Forum >> Dízelmánia

Selmak03-05-2012 10:26:25 // 19052
Ettől a vidéki orvostól mászok a falra. Tudják a hirdetők egyáltalán hogy vidéki orvosnál állatorvosnál mit kap egy autó, mert nem a kíméletes üzemmódról híresek.
Föckös02-05-2012 20:26:23 // 19051
peeeeerszeeeeee...
Wickey02-05-2012 19:40:54 // 19050
hja. Noha egy töltésvisszajelző vagy olajnyomáslámpa miatt még nem vágtak ki autót, max. megemlítették, hogy ha lehet tempósan tessék továbbhaladni, ne a vizsgasoron álljon meg a motor / merüljön le az akksi. :)
De az ABS, légzsák, MIL lámpa alap, hogy nem világíthat. Ha rossz hangulatuk van, nem elég kivenni az izzót, mert nézik, hogy gyújtásráadáskor felgyulladnak-e.
mreni02-05-2012 07:21:45 // 19049
chech engine elvileg nem világíthat a műszerfalon,sőt semmilyen hibajelző(elvileg:))
Ferke01-05-2012 23:51:54 // 19048
Na ez az,erről beszélek. Ha az eladó meg a vevő sem ért hozzá,akkor marad a szerencse a vàsàrlàskor.
Vannak emberek,akik értenek az autókhoz, olyat kell magunkkal vinni,ès akkor nem lesznek meglepetések. Az eladó korrektségét el lehet várni, de ez önmagában édeskevés,ezt valljuk be.
WarbiRunner (Gyuri)01-05-2012 23:31:23 // 19047
Nem mondod hogy vizsgán kiolvassák és még bele is kötnek ebbe? Az enyém már vizsgázott betárolt EGR hibakóddal, senkit nem zavart.
Piritu - 1.000.00001-05-2012 18:20:49 // 19046
...viszont azt is írják, hogy a szűrő által okozott semmiféle kárért sem vállalnak felelősséget :-)
Piritu - 1.000.00001-05-2012 18:19:04 // 19045
Melyikre gondolsz? Amelyik szervizvezetőt vitt magával és amelyik csak a legdrágábban javítható dolgot nem vette észre?
Őszintén: így. Pl egyedül, műszerek, és "szakember" nélkül vettem vadonatúj 156 SW-t 3km-el, aznap forgalomba helyezve. Aztán 4 év és 183 ezer km után leadáskor derült ki, hogy a hátsó ajtó fújva van.
Az autó biznisz a vevő átqrásáról szól, ezért tekerik az órát, ezért van ennyi vidéki orvos nálunk...
...ezzel szemben, amikor a Spidert vettem németben, az eladó tulaj MINDENRŐL beszámolt, minden számlát átadott (még a helyzetjelző izzó cseréről is). Megadta a szerelő számát, aki az elmúlt 4-5 évben javította. Eszembe se jutott kompressziót mérni a motorban...
Wickey01-05-2012 08:28:34 // 19044
ott rohadjak el, nekem ezt hat éve nem ezt mondták... :)
Szerinted viccből ecsetelgette öcsém faterral 3-5 ezer kilométerenként a k&n-t?
De ha ez tényleg ekkora királyság ott rohadjak el veszek egyet, mocskosul utálom a jtd-n a légszűrő cserét. :-)
mreni01-05-2012 08:26:23 // 19043
ezért írtam,hogy nagy különbség van szűrő és szűrő között is
DieselManiaco(NagyVad)01-05-2012 07:57:47 // 19042
nahh hát akkor úgy kell használni:D
GTPeti01-05-2012 00:37:18 // 19041
Én az "inkább nem használok" kategóriába tartozom...

