Forum >> Spider

Piritu - 1.000.00008-11-2017 20:23:33 // 5112
GTV - 916 workshop manual page..
... csak hogy nektek ne kelljen 10 dollárt fizetni érte....
bedecsSP04-11-2017 00:42:48 // 5111
Ezt és egy heti munkát sikerült összehoznom pedig csak a törött üvegbutát szerettem volna kicserélni :-)
Piritu - 1.000.00031-10-2017 22:30:31 // 5110
Gyöngyház fehér volt a színe. Nem biztos, hogy kifizetném a felárat érte.

Ettől függetlenül egy Alfa emblémával az orrában komoly csábítás lenne...
Zselé31-10-2017 20:22:02 // 5109
Én is beleültem egyszer, és tényleg nagyon szűkös! Azért egyszer meghajtanám...
Forsberg31-10-2017 18:56:25 // 5108
Szerintem is nagyon jó, pont ebben a színben tetszik a legjobban. :)
Piritu - 1.000.00031-10-2017 18:07:25 // 5107
OFF
Amíg a Giuliettára vártam megnéztem az új Mazda féle Fiat 124 Spider-t.
Szerintem királyul néz ki, csak nagyon kicsi az utastér.

Soha többé nem fogok panaszkodni a Pók/PHuBi pakolási lehetőségeire.Itt az ülés mögött semmi sincs:-(
Mondjuk az ára se piskóta...
ON
Piritu - 1.000.00029-10-2017 19:22:44 // 5106
Ja, meg maradt egy középkonzolom is:

Szintén tálca...
Piritu - 1.000.00029-10-2017 19:18:21 // 5105
Ma rovancsot tartottam a garázsban és találtam egy benzinszűrő készletet. Anno le akartam cserélni a teljes cuccot, de már nem került rá sor.
A cucc:
- új szűrő + 4 tömítés

- bontott tartóbilincs

- bontott benzincsővégek (2 a szűrőre, 2 a csövek túlsó végére)

- gyári új csavar a benzincső rögzítéséhez a szűrőre

- gyári új tömítések mindkét végére


Akinek kell elviheti egy tálca normális sörért.
Mike.28-10-2017 17:47:06 // 5104
Én próbáltam szélfogó nélkül, úgy szinte zavaró az autózás olyan szél van. Kivéve , ha tengerparton páváskodik az ember, ott lépésben elgurulni tök jó háló nélkül is. Autózni viszont kell a szélfogó. Ebből próbáltam mind a két fajtát, nagy különbség nincs köztük, 90 ig tök jó mind. Ennél nagyobb tempónál már van huzat, szélzaj bőven, 160-200 közt már bizsereg a fejbőr is.

Csináltam pár fotót, hogy az enyém miként lett megoldva.
Itt látható a felfogatás, szóval nem igazi bukócső ez.. Fúrni nem kell, passzol a meglévő lyukakhoz.


Én kárpitossal csináltattam egy textillel bevont bútorlapot (sajnos a nap már kiszívta, elvileg fekete volt) Látható milyen egyszerűen van megoldva.

és az is, hogy csukott állapotban ebből a felfogatásból semmi nem látszik..


viszont ez alá nyugodtan lehet cuccolni, és nyitott állapotban is ott hagyni mert nem lehet hozzáférni. Főleg nyaraláskor jön jól a plusz hely. (mi sátorral és minden hozzávalóval kempingezni is elmentünk vele a garda tóhoz, minden befért.)
bedecsSP24-10-2017 20:42:05 // 5103
Koszonom a velemenyeket. Most marad a gyari van mas szepiteni valo meg! :-)
Mike.24-10-2017 07:24:41 // 5102
Nekem ilyen van. Szerintem teljesen jó.
A bukócső csak dekor, 2*3 csavar tartja.
Rohodi Mihály24-10-2017 06:58:42 // 5101
Amit Piritu irt, full igaz + a kutyu cirka hatastalan a szel szempontjabol. A szelterelo nem fuggolegesen kell alljon.
Piritu - 1.000.00023-10-2017 23:29:39 // 5099
Az egyik autóban volt ilyen, amit a nyáron megnéztem.
Elég amatőr hatása volt, ráadásul a tartó rekeszt sem lehetett használni miatta.
A hagyományos sokkal jobb megoldás a szélmentesítésre.
Borulókeretként meg szerintem semmit sem ér, nincs tartása annak a résznek, ahová fel van csavarozva.
bedecsSP23-10-2017 23:09:07 // 5098
Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata ehhez hasonló szélfogóval?

