Forum >> Sprint
a31-03-2005 14:13:55 // 123
Láttyátok feleim szümtökkel, hogy a Nagy Igazságosztónak vala igaza? :))))
Olasz31-03-2005 13:49:26 // 122
Ebbe most már jobban belegondoltam, és erre a kovetkeztetésre jutottam:
IGAZATOK VAN!!! Már emlékszem!!! Amikor Én kicseréltem külső fékesre, akkor kiraktuk a hátsó fékeket is, pont a kézifék miatt, és már beugrott, hogy az tárcsafékes volt!
Tehát a régebbi Sprint tényleg tárcsafékes! Ha vkinek nem, akko ott buherálás vóóót már vmikor...
Olasz31-03-2005 13:43:32 // 121
Az árát azé ellökhetnéd a mailemre! Hátha elkel.... :-)))
Inner Circle31-03-2005 13:40:13 // 120
Eztet írja Tim az oldalán:
Till 1985: inboardly mounted front disc brakes with a diametre of 258 mm. Rear disc brakes with a diametre of 233 mm. Independent hand brake working on common front caliper pads.
Since 1985: outboardly mounted front disc brakes. Rear drums. Independet hand brake working on the rear brake drums.
Inner Circle31-03-2005 13:35:06 // 119
Olasz, azért majd szólj rám ha aktuális lesz az 1.7 16V konverzió, mert van itthon egy ilyen motorom a garázs sarkában (kábelköteggel, komputerrel, cross member-rel) amivel nagyon nem tudok mit csinálni :-)
Olasz31-03-2005 13:32:53 // 118
Én nem tudom.... azt tudom, hogy a Sudnak van hátul tárcsaféke.
Szerintem azé dobja ki arra az adatbázis. Úgy tudom a 33-as dobféke volt hátul...
De utána szagolok a szakirodalmakban... :-)))
a31-03-2005 13:19:22 // 117
Mármint a régi Sud Sprintre...
Hátul dobfék a Sprint megjelenésével lett.
a31-03-2005 13:18:50 // 116
No :)
Nekem megvan a Nagy Haynes Manual, és az kimondottan hátsó tárcsafékeket hoz :)
Olasz31-03-2005 10:56:43 // 115
Mindenhonnan kiesnek e rugók???
Olasz31-03-2005 10:55:50 // 114
Bontókban (pl.: Vecsés) kb 5e/db, de ha jól tudom a Lada Zsiga lámpa is jó bele...
sprint8331-03-2005 10:20:38 // 113
Sziasztok.Még mindig nem tud senki elsőlámpát a kocsimhoz?Most egy Ritmo lámpa van benne de az átmérője nagyobb egy centivel.Nem tud valaki olyan autót aminek ugyanekkora a lámpája(ha nem tudok hozzá szerezni)?
Jankesz31-03-2005 10:11:06 // 112
A gátlók újjak,a hátsó már be van rakva,gázos KYB.
Ezzel semmit sem tudok csinálni, mivel tök fedett,röviditeni sem lehet,mivel a hátsó toronymerevitőm már nem is fért rá vissza,rövid a szára.
Apropó!Nem kell vkinek egy hátsó toronymerevitő?
Az elsők olajos Monroek lettek,ezeket kéne röviditenem?
Gondolom az ujjat még nem kell keményiteni...Jól gondolom?
Olasz31-03-2005 09:42:27 // 111
A-a-a... No:
Nem a rugóddal lesz a baj. A rugo akkora amekkora, de a gátlót hozzá kell "rövidíteni". Vagy a benne levőt kikeményíted, így nem fog elengedni, ha felemeled, vagy rövidebbet veszel... Nekem is ki lett keményítve, és vágva lett a rugókból, és tökéletes.
U.i.: CSAK A HÁTSÓ RUGÓT SZABAD VÁGNI!!! Az elsőt össze kell "préselni" és a rugótányért hozzáigazítani!!!
Jankesz31-03-2005 09:32:32 // 110
Nos akkor nekem ilyen rugó kéne.:)
Elég gányolt ültetésem van hátul,felemelem az autot és kiesik a helyéről a rugó!
Tudsz esetleg ilyen rugót?Vagy rendeljek Vogtlandot súllyos pénzért?
Olasz31-03-2005 09:27:37 // 109
más a gátló is meg a rugó is meg a féktárcsa is meg a féknyereg is :-)))
Sokkal erősebb a fékhatás (de még ez sem elég), 3 cm-rel gyárilag be van ültetve, és erősebb a rugó is...
Olasz31-03-2005 09:24:37 // 108
.... de lehet hogy mégsem jó a csíklámpásé??? hmmm...
Jankesz31-03-2005 09:24:13 // 107
Az 1.7 16vnek eleve sportosabb a fútóműve?Vagy csak a rugója?
Olasz31-03-2005 09:23:46 // 106
Ez így van... megegyeznek. (mint megannyi másban)
De a csíklámpásé is jó bele...
Olasz31-03-2005 09:17:32 // 105
Belsőfékről külsőfékre...
