Forum >> 75-90

krys17-01-2009 12:34:13 // 28229
Marek úr itt a kért képed, igaz a robbantott ábrát nem találtam de ez van helyette :)
Tocsa16-01-2009 21:34:17 // 28228
Visszagondolva az én esetemre az AFM lehet ludas nekem is csinált érdekes dolgokat és miután Kizzomester javaslatára megmértem az egész értéktartományt az ellenálláson igen csak érdekes értékeket kaptam atom el volt már kopva!
Csere után minden ok lett! :)
Tehát szerintem is inkább ezzel kezd igaza van a mesterúrnak ! :)
[k i z z o]16-01-2009 21:30:17 // 28227
Ha a vákuumnál sziszeg, akkor több benzinnel mész mint kellene, nincs vákuum szabályozás, de az sem áztathat el max. 0.1 Bar differencia.
Pap Laci16-01-2009 20:34:59 // 28226
Az bizony sziszeg!
A cold start injektor az hidegen sem működik (a hő- idő kapcsolóhoz menő vezetéke szakadt valahol)! Tehát ez nem dúsít!
Ezen kívül minden vezeték jó! Már mindent visszaállítottam eredeti állapotra!
A nitró már vásárláskor sem volt benne!
AFM- el még nem játszottam; leszedve mértem és minden jót mutat! Majd holnap játszadozom vele!
Motor hőmérő szenzort sem mértem még!
A nyomásszabályzón nem láttam semmit, csak hallom a sziszegését!
LacUS16-01-2009 20:09:46 // 28225
Asszem egy cipőben járunk.... Sajnos.Nálam erősen sanszos az AFM.Merthogy Marektól kapott, bár szám szerint nem beleillővel be-beröffen,de olyan benzinszaggal,hogy az fertelmes, és kb 5-10s fuldoklás után megáll a sajátommal be se röffen...Szóval nálam asszem adott a hiba.
[k i z z o]16-01-2009 20:03:38 // 28224
Hi,

mi sziszeg? Az injektorsor végén van a nyomásszabályozó. Az nem sziszeghet.

Az biztos, hogy falsot nem sziv a motor, hiszen akkor még keveseb lenen a benzin.

A cold start injektor nem megy? Hidegben is szar ? A cold start injektor 80s -ig mehet hideg motornál.

Gyujtást rakd a helyére. Ha az AFM -et visszanyomod járó motornál nem lesz jobb a helyzet - tized mm -ket nyomj.

Elképzelhető, hogy belenyultál valami okosságba amint a megboldogult tulaj iktatott bele, és ez okozza a hibát.

A házi nitroszettet vágd ki, legyen gyári minden. Majd ha kell beepited, de ha jol tudom már okozta ennek a motornak a halálát, ugyhogy most en foglalkozz vele.

Probald meg lehuzni a cold start injektorrol a csatit, hátha jobb lesz, akkor is beljebb vagyunk.

Ne benzinnyomást mért, hiszen olajcsere után döglött meg. Triviálisabb hiba lesz.

Ha nem a gyári sárga 189ccm -es injektorok vannak benne, akkor minél elöbb tedd bele vissza oket, de nem injektor, meg benzinnyomás hibája lesz, mivel a motor müködött. A nyomás amugy 43.25psi kell legyen, de ezt mérd utoljara.

Az L jet esetén ami több benzint adhat: - annyit ami már elégethetetlen:

AFM hiba. De akkor le is állna, ez magyarán nem oly sokat kap, hogy leálljon, csak néha nem bir vele. nincs valakinek egy AFM -je? Mennyia z AFM kimenöjele alapjáraton? ha a z a fedél már monyos, akkor dobd le, és feszits rajta 5 - 10 fogat, majd finomitsd, ha nem jobb ÁLLÍTSD VISSZA.

