Forum >> Dízelmánia
eldiablo15614-12-2012 19:22:09 // 21752
Milyen nagynyomású szelepre gondolsz?
159 Indigo Gray 2.4 Monster14-12-2012 17:08:59 // 21751
Igen volt. Ma végre meg jött a diag kábel holnap kiolvasás aztán kiderül. Meg érdeklődtem bontóba 15e a nyagynyomású szelep. 50 körül van az új, de amíg nem 100% hogy ez a hibája addig nem ruházok be újra. Meg még egy izzító gyertya kábelszett és talán kemény hidegben is pöc röff lesz :)
Gyula8214-12-2012 16:14:53 // 21750
Tipp volt a szegény keverékképzésre...
159 Indigo Gray 2.4 Monster14-12-2012 15:58:10 // 21749
Kis változás az ügyben :) Tegnap végre találtam a közelben egy szakit aki diesel motorfelújítással foglalkozik.Felhívtam és mondtam neki hogy jtd-n kéne kompressziót mérni mert hidegen nehezen indul. Meglepő pozitív válasz, a jtd nagyon fasza motor, sokat javítottam már és hordom be Olaszból őket, tutira nem az a baja. Mondom igen mondták páran hogy lehet porlasztó, válasz az sem. Mondom fasza akkor miért indul nehezen hidegbe? A cr pumpában szarakodik a nem tom milyen szelep ( vágom mire gondolt csak a nevét nem) Az felelős a keverék képzésér nem dúsít eléggé. De elösször hibaolvasás. Oksi rendben. Végre egy szerelő aki nem mocskolja az olasz autót és nem akar lehuzkodni.
gecsa14-12-2012 13:15:35 // 21748
"Csak egyszer kell elnézni hogy mit hova forrasztassz...."
na, pont ezért nem álltam neki..:)
na, pont ezért nem álltam neki..:)
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2012 10:22:43 // 21747
Én sem vettem külön, pedig valószínű be tudnám kötögetni :-) Csak egyszer kell elnézni hogy mit hova forrasztassz.... Persze meg lehet csinálni, de szerintem annak való az ilyen megoldás, aki erre a lehetőségre magától rájön és él vele.
Hermész 8814-12-2012 10:19:57 // 21746
Köszönöm a segítséget.
mreni14-12-2012 10:13:31 // 21745
viszont tény,hogy ez az egyszerűbb/gyorsabb megoldás
mreni14-12-2012 10:12:47 // 21744
Tudom,csak annak az árából kb 3 simát tudsz venni :))))
a kapcsoló pedig filléres tétel
a kapcsoló pedig filléres tétel
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2012 10:12:12 // 21743
Akkor szét sem kell nézni a kollégának, mert belinkelted :-) Erről van szó.
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2012 10:11:05 // 21742
Már beépített kapcsolóval árulják. A régi kábelem valamiért kimúlt, vennem kellett másikat, azt már átkapcsolós változatban küldték. Ennél sokkal többre nincs szükség.
A 156-nál nem kell a 3 pólusú Fiat csatira alakító kábel, csak a VAG-Com KKL. A linkek régiek, még az átkapcsoló nélküli kábelre mutat, érdemes szétnézni.
A 156-nál nem kell a 3 pólusú Fiat csatira alakító kábel, csak a VAG-Com KKL. A linkek régiek, még az átkapcsoló nélküli kábelre mutat, érdemes szétnézni.
eldiablo15614-12-2012 10:10:05 // 21741
Vedd meg ezt. nekemis ez van. semmi baj nincs vele.vag kkl
mreni14-12-2012 09:59:42 // 21740
úgy látom nagyon nem vagy képben ezzel kapcsolatban,neten rengeteg írás van erről,olvasgass utána mielőtt nekikezdesz ennek a dolognak,nem olyan egyszerű ez mint ahogy azt sokan gondolják...
Hermész 8814-12-2012 09:47:10 // 21739
Köszi a választ.-És a csatit a többi márkához hol lehet beszerezni?
gecsa14-12-2012 09:46:18 // 21738
hozzá való szoftverrel...
mreni14-12-2012 09:37:42 // 21737
alaphelyzet=gyári állapot
ha mást is akarsz vele olvasni,vagy átalakítót kell venned,vagy egy micro kapcsolót építesz az interface-be
Fiat-Alfa-Lancia és a VW csoport-ot biztosan ismeri
ha mást is akarsz vele olvasni,vagy átalakítót kell venned,vagy egy micro kapcsolót építesz az interface-be
Fiat-Alfa-Lancia és a VW csoport-ot biztosan ismeri
'''''14-12-2012 09:30:32 // 21736
Az enyémben van valami előfűtés.Lényeg,hogy kb 500méter után már meleg levegőt fúj be az utastérbe.
Hermész 8814-12-2012 09:30:20 // 21735
Szia, mit értsek alaphelyzeten?
illetve mi kell még hozzá, hogy tudja a többi elektronikát is?
És ez más márkákhoz is használható?
Köszi.
illetve mi kell még hozzá, hogy tudja a többi elektronikát is?
És ez más márkákhoz is használható?
