Forum >> 75-90

Robi31-01-2008 14:29:32 // 23128
"vaze, még jó hogy Robi nem szereti a jägert :-P"

Ez így nem teljesen igaz. :) Robi szereti a Jägert, de a pálinkát jobban szereti, a Gössert meg a legjobban. :)))
Robi31-01-2008 14:28:00 // 23127
"Egyébként a 3 Hardy lehet hogy sok 30ért!Attól függ gyári-e!"

Ha Akron, akkor drága. Ha Pirelli (RP Gum), akkor meg túl olcsó, hogy igaz legyen. :)
Robi31-01-2008 14:26:10 // 23126
"Nekem a dúsító vagy miazördög nincs is bekötve!A gyári melegedő vízre állítós szerkezet már akkor se volt benne mikor megvettem!Ennek ellenére tökéletesen indul."

Az enyém is hibátlanul működött nélküle, de azért inkább beállítottam. Most hidegen kicsit megemeli az alapjáratot, meg az előtöltést. Olyan 70 fok körül mindent visszaenged a helyére.
Robi31-01-2008 14:22:10 // 23125
Ja, és ha padlógázra nem kormol picit sem, akkor tekerd beljebb a füstcsavart, mert keveset kap. Persze szigorúan az előtöltés beállítása után. Legvégül pedig korrigáld az alapjáratot, ha elmászott.
Robi31-01-2008 14:20:44 // 23124
Állítsd be az adagolót!

Mérőórával mérve:
Felső holtpontig 0,97-0,99 mm-t kell kimozduljon az adagolóelem.

Piezzoelektromos jeladó + stroboszkóppal:
13 fok előbefecskendezés, alapjáraton

Mindkét módszerre vonatkozik, hogy inkább korábban fecskendezzen, mint később, tehát a 0,97-0,99 is inkább az 1 mm-hez közelítsen, és a 13 fok se legyen kevesebb.
Robi31-01-2008 14:15:41 // 23123
"Hihetetlen, hogy alapjarat kozelebe vissza lehet engedni a fordulatot es rangatasmentesen huz."

Ezt a rángatásmentességet minden egészséges motor tudja, de a dízel különösen, köszönhetően a működési elvének. A C3 meg egy hulladék, a franciák csak az adagolós szívódízelekhez értettek, a common rail dízelmotorjaik botrányosan szarok. Sajnos nálunk is van egy a háztartásban, tudnék róla mesélni, mind szerviztapasztalatokat, mint vezetési "élményt". :)
Robi31-01-2008 14:12:20 // 23122
"és jonbbos vagy balos a menet ?"

Kutyaközönséges jobbos mind a kettő.
Ryuk31-01-2008 12:03:58 // 23121
Visszajelzös Etf fékbetétet vettem elöre 3500-ért:)Kezd olcsóbb lenni a verda felújitása:D
Ryuk31-01-2008 09:32:06 // 23120
Elhiszem de az adagolóhoz akkor se értek..:)
Gábor(figi75)31-01-2008 09:15:52 // 23119
Én teljesen őszinte leszek hozzád,de ennél egyszerübb 75 motort még én sem láttam,pedig dizelen nőttem fel mint,gépész technikus!
Ryuk31-01-2008 09:10:26 // 23118
Hát nemtom valamit löni kellene vele,de nem vagyok egy nagy adagolós...a berlingo motor becsukott szemmel is de ez még sajna nem:)Mért nem Alfa szalonba mentem tanulónak...:)
Ryuk31-01-2008 09:09:04 // 23117
Énis ennél maradok...ez tuti hogy van...:)
Gábor(figi75)31-01-2008 08:56:54 // 23116
30k ért a három az pont jó,mivel sehol nem láttam olcsóbban,már ha van!
Saughassy31-01-2008 07:50:41 // 23115
Tenyleg nem?:) Bazzeg
Fészi30-01-2008 22:21:01 // 23114
így van!!
atika30-01-2008 22:10:30 // 23113
...de úgy is lehet ha kicseréled azt kis bigyót amit a rugó nyom, mdjuk egy csapágygolyóra!
atika30-01-2008 21:41:49 // 23112
Az Akron tényleg nem Pirelli de inkább veszek 3at 1 Pirelli árán.Nekem ezelőtt is ilyet hoztak középre és már 50000-t elmentem vele és még jó.Igaz én nem szoktam rúgni.

Az indexnél leirtak pont ezt orvosolják.Legalábbis úgy emlékszem hogy így gyógyítottam meg a sajátomat.
Wickey30-01-2008 21:08:05 // 23111
hehe...
2002-2005-ig én is. Utána egy évig nem. Amit félreraktam annyi idő alatt, abból kis túlzással megvettem a 156-ot :-P
Najó, ezt is lehetne tovább elemezgetni, mocsaras és csücskös a téma...
Wickey30-01-2008 21:01:03 // 23110
hadd ne részletezzem én hogy jártam a gtv-vel :-P
Leszarom. Apránként már összeszedtem hozzá mindent ami kuriózum, egyszer meg már csak eljutok odáig, hogy lehet összelegózni. :-)
Wickey30-01-2008 20:59:58 // 23109
vaze, még jó hogy Robi nem szereti a jägert :-P
prooF_7530-01-2008 20:09:10 // 23108
Nem hinném hogy ez az Akron megközelítené a Pirelli minőségét. De tényleg nem túl drága, csak kérdés hogy van-e nekik, mert a netes készletinfo általában csak tájékoztató jellegű.

