Forum >> Direkt légszűrőkről
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2010 11:09:55 // 2625
	Ráéreztél :-) Ez az álmom 2l-es mocival :-)
	
KGBMAN13-07-2010 11:05:58 // 2624
	Javasolhatok egy öreg fiatot vagy alfát erre az "idővel lesz egy másik piszkálni való autó" projektre??? :))))
Mondjuk egy ilyet :)
Oldtimer, stílusos, elegáns és ebből LEGALÁBB annyit ki tudsz hozni mint a Warbiból :) És ehhez jobban passzolnak a szívóoldalankénti tölcsérek, trombuiták, fémhálós szűrők :)
A Montreal után ez a második kedvencem :)
	
Mondjuk egy ilyet :)
Oldtimer, stílusos, elegáns és ebből LEGALÁBB annyit ki tudsz hozni mint a Warbiból :) És ehhez jobban passzolnak a szívóoldalankénti tölcsérek, trombuiták, fémhálós szűrők :)
A Montreal után ez a második kedvencem :)
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2010 10:52:40 // 2623
	Meglátjuk :-) A szervezett gyorsulás sose vonzott, nincs meg az a spontán  fílingje, mint mikor lámpánál mellémgurul valaki, és látom a sunyi arcán, hogy mit akar. Ahogy terel, a rádiót piszkálja, de a lámpa visszaszámlálójára téved állandóan a szeme. Felkönyököl, nem is vesz észre, de a másik keze ott dobol a kormányon, a váltó 1-esben :-))
Időre más menni, az már sport, nem csak játék :-)
	
Időre más menni, az már sport, nem csak játék :-)
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2010 10:45:02 // 2622
	Mert fiatal voltam és bohém, nomeg az volt :-) Meg amúgy is hozzámnőtt az az autó, én élveztem, hogy igazi meglepetés autó. Lámpánál szerinted hányan álltak mögém? :-) Mindíg a másik sor volt hosszabb, alig várták, hogy kikerülhessenek. És igen sokszor nem jött össze...Megfigyeltem, hogy főleg középkorúak, akiknek volt (kellett hogy legyen) keleti vasuk azok jöttek mellém a legnagyobb arccal, és jól esett emlékeztetni őket a saját múltjukra :-))
Autópályán rengeteget "játszottam" frissen bevásárolt Thaliás családapák és hasonló büszke f.staligatulajdonosok idegeivel. Nem fért az agyukba, hogy hogy mehet jobban egy zöld Wartburg, mint az ő csodálatos masinájuk. Összeszámolva 1 milla körül volt az autó, és sose készült el teljesen, de a mai napig szívesen ülök bele. Igazi vas, érzel mindent, pumpálja az adrenalint. Ilyet csak épített régi vas tud. Nem egy 200lovas ördög, de mégis legalább annyit ad élményben. Fura, de Wartburgozás után ha visszaülök az Alfába, olyan puhának és csendesnek érzem, körülöttem mindent nyugodtnak...:-D
Most el fogom amúgy adni, mert nincs időm rá, álltában meg lepusztulna. Sajnálnám...De egyszer lesz még valami régi autóm. ÉS nem veterán, hanem amit lehet piszkálni, és néha kiereszteni a hangját :-)
	
Autópályán rengeteget "játszottam" frissen bevásárolt Thaliás családapák és hasonló büszke f.staligatulajdonosok idegeivel. Nem fért az agyukba, hogy hogy mehet jobban egy zöld Wartburg, mint az ő csodálatos masinájuk. Összeszámolva 1 milla körül volt az autó, és sose készült el teljesen, de a mai napig szívesen ülök bele. Igazi vas, érzel mindent, pumpálja az adrenalint. Ilyet csak épített régi vas tud. Nem egy 200lovas ördög, de mégis legalább annyit ad élményben. Fura, de Wartburgozás után ha visszaülök az Alfába, olyan puhának és csendesnek érzem, körülöttem mindent nyugodtnak...:-D
Most el fogom amúgy adni, mert nincs időm rá, álltában meg lepusztulna. Sajnálnám...De egyszer lesz még valami régi autóm. ÉS nem veterán, hanem amit lehet piszkálni, és néha kiereszteni a hangját :-)
Kau13-07-2010 09:35:30 // 2620
	Elég az a 10-es idő. A 9-esben úgy se lenne esélyünk :)))
Még :)
	