https://www.cabriosupply.com/anti-roll-bars/alfa-romeo/alfa-romeo-spider-916-roll-bars-with-wind-deflector-1995-2005



Köszönöm
Péter
Piritu - 1.000.00023-10-2017 12:18:25 // 5097
Ahogy nézem a szervizkönyvet a tetőnyitó nem egy egyszerű szerkezet:
Piritu - 1.000.00019-10-2017 13:32:56 // 5096
Nálam rövidebb a téli álom, de még sose volt indítási problémám. A megromló benya csak elméleti kérdés.
A kisgépeknél jobban előjön - mint ahogy Erhard is írja - képes belekocsonyásodni a porlasztóba.
Egy ideig volt áramtalanítóm, de kikötöttem, mert nem tetszett és nem is kellett. Mindig kiszedem az akkut és behozom a belső garázsba, ahol melegebb van. Ráadásul ahányszor beülök a Giu-ba rálátok, hogy minden rendben van-e.
Piritu - 1.000.00019-10-2017 13:28:03 // 5095
A Brera Spiberét nem tudom, de az 159 szülemény, tehát nagy valószínűséggel műanyag. A GTV Spider-é vas.
Willy19-10-2017 07:43:21 // 5094
Eddig nálam több, mint 6 hónapot állt minden télen. De tavasszal mindig könnyen és elsőre indult, nem volt semmi probléma. Kevés prémium üzemanyaggal szoktam letámasztani.
Most még valószínű fogok vele menni egy kört, de már benne van az OMV prémium negyed és fél között valahol.

