Na hááát áljon meg a harciszekér...Lmm hibát ír, de írod, hogy a hőmérséklettel van a gond. Azt tudd, hogy a LMM mint bonyolult és drága cucc, tartalmaz egy egyszerű és olcsó hőmérőt (ntc). Ha csak azzal van a gond, azt könnyedén ki lehet cserélni! Emiatt ne dobd el az amúgy jó szenzort.
Az NTC jól láthatóan kívül van a "feketedobozon", óvatosan, forrasztás nélkül kiműthető.
25C fokon 2KOhm +-5%-ot kell rajta mérni.
Ha egyezik az NTC az enyémen lévővel (szinte biztos), akor itt a diagramja, ki tudod mérni:
Forum >> Dízelmánia
WarbiRunner (Gyuri)03-01-2013 22:01:45 // 22002
gecsa03-01-2013 19:06:15 // 22001
kivételesen nem arra gondoltam..:D
mreni03-01-2013 18:18:47 // 22000
házipáleszt ne pocsékold ilyenekre :D
gecsa03-01-2013 18:14:41 // 21999
alkoholt?
inkább igyál egyet, és hagyd a francba??:D:D:D:D
viszont így jó, mert akartam venni féktisztítót, de így nem fogok, mert akad itthon némi szesz még elfekvőben.. ;)
inkább igyál egyet, és hagyd a francba??:D:D:D:D
viszont így jó, mert akartam venni féktisztítót, de így nem fogok, mert akad itthon némi szesz még elfekvőben.. ;)
GTPeti03-01-2013 17:04:39 // 21998
Ha rákerestél volna itt a fórumban, sok hsz-t dobott volna ki, amiben az alkoholt ajánljuk. LMM relációban IS. :)
Alfa GT-Csaba03-01-2013 16:57:05 // 21997
én éppen 1 hete takarítottam igy,és semmi rendellenességet nem vettem azóta észre!Hiba nincs a műszerfalon ,megy rendesen ,pedig dupla nagyságú volt a szutyoktól!Kiváncsi lennék hogy úgy az mit is tudott érzékelni??!!
mreni03-01-2013 16:38:19 // 21996
ha megvárod míg teljesen elpárolog semmi baja nem lehet tőle. én óvatosban ki szoktam még fújni levegővel és kész
159 Indigo Gray 2.4 Monster03-01-2013 16:33:12 // 21995
Féktisztító :( Lehet erős volt neki, és denaturált szesz lett volna a nyerő.
SanyiJTD03-01-2013 16:31:38 // 21994
Mivel tisztítottad?
159 Indigo Gray 2.4 Monster03-01-2013 15:59:03 // 21993
1 hete takarítottam egy 159 es egr jét, erre kedvet kapott sógornőm is hogy az ő kis olajkályháján ( 1,3 m jet grande punto evo 75 pacis) is csináljam meg, úgy el van dugva az egr je hogy ott bombáznikell mindent a leszedéshez, mondtam is neki ha én le szedem innen valaha akkor az le lesz dugózva is mert nem fogok vele még 1x pipázni. Az lmm tisztításról annyit hogy írták a szerelő műhelybe hogy nem biztos hogy szerencsés tisztoogatni mert álltalába utána megdöglik. 1 hónapja mikor szivatott a kocsi én is kitakarítottam meg a mapot is, múlt héten sikerült a diag és lmm hibát ír törlés után egyből visszadobja és 9C volt a ecuja szerint meg -34C szal kukás lett az lmmem. Lehet hogy már régebbóta megvan dögölve de az is lehet hogy én nyírtam ki a tisztítással. Ha igen akkor elég drága tisztítás volt :)
gecsa03-01-2013 15:42:37 // 21992
köszi!
remélem hétvégén jó idő lesz, és neki tudok ugrani..akkor már az LMM is kap egy kicsit..:)
remélem hétvégén jó idő lesz, és neki tudok ugrani..akkor már az LMM is kap egy kicsit..:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster03-01-2013 15:32:48 // 21991
Én úgy falaztam le hogy az egr be már nem megy be a visszavezetett kipufogó gáz. Valaki a pillangó szelepnél teszi ezt. Szerintem mind 2 megoldás jó a végeredmény ugyan az :) Vágtam egy lemezből ugyan olyan formát mint az alátét csak a közepéről a lyuk kimaradt és kész is.
gecsa03-01-2013 14:58:35 // 21990
megjött nekem is amire vártam, lehet szétszedni az egr-t...megérkeztek a tipikus jelei..
ha már szétszedem, akkor falazás lesz belőle..van valakinek képe róla, hogy miként csinálta?melyik oldalát érdemes falazni?
ha már szétszedem, akkor falazás lesz belőle..van valakinek képe róla, hogy miként csinálta?melyik oldalát érdemes falazni?
