Forum >> GTV-GTA
farki01-02-2007 21:54:10 // 46564
Hali!
Eperpálesz rulla!
Kérek minden hozzámtartozót (gyk: Én Népemet :-PPP), hogy őrizzétek mekk emléketekben, mivel lassacskán kiszárad az uccsó üveg is, és a beszállítom csak széttárt kezekkel sajnálkozott, mikor leadtam az utánrendelést... :-((
farki01-02-2007 21:44:47 // 46563
szaktudásom gyakorlatilag már-már átcsap a negatív tartományba, de...
20K-t zabálta a "nyamvattvéhat"...
Racinget detto...
helyi szakik szerint ez nem egyedi eset, saját verdájukban is Agip, vagy egy OFF-os olaj szüntette mekk eme a jelenséget.
IuliusCaesar01-02-2007 21:36:28 // 46562
nagyigazzsáág
farki01-02-2007 21:34:50 // 46561
Mi a jó abban, ha az ember másnapos? :-o
Igyunk valamit Tezsvérem? ;-))
IuliusCaesar01-02-2007 21:34:41 // 46560
Üdv Uram!
Hogysmint arra eperpálinkás nyugaton?!
farki01-02-2007 21:31:37 // 46559
LOL!
és ez tutti nem vitz... ;-))
farki01-02-2007 21:30:28 // 46558
Ennyiér' vazze veszek inkább ety V6TB-t jáccóautónak a 7vg-re...
scheiss Marketing, Donnawetterkutzifrix a jkqa-ba vazzz...
Rumi01-02-2007 20:22:34 // 46557
én a mocimba is Motult rakok általában (bár most Catrol van), de az a 14000rpmet is megforogja ;)
állaítólag tényleg az észteres a tuti
kru01-02-2007 17:05:55 // 46556
akkor a legjobb all-season olaj a 0W-60 lenne? :-)))
csak olyan nincs, gondolom nem véletlenül.
kru01-02-2007 16:58:16 // 46555
egy gtv-t meg csak nyáron/jó időben használ az ember, szóval... sztem... :-)
IuliusCaesar01-02-2007 16:56:22 // 46554
selenia racinggel tényleg nehezebben indul és hidegen mintha fogná kicsit és nehezebben melegszik fel üzemi hőfokra a moci, de 10e km nulla olajfogyasztás és melegen is sokkal jobban véd, ezekért csak nyáron kell, de akkor fincsi...
...sztem...
kru01-02-2007 16:55:38 // 46553
kieg:
s mivel akkor jó, ha a túró cseresznyepirosan izzik, vélhetően jó választás a 10W-60 full szintetikus cucc. (üssetek meg, de a Castrol RS Racing 10W-60 egy világbajnok olaj régebbi turbós autókba...)
TarP01-02-2007 16:53:28 // 46552
Most látom, hogy már ugyanide jutottunk. Akkor megbeszélve.
IuliusCaesar01-02-2007 16:52:46 // 46551
ja eztet tellyesenhasonlóan látom
TarP01-02-2007 16:51:27 // 46550
Hmm, felhívtam egy szakembert és bonyolultabb a téma picit, ő az első számot, mint szivattyúzhatósági mutatót tartja számon, pl -25°C-ig szivattyúzható a 10W... olaj.
A második pedig tényleg a meleg használatra vonatkozik, és minnél nagyobb a szám, annál kevésbé válik folyóssá az olaj, tehát korrekt az, hogy egy 10 éves V6-ba nem teszünk 5W30-at, mert kifolyna orrán-száján, amíg a 10W60 elég viszkózus marad 100°C körül is.
kru01-02-2007 16:51:10 // 46549
milyen a motul?! ezt most nem értettem.
tényleg nem értek a gtv motorokhoz, de mivel nem mai gyerek, én valami full synth 10W-60-at töltenék bele (max. 7-8ekm csereperiódussal).
az 5w-30-at biztos nem. de nem akarok senkit megbántani, stb.
