Forum >> Dízelmánia

DieselManiaco(NagyVad)12-12-2012 18:49:47 // 21702
ebben a sorrendben,nem tudom lehet én vagyok oldschool de amint írtam,olaj meg összes szűrő egyszerre 10-15e...:)
Piritu - 1.000.00012-12-2012 17:46:07 // 21701
"Ami gyárilag 20e, az előbb 15e, majd 10e, van akinél 6-7e? Cserélgethetjük naponta is, nem lesz örökéletű a motor bárhogy szeretnénk. " - like
159 Indigo Gray 2.4 Monster12-12-2012 16:26:16 // 21699
Nekem is volt ilyen gondom. csak nekem csöpögöttis a g olaj. El vittem Győrbe az interdisel kft hez hogy nézzék már meg mi és honnan jön, a cr pumpámból csöpögött tömítés csere azt kész. A dolog szépsége hogy a tömítéskészlet 8eft a munkadíj úgy hogy nekem kellett volna leszedetnem szerelővel a cr pumpát lett volna 45eft Természetesen nem kértem a javítást csak a tömítéseket. Leszedte szerelő a pumpát 4 torx csavar ki tömítés ki új be. Kb 5 perc volt ( a pumpát leszedni viszont elég pipa)
gecsa12-12-2012 16:23:11 // 21698
tárolni, nem megvenni. nagy különbség..
159 Indigo Gray 2.4 Monster12-12-2012 16:20:51 // 21697
Ugyan mi történhet? :) Számla nélkül 100l lehet tárolni a lakhelyen. Persze ettől még igazad lehet, nem kötözködésnek írtam.
gecsa12-12-2012 15:02:05 // 21696
nem feltétlenül szerencsés...de még zárton sem igazán..
SanyiJTD12-12-2012 14:35:46 // 21695
TD puntonal nekem is volt gond a resolajcsovel. Kiesett az utolsobol a dugo,es folyt a gazolaj,mint a marha!
SanyiJTD12-12-2012 14:33:49 // 21694
Nem hinnem,hogy olyan jo otlet nagy dobra verni ezt egy nyilt forumon...
WarbiRunner (Gyuri)12-12-2012 14:06:38 // 21693
Nekem volt ilyen mindkét autónál, hogy erős gázolajszagot éreztem. A jtd-nél a közös nyomócsőről lejövő egyik cső hollandere volt csak lelazulva, közvetlenül a porlasztó fejnél. Állt a gázolaj a porlasztó mellett. Meg kellett húzni és kész. Valószínűleg az előző tulajnál az a porlasztó ki volt véve valami miatt. De lehet csak magától lelazult, végülis több mint egy éve nálam volt mikor történt :-)
A TD-nél pedig a résolajcső nem stimmelt, engedte a gázolajat. Ezt mindkettőt megnézném, hátha csak ennyi :-)
AlfaBoy12-12-2012 13:41:24 // 21692
Valahonnan a motortérből... ha jól gondolom, akkor valahol a nagynyomású rendszer környékén :-(
159 Indigo Gray 2.4 Monster12-12-2012 12:18:01 // 21691
Az hogy kannás tankolás miatt lenne baja. Hát nem hiszem, miért lenne ugyan azt az anyagot kapja mint más autók. (az én esetemben) Én a 30e km alatt amit eddig beletekertem kb 2x tankoltam hivatalos áron kuton. Többet nem is szándékozom :)
gecsa12-12-2012 10:45:19 // 21690
én általában olajjal együtt szoktam cserélni minden szűrőt. nem számolgatok külön egyiknek sem..lehet bírná tovább is, de szeretek nyugodtan aludni..:)
WarbiRunner (Gyuri)12-12-2012 10:37:02 // 21689
A 20e-s gyári előírás szerintem se akkora szentségtörés. A 30e és felettiek már kérdésesek kicsit. Turbodízeleknél a nyomaték használattól függ kb hogy mennyire használod le az olajat. Aki sokat autópályázik tempomattal, vagy eleve kevésbé szereti rugdosni a gázt, az szerintem nem kell hogy nagyon izguljon egy gyári 20e-s periódusal sem. Kicsit nekem marketing szagú ez a ló másik oldala is :-)
Ami gyárilag 20e, az előbb 15e, majd 10e, van akinél 6-7e? Cserélgethetjük naponta is, nem lesz örökéletű a motor bárhogy szeretnénk.
