Forum >> GTV-GTA
Ollah10-02-2005 20:35:54 // 1314
	Most számolgatok, hogy mi legyen. :)
A chip a végső megoldás, nem szeretném. (És ez nem az alábbi, általad vitának vélt eszmecsere után alakult így; ez régebbi dolog nálam.) De lehet, hogy belevágok, ha másra nincs della.
Holnap nekiállok kompresszor térképeket bújni, mert talán a "másik oldalról" kezdek neki. Tehát: nagyobb T, azzal nyerek annyit, amennyit, oszt a többit jövőre. De még képlékeny a dolog. Meg persze nincs fölös 1600 Euro-m egy GT30R feltöltőre. :)))
	
Szilárd10-02-2005 20:24:17 // 1313
	Milyen többi tavasszal???
A chipre gondolsz vagy valami másra is??
	
Ollah10-02-2005 20:22:02 // 1312
	Szar a "köztes" időszak, tom én isch... Fel a fejjel, lesz ez még így se! ;)
3. napja felejtem el felcsörrenteni a fényezőt, hogy jövő hét végén vinném a szekeret. Addigra a legújabb ígéretek szerint a felnik is itt lesznek. A fényezés olyan 5-7 nap lesz. Aztán irány a gumis, kerekek fel. Valszeg olyan lesz, mintha vettem volna egy új autót. Nagyon várom már. Aztán tavasszal a többi. De nem idegesítelek ezzel is. :)
	
Szilárd10-02-2005 20:15:44 // 1311
	Tényleg fáradt vagyok,de igazából nagyon vágyom már a másik verdára...
Télleg mi lesz a felnikkel??
Beszéltél már a fényezővel??
Mikor adod le a tiédet??
	
Ollah10-02-2005 20:12:52 // 1310
	Nekem ne mutasd be; ha valaki türelmetlen, az én vagyok.
De mintha kicsit "televanatökömazegészvilággal" hangulatod lenne. Fáradt vagy? Egyéb?
	
Szilárd10-02-2005 20:09:31 // 1309
	Várni.Mindig csak várni.Ettől vagyok ki teljesen:((
	
Ollah10-02-2005 20:02:12 // 1308
	Indulj ki abból, hogy pöpec lesz, amilyennek kinéz.
Ha mégsem, akkor sem kell elkeseredni, mert biztosan találsz valamit. Bár tudom, hogy türelmesnek a legnehezebb lenni. De szvsz lassan annyit vársz egy jóra, hogy tutira valami istencsászárt fogsz ki a végén. ;)
	
Szilárd10-02-2005 19:54:44 // 1307
	Mindegy holnap megyek és elkezdem az ügyintézést.
Még az is lehet,hogy Szamosiék azt mondják feljtsem el a verdát.
Na akkor tényleg nem tudom mi lesz.
	
Ollah10-02-2005 19:48:14 // 1306
	Annyiból talán megérné, hogy ha addig sem megy el nekik a rozsdaboglya :))), talán engednek az árából. Persze addig nem ártana megszabadulni a 156-tól, mert annyit az is fog veszíteni az árából, amennyit a GTV. Ördögi kör. Én valószínűleg teljesen irracionális módon, kibírhatatlan habitusomtól vezérelve beleugranék azonnal "szarok bele" alapon, de a higgadtság talán most is többet ér. Tényleg nem tudok okos tanácsot adni, mert nekem nem megy a hideg fejjel gondolkodás, ha ilyen érzelmektől túlfűtött dolgokról van szó, mint pl. egy Alfa Romeo. :)))
	
Szilárd10-02-2005 19:38:27 // 1305
	Nekem mondod??
Azt viszont nem hiszem el,hogy nem el a 156.
Akkor azért könnyebb lenne az alkudozás is.
Mint te is írtad a felhozatal nagyon gyér.
Lehet,hogy tavaszig várnom kéne a cserével??
	
Ollah10-02-2005 19:33:55 // 1304
	Háááát, sok szerencsét hozzá. Könnyű azt mondani innen, hogy ha nem engednek legalább egy kilót, hagyd ott őket a francba, de a választék ugye... Nem vagy könnyű helyzetben.
Ezek szerént az autót ők számítják be, nemdebár?
	
Szilárd10-02-2005 19:21:58 // 1303
	Holnap lesz a beiratkozás.
Meló is volt egész héten ezerrel,de külső munkákon voltam.
Már holnap ráutazok a kékre.Suliból odamegyek mégegyszer megsasolom megbeszélek velük egy időpontot a szervizre és megpróbálok alkudni az árból.
	
