Forum >> Sprint

Scott08-02-2006 22:19:05 // 1373
Előgyújtás szabályzás persze, hogy van : az elosztóban lévő röpsúlyok, ford. szám függvényében, igaz eddig ezekről nem beszéltem :)
Scott08-02-2006 22:16:01 // 1372
Közben én is érdeklődtem. Okosabb nem lettem, viszont azt a választ kaptam, hogy semmi jelentősége nincs a harmadik vezetéknek :)
Whiteskull08-02-2006 22:11:19 // 1371
Annyira nem értek hozzá, de ha azt egyszer odatették, akkor valószínűleg dolga van ott. És most van előgyujtás szabályozásod?
Face08-02-2006 22:06:53 // 1370
De, anno aszondta a cuccot kikötötte, és hogy Ő nem talalált róla semmi dokumnetációt.(csakugye benthagyta kikötve, és ott az a fránya fehér vezték) :) Amúgy egy villanyász jóbarátom szerint, aki megnézte a kapcsrajzot a maunalbol, ez egész lényege h van egy motorhőmérseklet szenzor ami aszerint nyit v zár h milyen a motor hőmerséklete.Tehát ha hideg a motor, zár--> relé behúz-->fehérkábelt (2. jelado jele) közösíti a kék és barna kábellel--> vmi valtozik az elektronikánál--> változik az előgyújtás --> gazdaságosabb üzem?-könynebb hidegindítás?... Mondjuk ez megmagyarázná h miért kell mindig csutkára húzott szivatóval indítani+ pumpálni a gázt a masinánák hideg indításkor.. ha téynleg ki van kötve.. és nincs a vákumos cucc az elsztofedélnél, és folyamtosan olyan a gyujtás mintha üzemmeleg lenne a motor... Szerintetek?
Whiteskull08-02-2006 20:20:01 // 1369
Face! Nem Pinki75-től vetted a kocsidat?
Üvegtigris08-02-2006 12:51:53 // 1368
Szerintem nem hülyeség amit mondasz, bár én sem tudom.
Scott08-02-2006 12:27:11 // 1367
Nem állítom 100 %-ra, hogy a két jeladó egy időben adja a jelet. Sőt, ha jobban belegondolok nem is lenne értelme. Sajnos infót nem találtam, de némi logikai következtetéssel a következőre jutottam: Ugyebár a két jeladó célja, hogy helyttesítsék a vákuumos szabályzást, ami terheléskor módosítja a gyújtást. A korábbi rajzodnál írtad, hogy a karbiknál vannak ismeretlen érzékelők. Szerintem azok a folytószelep nyitásának mértékét figyelik. Minnél jobban nyitva vannak a folytószelepek , annál nagyobb a terhelés és ezen érzékelők jelei alapján hol az egyik jeladó, hol a másik jele jut el a trafó elektronikájához így módosítva az éppen szükséges gyújtás jelet. Igy ugyanaz a működése, mint a vákuumdobnak a vákuumos elosztónál. Erre tudok gondolni, de lehet hülyeséget mondok :)
Face08-02-2006 10:20:43 // 1366
Köszi ha utánanézel! Ennél részletesebb kapcsrajz sajnos nem létezik, ez a gyári szervízmanualból van, angol nyelvűm csak a Haynes manualomban van, az meg még ennyire sem részletes... Mindenesetre lefordítottam a német szövegeket rajta, hátha ez segít :))) Szóval az én olvasatomban a relék müködéséből kiindulva vmi olyasmi történik h amikor a relé kapcsol akkor közösül a harmadik vezeték mindkét vezetékkel ami az elektronikára megy.Csak azt nemértem minek, föleg hogyha egyszerre megy rajtuk a jel ahogy írod...ha nem lennék itthon betegen már tegnap kimentem volna a garázsba szétkapni az elsoztófedelet és meglesni ezt dupla jeladót.... :))) Még bb18 mesterben is bízom, hátha erre jár és tud mondani nekünk vmi okosat a témában.. :)))
Scott07-02-2006 22:19:30 // 1365
Amúgy látni kéne az autódat, élőben könnyebben ki lehetne okoskodni :)
Scott07-02-2006 22:10:45 // 1364
Őszinte leszek. Mint ahogy írtam ilyen fajta elosztót ( dupla jeladós ) csak Sprintekbe raktak ezért ugyan volt már a kezemben de, sajnos én sem tudom hova menne a harmadik vezeték. Nézegettem a kapcs. rajzot, amit beraktál és abból is egyértelműen látszik, hogy ez csak egy plussz szenzorhoz mehet, azaz a valódi gyújtásba nem szól bele. Egy szó mint száz, ezt ne kösd be sehova, a lényeg, hogy a trafó elektronikájához csak a két vezetéknek kell mennie. Amúgy a két jeladó elvileg egymással szemben van, azaz mindkettőben egyszerre generálódik a jel, ergo tök mindegy melyik jelét küldöd tovább, de ha közösíted a két jelet, abból sem lesz baj. Megpróbálok utánanézni hogy gyárilag tényleg mire használták az azon jövő jelet. Nincs esetleg egy részletesebb kapcs. rajz ? Leginkább angol nyelvű, mert a német az nem az erősségem :))
