Megy valaki Máriapócsra jövő szombaton? King of Europe!!! Ráadásul itt lesz a görög Margaritis Team is az Alfa 75 V6 compresszoros géppel! Ezt má csak meg kéne nézni :)
Ha valakik mennek, és van még hely, betársulnék, természetesen útiköltségbe beszállok!
King of Europe
Forum >> 75-90
NaTo23-07-2010 08:53:46 // 30829
Tom55522-07-2010 17:49:42 // 30828
Naa ez hamar ment, bárdiéknál találtam corteco szimmeringet, akkor már csak a kuplung méretet valaki plíííz!
Tom55522-07-2010 17:36:07 // 30827
LacUS21-07-2010 19:49:57 // 30824
És a 75QV v. Potenziato és RZ/SZ is ilyen.
prooF_7521-07-2010 19:40:45 // 30823
Az amerikai 164S-ekben, meg a 164QV-kben van ha jól tudom. Gondolom nagyobbat emel meg hosszabb ideig nyit, de majd Kizzo leírja az adatokat gondolom.:)
gaben v6 milano21-07-2010 18:01:48 // 30822
Na, erről a 164 3.0 tengelyekről írhatnál egy picit bővebben...
[k i z z o]20-07-2010 23:56:52 // 30821
Ez a 2.8 Zender nem rossz, de a gyári dugó hüvely sokáig nem birja, Gaben már irta, dobálja a pamacsokat, akkor meg már 3.8 :)
Amúgy a 2.5 tengelyek szinte ugyan azok, mint a 3.0 -k. 164 3.0S tengelyek kellenek.
Amúgy a 2.5 tengelyek szinte ugyan azok, mint a 3.0 -k. 164 3.0S tengelyek kellenek.
LacUS20-07-2010 22:40:11 // 30820
Nekem van egy 75QV/RZ/SZ ecum, amihez egy kábelköteg meg LMM-kell, (talán az is van) és 204LE egy 3.0 12V , a tengelyek már az én mocimban vannak. :)Mellesleg értelmes bármi eladó :-)
DELFIN20-07-2010 21:01:08 // 30819
Sziasztok, minitali lesz július 21-én a csepeli tesco parkolóban 18-órától, Minden Alfaőrültet várunk!!!!!
Wickey20-07-2010 19:59:36 // 30818
jobban járnál 3.0 QV vagy SZ/RZ tengelyekkel.
A fene tudja hogy a 2.5ös tengely mit csinál a 3.0 motorban, de felmerül a kérdés, hogy mit mivel hogyan akarsz legózni. 3.0 hengerfej, 3.0 blokk, 3.0 hüvelydugó szett, 3.0 főtengely, 3.0 LMM és ECU 2.5 veztengellyel? Sok értelme nem volna szerintem. Akkor már inkább 2.5 blokk felfúrva, 2.5 főtengely, 3.0 hüvely-dugó, 3.0 hengerfej, ez így kimondva valami 2.8ra jön ki, és mondjuk a gyári helyett egy ocsó OEM ECU, mittudomén Megasquirt, ebay-en szoktam látni olyan megasquirtot, amit a gyári l-jetronic computer házában építenek össze és megy a gyári kábelköteggel minden további nélkül. A legenda szerint ez így a 2.5 pörgősségét és a 3.0 teljesítményét hozza. Tehát 180-200 lóerő (pofátlanságtól, fordulatszámtól és üzemanyagnyomástól függöen), plusz nem olyan teszetosza lesz mint az America.
A fene tudja hogy a 2.5ös tengely mit csinál a 3.0 motorban, de felmerül a kérdés, hogy mit mivel hogyan akarsz legózni. 3.0 hengerfej, 3.0 blokk, 3.0 hüvelydugó szett, 3.0 főtengely, 3.0 LMM és ECU 2.5 veztengellyel? Sok értelme nem volna szerintem. Akkor már inkább 2.5 blokk felfúrva, 2.5 főtengely, 3.0 hüvely-dugó, 3.0 hengerfej, ez így kimondva valami 2.8ra jön ki, és mondjuk a gyári helyett egy ocsó OEM ECU, mittudomén Megasquirt, ebay-en szoktam látni olyan megasquirtot, amit a gyári l-jetronic computer házában építenek össze és megy a gyári kábelköteggel minden további nélkül. A legenda szerint ez így a 2.5 pörgősségét és a 3.0 teljesítményét hozza. Tehát 180-200 lóerő (pofátlanságtól, fordulatszámtól és üzemanyagnyomástól függöen), plusz nem olyan teszetosza lesz mint az America.