Köszi.
mreni14-12-2012 09:14:23 // 21734
VAG-Com-os interface vagy ELM 327,mindkettő jó,de alap helyzetben csak motort tudod olvasni vele.
Hermész 8814-12-2012 09:13:26 // 21733
Sziasztok, tudna vki segíteni, hogy 2.4-JTD, 2000-es hez milyen hibakód olvasót vegyek?
Mert olvastam róla, de vannak amik a 2003-as évtől ismerik fel csak a dízelt....
Mert olvastam róla, de vannak amik a 2003-as évtől ismerik fel csak a dízelt....
gecsa14-12-2012 07:44:25 // 21732
pont az a lényege, hogy ez miatt egyből langyosat fúj, így hamarabb jégtelenedik a szélvédő. az, hogy 3 perccel később éri el a motor az üzemi hőfokot szerintem mellékes ahoz képest, hogy negyed órával előbb látsz ki az ablakon..:)
Föckös14-12-2012 06:09:36 // 21731
hát ezt én úgy oldom meg, hogy nulla fűtés, ellenben ülésfűtés maxon, és még szuszogni sem merek, hogy ne párásodjon.-)))
eldiablo15613-12-2012 20:29:18 // 21730
de a jégtelenítést is fűtéssel éri el:D, szóval sok értelme nincs, hideggel is lefújja szinte ugyanannyi idő alatt
GTPeti13-12-2012 20:24:03 // 21729
A funkciója nem az, hogy fűtsön, hanem, hogy a szélvédőt jégteleníteni tudd a párfokos levegővel.
GTPeti13-12-2012 20:23:14 // 21728
"Végül Mobil Super 2000 10w40 olajat kapott, ma reggel tettük bele."
Ezekszerint nem hatott, amit írtunk. :(
Ezekszerint nem hatott, amit írtunk. :(
eldiablo15613-12-2012 20:10:38 // 21727
Sajnos igen. Amúgyis 22es csapdája az egész:D mert funkciója akkor van ha melegre állítod ugye, viszont ha melegre van állítva akkor sokkal nehezebben melegedik fel a motor. Szóval vagy fújatsz langyos levegőt és nem melegedik fel 90re az autó csak 10 km múlva, vagy marad hidegen és nem nyomja a langyost , megfagysz de 5-6 km mulva betud melegedni...
Roll198313-12-2012 19:15:30 // 21726
Jó ideig nem jön a motortól meleg sajnos, pláne, ha beindítod és álló helyzetben ketyeg.
eldiablo15613-12-2012 19:12:07 // 21725
de talán egyszerre mind a 3 gyertya nem kezd el izzítani, hanem fokozatosan egymás után, lehet mire érne valamit addigra már nemtudom eldönteni hogy a gyertyától melegebb vagy melegszik a motor..
Roll198313-12-2012 18:31:30 // 21724
Beindítod a kocsit, egyből bekapcsolod a párátlanítót, ha egy kicsit is langyosat fúj be, akkor jók azok a gyertyák szerintem.
DieselManiaco(NagyVad)13-12-2012 18:25:04 // 21723
hát figyelj én utolsó csere alkalmával valami 4,7-4,8 körül töltöttem bele,de fullra...attól függ hogy csördögál ki az olajhűtőből meg ilyenek de reális a gyári 5 liter,nem tudom felétek hogyan csinálják.De olajszintet úgy szoktunk belőni hogy leállítás után rögtön(tehát nem várunk x percet még lefolyik) úgy legyen meg a teljes nívó,aztán ha lecsordogál akkor lehet felette is...(nem kioktatás)
eldiablo15613-12-2012 15:50:47 // 21722
Sikerült rálelnem az úgynevezett "kiegészítő" fűtésre a tűzfalon, 3db számomra még beazonosíthatatlan izzítógyertya van a már utastérbe bemenő a vízkörben. Tartozik fent hozzá a gázolajszűrő mellett egy relédoboz, azok szabályozzák őket.
Kiváncsi lennék jók e azok az izzítógyertyák egyáltalán... hogyan lehetne tesztelni őket? azon kívül hogy kiszedem, inkább úgy kellene hogy az egész rendszer működik e, mert ha kiveszem még lehet hogy a relé nem jó vagy kábel..
Kiváncsi lennék jók e azok az izzítógyertyák egyáltalán... hogyan lehetne tesztelni őket? azon kívül hogy kiszedem, inkább úgy kellene hogy az egész rendszer működik e, mert ha kiveszem még lehet hogy a relé nem jó vagy kábel..
gecsa13-12-2012 12:32:44 // 21721
annyit nem mész egy olajjal, hogy olyan nagy különbségek legyenek..:)
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2012 11:20:57 // 21720
Ööö én Seléniával nem próbáltam a TD-t, az Osztrák tulaj rakatott olyat bele az Alfa márkasszervízes matrica szerint. Én Parnalub 10w40 olajjal kaptam az autót, ami nem egy top kategória, nyilván. A Mobil olajtól csendesebben jár egy kicsit alapjáraton. Amire kíváncsi leszek az az, hogy ezt mennyire eszi majd a turbo.
gecsa13-12-2012 10:58:39 // 21719
ahha...és jobban muzsikál így elsőre, mint a selénia?