Egy gyári 20e-s periódus előíráshoz szerintem a 15e-renkénti csere egy biztonságos kompromisszum.
Gázolajszűrő: 20e a megadott, 20e-t kibír, akkor miért cseréljem sűrűbben? Főleg hogy ugyanezeket a szűrőket más autókon 30-40e gyári előírás szerint cserélik? 20e-nél víz még nem volt benne soha alul, az autót nem fogta soha. Ergo ha jó minőségűt veszek ami ellátja a feladatát, fölösleges 10e-nél cserélni. Ellátja a feladatát, azt úgy értem hamarabb állítja meg az autót dugulás miatt mint hogy átlyukadna és átjutna rajta a kosz. 20e-nél nálam csere ha lehet MANN szűrőre. A nyomásszabályzóm még gyári, és rajta van a mikroszűrő is.
Légszűrő: az sima ügy, néha ki kell venni, látszik rajta hogy kb mikor kell cserlni. itt a poros Alföldön 10e amit bír.
Ami nekem feltűnt, hogy szinte minden kannából tankolt jtd-vel baj van. Teljesen mindegy milyen elővigyázartosan történik a dolog. Imi barátom ex 156-osa is kannás autó lehetett, plusz szűrő volt beépítve a gázolajszűrő után. 178e km volt benne, menetközben áváratlan leállásokat produkált. Csomó minden cserélve lett, nem tudták rendesen megcsinálni soha. Itt is azt látom, hogy a kannából tankolt jtd-kkel előbb utóbb valami nem tipikus hiba előjön.
gecsa12-12-2012 10:00:07 // 21688
ez a kép az, ami rámutat a lényegre...és ez autótípustól független..
Piritu - 1.000.00012-12-2012 06:31:32 // 21687
Nem kellett volna két év után lecserélni? (Általában előírás az IDŐ miatti csere, a 156 pl. 18 hónap.) Ergo nem a marketing a hunyó, hanem a gyári előírásokat be nem tartó user! A gyári előírás a felhasználó érdekében volt!!!
Piritu - 1.000.00012-12-2012 06:25:24 // 21686
Melyik? Az eredeti vagy a felezett? :-D
(Mint írtam a 156-nál tökéletesen működött a gyári előírás.)
159 Indigo Gray 2.4 Monster12-12-2012 06:17:11 // 21685
Kiolvasás még nem volt mert a kábel amit 1 hete rendeltem még nem ért ide. Aksim új de nem szeretem az ilyen megoldásokat ha baja van az autónak igyekszem majd megjavítatni ahogy a pénztárcám engedi. Remélem nem kompresszió baja van, inkább legyen akkor p csúcs. Ahhoz nem kell bontani a motrot.
159 Indigo Gray 2.4 Monster12-12-2012 06:14:16 // 21684
2.0 tdi dpf paciba 143- 177, egy kutya szar mindegyik :) Ami még hatalmas öngól a 1,2 tfsi 105 paci. Szép és jó csak éppen egy presztis autóba a kutyának sem kell. A másik meg hogy 130km/h sebességnél 10 l fölött csipeget :) Multkor volt szerencsém kipróbálni egy a 6 limuzint 2,8 benzim autómata váltóst. Hát hajó meg még karácsonyfa full extra kényelem minden, de ha a kis alfámnak eltaposom jobban érezni azt az ülésbe belenyomos nyomatékot. Itt semmi :S ment jól de semmi hú ha érzés. Meg 15l :) A benzines az nem munka :)
Föckös12-12-2012 06:10:45 // 21683
ha gondok vannak, akkor nincs az az akksi, amivel beindul.

sajnos tapasztalat...
Csaba11-12-2012 21:54:55 // 21682
Igen. Nekem van (volt) több öreg dízelem. Eleinte cserélgettem a porlasztókat gyertyákat, de csak füstölt. Hengerfejcsere, csak füstölt. Kompressziómérés 20-22-es átlagok. De nem kell vele foglalkozni, nagyobb akksi oszt csá. Hajtani, amíg megy, mert még sokáig fog. Kompresszió, vagy veszteségmérés, vagy ennek az árából nagy akksi. Meg persze ha nem történt meg akkor kiolvasás. Bocs ha ezt már megírták előttem.
GTPeti11-12-2012 21:12:19 // 21681
Ez milyen motor ez a visszadobott műremek? ccm? LE?