...ám a K&N honlapja mégis érdekes infókat tartalmaz. Pl. ezt: "K&N Luftfilter müssen alle 80.000 km (50.000 Meilen) bei Verwendung im Straßenverkehr und noch häufiger unter staubigen Bedingungen gereinigt werden." Vagyis 80ekm-enként, vagy poros környezetben gyakrabban illik tisztítani. (Szó sincs 2-3ekm-ről.)
Emlékszem, van egy olyan mondat a tisztítási leírásban, hogy "let the dirt build-up work for You!". Gyakorlatilag azt állítják benne, hogy a szűrőben lerakódott portól még jobb lesz a szűrés hatékonysága.
(Csak érdekességképpen írtam.)
Ferke30-04-2012 23:20:42 // 19040
Nem akarom az ismerőst megbántani,de erősen tajgetosz pozitív...
És mi van, ha az eladó is pozitív,és egyformán nem vágták.
Most őszintén: Te így veszel autót??:-)
Ferke30-04-2012 23:16:57 // 19039
Ennyire roppant egyszerű.:-) Ha lovat akarok venni, és nem értek hozzá, akkor viszek valakit,aki ért hozzá.Ha meg nem így teszek,és átbaxnak,akkor i.j. :-)
Elég szomorú,hogy a mai világban erre fel kell hívni a figyelmet...
mreni30-04-2012 15:18:00 // 19038
idézőjel kimaradt,sorry
mreni30-04-2012 15:17:39 // 19037
Szerinted hány átlag user tudja megállapítani egy kocsiról, hogy milyen állapotban van a motorja? átlagos user ha nem tudja megállapítani, akkor ne menjen egyedül kocsit venni :))
DieselManiaco(NagyVad)30-04-2012 14:18:09 // 19036
én is ezen vagyok hogy ezt tudatosítsam amint látod,egy oldalon állunk a témában,de látod hiába próbálom megértetni hogy mit is akarok mondani. Én már nem tudom másképp elmondani,mindenki ért itt mindenhez csináljon amit akar.

Talán még annyi,hogy ha direktszűrővel használja valaki és el akarja adni,kérem hagyja rajta eladásra is a direkt szűrőt hogy rögtön NEM-et tudjak rá mondani.Abból még nem volt baj ha valami gyári.
Piritu - 1.000.00030-04-2012 10:22:17 // 19035
"magyarul nem tudja mit tesz bele dejóhangjavantőle" - szerintem pont ez a tudatosítás lenne a fórum feladata. Tisztán érvekkel szembeállítani, az előnyét/hátrányát. Van külön topik is, de ott erről vajmi kevés szó esik :-((
Piritu - 1.000.00030-04-2012 10:18:44 // 19034
Szerinted hány átlag user tudja megállapítani egy kocsiról, hogy milyen állapotban van a motorja? pl. Ismerős meglátott egy 156-ot egy kereskedésben, megtetszett, elhozta. Pár nap múlva derült, ki, hogy kukás a motor. Az eladónak ezt pl. illett volna közölnie. Nem vidéki orvostól, keveset futott, sérülésmentes, rendszeresen szervizeltként eladni. Némi rokonemlegetés után aztán megcsinálta a motorgenerált az eladó. :-(
Másik ismerős meg szervizvezetőt vitt magával, aki csak azt nem vette észre, hogy nem megy a klíma...
Piritu - 1.000.00030-04-2012 10:08:02 // 19033
"Nem mindegy ki mit tesz a saját kocsijával?!" erre válaszoltam, hogy NEM. Arról nem volt szó, hogy van-e valakinek köze hozzá. Mert nincs, de amit a hsz 18986-ban írtam továbbra is tartam:
"Egy dolgot nem szabad csak elfelejteni, a leendő tulajokkal eladáskor mindezt közölni.
A lehetséges következmények általában őt terhelik. Nem véletlenül keres mindenki (tisztelet a kivételnek) gyári állapotú, rendszeresen karbantartott, keveset futott, törés- és tuningmentes autót. Ezeknek általában jól kalkulálhatók a fenntartási költségei és az élettartama."
Svéd30-04-2012 08:59:13 // 19032
Üdv Urak.Véleményeket szeretnék hallani 156 1,9 jtd VS 2,4 jtd,8 szelep VS 16 szelep.Elönyök hátrányok,és föleg a megbizhatóság érdekelne.Elöre is köszönöm.
DieselManiaco(NagyVad)30-04-2012 08:37:17 // 19031
jól látod a helyzetet erről volt szó,hogy 2-3 ezrenként mosni olajozni kell,és ezt írta az egyik márkatárs hogy munkás autó melózni használja és két olajcsere között nem igen lenne lehetőség,idő olajozni,nem szeretne vele bíbelődni...
Wickey30-04-2012 07:40:12 // 19030
leginkább sehogy nem hibáztatható. De azért ötvenezrenként olajat cserélni, és a másféléve feltett direktszűrőhöz hozzá se nyúlni, hidegen üvegelni, na az azért nem a "nemhibáztatható" kategória. :)

Más.

