Forum >> 75-90

Tocsa05-05-2014 09:24:13 // 33930
Kérdezd meg őket hátha.itt
Tocsa05-05-2014 09:21:42 // 33929
Nekem az egyik húzófül törött sajna . :( Még működik szerencsére !
Nem lehetetlen szerintem megjavítani . A spiátert is lehet hegeszteni csak nagyon rossz . Aluminium ötvözet ha jól tudom .
Tocsa05-05-2014 09:17:34 // 33928
:)
Szokásos ...
LacUS04-05-2014 22:02:05 // 33927
:) Van, jó ajánlatért még eladó is :)
Lobot04-05-2014 21:41:51 // 33926
Sziasztok!

America (felső) tankot keresek. Nincs esetleg valakinek eladó?
[k i z z o]04-05-2014 07:43:25 // 33925
Kontakthibák + forrasztás az arc-ben.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)04-05-2014 00:15:13 // 33924
Fogalmam sincs, hogy mi működteti. Nekem a felújított generátor beszerelése után is világított a töltéslámpám. Ha az ARC úgy gondolja, hogy villoghatnékja van, akkor villog. Ugyanezt csinálja a vízhőfok LED is, pedig jó a szenzorok. :)
[k i z z o]01-05-2014 21:07:28 // 33922
Hi,

jártatok már úgy, hogy amikor beindult a motor és mérhetően van töltés, akkor világít (adig nem) a töltés LED az ARC-n? Ha nincs D+ (lehúzva a gerjesztés) akkor világít már álló motornál, majd világít tovább járó motornál is.

Testkábeleket és önindító kábeleket cseréltem ki, azóta csinálja, nem bírok mérni semmi okosat, az ARC még hátra van, nem értem még, hogy mi alapján vezérli a LED-et.

Köszi,

kizzo
Marek01-05-2014 10:44:07 // 33921
Nekem van még egy komplett tetőm, de egyben akarom csak eladni!
[k i z z o]30-04-2014 22:23:57 // 33920
Amerikában még lehet kapni jófélét.
quasimoto30-04-2014 21:29:55 // 33919
Én eddig a német Ebay - en láttam a legjobb áron. De fogalmam sincs ki gyártja, gyártja ezt egyáltalán még valaki? Vagy megtökösödött szarokat árulnak? Nem tudom, Béla azt mondja beteszem az újat, kétszer leugrok a kuplungról és meg van szakadozva mint egy 5 éves.
HL_7530-04-2014 20:21:57 // 33918
Tolótető : konzolok jobb és baloldalt is töröttek. Ez spiáter ? hegeszteni nem lehet ?
Kiszedni csak tolótetőkeret kiszerelése után lehet ? Keretet szét lehet úgy szerelni hogy utána működik ?

Kinek van elfekvő, HIBÁTLAN darabja, mennyiért ?


