Forum >> Alfasud-33
Azmo23-06-2005 16:07:03 // 4571
hú basszameg tényleg...khhm, bocsánat, szal igen, nekem is bent van még ami ki van kapcsolva, mert valami gond van vele......ááá de hülye vagyok...tényleg vajon mé van kikapcsolva?? lehet felgyulladna az autó?:)
pb_23-06-2005 15:58:04 // 4570
Minden lehetséges, de sztem végig kellene nézni az egész gyújtásrendszert. Hadd hozzam fel saját példámat szintén csak 1 kicsit kellett, lökni rajta, mert nem indult be, de nem az önindító volt a rossz, hanem a risztónál volt a bibi.
Azmo23-06-2005 15:54:48 // 4569
mert pici lökés és már be is ugrik, nemtom, mintha a kefék lennének szarok...csak ezt álmodtam na:)
Paco23-06-2005 15:53:39 // 4568
Jobbkormányos 33? :-P
pb_23-06-2005 15:37:05 // 4567
Lehetséges, de miért vagy ebben, olyan biztos, hogy önindító?
pb_23-06-2005 15:34:43 // 4566
Ha +van még a tavaly vett betéted, akkor csiszold le méretre(nem tudom milyen tárcsád van elől, de ha tömör, akkor 15,15mm-re, ha belső hűtésű, akkor 16,5mm-re)
Ha mégis újat akarsz venni akkor, itt is körbe nézhetsz, én tőlük vettem(vinni kell a régit és becsrélik újra némi pénzmagért, amúgy a vas ára tavaly + 1k volt)
Róna Kft
Azmo23-06-2005 15:27:29 // 4565
mimi.....hát nem emlékszel, hogy van amikor nem akar beindulni a verda? szerintem önindító lesz a baja és kész...
bb1823-06-2005 15:24:37 // 4564
probáld meg esetleg filtercenter 256-5656 van mindenféle de én a jurid gyárit ajánlom tapasztalatbol. nem a legolcsobb de nekem bejött.
pb_23-06-2005 15:22:25 // 4563
De, igen. Mi baj van vele?
bb1823-06-2005 15:22:06 // 4562
van sachs szerelési cd-m is kb 4 éves darab. gátlo, kuplung.
pb_23-06-2005 15:21:43 // 4561
Én a helyedben vennék 1 pár kg gittet, + néhány liter festéket, és alvázvédőt, vizsga előtt betömködni a lyukakat, és aztán befesteni. Ha tudod told át így, ahogy van vizsgán. Aztán keress 1 jó állapotú donort, én erre a verdára már 1 fillért sem költenék.
Inner Circle23-06-2005 15:08:57 // 4560
Szolgálati közlemény: én valszeg szombaton vagy vasárnap megyek Frankfurtba és hétfőn jövök vissza. Gyorsan vegyetek valamit ott amit elhozhatok visszafele :D
Koviubi23-06-2005 14:32:51 // 4559
Vagy itt van ez is:
http://www1.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=167835&command=ugras&screenwidth=1024
Koviubi23-06-2005 14:29:34 // 4558
Van itt Rákospalotán egy A1 nevű üzlet , csak olaszautó alkatrészeket árulnak, elég baráti áron. A pontos címet fejből nem tudom (a lánynevelő intézettel pont szemben van), de majd felírom, ha arra járok. Én is ott szoktam vásárolni, tényleg olcsó a nagy alkatrészüzletekhez képest.
Koviubi23-06-2005 14:22:38 // 4557
Szerintem nézdd meg ezt a verdát: http://www1.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=176070&command=ugras&screenwidth=1024
Kérdezd meg miért van kivonva a forgalomból, lehet, hogy újra forgalomba lehet állítani, és anyagilag jobban jársz, ha inkább erre költessz!
pa_feri23-06-2005 14:15:27 // 4556
Más téma: fékbetét.