[k i z z o]20-07-2010 17:56:10 // 30817
Nem hiszem.
gaben v6 milano20-07-2010 17:35:36 // 30816
Hali!
Visszatérve az olaj témára vagyis az én dolgaimra, beállítottuk a gyújtást meg egyebeket és minden okés, az olaj is jó, a szelepek sem hangosak, meg kiegyensúlyozottabb is, akik részt vettek a motorcserébe, azoknak ezúton is köszike.
Bár egy kérdés a 3.0 v6 a 2.5 v6 vez. tengelyével valóban pozitívan változhat?
Visszatérve az olaj témára vagyis az én dolgaimra, beállítottuk a gyújtást meg egyebeket és minden okés, az olaj is jó, a szelepek sem hangosak, meg kiegyensúlyozottabb is, akik részt vettek a motorcserébe, azoknak ezúton is köszike.
Bár egy kérdés a 3.0 v6 a 2.5 v6 vez. tengelyével valóban pozitívan változhat?
[k i z z o]19-07-2010 18:27:02 // 30815
Egy mai 1.6 16V Fiat motor sem eszik egy deka olajat sem, a te dizeled sem ehet egy darabot sem, de az nem elbaszott, vastag gyűrűs, szar anyagból készített kanálaludugós design:)
A sima TS + nord esetén alapból elfogy a gyűrű, ha kap jobbat az megeszi hüvelyt. de ott kezdődik, hogy a finomka design dugókra nem lehet normális gyűrűket felrakni.
3.5mm olajlehuzó:)
A sima TS + nord esetén alapból elfogy a gyűrű, ha kap jobbat az megeszi hüvelyt. de ott kezdődik, hogy a finomka design dugókra nem lehet normális gyűrűket felrakni.
3.5mm olajlehuzó:)
Gabi8619-07-2010 15:06:36 // 30814
Üdv!
Apám Alfa 90-eshez keresnék első szélvédőt. A környéken sehol nem tudnak segíteni pedig már rengeteg helyen érdeklődtünk.
Ha tudtok légyszi segítsetek mert apám ragaszkodik ehhez az autóhoz.
Előre is köszi.
Apám Alfa 90-eshez keresnék első szélvédőt. A környéken sehol nem tudnak segíteni pedig már rengeteg helyen érdeklődtünk.
Ha tudtok légyszi segítsetek mert apám ragaszkodik ehhez az autóhoz.
Előre is köszi.
Wickey19-07-2010 11:23:48 // 30813
azon röhigcsélek, hogy a 300ezret futott dejzelem hogy elvan az 5W40essel, pedig illene már zabálnia annak is. Főleg ha egy pédétédéihez viszonyítom. Ellenben a jtd nem olvas újságot, és nem tudja hogy olajat kéne ennie: 15ezer km alatt nem eszi meg a min-max táv harmadát se.
LacUS18-07-2010 22:36:23 // 30812
Most próbáltam előszőr castrol edzst , nekem szereti az America, nem fogy, olajnyomi is van. Szóval jó.Bár a nagy olajhűtővel nem túl költség hatékony...8.3 liter olaj ment bele....:-)
[k i z z o]18-07-2010 21:49:12 // 30811
Van sűrűbb és hígabb, csak nem mindegy milyen hőmérsékleteken :)
Amint írtam, ha jó a motorod, nem bántja, és nagyon jól keni egy 0W40. De ezt az alfa már hidegen is beszippantja, ahol a 15W40 még olyan mint a méz - láttál már Finish nevű adalékot, vagy STP Engine stop smoking cuccot?
Amint írtam, ha jó a motorod, nem bántja, és nagyon jól keni egy 0W40. De ezt az alfa már hidegen is beszippantja, ahol a 15W40 még olyan mint a méz - láttál már Finish nevű adalékot, vagy STP Engine stop smoking cuccot?
Tom55518-07-2010 21:39:43 // 30810
idézet:
"Ha jó a motorod, nincs olyan , hogy "híg" olaj, teljesítményszint számít. Sokan nem szeretik a jobb olajakat, pedig egy motornak 0W30 - 40 - 50 - 60 a legjobb, de ez lerágott csont már."
XD
"Ha jó a motorod, nincs olyan , hogy "híg" olaj, teljesítményszint számít. Sokan nem szeretik a jobb olajakat, pedig egy motornak 0W30 - 40 - 50 - 60 a legjobb, de ez lerágott csont már."
