Forum >> Alfasud-33

bb1823-04-2005 17:18:55 // 3371
az 1.: fogaskerék ezt hajtja a nyeles tengely és ez hajtja a bordás vagy kimenő tengelyt amire az egész szinkronmiskulancia fel van fűzve, de azon csak a szinronagyk vannak rögzitve ( 10 ).2.: csapágyak ( itt sikló, de ált. tügörgős ) a 3 és 13 fogaskerékhez. 4.:fékezőgyűrű. 5,6,12.: retesz ez ( is ) biztositja hogy a beváltott sebesség nem ugrik ki menet közben. 7,11.: távtarto. 8.:seeger gyürü a szinkronagy biztositásához. 9.: szikron vagy kapcsologyürü, ezt mozgatog a váltókarral. 10.: szinkronagy. a 3 és 13 fogaskerekek tulképp a fokozatok áttételei. egymás után az egészből ( kivétel 1. ) kettő van felfüzve igy jön ki a 4 sebesség az ötödinkek külön van egy fél szinkron, ezt ált. a hátramenettel együtt rakják össze( van hogy az is szinkronizált de ritka,inkább sima tolofogaskerekes) majd nézek én is valamit mert ebből nem látni hogy is mükszik egészében. amugy a 33-as fajata váltó elég spec felépitésü amikor elöször néztem én is meglepődtem, de könnyen szerelhető és változtathatók az áttételek.
granturismo23-04-2005 15:29:10 // 3370
Bb
Jaj bocs, de nagy tök vagyok, a képet meg elfelejtettem beszúrni.
A tömítés témában maximálisan egyetértek, bár én már annyit kaptam az Ajusa miatt hogy nem is merem ajánlani. Mondjuk az tény, hogy az Ajusáknak tényleg a többitől eltérő másfajta anyaguk van.
Bandita23-04-2005 11:06:50 // 3369
Hello' Van valakinek pontos infója arról, hogy 33 16v nél a pillangószelep ( jeladó ), kapcsoló milyen szerepet játszik a motor működésében? Elsősorban a teljes gáz esete érdekel, az alapjárat logikus. Ha jól sejtem olyankor az ecu dusítja a levegő benzin arányt, azaz megugrik a teljesítmény. Na ez a sejtés, ha valaki többet tud meséljen! Ugyanis a doksiajimban nem írják le eggyértelműen a dolgot. Előre is köszi!
bb1823-04-2005 09:19:56 // 3368
nézek vlami robbantott rajzot mert nem tiszta mit is szeretnél tudni, vagy nem tudnám esetleg elmagyarázni.
bb1823-04-2005 09:17:10 // 3367
az autógyártásban már nincs olyan cég aki ne dolgoztatna beszállitokkal. piszok sokba kerül egy-egy alk. kifejlesztése és minek törjék magukat ha vannak erre specilizálodott cégek akiknek akár már kész termékük is van? az alkatrészmárkák közt is olyan összefonodások vannak hogy kevesen tudják akik nem olvasnak szakirodalmat. a sachs már pl. nincs is mert megvtte a boge csak a nevet hagyta meg mert jól hangzik. még a márkaszervizek is un. utángyártott alkatrészeket vesznek mert a dobozban ugyanaz van csak sokkal olcsobb. de itt meg kell különböztetni az un. első beszállitásu alkatrészeket amik azt takarják hogy azt a gyártás folyamára is beszállitja a gyártás folyamán is beszállitják tehát gyári minőség. senki nem gyárt ma már magának alkatrészt fékhez, kormányhoz, gyujtáshoz, kuplunghoz, elektromos rendszerhez, vagy épp gömbfejet vagy kenőanyagot esetleg üvegárut vagy jelzőműszereket..
