Forum >> Dízelmánia
atis_166jtd06-01-2013 16:33:43 // 22052
Az biztos hogy a megszorulás és az eltömödés két külön hibakod ezt már én is megnéztem. A megszorulást áramfelvétel alapján regisztrálja.
Alfa GT-Csaba06-01-2013 16:24:15 // 22051
ha eltömődik teljesen és ha a membrán megszorúl rögtön hibát ír és vészüzembe áll a kocsi,se turbó se tempomat!!amikor megvettem rá 2 hétre be is következett nálam,persze sötét voltam hozzá rendesen de a Fiat szervizbe szívesen segítettek 74 ezerért!!!
atis_166jtd06-01-2013 16:16:53 // 22050
Ugy gondolta folyamatosa szükiteni mig végül nem lesz juk mert igy olyan mintha eltömödött volna. Van ahol igy is hibát ir ha eltömödik. Én nem értek hozzá enyire de lehet benne valami. Türelemjáték.
GTPeti06-01-2013 16:08:49 // 22049
A szűkítő csak félmegoldás.
atis_166jtd06-01-2013 16:04:42 // 22048
Skacok megkérdeztem egy kedves barátomat egröl. Nem biztos benne de azt mondja a vw-nél azt nem egyszerü lefalazni amiben van oxigén szenzor. Mert az állitolag érzékeli hogy több oxigén van a kipufgázban és ez csak egr hibára utal. Kérdeztem ja eltömödik akkor mi van? Az nem hirtelen lefalazáznak számit és lehet hogy tanulja az értéket. Azt ajánja hogy probáljuk meg azt hogy csökkentsük a juk méretét. Nem biztos benne de lehet igaza.
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-01-2013 15:47:54 // 22047
Nekem 2003.10 havi a vasam, szoftvere 2004. 10 havi fes szerint. A km számláló természetesen 0 :(
GTPeti06-01-2013 14:49:28 // 22046
Az égés szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy kipufogógázt vezetsz oda, vagy friss levegőt. Ilyen szempontból nem számít, hogy van-e benne korom v. nincs.
WarbiRunner (Gyuri)06-01-2013 14:40:33 // 22045
Nekem is ilyesmi volt az első ötletem, de...szerintem nem teljesen jó így. Ha a LMM előtt ágazik a cső, hogy az ne mérje, az az elágazás a turbo előtt van, tehát kisebb nyomás lesz mint a "szívó"csőben. Ergo a levegő nem befelé fog áramlani, hanem visszafelé.
Ha a turbo után ágazik le, akkor az a levegő már átment a LMM-n, tehát tökmindegy hogy le van ágaztatva vagy nem.
Egy korrekt megoldásnak tűnik a következő:
A LMM-t kell bypassolni. Előtte és utánna kell egy kiágazás. Az előtte lévő ágat bekötni az EGR szívó oldali nyílására, az utánna lévőt az EGR visszavezetés nyílására. Ekkor EGR nyitáskor valamivel kevesebb levegő áramlik a LMM-őn, nem fogja ászlelni a hibát. Elméletben egyszerű ez is, mert a cső keresztmetszeteket úgy kell kitalálni, hogy a levegő ami kikerüli a mérőt, ne legyen se túl sok, se túl kevés. És persze a csatlakozásokat is ki kell találni korrektül.
Szóval egyszerűbb kiírni...
Ha a turbo után ágazik le, akkor az a levegő már átment a LMM-n, tehát tökmindegy hogy le van ágaztatva vagy nem.
Egy korrekt megoldásnak tűnik a következő:
A LMM-t kell bypassolni. Előtte és utánna kell egy kiágazás. Az előtte lévő ágat bekötni az EGR szívó oldali nyílására, az utánna lévőt az EGR visszavezetés nyílására. Ekkor EGR nyitáskor valamivel kevesebb levegő áramlik a LMM-őn, nem fogja ászlelni a hibát. Elméletben egyszerű ez is, mert a cső keresztmetszeteket úgy kell kitalálni, hogy a levegő ami kikerüli a mérőt, ne legyen se túl sok, se túl kevés. És persze a csatlakozásokat is ki kell találni korrektül.
Szóval egyszerűbb kiírni...
Hardy06-01-2013 14:11:59 // 22044
Igaz a koromban dus helyett oxigenben dus lesz mar is mas a keverek. Bar ha lesz idom lefalazom kivancsisagbol, mert valami gyanus nekem. Auto 2003.09 hoban gyartott viszont a szoftver 2005.12 havi a fes szerint. Bar lehet akkor tekertek vissza az orat! Viszont mikor a szivosoron az a ket kis res annyira el volt dugulva hogy ugy kellett kivesni nem jelzett hibat.Pedig szerintem mindegy hogy lefalazom vagy ő falazta le magat. De hogy onnan nem kapott semmit az tuti.
