Forum >> Direkt légszűrőkről
KGBMAN11-07-2010 15:15:40 // 2575
Igen, tudom, erre írtam. :) A BNC 16 körül van, a K&N úgy 28-30 :))) És AO-en is dícsérik nagyon mindkettőt :)
GT Ɨ|ѯ11-07-2010 15:02:15 // 2574
..." Én inkább a gyári filterhez hasonlóan csinálni fogok egy karbondobot (súlycsökkenés is és optimalizált légáramlás) és egy K&N vagy BNC sportszűrőt teszek bele...."
KGBMAN11-07-2010 10:11:03 // 2573
Majd kiderül. A K&N is legalább olyan jó... Sőőőőőt...
KGBMAN10-07-2010 17:38:36 // 2571
Az olaj a dugattyú alatt van, a kosz meg felé kerül be...ugyebár... :)))
Kau10-07-2010 16:30:53 // 2570
De nekünk nem versenyautónk van. Én 70 e km-t mentem direktszűrővel 5 év alatt.
Nyilván én sem tudom, hogy mennyi kosz került be a motorba, de szerintem, ha valaki nem 20 ezer kilométerenként cserél olajat akkor talán nem kopik annyira. ;)
Nyilván én sem tudom, hogy mennyi kosz került be a motorba, de szerintem, ha valaki nem 20 ezer kilométerenként cserél olajat akkor talán nem kopik annyira. ;)
Poló10-07-2010 16:21:47 // 2569
Én a többiek tapasztalatát mondtam el, olvasgass kicsit a 156 topicban meg ebben is, hogy aki 156 TS-be betette, mindenki ezt tapasztalta. De van köztünk egy cartárs, aki elég komolyan foglalkozik autók tuningolásával, turbósításával, az egyik topicban ő is meg lett kérdezve, hogy mi a véleménye a direktszűrőről 156 TS esetén, azt válaszolta, hogy próbálták, mérték is padon az autót és lóerőcsökkenést tapasztaltak, a gép írta ki, nem csak érzésre lett másabb. Hogy miért csökkennek a lóerők száma? Állítása szerint a válasz abban van, hogy a TS motorok változó szívócső hosszal készültek (bizonyos évjárat után) és nem szereti, ha a szívócsövet lerövidítik.
Amúgy én nem fogok betenni semmi ilyesmit, jobb szeretem gyárinak az autót.
Amúgy én nem fogok betenni semmi ilyesmit, jobb szeretem gyárinak az autót.
Ferko10-07-2010 15:55:58 // 2568
KGBMAN10-07-2010 14:33:37 // 2567
Direkt szűrőnek akkor van értelme, ha hideget tud szívni. Ez a motortérben egyáltalán nem adott. A legtöbb sufnituner meg oda teszi, így bukik a hatásfok. Ezért van mondjuk a BMC-nek a CDA cucca, ami kívülről szívja a levegőt. Olvass utána, ha gondolod, nem akarok most belemenni gépészetileg, hogy miért kell minél hidegebb levegő a motornak...egy bizonyos mértékig, mert a túl hideg sem jó. Mindegy, aki akarja az kikeresi a google-n a témát.
Másrészt a versenyautónál nem fut annyit a moci, mint utcai autókban. Ha bekrepál a kopás miatt, hát cserélik. Azaz inkább még előtte. És a szűrőt is futamonként tisztítják, esetleg cserélik az egész szűrőt. Nekik ennyit megér az a kevéske plusz teljesítmény, hiszen ezredmásodperceken is sok múlik. Teljesen mások a szempontok a versenynél,mint utcai autónál.
Én inkább a gyári filterhez hasonlóan csinálni fogok egy karbondobot (súlycsökkenés is és optimalizált légáramlás) és egy K&N vagy BNC sportszűrőt teszek bele. Levegőt meg a külvilágból fog kapni - ahogy most is - okosan elvezetve, hogy víz ne érhesse a rendszert. Így egyrészt mindig hideg levegőt kap (motortérhez képest hidegebbet ugye), másrészt nem kell fosnom amiatt hogy a direkt szűrőn átjutott levegő hazaveri a mocit a portartalom miatt, mert éppen elkoszolódott a szűrő. Tegyük a kezünket a szívünkre.. Senki nem áll meg menetközben pucolni ha éppen elérte a kötelező kilométert a szűrő. És ha mégis, akkor sem garantálja semmi, hogy nincs elkoszolódva már egy tikkasztó poros pesti forgalom porában szmogjában eltöltött hét után, ami lehet hogy csak 200km.