Mot. hőm. szenzor. nem lehet, hogy igy etették meg a bébivel a nitrot, hogy mondjuk van egy soros 2kohm a motor höm gombával? Gyujtás nélkül, meleg motornál nézd meg, az ECU lába és a test között mekkora ellenállású a höm. gomba. Ez is tud adni 20-30% benzint, persze szart sem ér, de minden amatőr itt kezdi. Ugyanez, ha lecsuszott a gomba saru.

AFM beszivott levegő hőm. érzékelő. AMint irtam, ha bekapta a simota közepét, akkror lehet megsérült a gyöngytermisztor. De nem biztos. ha az AFM en van olyan rész amit nem tudsz ellenőrizni, kunyeráld el NaTo AFMjét, ki kell zárni.

Extrém esetben lehet + injektor behugyozik, nagyon ritka, és megemelkedett benzinnyomás. Lehet, hogy itt is monyiztak valamit. nem látni valami behatolás nyomot a nyomásszabályozónál?

Most más nem jut eszembe, de ha ezeket megnézted irj, biztos lesz még mit megnézni.

kizzo
Tocsa16-01-2009 19:51:17 // 28223
Nincs mit ! Esetleg még tipp ként kérdezem hogy a főtengely forgás jeladót kimértétek e már bár ha beindult nem valószinű hogy rossz de ha már méregetsz ! :)
Pap Laci16-01-2009 19:28:10 // 28222
Örülök, hogy "belepofázol" legalább te ismered az autót valamennyire! Minden segítséget szívesen veszek és meg is köszönöm! Hétvégén csinálom a mérőt és majd rámérek!
Tocsa16-01-2009 19:21:34 // 28221
ÜDV! A benzinnyomást lemértétek már?? Injektorok akkor is csak hugyoznak bele ha nincs meg a nyomás na meg azon szerintem nem gyári injektorsor van amennyire én tudom hanem nagyobbak az meg nagyobb hugyozás! :-)

Bocs hogy belepofázok csak olvasgattam picit! :))
Pap Laci16-01-2009 17:30:08 // 28220
A plussz úgy volt megoldva, hogy volt bent egy plussz AC, ami a nitró benzinszelepéhez nyomott benyát, ami a levegőcsőbe volt kötve!
A nyomásszabályzó?! Ha csinálhat ilyet! Amúgy pulzáló sziszegő hangot ad!!!
Wickey16-01-2009 16:54:40 // 28219
A Tibynek ha jól emlékszem volt benne nitró. Ahhoz gondolom meg volt oldva, hogy extra benzint juttasson megfelelő időben megfelelő mennyiségben. Lövésem sincs, hogy volt ez megoldva, de nagyon gyanús, hogy akár amiatt is lehet ez...

Injektorok pisilhetnek, vagy az üzemanyagnyomásszabályzó is lehet szar. Akár. Talán :-)
Pap Laci16-01-2009 16:44:15 // 28218
Kb. így van! Megy minden henger, de a túl sok üzemanyag néha begyullad a kipuffban és ez okozza a durrogást. Nagyobb előgyújtást adva javul a helyzet, de csak kis mértékben! A gyertyánál a helyzet olyan, mintha benzinbe mártottam volna, vagy nem menne! Pedig megy! 4 gyertyát néztem és mind ilyen, a maradék 2- vel meg nem menne így ahogy megy!
A lényeg: a motor jár, csak megöli a rengeteg benzin!
Gábor(figi75)16-01-2009 09:06:28 // 28217
Értem!
A ellenőrzési sorrendet és hogy mit is csinál konkrétan én sem tudom " eszik vagy 30 lityit és csak durrogva indul be mintha nem menne 1-3 henger,füstöl és nincs alapjárat",csak nagy az elkeseredés mert már minden "OK" lenne a vassal csak épp nem megyen,és amennyi pénzben van ez már rengeteg és még 1 métert sem ment vele!:-(((
Laci?
[k i z z o]15-01-2009 23:03:52 // 28216
Hi, sajna szerintem az nem fog menni mostanában, majd minden szombaton dolgozok, egy egész napos kiruccanás nem igen férne bele. Az alfán is csak torlódik a tennivaló.

