Forum >> Alfasud-33
VinceP4 (Il capitano)27-05-2005 21:42:40 // 3871
Kedves P4-es kollegák. Meg tudnátok mondani, honnan szerezzek kardántengely csapágyazást? Fogggggalmam sincs. :(((
András bácsi27-05-2005 17:12:18 // 3870
Régi 33-as gyári szárny nem érdekel valakit? Van egy felesleges darab, fekete színben.
granturismo27-05-2005 11:09:15 // 3869
Paco
Köszi az infokat.
FRC27-05-2005 09:58:35 // 3868
Paco26-05-2005 19:20:06 // 3867
Silicone DOT5 fékfolyadék
Automecs Silicone fékfolyadék a hagyományos polyglycol fékfolyadékoktól (DOT3/4 & 5.1) eltérően víztaszító, így nem kell időszakosan cserélni. /Ezt ők úgy írták, hogy sosem kell cserélni, de ez nem a reklám helye :)/
Gátolja a rozsdásodást és egyéb korróziót mert a víztaszító hatás miatt az összes nedvességet kiszorítja a rendszerből, a forráspontja 260c (500f), ezeket a termék teljes élettartama során következetesen biztosítja.
Teljesíti az elismert legmagasabb szabványokat. Az Egyesült Államok Szállítási Minisztérium (Department of Transport (DOT))5 szabványt, a Motoros járművek szövetségi biztonsági szabványát (Federal Motor Vehicle Safety Standard (FMVSS))116, és a MIL B46176 Egyesült Államok katonai szabványt,
illetve általánosan használt az US katonai járművekben az elmúlt 15 évben.
Na nagyjából ennyi, néhány sallangot hozzátettem, egy kettőt elvettem.
Paco26-05-2005 16:59:48 // 3866
Nem. Már írtam, a DOT4+ az.
A másikat meg majd ha hazamegyek lefordítom mert itt pillanatok múlva vége a munkaidőmnek. A lényege az, hogy ez nem poliglykol alapú mint a sztenderd fékfolyadékok (ezért is hülyeség a fékolaj megnevezés, mert a glykol csak tapintásra olyan mint az olaj valójában alkoholszerű vegyület), hanem szilikonbázisú, és megeszi a normál gumitömítéseket.
bb1826-05-2005 16:39:17 // 3865
azt ugye már a suliban mondták hogy nem olaj hanem folyadék. a minöségi követelmény nem attol függ hogy kicsi vagy nagy az autó ill. régi vagy uj, hanem hogy tárcsa vagy dob fékes-e. a tárcsafék sokkal melegebb tud lenni. sztem. : )))
és akkor most mi az ami ,, tulteljesiti a dot4-et" anno ugy tudatták hogy az dot5 csak még nem volt olyan. akkor most ez a dot5.1 ?
bb1826-05-2005 16:34:11 // 3864
röstellem de nem sokat értek belöle. ha valaki transleter-né plííz !
bb1826-05-2005 16:33:05 // 3863
jóó. az utántöltés a lényeg ha más nincs, ha van elég, vagy cserélem természetes hogy az egészet. én tényleg cserélem 2 évente.
Thomika26-05-2005 16:24:17 // 3862
Srácok!
Van 4 db eladó gyári állaptú 5,5*14"os Speedline felnim, Sprintre, 33ra, 75re jó 4*98 as ET39 , az oldalamon a főképen láthatóak, van rajta 4 db jóállaptú CEAT 185/60as gumi (én meg vagyok velük elégedve,eddig nagyon jól szolgáltak) Ha netán érdekel vkit, dobjon egy mail-t vagy írjon az oldalon!
T.
