Forum >> Dízelmánia

WarbiRunner (Gyuri)29-08-2011 17:07:05 // 16902
Kezd szakadni nálam a cérna mindennemű használtautót illetően. Amit eddig cseréltem, az nagyjából megint cserés lesz, vagy javítandó. A szép új féltengelyeim nyomják magukból a zsírt, a motortartóm leszakadva, a kuplungom ropog, hála az égnek a kettőstömegűnek is hangja van néhány napja leállításkor. Leállok az új utángyártott alkatrészek beépítésével, asszem kap mindenből bontott gyárit amiből találok. Ez így csak idegeskedés és tele a hócipő...Nem hiszem el, hogy autópálya használat mellett is a gyári élettartam felét se tudják az alkatrészek. Milyen motortartó már az, ami 50e alatt szétszakad? Rohadt szar utam volt ma, minden fékezésnél és elindulásnál püfölte alulról a motor a kasztnit. Plussz nem bírom benyomni sem a 70e-t futott kuplungomat. Amikor benéztem a motortérba, csak akkor vettem észre, hogy a szintén 50e-t se futott bal féltengelyem felkent egy marék zsírt a nyúlványra. Szóval most elegem van. És ez nem az autóm hibája, nem is az enyém, ha összeszámolnám mennyit ráköltöttem, rosszul lennék asszem. Csak minek...ilyen alkatrész minőségnél nincs értelme az egésznek. optimista módon azt gondoltam, hogy gondosan szervízelem és lesz egy sokáig használható jó kis autóm. Most az a helyzet, hogy van egy szép kasztnim egy jó motorral, meg egy halom szar "német" utángyártott alkatrész amiből egy lassan havonta elfossa magát. Bocs, ez kiszaladt, de tényleg bepipultam ma.
WarbiRunner (Gyuri)29-08-2011 16:55:03 // 16901
Erre mit mondtok?


Bemenő levegő mennyiség. Piros az igény, kék a mért. Nekem ez
nem stimmel. Nem terhelés alatt mértem, csak álló helyben 2500-3000
fordulaton. A piros végig fölötte fut a kéknek ami nem tetszik.
Sporter24-08-2011 09:38:59 // 16900

Találkoott már valaki ilyen színű kuplungszerkezettel 7000 km után????
Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2011 22:35:49 // 16899
a második a lendkereket hallod meg vagy a kinyomócsapágyat ...no para az lehet ilyen
sxr8522-08-2011 22:15:28 // 16898
Sziasztok!

Nemrégiben sikerült bevásárolnom egy 159 1.9 JTDm 16V motorral szerelt Alfát. Az autóval nagyjából minden rendben, viszont volna két dolog ami eléggé zavar és ezek megoldásában szeretném segítségeteket kérni:

1. Alapjáraton ha meleg a motor percegő, viszonylag hangos hangot hallani, ami nagyon zajossá teszi a motort. Amennyire sikerült, próbáltam beazonosítani a hang forrását, de leginkább annyira sikerült rájönnöm - akna híján - , hogy az a motor alsó része felől jön. Érdekes, hogy ha hideg a motor, akkor ezt egyáltalán nem hallani, kb 10-15 perc üzem után jön elő.

2. A sebességváltás is kissé zajos, de nem annyira mint mikor egy váltómű "számolja" a fogaskerekeket. Önmagában annak is van hangja amikor berakom sebességbe, de a legdurvább az, amkor felengedem a kuplungot és összekapcsol a hajtómű. Érdekes, hogy ha adott sebességfokozatban elveszem a gázt hirtelen és visszaadom, akkor is hallani koppanó/kottyanó hangot. Elsőkörben motortartó bakra gondoltam, de nem tudom van-e ennek valami realitása. Esetleg minden 1.9 16V váltó ilyen? Olaj csere is volt, természetesen Tutela került a váltóba + Metabond.

Aki tudna segíteni nekem ezen két probléma megoldásában azt előre is köszönöm szépen.
Tibe18-08-2011 17:43:53 // 16897
Nekem gyárilag műanyag volt a szíjfeszítő görgő a gépben..... no comment. Amikor cserélve lett 60 ezernél a vezérlés, akkor már fém került bele.
Skodra18-08-2011 16:40:32 // 16896
Sziasztok!