Az indexkapcsolónál arra nem tudsz valami gyógymódot, hogy ha kirakom (mondjuk jobbra), akkor kinn is maradjon? Úgy tudom hogy ott csak valami müanyag pöcök tartja, ami elkopik és onnantól kész...
atika30-01-2008 16:41:42 // 23107
Hellboy!Az indexkapcsolót meg lehet csinálni !Lefúrod a patentokat ami összefogja.A helybentartásért egy kis bigyó és az őt feszítő rugó felel.Na én ezt a rugót cseréltem egy picit hosszabbra így erősebb lett, de úgy is megcsinálhatod hogy teszel vmit a rugó alá!Aztán a patentok helyére pici csavar és már kész is.Ja hamár szét van szedve pucold ki és kicsit kend is meg!Nálam már kb 2 éve így van bent!
Tocsa30-01-2008 16:04:59 // 23106
A középső is olyan 9000 körül van! :) Asszem meteornál ?
atika30-01-2008 15:58:58 // 23105
Egyébként a 3 Hardy lehet hogy sok 30ért!Attól függ gyári-e!
Most néztem a Hegyalja katalógust és ott az első 6549- a hátsó 8834- a középsőt nem tudtam megnézni, mert nem adja be, de szerintem az olcsóbb mint ezek mert egyszerűbb.Ha erre még áfa is jön akkor is 20000 + a középső, ami nem hiszem hogy egy 10es.Ja és ez Akron ,olasz utángyártott!
Épp ma vettem 1 hátsót!
atika30-01-2008 15:48:02 // 23104
Nekem a dúsító vagy miazördög nincs is bekötve!A gyári melegedő vízre állítós szerkezet már akkor se volt benne mikor megvettem!Ennek ellenére tökéletesen indul.
Ryuk30-01-2008 14:29:04 // 23103
Gondoltam hogy nem:)...de én nem merném most piszkálni...a hideginditós dologra van ötleted?
Gábor(figi75)30-01-2008 14:25:46 // 23102
Ja,és szerinted az enyém gyári értékere van beállítva? :-)
Ryuk30-01-2008 14:13:00 // 23101
Az enyém(sajna egyelöre csak meleg motornál) nagy gázzal se füstöl jobban mint egy modern dizel...szinte semmi...
Ryuk30-01-2008 14:11:43 // 23100
Na felhivtam,elbeszélgettünk,hardy 30-ért 3 db,motortartót néz,szóval hajtást megpróbálom összerakni szépen ahogy az elö van irva....ehhez tanácsokat elfogadok,miket vegyek ezeken kivül stb,felfüggesztést is felújitom,a fékem készül,a motor mostmár reméljük jó,csúcsok,izzitás új,talán egyelöre beéri ennyivel a vas...ja persze alvázvédö,lakatolás,fényezés,belsö tér....mindez 2 hónap alatt...a hütés egyelöre jó,de kap új hütöt,új szélvédöt,extrákat...egyelöre itt tartok...de valaki arra a dúsitóra vagy mi az irhatna választ:)
Gábor(figi75)30-01-2008 14:04:46 // 23099
Az tuti,hogy az 1.6-1.8 és még talán a 2.0-ból is rápirítok,és nem igaz,hogy váltogatni kell nem úgy mint az 1.6 nál igaz Sau,a dizelnél is max kanyarban teszem vissza 3-rom ba,viszont 5-ben alapjátraton araszolgatok a forgalomban,pont 50-nel megy akkor! :-)
Ha pirítan akarok szúrok 1 hírtelen 3-mast és hatamas füstel turbó füttyel tiplizek!:-)
Gábor(figi75)30-01-2008 14:00:15 // 23098
Most,alig van eladó,régen 20 felett volt a számuk!
Ryuk30-01-2008 13:54:57 // 23097
Már hivom is!:)
Gábor(figi75)30-01-2008 13:53:32 // 23096
Ez a vas és lemez az én 15 év tapasztalatom alapján szinte a legjobb anyag,vagy nagyon jól van lekezleve a fém,mert egyszerűen nem akarnak rohadni,vagy csak a jellegzetes helyeken amit ugye tudunk,de azon kívül sehol sem,és rendkívül massziv a kasztni is!.-)
Ryuk30-01-2008 13:53:24 // 23095
A legjobb érzés,hogy mikor feljövök ide,valaki,de legtöbbször valakik mindig lelket öntenek belém...Figitöl a napi lebaszás,a többiektöl jótanács,tapasztalat....szóval remek:)Tényleg nagyszerü a dizel,azért volt alkalmam beletenni 10ezret,csak szartam a fejére...mostmár nem igy lenne,csak szorit a vizsga idöpont...na meg motorszámot is el kell addigra tüntetnem...:)
Gábor(figi75)30-01-2008 13:48:24 // 23094
Nem a világ a V6,állítom a jelenlegi V6-odra ráhajaznék!!! :-)
