Forum >> GTV-GTA

Seriff17-01-2010 19:03:01 // 79914
Nemszép :(
Seriff17-01-2010 19:02:45 // 79913
Nézd meg a hahun a hófehérkét, nagyon baba szerintem. Ahogy mondod, rendes tisztességes ótó :)
Az újabbakkal sincs semmi bajom, csak nem vennék pénzért olyat :))
KGBMAN17-01-2010 18:59:37 // 79912
Valamikor még a Volvo is gyártott autót....
KGBMAN17-01-2010 18:51:47 // 79911
Nekem valahogy így nézett ki a cucc amikor először szétrobbant:
Seriff17-01-2010 18:48:39 // 79910
Igen, egy hófehér óriás ;)
KGBMAN17-01-2010 18:45:34 // 79909
Jaaaa.. Egy öreg páncélautóra gondoltál :))))
Seriff17-01-2010 18:44:12 // 79908
Nem olyantot, mint a Te 300 lovas állatod, Te :))

Keresési kritérium az volt, hogy min. 20 éves legyen. Azokat sokkal jobban szeretem :) Inkább egy olyan gyárihoz közeli állapotban, mint egy újabb szétrúgva.
KGBMAN17-01-2010 18:42:29 // 79907
Na én olyat soha többet.. :)))))
Seriff17-01-2010 18:38:17 // 79906
Egy régi Volvo :D
KGBMAN17-01-2010 18:24:24 // 79905
Mi volt az? :)
Seriff17-01-2010 18:21:14 // 79904
Nekem nem nyári, max. téli alternatíva kellene. Ki is néztem egyet, de hál' istennek észhez tértem ;)
KGBMAN17-01-2010 18:08:29 // 79903
Inkább egy spidert vegyél mellé, amolyan nyári alternatívának :)
Seriff17-01-2010 17:50:23 // 79902
Kösz a tippet, akkor megveszem második GTV-nek, elvégre a belseje más színű, meg a felni is. Hmm :D
KGBMAN17-01-2010 17:41:02 // 79901
Fémgőzölést adsz neki majd rákötöd a 12 voltot :)))))))) Máris elektromos :)
Seriff17-01-2010 17:39:49 // 79900
A hátsó elektromos ablakokat azért megnézném... :)
Seriff17-01-2010 17:37:50 // 79899
Diffitörésmentesjónapot! :)

Megtaláltam a kocsim alteregóját a használtatón: íme.