XD
Gábor(figi75)18-07-2010 21:28:18 // 30809
Nem értem a kérdést??? :-P
Az olajnak a viszkozitási indexe dönti ( kenő hatása) el mennyire szélsőséges értékeken dolgozik az olaj,és hát a magas besorolású olajak attól függetlenül,hogy ásványi vagy nem,igen sűrűbb,vagy vastagabb olajnak mondjuk!
Az olajnak a viszkozitási indexe dönti ( kenő hatása) el mennyire szélsőséges értékeken dolgozik az olaj,és hát a magas besorolású olajak attól függetlenül,hogy ásványi vagy nem,igen sűrűbb,vagy vastagabb olajnak mondjuk!
Tom55518-07-2010 21:21:37 // 30808
Most akkor van olyan hogy "sűrű" meg "híg"? XD
bocsi nem lehetett kihagyni
bocsi nem lehetett kihagyni
Gábor(figi75)18-07-2010 21:17:54 // 30807
Ha kérted akkor még meglesz csinálva,csak nagyon passzentos lett a végén az idő! :-P
Én sűrű olajjal járom,mert nekem is csípi és szeretem ha melegen is van olajnyomásom! :-)
Én sűrű olajjal járom,mert nekem is csípi és szeretem ha melegen is van olajnyomásom! :-)
gaben v6 milano18-07-2010 21:12:34 // 30806
Köszi, a kép illusztrációt is :-)
gaben v6 milano18-07-2010 21:11:04 // 30805
Kipróbáltam, tükörbe néztem, azért annyira nem vészes... :-)
gaben v6 milano18-07-2010 21:09:08 // 30804
Szimeringek, vezérlés lett cserélve, meg minden , ami arra érdemes volt, bár én úgy emlékszem kértem beállítást is, mert nem sok értelme van úgy motort cserélni, hogy az nincs belőve, az idő szűke miatt gondolom ez elmaradt...
de persze pótolva lesz, szóval a 10w-40 total full syntec bele való? vagy akarjak bele 50-es sűrűségűt meleg járatnál?
de persze pótolva lesz, szóval a 10w-40 total full syntec bele való? vagy akarjak bele 50-es sűrűségűt meleg járatnál?
Tom55518-07-2010 20:53:33 // 30803
Igen ez alap hogy minnél jobb besorolás annál jobb a motornak meg minnél jobb hideg és melegfolyási értékek annál tutibb....már ha marad benne és nem égeti el mint valami zweitaktos trabi.
Valamilyen szinten ez is kompromisszum mint minden. Mert hiába veszem meg bele ötezerért literjét, ha kétezer kilóméter alatt elpusztitja, azt egyszer csak megvillanik a piros lámpa..
Legközelebbi olajcserénél 10w40agip fuulsynt lesz beleburogatva, kivánncsi leszek reá hogy fogy, meg az olajhőfok hogy alakul.
:D
Valamilyen szinten ez is kompromisszum mint minden. Mert hiába veszem meg bele ötezerért literjét, ha kétezer kilóméter alatt elpusztitja, azt egyszer csak megvillanik a piros lámpa..
Legközelebbi olajcserénél 10w40agip fuulsynt lesz beleburogatva, kivánncsi leszek reá hogy fogy, meg az olajhőfok hogy alakul.
:D
Gábor(figi75)18-07-2010 16:21:32 // 30802
Már nem kell kicserélni,még kint megcsináltuk! :-)))
Wickey18-07-2010 14:56:59 // 30801
azért csak egyszerűbb ha kinn van a motor az öledben. És mondd csak, hátsó főtengelyszimmeringet is a helyén fogjátok majd kicserélni? :-PPPP
Gábor(figi75)18-07-2010 13:21:19 // 30800
Ha nem kérte az ügyfél akkor nem is lesz állítva,habár a motor úgy lett belerakva,hogy az pöpec!!!
Amúgy simán állítható a szelephézag a helyén is!:-P
Amúgy simán állítható a szelephézag a helyén is!:-P
[k i z z o]18-07-2010 12:30:13 // 30799
Olajjal nem tudsz vele mit csinálni. Ha gázfröccsnél égeti, akkor nyomd el neki 3500 -ig, vedd el a gázt, majd adj neki egy telit, és nézz a tükörbe :(
Wickey18-07-2010 11:52:05 // 30798
gaben v6 milano18-07-2010 09:29:49 // 30797
Üdv!