Ollah10-02-2005 19:16:28 // 1302
	Valszeg agyamra ment az elvonás és önmegtartóztatás, ahogy Krisz is írta, azért a nagy kíváncsiság. :) 
Ezért eldöntöttem, hogy holnap előveszem az autót és kiutalom magamnak V6kúrára. Muszáj. Becsavarodok. Csupa inlet pressure, CMF, psi, CID, bar, T3/T4, compressor, turbine housing és társai vannak a fejemben. Meg Euro-k. :DDD
Nálad? Suli van, hogy csak későn vagy? Vagy meló? Hétvégén "ráutazol" a kékre?
	
Szilárd10-02-2005 17:48:51 // 1301
	Nagyon kiváncsi vagy mostanság:)))
Egyébként mi újság van???
	
Ollah10-02-2005 17:47:24 // 1300
	Vita? Én csak kérdeztem... :)
	
Szilárd10-02-2005 17:41:51 // 1299
	Mi ez a parázs vita gyerekek????
	
SKrisz10-02-2005 15:11:45 // 1298
	Ollah!
Ízirájder öcsém Ízirájder! Senki nem mondta rád, hogy hülye vagy (tényleg... hülye vagy?:PPPPP) Inkább ülj be az autóba, egész nap süt a szánsájn, oszt nyomj egy kövéret az ótónak és akkó' jó' lesz és akkó' nem leszel ilyen frusztált, oszt akkó' én sem beszélek ennyi hülyeséget ilyen sokáig ilyen hülyeségekről!:)))))
	
Ollah10-02-2005 14:59:59 // 1297
	Nem érted. :) 
De nem baj, asszem egyedül vagyok a túlzott óvatosságommal és/vagy tudásszomjammal. :)
És az okosok már régen megmondták, hogy: - "ha 100an mondják rád, hogy hülye vagy, akkor tán tényleg te vagy az, nem a másik 99" - vagy mifene... 
Pá!
	
Szegi10-02-2005 14:39:10 // 1296
	Viccet félretéve.A vezetési stílusodon sokkal több múlik,mint azon,hogy csippelve van e a gép.
	
SKrisz10-02-2005 14:34:24 // 1295
	Ma reggel elővettem a vasat. Napok óta ezerrel süt a nap, sehol egy csepp nedvesség, szóval gyia!:)))) Én spec. rühellem ezt a kiba hideget, de ulláccik a turbo örült az extra hideglevegőnek, mert úgy megtáltosodott a kicsike, hogy alig győztem visszafogni a lovakat! Ebben az időszakban úgylátszik, hogy ritka jelenség a lapos rosso üvöltő vadállatok jelenléte a közutakon, mert úgy takarodott előlem mindenki a belső sávból, hogy nem győztem megköszönni a sok kedves udvarias autós társnak az együttműködést!:)))))
	
SKrisz10-02-2005 14:31:11 // 1294
	Ez a beszéd! Így is kell!!!!! (no smylie mert komolyan mondtam)
	
Ollah10-02-2005 14:29:06 // 1293
	Ha az az elvárás extra és teljesíthetetlen, hogy az ember tudni akarja, mit csinálnak az autóján és azt is közöljék korrekt módon, ennek milyen (pozitív és/vagy negatív) következményei vannak, akkor azt hiszem, nem velem van a baj. De akkor nem is kell a dolog. Az én vasamhoz addig ember nem fog hozzányúlni, amíg nem tájékoztat korrekt módon, mit és miért csinál. Akkor szeretni fogom így, ahogy van.
	
Szegi10-02-2005 14:07:00 // 1292
	Neked olyan extra elvárásaid vannak a tuninggal kapcsolatban, amit elég nehéz teljesíteni :-)
	
SKrisz10-02-2005 13:53:43 // 1291
	és ez íg yvan jól... :)))))
	
giovanni10-02-2005 13:52:20 // 1290
	Nah pont írtam amíg leirtad ugyanazt :)
	
SKrisz10-02-2005 13:51:48 // 1289
	Hát igen! Meignt más a mentális lóerők megsokszorozása és megint más a tényeken alapuló világ! De én hiszek neked! Tudom, hogy sokkal jobb a verda!:)))))
	
giovanni10-02-2005 13:51:26 // 1288
	Ezt úgy hívják hogy Placebó :)))
Csak te érzed de jó dolog......
Én is így vagyok a kipuff+direktszűrőpárossal tudom hogy nem megy tőle jobban.. - de érzem hogy mégis :))
	
Cseresnyés (Monster)10-02-2005 13:49:38 // 1287
	Pedig Érzem és Tudom! :)))
De azt is hogy nem mehet jobban!!
De akkor is!
	
