak "generálba" egy ilyesmi verdát. (pl. ott van Scott 33-asa vagy unakotesóm hasonló korú OFF Pontiac LeSabre szörnye...) sok pénz,gondolja az ember : de biztos profi és lelkiismeretes munka jár érte... hát nem biztos... ha valaki meg tudja tenni,hogy sztenderre állítja/kirámolja a verdát és maga vagy az irányítása alatt valami fémmel szépen dolgozó szaki kilakatolja,azért lehet fogni rajta... Inkább a fényezés a húzósabb,azt nem lehet szépen otthon :-(
Bálint3308-04-2006 00:47:01 // 14681
Az a probléma, hogy ha az ember megpróbálja kiűzni a gépből a rozsdát, az kb olyan mintha kiállna a lánchíd közepére és elkezdené szórni a szélbe a pénzét... Ahoz hogy szép is legyen és egy pár évre nyugta is legyen az embernek a rozsdától, kb 300e ft-ot rá kéne költeni.
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-04-2006 00:38:53 // 14680
Há',te tudod:-) Lehet,hogy csak ideololológia ,de én az enyémet még menthetőnek tartom. A padlólemez egy alsó burkolat gyakorlatilag,attól nem parázok. Nekem a bal sárvédő volt javítva ,+ ugye a beépített bomba: a tanksapka és vidéke. Xarabbná xarabb munkát végzett ott mindegyik lakatos,persze mindegyik a másikra fogta... Szóval itt kell nagyot alakítanom és akkor nem lesz gond. Kár hogy nem tudok hegeszteni... Mondjuk felírtam az elvégzendő tanfolyamok listájára, a kisvasúti mozdonyvezető mellé! :-) na meg ilyenek: maki aggyal megkértem 1 szerelőt,hogy állítsa be a bal H ajtót. Mivel valami pontatlanság volt a javításnál, a zárat mozdította el. Nagyon büszke volt magára. Az ajtó fasza is lett,csak ahogy odébb ment a zár,lett egy picike hézag. Semmi tömítés, víz bele...Ettől sárvédőív alja megint lukadt :-(
Bálint3308-04-2006 00:30:09 // 14679
Hát, szomorúan olvasom, hogy itt-ott kikezdte a rozsda a te vasadat is. Most az egomi tali előtt én is neki álltam kinyalni a vasat (utoljára ilyen aug.20 előtt volt) és sajnos az enyém is rákezdett :( Minden küszöb és minden ajtó alja rozsdásodik, egyenlőre csak kicsit, de később lesz ez rosszabb is (+ a jobb kerékív is) Azt eldöntöttem, hogy lakatolás meg újrafestés nem lesz már, megy ameddig megy, aztán majd meglátjuk...
Bálint3308-04-2006 00:21:52 // 14678
Az az egy sem szem, hanem a mondat végi pont. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-04-2006 00:17:38 // 14677
pb_ futóműhöz,legalábbis az első ropogóshoz semmi idegzetem egyenlőre... várok+gyűjtök+agyalok... ha végeztem a többivel,és marad kapacitás akkor kikapom ,szétszedetem, hátha nem kukás a teló... Legrosszabb esetben veszek 1pár felújítottad,ha tényleg nem annyira fing... kando_ villanyban egyenlőre nem is gondolkodom,nem is nagyon kell. akna: pont mondtam az öregaszonynak ,hogy húzom a belem,ha nem használhatom. Erre ő :pont megyek a fiamhoz Pestre,majd utána visszatérünk a témára :-( Ez volt 2-3 hete .Most hazajön a választás miatt,de szerintem még mindig abban bízik,hogy letettem az ötletről. Igazság szerint nem volt időm nézni másik garázst (persze blöffből azt mondom majd! :-) de pl. olajcserénél már kipróbáltam,hogy az akna területének a fele 80-90 cm mély, alábújkálni már lehet. A másik fele meg nem is homok,hanem salak (szerintem még az LKM-ből hozták neki,bammeg!:-) azt viszont tényleg mijafasznak tartogatja? (LKM=Lenin Kohászati Művek of Miskolc)
pb_08-04-2006 00:00:21 // 14676
Mi a helyzet a futóművel?
kando.08-04-2006 00:00:18 // 14675
Két épitészrajz között meséljél valamit, mi van a géppel, sikerült-e a garázst megszerezni, bevillanyozni...? :)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)07-04-2006 23:43:09 // 14674
Jó estét! :-) Gondoltam beköszönök... akkor kicsit tervezgetek ,eddig az oldalamra írogattam pár10 sort,ha valakit érdekel - mi naivitás: ha nem tud aludni - +nézheti! :-)
KisP07-04-2006 23:30:17 // 14673
Ha van rá lehetőség miért is ne? Azt azért megvitatnám ,hogy egy 1.7-es blokk olcsóbb volna..... Amúgy meg akar a tököm tuningolni,csak megkérdeztem.
kando.07-04-2006 22:57:30 // 14672
Kár :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.