Forum >> Dízelmánia

Bilux28-04-2012 20:07:10 // 19002
Látom van egy gumicsont amin lehet rágódni :D
Nem mindegy ki mit tesz a saját kocsijával?!
GTPeti28-04-2012 19:44:14 // 19001
"Amúgy nem direktszűrő van benne, hanem a gyári légszűrőházba passzoló"

Az ilyen szempontból ugyanaz... Nem a formája számít, hanem az anyaga.
BIW28-04-2012 18:22:28 // 19000
Ok. Elfogadom, hogy vannak itt, akik jobban vágják a témát. Már írtam lejjebb, meggyőztetek, nem kockáztatom a motor épségét. Amúgy nem direktszűrő van benne, hanem a gyári légszűrőházba passzoló, ez az.
Előzőleg már két Hondámban is használtam K&N szűrőt, azok viszont direktszűrők voltak, mindegyikbe kb 120e km-en át, és nem volt bajuk a motoroknak. Igaz, azok szívók voltak, de 8500öt forogtak, ami sűrűn ki volt használva.. :-)
De az is érthető, hogy turbós autónál más a helyzet.

Csak abban éreztem némi felhangot, hogy a sportszűrő miatt máris "roggyant vasam" van, meg "odakúrok" a motoromnak, meg lett bélyegezve rögtön. 17e km-t volt benn idáig az Alfába ez a K&N, de 20e-nél nem olajzom mégegyszer, inkább megy bele a papír.

Egyébként a kocsi köszöni szépen, remekül érzi magát, dízelhez képest gyönyörű hangja van, és tol, megy mint vaddisznó :-)
DieselManiaco(NagyVad)28-04-2012 17:18:05 // 18999
nem azért írtam hogy beszóljak vagy leszóljam az autód(látom k&n van benne),csak azért mert ezek száraz tények
DieselManiaco(NagyVad)28-04-2012 17:16:27 // 18998
de ha nem akarsz sok időt szánni a karbantartásra és a gyár által előírt intervallumokat szeretnéd betartani,anélkül hogy közben komolyabban belenyúlj a motortérbe akkor neked is be kell látnod hogy nem a sportszűrő a jó megoldás.Azt tényleg ott kell alkalmazni ahol fél lóerő is számít.Azon meg szerintem nem kell felháborodni hogy senki nem akar sportszűrős autót venni,én sem vennék,sőt kizáró ok lenne.

a 19-es felnis kolegának: inkább 19-es felni és veszek egy marék szilentet a 145-be apróért mint egy komoly turbós motor felújítása,de ha valakinek az is aprópénz,akkor lehet választani direktszűrőst is:D
mreni27-04-2012 19:26:02 // 18997
neked munkagép,de sokaknak nem...
mreni27-04-2012 19:25:39 // 18996
szerinted,szerintem meg nem ;)
BIW27-04-2012 09:04:11 // 18995
én meg olyan kocsit nem vennék, amin pl 19es kerekek vannak. Hazavágja a futóművet...
mindenki azt vesz, amit akar.
.......................27-04-2012 08:50:05 // 18994
èn se vennék sportszürös autót
Turbós autóba nagyon fontos a tiszta pormentes levegö
az pedig csak papir szürövel van meg
ez a olajozós szörö valahogy a ruszki ZIL re emlékeztet..
BIW27-04-2012 08:46:43 // 18993
Micsoda parázs téma lett a sportszűrős kérdésből.
Mivel ennyien írtátok az átporzós dolgot, és megkérdeztem egy szakértőt is, úgy döntöttem, nem a saját autómon fogom kipróbálni, igazatok van-e vagy sem, a második 10e után visszarakom a papírszűrőt bele.
A "roggyant vasas-kúrogatós" kollégának pedig még dupla áron sem adnám el az autómat.
Kócosw27-04-2012 08:08:15 // 18992
Örökzöld ez a tema, a legszürös topicban is felbukkan neha meg ittis ;)
Mindig ugyanaz a vege..aki hasznalja hasznalja aki nem nem ....
:DD
Grando27-04-2012 08:04:53 // 18991
Sportlégszűrőt sportkocsira, ahol fél lóerő is számít, a fél ml többletlevegőre azonnal ráprogramoznak, és 1-2 ezer km után kivágják a motort a kukába.
De végülis egyáltalán nem baj, ha itt szépen bevallja mindenki, hogy mivel kúrt oda a motorjának, nehogy megvegyük a roggyant vasát egyszer. Úgyhogy nem is ágálok inkább. :DD ;)))
Wickey27-04-2012 07:40:40 // 18990
és ki a bánatos ****** fogja öthetente (=5ekm) olajozgatni?
Egy munkagépet?
Banyek, én a múltkor (januárban) a gyári légszűrőt se tudtam kicserélni, mert rámesteledett olajcsere közben az udvaron, sötétben meg mínusz 15 fokban kotorásszon ott a tököm, gondoltam majd kicserélem, ha ráérek és itt a jó idő.
Itt a jó idő, talán rá is érnék, mert hosszú hétvége, de baszki egy hónap múlva MEGINT olajcsere, akkor meg már megvárom inkább azt és egyszer rektezem össze a kezem. És lett valami baja attól, hogy 15ezer helyett 30ezer km-ig benne volt ez a szűrő?
...
Nem.
Az állat versenysportszűrővel kapcsolatban azért lettek volna fenntartásaim. :-)
mreni27-04-2012 07:23:27 // 18989
"ha a "sportszűrő" jó lenne valamire akkor az olasz mérnökök azt találták volna ki rá" remélem ezt Te sem gondolod komolyan :))