Ha megvan a komplett futómű, akkor kezdőthet az atrakció! Könnyen alámehet, de nem árt, ha van egy-két lengőkar még nálatok. Azért jó egy bontó a közelben, mert ha jól emlékszem kb 3 fajta hosszban létezik lengőkar a 33-ashoz (csak pár cm eltérésűek), és hát hogy őszinte legyek, csak próbálgatással derül ki, vagy tényleg érdemes időt szánni a pontos méregetésre. Egyébként pár óra alatt megvan... Nekünk mázlink volt, mert egy 86-os 33-asból vettük ki a cuccokat, és minden stimmelt (bár minden "változó" alkatrészt odakészítettünk, hogy csak csere-berélni kelljen, ha az első nem jó)...
Azé a legpöpecebb, ha egy 16szelepes 33-as futóműve kerül alá, extraként van benne még ABS jeladó is :-))) ...ja és érezhetően jobb is. Főleg ha későbbiekben mondjuk belecsomagoltok egy 1.7 16V-s mocit...
Jankesz31-03-2005 09:15:41 // 104
Az enyém elöl külsős,hátul dobfékes.
Ha jól tudom ez ugyan olyan mint a 33as-é -87ig?.
Tényleg vicces,furcsa megoldás a belső fékes megoldás,én úgy hittem hogy a rugozatlan tömeg csökkentése volt a céljuk..Vagy csak a marketingjük?:)
Olasz31-03-2005 09:10:13 // 103
Én is úgy tudom, hogy csak dobfék volt hátul....
Egyébként ha belsőfékes Sprintje van valakinek, bármilyen furcsa is, a kézifékek tényleg előre fognak!!! Néztek is nagyot a vizsgán, amikor behúztam, és várták hátul a fékhatást!!4 :-))))
A külsőfékeseknél értelem szerűen hátul van...
Az olaszok eléggé feltalálják ám magukat: Miért is van belsőfék elöl??? Mert naon sok cucc maradt a Sud-ból amit fel kellet volna használni valamire! Így került a Sud hátsófékéből jópár darabka előre, és lőn lett belsőfék!!!
Üvegtigris31-03-2005 08:57:52 // 102
Egyelőre még úgy ahogy eddig, mert csak nyáron érek rá megcsinálni... :(
De a következő:
A típusleírásban miért található ez a leírás?:
Ekkor a műszaki tartalom is változott kissé. Többek között az első féktárcsák is kikerültek a féltengelyek külső oldalára, a hátsó tárcsafékeket dobfékek váltották fel - habár ez visszalépésnek tűnik, gyakorlatban semmilyen hatással nem volt a fékerőre - és a kézifék is áttevődött a hátsó kerekekre.
Az enyém is mint a tied elöl belsőfékes, hátul pedig tárcsa...?
Jankesz31-03-2005 08:27:55 // 101
Te vagy..
Na hogy áll a gép?
Üvegtigris31-03-2005 08:14:53 // 100
100-adik hozzászóló... :)
Üvegtigris31-03-2005 08:13:49 // 99
Én akarok lenni a
Jankesz31-03-2005 08:05:33 // 98
Ez aztán a Puzzle!
Sajátkezűleg?Nem semmi.
sprint8330-03-2005 11:41:59 // 97
Belsőfékes egyébként.A 33-as futóművét könnyen belelehet rakni?
Olasz30-03-2005 11:35:45 // 96
Hmmm... külső vagy belsőfékes???
Külsőfékes: Elvileg nem kéne naon nagy külömbségnek lennie, hacsak a gumid nem szar esőben (attól még lehet jó szárazon pl.: Yokohama).
Belsőfékes: Esőben nagyon sok vizet ver fel oda a verda, és semmiféle védelem nincsen mint kívül pl a felni. Gyakorlatilag folytonos áztatásban van olyankor, nem tud nagyon kiszáradni, és hát ugye a tapadást nem könnyíti a víz...
Megoldás??? Én külsőfékesre csináltam meg a belsőfékes Sprintovicsot... lett javulás...
Azmo30-03-2005 11:20:26 // 95
Bazz, ez aztán a szép lego készlet:)
sprint8330-03-2005 10:44:02 // 94
Hali!Valaki tudja, hogy miért van az, hogy ha vizes a tárcsa akkor csökken a fékerő.Erre tudtok valami megoldást?
