SZVSZ javul a feltöltés hatásfoka. Ugyanannyi kipufogógáztól jobban felpörög a turbó, mert kisebb a szívóoldali ellenállás. De lehet, hogy tévedek.
Egy biztos: én anno azt éreztem, hogy szinte nem kell nyomni a gázt. Jobban ment a vas.
Forum >> Direkt légszűrőkről
GTPeti02-04-2011 20:11:55 // 2825
Piritu - 1.000.00002-04-2011 20:09:21 // 2824
Miért is megy jobban?
A változó geometriás turbó töltőnyomásra szabályoz. A 159-nél jól látni a műszeren, hogy épp mennyivel tölt. Ha a szívó oldali ellenállás valamivel kisebb a szűrő miatt, a turbó utáni változatlan marad, mert azt állítja be. Vagy rosszul látom a helyzetet?
A változó geometriás turbó töltőnyomásra szabályoz. A 159-nél jól látni a műszeren, hogy épp mennyivel tölt. Ha a szívó oldali ellenállás valamivel kisebb a szűrő miatt, a turbó utáni változatlan marad, mert azt állítja be. Vagy rosszul látom a helyzetet?
GTPeti02-04-2011 20:01:13 // 2823
Jobban fog vele menni. De semmit nem adnak ingyen...
Piritu - 1.000.00002-04-2011 19:59:07 // 2822
Nem hiszem.
'''''02-04-2011 19:34:47 // 2821
Nem ismerem.Van esetleg egy linked róla?
Jimmi T.02-04-2011 18:38:54 // 2820
Én a normál BMC-t rendeltem meg. A motoromnál szuper hatása van a reakcióidőre és a hangra is. Remélem a Giunál sem lesz másként!!
Imyx02-04-2011 09:22:40 // 2819
Én TS motornál használtam, nem ment jobban, sőt, a gázreakció talán belassult egy kicsit. De nem érdekelt, mert imádni való volt a hangja :-). Szerintem ennél ez a lényeg, nem az, hogy jobban megye-e tőle a gép :-).
'''''02-04-2011 08:16:22 // 2818
Én 159,2.4jtdm-hez gondolkodom direktszűrőn.Chippelve már van.Kíváncsi lennék jobban menne-e vele?Szerintetek?
KGBMAN01-04-2011 23:45:48 // 2816
CDA egy karbon dobozba tett és becsövezett direktszűrő, a közepében egy áramlástanilag megtervezett homorú tölcsérrel. Mutassak képet? Tessék. ;)
Piritu - 1.000.00001-04-2011 22:01:23 // 2815
Szerintem ez természetes, mert a kormosnál a túró dolgozik :-)
Poló01-04-2011 21:57:57 // 2814
Neked nem Novitec betétszűrőd volt?
GTPeti01-04-2011 21:56:38 // 2813
Nem tartozik szorosan a témához: A JTD anno jobban ment direktszűrővel, de ezt ugye nem lehet a TS-hez hasonlítani. (Rövid ideig használtam, visszatértem a papírra.)
Piritu - 1.000.00001-04-2011 21:55:47 // 2812
Lehet, számomra nem ér meg egy kísérletezést a motorral, mert menni kell. Anno a 146-ban szinte havonta kellett tisztítani, olajozni. Szerencsére hamar meguntam és visszatettem a gyárit. 200ezerrel adtam él és még mindig megy :-)
Piritu - 1.000.00001-04-2011 21:50:39 // 2811
Próbáltam anno a 146 1,6TS-ben, nem segített. Rosszabb lett a 0-100 sprint.
Poló01-04-2011 21:46:30 // 2810
A CDA meg teljesen más, mint egy mezei direktszűrő, Ronnie is ilyet használ. Saját elmondása szerint ehhez nem árt egy chip.
Poló01-04-2011 21:44:48 // 2809
A 146-ban úgy tudom tud javítani a teljesítményen egy direktszűrővel. 156-nál van az említett teljesítmény csökkenés. Azt hiszem Kau is használ direktet, pedig neki fontos a teljesítmény.
Liquid01-04-2011 21:28:34 // 2808
nemérdemes játszani vele, hacsak nincs feleslegesen sok pénzed, de ha van akkor inkább add nekem :))
szóval a 16V TS alapvetően egy "kihegyezett" motor, ahogy Piritu is mondotta, a szóvóoldala hangolt, csak rontani tudsz rajta, maximum ami kijöjhet az a kellemes szívóhang, meg az hogy nem gyengül a motor. Ha hang kell akkor inkább egy lájtos kipufogó, ha teljesítmény kell akkor meg egy chippelés/optimalizálás
a fogyasztását csak úgy tudod csökkenteni számottevően ha vagy nem mész vele, vagy nagyon nagypapásan (mint bármely más gépjárműnél)
szóval a 16V TS alapvetően egy "kihegyezett" motor, ahogy Piritu is mondotta, a szóvóoldala hangolt, csak rontani tudsz rajta, maximum ami kijöjhet az a kellemes szívóhang, meg az hogy nem gyengül a motor. Ha hang kell akkor inkább egy lájtos kipufogó, ha teljesítmény kell akkor meg egy chippelés/optimalizálás
a fogyasztását csak úgy tudod csökkenteni számottevően ha vagy nem mész vele, vagy nagyon nagypapásan (mint bármely más gépjárműnél)
GT Ɨ|ѯ01-04-2011 21:25:33 // 2807
a 46-osban direkt volt, azzal40ezer, a Gtv-ben BMC betét eddig 20ezer:-)
Piritu - 1.000.00001-04-2011 21:01:46 // 2806
Szerencsés vagy, vagy nem mész sokat :-)
GT Ɨ|ѯ01-04-2011 20:58:29 // 2805
Nálam nem okoz(ott) gondot, 6.-ik éve nyüstölök TS motort:-)
TSiga ( I am the TSIG)01-04-2011 20:25:24 // 2804
Maximum a betétszűrőt tenném bele. Semmi egyebet. A motorban 8 gyertya van. Ennél tökéletesebb égést nem lehetne kívánni. Minek a sportgyertya?