3hónap/5e intervallumos tisztitással olajzással meg lehet előzni az átporzást,ez bizonyított tény.(minőségi szűrő esetén)
DieselManiaco(NagyVad)26-04-2012 23:04:00 // 18988
helyesbítek a sportszűrő jó valamire,versenysportra de nem utcai autóra,és nem ilyen futásteljesítmény/karbantartás arányra. nyomaték/lóerő keresésnél valóban érdemesebb a kipufogó oldalon keresgélni,a levegő oldalon pedig inkább egy hajszálnyi turbonyomás emeléssel keresni a Nm-eket.
DieselManiaco(NagyVad)26-04-2012 22:59:10 // 18987
ha a "sportszűrő" jó lenne valamire akkor az olasz mérnökök azt találták volna ki rá a gyárban,de mivel a sportszűrő csak arra jó hogy szétkoptasd a motort így nem kéne használni.Az igazi sport szűrőt ami olajjal fenhető azt a versenysportban alkalmazzák,méghozzá egy versenyhétvége(porosabb helyeken egy futam) egy fenés intervallummal.Ami ugye nem éppen felel meg a 10e/1 fenésnek.De az utolsó hozzászólónak igaza van mindenki azt csinál az autóval amit akar,csak figyelni kell nehogy olyat vegyünk később,ami ilyen csoda szűrő volt...
Piritu - 1.000.00026-04-2012 21:44:49 // 18986
Érvek és ellenérvek felsorakoztatását nem hívnám szájkaraténak :-)
Az átporzás valós jelenség és az is valós hogy nem tudod mikor történik meg. Ha valaki élni akar és tud ezzel és a lehetséges (hangsúlyozom: lehetséges) motorkopással, LMM és egyéb gondokkal, ám tegye. (Mint ahogy kék LED-es szelepsapit is az használ, aki akar.)
Egy dolgot nem szabad csak elfelejteni, a leendő tulajokkal eladáskor mindezt közölni.
A lehetséges következmények általában őt terhelik. Nem véletlenül keres mindenki (tisztelet a kivételnek) gyári állapotú, rendszeresen karbantartott, keveset futott, törés- és tuningmentes autót. Ezeknek általában jól kalkulálhatók a fenntartási költségei és az élettartama.
(Van itt az oldalon is jó néhány Cartárs, aki tudna mesélni az előző tulajok "következményeiről". )
mreni26-04-2012 19:27:47 // 18985
az két külön dolog
BIW26-04-2012 19:06:30 // 18984
Már vártam a kérdést...
Írhattam volna pl 10e km-t is. Ugyanaz, mint az olajcsere, nem? Cserélheted 10e-ként az olajat, de ha az egyik 10e-s ciklusban jobban tolod = jobban használódik az olaj, másik 10e alatt kíméletesebben mész vele= nem használódik úgy az olaj, mégis 10e-ként cseréled.