Szóval a gyárihoz hasonló megoldással több levegő is jut a motorba, mint a gyárinál, de mégis védett ugyanúgy.. Mondjuk a GTV/Spider eleve olyan helyről szív, hogy ne motortéri levegőtt kapjon. :)
Direkt szűrőnél max a hanghatás komolyabb. Virtuális lóerők tengere szabadul fel :))))
Másrészt a versenyautónál nem fut annyit a moci, mint utcai autókban. Ha bekrepál a kopás miatt, hát cserélik. Azaz inkább még előtte. És a szűrőt is futamonként tisztítják, esetleg cserélik az egész szűrőt. Nekik ennyit megér az a kevéske plusz teljesítmény, hiszen ezredmásodperceken is sok múlik. Teljesen mások a szempontok a versenynél,mint utcai autónál.
Én inkább a gyári filterhez hasonlóan csinálni fogok egy karbondobot (súlycsökkenés is és optimalizált légáramlás) és egy K&N vagy BNC sportszűrőt teszek bele. Levegőt meg a külvilágból fog kapni - ahogy most is - okosan elvezetve, hogy víz ne érhesse a rendszert. Így egyrészt mindig hideg levegőt kap (motortérhez képest hidegebbet ugye), másrészt nem kell fosnom amiatt hogy a direkt szűrőn átjutott levegő hazaveri a mocit a portartalom miatt, mert éppen elkoszolódott a szűrő. Tegyük a kezünket a szívünkre.. Senki nem áll meg menetközben pucolni ha éppen elérte a kötelező kilométert a szűrő. És ha mégis, akkor sem garantálja semmi, hogy nincs elkoszolódva már egy tikkasztó poros pesti forgalom porában szmogjában eltöltött hét után, ami lehet hogy csak 200km.
Szóval a gyárihoz hasonló megoldással több levegő is jut a motorba, mint a gyárinál, de mégis védett ugyanúgy.. Mondjuk a GTV/Spider eleve olyan helyről szív, hogy ne motortéri levegőtt kapjon. :)
Direkt szűrőnél max a hanghatás komolyabb. Virtuális lóerők tengere szabadul fel :))))
Imyx10-07-2010 12:37:33 // 2566
Lehet azért, mert a link nem működik ;-).
Tény, hogy károsíthatjuk a motort vele. De hát, hülye az ember :)).
Tény, hogy károsíthatjuk a motort vele. De hát, hülye az ember :)).
Selmak10-07-2010 12:22:08 // 2565
Versenyautóban az 1-2 % motorteljesítmény növelésért simán beálldozák az élettartamot. Az olajnedves direktszűrőnél (ez érvényes a betétre is) nem veszed észre mikor porzik át, mert nincs előjele a telítődésnek, míg a papírnál már jóval átporzás előtt jelentős teljesítményveszteség van. Párás időben meg a olajfilm nem szűr rendesen mert kosz felületén megtapadó vízpára nem engedi az olajfilmen megtapadni.
Selmak10-07-2010 12:18:21 // 2564
Ha megváltozik a szívócsőhossz a dirketszűrővel akkor lehet teljesítmény vesztés.
Direktszűrő a hétköznapi autózásban.
Minden éven legalább 2szer belinkelem de úgy néz ki semmi értelme.
Direktszűrő a hétköznapi autózásban.
Minden éven legalább 2szer belinkelem de úgy néz ki semmi értelme.
Kovi10-07-2010 12:12:51 // 2563
Te miről beszélsz!!!!
A motornak sokkal könnyebb szívni a levegőt hidegebb levegő megy be a motorba pláne ha előröl rá vezeted a levegőt így jobb az égés tehát jobban is megy lehet többet fogyaszt bár ebben is vitatkoznék veled!!!!
Rakd be csak arra kell figyelni hogy mindig ápolt legyen mert a szaros szűrő valóban többlet fogyasztást jelent és mindig az adót szerrel kell tisztítani olajozni!!!!!!!!!
A motornak sokkal könnyebb szívni a levegőt hidegebb levegő megy be a motorba pláne ha előröl rá vezeted a levegőt így jobb az égés tehát jobban is megy lehet többet fogyaszt bár ebben is vitatkoznék veled!!!!
Rakd be csak arra kell figyelni hogy mindig ápolt legyen mert a szaros szűrő valóban többlet fogyasztást jelent és mindig az adót szerrel kell tisztítani olajozni!!!!!!!!!
Imyx10-07-2010 11:50:15 // 2562
Szerintem nincs teljesítmény vesztés. Versenyautókba se véletlenül rakják bele. A fogyasztás nem növekszik, csak akkor, ha nagyon padlózod, mert teccik a hangja ;-).
Azzurro09-07-2010 22:23:20 // 2561
Mennyivel fogyaszthat többet, a direkt szűrővel az autó???A teljesítményvesztés az mindenképpen fent áll?
