Forum >> Dízelmánia

Selmak08-09-2011 12:51:37 // 16952
Egyszer szemem láttára menekült be a patkány a motortakaró alá. Utána jól aláfűtöttem neki, néhány perc múlva érezni lehetett az éget szőrszagot.
Wickey08-09-2011 12:10:27 // 16951
Hmm. Asszem NaTonál volt egy macskás lebukásos eset. Ráfeküdt a V6 ékszíjtárcsára melegedni. Oszt elaludt. Oszt jött NaTo, aki nem értette, beindításkor miért volt furcsa hangja. :-)
WarbiRunner (Gyuri)08-09-2011 11:12:32 // 16950
Engem meg vagy a Shell kút szivat, vagy az autó, de megint nem volt meg az ereje Budapestre menet. Nem éreztem a szokott lendületét, leginkább a gázpedál tűnt érzéketlenebbnek. A lábam rezdülésére is már lódulna máskor, most meg kelletlenül indult meg, és jól be kellett taposni. A vége sincs meg, 185-nél bepunnyadt. Mondjuk lehetett szembeszél, sötét volt, nem nagyon láttam a fákat :-) Biztos nem feküdtek, úgyhogy nagy szél azért nem volt. A gödöllői emelkedőn is megtapostam, ott szépen gyorsított, és a 170 helyett mondjuk 168-ig felment, tehát itt még a teljesítmény meg volt. Amúgy a szokásosnál lassabban mentem, 120-140, úgyhogy a fogyasztás nem releváns, de ahhoz képest nem is kevés.
Elinduláskor is érzem, hogy nagyobb gáz kell neki. Nem tudom mi fogja, de valami van. Lehet megint a Shell kúton kaptam valami vackot, nem tudom. Vagy tényleg a kipufogó lesz...A hétvégén kap egy adag Lukoilt, ha azzal is ugyanez, akkor középdob, katalizátor ki...
Egy 11 éves katalizátor egyébként azon kívül hogy fojtja a motort csinál még valamit? Lehet az eltömődve annyira hogy fogja az autót?
WarbiRunner (Gyuri)08-09-2011 10:59:06 // 16949
Leállításkor füleld a kettőstömegűt. Ha már baja van, akkor hallod ahogy csattan egyet a motor leállásakor. Még ez sem azonnali csere jele persze, de jobb idegileg rákészülni. A kuplung ha kemény, az majdcsak normális, legalábbis a 46 jtd-ben az. 20e km után ugyanolyan kemény volt mint a nullára kopott gyári csere előtt.
Ne csak terhelgesd, hanem pl gurulj vele sabil 2000-res fordulaton. Ne legyenek pici rángatásai, szép egyenletesen menjen. Ha alig észrevehetően is aprókat rándul, akkor porlasztó gyanús. Az alapjáratra is igaz ugyanez, a mutató legyen odaszegezve kb a 800-900 közé.
Ha nyomod neki és 3000 körül elkezd fáradni, akkor LMM gyengesége van.
Egyik sem igazán típushiba, inkább a használódással előjönnek előbb utóbb, sok függ az előző gazdáktól és a valós km-től. Ha tudod, olvasd ki FiatECUScann-el az ECU-t, és nézzetek rá az ott tárolt km értékre. Maga a szám nem mindíg stimmel (azért többnyire igen), érdemes felírni az óraállást és az ECU km állást, majd menni 20km-t és ismét felírni. Innen már tuti kiszámolható a valós km.
ALFI15607-09-2011 20:13:40 // 16948
Jó kis elnyűhetetlen motor!
GTPeti07-09-2011 19:44:54 // 16947
Azt nézd meg, hogy mennyire süvít a turbó. Ha nagyon, akkor _lehet_, hgoy hidegen is hajtották. A kuplung az enyémben is kemény volt vételkor, mégis kibírt 100ekm-et. (És a szép az, hogy akkor is "csak" a k.csapágy egyik füle tört le. Persze a szervíznek ezt nem sikerült észrevennie...)
Roll198305-09-2011 18:48:35 // 16946
Kuplungot jól próbáld ki, ne járj úgy, mint én, mert elég drága. Ha nagyon keménynek érzed, akkor az már a végét járja.
mreni05-09-2011 18:41:53 // 16945
Srácok 2001 1.9jtd 156nál miket érdemes átnézni vásárlás előtt?? motor dolgokra gondolok,vagyis konkrétabban a tipushibákra vagyok kíváncsi.