djliott7530-04-2014 08:29:08 // 33917
Nekem tavaly volt olyan hogy melegen kattogott recsegett és kiderült a közepén a csillag ki volt picit kopva. de csak ha fel melegedett akkor csinálta.
quasimoto29-04-2014 22:36:20 // 33916
Hát nekem is jót tenne egy szett, de olcsón még soha nem láttam. Azt nem értem egyedül, hogy hidegen miért remeg sokkal jobban a a rendszer. Melegen majdnem olyan lesz mint egy normál kocsi.
djliott7529-04-2014 13:27:10 // 33915
Sziasztok .Tudja valaki hol lehet kis kardános hardy tárcsát baráti áron kapni csak hátsó kellene.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)28-04-2014 02:20:48 // 33914
Fel vagyok rá készülve lelkiekben. Tudom, hogy még ha találok is egy jó állapotú bontott blokkot, akkor is előbb-utóbb előbújik belőlem a restaurálós kretén, mint ahogy ez történt az 1.6-os (később 1.8-as) motorommal. De hát ilyen ez a popszakma... :)
Tocsa27-04-2014 16:17:13 // 33913
Kis wikipédia . :)Alfa75
Tocsa27-04-2014 15:32:16 // 33912
Ha motronic akkor faragható csak eeprom kell hozzá de az L-jetronik már nem az igazi azzal nem érdemes foglalkozni . Vagy valami vems vagy hasonló baráti programozású vezérlő de mindenképp mérni kell padon hogy jó legyen . A kopogással vigyázni kell nagyon oktán érzékenyek ezek a motorok a Ts em csörög ha szar a benzin hiába van úgy beállítva . :(
quasimoto27-04-2014 13:40:34 // 33911
Van egy motorom. Brutál HC dugók, totál más tengely, gyökeresen más, nyomatékra hajt, nem csúcsra. Amúgy full gyári minden. Gyújtás is. Egy spéci karburátor azért ráugrott, precízen bekarburálva, kapott egy sportszűrőt, kicsit nagyobb lyukat a fedélre, nem full szétvágva mint egyeseknél aztán ca ennyi. Van még pár apróság, de az lendtömeg, az nem lóerő téma, az csak gyorsulás. Szóval brutál lett. Komoly teljeseítményemelkedés ( ca. 12% ) de ami a brutál a nyomaték, az + 25%. Így járok vele 6-7 éve. Ijesztően megy. Nyomatékrugalmasságban leveri az aktuális modelleket úgy, hogy hosszabra van áttételezve, és 13% -kal kisebb a hengerűrtartalma. A másik motor 13 évvel fiatalabb volt, gyári tuning tengely szett. Könnyű lendkerék, vezérműkerekek, full kipufogórendszer pados beállítás...autópálya 2 fokozatban is próbáltuk repülőrajttal.

Nem vagyok biztos benne, h a gyári komputerrel nem menne. Azért megpróbálnám, sőt azzal járatnám be. Csak utána basztatnám. Sok tuningmotor végzi a tesztelésszakaszban. Hülyék szétcseszik a nyers blokkokat. Aztán padra tenném megnézni mennyi az annyi. Esetleg egy kopogásszenzirt rátennék vhogy, hogy ne detonáljon. Néznék terhelésen lambdát + alapon, h ne legyen se szegény se dús aztán utána lehet játszogatni. Egyesével. Sokan egyszerre cserélnek 3 cuccot aztán nem tudják mitől szar a rendszer. Egyszerre egy változtatás utána teszt. Ez a tuning alapja.