bb1823-04-2005 09:08:06 // 3366
tömitésügyben.: sztem egy sima utcai vagy kicsit sportos autónál ( tehát általában ) tök mindegy hogy ajusa, glaser, vagy más komoly gyártó tömitését teszed be. van azonban nehány autó ahova spec kell ilyeneket is csinálnak többen pl:elring ami kimondottan a magasabb minőség, de az ára is olyan. én versenyautókba is tettem ajusa-t semmi bajom nem volt vele. amig nem volt elég tapasztalatom a gépmühelyesek véleményét kértem ki ezt megteheted te is.
granturismo23-04-2005 08:41:26 // 3365
bb mester! Te jobban otthon vagy a váltó alkatrész terminológiában mint én. Beírnád nekem, hogy melyik alkatrésznek mi a szabályos elnevezése? Azt értem, hogy az 1-es és a 2-es egy szinkron(szerkezet), de a szinkronizálást mégis másik alkatrészek végzik ha 1-be és mások ha 2-be kapcsolok. 1-be kapcsoláskor a 7-es szinkrongyűrű és az utána jövő 4-es félgyűrű (aminek a másik fele hiányzik ha jól látom) meg az 5-6 alkatrészek amiket én pongyolán "pöcöknek" neveztem. Ha 2-be kapcsolunk akkor ugyanezt a 11-es szinkrongyűrű meg a mellette lévő 4-6-12 alkatrészek csinálják. (Ezt neveztem pöckös gyűrűnek pongyolán.) (Szólj ha valamit rosszul írok.) Ezeknek a 4-es félgyűrűknek a hivatalos neve fékezőgyűrű, a "pöcök" az igazából retesz ez már világos, a 9-10 az a szinkronagy? És mi a 2-es magyar neve? Golyók-rugók ebben a részben nincsenek.
granturismo23-04-2005 08:22:07 // 3364
A 16V nél kicsit más tengely árak vannak minat a 8V-nél. Az M8-as szívóoldali tengely kb. 50 tényleg, az M9-é kb 60. A kipu (az egyforma) az kb 40. Az utángyártott tengely egyöntetűen 30 körül van. Úgyhogy a 16Vnél már az alkatrészboltba igen nagy pénztárcával kell menni.
granturismo23-04-2005 08:09:15 // 3363
A Szamosi jó szerelő, de ha oda viszed a nagyobbik pénztárcádat vidd magaddal ez tény. Nézd én elvből nem ajánlok soha senkinek szerelőt, hiszen emberek vagyunk, minden szerelő követhet el hibát, de utána meg az van, hogy milyen szerelőt ajánlottál vazze? (Megszívtam ezt egyszer régen nem itt, úgyhogy ehhez tartom magam). Majd megteszik a többiek. Viszont az nekem k.ra nem szimpatikus, ha valaki már előre vizsgálat nélkül nyilatkozik. Még akkor sem jó taktika, ha tényleg esetleg kell cserélni, mert bizalmatlanságot kell a kuncsaftban.
KisP23-04-2005 06:10:02 // 3362
Sziasztok! Na én is erre gondoltam,hogy itt le akar húzni a srác. GT:igen,még a szelepszárszimeringet is nézegette,hogy az milyen lehet,mert nincs rajta a gyártó neve. Sajnos,nagyot csalódtam a srácban,már semilyen szerelőben nem lehet bízni,csoda,hogy az ember saját maga szeretné megcsinálni?:( banya:nem tudom,mennyi lehet a munkadíj,még nem kérdeztem,lehet nem is fogom.Mert nem viszem hozzá az autót.Igen,nekem is a reinz tömítést ajánlotta,azt még talán cserélhetjük,de jobban hiszek GT-nek mint neki.:P Komolyan,mondjatok egy pesti szerelőt akiben meglehet bízni,elviszem oda nemérdekel.A szamosi tudom hogy korrekt,de drága-e? Üdv
pb_23-04-2005 02:19:38 // 3361
Közben a 16v tábor ül, és hüledezik.
pb_23-04-2005 02:17:45 // 3360
Vagy még annyit se(6k).
pb_23-04-2005 02:16:20 // 3359
Átbaszás(mér bocs) sztem tettesd vissza az eredeti tengelyeket. Ha szemmel nem nagyon láthatóan kopott, nyugodtan visszamehet. Egyébklnt tavaly 48k mondott az L+K 1/db tengely 33-omhoz. A bontott tengely dbjáért nem adnék többet 8k-nál.