A keréknyomást én is 2,7-2,8 körülire lövöm be. Szerencsére egész évben garázsban van, egy használaton kívüli lepedővel letakarva. Az enyémben van Zé-féle áramtalanító kapcsoló, így az akkusarut nem szedem le, viszont néha rácsatlakozom a csepptöltőt.
Piritu - 1.000.00018-10-2017 22:22:28 // 5093
A biokomponens romlik meg. Talán az OMV prémiumában nincs ilyesmi.
Erhard 242 (Pure Energy)18-10-2017 22:13:56 // 5092
Az a baj hogy fél év után nem lesz jó a benya, legalább is a fünyirom nem indult tavasszal, kiöntöttem belöle ami volt a 4 lityos kézi tankban az is leves lett elmentem ujat tankolni azzal meg pocroff
jandibandi18-10-2017 22:08:25 // 5091
A mol szerint az evo neo 100, az 6 hónapig benzin. Az új spider gvt tankja nem műanyag?
Piritu - 1.000.00018-10-2017 21:22:49 // 5090
Minden híreszteléssel ellentétben a TS tankja nem 70 literes csak 60. Furcsa mert a könyve nem is említi, hogy létezik 60 literes verzió. Kalibráltam is: klatty
Zselé18-10-2017 21:04:15 // 5089
70 literes a tank, olcsóbb egy bontott, mint teletankolni... :DDD
Piritu - 1.000.00018-10-2017 21:01:34 // 5088
Valahol azt olvastam (és ebben a régi autókat feltámasztó filmek is megerősítenek) hogy az üres tank növeli a belső korrózió esélyét.
Bár ennek ellentmond, hogy a 20 éves Pók tankja belül olyan volt mint az új. Mondjuk kosz se volt benne...
Zselé18-10-2017 20:19:27 // 5087
Szerintem nincs sok gond az üres tankkal... én idén is így teszem el. Egyebekben a Te gyűjteményedet vettem alapul :)
Zselé18-10-2017 20:18:14 // 5086
Ezt legközelebb meghallgatom, nagyon kíváncsi vagyok!
Piritu - 1.000.00018-10-2017 19:04:55 // 5085
Tekintettel arra, hogy holnap szeretnénk még egyet kerülni PHuBi-val, beszereltem a mélynyomót. Már csak a vezetékeket kellene elrejteni, de azt majd télen. A lényeg hogy szól és királyság van :-)
Piritu - 1.000.00018-10-2017 18:48:22 // 5084
Lassan itt az idény vége. Ki hogyan teszi el télire a vasat?
Anno
összeszedtem a német használatija alapján pár dolgot.
Eddig majdnem üres tankkal tettem el télire a biokomponensek miatt. Az idén azon gondolkodom, hogy telerakom olyan benyával, amiben nincs bio.
Tudtok segíteni, hogy melyikben nincs?
Piritu - 1.000.00015-10-2017 09:13:04 // 5083
A Stelvio Bormio felé vezető oldalán, valahol errefelé
Robiza15-10-2017 08:42:14 // 5082
Hol készült a spider-es fotó Piritu cartárs?
Piritu - 1.000.00014-10-2017 21:31:20 // 5081
Azt hiszem megtaláltam a megoldást zene terén a Spiderbe :-)
Rohodi Mihály09-10-2017 10:04:51 // 5080
Én is találtam, a fiókomban :-) csak ez kicsit másképp néz ki kívülről, de gyanítom a 2 féle külső kinézet azt is takarja, hogy belül 2 féle fogaskerék lehet.

Piritu - 1.000.00008-10-2017 22:52:00 // 5079
Jóccakát mindenkinek!
Piritu - 1.000.00008-10-2017 20:11:20 // 5078
W.07-10-2017 18:07:00 // 5077
Ha valakit érdekelne: https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/spider/alfa_romeo_spider_2.0_ts-12085123
Willy07-10-2017 16:42:59 // 5076
Nem, végül a műanyag fogaskerekes tipp után nem estünk neki feszítővassal. :)

Igen, az a múltkori leírás is elég hasznos hogyha valami véletlen folytán nem működne.
Piritu - 1.000.00005-10-2017 18:57:30 // 5075
Végül sikerült kinyitni?

Még csak pár hete "élünk együtt" de már most ismerek pár praktikát, hogy elkerüljem az ilyen eseteket. Alapból elég elolvasni a használatit is...
Willy05-10-2017 17:07:17 // 5074
Én beszélgettem vele, a műanyag fogaskerék kopását mondtam, hogy típushiba. De mondta, hogy az lett cserélve és fém fogaskereket gyártatott hozzá.