IuliusCaesar01-02-2007 16:48:27 // 46548
a téli fokozatok (szivattyúzhatósági határ) és celsius hőmérsékletek tartoznak hozzá a közérthetőség végett
0W 5W 10W 15W 20W
40 35 30 25 20 (-fok)
kru01-02-2007 16:45:44 // 46547
ja, ért.
arra tudok tippelni, de ez csak tipp,
hogy egy régebbi 10W-60, amit istenítettek 10 éve turbós autókba, mert nem omlik össze, szakad szét nagy hőmérsékleten sem és ezzel "jót tesz" a turbónak is, lássuk be, annak a teljesítményszintje bőven alulmúlja egy modern 5W-30-at, hiába alacsonyabb annak a melegoldali viszkozitása, mert már olyan adalékok vannak benne, stb.
csak egy régebbi motor meg lehet,h ogy csipegetni fogja az 5W-30-at, mivel hígabb. de ez tipp.
Ollah01-02-2007 16:44:58 // 46546
"és a nyomatékgörbéje is kellemes"
Csak kicsit lapos/alacsony... :P
Ollah01-02-2007 16:44:04 // 46545
Motulról hallottam én is túrós-tuningos körökben, mint áááááladék olajról.
De nekem jó lesz a Selenia 20k 10W-40, elvégre nem tuning autó ez...
Gio'
Beszélek este a sráccal, holnap beböfögöm, mija stájsz, osztakó meg tudom aszondani, vasárnap jó -e a szerelgetés.
Sofőrszolgálattal nem élnék jelenlegi tudásom szerint, de köszönöm szépen.
IuliusCaesar01-02-2007 16:43:12 // 46544
100fokon mért viszkozitási osztályok
20
30
40
50
60
kru01-02-2007 16:42:39 // 46543
most lehet, hogy kineveszt, de nekem annak idején a sima 1.6TS-be selenia 10W-40 után Selenia Racing 10W-60-at töltve volt egy olyan érzésem, mintha megfogta volna kicsit, nehezen tudom leírni, de máshogy járt a motor.
úgy rémlik, mint a a W betű a Winter rövidítése lenne, ezzel is utalva a hidegoldara.
IuliusCaesar01-02-2007 16:40:58 // 46542
...ill. pont fordítva írtam...
Skrisz re reagálva, aki írta h. a 10W60 vékonyabb mint a 10W40
sztem is pont hogy fordítva vagyon (...kéne lennie...)
kru01-02-2007 16:38:08 // 46541
akkor huhhh :-)
TarP01-02-2007 16:37:01 // 46540
No mostmár én is kíváncsi vagyok, nekem eddig fordítva mondák...
kru01-02-2007 16:35:31 // 46539
mit jelent az, hogy vékonyabb??
a 60-as meleg oldalon sűrűbb, mint a 40-es.
ha bírja a motor, akkor télen hidegben jobb neki az 5W, de szerintem egy GTV tulaj-t ez marhára nem izgat... hanem a melegoldal.
plusz szerintem akkor is Ollah idézte a tutit, maga hideg/meleg oldal egy dolog, másik dolog az olaj teljesítménybesorolása.
de talán az olajos topicban valaki helyrerakja a dolgot.
IuliusCaesar01-02-2007 16:33:34 // 46538
ez így is van
kru01-02-2007 16:29:10 // 46537
akkor most szállok ki, én úgy tudtam, hogy a W a hideg oldali, a másik a melegoldali viszkozitás.
pl. 10W-60 szerintem az egyik legsűrűbb olaj melegoldalon, de télen meg nem biztos, hogy jó, nagy hidegben megtörhet,
de szerintem a nagy terhelésnél egy Castrol RS 10W-60 nem híg egyáltalán.
IuliusCaesar01-02-2007 16:22:56 // 46536
...miért vékonyabb a 40es...?