Barni14722-04-2005 23:50:18 // 3358
Érdeklődnék mennyibe fog ez neked fájni? Munkadíj? Csak hogy tudjam mennyit spóroltam magamnak.:-)
granturismo22-04-2005 23:20:39 // 3357
Petike. Szerintem téged le akarnak húzni. Ne hagyd magad. A Glaser pont a Reinztől veszi a tömítés alapanyagot. Nekem van olyan régebbi Glaser szívócsonktömítésem pld. amin még a Reinz felirat is rajta van a kilingerit anyagon. Ugyanaz a világoszöld árnyalatú anyag mint a Reinz. A Glaser szelepszárszimmering valójában Corteco. Szóval ez a mai utángyártott alkatrészpiac eléggé becsapós. Csak néhény példa: Sachs kuplung dobozában Borg&Beck kuplunggarnitúra volt. Rouville vezérműszíj feszítő dobozában SKF volt. Gabriel lengéscsillapító dobozában Boge automatic gátló volt...... sorolhatnám. Aztán azok a vezérműtengely árak is nagyon lehúzósak. A 2db gyári vezérműtengely 70eFt. Az utángyártott 55 körül van (a pár) A bontott kb 8-25 a kettő attól függ hogy régebbi vagy új tengelyes az autód ha régebbi akkor azonos a 33-al. csak ugye a bontott tengelyt jól mehg kell nézni mert rafináltul kopnak ezek az Alfa tengelyek. Az én boximban is 130ekm van, de teljesen jók a vezérműtengelyek.
Barni14722-04-2005 22:45:53 // 3356
Az enyémbe Reinz tömítések kerültek. Azt hiszem gyárilag is ilyen van benne.
Barni14722-04-2005 22:44:08 // 3355
Honnan tudod hogy csak az egyik??? :-))) Ha jó olaj volt a mocidban folyamatosan ,nem hinném hogy a vezérműtengelyek cserére szorulnának. Az én Boxeromban 150 E van, de szinte semmi kopés nem volt rajtuk. Úgyhogy szerintem ne parázz. Mindenesetre nézd meg a tengelyeket a saját szemeiddel.
KisP22-04-2005 20:44:25 // 3354
Sziasztok! Látom épp jó témát feszegettek,mert nekem is van sztorim.Kezdjük ott,hogy ciripel az EGYIK hidrotőkém az autóban és jó volna megcsinálni.Beszereztem az alkatrészeket egy nagyon rendes Kollegától:) és ma elvittem szerelőhöz.Azzel fogadott,miután megmutattam a beszerzett cuccokat,hogy a GLASER hengerfejtömítés nem a legjobb minőségű és majd ő beszerez egy jobb márkájút.Következő amit ajánlott, hogy cseréljük a vezérműtengelyeket is,ha kopott,mert ha kopott akkor nem kéne visszatenni.És ettől vagyok én besz*rva.Sajnos nincs keretem még arra is,hogy az atomdrága tenglyeket cseréljük,ami a srác szerint 30K bontóba darabja,újonnan 70K.Na most itt kérem a segítségeteket,az autóm óra szerint 110 000 km-nél tart.Én úgy gondolom józan paraszt ésszel:) ,hogy az lehetetlen,hogy már ennyinél cserések.Ti mit gondoltok?Mit csináljak?