SKrisz10-02-2005 13:43:59 // 1286
	A lefújószeleptől tutti nem fog jobban menni a verda, ebben biztos lehetsz!:)))
	
Cseresnyés (Monster)10-02-2005 13:43:07 // 1285
	Tudom és érzem, érzem és tudom, (ja nem Pataki Atinak hívnak) tehát előfordulhat hogy ez a szelep (husdaráló, műholdvevő) kicsit rugalmasabbá tette az erőművet? én úgy érzem. De lehet hogy csak a benyábol fogtam ki a jobb minőséget.
	
SKrisz10-02-2005 13:33:38 // 1284
	Ollah! Tudodmit? Én azt mondom, hogy a te autód úgy jó ahogy van és ne akarjál módosítani rajta semmit! Ha nekem alacsony fordulartól úgy indulna meg az autó ahogy neked, tutti nem akarnám piszkálni a vasat!
	
Ollah10-02-2005 12:21:07 // 1283
	No, ez mind okés. ;) Eddig nem is tart vissza semmi. A kérdés csak az, hol az ÉSSZERŰ határ, és ezt ki tudja megmondani adatokkal alátámasztva? Nem úgy, hogy "figyejjémán baze', eza aatódelta csippje, tuti jó meg minden", meg "figyejjé baze', Lajos 24 Wartburgot tunningót mán, ért az mindenhe'", hanem pontosan erre a motorra specifikusan megmondja, mit és miért csinál, és közli azt is, milyen hatásai lesznek ennek. Mert pl. épp az Autodelta mod-okról hallottam már sok rosszat...
	
SKrisz10-02-2005 10:59:46 // 1282
	Igazad is van meg nincs is! Egy sima szívó motor esetében mindenképpen minden "pillanatban" nagyobb a rizikó, kopás és élettartam csökkenés. De a turbo-s autó szépsége itt is kijön! Ha nem hajtod állandóan max-ra az autót, hanem használod, normál módon akkor nincs semmi plussz terhelés  ergo nem kopik jobban aminek kopnia kell. Amikor csúcsrajáratod és épp agymenésed van, akkor természetesen nagyobb az igénybevétel (motor, turbo, hajtáslánc stb...stb...stb...) és ez csökkenti is az élettartamot, de nem releváns módon! Az egyedüli ami biztosan hamarabb cserés az a turbo! Ha elment volna mondjuk 200K-t, akkor azt mondjuk kukás lesz 170K-nál! Most ez nem mindegy? Így is úgyis előbb kidől a sok hülye alatt aki nem melegít, ill. nem hűt és náluk még 50 K-t sem megy el! Szóval ha csak ez tart vissza, akkor ez ne legyen akadály mostnatól!:)))
	
Ollah10-02-2005 10:46:15 // 1281
	Próbálom röviden. Ha hülyeség, közöld, de józan paraszti ésszel a következőt gondolnám:
egy moci túl van méretezve. Átlag esetben kb. 50%-ot hoznak ki belőle Luigi-ék ahhoz képest, amit tudna. De az az 50% ráhagyás azért van, hogy az a motor sokáig elfusson, nem? Így is 10ezrenként olaj, 30ezrenként szelephézag, 10ezrenként franctuggyami, kopnak az alkatrészek, cserések lesznek stb., tehát van rajta mit csinálni, még gyári üzemben is, persze így elszalad többszázezret. DE! Ha a "kihasználtságát" 50%-ról feltolom 80%-ra, akkor nekem az jön le, hogy minden alkatrész terhelését, ezáltal kopását is jelentős mértékben megnöveljük, ergo az élettartam rövidül. És ehhez nem kell folyamatosan taposni neki, mert kb. 3000-től megvan az 1,0 bar, tehát nem is kell szarrá forgatni a motort, hogy például turbónyomás növelés esetén a plusz terhelést a túró megkapja már alacsony fordulaton is. Ugyanaz igaz a benzinnyomásra is. Hmmm?
A tuning nyilvánvalóan azért (is) költséges játék, mert az ember bevállalja a nagyobb fogyasztást és a gyorsabban kopó alkatrészeket. A kérdés csak az, nyerek -e annyit a vámon, amennyit elvesztek a réven. :)
ui.: komoly levelezgetésben és számolgatásban vagyok, aminek a végén az eredményt megosztom Önnel, Mr. GTV. Lehet, hogy tudok majd szépeket mondani, bár az is lehet, hogy nem lesz újdonság... ;)
	