Még :)
pb_13-07-2010 09:32:51 // 2619
	Ok, akkor én sem töröm magam.DDD
	
Kau13-07-2010 09:26:01 // 2618
	Ha nagyon akartam volna 20-án már 170 lovassal mehettem volna. De megfogadtam, hogy erre már nem költök ;)
Természetesen nem tettem le róla, hogy majd valamikor valamivel megjelenjek, de most pause van. Nyaralás, gyűjtögetés... ;)
	
Természetesen nem tettem le róla, hogy majd valamikor valamivel megjelenjek, de most pause van. Nyaralás, gyűjtögetés... ;)
pb_13-07-2010 08:28:39 // 2617
	Az 1 dolog, hogy ki tudják hozni belőle, a másik, hogy mennyire könnyen, vagy nehezen, ill a következő kérdés, hogy milyen áron. Lentebb, pedig nem hinném, hogy brutál tuningról lett volna szó. Amúgy a szívó 2.0ból is ki lehet csiholni 280 lovat.))
	
KGBMAN13-07-2010 08:12:03 // 2616
	Ne legyenek, mert ki tudják hozni belőle... Autodelta.co.uk... Ott találsz pár ilyen brutál tuningot.
	
pb_13-07-2010 07:55:11 // 2615
	Azért efelől, 2ségeim lennének.))
	
pb_13-07-2010 07:54:13 // 2614
	Azért a V6on kívül is van ám élet.D
	
KGBMAN12-07-2010 20:46:27 // 2613
	Kinek mi a horror... Már csak a quaife difi sem volt éppen 2 fillér :)
	
Kau12-07-2010 20:43:18 // 2612
	Pedig ő se költött rá horribilis összegeket.
	
KGBMAN12-07-2010 20:35:08 // 2611
	Ahogy Satan gépét elnéztem...nem volt az vérszegény :)
Amúgy meg akkor jó helyen vagyok a 3.0-val :)
	
Amúgy meg akkor jó helyen vagyok a 3.0-val :)
Kau12-07-2010 20:16:53 // 2610
	Mi számít soknak? A 120 lovas TS-t nem nehéz 170-re húzni.
	
Kau12-07-2010 20:16:04 // 2609
	Oké, majd utána olvasok. Te meg gyere Kalocsára ;)
	
Selmak12-07-2010 20:12:07 // 2608
	Pl.: a mit sem sejtő HMCSt porig alázni. Alfát meg max V6 szintjén érdemes piszkálni mert a FIAT féle TSekben sok plusz LE már nem találni.
	
BL12-07-2010 14:31:46 // 2607
	A 70-es rendszer kb 280 lóerőtől szükséges ha jól tudom, az alatt jobban működik a 60as és/vagy  2.5" megoldás.
	
pb_12-07-2010 14:15:52 // 2606
	pedig turbosnál ez a +oldás.)))
	
Dozer12-07-2010 13:24:46 // 2605
	Brutálnak brutál, de hogy jó is vagy sem... azt nem tudom :DDDD
	
LacUS12-07-2010 13:17:30 // 2604
	Mi a cél?Erő? Akkor 70 rozsdamentest neki telibe, meg egy jó leömlőt.Dob max, 1 hátra, de az se kell.Ha meg nem akarsz erőt gyárit vissza és kész.
	
KGBMAN12-07-2010 13:02:55 // 2603
	Amúgy megkérdezhetem miért wartburgot tuningoltál, miközben az árából talán egy sokkal erősebb gépet is vehettél volna? Alfánál megértem, de egy wartbourgnál nem tudom mi vehetett rá erre. :)
	
GT Ɨ|ѯ12-07-2010 12:53:17 // 2602
	kicsit xar a z.kártyaérték, de brutál a többi:-))
	
Dozer12-07-2010 11:35:13 // 2601
	Hehe :) Én valami értelmes és hasznos megoldásra gondoltam... :PPP 
Szóval azt mondod nem érdemes lecserélni ami alatta van? :O
	
Szóval azt mondod nem érdemes lecserélni ami alatta van? :O
pb_12-07-2010 11:25:06 // 2600
	Persze mindenen lehet faragni.))) 60as 1enes cső a végéig.D
	
pb_12-07-2010 11:22:51 // 2599
	1 jó átépítéshez LNgedhetetlen a jó kipuff, de önmagában nem sokat ér, hacsak azt nyitod +. Max a mentális lovak száma nőhet + tőle.)))
	