Két helyen néztem 1. start autó webáruház
fékbetét garnitúra Metalfren 170 87x67 hátsó, Lucas 4991Ft
Metalfren 241 95x48.5 első, ATE 8316 Ft
2. autotorino.phantasy.hu első S187 100x55 9795 Ft
hátsó S170 87x67 6569 Ft
Gondolom van még ezer hely. Viszont az elsőhöz írt méretek nem egyeznek.
Azt tudom, hogy tavaly Fiat-hoz valókat adtak nekem előre, ami kb. 1 mm-rel vastagabb az Alfáénál. Csak úgy tudtam beszerelni, hogy egy új + egy régi betét, mert különben szorult. Gánymunka, de a pénztelenség :-((
Na most nem kell semmi sportos csúcsbetét, mert úgysem megyek 130-nál
többet itt Bp mellett ezeken a szar utankon. Van valami tippetek vagy konkrét áratok?
Meg kell keresnem a tavalyi jegyzeteimet, hogy tudjam mi is van a kocsin, de mintha Bendix felirat lenne a nyergen elől.
Azmo23-06-2005 14:07:53 // 4555
a P4 és a sima 16v önindítója ua., nem?
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-06-2005 14:01:08 // 4554
Paco
nna ,én is erre gondoltam,
csak már a típuskiválasztásnál is volt ilyen trükk,hogy:
"33 carb/DS",ezért nem mertem a leglogikusabbra gondolni :-)
pa_feri23-06-2005 14:00:33 // 4553
Hű de idegesítő ez a Vodafone GPRS :-( Csigalassú néha.
Szóval a vizsgában tudnának segíteni, de valóban a látható lyukakat el kéne tüntetni akár ideiglenesen is. Utána ráérnék lassanként ezt-azt újítgatni.
Igazából a kasznit hagynám a végére, mert akkor inkább leng.csillapító.
Csak rizikós a dolog, mert a héten már ráköltöttem 20 ezret, új hátsódob +
zöldkártya 1 évre. Ha most meg hagyom ezt elveszni, akkor csak pénzkidobás volt az egész. Mondjuk azt is javasolták, hogy járjak vele addig, amig el nem kapnak :-)
A beszerző út meg úgy volna gazdaságos, ha 3-4 személy kimenne pl. valami
kisteherautóval, azt lehetne gyűjtögetni, de akár guruló autót is behozni, csak mondom olyan ember kellene, aki ismeri a dörgést és a papírmunkákat.
Ilyen alapon üres kamiont is lehetne keresni, de nem hiszem, hogy ilyen létezik, mert aki a tengerre szállít, az visszafele is hoz valamit. Autószállítók meg megint tele vannak pakolva, ráadásul inkább vasúton gazdaságos. Dolgoztam
Budaörsön, ott van egy hatalmas Lagermax telep.
Még lehetne gondolkozni autós vonatban is, bár az megint a benzinköltség ára körül lehet. Persze láttam én már kamionvonaton török vendégmunkás autókat is :-))
András bácsi23-06-2005 13:36:09 // 4552
A kasznis pl. az ajtókon, tanknyíláson sárvédőíveken csak ideiglenesen tud segíteni, az már idővel tovább fog punnyadni. Csak a sértetlen elemek segítenek, ha hosszabb távon gondolkodsz.
pb_23-06-2005 13:24:01 // 4551
Nekem is az a véleményem, ha erre így ahogy van nem tudsz vizsgát intézni, hogy bontsd el. Szerezni külföldről 1 donort és azzal variálni tovább. Ennek a felújítása 1 elég gazdaságtalan projekt lenne, sztem.
András bácsi23-06-2005 13:14:29 // 4550
Ismerősöm ugyan van, de magánban nem egyszerű. Olaszo.-ból kb. 100 körül van a fuvar, ha az utánajárást, szállást, bérelt szállítóeszközt, gázolajat összeadja az ember. Akkor már kis értékű beszerzésnél jobb, ha ismeretség útján megy a dolog, vagy a már hazahozott termékekből csemegézik az ember.
pa_feri23-06-2005 13:06:50 // 4549
Egy ilyen olasz pizzás buliban benne lennék. Nem szokott a közösség beszerző utakat szervezni?