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-12-2012 21:10:58 // 21680
Van olyan ismerősöm aki pd (nem szó szerint) alkatrészekből építette fel a családi házát :) Aztán bejötta 2l cr és vége a biznisznek abból nem kell alkatrész senkinek :) De az új dizelük pff Kína visszamondott 150e motrot mert 60e km nél kuka. A mérnökök ezt azzal magyarázzák hogy rossz a Kínaiak gázolaja nagyon savas. Most az euró 5-ös motorra euró-2- vagy 3 befecskendező rendszert akarnak rakni hátha az jó lesz :)
GTPeti11-12-2012 20:55:47 // 21679
Itt is áradoznak ezen technikai remekekről... (Sorry, német link. Az előbb találtam a Keresővel.)
DieselManiaco(NagyVad)11-12-2012 20:40:14 // 21677
maradjunk a szarolaszoknál:D:P
DieselManiaco(NagyVad)11-12-2012 20:32:58 // 21676
nem nem olvastam nem szeretem a németeket annyira sem hogy olvassak róluk,sok a negatív saját élmény (vento),meg amit így látok nálunk megfordulni,offos szervíz,nekünk offos bármely német konszern de néha betéved egy-egy...hajszálrepedés? kitágul?:D a fagyállótól,meg az időtől majd szétporlad és szétreped,meg egy hajszálrepedésekkel tarkított felületnek frankó lehet a hőelvezetése is:D nahh inkább ne is beszéljünk ilyen horror sztorikról:D
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-12-2012 20:31:53 // 21675
Bátyám audiba hengerfej megmunkálón melózik ott ha észrevettek ilyen hibát meg volt rá a cégen belüli szlogen. Skodába jó lesz :) Főnöknek volt nem is egyszer hogy a szerviz számlálón még volt 5e km de a kocsi megállt mert nem volt benne olaj :) A fiának az ugyan ilyen 2e pdtdi toledon 100e km váltócsere el is adta utána. 170 pacis pd-k ilyenek :D
Hardy11-12-2012 20:26:46 // 21674
Nem tudom olvastátok-e az Autóbild Passat tesztjét mikor szétszedik darabokra az autót. Tele volt hajszálrepedésekkel a hengerfej. Azt mondták rá nem baj mert melegen ha kitágul a hengerfej eltűnik!
DieselManiaco(NagyVad)11-12-2012 20:23:14 // 21673
hagyd már a bájerise csodákat, az én 300-et futott td-m sem eszik meg 7 decit egy ezresen...felejtsd el az ilyen shitkupacokat...
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-12-2012 20:15:31 // 21672
Én szerelő cimbinél láttam egy Hundayt amibe volt 70e olajcsere nélkül. pár százasba került utána a fószernak :D
Hardy11-12-2012 20:11:05 // 21671
Olajszivattyúnak az alja ahol szívja, illetve szívná az olajat. Skoda egyébként. Bácsinak hosszított periódus volt. Csak 5000 km-t ment évente. Közel 4 évig bírta az olaj :-) az ugye 20000 Km. Még volt hátra cserééig pár km.....
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-12-2012 20:09:40 // 21670
Aha. Igazad lehet. Nekem a 15e bevált bravomnál is úgy cseréltem. Igaz érdemes befektetni ezért is kérdeztem múltkor tőled az Rimet olajadalékot.
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-12-2012 20:04:49 // 21669
Azt nem tudom hogy az 1,4 mennyit csipeget, de ex főnököm 2e pd passatja 1000km alatt 5-7 dl benyalta :D Úgy hogy 35e km volt az autóba. Ez milyen szűrő? Elég extrémül néz ki.
GTPeti11-12-2012 20:03:59 // 21668
"Ha 10e csere akkor miért 20e km re írják a belevaló olajat?" Pl. mert a lízingcégek a legjobb vevők és rohadtul nem hiányzik senkinek, hogy egy max. 4 évig használt autónál "állandóan cserélgessék" az olajat. Az sem baj, ha a köv. privát tulaj a gatyáját rákölti majd... Amúgy az autógyár amúgy sincs mindig a te oldaladon. Nem árt néha gondolkodni és akár minimális befektetés árán is javítani a hosszútávú pozíciódat... (Mindenben.)