Whiteskull07-02-2006 21:41:13 // 1363
Egyébként ez a gyujtástéma jó indok volt rá, hogy meglátogassam a műhelyben. :))
Whiteskull07-02-2006 21:40:22 // 1362
Akkor most megnyugodtam. :)))
Face07-02-2006 21:39:00 // 1361
Mert az egy kivül földelt vastag vezeték, abban két kábelke fut az tuti!Egy ilyen nagy gumi boritás van a végén védelemként ahol rácstalkozik az elektronikára ezért nem látod a dupla csatlakozást (nekem amugy ez sincs rajta :) ) erről már láttam képeket. :)
Whiteskull07-02-2006 21:33:39 // 1360
Nincs mit, de én tényleg csak egy vezetéket láttam a megszakító és az elektronika között. :)))
Face07-02-2006 21:31:25 // 1359
Ez lesz az!!! Te vagy az én emberem!Pont ez a harmadik vezeték érdekelne!!! Nézd meg léci az 1317 és 1319-es hozzászólásaimat itt a topikban és mondj vmi okosat!!Hova kössem ennek a vezetéknek a másik végét? Vagy akár mailben ha hosszú lenne!Taníts mester, szertném megérteni ennek a 3 veztéknek a pontos funkcióját! :) Előre is naon köszi!!! Whiteskull, neked meg köszi h megnézted!
Scott07-02-2006 20:38:01 // 1358
Egyébként az öszes karburátoros boxernak végletekig egyszerű a gyújtása ( ahogy leírtam ) :))
kando.07-02-2006 20:36:40 // 1357
Hall-cellás jeladó van benne ? :))
Scott07-02-2006 20:35:18 // 1356
De hogy teljesen az elején kezdjük : Az olajpumpa forgatja az elosztót. Az elosztó tengelyén van egy négy ágú forgó rész ( ezt jól megaszondtam ), ami fixen forog az elosztó tengellyel. Ahogy forog az elosztó valamelyik ág mindig elhalad a fix jeladó előtt így abban ilyenkor egy mágneses impulzus generálódik, ami a kábelen keresztül eljut a trafó elektronikájához. Innen a folyamatot már leírtam. Amúgy a jeladóból két vezetéknek kell menni az elektronikához. Néhány Sprint modelnél olyan elosztó található , ahol nincs vákuumos előgyújtás szabályzás, helyette két impulzos jeladó van ( a vákuumdobos elosztóknál csak egy ) . Ezeknél 3 vezeték jön ki ( a két jeladó miatt ).
Whiteskull07-02-2006 20:34:31 // 1355
Hát én is ezt akartam írni, de te sokkal szakszerűbb voltál. :)) Vedd figyelembe, hogy én "csak" egy pályaelhagyó dízelmozdonyszerelő vagyok. :)))))
Scott07-02-2006 20:23:27 // 1354
Már hogy a fenébe ne lenne elektronika a gyújtótrafónál. Az elosztóban van egy impulzus jeladó, amiből megy egy kábel a trafó elektronikájába. Ez az elektronika ( azért vicces ennek nevezni :) a megfelelő impulzusok alapján "vezérli" a trafót, hogy mikor jelenjen meg a szekunder körön a nagyfesz jel, ami visszamegy az elosztó fedelébe onnan pedig a rotoron keresztül a megfelelő gyertyakábelen a megfelelő hengerhez. Nagyon leegyszerűsítve el is mondtam az egész gyújtás rendszert :))
Whiteskull07-02-2006 17:33:07 // 1353
Megnéztem. Igazad van. Van alatta valami kütyü. :))) Három madzag jön ki belőle. A fehér a trafó + polusára megy, a zöld-fekete a trafó - polusára megy, a vastag világoszöld, pedig a megszakítóra megy.
kando.07-02-2006 16:02:44 // 1352
Akkor könnyen javítható :))))
Whiteskull07-02-2006 16:02:11 // 1351
Bár szerintem a gyújtótekercs alatt nekem semmiféle elektronika nincs. De lehet, hogy tévedek, és csak eddig nem tünt fel. :)) Kb. azon a szinten van az eletronizáltsága, mint a jó kis zsiguliknak, és nagypolszkiknak. :))))
Whiteskull07-02-2006 15:59:42 // 1350
Megnézem
Face07-02-2006 15:58:53 // 1349
Igazából az a relés szarság már mindegy is, csak az érdekelne h nálatok h van megoldva.Az elosztófedélből lóg egy csatlakozó amire mennek a kábelek a gyujtótekercs alatti elektronikáról(W,G kimenet kék+barna vezték).ez a csati érdekelne, h nálad pl ez csak 2 polusú vagy szintén 3? Ha 3 akkor mi van a harmadik polusán és hova megy a 3 vezeték?Megtudnád nézni esetleg?
