Forum >> Dízelmánia
Tommy sk15-05-2012 14:37:08 // 19102
sziasztok, lehetséges hogy benzinről átváltok dizelre a horribilis benzin árak miatt,a kiszemelt áldozat egy 156 2.4 jtd 2000 évjáratú kormoska, azt szeretném megtudni hogy ennek a motornak mik a tipus hibái-gyengepontjai-mire kell odafigyelni vásárláskor???ja és mennyi + lovat bir el a motor ha hosszútávon akarom használni??
'''''13-05-2012 20:03:41 // 19101
Az már sajnos nem él.A mailekre sem válaszol pedig előtte már leegyeztettük az időt és hogy mit fog csinálni.Teljesen eltűnt!Ha valaki esetleg tud mást,aki ezzel foglalkozik,ossza meg velem!
mreni13-05-2012 19:27:31 // 19100
nekem is ez a szám van meg ami ezen a honlapon is fent van :/
'''''13-05-2012 12:59:26 // 19099
Megköszönném!!!A koma nagyon átejtett és eltűnt.Nem érem el már sehogy.Kéne valaki aki még foglalkozik egy ilyen víz-alkohol befecskendezéses rendszer beépítésével .
mreni13-05-2012 10:22:26 // 19098
előkerítem,de csak estefelé érek majd haza :)
Föckös13-05-2012 09:45:03 // 19097
KELL A SZÁMA! (nem nekem, Alfa159 cartársnak)
sokan használják külföldön, gyári cr dízeleken, is dob 15%kot, meg tisztul a rendszer.
ha meg hozzáigazítják a remapot (más map, maf egt és stb, meg 3d grafikák értelmezése után...), akkor nagyon durvát dob(hat).
sokan használják külföldön, gyári cr dízeleken, is dob 15%kot, meg tisztul a rendszer.
ha meg hozzáigazítják a remapot (más map, maf egt és stb, meg 3d grafikák értelmezése után...), akkor nagyon durvát dob(hat).
mreni13-05-2012 09:26:53 // 19096
ez így van,de gyári motorhoz ez is fölösleges fejlesztés lenne,szerintem
egyébként nekem van valahol telefonszám, dunakeszin dolgozik a srác ha jól emlékszem
egyébként nekem van valahol telefonszám, dunakeszin dolgozik a srác ha jól emlékszem
Föckös13-05-2012 09:24:13 // 19095
bááákker koma! :-)
uraim, a legjobb megoldás erre a dologra a víz, vagy víz methanol keverék beporlasztása.
nem győzöm hangsúlyozni.
ALfa 159 cartárs is jóól belemélyedt,
rögtön jelezném, ha bárki tud olyat aki ilyen rszert tud installálni, és hozzáigazítani, akkor ne fogja magát.
(én meg gyűjtök a saját kis rszeremre, sajna mindig van vmi más amire elmegy az ára...)
uraim, a legjobb megoldás erre a dologra a víz, vagy víz methanol keverék beporlasztása.
nem győzöm hangsúlyozni.
ALfa 159 cartárs is jóól belemélyedt,
rögtön jelezném, ha bárki tud olyat aki ilyen rszert tud installálni, és hozzáigazítani, akkor ne fogja magát.
(én meg gyűjtök a saját kis rszeremre, sajna mindig van vmi más amire elmegy az ára...)
Wickey13-05-2012 08:32:51 // 19094
jajj, haggyá má a windows management instrumentationnal, nem vagyok én kóder. :P
DieselManiaco(NagyVad)13-05-2012 07:08:23 // 19093
lehet hogy 156-nál pont nem jön be,de valahogy csak lehet kompenzálni,meg ha valaki teljesítményt növel és felülírja a gyári terveket,méreteket,akkor számolnia kell azzal hogy a motorkarakterisztika megváltozik,és az erős nyomatékos ford.szám tartomány eltolódik,ez esetben a turbólyuk megnő.Az meg egyértelmű hogy a nyomatékkeresés a gyári környezetvédelmi faszságok megszüntetésével kezdődik
Hát pályán nem feltétlen kell,én csak azért írtam,hogy ha mindenhol fennt szeretnénk tartani a hatást,de mondjuk sztem pályán sem éri el a hűtés hatékonysága azt a szintet hogy a kívánt 12 fokos beszívott léghőmérsékletet elérje.
Én is ezt mondom hogy gyári,utcai családi autóval fölösleges,spricnis hűtést csinálni,de hát itt esküsznek rá. -"Ha úgy indulunk útnak, hogy a kanna tartalmának fele jég + hőszigetelt is, akkor azért elég sokáig érvényesülhet hűtőhatás."