De nem szeretnék a témában szájkaratézni, én 10e-ként nagyon alaposan kitisztítom, olajozom a szűrőt, egyenlőre nem látok át rajta, a kocsi nem csipegeti az olajat, úgyhogy még marad :)
'''''26-04-2012 18:32:54 // 18983
Ha a részecskeszűrőt is katalizátornak vesszük akkor nálam sem változott a hang kivevés óta.Sőt én még a két kipuffdobot is kivettem.Most pont kellemes.
mreni26-04-2012 18:15:18 // 18981
Nálam egy picit hangosabb lett és szuszogósabb :D
Piritu - 1.000.00026-04-2012 18:11:54 // 18980
Kérdés mindössze az, hogy mikor telik meg. A rendszeres időköz letelte előtt, vagy után :-)
WarbiRunner (Gyuri)26-04-2012 16:24:46 // 18979
Milyen jó, hogy 20 percig megy egy mérés és pihenésképp ide gépelgetek :-)))
WarbiRunner (Gyuri)26-04-2012 16:07:33 // 18978
A kat. növelhet a fogyasztáson, mert fojtás a rendszerben. Viszont hangtompító is, tehát ha kiveszed, akkor lehet esetleg hangosabb. Nálam nincs különbség hangban a két állapot között.
GTPeti26-04-2012 16:04:21 // 18977
Sok pötyögést megspórolsz te itt nekünk :) Teljesen egyetértek, az előzővel is.. :)))
WarbiRunner (Gyuri)26-04-2012 16:01:05 // 18976
Nekem nem ez a tapasztalatom sajnos. 5e-nként tisztítottam és olajoztam nem gagyi tisztító/olajzókészlettel a Wareszban a direktszűrőt. Soha egy gramm olajat nem evett az autó előtte. A direktszűrő beépítése után elkezdte csipegetni, pár tisztítással később már rendszeresen tölthettem utána az olajat. Ezután került be az 1.6 blokk már gyári papírszűrővel. Azóta még csak nem is gondolok sportszűrőre és nem is fogok sose. Nagybátyám aki autószerelő, szólt nekem előre. Pontosan azt mondta, hogy a sportszűrős autók előbb utóbb olajfogyasztókká válnak, ő ezt tapasztalta. Nem hallgattam rá, igaza lett, tényleg így jártam. Lehet hogy más nem jár így vele és boldogan használja millió kilométereken keresztül, de engem az életben rá nem vesz többé senki hogy a saját autómba sportszűrőt tegyek :-)
BIW26-04-2012 13:50:13 // 18975
A KCR box is hibátlanul teszi a dolgát.. ;-)
BIW26-04-2012 13:43:54 // 18974
Jó az okfejtésed a sportlégszűrő hátrányáról, de akkor tegyük hozzá, hogy rendszeres időközönként kimosott és újraolajozott sportszűrőnél ez nem fordul elő.
eldiablo15626-04-2012 13:39:55 // 18973
Értem. Akkor elkezdek inkább gyüjteni és hanyagolom ezeket a megoldásokat, bár a katalizátoron még gondolkodok:) Bár én úgy tudtam hogy alapvetően a fogyasztáson növel, és hangosabb tőle az autó. Igaz ez? Persze minden autó más, de alapvetően?
WarbiRunner (Gyuri)26-04-2012 11:31:59 // 18972
Én nem tennék utcai turbos autóba sportszűrőt (sőt saját tapasztalaton okulva semmilyen utcai autóba). A papírszűrő max eltömődik és nagyobb ellenállást jelent a szívóoldalon, viszont a sportszűrő egyszercsak átporzik. Gondold csak el, ha telítődik az olajfilm, akkor nincs ami megállítsa a porszemcséket, vígan röppennek be a turbo és a blokk felé. Ehhez képest a hangon kívül nem nyersz szinte semmit.
A katalizátor a legnagyobb fojtás a kipufogórendszerben. Ezt neked kell eldönteni, hogy vállalod e a rizikóját a kiszedésnek. Hoz némi plusz nyomatékot, egy hangyányi fogyasztáscsökkenést, főleg ha már el volt amúgy is tömődve a cucc.

A remap pedig igen jó dolog, csak normális helyre vidd. A CD-n árult progik, és "30e-ért megírom pikkpakk" kóklerek kerülendők. Az eredmény egy másik autó. Sokkal jobban megy, és ha nem tiprod, kevesebbet eszik. Nekem ez a tapasztalatom. Szerintem a legjobb ár-érték arányú tuning.

Amit meg még érdemes megtenni, az az egr kiiktatás.
BIW26-04-2012 10:47:00 // 18971
Osztom az előttem szóló véleményét, inkább egy külső box, vagy chiptuning. Nekem sportlégszűrőm van, K & N betétszűrő a gyári helyén, én egy picit nyomatékosabbnak érzem tőle, könnyebben veszi a fordulatot, de ebben lehet némi pszichológia is. Szerintem ezt max padon lehetne kimérni, hoz-e valamit nyomatékban, esetleg lóerőben.
A chiptuningot viszont azonnal érzed.
Föckös26-04-2012 10:06:58 // 18970
akkor inkább egy box (csak novitec) vagy egy remap.