Csöri10-02-2005 10:43:18 // 1280
	Ez a Monte-Carlo-i Ferka szalon, és szervíz.
Én mikor ott jártam nyitva volt, és kb. 30 Ferrari állt bent a szervízben, és egy ember nem volt a környéken sem. Legalább nyugodtan tudtunk fótozni a kocsik mellett.:))
	
SKrisz10-02-2005 08:31:10 // 1279
	Mostmá' mondjad Vaze!:DDDD
	
Ollah10-02-2005 08:27:40 // 1277
	Nem válaszolok, majd személyesen. :PPP
	
SKrisz10-02-2005 08:27:38 // 1276
	Nemom! Elvileg a közeljövőben felugrok SZilárd GTV-t sasolni!:)
	
SKrisz10-02-2005 08:25:16 // 1275
	Na uccsó dolgo! Mikor van az, hogy egy motort az teljesítménymaximumon használsz? Életteartamának max. 2-3%-án? Akkor meg mitől félsz ember??? Nem sufnituningról beszélünk, hanem finomhangolásról, ami a mi kis turbo-s verdánk esetében akár 30%-os többletteljesítménnyel is járhat. Ennyi!:)))
	
SKrisz10-02-2005 08:22:23 // 1274
	Szerencsétlen autó? Hogy lehet ilyen koszos egyFerka?:PPPP
	
Ollah10-02-2005 08:22:05 // 1273
	Okés! ;)
Mikor jársz erre? :)
	
Ollah10-02-2005 08:21:40 // 1272
	Hohó, én is Krisz mellett foglalok állást, csak még kérdezek is! :PPP
A 147 GTA kompresszor jó példa, de kíváncsi lennék, mennyit bír futásteljesítményre. Én is tudom jól, hogy túl vannak méretezve a motorok rendesen, hiszen anno érdeklődtem eleget turbósítás témában. Azt is tudom, hogy egy szívó motorra ráapplikált 0,3-0,4 baron töltő turbó mellé nem kell komoly változtatásokat eszközölni. DE! Ez meddig bírja anélkül, hogy súlyos dellákat kelljen rákölteni motorbeszarásból kifolyólag? :))) Teccikérteni? Az rendben van, hogy van a V6 TB moci, ami valszeg tényleg egy qrvajó konstrukció, hiszen Alfa és V6. :) Azt is elhiszem, hogy kb. 65%-os kihasználtságon fut és adja le a 201 LE és 280 Nm teljesítményt. A kérdésem mindösszesen annyi, ésszerű dolog -e ezt az arányt mondjuk 80% fölé tolni, ha utcai használatra alkalmas autót akarok, nem pedig versenyre készülök. És hozzátenném: rohadtul nem értek hozzá, csak kíváncsi vagyok. :) Nekem az is jó, ha valaki ajánl egy könyvet elolvasásra, amiből mindez kiderül, és akkor békénhagyom a nagyérdeműt.
Apropó! Láttam a duen.hu-n pár hete egy "Alfa- és Lancia motorok tuningolása" (vagy mifene) c. könyvet. Le is csaptam volna rá, de valami 30 pénzt kértek érte... :(
	
SKrisz10-02-2005 08:21:31 // 1271
	Ollah!
Úgysem tudom leírni a dolgokat, mert mire befejezek egy gondoltatot, már hülyeség az eleje! Üljünk le valamikor egy bambi mellé (mostanában:))) és jól megbeszéljük a dolgokat! OK?:)
	
Ollah10-02-2005 08:12:31 // 1270
	Komolyan, mint a matchboxok az üvegkalitkában... "És az ablakon kinéz egy Ferrari, gyerekek!" :)))
	
Szilárd09-02-2005 20:28:13 // 1269
	
	
VinceP4 (Il capitano)09-02-2005 20:26:51 // 1268
	Azt elhiszem még életemben nem láttam Ferrarit, "csak" egy Murtielagot itt a Hungárián. Az se semmi, még akkor sem, ha már OFF-os.
	
Szilárd09-02-2005 20:22:26 // 1267
	Ha hallottad volna a hangját,amikor ment szerintem nem a rendszám érdekelt volna.
Előszőt mögöttünk jött,de előre engedtük:)))
	
VinceP4 (Il capitano)09-02-2005 20:20:13 // 1266
	Nem vagyok babonás, de az a randszám egy kicsit meredek.
	
Szilárd09-02-2005 20:19:25 // 1265
	
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
0
		Guests0
388
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?