Whiteskull06-02-2006 22:21:22 // 1348
Belsejét is légyszi! :))))
AdamV606-02-2006 22:16:29 // 1347
sztem meg...de holnap csinálok róla képet mindenhonnan és akkor Te/Ti is látjátok hogy mi a helyzet vele.... most mennem kell..... hali...
Whiteskull06-02-2006 22:13:47 // 1346
A két oldalsó csomagtérszellőző kopoltyú is meg van?
AdamV606-02-2006 22:12:31 // 1344
na....helyes...ha megkeresnek és van a vasba akkor rárepülök még a héten..:)))))
Whiteskull06-02-2006 22:10:49 // 1343
Hát Gery83-nak is kellett ajtó alkatrész, meg valaki zöld (vagy barna)üveget keresett.
AdamV606-02-2006 22:07:47 // 1342
Mondta a srác hogy ha nem kell nekek akkor elviszi bontóba.....tehát jó lenne ha lennétek egy páran... :))))
Whiteskull06-02-2006 22:05:44 // 1341
Hát jó lenne, ha összejönnénk páran.
Whiteskull06-02-2006 22:04:01 // 1340
Hát sajnos (vagyis hál istennek) az enyémbe ilyen bonyolult elektronikai dolgok nincsenek.
AdamV606-02-2006 22:03:35 // 1339
olyan 86/87 körül lehet... megvannak a lámpák....
Whiteskull06-02-2006 22:02:27 // 1338
Hátsó lámpák megvannak?
Whiteskull06-02-2006 22:00:25 // 1337
Melyik évjáratú lehet?
AdamV606-02-2006 20:42:31 // 1336
helló! Érdekelne titeket egy sprint? Itt van az utcában és nem használják.... kicsit hiályos: első lámpák,lökös,maszk), de amúgy egyben van... Na, most azon filóztam ogy ha van rá kereslet akor megveszem és szétbontom alkatrésznek.... Ha elegen ugrotok a kérdésre akkor megveszem és elboltolhatjuk az alkatrészeket.... Ha valakinek kell vmi alkatrész írja le hogy mi és én megnézem hogy van-e a vasba...
Face06-02-2006 20:29:27 // 1335
Srácok, senki semmi okos felvetés az én kis problémámra..? :(
kando.05-02-2006 20:40:22 // 1334
Ez a link nekem nem jön elő :((
kando.05-02-2006 20:39:56 // 1333
A másik toronymerevítő valóban ér is valamit ? Tehát számít ? Kérdezem laikusként... :))
Face05-02-2006 20:37:20 // 1332
Haaat, ezek a Sprint lampak nemtul meggyozoek a 33-on... :)))
Scott05-02-2006 20:25:35 // 1331
Itt a megoldás :) 16V with carbs
bb1805-02-2006 19:05:12 // 1330
innen nézvést valami gyári vagy az közeli megoldás. vagy csak egyszerüen szépen csinálták meg. biztosan megoldhato akár hegesztett verzioban is.
Scott05-02-2006 17:28:07 // 1329
Amúgy ez egy jó kis kihívás :) Volt aki megcsinálta, kár hogy nem írnak részleteket, csak az autó adatait: 16V with carbs
bb1805-02-2006 17:16:41 // 1328
sajna igaz. akkor nem marad más mint a gyártás. nekem viszont ami volt az automban az 1.7 i. volt eredetileg ( igaz nem 16 V ) és abbol lett a karbis az sima ügy volt.
Scott05-02-2006 16:09:59 // 1327
Azért nem jó mert abban benne van a folytószelep, meg a teteje sem olyan.
A képet gt oldaláról loptam:
bb1804-02-2006 22:30:12 // 1326
és ami a karburátor és a hengerfej között van az hogy néz ki ? nem lehet hogy a felsö része már egyforma ?
pb_04-02-2006 12:12:22 // 1325
Na ezeket a képeket vártam.)
kando.04-02-2006 10:14:59 // 1324
Ennyit tanulni... Professzornak készülsz ? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.