Ma gyorsan végigszaladtam a kiszemelten,de nem sok időm volt,fagyálló szép tiszta,olaj és szűrők frissek benne,hidegen volt egy kis "dízel szaga" ,viszont indításnál füst nem volt.
15perc járatás után 4-4500 ig üresben elrugdosva első alkalommal nyomott egy kis kormot,utána semmi. Terhelés alatt nem próbáltuk,nem volt még időm,szerdán megyek vissza elvileg.
Föckös05-09-2011 12:12:05 // 16944
nekem meg mindig bőrszagú...


;-)
Csosznorbert05-09-2011 11:20:40 // 16943
Nekem a dunaújvárosi tali után tünt fel, hogy tiszta verébkaka az eleje, pedig még csak fa alatt se parkoltam. Ez még rejtély honnan tisztelték meg. De a blökire már rászólok mikor csak egy méterre megközeliti....

De remélem Ilyen meg se fordul a fejében. :DDD
WarbiRunner (Gyuri)05-09-2011 08:35:38 // 16942
És akkor azokról a griffmadarakról még nem is beszéltünk, amik mosás után gyülekeznek a kocsi fölé, és orbitális adagokat "tesznek" rá a levegőből :-)
WarbiRunner (Gyuri)05-09-2011 08:33:38 // 16941
Uhhh..az rendes szívás :-S
Ferke05-09-2011 08:25:43 // 16940
Anyám pár hónapos clio-jában a motortérben a fő kábelköteget rágta szét egy egy egércsalád, na, az egy szép meló volt megcsinálni.
Még jó, hogy ugye az ember azért vesz új autót, hogy azzal biztos ne legyen gond, ne kelljen szerelgetni:))
Csosznorbert05-09-2011 08:22:41 // 16939
Nekem a kutya mindig lebrunyálja a felniket..... :D
Piritu - 1.000.00004-09-2011 09:15:45 // 16938
A 159-em antennáját is egy macsek rágta meg, a nyomai a tetőn lebuktatták. Azóta a kutya mellett alszik a Vas :-)
GTPeti03-09-2011 23:02:50 // 16937
Akkor viszont szerencséje van, hogy nem bukkant fel ugyanott egy nyest... (És neked is. :)
WarbiRunner (Gyuri)03-09-2011 22:43:15 // 16936
Nem, a macsesz lebukott, csak épp a Wartburg motorteréből került elő. Ott nem okozott kárt, most a szomszéd bezárta a fészerbe néhány napra, hogy hazaszokjon :-D Ajánlom is neki...a szomszéd arra lett figyelmes, hogy nagyon szentségelek, és egy fenyőoszlop levágott darabját hajigálom az udvaron :-D
GTPeti03-09-2011 22:10:18 // 16935
Nem lehet inkább, hogy a gumiharangot egy nyest találta meg?
WarbiRunner (Gyuri)03-09-2011 22:09:11 // 16934
Feedback: Az LMM-nek nincs baja, a fogyasztásom visszaállt normálra, valószínű rossz üzemanyagot kaptam :-)
A féltengely gumiharang szakadás pedig 99%-hogy a szomszéd macskája volt :-S
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2011 16:03:33 // 16933
Oké, ha már csináltál ilyet, nem szóltam :-)
ALFI15602-09-2011 12:54:18 // 16932
Ilyenkor lehet,hogy nem de télen igen.
Csosznorbert02-09-2011 12:52:35 // 16931
Semmiben. :)))
Ferke01-09-2011 23:53:39 // 16930
És ha még tudnád, hogy miben különbözik a kettő!:)))
Ferke01-09-2011 23:52:53 // 16929
6 év alatt még nem volt szívás, de ha lesz egy, akkor az bőven belefér.:)
Csosznorbert31-08-2011 22:04:56 // 16928
Nem vagyok normális!!! Diesel: 368 Ft Shell V-Power Diesel: 406 Ft Persze, hogy a drágábbat.....
WarbiRunner (Gyuri)31-08-2011 16:22:47 // 16927
Mellémég a 115-ös már vgt-s, ott is akadhatnak szívások.
WarbiRunner (Gyuri)31-08-2011 16:19:59 // 16926
No én meg azt nem tenném, mert a befecskendező fúvókák is másak emlékeim szerint. Ez semmivel sem lenne korrektebb átalakítás, mintha simán megcsippelnéd. A 115 lovasnak még van egy plusz olajhűtő köre is talán, és még millió alkatrész más kódon megy az ePer szerint.
40e km-t már biztos mentem ezzel a programmal, nem gondolnám, hogy bármi hibát is ez okozna. Egy dolog, hogy esetleg a FiatEcuScan nincs felkészítve erre a programra, de az autó korrekt módon működik. Az öndiagnosztika is, mert a gyenge LMM-t berakva abban a pillanatban szól, hogy alacsony jelet ad. Én nem félnék ennyire az átprogramozástól, csak jól meg kell gondolni hogy hol csináltatja az ember. A gyári beállításokkal nekem se volt bajom, de ég és föld a különbség így, vissza már nem íratnám, kényelmesebben autózható így.
