Forum >> Dízelmánia
ALFI15613-08-2010 22:26:38 // 15152
Ha ügyessek vagytok akkor nem kell leszedni.Elég a kerékjárati dobvédőt ivenni és alulról aknából cserélni is lehet.
GEORGE13-08-2010 22:26:17 // 15151
Kezd el most már használni is a gépet, mert kezdelek megközeliteni km-ben :-))))))
ALFI15613-08-2010 22:25:05 // 15150
George!
Neked az a problémád,hogy kipufogócsere (csináltatás,átalakítás) óta jobban kormol a gép?Jól értelmeztem?
Neked az a problémád,hogy kipufogócsere (csináltatás,átalakítás) óta jobban kormol a gép?Jól értelmeztem?
Adrián13-08-2010 22:24:41 // 15149
de legalább emelt fővel leheli ki a lelkét!:))))))
GTPeti13-08-2010 22:24:07 // 15148
A te autódnál elég lehúzni az EGR csatit. Tapasztalatból tudom. Az eltárolt hibakódnak abszolút semmi hatása nincs (inkább csak figyelmeztetés). A motorlámpa sem gyullad ki.
GEORGE13-08-2010 22:24:06 // 15147
A felső nagy turbócső cserélve pár hónapja.
A vákuumcső az alsó most lett visszavágva, mert elrepedt.
Igen a MAP ki lett takarítva igaz az még februárban volt.
A coolert még nem vizsgáltam meg.
ahhoz viszont le kell kapni a lököst. Amúgy is esedékes, hogy rendesen eltudjam vezetni a nappalifény kábeleit....
A vákuumcső az alsó most lett visszavágva, mert elrepedt.
Igen a MAP ki lett takarítva igaz az még februárban volt.
A coolert még nem vizsgáltam meg.
ahhoz viszont le kell kapni a lököst. Amúgy is esedékes, hogy rendesen eltudjam vezetni a nappalifény kábeleit....
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2010 22:23:56 // 15146
grat a 300e km-hez :D pontosan az EGR mind a két oldalát érdemes lezárni..pontosan ahogy írtad azzal a megoldással :)
Wickey13-08-2010 22:21:34 // 15145
tudom hogy átrágtuk már párszor, de a 8V-ben ez pontosan hogy is megy? A tömítés helyére vágok egy olyat, amin nincs lik, lehúzom a csatiját, s'oszt szevasz? Berágtam a lomha fostartályomra, gondoltam EGR dugó, plusz stage 1 remap befigyel záros határidőn belül komplett vákuumcső és levegőcső felülvizsgálattal egybekötve. Úgyis ráérek mostanság. Plusz jubilálunk: megvan a 300.000 km. Ideje tönkretenni... :-P
ALFI15613-08-2010 22:21:21 // 15144
Semmi.Szépen fügyült meg kicsit jobban füstölt.
GEORGE13-08-2010 22:21:08 // 15143
ha nem lenne meg a rendes nyomás akkor szerinted füstölne alul??
tényleg jól megy a verda....100-140ről indulva 200-ig tudtam tartani Andy 166 3.0V6 24V-jét.
%.ben ahogy értem el a 4.000 utána kezdett rendesen jönni rám.
Ezt azért irom, mert ha nem lenne rendes rail nyomás akkor tán nem szaladna így.......és a fent emlegetett kötelékben való repülés alkalmával Bp- Sz.fehérvár közt többször is megfutotta az óra szerinti 230-at....
tényleg jól megy a verda....100-140ről indulva 200-ig tudtam tartani Andy 166 3.0V6 24V-jét.
%.ben ahogy értem el a 4.000 utána kezdett rendesen jönni rám.
Ezt azért irom, mert ha nem lenne rendes rail nyomás akkor tán nem szaladna így.......és a fent emlegetett kötelékben való repülés alkalmával Bp- Sz.fehérvár közt többször is megfutotta az óra szerinti 230-at....
Adrián13-08-2010 22:19:37 // 15142
köztes állpot a nem finom! Bár ha ezt te már kizártad akkor a levegő oldalon kell keresgéljél! Modtad hogy a MAP is ki lett takarítva! A turó is rendben vákumcsővek okésak!( alsó is?) Turbócső egyik sem gáz? Hiba kódod nincs tehát elektronika nem nagyon jön számításba! Coolert megnézeted?
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2010 22:19:23 // 15141
passzolom annyit tudok hogy a 8V-nél a vezérlő elektronika egyben van az EGR-rel, a 16V-nél meg a computerben van...az előzőnél le lehet dugózni itt meg nem..
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2010 22:16:38 // 15140
azért ha Pirinél jársz mérjetek rá menet közben a magasnyomásúra mennyit tölt ....bár ilyen melegben az intercooler sem tud olyan jól hűteni ezért is dúsabb a nyál....
GEORGE13-08-2010 22:16:28 // 15139
érdekes.....csak akkor ha ledugózod, miért jelez hibát???
GEORGE13-08-2010 22:15:40 // 15138
Látható hiba volt, vagy nyomáspróba után derült csak ki?
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2010 22:14:39 // 15137
nem adott hibát...inkább félig nyitott állapotban volt...
ALFI15613-08-2010 22:13:30 // 15136
Igen.A cooler tetejénél a müanyag felfogatásnál.
