Forum >> Alfasud-33

gabi3301-06-2005 17:39:30 // 3921
Én már próbáltam de nem lehet! Teljesen meghalt, v. csak kerreg?
Barni14731-05-2005 23:21:59 // 3920
Pontosan ez az én problémám. Amikor megvettem a gépet friss műszaki, zöldkártya volt rajta. ( 2 hónapos ) . Ezeket gondolom a kereskedő "intézte".Előkerült a tulajdonos hölgyike, állítása szerint majd egy évig állt az autó, mert alátoltak egy cégest, így hát ugyi azzal furikázott. Ez mondjuk meg is látszott az állagon és a vételáron. :-))) Zöldkártyára én is csak bemutattam az autót. Repült a termosztát, mert felakadt, repült a motorhő jeladó , ami utólag lehet hogy mégsem volt megkergülve, cserélődött az eldugult gumifékcső ami miatt befogott a jobbhátsó. Csak az a fránya városi fogyasztás még mindíg fenn áll. Az autó megy mint a veszedelem, frankón melegszik ,jó az alapjárat, jól húz. Gondolván a katalizátor bizonyára eltömődött, kicserélem. A katalizátor mögött az egész rendszer 1 éve volt cserélve. Azok a csavarok "frissek".Csak hát a két elsőt, ami katalizátort rögzíti a leömlőhöz , megette a rozsda. Mivel a flex nem igazán fér be, a leömlőt meg már nem akartam babrálni ( így utólag akkor kellet volna megvizslatnom, mikor a hidrotőkéket cseréltem. ) lefűrészelgettem a csavarokat ráérő időmben. Hogy ha majd jön a cucos ne akkor kelljen vele bíbelődni. Na akkor ért a meglepetés, a katalizátor dob üres. Mondjuk az enyém csak 1.6-os és hozzáteszem a viszonylag nagy önsúlyt, a rövid távolságokat, az én és a feleségem lábméretét :-)), és a "könnyített" katalizátort, akkor érthető a városi fogyasztás. De nekem ilyen áron nem kell " többlet" teljesítmény.
Thomika31-05-2005 23:20:00 // 3919
IC: Az már baj ,ha már azt sem vetted észre!! Lehet,hogy kellett volna még 1-2 sör, hogy összeálljon a kép!! :PPPPP
Inner Circle31-05-2005 15:48:34 // 3918
A kérdés jogos :) A féltengelyt elég nehéz lebányászni a csonkállványról vagy hogy a bánatba hívják a féktárcsa mögötti részt. A sérült 33-ból a legegyszerűbb volt a két alsó lengőkarral együtt a féltengelyt is kivenni, így egyben tároltam el őket és egyben is cseréltem ki. Hát a fene tudja, én még a full kanyarba görbítetten se láttam hogy rossz lenne.
Robi31-05-2005 14:57:04 // 3917
Sőt, mondok jobbat. Megfogod, mint Toldi, és "belenézel". Észre lehet venni, ha ferde.
Robi31-05-2005 14:55:10 // 3916
Azért megnézném, hogy a féltengelytől hogyan lehet ferde a kerék. :) Egyébként nem nagy kunszt kideríteni, hogy egyenes-e a rugóstag. Szétszeded, és mellé teszel valami garantáltan egyenes tárgyat. Pl vízszintező.
Inner Circle31-05-2005 14:46:37 // 3915
NEBAZ!!! Kicseréltem a fél autót merhogy' a rugóstag-csere után még mindig ferde a kerék, már lengőkarokat, kormányösszekötőt és féltengelyt is cseréltem, belehülyültem a futóműgeometria-rajzok tanulmányozásába és most mégis egy parasztos rugóstag ferde? Hát ha ez bejön, én basszuskulcs akkora... sört iszok... :DDD Na jó, csapó 2: kinek van B1 garantáltan egyenes :) rugóstagja 33 16V-hez?
Koviubi31-05-2005 10:16:46 // 3914
Kérdezd bb18-at, ő foglalkozik autóépítéssel.
Viktor8531-05-2005 10:04:57 // 3913
Hi! Szerintetek a 33-as váltója jó a Sudba? Felfogatási pontok, féket rá lehet-e szerelni, stb.
norbee31-05-2005 09:21:00 // 3912
Scott Ha gyújtás, durrogna, gyengén menne minden fokozatban. Ha AC pumpa keveset nyomna (???), alapjárat jó, gázadásra lefullad. (Ráadásul ugye terhelésen 1-2-ben 6000-g elforog) Én még mindig arra tippelek, hogy az úszód környékén van gond, főleg, hogy a nagyobb fokozatokban hal be. Kevés a tiszta karbi, be is kő állítani.