De, nem kell itt hirtelen elszontyolodni. Ahonnan indult ez az egész, az az, hogy a motorban olaj lett cserélve, és onnantól nem indul. Ez igy elég bizarr, és biztosan nem a valós OK.

Amit tudni:

- most nem indul, és olajcsere után 1x beindult, de csak durrogott?
- a légszürő kupakot bekapta az AFM. CsereAFM -el ha jól tudom lett probalva, mi az eredménye?

- most: megy e az AC? Amikor inditozas van, van e jel az injektorokon? Injektorral párhuzamosan Kellene 1 pici rizsszem izzó / nem a legelegánsabb, de a legegyszerűbb. A cold start injektor fecskendez?

- pöffenik e a motor?

- benzines e a gyertya?

- szikra van e?

Légyszi foglald össze, hogy mit csináltás, pontosan s milyen sorrendben, s hogy mi milyen, ne hagyj ki semmit.

Ami biztos, hogy nem: Lambda szenzor, és szerintem nem ECU. Ha minden vezeték OK, akkor ki kellene deriteni, mi nincs: benzin, vagy szikra, illetve, hogy jó időben vannak e.

Irj.
Gábor(figi75)15-01-2009 21:33:09 // 28215
Segítsetek már ezen a szerencsétlen emberen emberek,nem akármiről van szó,hanem 1 Amerikároó Tiby volt vasáról és annál többet érdemel,hogy ellegyen bontva a gép!!!!

Kizzo!
Ha elmegyünk érted 1 nap lejönnél és ránéznél 1-2 műszerrel,hogy mi a baja???
Pap Laci15-01-2009 20:58:41 // 28214
Mennyibe kerülhet egy ECU az Americába?
Márcsak azért, hogy mire számoljak, ha az a rossz!
Tom55514-01-2009 20:09:48 // 28213
XD
Valaki tud franciául? Docky linkjén láttam ezt az átalakittást
itt:
http://apavlov.club.fr/alfa75/dual_caliper/dual_calipers.html
LacUS14-01-2009 20:01:39 // 28212
Ez nem is rossz ötlet, és ráadásul occón van nagy fék :) Meggondolandó.:)
Pap Laci14-01-2009 19:12:11 // 28211
Ma kimértem az ECU vezetékeit és mind jó! Az látszik az ECU-n, hogy már volt szétszedve és forrasztva!
Marek14-01-2009 18:30:03 // 28210
x :O
Tom55514-01-2009 18:18:57 // 28209
???!!!
NaTo14-01-2009 16:51:16 // 28208
Tutira ismer valahonnan :)
Marek14-01-2009 08:18:31 // 28207
Eszembe jutott még valami:
a tulaj ismeri NaTot és - tanulva az esetéből -előre bekészített egy porraloltót, rögtön a tűzfészek közelébe! :)))
[k i z z o]13-01-2009 21:42:17 // 28206
Az, hogy a fékmembránját marja meg.
[k i z z o]13-01-2009 21:41:02 // 28205
LMM - jek mindegy hogyan áll, nekem sem áll egyenesen.

A szonda jelének meleg motornál 150 - 900mV között kell ugrálnia. ha olyan kicsi mint amint irtad, akkor nincs lambda szabályozás. De ez a motorvezérlőt nem befolyásolja, mivel pl. részterhelésen ha a befecskendezett benzin 4.5ms akkor a lambda +-0.5ms szabályzással bir,azaz lehet 4.0 - 5.0 ms. Azaz, ha nincsen szondád, akkor sem bir eldusitani.

