Forum >> Direkt légszűrőkről
Imyx23-04-2012 19:53:26 // 2875
Ha a gyári légszűrőházba kerül, ugyanazt a levegőt fogja szívni, mint most a gyári, nem?
Imyx23-04-2012 19:51:43 // 2874
A moshatónak nincs hangja :D. Csak a hang miatt kell.. ellenben eszembe se jutna használni, ráadásul inkább teljesítmény vesztés van, mint növekedés.
[k i z z o]23-04-2012 19:45:37 // 2873
Mivel a motortérből szív, így biztosan előbb melegszik, bár nem számottevő. A baj, hogy a melegebb beszívott levegő miatt inkább árt, mint használ. Akkor inkább mosható betétszűrő, rendes hideg levegő bevezetéssel.
GT Ɨ|ѯ23-04-2012 19:43:31 // 2872
használd nyugodtan, nem lesz semmi baja, én anno 3ezrenként takarítottam ,de többet is kibír:-)
Imyx23-04-2012 19:39:34 // 2871
Talán az, hogy télen így nehezebben melegszik be a motor :). Bár nem vettem észre különbséget a TS-nél.
Imyx23-04-2012 19:37:48 // 2870
Tehát akkor a légszűrőházat nem kell kivenni? Nem tűnik vészesnek az 'átalakítás'.
Imyx23-04-2012 19:34:33 // 2869
TS-be volt nekem is, nem volt problémám vele.
Buksi23-04-2012 19:20:23 // 2868
Nekem is volt direktszűrő, imádtam a hangját, de rengeteget fogyasztott a gép vele! Persze csak azért, mert nem bírtam megállni, hogy ne nyomjam neki, hogy előjöjjön a hangorkán! :)
Sztem meg inkább télen jobb a direktszűrő, mert az a jó, ha hideg levegőt szív a motor! Télen meg ugye nem nagyon van meleg! :)
Sztem meg inkább télen jobb a direktszűrő, mert az a jó, ha hideg levegőt szív a motor! Télen meg ugye nem nagyon van meleg! :)
Kócosw23-04-2012 19:08:18 // 2867
Nekem evek ota van direktszurom a regi hazba logatva helyhiany miatt,azota is tokeletesen uzemel vele.
[k i z z o]23-04-2012 18:43:23 // 2866
Valami akkor ott nem volt teljes. Tény, hogy utcai autóba teljesen felesleges.
andrej03123-04-2012 17:15:28 // 2865
üdv én 3 hete raktam direktszürőt a 146 os 1,4-es twinSparkomba ma kilett dobva és vissza a gyári.
Nagyon klasz hangja volt de nembirt menni vele sokszor durrogott a kipufogó és berángatott a kocsi mióta viszzaraktam a gyárit ismét szuperul megy.
Állitólag csak melegidőbe jó a direkt szürő én nemtom de nekem nemvált be
Nagyon klasz hangja volt de nembirt menni vele sokszor durrogott a kipufogó és berángatott a kocsi mióta viszzaraktam a gyárit ismét szuperul megy.
Állitólag csak melegidőbe jó a direkt szürő én nemtom de nekem nemvált be
TSiga ( I am the TSIG)22-04-2012 18:53:23 // 2864
Nekem jövő szombatra van betervezve. A most "csak" a nagy féket tettem be. Jövő hétre marad a fabetét, meg a légszűrő.
Imyx22-04-2012 17:17:57 // 2862
Látom ebben az évben még senki sem rakott be direkt szűrőt ;D.
Gondolkodom, hogy legyen a JTS-ben is, hiányzik a szívóhang... 56-ban meglehet úgy oldani, hogy a légszűrőház helyére legyen 'belógatva' a d.szűrő??
Esetleg JTS-ben van valakinek beszerelve?? Thanks...
Gondolkodom, hogy legyen a JTS-ben is, hiányzik a szívóhang... 56-ban meglehet úgy oldani, hogy a légszűrőház helyére legyen 'belógatva' a d.szűrő??
Esetleg JTS-ben van valakinek beszerelve?? Thanks...
mreni23-11-2011 08:50:40 // 2861
tapasztalat... főleg ha meg lett emelve a nyomás és nagyobb coolert kapott akkor egyértelmű a változás,mindegy hogy dízel vagy benzin
Selmak23-11-2011 08:49:12 // 2860
Lehet hogy a versenypályán van értelme de közúton aligha.
mreni23-11-2011 08:46:01 // 2859
tisztában vagyok a dolgokkal,de akkor is több előnye van a direkt szűrőnek egy feltöltött motoron,mint egy szívón... ez tény.