Paco31-05-2005 08:48:20 // 3911
A kiherélt katalizátor növeli a teljesítményt egy 150 lovas autónál kb 4-5 lóerővel, az általad említett okokból. A lambdaszonda a katalizátor torlónyomásának hiánya miatt természetesen hibásan mér, egy fent említett 150 lovas autónál kb 1.5-2 lioter többletfogyasztást produkálva. Szerinted megéri? p.s.: a gyermekeidre hagyott szebb-jobb világról már nei is beszélek....
pb_31-05-2005 08:47:42 // 3910
Beírom, hátha valaki találkozott már vele: központizár léptető motorjának a szétszedése, valaki szedte már szét?
Barni14731-05-2005 03:16:24 // 3909
Lehet hogy tuning topic-ba kellene írnom.: Kiherélt katalizátor úgyebár növeli a teljesítményt, a nagyobb hatásfokú öblítés és kisseb ellenállás miatt. De mennyiben tudja ez a lambdaszonda mérési pontosságát és fogyasztást befolyásolni ? Van valakinek ezirányú tapasztalata? Főleg városi fogyira lennék kiváncsi.
Thomika30-05-2005 22:39:32 // 3908
Scott: Szerintem szánd rá azt 4 rugót!!!! Nekem helyrejött tőle az autó!!!! Ha xar lenne a gyújtás, akkor 1-2 ben sem menne!
Thomika30-05-2005 22:38:07 // 3907
Ok mindenképp! :)) Köszi az infókat! :)
Scott30-05-2005 19:37:55 // 3906
Tegnap beraktuk a másik AC-t, de sajnos látszólag az még rosszabb állapotban volt, ráadásul az egy 1.5-ösé, ezért különbséget nem éreztem. A karbik csontra lettek szedve és kipucolva az összes fúvóka, azzal nem lehet gond. Szóval 1-ben, 2-ben simán ki tudom torpanás nélkül húzatni 6000-ig, 3 és 4-ben viszont már 4000 környékén torpan . Érdekesség még , hogy 160-nál 5000-es fordulaton vége a gépnek, padló gáznál. Ez azért furcsa, mert korábban simán vitte a 190-t, lejtőn a 200-t is. Namármost, ha gyújtás gond lenne, akkor 1 és 2-ben is torpannia kéne, nem ? Mindegy, az új AC-re még beinvesztálok, aztán meglátjuk.
Koviubi30-05-2005 19:22:38 // 3905
Írtam az oldaladra, de ha esetleg nem járnál arra, ide is leírom: nem messze tőlünk van kirakva az utcára, ha arra járok, felírok mindent, és elküldöm. Amennyit így tudok róla: 91-es évjárat, rosso, első blikkre elég jól néz ki, aztán alaposabb átnézés után majd kiderülnek a turpisságok :-D ! 330 ezer ft van rá kiírva, de ha egy kicsit szemtelen vagy, szerintem 270-280-ért el lehet hozni ( ha nem megy az alkudozás szólj, majd én lecigánykodom az árát!) , már legalább másfél hónapja árulja az ember. A többit majd küldöm ahogy kérted. Cserébe, ha tudsz valakit az alkatrész 33-asomra, akkor értesíts!
VinceP4 (Il capitano)30-05-2005 17:18:08 // 3904
I.C! Az a kocsi "meghajlott" egy kicsit, úgyhogy semmit sem ígérhetek.
VinceP4 (Il capitano)30-05-2005 17:15:44 // 3903
Huha bb, csereberére, vagy pénzért, miért, mennyiért, mikor tudnánk leszervezni az átadás-átvételt? A nap melyik szakában hívhatlak az oldaladon lévő számon?
Thomika30-05-2005 16:48:46 // 3902
De igen! Mailben küldenél adatokat, meg tel.számot???? Thx :)
Koviubi30-05-2005 13:27:32 // 3901
Tudok egy eladó csíklámpás 16v-t egész baráti áron, nem érdekel?
Thomika30-05-2005 13:12:22 // 3900
Baromi nehéz így Alfa nélkül!! :((( Jó volna már megtalálni a 33 utódját! hiányzik az élményautózás! pedig esténként olyan jó idő van...lehetne menni kocsikázni...
Inner Circle30-05-2005 13:12:03 // 3899
Permi: hitedre mondod, hogy ez a rugóstag nem ferde, egy kicsit sem? Abszolút 100% biztos?
Thomika30-05-2005 13:09:34 // 3898
Yoo, majd legközelebb koncentrálok! :)))
Koviubi30-05-2005 09:44:16 // 3897
A rugó persze rövid u! :-DDDDDDDDDDD
Koviubi30-05-2005 09:43:25 // 3896
Hali!