bb1822-04-2005 19:34:10 // 3353
off. szentesi István: www.ssmotors.hu
Andorka22-04-2005 18:59:10 // 3352
OFF bb18: az a Chevy nem az Oliva úr Camaro-ja? vagy legalábbis volt köze ahhoz a kocsihoz, ami régen fekete volt, mostanában Mol evo zöld dekorral látható... ON
bb1822-04-2005 17:35:21 // 3351
bocsi de nehány észrvétel. az 1 és 2 fokozat egy szinkron, a 3 és 4 szintén egy szinkron. egy szinkronszerkezet a következőkből áll: szinkron agy, fékezőgyürü 2 db, szinkron gyürü ( vagy kapcsologyürü ), rugók és golyok vagy reteszek 3 vagy 4 darab. a pöckös gyürü nem tiszta .mi az ??? a fogaskerekek pedig a szinkronok mellett vannak és összekapcsolodnak az un. csoportkerékkel és a váltásnak megfellően egyik vagy másik párra megy át a nyomaték.a fordulat bemegy a nyelestengelyen átmegy a csoportkerékre majd kimegy a kimenőtengelyen vagy hajtótengelyen.
bb1822-04-2005 17:24:13 // 3350
teljesen igazad van a 10w50 böl baj nem lehet de nem tudom melyik cég készit ilyet igazábol inkább csak lebeszélni tudlak néhány tipusról mert vannak rossz tapasztalataim, meg van ( volt ) egy-két helyen ismerős is. nekem a valwoline vált be maradéktlanul, és erre elég legyen az, hogy a 800le-s cheviben csak ez birja két gyorsulási futamot, semmi más nem vált be.
bb1822-04-2005 17:18:50 // 3349
Paco. Ilyen beszorulosdival csak egyszer találkoztam egy fiatnál, elég csunya volt hogy mentem az uton és füstölt az első fék, de az a föfékhenger hibája volt mert neki kell visszaengedni azt a kis olajat ami a féknyergektől visszanyomodik. egy föfékhenger csere után rendben volt. olyannal is volt dolgom, hogy a fékcső belső fele levált és elzárta az utat, mikor visszafele megnyomattam jo volt csak az olaj nem jött belőle. sajna ezzel a belülpuplival továbbra is szkeptikus vagyok, de az nem jelenti hogy lehetetlen csak azt hogy nem látom át a müködését meggyözöen.
ÁdidiGaga (il hempescattore)22-04-2005 15:15:05 // 3347
Alfabu nyugi mi sem titkolózunk,csak nálunk fordítva van. én vagyok a pénztáros! :-) aztán előfordul - mint az említett esetben - hogy csak megyek oszt veszek ,meg megyek ,meg veszek.... aztán ugye : mit vettél? csak egy pár szíjat 2k ért vagy éppen mit. utána egy tiszta pillanatban összeadom,és : húha,na ezt ha lehet ne feszegessük! :-)
pb_22-04-2005 13:00:23 // 3346
Alfabu-14522-04-2005 12:05:28 // 3345
Ich bin scnappi das kleine krokodil! :)
Alfabu-14522-04-2005 12:04:55 // 3344
A "persze ez többnyire nem így működik" mondat arra vonatkozott, hogy másoknál ez a helyzet, mert nálunk mindenki őszinte! Szóval most helyreigazítottam a mondatszerkezet félreérthatőségét! :))))
Alfabu-14522-04-2005 11:49:15 // 3343
A másik, hogy én leadom a fizum, ha kell valamir pííz akkor kinyitom a számat. Ha nem így csinálnánk akkor soha nem lesz saját lakásunk! :( Mivel ő a spórolósabb így több esély van rá, hogy eccer elköltözünk anyámtól!
Alfabu-14522-04-2005 11:41:06 // 3342
Nálunk nagy a demokrácia! :))) Én nem hallgatok el semmit így jogosan bízhatok benne, hogy őse előlem! Persze ez többnyire nem így működik! Mindegy szerintem jobb így!
ÁdidiGaga (il hempescattore)22-04-2005 11:34:00 // 3341
Alfabu & Babu Racevét! Szerintem - saját mentális egészsége érdekében - jobb ha nem tud a kedves mindenről! Nálam pl.volt,amiről úgy tudta,hogy vettem "néhány filléres tömítést": na ez volt 34k :-) a többiről beszámoltam fillérre,épp elég volt az neki!
pb_22-04-2005 11:09:45 // 3340
Lehet fogok még én is sírni emiatt.
