Forum >> Dízelmánia

Fairlane14-01-2013 17:44:10 // 22302
Nagyrészt a pénztárcád függvénye.... :)
William14-01-2013 17:43:23 // 22301
Sziasztok! Autóm lecserélésén gondolkozom és most dízelbe:-) Látom,hogy van 8 illetve 16 szelepesek is,lóerőktől eltérően melyik a jobb? Vagy melyiket érdemesebb?
Köszönöm előre is!
mreni14-01-2013 17:29:24 // 22300
nem azt mondtam,hogy fölötte kell tartani :D
csak annyit hogy jobb ha 2000 körül tartod,mintha 1400-nál :)
eldiablo15614-01-2013 17:25:26 // 22299
lehet legurítanék előtte 1-2 kőműves actimelt jobb is lenne.:)
.......................14-01-2013 17:21:39 // 22298
egy két feles sokat segít a fázáson :)
Hardy14-01-2013 17:07:47 // 22297
En is ezt neztem. 5.6. Fokozatot ki is kothetem akkor ha 2000 folott akarom tartani ;-)
eldiablo15614-01-2013 16:58:45 // 22296
Jól mutat az óra tegnap néztem meg fessel.
eldiablo15614-01-2013 16:58:18 // 22295
Akkor 3asba 2000es fordulaton menjek 60al? :S hát jó..:D
Tentacle14-01-2013 16:45:55 // 22294
Olaszul vajmi keveset tudok, így nem forgattam a kézikönyvet. Mondjuk szereztem be angolul is pdf-et, de azt sem nézegettem túl sokat eddig :) Majd megnézem, ha lesz időm (tehát ne számíts rá mostanában :)))
Fairlane14-01-2013 16:10:00 // 22293
Nem mintha a fórumot nem tartanám megbízható infórmációforrásnak... :P
De arra gondoltam, hogy pl a használatiban benne van-e esetleg.
Tentacle14-01-2013 16:07:54 // 22292
Innen a fórumból. :) Szted én honnan tudom ? :)
Fairlane14-01-2013 16:00:54 // 22291
Ha csak onnan nem... :D
mreni14-01-2013 14:58:43 // 22290
onnan hogy mikor azon a vonalon áll a mutató mindegyik 156 80foköt mutat,minimális eltéréssel ;-)
mreni14-01-2013 14:57:18 // 22289
es az hogy van hogy a többségnek konyebben melegszi??
egyébként ha nincs visszavezetve akkor pedig az égési hőmérséklet nagyobb ergo jobban melegszik,vagy nem?
Fairlane14-01-2013 14:56:07 // 22288
Ezt honnan lehet tudni? :O
Selmak14-01-2013 14:53:28 // 22287
Azért melegszik nehezebben mert nincs forró kipufogógáz visszavezetés ami fűtené az égésteret.
Tentacle14-01-2013 14:45:53 // 22286
Az a vonal 80, nem 70 (annak ellenére, hogy 50 és 90 között van félúton).
gecsa14-01-2013 13:56:49 // 22285
kb 72-75 körül mutat..(70es vonal felett egy mutatónyival). Fes szerint 86 és 89 között mozgott amikor mértem... a mutatóállás ellenére..
mreni14-01-2013 13:18:54 // 22284
80 az a 70 nem?:)
gecsa14-01-2013 13:00:37 // 22283
az enyém is csillaggarázsos, és én sem hajtom hidegen..2000 körül én is elváltok, amíg ki nem mozdul a vízhőfok..akkor elengedem 2500ig is..:) és agyig feltekert fűtéssel..
látom a termosztátod is új...érdekes, pedig arra gyanakodtam volna..
nekem pl csak a vízhőfok jelzőm lefelé , alig 70 felett mutat, fessel ránézve meg fix88..:)
szerintem nézz rá te is, hátha csak az óra a rossz..
a fűtés meg amúgy sem bajnok ezekben az autókban..
mreni14-01-2013 12:53:04 // 22282
én annyira nem eröltetném azt a 2000 alatti ford. tartományt,a túl alacsony fordulat is tud ám ártani.