De ha nem jó a komp, mit tehetek rá? Ha mondjuk nem megy vele normálisan. Mert azt mondod nem lesz jó. Valaki átírja? A gyújtát ki lehet számolni azt is tudják írni? Autó témában nem vagyok otthon.
quasimoto27-04-2014 13:23:12 // 33910
Amikor megvettem a gépemet, több mint 10 éve, nem is emlékszem mennyi, azt éreztem ez a gép valami egészen különleges ( szerintem az is ) de kellene bele még legalább egy 100-as. Ehhez a csomaghoz az kellene. Szerintem 300LE -vel ultrakomoly kocsi lenne. Fékeket kellene erősíteni az elfogyna még egy szerpentinen is, nem kellene hozzá versenypálya. Szóval képzelem ugyanez a futómű, hogy kívánja az erőt egy 1.8 - nál. A 164QV kezdi mutogatni a fogait, mocsok jónak tűnik az a motor is, a hangra ( nem tudom nem a kicsit kirepedt flexcsövek miatt ) nagyon a Maserati Biturbora emlézetet, sőt fullra olyan, gondolom a végig 2 csöves rendszer miatt, kicsit rekedtes, nem olyan fanfárszerű mint a GTV. Az a baj nekem a GTV hangja kicsit jobban tetszik. Szerintem nagyon kevés kocsinak van ilyen hangja. Talán a régi kisköbcentis Ferrrariknak volt ilyen, de azt ugye ritkán hallunk. Nem vezettem még 24V Alfat, fogalamam sincs milyen. A 4 szelepes motoroknak gyakran gyenge az aljuk, de pl. A Ducatiknál ez kurvára nem így van, alul is böszme, fent meg laza 2.5 - 3 ezerrel jobban kiforog és nem csak forog, tol is veszettül. Szóval ha ilyen egy Alfa 24V akkor azért el kell rajta gondolkozni. Szép az a blokk, csak túl modern a szelepfedél egy régi motortérben. Neked jó lenne bármilyen 24V nem? A 3.0 és a nem GTA 3.2 azért nem olyan vészes nem? Szerintem nem a blokk lesz a drága, hanem az, hogy nem tudod milyen állapotú. Egy 24V HF + blokk felüjítás nem King meg többi lószar csapágyakkal jó dugókkal az nagyon nem vicces összeg. Aztán neked komplett kipufogórendszer is hűtő, generátor meg ki tudja mi minden is kell, baromi sok meló. Szerintem olcsóbb egy jól működő 75 3.0 -át venni és azt meghúzni. Meg élvezni is hamarabb fogod. Egy cimborám a 635 CSi - jébe rakott egy M635CSi blokkot ( pontosabban es M5 blokkot ). A kocsijában eredetileg is ez a blokk volt ugyanis gyárilag M635CSi volt de tönkrement, drága volt a felújítás ( ugye 24V sorhat kovácsolt dugók ritka főtengely hatjtókar, nincs semmi bontva ) kireppent és belereppent es 2V m30b35. Szóval a visszaalakítás 2 hónap minden napi egész nap tartott. Soha többet nem csinál ilyet. Ha lett volna szolgája aki mindenért szalad, legyártatja, hozza viszi akkor kevsebb lett volna, de ugye ilyenünk nincsen. Gondold át alaposan.
Tocsa27-04-2014 13:03:32 // 33909
A gyári computer felejtős az biztos ! Szerintem a többi szívó és leömlő ki kéne hogy szolgálja bár a szívón lehet járatbővítést csinálni szelepeket spécin beköszörültetni ...stb.
A gyújtást tuti át kell gondolni nagyobb kompresszióhoz más előgyújtás kell de ezt számolgatni kell . Kizzonak volt szívó motorja azzal kezdte tudna róla regélni nem egyszerű . Ha rákeresel lehet megtalálod amit anno írkáltunk a témáról itt. :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)27-04-2014 02:31:38 // 33908
Errefelé - meg gondolom mindenhol - eléggé aranyáron mennek a bontott GTA blokkok, de ahogy elnéztem, messze nem lehetetlen beszerválni egyet. Foglalkozom a gondolattal, de egyelőre még a V6-osításra se szántam rá magam.

Nem rossz ez a kis 1750-es blokk, más négyhengeresekhez mérten gyönyörű hangja van, de egyre kevesebbnek érzem az erejét, meg ráadásul igazából forgatni kell ahhoz, hogy igazán előjöjjön belőle az állat. A v6-ban meg pont az a pláne, hogy csuklóból lehet vele büntetni.

Ha már V6, akkor viszont nem tudnám eldönteni, hogy egy GTA belefaragása vagy egy 3.0QV a nyerő. A GTA blokk árának a feléből elég böszme motort lehet építeni a jó öreg 12 szelepesből...
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)27-04-2014 00:56:51 // 33907
Erős a gyanúm, hogy valahol letestel a tolatólámpa (+) kábele, feltehetően a kapcsoló és a lámpák között. Kövesd végig a tyúkbelet, és 99%, hogy megtalálod a galibát.
quasimoto26-04-2014 21:45:36 // 33906
Amúgy olyasmin gondolkozom, h milyen lehet egy 2.5 V6 a QV tengelyeivel és HC dugókkal. Mondjuk 10 vagy 10.5 sürítéssel. Az még elmegy 98-assal ( lassan nem lehet kapni ) és amúgy full gyári motor. Gyári szívósor, leömlő, kipufogó, komputer.

A gyári kipuf úgy tudom egész komoly gázmennyiséget átenged.

A szívósor nem ilyen tuti már de ezt a light tuningot ki kell tudnia szolgálni. Vagy vkinek van ellenkező infója?

A leömlők is elég jók úgy tudom.