Érdeklődnék hogy az alapjárat ingadozást mi okozhatja 2.4 M-JTD ,az EGR szelepet már kipucoltam...!???
Köszi!
Shadin05-08-2011 14:45:01 // 16895
HELP!

Szia mindenkinek,

Tegnapelőtt limp-be ugrott az autó :-(
Előszedtem a kütyümet meg a FiatEcuScan-t és levallattam az autót. Azt mondta, hogy cseréljek részecskeszűrőt meg azt, hogy 86%-ig dugult... A furcsa az, hogy 1 hónapja 17% volt. Csináltam rajta egy kézi regen-t, lement 72%-ra. DE regen alatt nem jött füst a kipuff-ból, ami elvileg azt jelenti, hogy nem volt eldugulva...

A "Differential Pressure Sensor" hibája, ill. a DPF és a közte levő cső esetleges eltömődése okozhatja ilyen hibát? A nyomáskülönbség 12mbar.

Köszi mindenkinek a segítséget.
Wickey02-08-2011 23:53:47 // 16894
az mjet 16/20 szelepes a jtd meg 8/10, erre még nem gondoltál? :-) Teljesen más tészta. Egy 2.4 10V JTD amúgy tud annyit mint egy 1.9 16V. Azon mé' nem hullik el?
GTPeti02-08-2011 22:23:26 // 16893
Verd ki a fejedből az RA428-at! Abba a vasba A630-as indzsin való... B)
GTPeti02-08-2011 22:18:04 // 16892
Ez jó volt. :)))
Csosznorbert02-08-2011 22:16:18 // 16891
Volt egy zsigulim, az láncos volt. Azt élveztük a haverokkal mikor motorfékezésnél le és visszaadtuk a gyujtást, faxán lehetett vele durrogtatni. :D Kertek alatt kapáló mamika mellé érve, bizony dobálta utánunk a kapát.... :D
atesssz02-08-2011 19:28:08 // 16890
így van, 2.5 VM TD, jó kis OHC vezérlés :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2011 14:20:06 // 16889
az lehet viszont az is érdekes hogy a gyári szíjfeszítők csak az mjet-ben törnek el a jtd-ben meg nem....azért ennek van valami köze a dolgokhoz....
Wickey02-08-2011 12:45:52 // 16888
franc tudja, nem hallottad a motortól. :-)

A VM - amúgy mint már volt róla szó - gyárt common rail sornégyes dejzelt is, azon filozofáltam, kéne egyet grundolni, és beletenni a dízel 90-esbe egy hosszú, sperres America váltóval, gyári gtv6 brembo kétdugós hűtött tárcsás elsőfékekkel meg valami minimálisan kiegyengetett futóművel, legyen már valami olyasmink, ami a világon sehol nincs. KPM-en hülyén néznének az Euro-4es motorra meg az 1985-ös bódéra az egyszer fix. :-)

A sok vakegér Budapesten is bután nézne a keresztbe közlekedő 180 lovas dízel 90 láttán. :-)))

hmm. Erhard. Aggyá egy árat mondjuk erre az RA428-as VM-re. :-)))
Wickey02-08-2011 12:38:38 // 16887
olyan zajszigetelés mellett? :-) Amúgy nem, a merga meg bimmer nem tekinthető zajosnak, kivéve a jóképességű takszivoltdepatent! példányokat.
Mondjuk ez azért is lehet részben, mert a láncot blokkon - hengerfejen belül vezetik el ha jól dereng, a vezműszíj meg mint olyan kívül pörög a motron. Egy megnyúlt láncos motor azért tud ijesztően zajos lenni. Vesd össze: Zsiguli. Lásd még: 6-700ezret futott NORD Alfa.
Wickey02-08-2011 12:34:16 // 16886
Van hát forgatónyomaték, dögivel.
És hol?
...
A főtengelyen.
Ahonnan távozik is a kuplung meg a váltó irányába. :-))