Poló30-04-2010 16:04:50 // 2560
Számíthatsz egy kis teljesítmény vesztésre és egy kis fogyasztás növekedésre ;)
veteranviking30-04-2010 15:48:10 // 2559
Simán, csak az olajozással óvatosan, mert kinyírja a légtömegmérőt.
veteranviking30-04-2010 15:41:22 // 2558
Ja, motorokra:-)
Piritu - 1.000.00030-04-2010 15:23:38 // 2557
Egy kis olvasnivaló a témában...
Buksi25-04-2010 08:41:10 // 2555
Eddig senkinek nem zavart be! ;-))
Kareszka198425-04-2010 08:34:19 // 2554
csakhogy ne olvassam végig ezt a 542167891 hozzászólást... :P
2001-es, 1.6-os, 147-esem van...direkt légszürőt mindenféle következmény nélkül bebirok építeni? Nem zavar be a légtömegmérőnek?
2001-es, 1.6-os, 147-esem van...direkt légszürőt mindenféle következmény nélkül bebirok építeni? Nem zavar be a légtömegmérőnek?
Buksi23-04-2010 20:08:08 // 2552
Na látod, ilyen egyszerű! ;-))
Buksi23-04-2010 19:58:57 // 2550
Viselkedjél rendesen és akkor nem fogsz! :-DD
Süni23-04-2010 19:57:23 // 2549
Én is remélem hogy addig nem veszek össze az asszonnyal :DDD
Buksi23-04-2010 19:53:18 // 2548
:-DDDD
Remélem nekem is lesz sofőröm, ai majd vezet helyettem! ;-))))
Remélem nekem is lesz sofőröm, ai majd vezet helyettem! ;-))))
Süni23-04-2010 19:43:06 // 2547
:) Majd Komáromban meg tudod! :)
Ha oda adom az asszonynak a kocsi kulcsot! :DDD
Ha oda adom az asszonynak a kocsi kulcsot! :DDD
Buksi23-04-2010 19:34:01 // 2546
Most már ezt is tudom! :-D
Süni23-04-2010 19:19:07 // 2545
Én már meg szoktam! :)
Sőt élvezem is a hangját! :))
Sőt élvezem is a hangját! :))
Süni23-04-2010 19:17:57 // 2544
Fehér ember nem felejt! :DDD
GT Ɨ|ѯ21-04-2010 07:37:39 // 2543
Megszokod, megszokják:-DD
Buksi21-04-2010 03:43:28 // 2542
Persze, csak gondoltam beírom ide is hátha elfelejted! :-DDD
Süni20-04-2010 21:07:40 // 2541
Már megbeszéltük! :DDD
Süni20-04-2010 07:30:25 // 2539
Köszi! :)
Bár szerintem a burkolat miatt a szűrő egy kicsit hangosabb mint kéne! :/
Bár szerintem a burkolat miatt a szűrő egy kicsit hangosabb mint kéne! :/
Buksi19-04-2010 19:48:17 // 2536
Lehet, hogy a burkolat miatt hangosabb egy picit! :-)
Nem tudom, hogy jó-e, 72mm átmérőjű a csatlakozása! :-)
Nem tudom, hogy jó-e, 72mm átmérőjű a csatlakozása! :-)
Süni19-04-2010 19:42:01 // 2535
Én meg 4200Ft-ért vettem a burkoltat!
De mint ha egy picit hangos lenne.
Lehet a burkolat miatt van nagyobb hangja?
Az amit árulsz jó az enyémhez is?
De mint ha egy picit hangos lenne.
Lehet a burkolat miatt van nagyobb hangja?
Az amit árulsz jó az enyémhez is?
Buksi19-04-2010 18:24:40 // 2534
Süni19-04-2010 08:19:47 // 2533
A hangja is az! :)
Köszi! :)
Köszi! :)
GT Ɨ|ѯ13-04-2010 11:13:59 // 2530
KGBMAN13-04-2010 10:00:56 // 2528
Az is érdekes megnyilvánulás volt. Végülis majdnem az, csak lényegesen viszkózusabb. Tisztításhoz meg van aki a Würth-ös féktisztítót használja, mert akkora nyomás van benne hogy a koszt leborotválja a felületről. De mint mondtam nekem 8 :)
osee_selespeed13-04-2010 09:58:24 // 2527
Tuning boltba azt mondták a srácnak, akitől kaptam, hogy motorolajjal fújja be :))
KGBMAN13-04-2010 09:53:45 // 2526
Szárazon? Most nem azért, de sztem ha elugrik vele vmi rendesebb szervízbe, akkor ott valszeg lesz nekik ilyen olajuk és olcsóért megcsinálják. Ezen nem érdemes spórolni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
424
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?