Forum >> Dízelmánia
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2013 14:49:08 // 22252
Ha methanolt keverek hozzá nem fagy bele. Több cég árul tuningmegoldásként ilyen olyan készletet dízelhez. A kulcs inkább hogy jókor és megfelelő mennyiséget bejuttatni. Manapság mikor kb 5e Ft beruházással az autó minden működési adatához hozzájuthat az ember, már van esély egy jó rendszer építésére.
.......................13-01-2013 14:40:41 // 22251
Diesel motorba víz?
És ha belefagy?
És ha belefagy?
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-01-2013 14:39:28 // 22250
Erre már gondoltam én is. Asszem írok is az adok veszekbe hátha van valakinek :)
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2013 14:35:29 // 22249
Jó kérdés, 2.2kOhmost találtam én is a katalógusomban csak. Legjobb lenne rossz LMM-ből kukázni.
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2013 14:27:14 // 22248
Ez is igaz, ezért is készül (remélem nyárra) a kicsit korrektebb megoldás az autómba. Az egr össz feladata az égési csúcshőmérséklet csökkentése. Alapjárat és 3000 1/min közt engedi működni, a fordulat növekedésével zár a szelep. Az enyémnél így van. vagyis amint felhajtok a pályára és beállok a 140-es tempómra, többé esélye nincs kinyitni míg le nem hajtok. Vagyis Az átlag 500km-es utaimon kb 80-on működhet ha épp van olyan állapotban hogy érjen is valamit.
Ugyanez az égési csúcshőmérséklet csökkentés vízbefecskendezéssel is elérhető. Itt fordított a helyzet. Alacsony fordulatokon,kis terheléseken nem nagyon lép be (de ez is csak a túl egyszerű vezérlés miatt), viszont kb 1800/2000-res fordulattól terhelés függényében elkezd működni. Vagyis minnél jobban terhelem a motort, annál több vizet adagol, ami megfordítja a fenti arányt, 80km lesz az, ahol nem működik.
Ezt főleg egyenletes pálytempón érzem hatalmas különbségnek, amikor nagy a fordulat, a hőterhelés, de légfelesleg is van még bőven, tehát van miből NOx gázoknak előállni. Az egr (az én váltóáttételeim mellett) ilyen üzemi körülmények közt nem az igazi. Plusz a víz nem koszolja, hanem tisztítja a szívó oldalt.
Konkrétan egy komp társaság cikkét olvastam a múltkor, elég jól kimutatható fogyasztáscsökkenést is elértek a megfelelő arányú vízbefecskendezéssel, hasznos kis grafikonok voltak ott.
Ezen túl ha még egy kis methanolt is rakok bele...elcsavarja mégjobban a kuplungomat :-)
Ugyanez az égési csúcshőmérséklet csökkentés vízbefecskendezéssel is elérhető. Itt fordított a helyzet. Alacsony fordulatokon,kis terheléseken nem nagyon lép be (de ez is csak a túl egyszerű vezérlés miatt), viszont kb 1800/2000-res fordulattól terhelés függényében elkezd működni. Vagyis minnél jobban terhelem a motort, annál több vizet adagol, ami megfordítja a fenti arányt, 80km lesz az, ahol nem működik.
Ezt főleg egyenletes pálytempón érzem hatalmas különbségnek, amikor nagy a fordulat, a hőterhelés, de légfelesleg is van még bőven, tehát van miből NOx gázoknak előállni. Az egr (az én váltóáttételeim mellett) ilyen üzemi körülmények közt nem az igazi. Plusz a víz nem koszolja, hanem tisztítja a szívó oldalt.
Konkrétan egy komp társaság cikkét olvastam a múltkor, elég jól kimutatható fogyasztáscsökkenést is elértek a megfelelő arányú vízbefecskendezéssel, hasznos kis grafikonok voltak ott.