Ferke31-08-2011 16:00:44 // 16925
Nekem nincs bajom a gyári beállításokkal egyik jtd-mnél sem, apajáraton is tökéletes, még hegynek felfelé is, és a visszaváltásokkal sincs gondom, én ha belenyúlok, akkor csak annyit fogok tenni, hogy a 105le-s kékembe belerakom a 116-os ecuját és a nagyobbik turbot, és kész.
Az a baj, hogy ha van valami gubanc, akkor közel sem biztos, hogy csipp okozza, de mivel nem zárható ki, így mint alternatíva ott lebeg, ahogy most, Nálad is, én meg nem akarok új alternatívákat, öreg vagyok már, és konzervatív:)))
WarbiRunner (Gyuri)31-08-2011 15:54:45 // 16924
Aszondod? Lehet így kéne eljárni, mert az enyém most kifejezetten hangos 140 körül.
WarbiRunner (Gyuri)31-08-2011 15:53:29 // 16923
Pedig ha tudnád mennyivel jobb így az autó :-) Nem csak dinamikára. Szebb a hangja, könnyebb vele indulni, sokkal finomabban működik (amikor épp nem szaraxik a kuplung). Gyárilag pl. nem vitte ilyen szépen alapjáraton. Most ha nézelődünk valahol, berakom 1-esbe, felengedem a kuplungot, hátradőlök, és szépen, határozottan gurul az autó, még kisebb emelkedőn is szó nélkül felgurul. Chip óta soha senki nem fulladt le vele, még az se aki először ült be, annyira könnyen indul. Sokal kevesebbszer kell 1-esbe visszatenni kereszteződésekben.
Ezen felül meg leírhatatlanul sokkal jobban ugrik, tovább huzatható. A hang változás volt az első ami chip után feltűnt, ahogy elindultam, hallottam, hogy a traktor hangból olyan szép éneklős egészséges géphang lett. Sokkal jobb így vezetni az autót ezt állíthatom. Kicsit izgultam, hogy hány ezret fog bírni, de már ez se érdekel, mert ez az autó így "kerek", semmi pénzért nem íratnám vissza gyárira. :-D
Wickey31-08-2011 15:32:57 // 16922
ugyanmá, hallottad egyáltalán levett kipuffal az autót? Semmi hangja nincs. De tényleg. Nekem amikor nyakban eltörött a flexitag előtt a cső és lepihent a kipufogó eleje a motor alsó burkolatra, csak az tűnt föl, hogy sutyorog az autó (=hallottam a wastegate-t), meg hogy ércesebb a hangja. Oszt volt vagy negyven centi a kipufogó teljes hossza, még a motortérben volt a vége. :P
Ferke31-08-2011 15:27:32 // 16921
Én ezt épp le akartam írni, csak meggondoltam magam:) Én egyébként ezért nem rakok be senkinek semmit, semmi pénzért nem baxogatnám a gyári paramétereket:))
WarbiRunner (Gyuri)31-08-2011 15:16:12 // 16920
Túl nagy feltűnést nem akarok kelteni, akkor inkább a zöldet izzítom be. Annak mindíg van nézőközönsége :-)
Wickey31-08-2011 12:19:25 // 16919
Szerintem meg kár gecizni kipufogóval, TESZT IDEJÉRE simán jó, ha katalizátorostól leveszi a komplett kifufogót. :-)
GTPeti30-08-2011 21:49:00 // 16918
Biztos belelát a dobokba. :)
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2011 21:45:09 // 16917
Ezaz, hogy a kipufogós agyondícsérte, hogy 11 éves autón milyen szép a gyári rendszer, használjam tovább egészséggel. Egyedül a katalizátoron van foszlás, amit le is fotóztam alulról a múltkor.
GTPeti30-08-2011 21:42:59 // 16916
Ebben a teóriában azért lehet valami. Ha a kipuffrendszer amúgyis cserés, meg kéne lépni és a teszt kedvéért a kat-ot csővel helyettesíteni.
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2011 21:40:24 // 16915
Nem tudom. Annyit tudok, hogy nem füstölt ennyire, és nem fogyasztott ennyit chippelés után (akkor körül kapta az új LMM-et), bár tudom, hogy természetes a korom pamacs. Ja, és halkabb is volt anno, kifejezetten hangos most. Wartburgos emlékem, amikor 11l-t fogyasztott 8,5 helyett, és nem akart igazán menni, a középdob volt belül összerogyva. Lehet hülyeség, de Erhard DPF-es sztorija ezt juttatta eszembe..
GTPeti30-08-2011 21:33:55 // 16914
Látod ezt nem tudom. Bármelyik lehetőséget el tudom képzelni.