PS: az enyém sokkal kevesebbért vihető ;DD
KGBMAN17-01-2010 17:14:43 // 79898
Ha annyiért tudsz difit amennyiért mondtad, akkor már most azonnal jöhet :) De tényleg!!!
KORYY17-01-2010 16:20:19 // 79897
nem. a te 5ös váltódnak a difikupakját kell átrakni arra
KGBMAN17-01-2010 16:17:49 // 79896
Ez komplett váltó difivel, mindennel, úgy ahogy van. Még kocsiban van, most bontják az egészet. Tehát gondolom difikupak is rajta lesz, az ami hozzá való. Vagy tévedek?
KORYY17-01-2010 15:43:47 // 79895
van benne 3 szimering, a difi kupakját meg úgy is felpasztázzák.
KORYY17-01-2010 15:41:36 // 79894
felmegy csak a difinek a kupakját kell átcserélni. viszont a fogszám szerintem biztosan nem stimmel. de meg kell számolni ennyi :-) de eperben is megtudod nézni
KGBMAN17-01-2010 15:05:06 // 79893
A 156 2.5 V6 váltója az amit mondtak. Az felmegy a GTV-re? Ez ugyanaz a váltó?
KGBMAN17-01-2010 14:08:50 // 79892
Úgy döntöttem, hogy fogom a 6-os váltót, megveszem, a difit, ha a koszorúkerék fogszáma egyezik (erről van infód esetleg?) akkor átteszem az 5-ös váltóba, majd a 6-os váltóba rakok egy Q2-es difit miután szépen minden tömítést és szimeringet kicseréltek és kicserélem a két váltót. Lényegében ennyi. És lesz egy tartalék 5-ös váltóm.
KORYY17-01-2010 14:03:11 // 79891
természetesen normál difire.
KGBMAN17-01-2010 13:42:17 // 79890
Hát ez van. De ezt a normál difire vagy a Q2-re érted?
KORYY17-01-2010 13:34:56 // 79889
én a spidert 45ezerrel vettem és 90 körül tört el először a difi. de vannak olyan emberek akik már ennél sokkal többet is elmentek egy difivel. minden csak a vezetési stílus kérdése. ha egyfolytában úgy használod hogy kipörögnek a kerekek akkor hamar eltörik.
KORYY17-01-2010 13:29:48 // 79888
a v6os mocik teljesen ugyan azok, kivéve az olajpumpa. a váltó rudazatok meg a féltengelyek különböznek csak.
KGBMAN17-01-2010 13:29:25 // 79887
THX.. Akkor agyalok a 6-os váltón, amiből szépen eladom a difit (vagy átszerelem az 5 sebességesbe) és teszek bele egy Q2-es darabot. Az 5-ös váltó meg megmarad tartaléknak... :)
KORYY17-01-2010 13:26:02 // 79886
a q2 az biztosan javít. vedd meg nyugodtan. de nyugodtan belerakhatod a spideredbe a hatossal együtt.
Longman17-01-2010 13:14:03 // 79885
Szerintem a háromezres 166 váltóját nem bántaná..
Longman17-01-2010 13:10:29 // 79884
értem köszi, mondjuk nem tom a 156-166 V6 váltójánál hogy van, de pl. a 164 váltójára simán gyári felfogatási pontra kerültek a 155 V6 bakjai mert mindennek megvolt a helye a házon amin akkor nagyon meglepődtem, a féltengely kihajtás a diffi házzal együtt szintén ment a 155 ről, és nem kellett faragni semmi.
A váltórudazatot már kellett, mivel eredetileg bowdenes volt és azt kellett rudazatosra alakítani.
De akkor azt mondod mondjuk a 156 V6 6-os váltója simán felmegy a 164 V6 mocira?
KGBMAN17-01-2010 13:05:45 // 79883
Nekem többen is mondták, hogy a 6os váltót szét fogja szaggatni a 12 szelepes 3 literes nyomatéka. Asszem Te is bólogattál rá.
KGBMAN17-01-2010 13:04:37 // 79882
Namost akkor arra nem válaszoltál, hogy a Q2 az javít-e az ilyesmin, vagy Te is csak hallottad valakitől, akinek a szomszédjának a sógorának a chates haverja látott már olyat, aki ismert olyat aki ezt hallotta :)))
Ha javít a helyzeten a Q2, akkor nem érdekel mibe kerül, mert évente egy difi utcai használatban nekem kicsit sok. Akkor 1x veszek Q2-t és nyugodtabban alszom.

A 6os váltóhoz, hogy be lehessen rakni az 5ös helyébe akkor a kupakon kívül mi kell még? Mármint ez is GTV-ből van meg az is...
KORYY17-01-2010 12:12:52 // 79881
persze a motorra simán felmegy csak a féltengelyekkel meg a váltótartó bakokkal nem párosítható össze, ja meg a váltó kulisszával sem
KORYY17-01-2010 12:10:56 // 79880
a 164es az még "igazi" alfa, annak a váltója nem megy be a gtv-be, 156-166 simán, csak a difinek a kupakját kell átrakni, mivel azon van nekünk ott egy bak.
KORYY17-01-2010 12:08:46 // 79879
törött difidarabokból van pár kilóval, de a legérdekesebb ez volt annak idején. hármasban történt terhelésen kb. 6500as fordulatnál látható hogy ledobta a végét a váltóháznak illetve még középen is kettétört.