Ezen túl ha még egy kis methanolt is rakok bele...elcsavarja mégjobban a kuplungomat :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-01-2013 14:22:04 // 22247
Somogyiba voltam ott közőlte a néni hogy ilyesmit ők nem tartanak mondtam is neki hogy akkor meg kérdem egy pékségbe hátha ott lesz. Nem értette a néni hogy mire céloztam. conrádnál is néztem ott sincs ilyen, vagy 1,5 kohm- 2,2 kohm os van :(
forrasr13-01-2013 14:18:35 // 22246
Somogyiban kerdezted?neten conrad.hu-n biztos kell legyen
TSiga ( I am the TSIG)13-01-2013 14:09:15 // 22245
www.lomex.hu
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-01-2013 14:06:00 // 22244
Heló. Honnan lehet ilyen NTC termisztort 25C fokon 2KOhm +-5% beszerezni? Győrbe sehol nem lehet kapni. Neten sem találtam :(
Erhard 242 (Pure Energy)13-01-2013 11:46:47 // 22243
ment csak néha 4 hengerezett :)
.......................13-01-2013 11:31:45 // 22242
Érdekes ,hogy ment egyàltalàn,
Nem vette észre?
Nem vette észre?
Erhard 242 (Pure Energy)13-01-2013 11:20:58 // 22241
egy nepper ismerősöm vett egy banki visszavett csomagot amiben benne volt ez a 166 2,4....komplett blokkcsere volt inkább jobban megérte mint javítani ...
az egyes porlasztó pisált, karima eltűnt, turbó lerohadt...
az egyes porlasztó pisált, karima eltűnt, turbó lerohadt...
Hardy13-01-2013 11:07:33 // 22240
En nem gondolm csak kerdezem. Ezeket irtak forumokon.
.......................13-01-2013 10:55:44 // 22239
Nem àrt a motornak az Egr lefalazàs,a z embereknek àrt
A dupla annyi nirtózus mérges gàz tönkreteszi a tüdödet
A dupla annyi nirtózus mérges gàz tönkreteszi a tüdödet
.......................13-01-2013 10:52:13 // 22238
Fotót nem csinàltàl?
Kié volt?
Megcsinàltatta?
Kié volt?
Megcsinàltatta?
mreni13-01-2013 10:41:15 // 22237
ezt én sem értem :D
Erhard 242 (Pure Energy)13-01-2013 10:35:37 // 22236
én azt nem értem, ha az EGR teljes terheléskor lezár akkor mi a tököm köze lenne a végsebességhez? :))))
mreni13-01-2013 10:12:28 // 22235
nem újkeletű dolog ez már,van tapasztalat bőven ezzel kapcsolatban.
mreni13-01-2013 10:08:06 // 22234
"magasabb tartomanyba nem huz annyira nehezebben eri el a vegsebesseget, meg ilyenek."
ezt miből gondolod?? eddig senki nem tapasztalt ilyet...
ezt miből gondolod?? eddig senki nem tapasztalt ilyet...
Wickey13-01-2013 10:03:10 // 22233
úgy, hogy eggyel kevesebbszer teszem rá a gyújtást. Nem húzok le semmit, hanem asszem két gyújtásráadás, majd önindítózás. Így nem azonnal, hanem csak mondjuk 20-30 főtengelyfordulat után indul be a motor, az meg kábé elég ahhoz, hogy az olajszűrő is megteljen :-)
Erhard 242 (Pure Energy)13-01-2013 07:59:01 // 22232
nem atfurja ha nem eltunt a dugattyu hutokarimaja sajat szememmel lattam
Hardy13-01-2013 06:41:32 // 22231
Nem is a kornyezetvedelmi reszevel foglalkoznak hanem hogy megno az egesi homennyiseg es igy mar nem ugy mukodik a motor ahogy kitalaltak. Nem biztos hogy jo neki, meg magasabb tartomanyba nem huz annyira nehezebben eri el a vegsebesseget, meg ilyenek. Erdekes. Jo lenne tudni mi is az igazsag valojaban,hogy art vagy nem.
Macky12-01-2013 23:40:09 // 22230
http://www.alfa-romeo-portal.de/arcommunity/bereich/reparaturanleitungen-alfa-156/agr-ventil-deaktivieren-im-156-2-4-jtd-20v-947.html
Macky12-01-2013 23:28:06 // 22229
Szia!