GTPeti06-01-2013 12:04:12 // 22043
Leméretlen oxigénbendús levegő. Falsszívás par excellence.
.......................06-01-2013 10:12:59 // 22042
Elvileg jó,szólj ha megcsinàltad
Erhard 242 (Pure Energy)06-01-2013 10:12:02 // 22041
akkor már egyszerűbb beiktatni egy kartergázszűrőt valahová
Föckös06-01-2013 09:25:49 // 22040
azért a turbót+coolert ne hagyd ki ;-) vagyis ezek után csinálj egy lukat és azt kösd össze az egr bemenetével, az egr kipufogó felőli részét meg dugózd le. és ha kész vagy, akkor vedd észre, hogy ez ugyanazt éri mintha "csak" ledugóznád :-)
Hardy06-01-2013 07:17:59 // 22039
Mi van akkor, ha a légszűrőházból hoznék egy "csövet" és rákötném az EGR kipufogóból jövő cső helyére? Akkor tudna szívni továbbra is csak nem kormos hanem friss levegőt, és nem kéne írogatni programot, meg nem dobálna hibakódot?
Alfa GT-Csaba05-01-2013 21:41:36 // 22038
Köszi!Így már értem
.......................05-01-2013 21:31:52 // 22037
A lmm nél érzékeli a plusz levegőt ami a ledugózott àllapotban ,nem a kipufogóból kap a motor,
Így az eltérő beszívott levegö miatt dob hibàt
Így az eltérő beszívott levegö miatt dob hibàt
Alfa GT-Csaba05-01-2013 21:27:04 // 22036
tele pöfékel mindent korommal
GTPeti05-01-2013 21:22:04 // 22035
Inkább, aki előírta a határértéket, amihez EGR kell. :(
(Mert egyen javít, a többin ront...)
(Mert egyen javít, a többin ront...)
Alfa GT-Csaba05-01-2013 21:18:40 // 22034
az is egy barom volt aki bele tervezte!!!
GTPeti05-01-2013 21:17:04 // 22033
De fog, sajnos. :( Ettől még jobb ledugózva (és kiírva).
Alfa GT-Csaba05-01-2013 21:13:38 // 22032
jövőhéten én is ledugózom alul,remélem nem dobál hibát!,
Alfa GT-Csaba05-01-2013 21:09:16 // 22031
lehet hogy ha utána van ledugózva nyomás keletkezik a kipuf gáztól az egr-be és a membrán nem tud könnyedén mozogni ez miatt és lehet pici szorulástól is dobja a hibát!
Hardy05-01-2013 21:06:58 // 22030
Erre én is kiváncsi lennék! Lehet ha utána dugózod le akkor visít mert valamennyi nyomás lesz benne a kipufogó gáz miatt, és nem tud ugy mozogni. Megpróbálom, hogy elötte dugózom mit csinál akkor! Bár mondom az enyém megoldotta saját magának és nem jelzett hibát.
Alfa GT-Csaba05-01-2013 20:58:05 // 22029
azt nem értem ,ha lezárom az egr-t miért visit hibát ha az egr-be lévő elektromos membrán tud mozogni???Én úgy gondoltam hogy akkor kéne jeleznie ha az megragadna!!Korom nem megy bele,nem tud mitől megragadni ,nem értem miért jelez hibát ,amikor semmi nem érzékeli benne az átmenő levegő vagyis kipufogó gáz mennyiségét!
Hardy05-01-2013 20:46:40 // 22028
Érdekes, mert nekem ledugózta saját magát, de nem kiabált érte. Csak hülye voltam mert kitakarítottam.
.......................05-01-2013 20:20:14 // 22027
A mjet et is le lehet dugózni,de nyafog majd,minden indítàskor sípolni fog
De ugyanúgy megmarad a teljesítmény
De ugyanúgy megmarad a teljesítmény
Alfa GT-Csaba05-01-2013 19:16:31 // 22026
Az enyém fűtött garázsba áll, mindig van bent legalább 15-18 fok ezért én nem fogok ilyesmit figyelni
gecsa05-01-2013 19:12:02 // 22025
érezhetően..nem az az odaképzelős különbség.. :) az előbb bemelegsziket nem tudom, mert itt 10 fok volt, és így már 2-3km után kimozdult a mutató..majd ha lesz hideg, akkor elválik..:D
Alfa GT-Csaba05-01-2013 19:08:25 // 22024
Valóban jobban húz alapról?Jó, mondjuk nekem boxal eddig sem volt gondom hogy nem menne!
gecsa05-01-2013 19:06:14 // 22023
ja..mentem egy próbakört..:D
GTPeti05-01-2013 19:05:25 // 22022
Viszont a polc azóta kormos. :))
gecsa05-01-2013 19:04:37 // 22021
kb 1500-2000ft darabja...mondjuk 8X5cm-es darabokkal kell számolni..szorozd fel...