Dozer12-07-2010 11:11:20 // 2598
	Nah akkor nekem is tanácsot.. :))) Adott egy 155 Q4, direktszűrővel... (sajna így vettem, és nincs meg a nyári szűrőház).
Érdemes nekem turbós motornál a kipufogórendszeren faragni? Gyári a turbó utáni könyökig, de onnan szét van "sufnituningolva" (előző gazda követte el) katalizátor nix, középső dob nix, csak cső és a végén egy dob :(((
	
Érdemes nekem turbós motornál a kipufogórendszeren faragni? Gyári a turbó utáni könyökig, de onnan szét van "sufnituningolva" (előző gazda követte el) katalizátor nix, középső dob nix, csak cső és a végén egy dob :(((
WarbiRunner (Gyuri)12-07-2010 10:50:52 // 2597
	Ez így nem igaz, lásd előző hsz.
	
WarbiRunner (Gyuri)12-07-2010 10:48:12 // 2596
	Nyitott rendszer alatt nem a nagycső dob nélkül végig sufni kombót értem, félreértés ne essék! Legjobban a leömlő megnyitása számít, legalábbis én ezt tapasztaltam. Egy jó leömlő (mondjuk 4-2-1) sokat segít a kipufogógázok elszippantásában. Ezután ésszerűen meg kell választani a hátramenő cső átmérőjét,és fojtást is adni a motornak a kívánt karakterisztika függvényében. Illetve nyilván a motor felépítése eleve adja, hogy pörgősebb, vagy nyomatékosabb szeret lenni, de ez se kőbevésett dolog. Így értem a nyitott rendszert. És teljesen normális dolog, hogy gyáribb rendszerrel jobb, ez csupán annyit mutat, hogy nem sikerült jól a sportrendszered. Ez se csoda, sok kísérletezés és nagy szerencse kell szerintem ehhez (vagy számolni kell...de az durva). Egy régebbi autónál itt is biztosabb a siker, ilyen szempontból a Wartburgnál könnyű dolgom volt. Mégse volt jó elsőre az sem. És manapság a csicsatuning alapja egy dübörgő dob krómvéggel. Ehhez képest csak egy kipufogóvég cseréje egy jól beállt rendszeren hihetetlen változásokat képes okozni! Hangban is, menettulajdonságokban is. Nekem egy DTM vég volt a Wareszon, ami egyszecsak letört. És onnantól elment fönt az ereje, csak pörgött kínlódva. Aztán gondoltam egyet, és kapott egy gyárihoz hasonló malacfarkot, csak épp egy régi Transitét (nagyobb cső). Eredmény: mégtöbb nyomaték alul, felül tűrhető kompromisszum, aztán 6K körül vége. 500 fordulatot vesztettem, de alul jobban tolt, és jóval halkabb lett. 30 centi rozsdás cső...
És ez a rendszer az 1.3-mon direktszűrő és hengerenkénti szívőcső nélkül teljesen halott volt, de szószerint. Mintha gyári lett volna. Az 1.6 motoron viszont papírszűrővel is ugyanúgy dolgozik...mint kiderült a 4-leömlőm Supersprint másolat, 1.6 motorhoz...csak ennyit számít a méretezés :-)
És nem általánosítottam, csak ezt próbáltam megérttetni. Ez egy olyan komplex rendszer, amit jól tuningolni nem lehet egy univerzális alkatrész besufnizásával. Én azt látom általánosításnak, hogy: menjen jobban? Sport dob, sportszűrő...frászt. De legjobban az tudja ezt, aki próbált már 2 üteműre rezódobot méretezni, vagy hallott már indukciós hullámokról és képben van, hogyan működik a tényleges feltöltő nélküli rezonátor feltöltés (változó szívócsőhossz). Érdemes utánnaolvasni ezeknek...:-)
	
És ez a rendszer az 1.3-mon direktszűrő és hengerenkénti szívőcső nélkül teljesen halott volt, de szószerint. Mintha gyári lett volna. Az 1.6 motoron viszont papírszűrővel is ugyanúgy dolgozik...mint kiderült a 4-leömlőm Supersprint másolat, 1.6 motorhoz...csak ennyit számít a méretezés :-)
És nem általánosítottam, csak ezt próbáltam megérttetni. Ez egy olyan komplex rendszer, amit jól tuningolni nem lehet egy univerzális alkatrész besufnizásával. Én azt látom általánosításnak, hogy: menjen jobban? Sport dob, sportszűrő...frászt. De legjobban az tudja ezt, aki próbált már 2 üteműre rezódobot méretezni, vagy hallott már indukciós hullámokról és képben van, hogyan működik a tényleges feltöltő nélküli rezonátor feltöltés (változó szívócsőhossz). Érdemes utánnaolvasni ezeknek...:-)
Selmak11-07-2010 22:12:56 // 2594
	Sportos hanghoz nem kell direktszűrő, a direktszűrő szűrőképessége nagy relatív páratartalom esetén jelentősen romlik, a szűrő felépítése és az olaj tulajdonságai miatt csak bizonyos mérettartományt tud megfogni, se kisebbet se nagyobbat és utóbbi okozhat problémát. A szűrő telítettségének nincs előjele, nem vizsgálható objektívan, max az átporzás ténye állapítható meg.
	