2000,2200 körül váltogatom el hidegen,de inkább a gázpedál kezelés a lényeg.
mreni14-01-2013 12:51:49 // 22281
nekem is egy fokkal hamarabb melegszik be,EGR falazás után.
Hardy14-01-2013 12:44:45 // 22280
A klíma az az egész egység kompletten, amiről te beszélsz és nem kapcsolsz az a klímakompresszor!
Nekem az EGR falazás után nehezebben melegszik. Lehet, hogy az EGR hűtő is melegítette egy kicsit a vizet, és most ez nincsen neked.
eldiablo15614-01-2013 12:27:50 // 22279
3-5 km? Nekemis levan falazva az egr, mèg a eger hütö is kivan vève. Viszont csillaggaràzsba àll ès 2000 alatti tartomanyban megyek vègig
eldiablo15614-01-2013 12:23:34 // 22278
Èrtem èn, de mi köze van a klîmàhoz? Klímàt nem kapcsolok. Vagy ez attol független?
gecsa14-01-2013 12:12:28 // 22277
"10-12 km kell hozzá"

nekem ebből lett egr falazás után 3-5km...
Piritu - 1.000.00013-01-2013 20:03:23 // 22276
Automata klímád van. Ha a belső hőmérsékletet magasabbra állítod, mint a kinti megpróbálja a rendszer a lehető leghamarabb felfűteni az utasteret arra a hőmérsékletre. Kinti 5 fok esetén irreleváns, hogy 18-at vagy 24-et állítasz be, maxon fűt. Az előbbi esetén hamarabb áll le az intenzív fűtéssel.
eldiablo15613-01-2013 19:57:43 // 22275
fentről remélem rátudok majd látni ha kiveszem a fenti keringetőt
mreni13-01-2013 19:46:09 // 22274
valószínű bowdenes,de nem nagyon nézegettem,nekem teljesen jól működik a kis tekerő
eldiablo15613-01-2013 19:44:43 // 22273
Bújom a külföldi forumokat hátha írnak valami hasznosat, de eddig semmi hasznosat nem találtam.
A másik dolog ami nemtudom hogy normális e, illetve másnak is így van ,hogy konkrétan a melegre illetve hidegre állítás között nincs különbség,ergo ha én a 18 fokra állítom akkoris ugyanolyan meleget fúj mintha 24re állítanám. hideget csak teljesen hideget fúj, akkor ha teljesen a hidegre állítom, van kb fél centire egy kis vonás a hidegnél és melegnél is a skáláznál, ha a vonás után rakom átvált és már teljesen meleget nyom.

Nemtudom biztosan de ez a része bowdenes igaz? mert forumba olvastam hogy van egy fül a boxon, ami tartja a bowdent. az elszokott törni és nem húzza teljesen a lapátokat. Lehetséges lenne?
mreni13-01-2013 19:39:43 // 22272
ilyen ez a jtd... sok mindent nem tudsz kezdeni vele
eldiablo15613-01-2013 19:37:04 // 22271
Vízhőmérsékletet nézegettem hogy jól mutatja e az óra is. nem e csal, de nem.
viszont álló helyzetben alapjáraton nem termel annyi hőt a motor hogy tartsa az adott hőfokot (-6fokba) szépen lassacskán de ment lefele...