Én egy svájci kocsit találtam 80E Ft árban a neten, csak nem tudok németül, pedig behozatnám valami vállalkozókedvű "német" állampolgárral :-)
Kimennék ugye megnézni, papírokat rendezni és a tulaj behozhatná nekem, így a vámmal sem lenne semmi cécó. De ez sem lenne probléma állítólag. A lényeg, hogy alkatrésznek hoznám, tehát szabályosan ki kéne ott vonni vagy mit tudom én, miképpen megy ez optimálisan. Lényeg, hogy ugyanilyen kocsim lenne alkatrésznek 80-ért, ha a kasznija meg elfogadható, akkor pláne jó vétel lenne.
Ki jár Svájcba rendszeresen??
Esetleg megadnám a webcímet, ha valaki _németül_ utána tudna érdeklődni.
András bácsi23-06-2005 12:45:02 // 4548
Szerintem mindenképpen jobban jársz egy bontott kasztnival. Én annak idején Olaszo.-ból származó 90-es évjáratú komplett gépet szereztem 150e-ért, amibe csak a motort kellett áttenni a régiből. Ott az eltérő klíma miatt rozsdamentes példányokat találni. Ma már nem műxik a komplett karosszériacsere, de szvsz jóval olcsóbban kijössz, mint új lemezekből.
pb_23-06-2005 12:42:14 // 4547
Ez így műszaki előtt nem bíztató dolog. A szerviz javítások akár több 100k-ra is rúghatnak. Sztem próbálj + 1 vizsgát intézni valahogy, hogy legalább használni lehessen. A kasztni munka nem 1szerű dolog, a többi +oldható akár otthon is házilag. A fék annyira nem bonyolult dolog, mert nincs ABS a verdán. Elől a tárcsák, ill. a betétek lehetnek cserések, hátul a dobot kell +nézni(az eltávolítása nem könnyű főleg ha rá van rohadva), és a pofákat. A kf-nél a bowdenek lehetnek berohadva, ill. mechanikáját kellene +nézni. Végig nézni a rendszert, hogy nem folyik-e sehol, aztán légteleníteni.
pa_feri23-06-2005 12:19:47 // 4546
Ennek a hírnek örülök, bár nem tudom hány tízezer Ft lenne egy komplett hátsó rész. A csomagtartő alja: főleg a kerekeknél teljesen lyukas, egy törpe aligátor is be tudna mászni, ha Floridában élnék :-)
Az viszont érdekelne, hogy hány elemből áll egy ilyen 1988-as 33-as Alfa.
Ezt le lehet szedni pl. arról a Bárdi CD-ről grafika és megrendelési szám formájában?
Így már mindjárt lehetne számolni. Mert szóba jött itt használt autó szétbontása is, de abban ugyanezek a veszélyek adottak.
Arra most biztos nem lesz pénzem, hogy százezrekért teljesen kipofozzam a külső kinézetet, mivel rengeteg egyéb dolog is cserére szorul. Pl. rögtön itt van a két első lengéscsillapító, meg ki tudja mi jön még elő.
A váltó sem az igazi, szerintem csöpög az olaj belőle.
A napokban akarom elvinni a XVIII. kerületbe a BER-Do-hoz, hogy mégis mit mondanak. Jövő héten lejár a műszaki, ami elég gázos, mert anélkül nem szeretnék mászkálni.