Itt egy lambda szabályozási diagramm:

Amint látod, a jel amolitudója változik, ahogyan a motorveuérlő szabályozza a befecskendezést. Azaz az ECU - ban lévő lambda controller IC küszöbszintjei: 450mV és 540mV. Azaz, ha 450mV alatt van a lambdán a feszültség, akkor dúsit, ha pedig 540mV felett akkor szegényiti a keveréket. Ha neked 40 - 50mV van a szondán, kkor állandóan dúsit, egy kicsit jobban megy max, + kicsit többet fogyaszt, de nem fog ugra bugálni stb. mint azt sokan hiszik. A szélessávú szonda az más. De itt nincs olyan nagy hatása a motor működésére.
Longman13-01-2009 21:21:35 // 28204
És ha fűtött a szonda a helyén nem lehet kimérni? Mert én ott mértem.
80 fokos motornál tartósan 44.6-55.8 mV tartományban ugrált, de 2 szélső értéket is mutatott egy pillanatra ez 35,8 és 74,5 mV volt. Ezek jó értékek egyébként? (3.0 V6)

Lehet nagyon láma kérdés, de LMM nél előfordulhat hogy ha nem vízszintesen áll kb. 10 fokban lefelé mutat, akkor esetleg rendellenesen működik? Pl. nem nyit az "ajtó" benne?
prooF_7513-01-2009 20:49:07 // 28203
Há akkó mégiscsak a rumosteja lössz az!
Pap Laci13-01-2009 19:20:48 // 28202
Ezt inkább kihagyom! Ha minden vezetékem jó és a jelek (jó jelek) befutnak az ECU -ba, akkor ECU vagy motor baj lehet?!
[k i z z o]13-01-2009 19:19:02 // 28201
Azaz ez nem a fék miatt van --- ez kimaradt.
[k i z z o]13-01-2009 19:13:54 // 28200
Zárt pillangónál minden motor ami sziv, vákuumot termel, mivel sziv. Ez elég több fékezésre. Ha egy motort nem töltenek fel, akkor teljes terhelésen is -1, -1.5 psi depresszió van jelen. Ha meg zárt pillangónál motorfékez, akkor van -8 -10 psi. A 75Turbon sincs, nekem sincs a komresszoros motoron, mivel ha nincs töltés, egy motor mindig termel vákuumot. ha nem termelne vákuumot, feltöltés nélkül, akkor úgy kéne neki a benzint + levegőt bedobálni a hengerbe.
[k i z z o]13-01-2009 19:07:10 // 28199
Lambda szonda kimérése:

Ha fütött a szonda, akkor füteni kell villamosan, + gázlángban melegiteni. A kimenő feszültségét multiméterrel - digitális jó félével, olyannal ami nem terheli agyon a szonda kimenetét, mivel ez egy passziv alkatrész - v. oszcilloszkóppal kell mérni a kimenőjelét. Ha a gázláng felé helyezed, akkor ha elég meleg, és sikerül oxigénszegény állapotba hoznod a szondát akkor 6-7-800 mV jel lesz rajta. Ha ilyenkor hirtelen ismét normál levegőre viszed, akkor majd 0V -ot ad. Amikor a gázláng felé viszed, akkor ismét kell, hogy feszültség jelenjen meg a szonda jelen.

Ha nem fütött, akkor cseréld ki fütöttre, illete a mérés alatt tovább kell melegiteni.
Pap Laci13-01-2009 18:29:06 // 28198
Nos a légtömegmérő rendben van!
Következő lépésként kilámpázom az összes vezetéket!
A lambda szondát hogy tudnám kimérni, hogy jó-e??
Tom55512-01-2009 23:34:16 // 28197
akarom mondani február végéig.. addig rumos tea, aztán irány szerelni ki a -10 be..
Tom55512-01-2009 23:22:36 // 28196
Még várj! Februárig kel befejezni a gépet akkor indul a rajt. + most rendeltem meg a Jim Kartalamakis tunnnning szentirást, ugyhogy még télleg várj..
Tom55512-01-2009 23:20:57 // 28195
Nah igy már télleg egyszerü, de feltünt még valami ha a csövet követi az ember (amin a tartály is van)ahol a szivosorbol kilép ott el van ágaztatva és látszik a másik ágon a "kartergázlecsapó" tatály mellett mintha egy elektromos szelep is lenne. Na mosmár télleg érdkel mi ez..
Amugy vannak ügyeskedések rajta: hővédő bandázs, dircsiszürcsi, xenox
Marek12-01-2009 23:18:35 // 28194
Ha nem találsz mást meg kell bontsak egy HF-et "miattad" ?!! :)
Seriff12-01-2009 23:16:22 // 28193
Nagyobb kép?