A vezérlésnek igazából sok köze nincs a teljesítményhez meg a nyomatékhoz. Szép is lenne, ha az a picsányi kis szíj a 2.4 20V-n kéne átvigyen többszáz nyútonmétereket meg csillió lóerőket. :-)
A vezérműszíj egyedül a vezérműtengelyeket meg a vízpumpát pörgeti. Oszt csá és pá. Az meg mennyi is? 4-5 lóerő? Annyit kell tudnia átvinni.
Dízelnél amúgy nem is olyan kritikus a vezműszíj véleményem szerint, mert (elvileg) lomhábban veszi a fordulatot. Vezműszíj durva terhelésváltáskor vagy durva fordulatszámváltáskor kapja a legnagyobb pofont: az üresben rugdosott gázpedál, az egyből kettőbe váltáskor eldobott kuplungot és ehhez hasonlókat nem szeret.
Bájdövéj: van arról statisztika vagy tapasztalat, hogy az automata váltós autók szíja kevésbé hajlamos elszakadni? Nem csodálkoznék, ha így lenne. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2011 11:49:28 // 16885
így van azért van ott forgató nyomaték :O
GEORGE02-08-2011 11:46:25 // 16884
A VM nem tegnap óta gyárt motort. Biztosan meg volt az oka, hogy nem láncos.
GEORGE02-08-2011 11:42:34 // 16883
Ha jól emlékszem ez a motor volt beharangozva a 159-be.....de aztán nem került bele....
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2011 11:39:49 // 16882
nem az 1.3-as mjetről beszélünk :) Hangosabb egy 320cdi vagy 530d?
Föckös02-08-2011 11:34:09 // 16881
najó, de halk volt?
Wickey02-08-2011 11:29:27 // 16880
Elvileg a lánc sem örökéletű, csúnyán meg tud nyúlni, nem is tudom már melyik tádénál láttam, de valami 120-150 ezer körül lánccsere, a duplájánál meg lánckerekek cseréje... így már a szíjas 60-90ezres periódusa nem is akkora túlzás. Meg valamivel zajosabb a láncos motor, főleg ha már nyúlt picit a lánc. Mondjuk egy kétsoros lánc bizalomgerjesztőbb, ezt aláírom. :D
Wickey02-08-2011 11:26:55 // 16879
vagy mé' nem fogaskerekes mint a régi 2.4TD VM mondjuk a 90esben. :-DDD
na OTT még nem láttam vezérlés problémát. :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2011 10:16:04 // 16877
a mostani is VM :P
atesssz02-08-2011 09:43:36 // 16876
Én sem értem, hogy miért nem maradtak a VM dízelnél az Alfánál. Ha már régen használták a 75-be, 55-be, 64-be, igazán tehettek volna pl az 56-ba, meg az 59-be is egy V6-ot :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2011 08:43:00 // 16875
simán :) egyébként dupla turbóval meg lett volna a 320-is
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2011 08:37:02 // 16874
szerintem nem véletlen hogy szinte az összes sokhengersben láncos a hajtás...egyedül a 2004-2006-os 3.0TDI-nél vannak gondok a többinél elvétve és simán elmennek 4-5-600e km-et....
Blade02-08-2011 08:35:57 // 16873
:DD
Ennél szerintem a 300Le is minden kockázat nélkül elérhető:))
Azért még egy jó benzinessel körberajzolnálak ;-)))))
Blade02-08-2011 08:33:46 // 16872
De ha szétesik akkor a hengerfejet is letépi:))
Én a cápánál azt tapasztaltam, hogy láncos ugyan, de a többi hajtás ékszíjrendszerrel van megoldva, az meg ugyanolyan karbantartásra szorul mint a fogasszíjas, és a csere költsége is ugyanannyi. Pluszba ott van még a lánc is.
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2011 08:32:37 // 16871
mondjuk ilyen blokkal lett volna az 59 a DPF kikerül pár százalék tolás és már is 280 ló....hmmmmmm
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2011 08:29:21 // 16870
ez kellett volna az 59-be meg a Brerába vitték volna mint a cukrot :((((((((((( na meg én is erre gyúrnék most :P
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2011 08:27:53 // 16869
mert az nem szakad 300e-ig....
Blade02-08-2011 08:21:04 // 16868
Ja és az egyik legkifinomultabb kultúrájú motor ez, nagyon megvan elégedve vele mindenki, simán felveszi a versenyt akármelyik ódi tdivel, sőt...!! Kifejezetten finom a járása és nagyon jó a hatásfoka. Ráadásul 60 fokos, ami még különlegesebbé teszti. Ez az a motor amit az Alfának meg kellett volna csinálnia...
Blade02-08-2011 08:17:38 // 16867
Az miért baj hogy nem láncos?
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2011 08:04:12 // 16866
egyetlen negatívum miért nem láncos???
Föckös02-08-2011 07:24:54 // 16865
bazzzeeee 2ezres fordulaton 550 Nm, ááááá .
azé nem rakják bele, mert túl jól szántana a kis traki:-)
Blade02-08-2011 07:11:38 // 16864
Hatalmas kár hogy nem lett belőlük semmi!:(( Főleg a V8-as 159 és Brerából!:(((
A VM Motori most is gyárt korszerű 3.0 V6 60fokos dizelt, 250 lóerővel és 550Nm-rel,Euro5 szabványban. Érthetetlen hogy miért nem jelent meg az Alfákban, a Jeep Cherokee-ba szerelik.
RA630
WarbiRunner (Gyuri)01-08-2011 21:15:14 // 16863
hűűűje :-) a támasztókerekeket ki kell engedni, mert megemeli az orrát, a lángcsóva meg lepörköli a mögöttem jövő szemöldökét...:-)
GTPeti01-08-2011 20:54:43 // 16862
SZVSZ nem a vízpumpával lesz a gond, hanem a hűtővel. Legalábbis többünknél az indult bomlásnak.
Föckös01-08-2011 20:46:55 // 16861
sztem először várd meg amig elindul magától a hűtőventi. lehet, h el sem indulna, mert gáz van pl a relével.
de egyébként az normális, h fölé megy picit dugóban. bár pályán nem kéne, ott van ellenszél bőven.
biztos jó az a vizpumpa?
Föckös01-08-2011 20:44:41 // 16860
baszki ha ezt tudom akkor több akciós 12v-os hűtőtáskát veszek a tecsóban! :-)
atesssz01-08-2011 19:53:52 // 16859
"...ha meg eltaposom, akkor tolós váltós Ladához hasonló (csak jóval halkabb) szép éneklős hagja van a motornak."