Nálam épp most röppent be egy 3000 v6 a motortérbe, hidegen olyan csöndesen jár, hogy csak "sustorog" a motor, de amint eléri az üzemi hőfokot már hallatja magát a szelepek hangja alapjáraton is, meg nyilván fordulaton is. Mikor hajtottam ezt a motort egy éve nem volt ilyen, most total quartz 7000-es 10w-40 full syntec van benne. Szelepek nem voltak ellenőrizve és nem voltak állítva, nem gondoltam az előző tapasztalatok alapján, hogy kellene, meg azt sem tudom, hogy akkor milyen olaj lehetett benne. Gázfröccsöknél kinyom egy gombolyagot, de ennyi és nem tartós.
Olajjal tudnék csillapítani vajon ezen jelenségen? Vagy ellenőrizzünk szelephézagokat, stb.
Ja, meg melegen be is csörög egy picit, ezért nyilván mihamarabb azt is beállítjuk...
Nálam épp most röppent be egy 3000 v6 a motortérbe, hidegen olyan csöndesen jár, hogy csak "sustorog" a motor, de amint eléri az üzemi hőfokot már hallatja magát a szelepek hangja alapjáraton is, meg nyilván fordulaton is. Mikor hajtottam ezt a motort egy éve nem volt ilyen, most total quartz 7000-es 10w-40 full syntec van benne. Szelepek nem voltak ellenőrizve és nem voltak állítva, nem gondoltam az előző tapasztalatok alapján, hogy kellene, meg azt sem tudom, hogy akkor milyen olaj lehetett benne. Gázfröccsöknél kinyom egy gombolyagot, de ennyi és nem tartós.
Olajjal tudnék csillapítani vajon ezen jelenségen? Vagy ellenőrizzünk szelephézagokat, stb.
Ja, meg melegen be is csörög egy picit, ezért nyilván mihamarabb azt is beállítjuk...
Wickey17-07-2010 23:47:15 // 30796
hja. Én nem értek a nyulakhoz, sokat gondolkodtam rajta két sör között, hogyha van egy ásványi tacskó gazdaságos 15W40 újraolaj, azt nem vagy kevéssé eszi, meg van mondjuk a félszint 10W40, amit zabál, akkor az vajon hogy lehet? Hiszen a 10W40 minőségibb, hidegen igaz folyósabb, de mint említettem már az csak az első öt percben érdekes, üzemi hőmérsékleten elméletileg kategóriákkal jobb már a félszint olaj is, mint az ásványi... mégis ez utóbbit nem eszi. Annyira.
Wickey17-07-2010 23:44:43 // 30795
nemtudom, mennyire híg. Nem szoktam a 110-120 fokos motorolajat töltikézni egyik pohárból a másikba. Azt meg egyenesen előnyösnek ítélem, ha szobahőmérsékleten folyósabb az 5W, mint a 20W, már csak azért is, mert annál kevesebb és kevesebb ideig fog az olajszűrő bypass szelepén szűretlenül az olajkörbe kerülni. 10-20-30-50 fokos olaj meg úgyis csak a beindítást követő első két percben van a motorban, normál esetben nem hiszem, hogy 80-90 foknál hidegebb lenne. :-)
Az igazán nagy mágusok meg azt mondják, hogy szivattyúzhatóság, kenés, satöbbi szempontból egy csúcs fullsynt 0W20-0W30 olaj még sportosabb vezetés mellett is elég kell(ene) hogy legyen a mi éghajlati viszonyaink között. Én azért ebben nem hiszek, a gyártó előírásait követem. Az pedig 10W40, API SF ha jól emlékszem. Én továbbra is kitartok a fullszint 5W50 mellett a 24 szelepes V6ban, mondjuk persze én is Selenia HPX-et használtam most a 12V 75ben, de a kövi olajcserénél valami gazdaságos fullsynth fog belekerülni abba is. Feltéve, ha Márti kifizeti. Mégiscsak az ő autója. :-P
Az igazán nagy mágusok meg azt mondják, hogy szivattyúzhatóság, kenés, satöbbi szempontból egy csúcs fullsynt 0W20-0W30 olaj még sportosabb vezetés mellett is elég kell(ene) hogy legyen a mi éghajlati viszonyaink között. Én azért ebben nem hiszek, a gyártó előírásait követem. Az pedig 10W40, API SF ha jól emlékszem. Én továbbra is kitartok a fullszint 5W50 mellett a 24 szelepes V6ban, mondjuk persze én is Selenia HPX-et használtam most a 12V 75ben, de a kövi olajcserénél valami gazdaságos fullsynth fog belekerülni abba is. Feltéve, ha Márti kifizeti. Mégiscsak az ő autója. :-P
[k i z z o]17-07-2010 22:14:03 // 30794
Ha jó a motorod, nincs olyan , hogy "híg" olaj, teljesítményszint számít. Sokan nem szeretik a jobb olajakat, pedig egy motornak 0W30 - 40 - 50 - 60 a legjobb, de ez lerágott csont már.