Baszki, nagyon bejött ez a liqui moly 2T dolog, olyan patika hangja van hidegen a motornak, hogy csak csodálkozom. Össze is gyűjtöttem 4-5 félliteres kólásflakont, és betöltikéztem a megfelelő adagokat, oszt repültek is a hátuljába, hogy legyen.:)
Wickey30-04-2012 07:35:14 // 19029
sokmindenre van magyarázat, a hőskorban, amikor még nem hurcolták a 147-eseket húszasával az országba, öcsém megpuffantotta az elejét a 47-esének. Namost a gyári légszűrőházat, csövestől mindenestől olyan árban mérték, hogyha azt én megveszem, 2006-ban konkrétan nem lesz veszteséges a fiat csoport, bontott meg nem volt. Na, neki pl. beraktam a K&N szűrőt, és olajzogatta is 3ezer kilométerenként szépen.
Átült azóta cégesbe, de ha nem tette volna, az első adandó alkalommal visszacserélem neki gyárira, amint nem többtízezreket kérnek a bontott műanyagházért és csövekért.
DieselManiaco(NagyVad)30-04-2012 00:27:21 // 19028
Jó persze magamra vethetek,nálam a direkt szűrő vásárlásnál kizáró ok lenne. Lehet csak számomra nem kellemes a fickós szívóhangú kékelő autók látványa.Aki azt se tudja hogy időzített bombán ül,magyarul nem tudja mit tesz bele dejóhangjavantőle azt meg csak sajnálni tudom és remélem sikerül neki egy hasonló társától autót venni. Nem szólok a témához többet,nincs értelme az is baj ha valaki jót akar,szóval mindenki tegyen rá dájrektszűrőt mert azzal nyerhet 1,41LE-t 5000-es fordulaton:D
DieselManiaco(NagyVad)30-04-2012 00:22:40 // 19027
nem estem a ló másik oldalára,volt részem az olajozós témában elég sokáig. csak a rendesen olajozás tisztítás azaz 2-3 ezer kilométer az nem éppen 10 szóval egy olajcsere periódus alatt legalább 5 ször ki kell mosnod,az egyik kolega épp ezt írta hogy "munkásautó" sokat megy és nem ér rá tökölni az olajzással,neki ezért nem megfelelő.
redbull9029-04-2012 23:46:57 // 19026
Semmi hibajelenseg. Az auto tokeletesen mukodik.. mar csak ezt irja ki, es igy nem mehet vizsgazni:( nem tudom torolni a hibat!!
WarbiRunner (Gyuri)29-04-2012 23:40:06 // 19025
Ha törlöd a hibát visszajön?
Van valami érzékelhető hibajelenség, vagy csak hozza a hibakódot, és amúgy az autó jól működik?
WarbiRunner (Gyuri)29-04-2012 23:39:00 // 19024
Lehet az se mindegy, hogy milyen körülmények közt hol van használva az autó. Én nem tudom hogy Debrecen nagyon poros, vagy az autópályákon is sok a por, de 10e km-enként nálam csere. 20e-rel kezdtem, de az látványosan sok volt, alul a szűrőházból lehetett porszívózni rendesen. Így 10e után még épp normálisan néz ki a szűrőház, és nem porzik durván a kiszedett szűrő.
redbull9029-04-2012 22:02:17 // 19023
Sziasztok valaki segíthetne mi lehet ez a hiba? Vészes? Vagy csak kontakt?
Vagy vezérlőt kell cserélnem?? stb...

Előre is köszönöm!