VMate02-01-2013 20:35:56 // 21989
renault laguna 2be ugyanaz a MAP mint az jtd-kbe, ott annál simán állásban megdöglött :)
mreni02-01-2013 20:21:29 // 21988
megnyugodtam,akkor nem csak én tapasztaltam ilyet :D
Ferke02-01-2013 19:50:43 // 21987
Pedig mostanság sajna elég gyakori, hogy a map meghal. Utóbbi 1 hónapban 3 olyan volt, hogy a gondos gazda megtisztította, és másnap már döglött volt...egy másiknál mi szedtük ki szívóoldal takarítás miatt, és visszarakás után hello...
2-3 hónapja a sajátom döglött be ugyanígy, szívósor tisztítás után...az tuti, hogy ha jó, akkor nem kell baxogatni, ez simán egy konklúzió..:)
2-3 hónapja a sajátom döglött be ugyanígy, szívósor tisztítás után...az tuti, hogy ha jó, akkor nem kell baxogatni, ez simán egy konklúzió..:)
VMate02-01-2013 19:28:14 // 21986
én sem turbohibás jtd--t mondtam, csak egyszerűen megszorult a geometria, 5-6 ilyen autót csináltam már, mondjuk mind 16 szelepes volt .
Wickey31-12-2012 20:04:44 // 21985
Hja. MAP hibánál igen durván semennyire nem megy az autó, folyamatos csingilingi és motorfalióra üzenet, oszt nulla töltőnyomás, még fordulaton is. Egy hétig mászkáltam vele így, és útvonalat kellett változtatnom, mert nem volt elég hosszú Sződligetnél a gyorsítósáv az M2-re. Kénytelen voltam a gödöllői út felé menni, ott közel 300 méter áll rendelkezésre arra, hogy 50-ről 90 körüli tempóra gyorsuljak, amivel talán a lengyel kamionosokkal szemben is volt esélyem. :-) Vmax 110 volt (lejtőn lefele hátszélben). Teljesen mindegy volt, hogy forgattad harmadik/negyedikben, vagy ötödikben pötyögtél, 100 körül ment és kész. Volt vagy 25 lóerő érzésre...
Wickey31-12-2012 20:00:24 // 21984
én csak kettő MAP hibás JTD-vel találkoztam eddig, cserébe turbóhibás JTD-t nem láttam még. Najó, leszámítva egy 1.3 dezső corsa-t, de azt zárójelbe is tenném. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster31-12-2012 13:13:55 // 21983
Értem köszi
mreni31-12-2012 12:46:08 // 21982
ha megadja magát itt sem látja a nyomást,beáll vészprogramra azt annyi :)
mreni31-12-2012 12:45:15 // 21981
van,de nem mindegyikben,a 90lovasban tuti,75 lovasra nem emlékszem.
mreni31-12-2012 12:43:18 // 21980
pedig elég gyakori hiba tud lenni a 200e+ km-eseknél,legalábbis én kifogom mindig :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster31-12-2012 12:30:42 // 21979
Sziasztok nem egészen ide vágó kérdés, de azért mégis csak olasz :) Az 1,3 mjetben is van dpf? Mindegy hogy 75 vagy 90 pacis. CSak mert tegnap tesóm nőjének nézegettem a kocsiját (grande punto evo 1,3 mjet) és nem láttam semmi extra szűrőt a kipu rendszeren, csak a leömlőnél van valami de az ez én autómon is van. Köszi üdv és BUÉK minden kedves Alfásnak :)
Alfa GT-Csaba31-12-2012 12:07:48 // 21978
Tapasztaltam !2 napja takaritottam ,egy nagy olajsár gombóc volt a vége!8 éves a gép ,soha senki nem takaritotta,az olasz nem foglalkozott vele,4éve vettem én vagyok itt az első tulaj!2008ban 2004es gázolaj ,levegő és pollen szűrő volt a kocsin.Biztos cseréltek rajta valamit is!!Igénytelen spagetti zabálók!