A komputert nem tudom jó lesz e? Az s tengelyek nem tudom nem igényelnek e ( főleg fent ) több benzint illetve a gyújtást illetően is tanácstalan vagyok, h jó e hozzá a normál gyújtástérkép. Mert a qv komputerenugye más mint a sima 164 - é...annak meg nincs sok értelme, h csinalok egy motort ami komolyat sürít nagyot robban, de nem jókor és nem forog el addig amíg elforoghatna. Ugye a 2.5 kiforog 6 fölé csak értelme nincs éppen. De ugye nem tudom, hogy légszomj vagy naftaszomja van ott ( a gyárak fent gyakran elszegényítik a keveréket ezzel ösztözve a sofőrt, h váltson már ( BMW - k a régiek ilyenek voltak, pedig mentek volna még...csak akkor nem mentek volna el annyi km-t ).

Szóval mi a véleményetek? A 3.0 szóba sem jöhet, kurvajó de én bele vagyok zúgva a 2.5 szívó és kipufogóhangjába. Kicsit mérgesebb ércesebb lehet, főleg magasabb, de ennyi.
quasimoto26-04-2014 21:33:43 // 33905
Értem. Meg fogom nézni. Most úgyis nyakig benne vagyok a szopakodásban. Német kocsi. Tudjátok ezek a legfaszábbak. 83 - mas ráadásul ekkor még tényleg jók voltak. Sose volt jó. Minden szaki bekaphatja. A legjobb neveknél volt. Ahogy bontogatom szét gány amerre járok. Ugyanezek a szarságok. Testkábel félig leszakadva, fojtószelepállás érzékelő 3 állásból csak 2 oké ( ismeritek a dumát, az nem szokott rossz lenni )...szóval nyakig benne vagyok mellécsapom a GTV - t. Azért gyullad ki a töltés mert annyira kicsi a rendszerben a feszültség h ha bekapcsol a tolatóláa akkor szint alá esik? Nem hiszem, mert akkor a refivel miért nem csinálja. Ez nem inkább vmi zárlat dolog? Olyanok érnek össze amiknek nem kéne. Hm?
Tocsa26-04-2014 19:23:45 // 33904
Ez tipikuds motor testelési hiba nekem is volt már ilyen .
Tocsa26-04-2014 19:22:54 // 33903
Tudom hogy túl van a megcsinálgatom kategórián ! :)
De nekem ez a minimum amit ő csinált kis esztergálás meg maróztatás nem akadály egyáltalán ! :) A vezérlő programozás sem az teljesen . :) Egyébként meg igazad van de aki komolyan akarja és van pénze meg ambíciója na persze némi tudása vagy megfelelő kapcsolata az megtudja csinálni . Pár saválló cső polírozgatás nem akadály ! :)
A pénz na az már az ! :D

A v6 ot imádom jártam is vele egy darabig sajnos nem az én 75 ös öm volt. :(
Pesti forgalomban 13l-14l . :(