és már az 5. sebességfokozat helyére kerül az 1-es, és már szinte negyedikben fél gázadásra is elforgatja a kerekeket, és zárnak a diffik, és plusz 15,1 és 17,6 fok között úgy megindul a dízel, hogy fékezőernyőt kell rászerelni, és a gyári turbó önmagát meghazudtolva hirtelen 3 bar-t tölt. (?) :)))))
[k i z z o]01-08-2011 19:48:22 // 16858
Nincs mit. Sok fejfájástól megszabadíthat.
ALFI15601-08-2011 19:36:48 // 16857
Valakinek eldurrant,kirepedt a coolercső 156-ba és savállóból csinált.Ki vagy?Jelentkezz!Vagy ha van valakinek adja már kölcsön addig amíg lehajlíttatom.
WarbiRunner (Gyuri)01-08-2011 19:33:49 // 16856
Valamelyik nap telefonnal felvettem egy kis cruise-olást. Kissé megvadította a telefon a valóságot, de így izgalmasabb :-D 146 jtd reggel ébredezik...
Roll198301-08-2011 19:30:53 // 16855
Sziasztok,

Ki lett takarítva a hűtőm, de továbbra is jelentkezik a probléma, hogy pályán és dugóban, ha meleg van, akkor felkúszik 90 fok fölé a víz. A termosztátom jó, nemrég lett cserélve. Még sose vártam meg, hogy 93-94 fok fölé menjen, mindig bekapcsolom a klímát és szépen visszahűl. A kérdésem az lenne, hogy mikor kapcsol vagy kapcsolna be magától a ventilátor?
WarbiRunner (Gyuri)01-08-2011 19:29:32 // 16854
Az alkohol hamar elpárolog és hőt von el. Nem olvastam nagyon utánna, de azt találtam, hogy szokták alkalmazni.
A csak fizikáról meg annyit, hogy ha nem modellezed valami jó progival, akkor cseszheted a méretezést. Én végig nem számolnám papíron sose, az tuti :-D Egyszer méreteztem a saját elgondolásom szerint szívóoldalt, de az is csak azért lett jó mert gyárilag iszonyat sz@r volt, azon rontani már nem lehetett, nomeg szerencsém is volt :-DD
GTPeti01-08-2011 19:26:13 // 16853
Köszi az irodalomajánlót. Utánanézek, van-e a mazonon belőle...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.