Hát pályán nem feltétlen kell,én csak azért írtam,hogy ha mindenhol fennt szeretnénk tartani a hatást,de mondjuk sztem pályán sem éri el a hűtés hatékonysága azt a szintet hogy a kívánt 12 fokos beszívott léghőmérsékletet elérje.
Én is ezt mondom hogy gyári,utcai családi autóval fölösleges,spricnis hűtést csinálni,de hát itt esküsznek rá. -"Ha úgy indulunk útnak, hogy a kanna tartalmának fele jég + hőszigetelt is, akkor azért elég sokáig érvényesülhet hűtőhatás."
mreni12-05-2012 19:56:12 // 19092
pont nem jó a nagyobb cooler 156-on,mert a cooler cső hossza legalább 2szer annyi lesz mint gyári helyzetben,de lehet hogy van az 3x annyi is... így meg ugye megint csak többet buksz vele mint amit nyersz.
A másik meg,hogy pályán pont nem kell a spricni mert a menetszél visszahűti annyira a töltőlevegőt ami még bőven jó,ez a folyadék hűtéses rendszer városban jó megoldás.
Szerintem gyári autóval fölösleges kisérletezni,ha valakinek nem elég ez a teljesítmény akkor egy nagyobb cooler EGR Cat off és egy jó kis programot írni a gépre,ennyi,de csak coolert berakni nem éri meg,én is ezért mondtam le róla,pedig minden megvolt hozzá.
A másik meg,hogy pályán pont nem kell a spricni mert a menetszél visszahűti annyira a töltőlevegőt ami még bőven jó,ez a folyadék hűtéses rendszer városban jó megoldás.
Szerintem gyári autóval fölösleges kisérletezni,ha valakinek nem elég ez a teljesítmény akkor egy nagyobb cooler EGR Cat off és egy jó kis programot írni a gépre,ennyi,de csak coolert berakni nem éri meg,én is ezért mondtam le róla,pedig minden megvolt hozzá.
Föckös12-05-2012 18:51:13 // 19091
akkor vizes cooler, külön hűtővel, és külön vezérléssel. létezik, csak nem occó.
DieselManiaco(NagyVad)12-05-2012 18:24:42 // 19090
Hát igen legalább 10 fokkal,vagy ha azt számoljuk amit Te írtál hogy 12 fok alatt éled a jtd akkor azt egy ilyen gyenge 37 fokos nyári kánikulában mindjárt értelmezhetjük 25 fok különbségnek. Nem tudom mennyi vízre meg jégre lenne szükséged hogy 2-300km-en fenntartsd a hatást.
Tény hogy az wrx sti-ben alkalmazzák,csak kérdés mennyi időt működik,szerintem nem lövi 200km-en keresztül egy huzamban a vizet.
Szerintem beláthatod hogy a legmegfelelőbb döntés ilyen téren egy picivel nagyobb cooler,olyan +15-20%-ra saccolnám,és kitenni előre hogy merőlegesen kapja a menetszelet.Beláthatod hétköznapi autózásra,ez a legpraktikusabb megoldás,ne keverjétek bele a versenysportot és a gazdagok játékait,ha arról akartok továbbra is vitázni inkább kiszállok a beszélgetésből.De ha megvalósítod a spricnis témát komáromban szívesen megnézném.
Tény hogy az wrx sti-ben alkalmazzák,csak kérdés mennyi időt működik,szerintem nem lövi 200km-en keresztül egy huzamban a vizet.
Szerintem beláthatod hogy a legmegfelelőbb döntés ilyen téren egy picivel nagyobb cooler,olyan +15-20%-ra saccolnám,és kitenni előre hogy merőlegesen kapja a menetszelet.Beláthatod hétköznapi autózásra,ez a legpraktikusabb megoldás,ne keverjétek bele a versenysportot és a gazdagok játékait,ha arról akartok továbbra is vitázni inkább kiszállok a beszélgetésből.De ha megvalósítod a spricnis témát komáromban szívesen megnézném.
Föckös12-05-2012 11:51:45 // 19089
olvastam egy olyat, h két cooler, és termosztáttal nyitni/zárni. mondjuk képet nem láttam róla, nem hiszem, h egyszerű volna a megoldása.
Föckös12-05-2012 11:50:28 // 19088
WMI
és akkor az (lesz) a legjobb megoldás.
elég sokat olvastam utána ao fórumon, oké azoknál a skacoknál egy piccit vastagabb a tárca, de vannak szép eredmények. Nem is beszélve a fémtiszta alkatrészekről.