IuliusCaesar01-02-2007 16:20:30 // 46535
a 60 az a meleg viszkozitási osztályt jelenti
TarP01-02-2007 16:17:27 // 46534
De a 60, az pont a hideg viszkozitás, nem-e?
A viszkozitás meg a folyékonyság=hígság reciproka.
Vagy ne monnyak ennyi hülye szót egy hozászólásban?
TarP01-02-2007 16:15:29 // 46533
A V6TB-t 1987-ben indították útjára, ha jól emléxem.
Szóval nem az a túlúj agyonszofistikált motor, de annál szebb :) és a nyomatékgörbéje is kellemes.
kru01-02-2007 16:10:21 // 46532
mer itt valami tudás még van, ami útközben elsikkadt.
ti. a 10W-60-at nyomták mindig, hogy melegoldalon bírja a dögforró túrót, stb. de most meg akkor miért a Motul 5W-30 mánia? a 30 csak a 60 fele... ha lehet így nézni...
kru01-02-2007 16:08:27 // 46531
a 10W-60 Castrol RS racing a 90-es évek technológiájával gyártott túrós/benyás motorokra volt a nagy király, tudtommal.
nekem annak idején OFF-os túrós gép mást nem szeretett, csak aztat az egyet, de azt nagyon. de szerintem nem volt az vékony, nem csipegetett abból semmit.
nem tudom a gtv mit szeret, konkrétan ehhez nem értek, nem is akarok belepofázni, engem a mögöttes magyarázat érdekelne, feldobtam a kérdést a Milyen a jó olaj topic-ban is...
bár ahogy beleolvastam, ott addinol mánia kezdett kialakulni épp.
TarP01-02-2007 15:59:03 // 46530
No, örülök, hogy újra 10W60-at látok. Akkor csak nem qrtuk el annyira. :)
5W30-at a wankel eszi, de ott nincs ideje megöregedni az olajnak, mert addigra kipufogja magából...Nálunk ilyen gond nincs, mert 10e Km-ig ott fog pörögni az olaj a szerkezetben.
TarP01-02-2007 15:53:07 // 46529
Azt tudom, hogy a F1-es autók valami 0W10-es olajjal mennek.
Olyat köll szerzni...az bittos kifolyik az ótóból álló helyzetben is...vagy már bele sem tudod tölteni, mert elpárolog mielőtt folyna :)
giovanni01-02-2007 15:51:52 // 46528
Háperszehogy :)
Elvigyelek?? ;-)
kru01-02-2007 15:50:53 // 46527
ja Ollah, olaj alatt nem a traktoros, hanem a Milyen a jó olaj? topikot értettem, de látom kis agyad ráállt erre a pályára már...
Évekig a nagy császár a Castrol RS 10W-60 volt benyás túrós autóban, jó azóta kicsit emelkedtek a normák, adalékok stb. de mégis. nem volt az vékony soha és bírta a cseresznyepirosan izzó turbókat hűteni.
Szóval biztos, hogy nem elég a hideg és meleg oldali viszkozitást önmagában nézni, de talán valaki tiszta vizet önt a pohárba (gondolom öntött már ezerszer).
ja ollah, nem tom miért, de komoly túrós motorokban Motult használnak, 5W-30-at. De gyanítom az sem mindegy, hogy mennyi ideig kell teljesítenie az olajnak folyamatosan magas hőfokon, persze ott az olajhűtő, de...
IuliusCaesar01-02-2007 15:49:05 // 46526
utalnak azok...
Ollah01-02-2007 15:48:40 // 46525
"Ez az Xw-Y szampar nem utal egyertelmuen arra, hogy milyen hig az adott olaj uzemi homersekleten."
Figy', én csak idézgetek, érteni attól még nem értek hozzá... :P
TarP01-02-2007 15:44:40 // 46524
No jó, de akkor mi utal rá, hogy milyen híg az olaj, ha a számok nem?