VMate31-12-2012 12:01:15 // 21977
a MAP érzékeli a töltőnyomást, el tud romlani, én még jtd-n nem találkoztam MAP hibával, csak offos renaulton, ott akkor egyáltalán nem látja a töltőnyomást, a jtd-n annyival más a helyzet, hogy a szívócsonkban van és korom-kartergáz kombótól elég randán tud kinézni
Alfa GT-Csaba31-12-2012 11:57:35 // 21976
MAP el is szokott romlani,vagy csak eltömődik és nem érzékel?Az ad valami jelet a turbónak?
VMate31-12-2012 11:55:40 // 21975
lehet, de szerintem az a ritkább
Wickey31-12-2012 11:46:23 // 21974
pontosan. Sőt, komplikáltabb esetben döglött LMM, és kezdődő MAP hiba.
Ami amúgy sokkal valószínűbb, mint a szar turbó. Az meg, hogy a túrónyomás túl magas, az egy dolog. Élő adatelemzés nélkül egy ilyen hibakódra túrót cseréltetni többszázezerért elég meredek.
Ráadásul: ahogy nagytudású túrós emberünk a Ferrykernél mondta: a turbó megdöglésének MINDIG van valami oka. Amíg azt nem szüntetik meg, az új túró is garantáltan megdöglik.
A kedvence amúgy az, ha valaki felcsavarozza a turbót, beindítja a motrot, és tol egy padlót, hogy megnézze hova is jutott, na, így lehet 10 másodperc alatt kinyírni egy vadi új turbót. :)
Ami amúgy sokkal valószínűbb, mint a szar turbó. Az meg, hogy a túrónyomás túl magas, az egy dolog. Élő adatelemzés nélkül egy ilyen hibakódra túrót cseréltetni többszázezerért elég meredek.
Ráadásul: ahogy nagytudású túrós emberünk a Ferrykernél mondta: a turbó megdöglésének MINDIG van valami oka. Amíg azt nem szüntetik meg, az új túró is garantáltan megdöglik.
A kedvence amúgy az, ha valaki felcsavarozza a turbót, beindítja a motrot, és tol egy padlót, hogy megnézze hova is jutott, na, így lehet 10 másodperc alatt kinyírni egy vadi új turbót. :)
Föckös31-12-2012 08:57:29 // 21972
akkor isten éltessen! ;-)
mreni31-12-2012 08:42:01 // 21971
MAP hiba is lehet
VMate30-12-2012 22:28:50 // 21970
és akkor miért jön elő a turbonyomás túl magas hiba, mert szar az lmm??? persze én is először elvinném olyanhoz akinek van hozzá műszere meg persze látott már ilyen autót.
Arnie30-12-2012 21:23:51 // 21969
A légtömegmérőre nem úgy nézek, mint hiba okozóra, mert teljesen újnak tűnik. A fiatecuscan-on nézve is teljesen jól mutat, nincsenek benne lyukak. Attól megy rángatás nélkül, hogy nincs szabályzott módban e fő szenzor hiányában (szerintem).
Föckös30-12-2012 17:41:35 // 21968
autóztam ma vagy 50-60 km-t, semmi hiba
koppkoppkopp
úgyhogy én aztán nem nyúlok most semmihez :-)
koppkoppkopp
úgyhogy én aztán nem nyúlok most semmihez :-)
zee30-12-2012 17:03:05 // 21967
Attól függ melyik állapotban ragadt meg ...
Alfa GT-Csaba30-12-2012 13:17:47 // 21966
HA A TURBÓ GEOMETRIÁD LENNE LETAPADVA,BETILTANA ÉS NEM MENNE ,NEKEM IS ELŐ JÖN NÉHA !!
Wickey30-12-2012 13:11:58 // 21965
Szerintem ne piszkáld a turbót, főleg ne bemondás alapján. Inkább vidd el valakihez aki látott már jtd-t. :-)
Wickey30-12-2012 13:10:16 // 21964
Egy kérdés... ha a légtömegmérő le van húzva és úgy jó, ha meg rá van dugva és úgy rossz, akkor nem gondoltál még arra, hogy légtömegmérőt cserélj? :-)
Amúgy pont ezek a tünetei a szar légtömegmérőnek: részterhelésen közepes fordulaton rángatás. Én minden légszűrőcserénél kifújkálom a légtömegmérőm egy fél flakon féktisztítóval. Több, mint 200ezer kilométert tettem meg az autóval mióta nálam van, és még mindig az eredeti a légtömegmérőm... :)
Amúgy pont ezek a tünetei a szar légtömegmérőnek: részterhelésen közepes fordulaton rángatás. Én minden légszűrőcserénél kifújkálom a légtömegmérőm egy fél flakon féktisztítóval. Több, mint 200ezer kilométert tettem meg az autóval mióta nálam van, és még mindig az eredeti a légtömegmérőm... :)
Arnie30-12-2012 12:19:19 // 21963
Mondjuk furán is megy. Alul jól tol, talán túl jól is, padlón is nagyon megy, de a köztes időkben olyan bizonytalan, nehéz leírni. Magyarul, akkor keressem meg ki javította a turbót, szerinted azzal lesz a gond? Köszönöm!