Remélem majd jön kizzo és ő megmondja. (Bár a Delphi és egy EDC15 simán különbözthet.)

Van vmi ismeretségem, majd megkérem, hogy kutakodjon utána. Elvileg hamarosan Stuttgartig is el fog érni a keze...
GTPeti30-08-2011 21:25:53 // 16913
Lehet ám, hogy erről van szó. Vagyis, hogy a befecsk. mennyiségek és az elvárt értékek külön táblázatban vannak és nem on-the-fly számolja az ECU. Vagy van vhol még egy faktor-tábla, amit szintén updatelni kellett volna, ahhoz hogy az öndiagnosztika is helyes legyen. A pamacs szerintem természetes (a chippeléstől még nem lesz szélesebb a levegő oldal is).
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2011 21:22:23 // 16912
De, ezért kérdezem az előzőt..:-)
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2011 21:21:46 // 16911
Gondolod a program van eltévedve a levegő igényt tekintve? Egyáltalán mi határozza meg a levegő igényt? ha rápöccintek a gázra, akkora csúcsot rajzol, hogy ihaj. De honnan tudja? A map-ban ez benne van? Egyáltalán az ECu-ból olvassa az igényt, vagy saját táblázatból?
GTPeti30-08-2011 21:21:08 // 16910
Az nem lehet, hogy a chippelés miatt van ez a kavarodás és valójában nincs is probléma?
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2011 21:19:01 // 16909
Nekem a gép nem írja, viszont a korompamacs és a növekvő fogyasztás nem tetszik. Viszont lehet hogy mondtál egy ötletet...
A katalizátort valahogy meg kéne vizslatni, az is fojthat. Nekem alapvetően a kipufogórendszer gyanús a koppanás ügyében is illetve hangosnak is hallom az autót. A kipufogós viszont állítja, hogy szuper jó állapotú a rendszerem, a felxi csövön van egy minimális foszlás. Mi van, ha a katalizátor bele elszabadult, és ide oda koppan benne. Tud az ilyet? Nomeg le is fojtja kissé a motort. padlógázon az igényelt levegő mennyiséget nem tudja elérni egyik LMM-el se, a csúcsok teteje le van vágva, vagyis fordulaton elkezd fogyni a levegője a motornak az LMM szerint legalábbis. Ehhez képest igen furcsállom, ahogy megy az autó, tegnap is letoltam egy szép új Mondeo kombit a gödöllői emelkedőn. És pont fordulaton, 150-től kezdtem tolni, addig csak követtem. Ha nem nőtt volna a fogyasztásom ,nem is foglalkoznék a dologgal.
GTPeti30-08-2011 21:17:34 // 16908
Azt mondjuk, hogy töltsd le a FES 3.2-t. B)
GTPeti30-08-2011 21:06:39 // 16907
KöTSög DPF-nek, aztán megmutattad a magyar virtust. :))
Erhard 242 (Pure Energy)30-08-2011 21:03:19 // 16906
az a baj hogy ez nem ilyen egyértelmű :) mikor mi is néztük az 59-et miért rángat egy érték nem stimmelt a LMM-ő pont a fele értéket mutatta az elvártnak...LMM-ő csere és érdekes módon maradt minden a régiben....az hogy nem kapja a megfelelő légtömeget a blokk nem azt jelenti hogy rossz a LMM-ő....valahol, valamiért nem megy annyi levegő amennyi kéne...nálam a DPF volt annyira eldugulva hogy fojtotta a blokkot ...nálad ilyen nincs :)
Egy Mjet-es több mint egy 1 éve (1 év 1 hónap) vett egy új LMM-őt, aztán hiba kód, új LMM-őt rendelt mert a gép ezt írta, persze nem annak volt a baja...
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2011 20:47:29 // 16905
Amire ma munka mellett jutottam:

A bak nincs láthatóan leszakadva, kicsit puhának érződik, de tart. A koppanás okát nem találtuk meg. Rejtély, mert komplett lengőkar, stab szilentek, bekötések és az összes motortartó nemrég volt cserélve. A kipufogó is jó állapotú, nem koppan be. X-atka.

A féltengely viszont látható okból hányta szét a zsírt, hosszában (menetirányra merőlegesen) sallangosra szakadt a porvédője. Az ok ismeretlen, a szerelő azt mondja ilyet még nem látott. Amint megérkezik az új, szétszedi a szerelőm a csuklót is, és átnézzük, hogy mi van belül. A lyukon benézve a görgők úgytűnik a helyükön vannak.

A kuplung ma jó volt, de meg nem tudom mondani mitől, így azzal se jutottunk semmire. Az 56 lendkereke felmegy vajon? Trencsikék hátha tudnak keveset futott gyári kuplungot, lendkereket 56-ból, azzal hátha megoldódna végre ez is.

Viszont a vezérlés oldalon néha cicergő hang hallik alapjáraton. A motorburkolatot levettük, hátha az rezonál..de persze nem. Valamelyik görgő lesz?

Az LMM-t is átcseréltem, sokra nem jutottam egyelőre. A régi az már azonnal dobja a hibakódot, viszont nem füstöl vele az autó. Nomeg nem is megy túlzottan, de amúgy leforog vele 4k fölé. A Bosch-al szépen húz, de tényleg jó nagy felhőt pökkent a pedál lenyomásakor. A régi görbéje mellesleg jobban követi a hirtelen gázadásokat, de alatta marad az "elvárt" görbének az is. Üresben a tegnapi tesztet megnézve viszont í régi az fölémegy a pirosnak, csak nem túl gyorsan.
3-mas padlógázra szebb a régi görbéje, ellenben jobban megy az újjal.
Holnap rendelek egy harmonika csövet a turbo elé, amúgy se árt megelőzni a teljes kirepedést, nem lenne jó, ha koszt szívna a turbo...Aztán megnézem megint.
WarbiRunner (Gyuri)29-08-2011 21:11:52 // 16904
Kösz a tippet, meg is néztem. A turbora közvetlenül csatlakozó harmonika cső gyanús egyedül. A hajlatokban meg van repedezve már. Széthúzogattam, átnéztem, igazán lyukat azonban nem találtam rajta. Még alul megnézzük a műanyag rezonátort aknáról, hátha ott a gond. Igazából talán jobban füstölget mint szokott ha odalépek, de vészes korom nincs. 180-ba töretlenül húzza bele magát, a szokásos csobánkai szerpentinen ment mint a bolond, viszont hazafelé egy 2-esből indított előzésnél meg gyengének tűnt. Annyi vasat nem hoztam, hogy így meg kellett volna fognia. Ezért is néztem meg, hogy mi a helyzet. Holnap alámegyünk, megnézzük a szétpattant hátsó tartóbakot, aztán ha lesz időm, beleteszem a kedvenc Master feliratú teszt légmennyiségmérőmet, hogy azzal mit reagál. Ha azzal is ugyanez a helyzet, akkor lyuk van valahol. Ha azzal jó, LMM. A fogyasztásom is extrém, városban 9.8l-t evett! Igaz rengteget járt álló helyben klímával, de így is sokallom.
Most ugyanabba a helyzetbe kerültm, mint Ferko. Kikapcsolt klímával tök normálisan fogyasztott Solymárig (első pálcikáig 260km, ami kb 6.8l-es fogyi.) Hazafelé klíma be, és 140-150-nel haza. 550km-nél járok és a második harmadik pálcika közt áll a mutató, vagyis 7,5 alatt ez már nem áll meg..
Erhard 242 (Pure Energy)29-08-2011 17:07:50 // 16903
azt hogy nézd végig az összes vákumcsövet egy ember is most rendelt megint LMM-őt 1 év után persze nem az volt a baja....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.