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2012 10:43:29 // 21718
Igen, abba. A jtd-be 5w40-et szoktam tenni. A TD-nél volt mindenféle javaslat, végül ez lett a döntés. A szervízcimke szerint 10W40 volt benne eddig is, csak Selénia. Most majd szokja a Mobilt.
gecsa13-12-2012 10:37:20 // 21717
mármint a 10w40 a td-be ment?
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2012 10:21:21 // 21716
Nem kérdőjeleztem meg semmit, a 15e-nél a jtd-ről beszéltem, azzal van hosszútávú tapasztalatom, használható kompromisszumnak tűnik. Olajfogyasztásom nulla, a 15e alatt nem szoktam rátölteni semennyit.
A TD-nél nálam az évenkénti csere játszik, ezalatt 5e ha belemegy.
Amúgy neked hány liter fér bele a nívó háromnegyedéig (addig szoktam tölteni) a TD-be? A kézikönyv 5l-t ír, de nekem 4.2 -4.3 ment bele.
Végül Mobil Super 2000 10w40 olajat kapott, ma reggel tettük bele.
Reggel hogy jó meleg legyen az olaj, csaptam egy kört vele. A közelben van egy jó kis havas erdei út, ott kipróbálgattam, márcsak hogy tudjam mire bízom a családomat. Korrekt az autó :-))
A TD-nél nálam az évenkénti csere játszik, ezalatt 5e ha belemegy.
Amúgy neked hány liter fér bele a nívó háromnegyedéig (addig szoktam tölteni) a TD-be? A kézikönyv 5l-t ír, de nekem 4.2 -4.3 ment bele.
Végül Mobil Super 2000 10w40 olajat kapott, ma reggel tettük bele.
Reggel hogy jó meleg legyen az olaj, csaptam egy kört vele. A közelben van egy jó kis havas erdei út, ott kipróbálgattam, márcsak hogy tudjam mire bízom a családomat. Korrekt az autó :-))
gecsa13-12-2012 08:19:02 // 21715
bele tudsz önteni 8-9L olajat, csak nem biztos, hogy jót tesz neki..:D
akinek meg eszi, bele is önt annyit..:D
akinek meg eszi, bele is önt annyit..:D
Erhard 242 (Pure Energy)12-12-2012 20:58:49 // 21714
szerintem meg nem azzal van a baj hogy 20e-ként vagy 30e-kénti olajcsere mert mind a kettő lehetséges csak mondjuk nem nálunk az Alfánál már mint az utóbbi...akkor hinnék a 30e-nek ha nem 5,5L olaj ha nem mondjuk 8-9L kellene az autómba...egy hulladék 1.5dci-be is 6,4l olaj kell....na itt vannak a gondok
mreni12-12-2012 20:56:54 // 21713
jaja :)
Erhard 242 (Pure Energy)12-12-2012 20:52:09 // 21711
ennyi és legalább tudjuk mit tankolunk ...vagy sejtjük :P
mreni12-12-2012 20:51:01 // 21710
na ja neked más :D
nekem meg elengedi az áfá-t a haver :D
nekem meg elengedi az áfá-t a haver :D
Erhard 242 (Pure Energy)12-12-2012 20:49:51 // 21709
én inkább számlát kérek róla és ugyan ott vagyok mint ha kannáznék :P
mreni12-12-2012 20:44:51 // 21708
végülis én sem kannázok.... :D
Erhard 242 (Pure Energy)12-12-2012 20:41:06 // 21707
akkor én az elsőbe tartozom :)
mreni12-12-2012 20:31:28 // 21706
minden második gázolajos kannázik,szerintem :D
GTPeti12-12-2012 19:56:26 // 21705
Nálam is volt gond... Letörtem iGyertya szereléskor. És eléggé beparáztam, mikor beindítottam és gázolajszag lett. (A menetre gondoltam...) A 159-nél állítólag már fémből készültek az elosztók. (Még talán kompatibilisek is.) Mindenestre vettem egy új csövet és az autóban van tartaléknak...
DieselManiaco(NagyVad)12-12-2012 18:57:55 // 21704
a tárolás sokadrangú dolog,azt kéne esetleg figyelembe venni hogy akkor mi lesz ha a kib*szott vamzerok,aztán a desztók is megfigyelik a hozzájutás menetét,szerintem kezeld diszkrétebben...nem kicsit NAGYON
DieselManiaco(NagyVad)12-12-2012 18:55:26 // 21703
persze meglehet kérdőjelezni mindent, de én úgy vagyok ezzel hogy ráköltöm azt a pár forintot olajcserénél,ha egyszerre csinálom nem felejtődik el, ennyit meg érdemel így 300ezer után,ha nem is lesz örökéletű de azt az 50-100 ezret szeretném nagyobb hibák nélkül beletenni.van még egy pár érvem,nem autópályázok,tempomatom sincs,és néha(sokszor) beleforog a 4500-ba az öreg td...és amint gecsa is írta így alszom nyugodtan:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
441
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?