Ferke29-04-2012 21:48:02 // 19022
Azért valljuk be,aki így vesz autót,hogy utólag derít ezekre fényt,at meg is érdemli.Sajnálni lehet,de ennyi.
Persze szemét dolog a köv. tulajjal kicseszni,nyilván vannak dolgok,amiket ko sem szúr az ember azonnal, de ha pl ha megveszek egy hülyére kopott motort,akkor csak saját magamat hibáztathatom...arról nem beszélve,hogy van,amikor a tulaj sem tudja,hogy időzített bombán ül...akkor meg hogyan hibáztatható??
mreni29-04-2012 20:49:34 // 19021
senkinek semmi köze ahhoz hogy ki mit csinál a SAJÁT autójával,ha el akarja adni ha nem...
mreni29-04-2012 20:48:41 // 19020
"de ha nem akarsz sok időt szánni a karbantartásra és a gyár által előírt intervallumokat szeretnéd betartani" ez nem is volt kérdés,viszont amennyiben rendszeresen tisztítva,olajozva van a szűrő semmiféle kárt nem tesz a motorodban,azt sem mondtam hogy minden dízelbe dircsiszürcsi kell,mert olyan fasza,csak már átesünk a ló másik oldalára...
mreni29-04-2012 20:46:05 // 19019
az a baj hogy ez nem így működik,egy tisztességes állapotfelmérésen átnézik az autót annyira,hogy ilyenek ne legyenek....
BIW29-04-2012 13:45:20 // 19018
talán még egy nyaralás, és egy használt Alfa is kijön abból a 19es szettből, nem?
pff :)
Írtam, hogy mindenki azt vesz, amit akar. Én is.
De köszi a remek eszmefuttatást, nincs kérdésem, igazából nem is volt.
Wickey29-04-2012 10:03:08 // 19017
ooooo yesssz :-)))
Wickey29-04-2012 10:01:59 // 19016
az lehet, de a futómű állapotát szemrevételezéssel fel lehet mérni, elég ráállni vele egy csáposra és megrángatni. A motorról viszont kevesen tudnak sokat mesélni kézrátétel útján.
Mellesleg a 19-es kereket értelmes áron el lehet sózni róla, kijön az árából egy 15-16-os gyári kerék PLUSZ egy komplett ÚJ futómű, egyéb kérdés?!? :DDD
Wickey29-04-2012 10:00:03 // 19015
dízel mi más lehet? :-PP
Piritu - 1.000.00029-04-2012 09:06:16 // 19014
...és gondolom se LMM, se csiga...
Piritu - 1.000.00029-04-2012 09:02:39 // 19013
..és melyikkel szándékoznak 300ezer+ km-t menni?
DieselManiaco(NagyVad)28-04-2012 22:41:37 // 19012
igen ott király,mert versenyenként takarítják,a terepen endurozok pedig naponta,tudom én is csináltam egy pár évig...
Goodboy28-04-2012 22:19:17 // 19011
Ha a cross motoroknál jo az olajfilmes szivacsszürö akkor no para:í_)
GTPeti28-04-2012 21:48:47 // 19010
Hú, ezt a képet akár Grando is betehette volna! :))
DieselManiaco(NagyVad)28-04-2012 21:37:11 // 19009
Piritunak igaza van,szerintem nem mosolyognál ha megveszed a szép csilli villi autót,aztán elkezdi köpni a turbó az olajat,a kartergáz lassan eléri azt a szintet hogy a nívó pálcát ki kell gyorskötözni hogy ne lőjje ki.Elviszed szerelőhöz és közli a szomorú tényeket,esetleg veszteségmérés adatokkal alátámasztva,főleg egy új CR dieselnél.Szerintem nem örülnél...
Jorjie28-04-2012 20:41:16 // 19007
Gumicsont, de legalább pörög a topic :-D
Viccet félretéve: én örülök neki hogy beszélünk róla, mindenki elmondja a véleményét, tapasztalatát, ezzel is segítve a másikat. És mivel dízel autókba való direktszűrőről van szó, bőven elfér ebben a topikban a téma.
És büszke vagyok a társaságra, hogy sikerül anyázás nélkül eszmét cserélni!
Piritu - 1.000.00028-04-2012 20:36:59 // 19006
Erre mit lehetne mondani? Szerintem csak annyit, hogy LIKE! :-DD
Roll198328-04-2012 20:34:05 // 19005
Eü doboz szavatosság helyett az ilyen tuning foswageneket szűrhetnék ki a zsaruk unalmukban.
Piritu - 1.000.00028-04-2012 20:28:25 // 19004
Gratula k-hoz! :-)
Piritu - 1.000.00028-04-2012 20:25:25 // 19003
NEM! Főleg, ha eladáskor a következő tulaj nem tud róla. Mint írtam, a következmények általában őt terhelik. Szerintem Te sem vetted volna meg a Vasadat, ha a korábbi tulajok miatt mondjuk egy túrócsere és egy motorfelújítás lenne várható a következő 20e km-en.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.