Piritu - 1.000.00001-04-2011 20:17:03 // 2803
Szerintem egyik sem.
A TS szívó oldala hangolt, bármi módosítás csak ront a helyzeten, ill. a múltkori infógyűjtés egyenes arányosságot mutatott ki a sportlégszűrő használata és az LMM meghibásodása közt. Másik kérdés, hogy mekkora megtakarítást kellene okoznia, hogy a saját 60e feletti árát visszahozza?
A TS szívó oldala hangolt, bármi módosítás csak ront a helyzeten, ill. a múltkori infógyűjtés egyenes arányosságot mutatott ki a sportlégszűrő használata és az LMM meghibásodása közt. Másik kérdés, hogy mekkora megtakarítást kellene okoznia, hogy a saját 60e feletti árát visszahozza?
Helgi01-04-2011 14:49:54 // 2802
sziasztok.
146 16TS-hez melyik kellene?
http://www.fogyasztascsokkentes.hu/shop_kat.php?k=10
146 16TS-hez melyik kellene?
http://www.fogyasztascsokkentes.hu/shop_kat.php?k=10
GT Ɨ|ѯ29-03-2011 19:54:24 // 2801
2-3 ezrenként szoktam én is tisztítani, nem árt neki:-)
NaTo29-03-2011 15:20:26 // 2800
Na, jön a jóidő, itt a tavasz, hétvégén kitakarítom a szűrőt. Bár nem mentem még vele 5000-km-t, de úgy 2-3000-et talán igen, és dzsuvásnak tűnik. Már csak olajzó meg tisztító folyadék kéne... aszem a Filtercenter lesz az én barátom :)
Buksi26-03-2011 12:37:23 // 2798
Már meg is tettem! :-D
GT Ɨ|ѯ26-03-2011 11:55:37 // 2797
Rúgd ki a szállítódat!:-)
Buksi26-03-2011 11:36:21 // 2796
Aham... nem ért még oda? :-D
GT Ɨ|ѯ26-03-2011 08:38:04 // 2795
Buksi fed-ex:-DDDD
sparco25-03-2011 22:24:12 // 2794
Azzal nem tudja... :D Nem lehet Vele levelezni... csak hazarepül a galamb, de adott címre menni képtelen! :D
GT Ɨ|ѯ25-03-2011 19:17:13 // 2793
postagalambbal?...:-)
GT Ɨ|ѯ19-03-2011 07:53:25 // 2791
volt az enyémben is ( a 46-ban:-)
NaTo18-03-2011 10:07:55 // 2790
őőő azt honnan tudod? :))
GT Ɨ|ѯ17-03-2011 12:15:25 // 2789
a hangja az csodaszép, mikor nyomod neki:-))))
NaTo17-03-2011 12:03:39 // 2788
Nekem az 55-ösön direktszűrő van (V6 TB), és bizony a szívóhang nagyon kellemes "mellékterméke" a rendszernek :) Itt most arra gondolok, amikor a turbó elkezd tölteni. Akkor lehet igazán hallani. Amúgy a 75 Americán volt egy hónapig direktszűrő, de nem igazán volt különbség se hangban, se teljesítményben. Gázreakcióban talán picit, de inkább visszaraktam a gyári szűrőjét. Gondolom inkább a turbós motoroknál van valódi "lélegeztető" hatása, ami esetleg járhat teljesítmény növekedéssel, ha a kipuff oldalon is könnyítve van az áramlás. Mindenesetre én a hangja miatt is szívesen használom ezen a motoron. :)
GT Ɨ|ѯ17-03-2011 11:45:41 // 2787
küldjed!:-)
ma nem szaladgálok sehova!
ma nem szaladgálok sehova!
GT Ɨ|ѯ17-03-2011 11:39:42 // 2785
légvonalban nem!:-)
Buksi17-03-2011 11:38:59 // 2784
Túl messze vagy! :-( :-))))
GT Ɨ|ѯ17-03-2011 11:36:46 // 2783
neba...itt még semmi:-(
Buksi17-03-2011 11:24:18 // 2782
Akkor jó! ;-)
Mondjuk nálunk most süt a Nap! :-)
Mondjuk nálunk most süt a Nap! :-)
GT Ɨ|ѯ17-03-2011 11:23:24 // 2781
na ezt meghallotta mert elállt:-)
Buksi17-03-2011 11:06:29 // 2780
Hogy a franc vigye! :-(
Buksi17-03-2011 10:50:58 // 2778
Itt a tavasz! ;-))
GT Ɨ|ѯ08-03-2011 17:01:59 // 2777
GT Ɨ|ѯ28-09-2010 06:06:36 // 2776
AlfaCity-ig azért nem volna rossz..:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
553
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?