Ha valakit érdekel alkatrésznek, egy teljesen üzemképes, de forgalomból kivont 33-as, az hívjon bátran!40 rúgó a kikiáltási ár, de biztosan megegyezünk! További képek, és elérhetőség az oldalamon.
norbee30-05-2005 00:47:01 // 3895
Nix agresszivitás (bár tény, hogy dolgos hét volt) koncentrálj a szmájlikra, Te, sms-bajnok... :))))
Paco29-05-2005 22:38:07 // 3894
Nem nehéz hete volt. Most vannak a nehéz napjai :)
Thomika29-05-2005 22:22:15 // 3893
Hűha micsoda agresszivitás!!! mi van, csak nem nehéz heted volt??!! Nem tudtam ,hogy már így nyomod otthonról! :)
norbee29-05-2005 19:08:38 // 3892
Szádba lépjek? :P Azé mert otthon nincs vezetékes telefon, notebookom meg gprs modemem lehet, ugye? Megengeded? ;))))
Thomika29-05-2005 19:03:24 // 3891
HátTE????? Honnan netezel ilyenkor? Kinél vendégeskedsz éppen? :)
norbee29-05-2005 18:51:18 // 3890
Scott Karbis, ugye? Próbáld meg, hogy felpörgeted 80-100-ig 3-asban, aztán 4-esben-5ösben mész vele így két percet, majd utánna próbálod feljebb tornászni a sebességet. Ha így nem dadog be, akkor nézd meg a karbit közelebbről, úszószint, miegymás... Injektoros boxer előtt az AC lökőrudas volt, nem hinném, hogy nem tudna eleget pumpálni.
Thomika28-05-2005 22:44:47 // 3889
Scott: Egy AC pumpa a mi karbis 33asainkba 4000Ft, és kb 5 perc kicserélni! Annyit biztosan megér! Anno kb 2 éve volt nekem is olyan ,hogy az autó elkezdett behörögni bizonyos fordulat felett.Először nem tudtam mi lehet,de aztán rájöttem,hogy AC pumpa, mert 3000 alatti fordulaton "helyrejött"....de végül kicseréltem, s azóta rendben volt!
Scott28-05-2005 21:00:50 // 3888
Igen úgy tudom annyit tud módosítani, hogy nem szüksége vákuum. Kellene egy 1.5 QV vagy 1.7 QV 87 utáni Sprint tulaj, elvileg azokba ilyen elosztókat tettek. Sajnos az ilyen ritka, mint a fehér holló. Amit furcsálok, hogy 1 és 2-ben huzatva nem torpan meg sehol, végig elpörög, viszont 3-ban 4-nél hasonló jelenséget érzek, mint amikor szar volt az előgyújtás. Az emberem váltig állítja, hogy az AC miatt. Ha továbbra sem lenne jó teljesen a gyújtás, akkor 1 és 2-ben is kéne torpannia 4000-nél nem ? Holnap egy ismerősnél bedobunk próbaképp egy jó AC-t ( bár ez sem új ) . Kiváncsi leszek változik-e a helyzet. Az anyagi helyzet miatt nem akarok "feleslgesen" venni új AC-t, csak akkor, ha tuti emiatt van a jelenség.
Scott28-05-2005 20:54:29 // 3887
A 2000-en való torpanás nem a vákuum miatt volt, azt akkor is csinálta, amikor "jó" volt a gyújtás. Igazából kiderült, hogy sosem volt igazi a gyújtás, mert nagyon "kotyogott" minden az elosztóban, a rotor is el volt égve, az elosztó fedélben az egyik kivezetés is tiszta oxidos volt. Szal ezek együttes hatása okozhatta. Persze közben volt egy teljes karbi pucolás is.
bb1828-05-2005 20:52:45 // 3886
ez eddig okés de ezek csak fordulatra dolgoznak. lehet hogy tud annyit modositani hogy nem kell vákuum ? akkor mi lenne ha az is jo lenne ? igy azért nem tünik tökéletesnek, bár elhiszem hogy dolgozik.
Scott28-05-2005 20:46:55 // 3885
Teljesen más a röpsúly benne, meg a rugóerő is más. Azt hiszem nagyobbat tud benne mozogni az egész szerekezet, szélesebb tartományban. Konkrét megvalósítást nem tudom :)
Scott28-05-2005 20:44:02 // 3884
Látható lyuk nem volt rajta, azért egy réz nem nagyon lyukad át :) Van benne egy gumi membrán, ott szokta elhagyni magát.
bb1828-05-2005 20:37:04 // 3883
érdekes hogy hogyan tudja kompenzálni a terhelésre történő gyujtásállitást vákuumdob nélkül ? a rotort belezd ki és nem fog tiltani.
bb1828-05-2005 20:35:32 // 3882
a vákuumdob jelenség olyan, hogy nagyobb terhelésen megtorpan. ha megszivod szájjal a dobot, nem ereszthet át, és müködtetnie kell az alaplapot.