KGBMAN11-07-2010 22:04:29 // 2593
	Főleg a pénztárcát :)
	
pb_11-07-2010 21:32:20 // 2592
	A direkt nyitott kipuffal sem ér semmit. Nyitni kell mindent, hogy 6ása legyen.
	
Azzurro11-07-2010 20:55:01 // 2591
	Akkor a teljesítmény csökkenést, és a vele járó esetleges motor kopásokat ki is veséztük.
De mi van a fogyasztással!!!:-))
Most akkor többet eszik direkt szűrővel, vagy nem???Ez a nagy kérdés.:-))
	
De mi van a fogyasztással!!!:-))
Most akkor többet eszik direkt szűrővel, vagy nem???Ez a nagy kérdés.:-))
KGBMAN11-07-2010 19:35:10 // 2590
	Hát ott sem mindegy, hogy 250.000 vagy csak a 80%-a...Elég sok az a 20%...
	
KGBMAN11-07-2010 19:34:03 // 2589
	Magyar retkes koszos poros utakon jó 3000-nek is az az 5000....
	
Kau11-07-2010 19:08:15 // 2588
	Km futásra gondoltam :)))
	
KGBMAN11-07-2010 19:06:07 // 2587
	Én szoktam 200 felett menni... :))) Rinyálhatok :))
Amúgy meg a por koptatja a gyűrűhet, a henger falát, nő az olajfogyasztás, stb stb stb..
Nem véletlen az a papírszűrő dolog... Trabanton lehet mindegy volt, mert nem ment 110-nél többet gyári állapotban, de egy generált kihoztam 20000-ből úgy, hogy vettem egy motort és felújítottam, aztán kicseréltük haverral 2 óra alatt a 2 mocit és ment tovább.
Szóval ott nem volt tétel a dolog, ha KO lett a motor. De az is igaz hogy az kétütemű és olajos benya ment bele. Meg a levegőszűrője is igénytelen darab volt.
A mai kocsiké meg patika levegőt állít elő, mert a moci arra van tervezve, hogy olyannal lélegeztetik.
	
Amúgy meg a por koptatja a gyűrűhet, a henger falát, nő az olajfogyasztás, stb stb stb..
Nem véletlen az a papírszűrő dolog... Trabanton lehet mindegy volt, mert nem ment 110-nél többet gyári állapotban, de egy generált kihoztam 20000-ből úgy, hogy vettem egy motort és felújítottam, aztán kicseréltük haverral 2 óra alatt a 2 mocit és ment tovább.
Szóval ott nem volt tétel a dolog, ha KO lett a motor. De az is igaz hogy az kétütemű és olajos benya ment bele. Meg a levegőszűrője is igénytelen darab volt.
A mai kocsiké meg patika levegőt állít elő, mert a moci arra van tervezve, hogy olyannal lélegeztetik.
Kau11-07-2010 18:56:59 // 2586
	Sok embert ismerek, aki évek óta direkttel jár. Én 5 éve használom.
Miért papírral adják? Mert könnyebb 25 ezrenként szűrőt cserélni, amit nem kell takarítani. Nem tehetik a kötelező szervízt ez miatt 5 ezer km-re. Valamint a papírszűrővel semmi hangja. Nem mindenki szereti a sportos szívóhangot és bizonyos jogszabályoknak meg kell felelni.
	
Miért papírral adják? Mert könnyebb 25 ezrenként szűrőt cserélni, amit nem kell takarítani. Nem tehetik a kötelező szervízt ez miatt 5 ezer km-re. Valamint a papírszűrővel semmi hangja. Nem mindenki szereti a sportos szívóhangot és bizonyos jogszabályoknak meg kell felelni.
Selmak11-07-2010 18:42:40 // 2585
	Vegyél le egy vagy nullát a végéről ha nincs szerencséd és átporzik. Szerinted szériában miért papírral szerelik?
	