VMate30-12-2012 09:43:00 // 21962
le van ragadva a geometria a turboban, le kell szedni és ki kell takarítani
Arnie30-12-2012 00:05:39 // 21961
Sziasztok, lenne egy JTD problémám, hátha Ti nagy tapasztalatú szaktársak tudtok valamit kezdeni vele. Amikor megvettem, 1 hónapja az autót fura volt, hogy eleve le volt húzva a légtömegmérő, de az eladó szerint csak "véletlen" lehetett, az össszerakás folyamán. Aztán a vásárlás után kiderült, hogy "véletlen" rángat a kicsike normál gázadásnál kb. 1800 rpm-3000 rpm tartományban. Amennyiben 2000 rpm-ig, vagy padlógázon autózom, úgy teljesen hibátlannak tűnik. Padlón megy mint a disznó. A közbenső szabályzott szakaszban jelentkezik teljesen konzekvensen a hiba. A multiecuscan erre nem írt ki hibát, de ha padlón megyek, akkor a P0235-t bedob. (túl nagy turbónyomás) Viszont a grafikonokat elemezve azt vettem észre, hogy a tényleges turbónyomás legalább 10, de inkább 15%-al nagyobb a számítottnál. Mivel a karambol során valószínáleg megsérült a turbó is, így fel kellett újítani. Ezt még az előző tulaj végeztette el, de úgy néz ki nem teljes sikerrel. Eddig arra volt időm, hogy az EGR-t és a MAP szenzort megpucoltam, de még olajcserére sem...
Ötleteim:
-rosszul beszabályzott turbó (a VGT szelep működik), de ehhez nem nyúlok, mivel meg van jelölve, inkább majd megkeresem a felújítót
-valamelyik befecskendező fej eltömődött? (a multiecudiag 1.0-n nem kapok kompenzációs értékeket)
-vezérlő hiba? (gáz, fék, kuplunk pedál és egyéb érzékelők mind jól működnek a teszt szerint, persze nem vagyok tisztában a rengeteg egyéb paraméter, mint kis és nagy üzemanyag pillanatnyi nyomás referencia értékeivel) Annyit még észre vettem, hogy nem mindíg, de amikor a hibához szükséges feltételek adottak, akkor a műszerfalban levő fordulatszám mérő nem szépen lineárisan mozog, hanem ugrál, mint ha akadna a "spirál" ami mozgatja. De pl hidegen, akkor szépen folyamatosan mozog, amíg be nem melegszik a motor kicsit, (szabályzott szakaszba kerül) hogy a hibát is előadhassa. Amennyiben a légtömegmérőt lehúzom a rendszerről, úgy azt veszem észre, hogy ez a hiba teljesen elmúlik, nem jelentkezik. Viszont cserébe ugye jóval traktorosabban működik. Ami még fura, hogy nem jön az autóból semmilyen füst. Se kék, se fekete, olyan mint ha E85-el menne.
Ötleteim:
-rosszul beszabályzott turbó (a VGT szelep működik), de ehhez nem nyúlok, mivel meg van jelölve, inkább majd megkeresem a felújítót
-valamelyik befecskendező fej eltömődött? (a multiecudiag 1.0-n nem kapok kompenzációs értékeket)
-vezérlő hiba? (gáz, fék, kuplunk pedál és egyéb érzékelők mind jól működnek a teszt szerint, persze nem vagyok tisztában a rengeteg egyéb paraméter, mint kis és nagy üzemanyag pillanatnyi nyomás referencia értékeivel) Annyit még észre vettem, hogy nem mindíg, de amikor a hibához szükséges feltételek adottak, akkor a műszerfalban levő fordulatszám mérő nem szépen lineárisan mozog, hanem ugrál, mint ha akadna a "spirál" ami mozgatja. De pl hidegen, akkor szépen folyamatosan mozog, amíg be nem melegszik a motor kicsit, (szabályzott szakaszba kerül) hogy a hibát is előadhassa. Amennyiben a légtömegmérőt lehúzom a rendszerről, úgy azt veszem észre, hogy ez a hiba teljesen elmúlik, nem jelentkezik. Viszont cserébe ugye jóval traktorosabban működik. Ami még fura, hogy nem jön az autóból semmilyen füst. Se kék, se fekete, olyan mint ha E85-el menne.