Én egy viszonylag alacsony nyomású rendszeren gondolkozom rotrex vagy valami hasonló kompresszorral ami kis helyet foglal. Turbó nálam kizárt na meg a csavarkompresszor se szimpi a túl nagy helyigénye miatt. Egyenlőre még csak rajzon szerepel a rendszer meg a fejemben . :) Az ok a pénz mert még építkezek és viszi a ház rendesen. Sajna nem születtem miliomos családba ez van !
HL_7526-04-2014 18:15:26 // 33902
Nekem felújított önindítom van. Be kellett neki építeni egy direkt testkábelt mert meleg motor esetén sokszor meg sem nyekkent. Azóta hibátlan.
Én már azon sem csodálkozom régi olasz verda esetén ha egy csúszósarú össze van dugva de mégsem érintkezik. Műszerfalamat is ki kell venni mégegyszer. (klíma, lábtérfűtés, csatlakozók...)
Settantacinque26-04-2014 16:47:23 // 33901
Földkábelt korróziómentesítsd, karosszérián csatlakozási pontot szintén. Érdemes szétszedni a behúzómágnest, meg egyúttal új keféket adni az önindítónak. A generátorban meg a szénkeféket ellenőrizd (le is szokott tapadni).
quasimoto26-04-2014 15:05:41 // 33900
Egyebkent ha mar belemeledtem, az mitol lehet szerintetek, h amikor raadom a gyujtast nem egy bol forgat az inditomotor. A nagyrele kezdi megadni magat? Az is erdekes, h amikor beteszem hatramenetbe halvanyan pislakolni kezd a tolteslampa. Regebben azt is csinalta, h amikor beraktam hatramenetbe egyszeruen leallt. Aztan ezt elhagyta. Nem valami biztato.
quasimoto26-04-2014 14:56:53 // 33899
Egyebkent valakinek nincs egy 2.5 v6 blokkja a sarokban?
quasimoto26-04-2014 14:49:01 // 33898
Az E30 325i nagyszelepes kat nelkuli 500ekm - rel 7.1 - et fogyasztott 110 - nél. Egy 2.5 busso V6 milanoi 3ekm tura atlagfogyasztasa ( atlag, nem ovatoskodos ) itt olvastam a forumon, hogy 8.5 volt...egy szivomotor MINDIG minden korulmenyek kozott kevesebbet kajat. Csak mondom, hogy kortars autot tegyunk az s2 melle, egy E39 2.5i 140km/h autopalya 7.5 liter, az mar nem is annyira ovatoskodos. A mai szivomotorokrol ne is beszeljunk. Pl. nezd meg egy LS7 Corvette vagy egy 5.0 Coyote Mustang autoplayafogyasztasat, de az atlagot is erdemes. 11-12 literrel eljarkalnak a 450 le autokkal. Szerinted egy TTRS mennyit kajat? 340 loval. Fel kell menni a spritmonitor.de - re vagy a fuelly.com - ra. Nekem is van turbos kocsim, nem szeretem, az Alfaval sokkal nagyobbat lehet - ahogy a volt tulaja mondta - rongyolni.
Lobot26-04-2014 12:44:44 // 33897
Amikor én kérdezősködtem a témában, akkor ezt kaptam válaszul az NKH székesfehérvári irodájától (csak az ide vonatkozó részt kiemelve, de ha érdekel átküldöm a teljes e-mailt):
"Az Ön által is kérdezett motorcsere esetén átalakítási engedélyt csak olyan változatra tudunk adni, melynél igazolható, hogy az átalakított jármű létezik az adott típuson belül gyári kivitelként is. Ez gyakran nemcsak a motor cseréjét, hanem ehhez kapcsolódóan esetleg más szerkezeti elemek cseréjét is jelentheti (kipufogórendszer, hajtáslánc, fékrendszer, egyéb emissziót befolyásoló rendszerek). A nem típusazonos motor beépítése átalakítási engedély köteles, mely engedély-kérelmet, még a tényleges átalakítás megkezdése előtt hatóságomhoz kell benyújtani. A fentieket figyelembe véve egy esetlegesen más tulajdonságokkal rendelkező motor beépítése esetén márkaszerviz igazolását is kérheti a hatóság a gyári kivitel igazolása céljából. Az átalakítási engedély-kérelmet a jármű tulajdonosa, vagy meghatalmazottja nyújthatja be, melyhez mellékelni kell a jármű forgalmi engedély másolatát, ill. a beépítésre kerülő motor típuskódját. Az engedélyezés díja 11.800,- Ft, melyet készpénzben kell befizetni. A kérelemre hatóságom határozatot hoz, melyben – a fentieket figyelembe véve – dönt a motor beépíthetőségéről. Ezt követően az átalakított járművet műszaki vizsgálatra kell állítani, majd az okmányirodán lehet az általunk kiállított Műszaki Adatlappal a forgalmi engedélyben megváltozott adatokat helyesbíttetni."
Én a márkaszervíz igazolásnál akadtam el. Azért remélem, mire összeáll a technika, addigra sikerül előbbre lépnem ezen a téren is.
Lobot26-04-2014 12:33:47 // 33896
Gyaníthatóan még akkor került bele, amikor ezt a motorcsere dolgot rugalmasabban kezelték a szervek. Én legalább is szakirodalomban nem találtam nyomát annak, hogy gyárilag lett volna ilyen. Ha netán mégis készült volna gyárilag néhány darab, de nincs hivatalosan nyoma, akkor megint oda jutottunk, hogy nem tudod lepapírozni.
HL_7526-04-2014 12:27:14 // 33895
Jó is témát indítottam... :)
Szóval, nekem volt 2 S4-es Audim (2. VEMS-es). Azóta hiányzik a turbó és a blow off szelep szuszogása.
És nyugodt tempóban az 1600kg-os autó tudott 8.5-öt fogyasztani.
2000 ccm fölé regadó miatt és fogyasztás miatt nem mennék.
Van típusmódosítás hivatalosan és van átalakítási engedély.
Magyarországon nem lehet semmilyen módon nem gyári motort beépíteni átalakítási engedéllyel sem ? NKH-nál utánajárok.