Alfabu-14522-04-2005 11:06:45 // 3339
Tiszta kéjmámor! :))))
Alfabu-14522-04-2005 11:06:10 // 3338
Nem tudom! Este okosabb leszek!
granturismo22-04-2005 11:04:37 // 3337
Jaja. A 16V-n 4 vezérműtengely, 16 hidrotőke:-))
Alfabu-14522-04-2005 11:03:50 // 3336
Jaja! Éjjen a 8 szelep! :)
granturismo22-04-2005 11:03:42 // 3335
Babu! Nem bitorlunk! Tessék regisztrálni!:-)) Tőkékkel mi van akkor?
pb_22-04-2005 11:01:43 // 3334
Bocs így kellett volna írni "csak" 2, és már hallom a 16v tábor felhördülését.
Alfabu-14522-04-2005 11:00:03 // 3333
Babu!!!! Te kalózkodol a nevemmel! :))))) Regisztrálj egy másik nevet! :))))))
Alfabu-14522-04-2005 10:58:10 // 3332
Brühühüüüü! :)))) Ha te nem lennél mág rég kardomba dőltem volna! Ez komoly!
Alfabu-14522-04-2005 10:57:36 // 3331
Babu vagyok, a kedves Akkor ha jól számolok eddig: Autó szerelőhöz eljuttatása: 20E Motor-furi 14E Főtengely 20-30E Gyűrűkészlet 17E 4 dugó 20E Főt. csapágy 15E Gumibak 5E Váltó 20E Olaj 12E Vezérműtengely 20E Gyertya, tömítés, olajszűrő 20E Légszűrő 1,5E Munkadíj 30E --------------------------------------- Össz 224,5E A sok-sok szép elpusztult idegsejt: megfizethetetlen :)
Alfabu-14522-04-2005 10:57:06 // 3330
Segítesz engesztelni? :)))) Ráfér szegényre!
granturismo22-04-2005 10:57:04 // 3329
Fel a fejjel Alfabu!
granturismo22-04-2005 10:55:53 // 3328
Fel a fejjel Babuka!
Alfabu-14522-04-2005 10:54:52 // 3327
Ja! Már én is megtörtem, nem is tudtam felidegesíteni magam! Már lassan kínomban nevetek! Ráadásul lassan 1 hónapja, hogy nem ültem szeretett autómban! :(
Alfabu-14522-04-2005 10:53:22 // 3326
Csak kettö???? ÁÁÁÁÁ Látod, én mondtam, hogy ezek a csoportos dolgok, csak a pííízt viszik! Már beszéltem a kedvesemmel, már nem is hargszik! :) Azt hiszem belefáradt és teljesen megtört! :(
pb_22-04-2005 10:50:29 // 3325
Még azt is? Ja az nem olcsó mulattság, mondjuk neked csak 2 kell.
pb_22-04-2005 10:44:14 // 3324
Ok. Thx még 1x!
Alfabu-14522-04-2005 10:36:30 // 3323
Szolgálati közelemény Babunak (Ő a kedvesem és szokta olvasni a fórumot) Már hívtalak, hogy mondjam a vezérműtengelyt de nem voltál a helyeden! (valszeg most épp sírógörcsöt kap a monitornál)
Alfabu-14522-04-2005 10:35:31 // 3322
A csoport szóval az a gond, hogy látatlanba is több pénzt jelent! :) Én folyamatosan csoportolok! Most beszéltem a szerelővel, hogy vazérműtengely is kell! :( Persze csoportosan, hogy több legyen! Hogy rohadna meg az a k*rva óravisszaállítgatós nénikéja annak a f*szkalapnak, aki azzal jáccik, hogy másokkal jól kib*sszon!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.