én most látom igazán, amióta nincs bent a box, h lustább is, meg városban egy literrel többet eszik...
Kócosw26-04-2012 09:55:45 // 18969
frankon hörög ;)
eldiablo15626-04-2012 09:50:20 // 18968
Sziasztok!

Jtd-n számít valamit egy sportlégszűrő? (k&n) Úgy értem megéri e a 14ezer forintot? vagy felesleges pénzkidobás? És a hátsó katalizátor kiszedése javít vagy ront az autó teljesítményén ,fogyasztásán szoval megéri e ezeket megcsinálni vagy inkább jobb a békesség? Én nem várok +lóerőket, csak szeretném hogy kicsit kevesebb legyen a folytása és könnyebben lélegezzen a kicsike:)
mreni23-04-2012 19:12:32 // 18967
nálam az a baj,hogy mostanában igazából helyben mozgok csak,így meg qrva sok a km :))
mondjuk most kicsit bepörgök majd,úgy tűnik.
WarbiRunner (Gyuri)23-04-2012 19:06:41 // 18966
Havi átlagom 2250km. 5 év átlaga. És még biztos vannak többen akik még erre is rátromfolnak :-)) Tavaly már 35e-t mentem egy év alatt, most idén erősen visszaesett a dolog, ha nem muszáj nem megyek. Majd nyáról úgysejtem megint megy a pörgés a melóban aztán autózhatok unásig :-)
szasza(SW)23-04-2012 19:04:59 // 18965
Én most 2 év 5 hónap alatt 17K nál vagyok.Már így is több mint amit a TS-el mentem ennyi idő alatt:)
mreni23-04-2012 18:59:56 // 18964
én 3 hónap alatt 4ezret tekertem bele :/
szasza(SW)23-04-2012 18:51:12 // 18963
Nekem mikor vettem akkor lett ellenőrizve 119K volt ekkor benne és gyári értékek voltak még.Mondjuk mire az enyémbe 200K lesz addigra nyugdíjas leszek:))
WarbiRunner (Gyuri)23-04-2012 18:50:58 // 18962
Aha, akkor jól éreztema szerelőm szavaiból, hogy semmi kedve hozzá :-) Olajcserekor akkor megkérem hogy nézzen rá. Az enyémben sem 10e km van már :-D
mreni23-04-2012 18:46:10 // 18961
mondjuk nem mindegyik jtd lapkás
mreni23-04-2012 18:44:24 // 18960
elég sz@pás,és már tuti hogy állítgatni kéne tesómén is így 260ezerhez közeledve... csak mindig halogatom a dolgot :D
mreni23-04-2012 18:43:28 // 18959
én szoktam cserélni,biztos ami biztos alapon
WarbiRunner (Gyuri)23-04-2012 18:40:24 // 18958
ja, igen lapkás, azt megnézte a szerelőm a programjában, illetve rémlik hogy anno Cgo cartárs szívott a jtd szelepállítással. Ezért nem különösebben erőltetem ha sok értelme nincs. Mert amúgy 40e-renként kéne ellenőrizni a program szerint...
WarbiRunner (Gyuri)23-04-2012 18:38:23 // 18957
Az okés, csak a szétszedés is munka, nem tudom mennyire macerás. Szelepfedél tömítést érdemes ilyenkor cserélni, vagy ezeknél visszarakható (úgy hogy nem folyik utánna)?
mreni23-04-2012 18:35:49 // 18956
360Ft/lapka kb :)
mreni23-04-2012 18:29:25 // 18955
én úgy emlékszem,hogy korongos
.......................23-04-2012 18:15:30 // 18954
nem hidrotökés az véletlenül,amin nem kell sose hézagot állítani?
WarbiRunner (Gyuri)23-04-2012 17:48:49 // 18953
A 8v JTD-nél mit okozhat a rossz szelephézag? Egyáltalán mi a tipikus? Ahogy kopik nagyobb lesz, vagy csökken a szelepnyitás? Sose láttam még szétszedve, nem tudom elképzelni a dolgot. Fölösleges kört nem akarok vele, csak akkor szedetem szét a szerelőmmal, ha tényleg van értelme.
Kérdeztem tőle, hogy hangosodhat e tőle az autó, ha nincs rendben a szelephézag. Szerinte nem, inkább nehezebben indul, vagy nincs meg a kraft. Ez utóbbi meg totál nem jellemző az enyémre.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.