és akkor az (lesz) a legjobb megoldás.
elég sokat olvastam utána ao fórumon, oké azoknál a skacoknál egy piccit vastagabb a tárca, de vannak szép eredmények. Nem is beszélve a fémtiszta alkatrészekről.
GTPeti12-05-2012 10:45:47 // 19087
Én most éppen azon spekulálok, hogy a gyári coolert lehet odébb kéne tenni "a rács mögé". B)
GTPeti12-05-2012 10:44:09 // 19086
"Szóval ez egy jó megoldás rövid távon,vagy hosszún ha húzol magad után egy 1000literes lajtoskocsit"
Ha ugyanakkora coolerre és ugyanannyi vizet akarunk spriccelni, akkor igaz, amit írsz.
Viszont nem az a cél, hanem az, hogy a cooler mondjuk 5, max, 10 fokkal a környezeti hőmérséklet alatt maradjon. Ha úgy indulunk útnak, hogy a kanna tartalmának fele jég + hőszigetelt is, akkor azért elég sokáig érvényesülhet hűtőhatás. SZVSZ
Ha ugyanakkora coolerre és ugyanannyi vizet akarunk spriccelni, akkor igaz, amit írsz.
Viszont nem az a cél, hanem az, hogy a cooler mondjuk 5, max, 10 fokkal a környezeti hőmérséklet alatt maradjon. Ha úgy indulunk útnak, hogy a kanna tartalmának fele jég + hőszigetelt is, akkor azért elég sokáig érvényesülhet hűtőhatás. SZVSZ
Vikking 31112-05-2012 10:37:56 // 19085
Ez azért nem ilyen egyértelmű, lásd Impreza WRX STi... Ott is van spricni, és nem hatmillió köbméteres külön víztartállyal :)
DieselManiaco(NagyVad)12-05-2012 10:33:06 // 19084
Nehogy azt hidd,minden ér valamit.Pl. a TD ben el van dugva a bal oldalra a cooler,és egy műanyag terelő "vezeti" oda a menetszelet, kb 15 fokos szögben,nahh ezt hívják úgy hogy halott ember farkán a hidegvizes borogatás.De ha kiteszed menetszélbe és merőlegesen érkezik a lamellák közé a menetszél akkor biztos jó.
Ez a spricnis téma nektek azért nem lesz jó,mert ezt gyorsulásokon használják,rövid távon,sok vízzel,sejtéseim szerint rajt+400 méter legalább 5 liter víz.Namost megnézném mekkora tartály kell hogy 300km autópályán az ezzel előkeresett lovakat fent tudd tartani folyamatosan.Szóval ez egy jó megoldás rövid távon,vagy hosszún ha húzol magad után egy 1000literes lajtoskocsit:D
Szóval ha jobb hűtést szeretnénk akkor gyárinál picitt nagyobb cooler és mindenképp legelőre szélbe kitenni,hogy ne legyen előtte semmi,a kivitelezés az meg freestyleban:D
Ez a spricnis téma nektek azért nem lesz jó,mert ezt gyorsulásokon használják,rövid távon,sok vízzel,sejtéseim szerint rajt+400 méter legalább 5 liter víz.Namost megnézném mekkora tartály kell hogy 300km autópályán az ezzel előkeresett lovakat fent tudd tartani folyamatosan.Szóval ez egy jó megoldás rövid távon,vagy hosszún ha húzol magad után egy 1000literes lajtoskocsit:D
Szóval ha jobb hűtést szeretnénk akkor gyárinál picitt nagyobb cooler és mindenképp legelőre szélbe kitenni,hogy ne legyen előtte semmi,a kivitelezés az meg freestyleban:D
Wickey12-05-2012 10:25:40 // 19083
Nekem a TD ilyen, 15 fok alatt hangos, és sokat fogyaszt.
De nekem pl. szar a termosztátom, mert a fűtés is dögledezik, most, hogy 20-25 fokok vannak, egész jó a fűtésem, víz is megmelegszik városban ahogy kell, jó is a hangja (főleg, mióta a főtengely végére vissza lett csavarozva a leszakadt ékszíjtárcsa... attól volt csúnya hangja). :-)
De nekem pl. szar a termosztátom, mert a fűtés is dögledezik, most, hogy 20-25 fokok vannak, egész jó a fűtésem, víz is megmelegszik városban ahogy kell, jó is a hangja (főleg, mióta a főtengely végére vissza lett csavarozva a leszakadt ékszíjtárcsa... attól volt csúnya hangja). :-)
mreni12-05-2012 09:08:24 // 19082
nagyon sokat nem,de szerintem mindenképp jobb/használhatóbb,mint egy nagy coolerrel
GTPeti10-05-2012 19:23:20 // 19080
"este viszont már másként fütyül és érezhetően jobban megy."