Nagyobb kép.
Tom55512-01-2009 23:15:15 // 28192
Rumos tea -- azért ez visz mindent :D
LacUS12-01-2009 23:13:38 // 28191
Vákumtartály...elvileg street drag V8-akon ha extrém nagy a tengely, akkor alacsony fordulaton nincs akkora vákum,hogy működtesse a féket pl. ezért vannak ilyen vákum akkumlátorok, ahogy a nagy vízen túl híjják ezeket.Ez is valami ilyesmi lehet.
LacUS12-01-2009 23:13:37 // 28190
Vákumtartály...elvileg street drag V8-akon ha extrém nagy a tengely, akkor alacsony fordulaton nincs akkora vákum,hogy működtesse a féket pl. ezért vannak ilyen vákum akkumlátorok, ahogy a nagy vízen túl híjják ezeket.Ez is valami ilyesmi lehet.
Tom55512-01-2009 23:12:03 // 28189
Jah szerintem is a fékszervóhoz van köze (így talán nem puhul fel a pedál?:))
prooF_7512-01-2009 22:58:39 // 28188
Én úgy látom hogy a szívósor és a fékszervódob közötti csőbe van bekötve, ahol a fékszervó kapja a vákuumot. De a gyakorlati szerepét nem vágom, talán Kizzonak van valami tippje...:)
kesa12-01-2009 22:53:43 // 28187
Kiegészítő vákuumtartály?
Marek12-01-2009 22:53:23 // 28186
Én úgy látom benzincső van rábilincsezve és a befeszkendezökhöz megy!
A tippem, valamilyen üzemanygnyomás növelő cucc, vagy exrtém szűrő! :)))
Esetleg a termosz rumos tea! :D
Marek12-01-2009 22:49:45 // 28185
No meg a tükrök árulkodóak még, ha megnézed őket!!!
Amúgy viszont ugyanott lettek fotózva valszínűleg egymás mögött álltak!
Wickey12-01-2009 22:48:09 // 28184
talán talán mintha a fékszervódobra lenne rádrótózva?
Wickey12-01-2009 22:47:21 // 28183
kéne róla nagyobb kép. Így csak hülye ötleteim vannak, de mindre van cáfolat. Pl.
nitrós palacknak kicsi, ráadásul elég rossz helyen van, külsőtartályos gátló olajtartályának meg szintén elég rossz helyen van, ráadásul abból kettő kéne.

Szóval tudja a náthásrépa. :-P
Seriff12-01-2009 22:43:15 // 28182
A kérdés jó :)

Robi? :P
kesa12-01-2009 22:41:55 // 28181
Nem vitatkozni akarok, de a tükör sem stimmel.
prooF_7512-01-2009 22:39:25 // 28180
Maradjunk annyiban hogy az alsónak fekete a hűtőmaszkja meg van rajta "szemöldök". Faceliftről 75-ösnél én nem beszélnék általánosságban, össze-vissza voltak a különböző alkatrészek lecserélgetve, nem az volt hogy mondjuk '89-től mindegyik autó ugyanabban, ugyanúgy változott meg...
Lehet az zavart meg hogy a ~'89-től gyártott TS-eken volt az újfajta, színre fújt hűtőmaszk, a régebbieken pedig a más design mellett egységesen szürke színű volt. De ez itt mindkettő az újabbik fajta, csak az alsón fekete színű.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.