a képen az látható hogy a hatos váltó csak a két végén van megcsapágyazva. a túl hosszú ferde fogazású tengelyek ellentétes irányban feszítik szét a váltóházat, ez elkezd megnyúlni majd egy idő után eltörik a túl nagy terheléstől. persze ehhez kell némi teljesítmény is. a mostani gta váltóm is már régóta utolsó perces, aki hallotta már a hangját mind szörnyülködött.
az ötös váltó a hatostól abban is különbözik hogy a külső csapágyazás nem a hatodikon kívül hanem a 4.és a 5. fokozat között van és rövidebbek is a tengelyek benne.
Longman17-01-2010 11:53:26 // 79878
Szia, ez igaz pl. 164 ből származó 3.0 24V motorra is? Mármint a 6os váltó kérdése..
KORYY17-01-2010 11:47:32 // 79877
a hatos váltót nyugodtan berakhatod magadnak, csak a difinek a kupakját kell átcserélned.
KORYY17-01-2010 11:44:07 // 79876
a ferkák szárazkarteresek és ott elég sok mérnök gondolkozott azon hogy a hűtés megfelelő legyen, a jani barátom berakott a 360ba egy diffúzort és már attól túlmelegedd úgy a motor mint a váltó.
KORYY17-01-2010 11:40:57 // 79875
a q2 csak pénz kérdése :-)
KGBMAN17-01-2010 11:26:33 // 79874
Igen, valahogy úgy kéne megcsinálni, hogy méretre vágni, szabni, stb. aztán olyan szellőzőket belerakni mint a ferkákon van. majd kitalálom mi lesz, eklőbb legyen jó a vas.
Piritu - 1.000.00017-01-2010 11:24:45 // 79873
Vannak szellőzők, ahol a levegő be tud menni :-)

Cserébe párszor már megóvta a motor alját a jó magyar utakon.
Amúgy az egyik hivatásos "profi" szerelő annyit tanácsolt, hogy a belső oldalát ne hagyjam csupaszon, hanem valamit tegyek rá, hogy a motor melegét ne tükrözze vissza. A gyárin is van valami izé.
Egy másik meg azt mondta hogy 2,0-től nagyobb motor esetén meg kellene oldani a váltó hűtését egy lyukkal vagy csővel, de ez engem nem érint :-)
KGBMAN17-01-2010 11:21:19 // 79872
Az oké, hogy jó lenne bele, de ez a 2ik törött difim 3 és fél év alatt. MITÖBB!! 1 éven belül. Azt mondják (és ha jól emlékszem anno azüveg átvételnél Te is azt javasoltad) hogy tegyek bele Q2 difit és az jóval erősebb lesz, sokat javít az ilyen váltótörési problémán. Nem versenyzek vele, de azért a 3.0 V6 és a kevlárkuplung ad rendesen a difi-váltó párosnak. A váltó bírja, a difi sajna nem. Amúgy most ajánlottak 60ért egy 6-os váltót difivel mindennel együtt. De mivel anno erről is beszéltünk és arról volt szó hogy az 5 sebességes nekem jobb, így maradok ennél. Csak keresek bele egy Q2 difit.
KORYY17-01-2010 11:16:03 // 79871
szerintem ne erőltesd azt a takarót, az kis menetszél ami ott keletkezik a motor meg a váltó alatt szerintem direkt jót tesz, ellenkező esetben mindennek elég melege lesz
Piritu - 1.000.00017-01-2010 11:13:52 // 79870
Nem gyári van fenn, hanem egy eredetileg 147-re készített kisipari cucc lett átalakítva. Amikor odamentem felpróbált a fickó vagy 3 félét és azt szerelte fel, amin a legkevesebbet kellett átalakítani. 2 órába tellett.
KORYY17-01-2010 11:13:12 // 79869
csak a difi bele szokott eltörni. jó esetben 15perc alatt lehet cserélni. a bontott is simán jó csak lehetőleg 145-46 dizel vagy 1.6os benzinesből legyen. azok a motorok nem annyira erősek hogy használtan nagyon viseltesek legyenek. bontottban max 5 ropiért szerintem kapsz is.
KGBMAN17-01-2010 11:10:23 // 79868
És erre a Q2 megoldást jelent? Szerintem nálam is ez lehetett a hiba oka..
KGBMAN17-01-2010 11:06:52 // 79867
Hacsak nem döglött meg a koszorúkerék is, ami viszont esélyes :((((
KGBMAN17-01-2010 11:06:03 // 79866
Csak a Tiédre gyárilag is van, az enyémre és a többi V6-ra tudtommal nincs. De majd most lesz, valamit kitalálok.
KORYY17-01-2010 11:05:06 // 79865
elég sok difi meg egy elég meleg váltótörésen vagyok már túl. a normál difit az tudja nagyon tönkretenni hogy mész a sz**os csúszós úton kipörög az egyik kerék, a difi ekkor vadul az egyik irányba forog, majd hirtelen megtapad a kereked. na ekkor vagy az ellenkező irányba kezd forogni vagy éppen megáll. ez akkora pofon neki amit mivel igen csak alul van méretezve nem sokáig bír ki
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.