Olasz30-03-2005 10:42:17 // 93
a29-03-2005 12:27:29 // 92
a29-03-2005 09:41:59 // 91
Öööö... Külsőről volt szó :)
És mivel mindkettőt egy azon személy tervezte, ugyanabban a szellemben, ráadásul igen hasonló formára, ezért szerintem rá lehet mondani, hogy igen közeli rokonok :)
Inner Circle27-03-2005 10:01:50 // 90
Gondolom ismeritek ezt az oldalt: http://alfasud.alfisti.net/indexe.htm
Ez egy határozottan szimpatikus szerkezet... http://alfasud.alfisti.net/gioe.html
Inner Circle27-03-2005 09:57:07 // 89
Annyiban "igen rokon szerkezetek", hogy semmi közük nincs egymáshoz a formatervezőjükön kívül - mondjuk ezeknél kevésbé hasonló Alfák is megtévesztették már az embereket, mikor volt itthon egy törött 33-asom és egy motorhibás 75-ösöm, apám megkérdezte hogy nem lehetne-e átépíteni a 33-as motorját a 75-be. Kétségkívül szexi lett volna egy boxer 75, habár gyakorlatilag lehetetlen :-)))
Az Alfetta GT '74-ben jött ki és ahogy neve is mutatja, a felső-középkategóriás Alfetta kupéváltozata volt, elég horribilis összegért. Az Alfasud Sprint viszont a megfizethető élményt jelentette Alfasud alapon, így a kettőnek a megtévesztésig hasonló külső mellett műszakilag egyáltalán nincsen közös pontja, legfeljebb a váltó mellé szerelt fékek :-) (Boxer-elsőkerékhajtás és soros-transaxle-hátsókerékhajtás.)
Érdekesség, hogy mindkettő túlélte az "anyatípusát" és mindkettő megvált az arra utaló típusjelzéstől, a vége felé már mindkettő csak a saját típusnevén futott.
Gery8327-03-2005 09:06:14 // 88
Gery8327-03-2005 08:58:36 // 87
Sziasztok!
Ha esetleg valaki tud egy eladó külsőfékes sprintet alkatrésznek, az légyszi dobjon meg egy üzenettel. Nem gond ha a kaszni teljesen szét van rohadva.
Úgyis a futómű és a 'belsőségek' a lényegesek. :)
Köszi!
dArk25-03-2005 22:38:04 // 86
No sracok meg regebben elkezdtem scannelni egy haynes sprint manualt. Az eddigi kepek itt vannak: http://dark.etox.net/jpg/ ill. ide fognak kikerulni a kesobbiek is.
Üvegtigris amint hozzajutok a konyvhoz (elhagytam valamerre) elkezdem behuzni a motorrol az infokat, addigis van 33 manual pdf-ben itt: http://dark.etox.net/33/
Jahh, es nezzetek meg a projecteket az alfapoweren, szimpatikusak a sracok ;] A kedvencek:
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=10074 - turbos sprint
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=8984 - sprint felujitas
meg lattam egy k*ajo 164 epitest vhol, az auto elejet ujraepitettek zartszelvenybol meg uvegszalas muanyagbol, de azt nem talalom ;]
Olasz25-03-2005 20:02:01 // 85
Ezek naon durvák.....
Ilyen az enyém is....
a25-03-2005 14:45:03 // 84
a25-03-2005 14:42:01 // 83
Hmm :) Szerintem naív vagy :)
Szerintem nincs olyan Sprint a világon, amin az még egyben van :)
Szerintem :)
Olasz25-03-2005 10:38:37 // 82
Keresek:
Kéne nekem egy dolog a csomagtartóba. Az a fekete műanyag, ami közvetlen a két kúpos zár befoglaló luka között van, amibe be lehet helyezni az ablakfűtés és ablaktörlő csatiját. Ez egy elég hosszú és keskeny fekete műanyag rész, és nekem darabokban van csak meg.
előre is thx
Olasz25-03-2005 10:27:57 // 81
Olasz25-03-2005 10:25:20 // 80
a25-03-2005 09:32:39 // 79
Elhiszem, hogy meg tudod különböztetni :)
De ha véletlen "benézi" valaki, azon sem csodálkozom, mert igen rokon szerkezetek :) Le sem tagadhatnák a testvérséget :)
Bár nekem inkább a Sprint jön be. :)
explosive25-03-2005 07:30:56 // 78
Bocsi rosszul fogalmaztam:) de egyszerüen bele vagyok örülve ezekbe a "régi" gépekbe.
Jankesz25-03-2005 07:04:55 // 77
Van egy fölös bal oldali ajtóm.Ha érdekel vkit szóljon bátran.
a24-03-2005 16:36:42 // 76
Olasz24-03-2005 13:59:20 // 75
No mondok Én vmit.....
Fogsz egy normál légszűrőházat, a torkokkal együtt, fogod a dobozt, és jó messzire elhajítod... A leömlőkre hegeszteccccc 2-2 csövet, picit kisebb mint a torok magassága. Ha ezzel megvagy, akkor felpolíroztatod, és a torokra heggggesztett 2 kis cső közé szivacsot tömköccccc. No. Ha ez megvan, akkor kb 4000 / db áron veszel 4db motorhoz való sportlégszűrőt. Tehát ha a sufni yuning részét (hegesztés) meg tudod oldani, akkor az egész megáll max 15e pénzből.
Amire figyelni kell: A gázbóvden pont a légszűrőház alatt fut, tehát széles légszűrő nem megy rá, mert beleérne! Erre figyelj!
Ha jösz Esztergomba, akkor megmutatom. Fotóm nincs róla, de vmikor csinálok!
Olasz24-03-2005 13:53:35 // 74
Már a garázsban figyel felpolírozva! :-)))))))))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
473
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?