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-05-2005 20:05:35 // 3881
Scott vákuumkamra -lyukadás hogy is volt? nekem ugyanezt csinálja - most éppen ma is - ,csak itt még az a ciffra,hogy nekem a tank - valami régebbi hosszabb állásból eredő rozsda ?- miatt kűdi a szemetet,karbi kipucc és akkor ez a rángatás (nálam ez gyors bedadogás) sincs. legalábbis úgy rémlik. nálad a lyuk látható volt,illetve hogy detektáltad a problémát? nekem Bosch elosztó van, elég egybe van,sajnos a rotor-filc alatti főcsavart nem tudtam kioldani a legfaszább csavarhúzóval sem. :-( vákuumkamrát azt leszedtem,külsőleg jónak tűnt. vajon mér' pont 2000-nél? én eddig a jelenséget a főfúvóka keverőcsövének lyuksorozatával hoztam összefüggésbe ,tuttommal az végzi a fordulatszámfüggő dúsítást. de te most beleültetted a vákuumkamra-bogarat a fülembe! :-)
Scott28-05-2005 19:00:42 // 3880
Igen, a Bosch rendszerben nincsen tiltás, de sajnos az a rotor nem kompatibilis a Marelli-val :(
Thomika28-05-2005 15:31:11 // 3879
Scott: A Bosch rotor nekem tökéletesen műxik! De lehet,hogy azt nem tudod Marelli fejben használni! kérdezd meg a Misi-t, hátha megoldható...
Koviubi28-05-2005 15:00:41 // 3878
Szia! Info az oldaladon!
Scott28-05-2005 10:31:05 // 3877
Végre megoldódott a gyújtás problémám : szokásosan kilyukadt a vákuumkamra, ezért nem volt előgyújtás. Eredetileg úgy volt, hogy az egész elosztó ki lesz cserélve egy Sprint dupla jeladós , kamra nélküli verziójára. Sajnos a Sprint elosztója elég leharcolt volt ( nem működött a két jeladó ) , ezért megmaradt az eredeti egy jeladós elosztóm, de a teljes röpsúlyos szerekezet ki lett cserélve a Sprintére, ami a teljes tartományban működik ergo nincs szükség a vákuum kamrára. Hozzá kell tennem teljesen szét volt hulva az eredeti elosztóm, a benne lévő röpsúlyokat hegesztgették (??) , minden szét volt kopva, a rotor is kukás volt. Most tökéletesen mükszik minden, minden tartományból húz, nem rángat. 5-ben 1500-ös fordulaton vígan gurulok, ha nyomom neki simán felhúzza magát így is. Korábban mindig 2000-es fordulaton rántott egyet, végre ez is elmúlt. Szóval jól sikerült a műtét. Most már csak az AC-met kell cserélni, mert 5000-es fordulaton elfogy a nafta, szegény már nem tud eleget pumpálni :) Ja meg egy normális rotor is kell, mert ez a gyári Marelli , 5350 (!) fordulaton már kezd "tiltani" , max 5800-ig engedi.
bb1828-05-2005 09:33:54 // 3876
hol tekinhető meg ?
bb1828-05-2005 09:32:46 // 3875
van egy sima kardánom komplett, a sima kardánra pedig felrakható a lada felfüggesztö csapágy is. én is azzal jártam. nem egy az egyben de nem bonyolult.
Koviubi28-05-2005 08:28:52 // 3874
Szevasztok! Van egy 83-as 33-asom alkatrésznek. Zsír motor, vajpuha váltó,négyévszakos Toyo gumik, teljesen üzemképes. Olyan gyári szinezett üvegei vannak, mintha fóliázva lenne ( ilyet még nem láttam más kocsin). 40 rugó az ára. Ha érdekel valakit , dobjon egy mélt: peti67@freemail.hu , vagy telcsi: 70/ 534-4797
pb_28-05-2005 01:20:00 // 3873
Ha kardáncsapágyat szeretnél, akkor szereld vissza a viszkodat, asszem mintha, azt mondtad volna, hogy kiszerelted.Sztem 2-féle módon lehet cserélni, veszel 1 új viszkot(470k+ÁFA), a régiről leszeded a csapágyakat a gumiággyal 1ütt, és felújítatod. Ha a 2. +oldást választod, légyszí tájékoztass az eredményekről.
mati27-05-2005 22:06:44 // 3872
Mennyi pénz?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.