Természetesen felhívják a figyelmet, hogy ez teljesen illegális stb. de ha beírod pl. a keresőbe hogy ,,EGR blanking plate" akkor kidob egy csomó ,,falazólemezt" mindenféle tipushoz. Jó oldal ezzel kapcsolatban a német ,,alfa romeo portal" is. Onnan szedtem a képet.
Természetesen felhívják a figyelmet, hogy ez teljesen illegális stb. de ha beírod pl. a keresőbe hogy ,,EGR blanking plate" akkor kidob egy csomó ,,falazólemezt" mindenféle tipushoz. Jó oldal ezzel kapcsolatban a német ,,alfa romeo portal" is. Onnan szedtem a képet.
Alfa GT-Csaba12-01-2013 22:58:48 // 22228
én is lefalaztam,folyamatosan van hiba jelzésem
Hardy12-01-2013 22:56:36 // 22227
Ott hogy allnak hozza? Ma csak Magyar forumokat futottam at de itt eleg sokan vannak ellene. Marmint a lefalazas ellen.
Macky12-01-2013 22:30:30 // 22226
Szia! Tegnap tesztelésre beépítettem egy ilyen lemezt. (1,9JTDm 150LE) Hibát nem dobott és az EGR (valószínű) hibáját csökkentette.(2000-es fordulat környékén az EGR menet közben hirtelen lezár, ezt mutatta a számítógép teszteléskor)
GTPeti12-01-2013 22:18:50 // 22225
Úgy emlékszem ezt írta a cartárs. (De nem 100%.)
GTPeti12-01-2013 22:16:51 // 22224
Ez csak félmegoldás, ami a képen van. Ehhez még nem kell sw-módosítás, cserébe átenged vmennyi kormot.
Macky12-01-2013 22:10:27 // 22223
Ferke12-01-2013 17:41:46 // 22222
Az nem fúrja csak úgy át, ez baromság...ott más is kellett legyen, pl hf. többszöri síkolása és a cr végek nem lettek hozzáállítva.
mreni12-01-2013 16:34:01 // 22221
furcsa,mert már párszor néztem azt az autót ugyanezzel a cuccal,és jó volt
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2013 16:23:03 // 22220
Örülök hogy összejött, és nem komolyabb probléma volt :-)
A kiolvasás érdekes, Jorjie is pont így járt a héten, nem sikerült neki csatlakozni. Eddig alig hallottam ilyenről, most meg egy hét alatt 2.
A kiolvasás érdekes, Jorjie is pont így járt a héten, nem sikerült neki csatlakozni. Eddig alig hallottam ilyenről, most meg egy hét alatt 2.
mreni12-01-2013 15:20:07 // 22219
bedobtuk a "master" LMM-et,így már jobb sokkal,csúszik is a kuplung :D
gépre rakni nem tudtam, valamiért nem csatlakozott,valószínű beadta a kulcsot az interface-em.
Pár napot járkál még vele,aztán ha eladod lehet,hogy vevő lenne rá.(nagyon nagyon érik már a kuplungcsere,és ha nem muszáj nem akar új LMM-et is venni most)
Majd megadom neki a számod és megbeszélitek a részleteket.
Köszi mégegyszer ;)
gépre rakni nem tudtam, valamiért nem csatlakozott,valószínű beadta a kulcsot az interface-em.
Pár napot járkál még vele,aztán ha eladod lehet,hogy vevő lenne rá.(nagyon nagyon érik már a kuplungcsere,és ha nem muszáj nem akar új LMM-et is venni most)
Majd megadom neki a számod és megbeszélitek a részleteket.
Köszi mégegyszer ;)
mreni12-01-2013 15:15:27 // 22218
nem átfúrta,gondolom átégett a nem megfelelő üzemanyag/levegő keverék és/vagy a magas égési hőmérséklet miatt
.......................12-01-2013 15:13:24 // 22217
Àtfúrta?,
Kiét?
Kiét?