Paco26-05-2005 16:21:51 // 3861
Az előző kettő neked is ad némi információt. ;-)
Paco26-05-2005 16:20:55 // 3860
Esetleg egy magyar oldal:
3. fékfolyadék
Tévesen sokan 'fékolajnak' hívják, valójában némely típusának az alapértelemben vett olajhoz semmi köze nincs. DOT jelölés után következő szám a minőségét és fajtáját jelöli, ezt kell figyelembe vennünk. Régebbi motorokhoz a DOT3 jelűt írja elő a gépkönyv, újabb motoroknál a DOT4-et. A DOT4 forráspontja magasabb, korszerű, nagy terhelésű fékekhez ez ajánlott. VIGYÁZAT! A DOT5 jelű folyadék nem keverhető a többivel és nem használható a többi változat helyett, ugyanis ez más alapanyagú, a gumitömítéseket tönkreteszi. A DOT5.1 már használható a DOT3 és 4 helyett is, ez a fényezést nem marja meg, gumialkatrészeket nem károsítja. Sajnos nagyon drága és nem igen kapható (egyenlőre). Lényeges tulajdonsága a fékfolyadéknak , hogy a vizet magába szívja (higroszkópos). A víz forráspontja alacsonyabb, erős és tartós fékezéskor felforrhat, gőz képződik ez pedig már kompresszibilis, tehát összenyomható, fékhatás lecsökken. Mindig gyári zárású flakonból töltsük fel a tartályt és zárjuk vissza a flakont. Ha bizonytalanok vagyunk, akkor inkább vegyünk újat, a fékkel nem érdemes játszadozni…
Paco26-05-2005 16:18:05 // 3859
Silicone DOT5 Brake Fluid
Automecs Silicone Brake Fluid repels moisture, so unlike standard polyglycol brake fluids (DOT3/4 & 5.1) it never needs changing. Rust and corrosion are inhibited because moisture is kept out of the system, and the high boiling point of 260c (500f) is maintained throughout the life of the product, ensuring consistent, long-term, safe performance. Conforms to the highest acknowledged standards, the US Dept. of Transport (DOT)5 Standards as well as the Federal Motor Vehicle Safety Standard (FMVSS)116 and US Military Standard MIL B46176 and has been standard issue in US Military vehicles for over 15 years.
:)
granturismo26-05-2005 08:17:19 // 3858
Én úgy tudom, hogy a DOT 5 az nem is szabvány. A szabvány a DOT 4 után a DOT5.1. Az ilyen jelzésű fékfolyadékok keverhetők a többivel. Kérdés csak, van-e érteleme, mert olyankor elvész a magasabb forráspont előnye. Ha én veszek egy doboz 5.1-est akkor lecserélem az egész rendszert.
bb1825-05-2005 20:18:41 // 3857
ezt még nem hallottam a dot5 röl majd utána kérdezek.
pb_25-05-2005 08:47:11 // 3856
Ok. Köszi az infot.
Wikicica.25-05-2005 08:42:28 // 3855
Ez egy 1992-es 1.4-es csíklámpás, metálzöld vas. Külföldről hozták be alkatrésznek. Motorikusan is jó! Nyíregyen van, a haverom ismerőse adja el. 80-ra tartja, de szerintem 60-ba meg lehet kérni.Külsőleg is szép állapotban van.
pb_25-05-2005 08:33:56 // 3854
Milyen ez a 33-as, azonkívül, hogy csíklámpás?
Wikicica.25-05-2005 08:19:25 // 3853
ÜDV!
33-asok FIGYELEM!eladó egy alkatrésznek behozott 92-es 33-as!
ár: 80.000pengő, de valszeg 60-be mehetne!Megvásárlásához keresek partnert!Nekem az elejéről kell a lökös, lámpa, motortető,a többin megegyezünk.SÜRGÖS!!
Paco24-05-2005 21:44:24 // 3852
És amit én a "dot5"-ről tudok az alapján nem keverhető a dot4-el, illetve nem is tölthető olyan fékrendszerbe ami dot3 vagy 4-re készült, mert megeszi a tömítéseket.
A dot4+ az ami még keverhető, és rá van írva hogy túlteljesíti a dot4-et..... :)
Scott24-05-2005 21:22:03 // 3851
A q..va anyjukat ! Remélem kihívtad a zsarukat ? Nem szabad annyiban hagyni .