mreni23-11-2011 08:44:49 // 2858
a wastegattel a töltőnyomást szabályzod az megint más,de ha több levegőt bír beszívni könnyebben mint a gyárival,hamarabb felépül a töltőnyomásod... jobban reagál az autó
Selmak23-11-2011 08:44:29 // 2857
Mivel direkt szűrők olajfilmen szűrnek csak bizonyos szemcseméretet tudnak kiszűrni se alatta se felette nem, addig a papír (vagy cellulóz) filterek alul áteresztő szűrők, azaz csak a filtrációs résnél kisebb részecskéket engedi át. A szűrő eltömődés és átporzása is teljesen más. A papírszűrőnek megnő az ellenállása és csak nagyon extrém esetben porzik át, gyakorlatilag mikor már fizikailag megsérül, direktszűrő átporzása viszont minden előjel nélkül megtörténik mert az olajfilm "kimerülése" nem jár ellenállás növekedéssel. A hideg és párás idő a papír szűrőképességeit nem befolyásolja, a direktszűrő esetén akár meg is szűnhet. Párafilmmel bevon részecskék nem tudnak megtapadni az olajban.
Selmak23-11-2011 08:38:28 // 2856
Mert turbó így is több levegőt képes szállítani mint amennyi a motornak kell, nem véletlen a wastegate ill a változó geometriás szabályzás.
mreni23-11-2011 08:23:12 // 2855
direktszűrő lényege,hogy "könnyebben" és nagyobb mennyiségű levegőt tud beszívni a motor és kevesebb helyet foglal (ami fő szempont nálam) ráadásul mosható,nem kell 15ezrenként kidobni.
Kovacs Laci 15522-11-2011 22:32:17 // 2854
Hali Laci vagyok én most laikus szemmel nézem a direk szüröt, gyárban dolgozom ahol elszivó rendszerek müködnek és elvolt piszkolódva a szürö betét nem akart már szivni.
A jó mutkorában kicserélték a szüröket azóta újra szivja el a mérget mint állat.
Ebből indulok ki hogy a tipus specifikus szürövel jobban kéne reagálni az autónak, de lehet hogy a több beszivott levegönek köszönhetöen éppen az ellenkezője nyilvánul meg.
A jó mutkorában kicserélték a szüröket azóta újra szivja el a mérget mint állat.
Ebből indulok ki hogy a tipus specifikus szürövel jobban kéne reagálni az autónak, de lehet hogy a több beszivott levegönek köszönhetöen éppen az ellenkezője nyilvánul meg.
mreni22-11-2011 19:27:41 // 2852
miért? legalább annyi előnye van mint szívóba...
GT Ɨ|ѯ22-11-2011 19:26:24 // 2851
egy kis versenyhangulat:-)
Selmak27-08-2011 20:44:32 // 2850
Feltöltött motorba mi a fenének a direktszűrő?
GT Ɨ|ѯ27-08-2011 20:34:09 // 2849
mreni12-07-2011 15:07:50 // 2848
hát nem tudom de nekem eddig csak rossz tapasztalatom van a betétszűrőkkel....K&N BMC JR stb stb egyik sem jött be,sőt a K&N-el igen nagy teljesítmény vesztés volt tapasztalható,a JR nél kisebb mértékben volt érezhető a BMC kb ugyanazt tudta mint a gyári....
GT Ɨ|ѯ12-07-2011 13:12:34 // 2847
GT Ɨ|ѯ01-05-2011 20:22:59 // 2845
K&N-t:-)
nem jár le
nem jár le
NaTo01-05-2011 14:39:43 // 2844
Vajon a szűrő tisztító folyadék, és az olajzó spray -nek van lejárati dátuma? Lehet hogy baromság, de eszembe jutott. Mivelhogy:
Úgy emlékeztem, hogy a régi direkt szűrőmhöz volt tisztító szettem, de sehol sem találtam. Vettem egy legolcsóbb fajtát, valami Mannol márkájú-t. Igenám, aztán most megtaláltam a régit! :D
A régi K&N márka. Csak hát ott állt már 3 éve. Szavatossági időt nem találtam rajta. Az egész dilemma csak ennyi, és úgy gondolom hogy a noname cucc is ugyanúgy alkalmas lesz a feladatra. :) Most melyiket használjam?
Úgy emlékeztem, hogy a régi direkt szűrőmhöz volt tisztító szettem, de sehol sem találtam. Vettem egy legolcsóbb fajtát, valami Mannol márkájú-t. Igenám, aztán most megtaláltam a régit! :D
A régi K&N márka. Csak hát ott állt már 3 éve. Szavatossági időt nem találtam rajta. Az egész dilemma csak ennyi, és úgy gondolom hogy a noname cucc is ugyanúgy alkalmas lesz a feladatra. :) Most melyiket használjam?
'''''04-04-2011 19:29:19 // 2843
Már kidobtam a részecskeszűrőt és a két kipuffdobot is.Sok ellenállás már nincs a kipuffban. :-)A vezérlést meg átírták.