A gond, hogy a 8V TS is legeli az olajat, és egy 15W40 multiszuperrel azt lehet mondani, hogy nem eszi, jobb a bukszának, de NOK a motornak.
A gond, hogy a 8V TS is legeli az olajat, és egy 15W40 multiszuperrel azt lehet mondani, hogy nem eszi, jobb a bukszának, de NOK a motornak.
[k i z z o]17-07-2010 22:10:14 // 30793
10W60 Castrol RS / most már edge sport, vagy Selenia 10W60 ha jót akarsz, ezek közül választasz, meg ha gyötröd is. Sokan 20W50 -el mennek , mert nem eszi annyira, + nyáron jó lehet, de hidegebb időben el kell felejteni + nem az a megoldás ha eszi.
A gyári olaja amúgy 10W40, pl. Selenia 20k jó bele, de egy 10W40 Castrol Magnatec is OK, amint irtam, használattól függ.
A gyári olaja amúgy 10W40, pl. Selenia 20k jó bele, de egy 10W40 Castrol Magnatec is OK, amint irtam, használattól függ.
Tom55517-07-2010 22:08:53 // 30792
Lehet crazy de motorkerékpárolajok között találtam 15w-50 est is. Csak itt is annyi a bibi hogy ami fullsynt az igen drága, ásványi viszont nem vészes, kb egy árba van a 10w 40 nel
Tom55517-07-2010 22:02:39 // 30791
Az mennyire híg? Csak mert ha az 5w - 40 ből indulok ki az eléggé..
Wickey17-07-2010 19:43:44 // 30790
hidegindítás és hidegen szivattyúzhatóság miatt én lehet hogy 5w50 fullsynt-et fogok használni, a bibi csak az, hogy 5 liter belőlük általában 13-14ezer körül mocorog.
Tom55517-07-2010 18:41:31 // 30789
Maradjunk az olajnál..
TS-be ki milyen olajra szavazik? Mert olvasgattam kicsit és Nord-hoz több helyen írták a 20w-50 et (Többek közt JK is a DOHC manualban)..
vélemény?
TS-be ki milyen olajra szavazik? Mert olvasgattam kicsit és Nord-hoz több helyen írták a 20w-50 et (Többek közt JK is a DOHC manualban)..
vélemény?
Tom55517-07-2010 18:37:22 // 30788
Mann az elég jó, gyári minőségűnek felel meg.
Legközelebb megpróbálom azt amit a Ladás link végén írtak Mann W714/2, de igazából ez nem Ladába való, sem Alfába (asszem panda:) mind1 méret stimmel, magasságban van kis eltérés.
1900 pénz..
Legközelebb megpróbálom azt amit a Ladás link végén írtak Mann W714/2, de igazából ez nem Ladába való, sem Alfába (asszem panda:) mind1 méret stimmel, magasságban van kis eltérés.
1900 pénz..
prooF_7517-07-2010 01:28:03 // 30787
És úgyamúgy van valami különbség márkák között? Mármint motor-élettartamban?
Wickey17-07-2010 00:54:21 // 30786
szorri. Szóval tecnecoból. A mann teliáron tényleg 4,5k körül van. Annál még a Fosch is olcsóbb.
Wickey17-07-2010 00:51:25 // 30785
az alfához való se olyan drága mondjuk mannból...
[k i z z o]16-07-2010 22:56:31 // 30784
Olcsóbb, de nem uaz.
djliott7516-07-2010 22:55:50 // 30783
Oké de augusztus elején lenne jo majd akkor egyeztetünk.kössz
Gábor(figi75)16-07-2010 22:49:56 // 30782
Emilben,megbeszéljük!!!
djliott7516-07-2010 22:48:23 // 30781
Ha elviném igy mennyi lenne?Vanak neked alkatrészek hozá vagy vegyem meg az ujakat és ugy vigyem el?
Gábor(figi75)16-07-2010 22:38:37 // 30780
Ha csak hardy kell az kb 35 ezer a 3 db!
A venturi a központosító gumiágy csapággyal meg a roppanó gyűrűk azok + tétel!
Hozd le,megcsináljuk neked.....
A venturi a központosító gumiágy csapággyal meg a roppanó gyűrűk azok + tétel!
Hozd le,megcsináljuk neked.....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
560
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?