Viktor8523-05-2005 14:49:33 // 3850
A féktuskónál eleresztette már 2x is tavaly az összes fékfolyadékot. Szal lett már cserélve:)
bb1823-05-2005 14:27:40 // 3849
ja és érdemes 2-3 évente cserélni !!
bb1823-05-2005 14:27:00 // 3848
én asztat mondom, hogy mivel lényeges árbeli különbség nincs ezért min dot4, de van olyan ami dot5 csak ilyen besorolás nincs és azt irják rá hogy tulteljesiti a dot 4-et.
Anna23-05-2005 12:42:44 // 3847
Kedves Boxerszívűek!
Gyönyörű Sprintem eladó, 350E Ft az ára. Jó állapotban van, a motor és a futómű nagyon tuti! A fényezés nagyon szép, de van a kasztnin egy kis lakat munka. Egyik szemem sír, másik nevet, mert az utódja is gyönyörű, ám még titok!
pb_23-05-2005 08:34:54 // 3846
Én DOT4-et használok(nekem ez a gyári ajánlás). Egyébként a DOT3, a DOT4-től csak a forráspontjában különbözik.
Tapasztalataim azt mutatják, ha a főfék henger, vagy a kuplung főhenger elkezdi ereszteni az olajat, akkor cserélni kell, nem érdemes felújítással szórakozni.
vivalfa23-05-2005 08:23:23 // 3845
Üdv mindenkinek!
Amióta használom a gépet (~5 éve) mindig úgy közlekedek, hogy elkerüljem a szar utakat v. olyan lassan hajtok át az úthibákon, hogy gyakran már rámdudálnak az OF-FOSOK (:-D), kímélendő drága autóm futóművét. Nagytétényben az M0-s alatt van egy kis út, ahol már jó ideje volt egy q...a nagy kátyu. Múlthét kedden éjszakás voltam és hajnali 2 magasságában mentem hazafelé irdatlan szakadó esőben, kicsit sem fáradtan, ~20 munkaóra után. Mivel semmit nem láttam a szar idő miatt, érzésből huztam az út közepe felé, mert csak sejteni lehetett a kátyú helyét: sajna telibe találtam :-( A kb. 3000 km-t futott Pirelli P5000 és a gyönyörű állapotú gyári Speed Line felni kinyiffant. Tegnap 3000 Ft-s büntit kaptam, mert lejárt pár napja a Zöldkártyám. Már ez a szó, hogy "Zöldkártya" is paradoxon, annak tükrében, hogy füstokádó szutyok IFA-k és Trabik is megkapják. És csak fizetünk az államnak, mint az állatok....
Elnézést, ha nem teljesen idevágó a story, de muszály volt leírnom...
Szasztok
Viktor8522-05-2005 21:32:36 // 3844
Nekem sima dot3 van. Amióta nálam van kocsi nem lett a kuplunghoz hozzányúlva, és az olajat sem ereszti. Egyébként a felújító készletek nem vmi jók szerintem. Mert nekem az egyik féktuskó eresztette az olajat. Ki lett cserélve a tömítése. De pár hétig nem eresztett csak.
Persze lehet már mind1 volt annak a féknyeregnek.
Andorka22-05-2005 21:26:09 // 3843
A kuplungnál arra kell figyelni, hogy a munkahengernél ne eressze az olajat. Én tavaly felúítottam (tömítéscsere), de úgy veszem észre mostanában megint engedi az olajat. Amiben meg az apláne, hogy az a fékolaj is.
A Selénia ralin ellenőrizték az állapotát, csereérett lett (elvizesedik a szuszogón át). Ki milyen olajat használ? Én eddig dot3-assal töltöttem után. Lehet most lesz benne dot4, ha jók a tapasztalatok.
KisP21-05-2005 17:27:20 // 3842
Úgy tünik bevált nekem is!:) Befújtam a gumiharangnál és azóta nem hallottam a nyöszögést,de nem kiabálom el.Próbáld ki te is!Veszíteni nem fogsz vele.:)
bb1821-05-2005 09:49:22 // 3841
ilyenem volt nekem is csak nálam a visszahuzo rugo bohockodott.