Nem vagyok melegédeve a fűtéssel se, nagyon nem. Igazából nemis a fűtéssel hanem a bemelegedésével ezekben az időkben, hogy 10-12 km kell hozzá h üzemmeleg legyen.
Kint áll a szabad ég alatt. Bemelegedne ez hamarabb is ha végig 2500 as fordulaton mennék egy jódarabig, mert parton felfele terhelésen pikkpakk felmegy, ha hidegre van állítva.. Ezis milyen dolog már, hogy fagyoskodjak ,mert ha indulástól végig melegre van állítva és megyek a megszokott 60as 4es 1700 körüli tartományomba, akkor nembír felmelegedni, olyan 3 km után elkezdi nyomni a langyost, de amíg odaérek melóba ami 8 km re van jó ha felmegy 60 fokra....
Nemtudom már mit kéne vele csinálni, webastora nincs keret.. , ezért is akarom megnézni azt a 3 izzítót ami a vízkörbe van, és ha másnem azokat kicserélni.
mreni13-01-2013 19:23:28 // 22270
jaja,azért kérdeztem,így akkor rendben van
eldiablo15613-01-2013 19:22:38 // 22269
üzemmeleg volt, állt az autó.Gondolok arra is hogy a motorhőjétől is lehet annyi fok azo na környéken
mreni13-01-2013 19:17:35 // 22268
hideg vagy meleg motornál?
eldiablo15613-01-2013 19:02:52 // 22267
azaz. köszi. Kint volt -6 fok, Fes +11 fokot mutatott.
mreni13-01-2013 18:58:14 // 22266
az LMM által mért külsőt látod csak(fes-ben beszívott levegő hőmérsékletként szerepel)
eldiablo15613-01-2013 18:54:47 // 22265
Ciao! A fes- be a a levegőhőmérséklet kijelzésnél a paraméter kinti v benti hőmérsékletre utal ? Vagy a beáramló levegőhőm Amit az LMM be lévő sensor figyel, fesbe azt látom? Vagy ami a középkonzolon van és a belsőt.
'''''13-01-2013 18:00:42 // 22264
Nekem nem kerül víz a motorhoz.Alul teljesen le van burkolva.Jól levédték a 159-nél a motort.
[k i z z o]13-01-2013 16:54:48 // 22262
Ez biztosan jó lesz, ha nincs másik szenzorból. De egy 2.2kohm -os is bőven megfelel a 2kohmos helyett.
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-01-2013 16:37:32 // 22261
Köszi .Akkor ha nem tudok venni valahol egy hibás lmm-et rendelek ilyet :)
Piritu - 1.000.00013-01-2013 16:33:28 // 22260
Az 1%-os pontosabb tűrésű, tuti jó az 5%-os helyett.
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-01-2013 16:30:42 // 22259
Köszi. az a baj hogy ez +_ 1% elvileg olyan kell ami +_5% nem tudom ennek van e jelentősége sajna nem értek az elektromossághoz csak hogy világít meg ráz :)
[k i z z o]13-01-2013 16:22:51 // 22258
http://hu.rs-online.com/web/p/termisztorok/7691912/?searchTerm=ntc&relevancy-data=636F3D3226696E3D4931384E4B6E6F776E41734D504E266C753D6875266D6D3D6D61746368616C6C7061727469616C26706D3D5E5B612D7A412D5A5D2B2426706F3D313326736E3D592673743D4B4559574F52445F53494E474C455F414C5048415F4E554D45524943267573743D6E74632673633D592677633D524947485426
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2013 15:15:13 // 22257
A kompos cikkben (lementettem, visszanéztem) csak vízzel több mint 3% fogyasztáscsökkensét tudtak elérni, ami komp flotta esetén éves szinten jelentős! . Nyilván nem nagyfordulatú motorok a komp motorok, ezért csak irányadónak jó, de a 25% körüli víz hozzákeverés még a fogyasztást biztosan nem növeli , a NOx koncentrációt és a részecske kibocsájtást is csökkenti (20-30% motor függő).
Ami meglepő, hogy 16%-kal több üzemórát mennek el a vízbefecskendezős hajók. vagyis biztos nem ártalmas :-)
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2013 15:04:15 // 22256
A pumpa kész, a vezérlés kész, a porlasztófejet is meghozta már a futár, víz jön a csapból, összerakni még nem volt időm. Tavaszig nem is nagyon lesz sajnos, de azért próbálok haladni vele. Van pár kérdéses pont, pl a pumpa elhelyezése úgy, hogy csapódó víz se érhesse, de ne legyen túl messze a porlasztófejtől. Ezen túl még ki kell próbálnom, hogy a rail szenzorról büntetlenül tudok e jelet levenni a vezérlésnek. A pumpa vezérlést már kipróbáltam, szépen működik a rail szenzor jeltartományában. Még kell jópár alkatrészt készíteni hozzá, többek közt valahogy normálisan be kell építeni a fúvókát úgy, hogy a gyári állapot is könnyen visszaállítható legyen (csövet én nem lyukasztok :-)).
'''''13-01-2013 14:54:48 // 22255
Warbi,hogy állsz a vizes rendszerrel?
'''''13-01-2013 14:53:33 // 22254
Víz-metanol keverék.Egyébként,nem kevés víz van a magyar gázolajban is.Van gyári szett is. Itt nézelődhetsz.
mreni13-01-2013 14:50:02 // 22253
víz és alkohol(methanol) keveréket fecskendez be,így nem tud megfagyni sem :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.