Motorvezérlés: ott van pl VEMS, szeintem legjobb ár/érték arányú stand alone szabadon programozható szélessávú lambdaszondás ECU. vems.hu
S vannak páran akik profi módon beépítik és felprograozzák. kulinpapa.hu vagy pwracing.hu
Béci Ɨ|ѯ26-04-2014 12:06:48 // 33894
Nem akarok beleszólni, de volt 2.0 v6. Hari cartársnak is olyan van. :-)
Lobot26-04-2014 11:49:28 // 33893
Ha 2.0-ról váltasz 3.0-ra, akkor csak a regadó kb. 250.000 HUF, ha megelégszel a 2.5-tel, akkor ezt megúszod kb. 100k-ból. Ezért lett volna jó, ha lett volna anno 2.0 V6, mint az Alfa 6-ban, mert akkor legalább a regadót meg lehetne úszni.
quasimoto26-04-2014 11:12:20 // 33892
Bocs, hogy beleugatok a beszélgetésbe, de KIZZO motortere már túl van a megcsinálgatom lépésenként kategórián. Ahogy én néztem azok a lépések mindig egy új rendszert jelentettek. Az cuccok ára sem olyan vicces, szerintem egy német szép állapotú 75qv - ami kezd igencsak borsos összeg lenni - bent figyel a motortérben. A mart alu cuccokat is nehéz elkészíteni a pajtában és a motorvezérlő építést - programozást se oktatják az országban se. Szerintem egy jól működő feltöltött motor építése a hangolás művészete, mèg az autógyárak is csak 2007 környékére jutottak el oda, hogy már jókat csinálnak. A régi turbós motorok szinte mind csak poénnak voltak jók. Lent semmi fent kezelhetetlen. Volt azért jó is, mert pl. a hf integrale baromi jó volt, de meg is nézhetjük az árát most, a piac beárazta, magasra. A kis fogyasztás egy csökkentett kompressziójú tehát nem optimálisan működő feltöltöt motoron szerintem hiú ábránd. Mitől enne keveset. Amíg nem dolgozik a turbó egy kopott motornak felel meg, utána meg tolja a turbó a cuccot befelé. A kompresszor nyilvan jobb, mert gyorsabban reagál, de annak meg nagy a mechanikus ellenállása, az se fog baromi keveset fogyasztani. A kis kompresszor ( pl. merci ) pedig nem tépi le a fejed, akkor meg minek? Egyébként pedig a mostaniak se kajáknak jól, csak ha a feltöltött tartományban mész velük. Én is egy kicsit keményített 3.0-t tennék bele. Jól kajál, énekel és nem szükségesek hozzá - baromi - komoly ismeretek ( és ugye azok az átkozott évek alatt gyűlő tapasztalatok ).

De ha mégis: www.hiperformancestore.com szimpatikus fazon. Kizzo biztos ismeri. Van kompresszor kit - je. Sajnos Kizzo motorterével nem nagyon versenyezhet :) még nyomokban sem és persze ki tudja hogyan működik.