Egyébként kelet pesti oldalon tud-e valaki segíteni szerelés, akna, tapasztalat
területén?? Inkább klubtársnak fizetnék, mint autószerelőknek. Mán nem rosszindulatból, hanem csak jobb helyre kerülne az a néhány ötezer forint :-)
Kapásból itt volna a fékfelújítás esete, a kézifék pl. teljesen nulla, fel sem tudom húzni. Cserélni kellene egyes bowdeneket is, ezek ugye nem annyira műhelyigényes munkák.
vivalfa23-06-2005 09:16:11 // 4545
Ja vazz, fel mint a parasztok Dózsa Gyurival :-)
GPti(V6)23-06-2005 08:46:34 // 4544
Szia öcsi.Felkeltél?
Paco23-06-2005 08:32:03 // 4543
Ja, hogy lökhárítóBAK? Na abból van jobb illetve bal oldali....
Paco23-06-2005 08:30:35 // 4542
Lökhárítóból nehéz DS és SN-t találni mert az a jobbost illetve balost jelöli :-P
vivalfa23-06-2005 08:26:25 // 4541
Üdv!
Az én gépem is ~2 éve lett teljesen lakatolva és szinte mindent meg lehetett venni hozzá. Van egy dán cég: Klokkerholm; akik nagyon sok elemet gyártanak hozzá teljesen elfogadható árban. A Bárdiautonál meg lehet nézni az árakat (most karbantartás miatt nem megy) és van egy ismerős aki onnan -30%-ban tud hozni mindent.
Ha aktuális a dolog szólj.
üdv
pb_22-06-2005 23:54:58 // 4540
1 használt vezműszíjjal és 1 papagály fogóval. A szíjat ráteszed a fogasszíjkerékre, a lelógo részt összefogod a fogóval, minél közelebb a fogaskerékhez, és a kulccsal +lazítod a csavart, +jelölni nem kell a fogaskereket, mert csak 1féleképp lehet összerakni. Mi így csináltuk annak idején.
ÁdidiGaga (il hempescattore)22-06-2005 22:57:25 // 4539
sziasztok!
nem tudja valaki véletlenül, a Ricambi CD-n (konkrétan mondjuk az én autómnál is) mit jelent az ábrán egy konkrét alkatrészhez tartozó DS és SN jelű két változat,amihez a táblázatban is 2 különböző cikkszám tartozik ?
(mondjuk van egy lökhárítóbak, amiből van
DS jelű 60538893 és SN jelű 60538894 számú is?)
Köszi előre is!
M-GEGE22-06-2005 22:40:45 // 4538
Használtautón sok ilyen kocsi van, akár 50 000ért is kompletten. Szerintem össze kell bontózni ami kell, aztán ha egyben van, akkor mehet a fényezőhöz!
Alvázvédelem is jól jöhet, elejét kell venni a dolgoknak...
Barni14722-06-2005 22:40:13 // 4537
Na én itt hagytam fel a szimeringcserével. A rajzon csak annyit jelöl hogy valami véső szerűséggel kitámasztod a kereket és lelazítod a csavart.
Nekem meg még satum se volt , meg egyszál magamban voltam feladtam.
Sok sikert hozzá!
Bár ez úgy szokik lenni hogy ha frankón ki todod támasztani vagy megfogatni, akkor hirtelen nagyon könnyűvé válik. :-))
Paco22-06-2005 22:20:50 // 4536
Szerintem van olyan hely a tengelyen ahol megfogható......
granturismo22-06-2005 22:04:04 // 4535
Ez így is van, de hogyan fogjam meg a kereket, hogy ne forduljon el és ne is sérüljön meg természetesen.
Paco22-06-2005 21:38:00 // 4534
A rossznyelvek, és a Ricambi szerint egy csavar fogja a tengelyhez középen.
granturismo22-06-2005 21:21:22 // 4533
Ja, kérdés.
Vezérműtengely fogasszíjkereket hogyan vegyem le?
granturismo22-06-2005 21:05:37 // 4532
Pacokám holnap minden kérdésedre választ kapsz.