'''''29-12-2012 20:47:06 // 21960
Nekem egy tőcsavar tört el ami a kipuff leömlőt fogja neki a blokknak.Kifújt és annak is nagyon szar hangja volt.Érdekes,de az elején az sem folyamatosan csinálta.
Alfa GT-Csaba29-12-2012 19:46:10 // 21959
nem lyukas a turbó csöved valahol?Valamelyik kanyarban ,mert ott lyukad a leghamarabb!!!Alsó vagy a fölső! Egy bizonyos nyomáson kifúj a levegő,annak tud iszonyú hülye hangja lenni.Tapasztalatból írtam!
Föckös29-12-2012 19:42:26 // 21958
Jó estét,
mai nap mérlege, cca 300 km vegyesben, 5,5ös fogyasztás (nem tankolva, sztem kamu...)
na meg egy durván beszaratás!!!!
előzésközben elkezdett olyan hangot adni, mintha meghalna a turbó...
élcesen sikítós, szokásos turbófordulathanggal arányos hang
előzés után rögtön visszábbvettem a tempót...
semmi hibalámpa, semmi más gond.
cca 500 m megtétele után eltűnt a hang, volt nyomaték, minden rendben volt, így jöttünk tovább haza, további 250 km-t gond nélkül
azért azt elmondom, hogy qvára bexartam!
és bennem van a para, hogy ismétlődni fog ez a hang, és akkor már elbúcsúzhatok a turbótól.
hogyan lehet kideríteni, hogy mi történt?
mai nap mérlege, cca 300 km vegyesben, 5,5ös fogyasztás (nem tankolva, sztem kamu...)
na meg egy durván beszaratás!!!!
előzésközben elkezdett olyan hangot adni, mintha meghalna a turbó...
élcesen sikítós, szokásos turbófordulathanggal arányos hang
előzés után rögtön visszábbvettem a tempót...
semmi hibalámpa, semmi más gond.
cca 500 m megtétele után eltűnt a hang, volt nyomaték, minden rendben volt, így jöttünk tovább haza, további 250 km-t gond nélkül
azért azt elmondom, hogy qvára bexartam!
és bennem van a para, hogy ismétlődni fog ez a hang, és akkor már elbúcsúzhatok a turbótól.
hogyan lehet kideríteni, hogy mi történt?
'''''29-12-2012 18:21:30 // 21957
A dpf-et vagy hosszában átfúrod több helyen (ErHard -nál így van) vagy kicseréled egy sima kipuff csőre.Hibaüzenet lesz,azt ki kell írni.Nekem 20.000Ft volt a kiírás.Sajna a 159 dpf nem bírja a csak városi használatot.
159 Indigo Gray 2.4 Monster29-12-2012 16:47:00 // 21956
Ma végre sikerült kiolvasni a kis trakeszt. Volt pár hiba egr :) ez alap, izzítás ez is, már csak a gyertyakábeleket nem cseréltem most az jön talán akkor ez a hiba meg szünik. Viszont légtömeg mérő hibát is ír és törlés után vissza is dobja szal az kuka. Ha rossz a légtömeg mérő annak vannak valami jelei? volt már párszor olvastatva de akkor ez a hiba méb nem volt. Viszont nem vettem észre változást csak annyi hogy mióta hidegebb van nehezebben indul a vas. De ennek ahhoz nincs köze gondolom.
eldiablo15629-12-2012 12:58:27 // 21955
Amit mondott a 930-980 mbar hidegen szerintem teljesen jó, ha melegen 1bar körül mozog, nem a turbóval van neki a baja.
Csöri29-12-2012 12:38:53 // 21954
Plusz érdemes fizikailag is megszüntetni.:-)
Persze csak akkor ha nincs más megoldás.
Persze csak akkor ha nincs más megoldás.
mreni29-12-2012 12:36:37 // 21953
jól gondolod :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
566
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?