NaTo04-04-2011 16:03:08 // 2842
Szerintem menetteljesítmény miatt ne vegyél direktszűrőt. Feltéve, hogy nincs módosítva a vezérlésed szívó és kipuff oldalon is, és nincs könnyítve a kipufogó oldal, nagyobb keresztmetszettel.
Kau04-04-2011 12:54:26 // 2840
A sportbetétszűrőtől nem lesz szívóhang. Azt egyszerűen a gyári helyére kell tenni. Picit dinamikusabb tőle az autó. De sokat nem szabad várni.
A direktszűrőt be szoktuk tenni a légszűrőházba (fedél nélkül), így ott védve van a felcsapódó kosz ellen is. Ahhoz kell egy külön cső, 70mm-es átmérővel.
A direktszűrőt be szoktuk tenni a légszűrőházba (fedél nélkül), így ott védve van a felcsapódó kosz ellen is. Ahhoz kell egy külön cső, 70mm-es átmérővel.
Helgi04-04-2011 10:42:53 // 2839
jó. ok. és az egészet,vagy elég a szűrőbetétet kicserélni. mert ugye azt is mondtátok,hogy nem egészséges az üzemanyag égéséhez ha az egészet boxra cserélem, mert jól be van optimalizálva. illetve ha csak a betétet cserélem ki a gyári levegő szűrő dobozban,akkor meg nem lesz hangja.
GT Ɨ|ѯ04-04-2011 08:35:38 // 2838
friss levegő télen is ok:-))))
Kau04-04-2011 08:15:57 // 2837
Bizony. Ezért nem bírok már télen se szabadulni tőle :))
GT Ɨ|ѯ04-04-2011 08:01:52 // 2836
de a hang gyönyörű lesz:-)
Kau03-04-2011 15:38:39 // 2835
A 145/146-nál jó helyre esik, nem a motor mellé, mint a 156-nál. Tehát elég csak azt kicserélned, hogy jó legyen.
Persze ne várj tőle sokat ;)
Persze ne várj tőle sokat ;)
Helgi03-04-2011 14:36:41 // 2834
Na most akkor az 1.6TShez a direct szűrős megoldást hogy jól működjön, a CDA+Chip tuning+optimalizálás váltja ki? mert ugye jó a hangja,de a teljesitmény/üzemanyagfelhasználás szempontjából nem éri meg..
GT Ɨ|ѯ03-04-2011 07:39:00 // 2833
Pontosan!
ez a lényeg:-)
ez a lényeg:-)
'''''02-04-2011 21:57:02 // 2832
Na most akkor:vegyek,vagy ne?A hang nem érdekel(bár nem elhanyagolható),csak a menetteljesítmény.
GTPeti02-04-2011 20:46:11 // 2831
Én hiszem, hogy ebben az esetben nincs így. :) Különben máshogy fogalmaztam volna. Mindamellett nem vagyok direktszűrőpárti.
Piritu - 1.000.00002-04-2011 20:42:31 // 2830
A "szett" meg más néven árukapcsolás, kiváló lehetőség, hogy több dolgot vetessenek meg egyszerre a vevővel. Szeretném hinni, hogy ebben az esetben nincs igazam.
Piritu - 1.000.00002-04-2011 20:39:29 // 2829
A TS-el csak arra akartam célozni, hogy ami "érzésre" jobban megy, az nem biztos, hogy a valóságban is :-)
GTPeti02-04-2011 20:28:55 // 2828
A TS-sel ne hasonlítsuk össze! Nekem határozottan úgy tűnt, hogy jobban megy. A Novitec sem véletlenül adja a szettben.
Piritu - 1.000.00002-04-2011 20:25:09 // 2827
Amikor betettem a TS-be a direkt szűrőt a hang miatt nekem is úgy tűnt, hogy jobban megy. Aztán mértem és kiszedtem :-)
A 159 változó geometriás turbós, kis turbó-fordulaton is van levegő.
Amúgy érdekes a 159 műszerrel, először megemeli a nyomást, aztán lódul meg a kocsi. Ráadásul nem is mindig megy maxig a nyomás, mikor hogy. Gondolom az euro5 rendesen beleszól a játékba.
A 159 változó geometriás turbós, kis turbó-fordulaton is van levegő.
Amúgy érdekes a 159 műszerrel, először megemeli a nyomást, aztán lódul meg a kocsi. Ráadásul nem is mindig megy maxig a nyomás, mikor hogy. Gondolom az euro5 rendesen beleszól a játékba.
Selmak02-04-2011 20:24:25 // 2826
Tévedés. Ha jobb az áramlás a turbó azonos fordulaton több levegőt tud szállítani, de ez össze is kell sűrítenie a kompresszor oldalnak ami viszont a kipufogó oldalon több teljesítményt igényel. Perverz módon a turbó nagyobb szívóoldali ellenállás esetén jobban felpörög és képes szétpörögni magát, ezért is kell vigyázni a turbónyomás emeléssel.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
418
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?