Paco22-06-2005 20:57:40 // 4531
Izé. Felőlem jöhet ide is, nekem mindegy. A lengőkar szilentek cikkszámai érdekelnének, pontosan hol lehet beszerezni, mennyibe kerül, és hol is van az a hely ahol felsütik nekem? Időpontra vállalják-e (odaviszem, megvárom, elhozom) vagy esetleg szerezzek kölcsön egy lengőhart? SAc/kb how cost? Szóval csupa szenzitiv info.....
pa_feri22-06-2005 20:31:06 // 4530
Ahogy megnéztem ma, szinte az egész hátulja komplett cserére érett. Legalábbis alul. Valószínüleg hátulról belemehettek ebbe a kocsiba, mert a hátsó ajtó is meg van nyomva, a hátsó lámpabúrák nem simulnak a karosszériába, a csomagtartó teljesen átlyukadt mindkét keréknél, szóval elég szörnyű.
Magyarul egy ilyen kocsit kellene találni, amiről ezek lebonthatók. Gondolom már gyárilag nem csinálnak ilyen elemeket, bár ki tudja, Olaszban előfordulhat.
Motorikusan elég jó, állítólag rokonom motorgenerálozta nemrég.
granturismo22-06-2005 20:05:43 // 4529
Sziasztok.
Pacokám
Honnap csinálom a dolgot (magamanak) úgyis fotózok, meg felírok cikkszámokat, de inkább ide, hogy a többiek is lássák.
Andorka22-06-2005 20:03:13 // 4528
Megnéztem a kocsid képeit, hát tényleg pimpósodik itt-ott, de kitartással és szorgalommal lehet belőe szépet faragni:)
Andorka22-06-2005 19:59:45 // 4527
Üdv, pa_feri!
Karosszéria elemek javítása szerintem nem nagy probléma, bár nekem ez még hátra van (na, gyere Murphy, cáfolj rám...).
Pénzühgyileg sok függ attól, hogy mit is kell javítani, és milyen mélységig akarsz belenyúlni.
Gyanús előéletű kocsiknál pedig nagyon fontos a motor állapota(olajcsere, kopottság stb.) Bár ezeket így 10-15-20 éves autóknál nem nagyon lehet már befolyásolni...
pa_feri22-06-2005 17:25:53 // 4526
Üdv mindenkinek!
Új vagyok itt ezen a site-on, tavaly néhány levelet írtam az index alfa fórumába, de ez sokkal szuperebb hely :-)
Nagyon tetszik a sok téma specifikus szakmai fórum, ahol rengeteg infót találok, csak legyen időm végigolvasni. :-)
Sajnos jövő héten jár le az 1988-as termésű 33 1.7ie járgányom műszakija és
eléggé gázos a helyzet. Pénzem persze kevés, mert a vasút nem egy túl jól fizető munkahely. Szóval rengeteg kérdésem, problémám lenne.
Mindjárt itt egy hülye kérdés :-) Ilyen régi autóhoz gyártanak még új karosszéria elemeket vagy ezt felejtsem is el. Persze itt is bejön a pénzkérdés.
Mit javasoltok? A hátsó kerékív például lyukas és meggyűrt. nem tudom mi történt vele, mert én egy éve kaptam ezt a kocsit rokontól, ki akarta dobni a vastelepre. Ő meg munkadíjként kapta valami kőműves melóért, magyarul a kocsi előélete ismeretlen.
Na kezdetnek ennyit :-))
Ja, még egy érdekesség. A forgalmiban nem katalizátorosként szerepel a jármű, ugyanakkor be van építve, sőt állítólag motorszám szerint is katalizátoros (persze ennek én speciel nem örülök). Azért tegnap megkaptam a zöldkártyát :-)
Thomika22-06-2005 15:10:56 // 4525
:))))) lököttek vagytok!:)))))
Thomika22-06-2005 15:07:40 // 4524
jah ,akkor nem olyan nagy a gáz.....
Thomika22-06-2005 15:04:58 // 4523
Na ezt ne mondd Scott-nak, mert agyvérzést kap! :PP
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
391
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?