És a motoron kívül minden ugyanaz,a dizel meg sokkal gazdaságosabb,tehát az álláspontod nem helytálló szerintem,ha minden napi használatba akarja a legjobb választás!
Gábor(figi75)30-01-2008 13:45:21 // 23093
Te áruld már el nekem,miért nemhívtad fel győzőt,ott minden alkatrészt találsz 30k ért a hardykat,ez szerintem elég jó!!!
Igaz Joe166?
Gábor(figi75)30-01-2008 13:43:22 // 23092
Például,és még mindíg van remény! :-))
Gábor(figi75)30-01-2008 13:42:39 // 23091
Nekem elhiheted,ha rájössz mit kell neki csinálni,ahoz,hogy ő is szeressen akkor örömöd lessz benne,jól megkell baszi mindíg,"leszervizelni hetente,bekukkantani a motortérbe,olajok,folyadékok,szijak,fülelni kell fog ö mindíg időben jelezni stb.."
Gábor(figi75)30-01-2008 13:40:08 // 23090
Ez teljes mértékben így van,napi használatra teljesen alkalmas vas a DIZEL is,ezt állítom!:-))
Nekem 4 év alat 70k ment bele,és még soha sehol nem hagyott ott,a lényeg,hogy törödni kell vele,érezni mit akar,mi a baja,mit nem szabad halogatni,mi az ami a gyengéje,és mitöl érzi jól magát,szóval 1 kibaszott urikurva!:DD..-)))
Ryuk30-01-2008 12:13:44 // 23089
Erre amit leirtam...a hidegen rángatózás,elö befecskendezéses dologra ha valaki tud megoldást,javitást stb,nagyon hálás lennék ha leirná:)
Ryuk30-01-2008 12:09:42 // 23088
Azt nem értem mért szaporodtak meg igy mostanság az eladó dizel 75-ösök...
Saughassy30-01-2008 11:52:36 // 23087
Kerdezd meg tole. :) Benezett egy taxist es elekanyarodott.
Saughassy30-01-2008 11:52:06 // 23086
Igen, pusztan a karbantartast figyelembe veve mondom, bar reszemrol a karbi hangja nagy talalmany. :) No meg hogy belokom 4. be es max a piros lampanal kell csinalni egy 1-3-4 (5)ot. :) Hihetetlen, hogy alapjarat kozelebe vissza lehet engedni a fordulatot es rangatasmentesen huz. Utana ha atulok a dizel C3ba, csak szentsegelek mert allandoan kavarni kell a valtoval. :)
Tocsa30-01-2008 11:45:25 // 23085
és jonbbos vagy balos a menet ?
Robi30-01-2008 11:44:16 // 23084
Abból baj nem lehet, legfeljebb elégedetten hátradőlsz, hogy a te autód még tartja magát. :)
Egyébként a kormánymű hídja szokott még "elszabadulni".
Robi30-01-2008 11:42:09 // 23083
Jahh, axiálcsuklókat cseréltem már párszor, az nem nagy cucc, egyszerűen le kell tekerni. Általában el van lapolva 2 vagy 4 oldalán. Ha épp szarul áll a lapolás, és nem lehet hozzáférni, akkor csőfogóval szoktam meglazítani, nyugodtan szét lehet cseszni, úgyis megy a kukába. :) Csak arra vigyázz, ha nagyon rá van húzva, és nem akar megindulni, akkor nehogy szétrepessze a kormánymű házát a fogasléc, ahogy tekered. Nekem még soha nem repedt szét, de párszor rajtam volt a para. :)
Robi30-01-2008 11:38:36 // 23082
"Es maszkalosnak nem dizelt (bar Robi majd megcafol), hanem egy 1.6ost venni."

Ez vallási kérdés. :) Én a dízelt szeretem, mert a 2.4 TD nálam kevesebbet eszik, mint egy 1.6 ie, és ha elpiszkálom a turbo és az adagoló megfelelő csavarjait, akkor bőven erősebb is. :)
De azt el kell ismernem, hogy az 1.6 ie egyszerű, mint a faék, kevesebb gond lehet vele.
Tocsa30-01-2008 11:37:22 // 23081
Na akkor majd leszemlézem én is ! :-)
Tocsa30-01-2008 11:36:04 // 23080
Kár én a belső axiálcsuklókat nem értem hogy hogy jönnek le ezen akadtam el !
Látszólag mintha préselt lenne nemértem.:-O
Robi30-01-2008 11:35:33 // 23079
Nem kell ahhoz padka, elég a kemény futómű, és az egyenetlen utak. Szétrázódnak a ponthegesztések, nem árt az élek mentén normálisan végigvarrni. De pl a 90-esemen végigrepedt a doblemez. Igaz, hogy én Budapesten járok. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.