WarbiRunner (Gyuri)12-01-2013 15:10:59 // 22216
Legalábbis amit én is tervezek ha végre nem fagy le a kezem kint..egy résolaj ellenőrzés nem árthat. Ha az látványos dolgokat mutat, jöhet a dízel szervíz.
Sajna legtöbb helyen csak úgy vállalják, hogy én kiszedem a csúcsokat, elviszem. Rizikót nem vállalnak, küzdjön más a kiszedéssel, cr rendszer megbontásával. Aztán várjon a kedves tulaj, míg visszakapja a porlasztóit.
Ezen kívűl már csak az a kérdéses pont, hogyha odaviszem, tuti felújítják mindet legalábbis papíron. Odaállitok pl 4 porlasztóval amiből 1 rossz, simán 3-mat fizettetnek ki. Úgyhogy csak ismerőshöz merném vinni, vagy olyan helyre ahol erős referencia van.
Ferkoval jártunk így két hete. Az autóját elvittük futóműállításra. Mondtak egy egész elfogadható összeget. Átmozgatták a futóművet, de nem csak kézzel, hanem rendes padon. Jól meghúzgálták, és már sorolta is hogy mi mindent ki kell cserélni. Haha..hát persze. Ferko jól döntött, állítsák be és kész.
Aztán közben segítőkészen átnézték az autót..csak úgy grátisz. "Ajjaj!" jön az egyik. A turbo mellett tiszta olaj, szerinte tele az intercooler is, kész, ez turbocsere.
Erre még én is ráparáztam hirtelen, felhívtuk a szerelőnket, ő kapásból tudta a helyes választ (kartergázcső illesztésénél jött egy kis ez az a cső külső felére). Mire letettem a telefont, már kérdezték, hogy gyorsan megnézzék e a turbo tengelyét meg a coolert csak felmérni hogy mi a gáz. Már kész árajánlatuk volt felújításra. Na ez szánalmasan gáz...
Az ilyesmik miatt óvatos vagyok. Jelenleg egy hely van ahova le merném adni a porlasztóimat, csak az hozzám nincs közel sajna.
Sajna legtöbb helyen csak úgy vállalják, hogy én kiszedem a csúcsokat, elviszem. Rizikót nem vállalnak, küzdjön más a kiszedéssel, cr rendszer megbontásával. Aztán várjon a kedves tulaj, míg visszakapja a porlasztóit.
Ezen kívűl már csak az a kérdéses pont, hogyha odaviszem, tuti felújítják mindet legalábbis papíron. Odaállitok pl 4 porlasztóval amiből 1 rossz, simán 3-mat fizettetnek ki. Úgyhogy csak ismerőshöz merném vinni, vagy olyan helyre ahol erős referencia van.
Ferkoval jártunk így két hete. Az autóját elvittük futóműállításra. Mondtak egy egész elfogadható összeget. Átmozgatták a futóművet, de nem csak kézzel, hanem rendes padon. Jól meghúzgálták, és már sorolta is hogy mi mindent ki kell cserélni. Haha..hát persze. Ferko jól döntött, állítsák be és kész.
Aztán közben segítőkészen átnézték az autót..csak úgy grátisz. "Ajjaj!" jön az egyik. A turbo mellett tiszta olaj, szerinte tele az intercooler is, kész, ez turbocsere.
Erre még én is ráparáztam hirtelen, felhívtuk a szerelőnket, ő kapásból tudta a helyes választ (kartergázcső illesztésénél jött egy kis ez az a cső külső felére). Mire letettem a telefont, már kérdezték, hogy gyorsan megnézzék e a turbo tengelyét meg a coolert csak felmérni hogy mi a gáz. Már kész árajánlatuk volt felújításra. Na ez szánalmasan gáz...
Az ilyesmik miatt óvatos vagyok. Jelenleg egy hely van ahova le merném adni a porlasztóimat, csak az hozzám nincs közel sajna.