TarP01-02-2007 15:41:52 // 46523
Hmm, nekem eddig úgy tűnt, a Valvoline-t nagyon szereti a motor. Még a hangja is kicsit gurgulázósabb, nem annyira csattogós tőle, de ez pesze lehet, pszichikai rámhatás, mert jobbnak várom, tehát nyitott füllel hallgatom, ahogy felpörög a V6.
A Selénia 20K-naé meg lehet, hogy nem vártam semmi különöset és nem is kaptam?
Következő olajcseréhez kérek majd szaktudású segítséget (Bár ezt a racing-et is olyan emberke ajánlotta, aki sok éve dolgozik az olajiparban...), hátha...
TarP01-02-2007 14:53:13 // 46522
A két szám a 100°C-on mérhető viszkozitás W a 40°C-on mért viszkozitás, de ez még kevés. Egy Tesco 10W40 és egy Selénia 10W40 között nagy külőnbség van ám.
Érdekes, hogy mind a Valvoline, mind a Selénia 10W60 gyanánt adja a RACING olajat, ami a nagy fordulathoz, nagy teljesítményhez javallott.
Valami oka csak van.
Talán hozáértő fórumlátogatók tudják is, ha benéznek megmondják. Ugye?
Ollah01-02-2007 14:52:58 // 46521
Íme:
"Azt mondják a profik GB-ben, hogy olyan olajat kell választani, ami még éppen elmegy, és a leghígabb!
Valamint arra kell figyelni, hogy a két érték közti távolság ne legyen sok (pl. 10W60 közt van 50, 10W30 közt csak 20). Az ún. wide range olajok nemannyira stabilak, ugyan tudják pl. azt a 10W60-at az elején, de sokkal gyorsabban mennek szarni, mint a narrow range.
Észterest javasolják mindenütt. (Motul, Silkolene)
Ja, és inkább hígabb olaj ha nem kajálja meg a moci, és gondoskodni a hűtésről!
Miért hígabb olaj? Egyrészt a kisebb surlódás miatt, másrészt meg itt szinte mindenki feljebb megy a motor fordulattal.
Kell a híg olaj, nehogy kavitáljon a pumpába!"
Nem vállalok érte felelősséget, de olyan ember írta, akinek hajlamos lennék hinni.
Egy másiktól pedig egy kis adalék:
"Ez az Xw-Y szampar nem utal egyertelmuen arra, hogy milyen hig az adott olaj uzemi homersekleten."
Ollah01-02-2007 14:48:28 // 46520
Uhh, de buta vok én ehhez... Na megprószálom előkeresni, ki és mit írt róla. Pár perceket kérek.
Kru
Megy a mezőgazdasági célszerszámok topikjába is! ;DDD
Ollah01-02-2007 14:47:32 // 46519
Jahogy aszittem azé', hogy akkor kérdezősködjek. Kérdezősködjek? ;)
Vasárnap jó lenne hegeszteni egy kicsikét, hogy jövő héten összeálljon a kép.
TarP01-02-2007 14:22:35 // 46518
Hmm, Racing-ot javasoltak hozzá, az meg 10W60-ban van.
Ezek a szmok csak annyit mondanak, hogy hidegen lassan-nyúlósan folyik, melegen meg könnyen.
Szóval hidegen nem nyomunk psdlógázt és kész...
Vagy bonyibb a történet?
kru01-02-2007 14:14:32 // 46517
Éppen most olvastam egyébként, hogy nem olyan nagy baj, ha a két érték nincs oly' távol egymástól, sőt. Aztán lehet, csak vaklárma...
ollah, erről az olajos topicban írj már 1-2 szót, plíz. kiváncsi lennék. thx
giovanni01-02-2007 14:10:58 // 46516
meee' gondoltam mekkérdem,
akkó a vasárnap hegesztünk??? :DDD
SKrisz01-02-2007 13:57:14 // 46515
Ha nem lennének meg a 18"-as gurulók.... Hááááát.... :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
528
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?