Kau11-07-2010 18:03:50 // 2584
	Van kimutatható motorkopás vagy csak azt mondják? Kinek kopott már el valamelyik motoralkatrésze a direktszűrő miatt? Anélkül nem kopik?
De igen. Max a direkttel 200-at megy egy kocsi, papírszűrővel 250-et. Ezért nem érdemes rinyálni. ;)
	
De igen. Max a direkttel 200-at megy egy kocsi, papírszűrővel 250-et. Ezért nem érdemes rinyálni. ;)
Kau11-07-2010 18:00:18 // 2583
	Én egy-két dologgal nem értek egyet. Nekem direktszűrő van a kocsiban. Nincs már bent régóta a rezonátorház sem. A kipufogó oldalon már szinte majdnem minden visszakerült. Még talán azt kell, hogy mondjam, hogy a nyitott rendszerrel volt a legrosszabb. Most kataliza + középdob + sportdob van. Egy biztos. A direktszűrővel nem lesz gyengébb az autó. Más kérdés, hogy azóta már több minden is módosult.
Ez talán a 156-osnál igaz lehet, mert ott mérte már valaki és a légszűrőház ilyen szempontból rossz helyen van. De a 145-146-nál a legjobb helyre került. :)
Szerintem nem szabad áltolánosítani. Van ahol jobb, van ahol nem.
	
Ez talán a 156-osnál igaz lehet, mert ott mérte már valaki és a légszűrőház ilyen szempontból rossz helyen van. De a 145-146-nál a legjobb helyre került. :)
Szerintem nem szabad áltolánosítani. Van ahol jobb, van ahol nem.
Selmak11-07-2010 16:37:37 // 2582
	Az általad tapasztalt motorkopást se felejts ki.
	
WarbiRunner (Gyuri)11-07-2010 15:51:00 // 2581
	Ez a "könnyebb szívni és hidegeb" elmélet szép és hasznos egy Ladánál, de ott, ahol méretezett szívóoldal és rezonátorként működő légszűrőház van (márpedig manapság elég általános ez) bizony jól el lehet qrni a gyárilag kigondolt összhangot. A direkt szűrőnek a sportos hangon kívül utcára semmi értelme szerintem. Önmagában főleg nem.
A direkt szűrő csak és kizárólag nyitott kipufogórendszerrel együtt fog érezhető hatást adni (mármint plusz erőt). Azt is mondhatnám, hogy önmagában egyik módosítás sem az igazi, de együtt, főleg ha véletlenül jól sikerül összehangolni igen érezhető.
Mindíg feljön, hogy de a versenyautókban direktszűrő van...igen. Meg megnyitott szívóoldal, elfokolt vezérlés, nagyobb kompresszió, buszom nagy nyitott rendszer kicsi fojtással...Szóval versenyautóra hivatkozni kb olyan, mintha az áramtalanítóról akarnánk bizonyítani, hogy jobban megy tőle a verda :-)
Ja és ezeket nem csak úgy ideszórtam, volt direktszűrős benzinesem, és szerettem a hangját, sikerült jól behangolnom a kipufogórendszerrel, jó volt. De nem kéne többet...
	
A direkt szűrő csak és kizárólag nyitott kipufogórendszerrel együtt fog érezhető hatást adni (mármint plusz erőt). Azt is mondhatnám, hogy önmagában egyik módosítás sem az igazi, de együtt, főleg ha véletlenül jól sikerül összehangolni igen érezhető.
Mindíg feljön, hogy de a versenyautókban direktszűrő van...igen. Meg megnyitott szívóoldal, elfokolt vezérlés, nagyobb kompresszió, buszom nagy nyitott rendszer kicsi fojtással...Szóval versenyautóra hivatkozni kb olyan, mintha az áramtalanítóról akarnánk bizonyítani, hogy jobban megy tőle a verda :-)
Ja és ezeket nem csak úgy ideszórtam, volt direktszűrős benzinesem, és szerettem a hangját, sikerült jól behangolnom a kipufogórendszerrel, jó volt. De nem kéne többet...
GTVili11-07-2010 15:39:09 // 2579
	Nekem van egy majdnem origi BMC tisztító szettem.......ha kell vkinek.....nekem már nincs mit tisztítanom vele......
	
GT Ɨ|ѯ11-07-2010 15:32:30 // 2578
	3 ezrenként szoktam, de most 5ezernél tartok:-)
majdcsak lesz már rá 1 kis időm:-D
	
majdcsak lesz már rá 1 kis időm:-D
KGBMAN11-07-2010 15:28:58 // 2577
	Milyen időközönként kell tisztítanod?
	
GT Ɨ|ѯ11-07-2010 15:24:08 // 2576
	BMC szűrő és K&N tisztítószett:-)
Nálam bejött ez a páros:-)
	
Nálam bejött ez a páros:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
0
		Guests0
413
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?