Erre mondtam, hogy nálam 12 foktól indul meg. Mindezt úgy, hogy egész nap vezettem, szóval lehetőségem volt figyelemmel kísérni a az autó viselkedését a (csökkenő) hőmérséklet függvényében.
Erre mondtam, hogy nálam 12 foktól indul meg. Mindezt úgy, hogy egész nap vezettem, szóval lehetőségem volt figyelemmel kísérni a az autó viselkedését a (csökkenő) hőmérséklet függvényében.
DieselManiaco(NagyVad)10-05-2012 13:11:25 // 19079
Igen ez normális általában minden dízel így van,képzeljétek még jtd sem kell hozzá. 20 fok alatt a legnyomatékosabb,legerősebb.Nyári estéken egészen feltűnő,hogy napközben csak elfütyörészik de kínlódik, este viszont már másként fütyül és érezhetően jobban megy.
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2012 11:08:03 // 19078
Akkor csak nem stimmel valami az enyémmel. Nálam 15 fok alatt hangos, sokat fogyaszt és ugyanúgy megy. 15 fok fölött picivel, úgy 15-20 közt vágtázik legvidámabban, ilyenkor a gázpedálra nagyon érzékeny. 20 fok felett tök halk, 30 fok közelében a gázreakción érződik hogy kicsit jobban noszogatni kell. Ha viszont letaposom, ugyanúgy megy.
Ja, és 15 fok fölött simán 7l alatt marad a városi (falusi?) fogyasztás, ami 15fok alatt 7.5- 8 közt áll meg. Hibakódom semmi nincs, lehet ez ilyen lélek...:-)
Ja, és 15 fok fölött simán 7l alatt marad a városi (falusi?) fogyasztás, ami 15fok alatt 7.5- 8 közt áll meg. Hibakódom semmi nincs, lehet ez ilyen lélek...:-)
GTPeti09-05-2012 22:02:09 // 19077
Duplán offos gép, szerény kis kúlerkével:
B)
B)
Föckös09-05-2012 22:00:55 // 19076
Föckös09-05-2012 21:53:19 // 19075
mondom én hogy WMI! ;-)
mreni09-05-2012 21:48:05 // 19074
jaja,holnap megnézek egy RS2-t hogy hogy van megoldva a srácnak,ő ráadásul nem is vizet nyom rá,kikérdezem :))
Wickey09-05-2012 21:39:26 // 19073
úgy emlékeztem leírtam én is ezt valahova nemrég, de úgytűnik mégsem. Vagy mert lusta voltam, vagy mert nem akartam a sok agysebésszel azon vitatkozni, miért is NEM fasza egy nagy cooler napi használatban. Vagy fél óra, mire padlógáz után megindul az autó, addigra meg már lehetne megint fékezni. :-)))
A pisilő kisfiús megoldáson én is gondolkoztam, hogy lehetne megoldani. Amúgy meg menetszél ha van, akkor jó, csak városban tökölődésnél macerás, egy combosabb ventillátor lehet jobbat tenne neki. Arra csak hely nincs. :)
A pisilő kisfiús megoldáson én is gondolkoztam, hogy lehetne megoldani. Amúgy meg menetszél ha van, akkor jó, csak városban tökölődésnél macerás, egy combosabb ventillátor lehet jobbat tenne neki. Arra csak hely nincs. :)
mreni09-05-2012 21:33:26 // 19071
na szóval,nagyobb coolerrel a turbolyuk is nagyobb,több idő mire felépül a nyomás :D :D
mreni09-05-2012 21:31:58 // 19070
viszont nagyobb coolerrel a turbó lyuk,többnyire mire "felépíti" a nyomást a csiga,többek között ezért is adtam el a nagyobb cooleremet.
most a spricnis cooler hűtésen agyalok,és annak kivitelezésén :)
most a spricnis cooler hűtésen agyalok,és annak kivitelezésén :)
Wickey09-05-2012 21:26:34 // 19069
Sehogy. Amit nem tud kiszámolni, azt a mérnök megméri. Feltűnt neki hogy gecijól meg a verda hidegen / hidegben, ránézett a hőmérőre, és az meg aszondta 12 fok.
Én meg megmondom neked, hogy 35 fokban fosszarul megy. A határ valahol tehát a kettő között van.
Gyanítom nem sokkal 12 fölött amúgy.