Bocs, h ilyen hosszú voltam.
Kisbubi26-04-2014 11:07:38 // 33891
A v6-nak és a turbósnak is meg van a maga szépsége. Minden attól függ mire használnád. Utcára én a turbósat építeném, mivel megfelelő computerrel alig eszik és lehet akár nyugodt 250Le, a 3.0v6 viszont ovatosba is leeszi a gatyádat, de szép hangja van és nem kell szétforgatni.
Tocsa26-04-2014 07:02:40 // 33890
Á sokat fogyszt az a baj ! :D

Engem meg zavarnának a motortartó bakok átbuherálása mert át kell sajna és ha hegesztgeted az már nem az igazi ! Szerintem kompresszoros TS moci könnyített hajtókarokkal frankó dugókkal és bőven elég . Szabályozható töltőnyomás economi üzemmód ha csak poroszkálni akarsz a hétköznapokban ne egye le a fejedet fogyiban.
Ha meg szivatni kell a nagyképű újgazdag németautó makikat hát sássanak csodát !!!! :D
Tocsa26-04-2014 06:51:40 // 33889
A nagy ló...... ! Ha lusta vagy és nem értesz semmihez akkor miliárdok . De ha megcsinálod magadnak szépen nyugodtan akkor már sokkal barátságosabb ! :D
Lásd Kizzo pajtást ! Na persze sokba van de hát egy új verda is sok ami szétesik pár év múlva a mostani tervezett avulás fényében ! :) Ez meg egy jó hobbi és van benne élvezet !!!!! :))
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)26-04-2014 03:23:53 // 33888
Szép és jó a 2.0 V6 TB, de ennyi erővel már bele lehet baszni egy 3.0 szívó V6-ot is, és egyrészt azzal műszaki téren is kevesebb a macera, másrészt meg a papírozása is egyszerűbb, mert létezett ilyen kivitel gyárilag. Ha már lúd, legyen kövér...

Én is egyre erősebben foglalkozom a gondolattal, hogy kéne egy 3.0 V6 a szekérbe, most, hogy napi mászkálásra ott a 156-os...
Lobot25-04-2014 21:47:42 // 33887
Ráadásul 2000-es V6 hivatalosan nem volt 75-ben. Ha 2,5 vagy 3,0, akkor már van regadó. Arról nem is beszélve, hogy ha 10%-val nő a teljesítmény, akkor az átalakítási engedélyhez is kell márkaszerviből igazolás, hogy minden erőátviteli, fék, stb rendszer az erősebb verziónak megfelelő. Tudom, mert én is ebben a cipőben járok.
De ha tudtok "alternatív" megoldásokat, amivel egyszerűbben lehet hivatalossá tenni egy 2.0 Nord - 2,5V6 cserét, akkor azt örömmel veszem.
Lobot25-04-2014 21:40:27 // 33886
Ha stimmel a motorkód, ahhoz meg már trükközni kell, persze tudom, sok minden megoldható.
[k i z z o]25-04-2014 21:28:10 // 33885
V6-ra papírozható, átépítéssel.
[k i z z o]25-04-2014 21:25:05 // 33884
+ kell bele 75V6 főtengely, ezeknek a fiatoknak a főtengelye 15mm -el rövidebb, a kardánnál nem stimmel.
Lobot25-04-2014 21:20:31 // 33883
Ha technikailag meg is oldható a beépítés, hivatalosan akkor sem tudnád lepapírozni, mert csak olyan motort építhetsz be, amivel egyébként is szerelték az adott típust. Ezzel a motorral tudomásom szerint nem gyártottak 75-t. Persze ha rendelkezel megfelelő kapcsolatokkal, akkor lehet van olyan hely, ahol ezt esetleg "nem veszik észre", vagy kevésbé kezelik mereven a szabályokat. Nekem pl. szükségem lenne egy ilyen kapcsolatra, pedig én nem is rugaszkodom el ennyire a valóságtól. :-)
tt (tt Alfa team)24-04-2014 15:47:47 // 33882
Nem jól írtam az 1. tételt!

A vezetőoldali nincs meg, amin keresztülmegy a tükörállító kar!
tt (tt Alfa team)24-04-2014 15:22:15 // 33881
Az oldalamra, az autóhoz töltöttem fel friss képeket, a főkép is a mostani állapotot mutatja! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.