Bandita21-05-2005 01:04:56 // 3840
Zsírozd meg a pedált : ))))))))))))))))))))))))))))))9
Bálint3320-05-2005 22:40:53 // 3838
Émmeg megvárom és ha neked is beválik akkor megcsinálom én is. Fölöslegesen nem fujkálunk :)
KisP20-05-2005 22:38:59 // 3837
Ok, lehet befújom én is! Egy kis WD40 csodákat tesz!:)
köszi a tanácsot!
Scott20-05-2005 22:29:30 // 3836
Nekem is nyikorgott a fő kuplung munkahenger. Vicces, de a dugattyú nyöszörgött benne. Befújkáltam a kis gumiharang alá a dugattyúra némi wd40-te, azóta csend van :)
Bálint3320-05-2005 22:29:11 // 3835
Nálam is mostanában jelentkezett ugyan ez a nyiszorgás. :(
Lehet hogy valami vírus? :)
Viktor8520-05-2005 22:26:49 // 3834
Ha megnyutat: a Sudnak is hidraulikus a kuplungja:)
De a nyikorgás passz:))
KisP20-05-2005 22:25:14 // 3833
Sziasztok!
A mai sztorim:) : Nyöszörög a kuplungom már egykét hónapja, amikor kinyomom a pedált,olyan hang,amire azt mondja az ember, hogy meg kell zsírozni. Kicsit utánanéztem a kuplungnak a motortérben és meglepődve vettem tudomásul, (eddigi 1,5 év alatt nemigen foglalkoztam a kuplunggal,tette a dolgát) hogy HIDRAULIKUS kuplungom van!Alig hittem el,azt hittem bowdenes. Ennyire korszerű az ALFA?:)))) Csak az a bibi,hogy nem tudom mi nyikkan amikor kinyomom,a kuplung felöl jön a hang,a gumiharangnál.Nem tud vki egy gyógyírt erre?
Viktor8520-05-2005 20:09:39 // 3832
Kuplunk kiemel rendesen, meg jól működik. Azzan nincs gond.
Hm majd akkor vizsgaidőszak után megnézem.
bb1820-05-2005 19:44:44 // 3831
nem bonyolult megnézni le lehet venni az alját abbol sok kiderül. pl: van e benne fémforgács, stb.
Robi20-05-2005 19:43:00 // 3830
A kuplungod kiemel?
Robi20-05-2005 19:42:28 // 3829
Nálam bejött a sűrűbb olaj. Asszem valami 85W90-eset tettem bele 75W80 helyett.
Viktor8520-05-2005 19:41:47 // 3828
Hát amennyit én értek a belsejéhez:) De van 1 jó szerelő ismerős, majd hozzá elviszem. De a 2es is reccsenős, a hátramenetet nehezen veszi, szóval nem csak a kattogás a baja.
bb1820-05-2005 19:39:10 // 3827
elöbb azért nézd meg hogy milyen belülről. a hidegen meg tényleg hidegre vonazkozik. mész 5 km-t és semmi gond. meg nem ugy lesz nehezebb, hogy páros lábbal kell berugni sebességbe.
Viktor8520-05-2005 19:36:40 // 3826
Hm hidegen nehezebb lesz a váltás? akkor inkább kihagyom:)
Asszem inkább próbálok szerezni egy jó váltót:)
bb1820-05-2005 19:32:38 // 3825
valszeg normál kopás. problj meg valami mézet belenyomni ( stp vagy hasonlo ), vagy sürübb olajat. halkabb lesz, de hidegen nehezebb lesz a váltás egy kicsit
Viktor8520-05-2005 19:25:32 // 3824
Fokozatosan már majd' egy éve így kattog. Egyébként nem hangos.
bb1820-05-2005 19:02:43 // 3823
hirtelen jött vagy fokozatosn ? mennyi idö alatt ,
Viktor8520-05-2005 18:57:40 // 3822
Olyan hangja van amikor üresben nincs kinyomva a kuplung (álló helyzetben) mintha vmi szar csapágy kattogna.
Működésén a váltónak semmit nem számít.
Mondjuk a kettes is reccsenős+a hátramenetet is nehezen veszi szal a váltó nem a legjobb benne:) Olaj 1 éve lett cserélve benne.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
389
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?