gecsa05-01-2013 19:03:37 // 22020
ennyi..:D
apósnál volt elfekvőben salgópolc, én abból szabtam..:) felcsiszoltam, körberajzoltam a tömítést, kiollóztam, kifúrtam a 3 lyukat, és kész..:)
kb 0.00 Ft költsége volt..:)
apósnál volt elfekvőben salgópolc, én abból szabtam..:) felcsiszoltam, körberajzoltam a tömítést, kiollóztam, kifúrtam a 3 lyukat, és kész..:)
kb 0.00 Ft költsége volt..:)
Alfa GT-Csaba05-01-2013 18:57:56 // 22019
van itthon legalább 2 nm 1mm--es vaslemezem,kijön belőle pár darab :-)!!Már azt sem tudják mennyit legyen pofájuk elkérni pl egy db turbó csőért!!Az alsóra 18 a fölsőre 33 ezret mondtak kb 4 ezerért vettem anyagot és mind a kettőt legyártottam belőle.
gecsa05-01-2013 18:53:50 // 22018
amúgy íbélyen egy ilyen lemezdarabot egész jó pénzért adnak..:)
Alfa GT-Csaba05-01-2013 18:51:35 // 22017
enyém is erre a sorsra jut napokon belül :-)
gecsa05-01-2013 18:50:43 // 22016
így egyszerűbb a művelet, nem kell annyit bontani..:)
GTPeti05-01-2013 18:44:24 // 22015
Szerintem meg tökmindegy. :) A cartárs akár le is húzhatná, akkor sem lenne semmi baj. És onnantól ragadhatna, ahogy akar. Dugózáskor nem az EGR-t védjük, hanem ami utána jön.
Elvben persze igaz, amit írtál!
Elvben persze igaz, amit írtál!
Alfa GT-Csaba05-01-2013 18:40:51 // 22014
Szerintem meg elég csak alul ledugózni,lényeg hogy a füst nem megy bele az egr-be ezért nem lesz tele korommal és nem ragad meg.Fölül teljesen feleslegesnek tartom!
GTPeti05-01-2013 17:54:07 // 22013
gecsa05-01-2013 17:48:06 // 22012
majd kiderül, hogy mennyivel esik a fogyasztás, ha esik.:D
mjetről inkább szakértőbbek nyilatkozzanak..:D
mjetről inkább szakértőbbek nyilatkozzanak..:D
ALFI15605-01-2013 17:47:17 // 22011
Pont ez a kérdésem :)
ALFI15605-01-2013 17:45:56 // 22010
Jól tetted.Talán még fogyasztásba is kevesebb lessz.(azt mondják)
M-jetnél is lelehet dugózni?Azt mondják le lehet csak a motorkontrol lámpa világít de semmit nem befolyásol.Csak azért kérdezem mert van nekem egy 1.3m-jet puntóm.És ha lelehet akkor megteszem.
M-jetnél is lelehet dugózni?Azt mondják le lehet csak a motorkontrol lámpa világít de semmit nem befolyásol.Csak azért kérdezem mert van nekem egy 1.3m-jet puntóm.És ha lelehet akkor megteszem.
ALFI15605-01-2013 17:45:55 // 22009
Jól tetted.Talán még fogyasztásba is kevesebb lessz.(azt mondják)
M-jetnél is lelehet dugózni?Azt mondják le lehet csak a motorkontrol lámpa világít de semmit nem befolyásol.Csak azért kérdezem mert van nekem egy 1.3m-jet puntóm.És ha lelehet akkor megteszem.
M-jetnél is lelehet dugózni?Azt mondják le lehet csak a motorkontrol lámpa világít de semmit nem befolyásol.Csak azért kérdezem mert van nekem egy 1.3m-jet puntóm.És ha lelehet akkor megteszem.
gecsa05-01-2013 10:33:54 // 22007
már elő is van készítve..:D
Föckös05-01-2013 08:23:25 // 22006
meg kromofág :-)))
most cseréltünk olajat meg szűrőket, hát az én LMM-em csodásan tiszta volt:-)
(igaz cca 12 000 km után jött az olajcsere)
most cseréltünk olajat meg szűrőket, hát az én LMM-em csodásan tiszta volt:-)
(igaz cca 12 000 km után jött az olajcsere)
mreni04-01-2013 20:58:27 // 22005
hidegzsíroldó a legjobb :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster04-01-2013 13:25:46 // 22004
Köszi meg próbálom majd. Nem tudom miota van ez a hiba 1,5 éve nem volt kiolvasva. Tisztítás 1 hónapja volt de én nem vettem észre külömbséget semmiben. Lehet már jó ideje rossz.
gecsa04-01-2013 10:02:21 // 22003
egyébként sok külföldi fórumon meg karburátortisztító spray-t irnak egr tisztításhoz... :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
529
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?