Amúgy aznap makacsolta meg magát a tető, előtte még jó volt. :)
Piritu - 1.000.00005-10-2017 16:56:13 // 5073
"mert szeretné lenyitni de nem működik." - Nekem furcsa ez a hozzáállás. Ha tudom, hogy rossz, megcsináltatom, nem használom és világgá kürtölöm hogy rossz...
Sokban hozzájárul a márkáról kialakított képhez.
BrianPapa05-10-2017 16:13:42 // 5072
Köszönöm srácok, a biztatást! :)
Tatabányán nincs motor, DZ szervizeseknek sincs, de közben rájöttünk, hogy mi okozhatta a fogaskerék halálát a motorban, mivel jelenleg reggel óta tudom használni megint kis megkötésekkel.
A fedélzárásnál a mikrokapcsolók is gyengélkednek, ezért, ha a középső gombbal teljes programmal mozgatom valahogy túlpörgeti, nem állítja le időbe a fedélnyitó motort. A bowdeneket egy ici-picit lazábbra hagytuk, de még annyira, hogy behúzza és a vezető ülés mögötti nyitógombokkal nyitogatom kizárólag. Így "fél automata", de legalább működik. Ettől függetlenül a szénkefe szerintem haldoklik, mert még üresben még elviszi, illetve így lazább bowdennel is még egy darabig. Remélem :)
Rohodi Mihály05-10-2017 13:12:20 // 5071
Szerintem nagyon jó választás a cabrio mezőnyben a Spider, örök, és jellegzetes forma.
A szóban forgó motor 2 cikkszámon volt elérhető gyáriban:
60621817 és 60630546. Már egyik sem szállítható sajnos.
Eredeti listaáruk 126.500 és 167.000 Ft volt.
Én is letároltam egyet, hátha szükség lesz rá 20 év múlva... Imádom, hogy elektromos a tetőm, volt manuálissal is az előzőm vagy 4-5 évig, de nagy királyság, hogy nem kell kiszállni a ki-be csukáshoz.
Forsberg05-10-2017 09:02:15 // 5070
Kellemes és nagyon látványos az automata, ha működik. Bénább kézzel nyitni, de az a "motor" megbízhatóbb. :)) Ezek nem fiatal szerkezetek és szépen fáradnak is. Rákóczi Feri az azzal kezdet az AC-n, hogy ért-e valaki a tetőhöz, mert szeretné lenyitni de nem működik.
Piritu - 1.000.00005-10-2017 08:56:07 // 5069
8 évig manuálisom volt, ahhoz képest királyság az automata. (A nagy parkolókban pl. jelentős nézőseregre lehet számítani vele.)
Úgy vagyok vele, hogy néha rendbe kell tenni, aztán működik. Előbb-utóbb a ponyvát is cserélni kell...
A ritka használat miatti mikrokapcsoló "bejáratáson" már túl vagyok.
Már készülök a felújításra, egy-két év aztán nekiugrok. Addig is gyűjtöm az infókat. Az elmúlt pár hsz-ben is többet lehetett találni, mint eddig az összesben...
Willy05-10-2017 07:51:53 // 5068
Ha esetleg a szénkefe a baj, akkor tudsz bele venni bele való szénkefét a Kelle Famíliánál.

Persze előtte érdemes szétszedni a motort és vinni a mintát a méret miatt. Ha ügyes vagy magad is meg tudod csinálni, vagy ha van ismerős aki csinált már ilyet akkor házilag is megcsinálható. Igazából 1 forrasztás az egész. Na meg vigyázni szétszedésnél a rugóra nehogy elrepüljön.

Ha pedig maga a villanymotor szar akkor azt is fel tudják újítani a Kellénél. ~15K magassága lehet.
Forsberg05-10-2017 07:06:48 // 5067
A lentieket (is) olvasva, nagyon nem bánom, hogy manuális a tető a kocsimon.
Piritu - 1.000.00005-10-2017 06:34:21 // 5066
Phon, olaszautobonto.tu (Tatabánya), érdi bontó hármast kérdezted már?
Én azért megkérdezném az újat is, néha meglepően jó áraik vannak a gyári alkatrészeknek.
BrianPapa04-10-2017 23:00:19 // 5065
A fogaskerekes ember száma: 06204328187 - 6. kerületben van az Andrási út közelében a Vörösmarty úton a 43 szám alatt a 3. emeleten. Én is csodálkoztam, hogy van egy gépműhely a harmadikon, de van. :) A bovdent is már kicseréltem, azt is leírtam a mondókámban, itt is örök barátságok születtek bovdengyártó szakemberekkel. Konkréten ezerötszáz azaz 1500 Ft-ból megoldották. Ez-ez ez a bajom nem nagyon találok sehol komplett motort.
Piritu - 1.000.00004-10-2017 22:23:48 // 5064
Jóccakát mindenkinek!

(Az első hágónk, 809 méteren.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.