DieselManiaco(NagyVad)11-12-2012 19:30:40 // 21667
igen nekem is van ismerősöm a porsche buda nevezetű szervízben,tudom mit adnak 8e-ért:D meg azt is tudom hogy megérdemli aki megveszi.....:D miért 10ezer? mert szeretném gondtalanul használni az autóm...persze van longlife meg sokféle marketing,de a 10e az olyan megszokott és bevált,újabb technikánál okés legyen 15 de az már elég...
Hardy11-12-2012 19:28:01 // 21666
Mert ha 10000 után cseréled akkor soha nem megy tönkre a motorod. Meg különben is 50000 alatt a pdtdi-ben kb 20-szor cserélsz olajat amennyit eszik csak a szűrő marad :-) De itt egy kép a nyújtott csereperiodusról:
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-12-2012 19:15:14 // 21665
Mikor a motorba jut a g olaj akkor kristálytiszta :D Ha 10e csere akkor miért 20e km re írják a belevaló olajat? Sőt annó mikor tanuló vezető voltam 1,4 pdtdi ww polon ott 50e olaj volt benne 8eft vol literje, Nem is gyakorolhattunk olajszint ellenőrzést mert elfog :D Bár az 50 szerintem is sok
DieselManiaco(NagyVad)11-12-2012 19:08:37 // 21664
most jön a szarkazmus:D ha Te laboratóriumi tisztaságú margitszigeti kristályvizet tankolsz akkor minek az óvintézkedés:D nem értem miért nem tudják az emberek megjegyezni hogy turbosoknál 10e-nél olaj-összes szűrő kuka és kész:D
DieselManiaco(NagyVad)11-12-2012 18:44:12 // 21663
azt szerintem nyugodtan el kell felejteni,kicsit hosszú az a periódus...
Nándi11-12-2012 17:51:30 // 21662
Honnan érzed a gázolaj szagot?
AlfaBoy11-12-2012 17:47:50 // 21661
Halihó!

Következő kérdésem lenne a 156 SW 1.9 JTD-vel kapcsolatban:
Iszonyat gázolaj szag érezhető és brutál sokat fogyaszt... Mitől lehet ez? Van valakinek valami ötlete?
Illetve olyant is produkál a kicsike, hogy akadozik a kilométeróra és a fordulatszámmérő mutatója; van olyan, hogy teljesen beáll pl 40-nél; ez mitől lehet?

Köszöm előre is az ötleteket :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-12-2012 17:23:07 // 21660
Ha minden jól megy a héten meg mérik a kompressziót a vasba. Mennyi a normál-jó érték? Vagy aki méri az tudni fogja hogy jó vagy nem? MOst lehet hülyeséget kérdeztem de nem tudom rá a választ :)
Piritu - 1.000.00011-12-2012 16:53:26 // 21659
Hmmm, most néztem meg a 159-nél a gyár 70 (!) ezrenként írja elő a gázolajszűrő cseréjét. Tételezzük fel, hogy ez csak "marketing" és cseréljük dupla sűrűséggel. Az még mindig 35ezer km...
A 156-nál 20 ezer a gyári előírás. Én úgy is cseréltem, 200e felett van már, gond nélkül. (Ja, nemrég mérette az új gazdija, 0-ás volt a korrekciója)
Föckös11-12-2012 16:37:33 // 21658
na majd csütörtökön kiderül, hogy hogyan indul az enyém...
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-12-2012 16:28:42 // 21657
Évenként cserélem. Félre értés elkerülése végett, nem azért iktattam be még egy szűrőt mert nam akarok relative gyakran cserélni az autóban, hanem csak egy plusz óvintézkedés :) Ettől függetlenül ezentúl 15e ként cserélem az autó gázolaj szűrőjét is.
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-12-2012 16:23:47 // 21656
Fogyasztásom fasza. Már nekem sem áll le :) megy mint állat, amit tud a 115 paripa. Na jó tényleg te nyertél az enyém szarul indul hidegen :) ..... Még egyenlőre.
gecsa11-12-2012 15:36:08 // 21655
jó észrevétel..:)
Piritu - 1.000.00011-12-2012 15:17:47 // 21654
A plusz üzemanyagszűrőt milyen gyakran cseréled?
Föckös11-12-2012 14:36:38 // 21653
mit nyertél? azén autóm indul, nem áll le,megy mint az állat, és jól fogyaszt.
én nyertem :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.