GTPeti12-01-2013 14:04:10 // 22215
A te autódnál emiatt én garantáltan elvinném egy dízelszervízbe az injektorokat. NE ezen spórolj. Legalábbis nekem ez elég előjel lenne. (Emlékezzünk arra a 2.4-re, amelyiknek átfúrta egy dugóját az egyik pisilő injektor.)
GTPeti12-01-2013 14:02:24 // 22214
"Nem kell indítózni ha ráadod a gyújtást megy az ac" Tudom. A kérdés nem erre irányult. ;)
(Wickey írta, hogy az előbbi procedúra UTÁN nem indítja be a motort, hanem 10mp indítózással hajtja meg az olajszivattyút. Én tőle kérdeztem, hogy ezt miként csinálja.)
(Wickey írta, hogy az előbbi procedúra UTÁN nem indítja be a motort, hanem 10mp indítózással hajtja meg az olajszivattyút. Én tőle kérdeztem, hogy ezt miként csinálja.)
mreni12-01-2013 13:59:13 // 22213
az érdekes,én sem mindig töltögetem fel gázolajjal a szűrőt,de 4-5 gyujtás ráadás után úgy indul mintha semmi nem történt volna,rögtön elkapja és ketyeg :)
Alfa GT-Csaba12-01-2013 10:40:52 // 22212
Az enyémbe is van minimum 200ezer és box van benne ami megemeli a nyomást a rendszerbe ,de eddig semmi baja a porlasztóknak,remélem igy is marad
Föckös12-01-2013 10:36:45 // 22211
ki tudja...
:-)))
232vel vettem, 248nál egy túlfesz miatt nullázódott az órában, egyébként kiolvasva 262körül áll mint a szög...
:-)))
232vel vettem, 248nál egy túlfesz miatt nullázódott az órában, egyébként kiolvasva 262körül áll mint a szög...
Alfa GT-Csaba12-01-2013 10:34:24 // 22210
Mennyi km van a kocsidba?
Föckös12-01-2013 10:33:08 // 22209
összes jó, akksi jó, generátor jó, önindító jó, izzítórelé jó.
lehet, hogy egy két csúcs már nem úgy porlaszt, ez elég is lehet hozzá...
lehet, hogy egy két csúcs már nem úgy porlaszt, ez elég is lehet hozzá...
Alfa GT-Csaba12-01-2013 10:25:02 // 22208
Jó az izzító gyertyád?
Föckös12-01-2013 10:15:19 // 22207
hát én egy átlag indítást csinálok így mínusz hét fokban, és akkor is biza 3 hengerrel indul el vagy 20 másodpercre...
Föckös12-01-2013 10:06:32 // 22206
gondolati szinten már igen ;-)
Alfa GT-Csaba12-01-2013 10:00:09 // 22205
Nem kell indítózni ha ráadod a gyújtást megy az ac és megtelik gázolajjal a szűrő.Automatikusan légtelenedik aztán pöcc-röff! A gt-n 3-4szer szoktam a gyújtást ráadni és levenni aztán indítok ,és hibátlan!
GTPeti12-01-2013 09:34:33 // 22204
"Lelégtelenítetted? Oszt azt hogy."
Így:
"Én felteszem szárazon, majd ráadom a gyújtást háromszor 15 másodpercre"
:)
Te hogy indítózol úgy 10mp-ig, hogy ne induljon be a motor. Mit szoktál lehúzni?
Így:
"Én felteszem szárazon, majd ráadom a gyújtást háromszor 15 másodpercre"
:)
Te hogy indítózol úgy 10mp-ig, hogy ne induljon be a motor. Mit szoktál lehúzni?
Wickey12-01-2013 08:45:43 // 22203
ebbe azért ne legyél olyan nagyon biztos. A kamaz után a kormot csak összesepred lapáttal, és kidobod a szemetesbe. A gt viszont olyan kicsi szarokat pufog ki, hogy semmi esélye ellene a szervezetednek. És ne felejtsd, hogy gtből (illetve ez így nem pontos: CR dízelből) százszor, ha nem ezerszer több van Budapesten, mint kamazból meg dejzelmozdonyból meg békávéikaruszból.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
475
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?