A turbó nem nagyon szokta megforrósítani a levegőt, legalábbis a hűtővíz melegebb, mint a töltőlevegő, mégis problémás a 35 fokos melegben a 60 fokkal melegebb (95 fokos) motort lehűteni, akkor mennyivel macerásabb lehet már a 35 fokban 50 fokos (negyedannyival, mindössze csak 15 fokkal melegebb!!!) levegőt egy jóval kisebb hűtőn lehűteni... ahhoz combos menetszél kell már... ami nem is annyira baj, normál esetben nagy teljesítmény nagy tempónál kell csak. Kivéve engem, aki városban is rugdalom neki.
Én meg megmondom neked, hogy 35 fokban fosszarul megy. A határ valahol tehát a kettő között van.
Gyanítom nem sokkal 12 fölött amúgy.
A turbó nem nagyon szokta megforrósítani a levegőt, legalábbis a hűtővíz melegebb, mint a töltőlevegő, mégis problémás a 35 fokos melegben a 60 fokkal melegebb (95 fokos) motort lehűteni, akkor mennyivel macerásabb lehet már a 35 fokban 50 fokos (negyedannyival, mindössze csak 15 fokkal melegebb!!!) levegőt egy jóval kisebb hűtőn lehűteni... ahhoz combos menetszél kell már... ami nem is annyira baj, normál esetben nagy teljesítmény nagy tempónál kell csak. Kivéve engem, aki városban is rugdalom neki.
Wickey09-05-2012 21:20:33 // 19068
Nem. De gondoltam már rá. Most, hogy jön a meleg, és fosszarul fog menni megint az autó... Első körben arra gondoltam, hogy megöntözöm karbitisztítóval és elpucolom. Mert 20ezer forintot az UGY újért nem adok. Igaz, van 60 fölött is. :)
Föckös09-05-2012 15:02:38 // 19067
WMI ápgrédet ;-)
mreni09-05-2012 14:05:07 // 19066
nem attól van,ez a jelenség...
GTPeti09-05-2012 13:22:38 // 19065
Te csináltál azon a részen vmi upgrade-t?
GTPeti09-05-2012 13:21:10 // 19064
Szerintem nem... De azért majd megnézem.
.......................09-05-2012 12:52:41 // 19063
..el van koszolódva a töltölevegö hütöd..
Sotime09-05-2012 12:23:42 // 19062
"Life starts at 12°C."
"...vagyis 12 fok alatt éled fel a motor."
Ezt hogy számoltad ki?? :)
"...vagyis 12 fok alatt éled fel a motor."
Ezt hogy számoltad ki?? :)
Longman09-05-2012 12:14:41 // 19061
Hát ezt már én is megtapasztaltam! :)
Wickey08-05-2012 22:25:16 // 19060
lehet néha el kéne pucolni az intercoolert is. Vagy megoldani, hogy több levegő jusson oda. :-)
GTPeti08-05-2012 20:45:35 // 19058
A JTD-k jelmondata...
"Life starts at 12°C."
...vagyis 12 fok alatt éled fel a motor. Tegnap is tapasztaltam, mint már sokszor. Ez alatt a hőmérséklet alatt egészen megtáltosodik az autó. B)
"Life starts at 12°C."
...vagyis 12 fok alatt éled fel a motor. Tegnap is tapasztaltam, mint már sokszor. Ez alatt a hőmérséklet alatt egészen megtáltosodik az autó. B)
Kareszka198407-05-2012 08:51:45 // 19057
redbull9006-05-2012 23:28:56 // 19056
EGR hibakódnak semmi köze a műszakihoz meg az csak sárga jelzés nem pedig piros...
A légzsáknak viszont már van mivel az a biztonságot alapozza a kocsiba...
De már megoldottam a problémát és mehet vizsgázni 2hét minimum és meglesz a rendszám sajna Győrben már csak 1 vizsga bázis van azt is 4 nepper irányítja....és fullon vannak a vizsga helyek/időpontok...
A légzsáknak viszont már van mivel az a biztonságot alapozza a kocsiba...
De már megoldottam a problémát és mehet vizsgázni 2hét minimum és meglesz a rendszám sajna Győrben már csak 1 vizsga bázis van azt is 4 nepper irányítja....és fullon vannak a vizsga helyek/időpontok...
WarbiRunner (Gyuri)03-05-2012 14:16:36 // 19055
A LED-et át kell kötni valahova, mondjuk a töltés visszajelzőhöz. :-)
.......................03-05-2012 11:20:02 // 19054
Ma gyakorletilag Mo on minden autót csak nök adnak el.
vicces nem?
vicces nem?
Piritu - 1.000.00003-05-2012 10:55:13 // 19053
Miért, a női tulajdonos megjelölés jobb? :-DD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
385
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?