GEORGE13-08-2010 22:11:34 // 15135
Hmmmmm érdekes.
Szóval megszorul, mondjuk zárt állapotban, de ad hibát??
Akkor talán le is dugózható, nem?
Szóval megszorul, mondjuk zárt állapotban, de ad hibát??
Akkor talán le is dugózható, nem?
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2010 22:11:27 // 15134
réges régen jártam egy DCI-vel abban eltörött az EGR tengelye semmi hiba ellenben nem akart beindulni...
GEORGE13-08-2010 22:10:50 // 15133
Fellazítom a csavarokat. És amikor működik megfogja rezegtetni a fémalátétet....akkor biztosan kizárható, hogy meg van szorulva....
Tavaly így jártunk, hogy nem húztuk meg és rendesen lehetett hallani az utastérben mikor nyit meg zár....
Tavaly így jártunk, hogy nem húztuk meg és rendesen lehetett hallani az utastérben mikor nyit meg zár....
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2010 22:06:00 // 15132
nem mindig...főleg ha mechanikai hiba van
Adrián13-08-2010 21:58:43 // 15131
Én is arra qurva tengelyre gondolok hogy berág megszorul 1 idő után föleg ha már van km a gépben! Bár GEORGE szerintem nálad lehet tényleg az lesz a gond hogy a megfeleő levegő mennyiség nem jut el a hengerekig veszteség van valahol a gázolajat pedig küldi neki az ECU a ford függvényében!
GEORGE13-08-2010 21:55:15 // 15130
hiba mentes a kiolvasó szerint.
Ha az EGR elektronikája adja meg magát akkor gondolom az kiírja hibának nem?
Ha az EGR elektronikája adja meg magát akkor gondolom az kiírja hibának nem?
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2010 21:51:56 // 15129
az EGR nem csak azért megy tönkre mert kormolódik ...valahol eltörik a tengely vagy meggörbül vagy az elektronika döglik meg...
GEORGE13-08-2010 21:46:33 // 15128
Az EGR nálam eddig se volt gond.
Mivel nagyon sokat megyek 3.000-el így frankón ki tud égni és nincs lerakódás......de nem nagy dolog szétkapni lehet megnézem a 7végén...
Mivel nagyon sokat megyek 3.000-el így frankón ki tud égni és nincs lerakódás......de nem nagy dolog szétkapni lehet megnézem a 7végén...
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2010 21:46:23 // 15127
Akkor a felsőt is levesszük és csak azt cseréljük ami tényleg rossz :-) Nagy baja nem lehet, mert amúgy minden működik normálisan, forog is szépen a motor, a hangja se rossz, nem rángat, nem dadog, és ha óvatosan nyomom be a pedált, akkor nincs füst.
GEORGE13-08-2010 21:45:10 // 15126
A nem rég átalakított kipufogó ( hátsódob le, majd 2x2csőves "kidörgés" :-D ) szóval utána mintha kicsit többet inna.....
Aztán volt egy olyan érdekes jelenség, hogy egyre hangosabbá vált a kipufogóból jövő morgás.....míg egyszer csak elment a turbónyomás.
Turbó nélkül nagyon zavaró volt már a hangja 1900-és 2600 közt.....ép Csörihez mentem le és azon agyaltam, hogy másnap megyek vissza kipufogóshoz és vissza csináltatom. Jobban szeretem ha csendben van.
A turbónyomás hiba pillanatok alatt meg lett, egy vákuumcső elrepedt. Visszavágva rádugva és újból szalad a gép.
Aztán mikor elindultam haza meglepődve tapasztaltam, hogy eltűnt a kipufogónak a hangja. teljesen csendben van azóta. De viszont kormolgat és össze "baxa" a végeket.
Korábban nem jött belőle ennyi korom. Ezért gondolom, hogy valahol még lehet egy kis repedés......és azt is tudom, hogy a coolernál nehéz megtalálni....
tegnap cseréltünk én követtem a Marissal a 156-ot, telon mondtam a Martynak mikor hányadikba tegye és padlózza. Ő meg mondta folyamatosan a ford. értékeket.
Szóval 1500-ról indulva 2-3-4-5-6-ban elkezd kormolni de rendese 2500 elérésekor szépen elfogy és utána már nem igen kormol...de mikor lepadlózva akkor jön annyi, ami korábban sose.....félgázzal vagy ép hogy a pedált érintve viszont semmi korom.
Aztán volt egy olyan érdekes jelenség, hogy egyre hangosabbá vált a kipufogóból jövő morgás.....míg egyszer csak elment a turbónyomás.
Turbó nélkül nagyon zavaró volt már a hangja 1900-és 2600 közt.....ép Csörihez mentem le és azon agyaltam, hogy másnap megyek vissza kipufogóshoz és vissza csináltatom. Jobban szeretem ha csendben van.
A turbónyomás hiba pillanatok alatt meg lett, egy vákuumcső elrepedt. Visszavágva rádugva és újból szalad a gép.
Aztán mikor elindultam haza meglepődve tapasztaltam, hogy eltűnt a kipufogónak a hangja. teljesen csendben van azóta. De viszont kormolgat és össze "baxa" a végeket.
Korábban nem jött belőle ennyi korom. Ezért gondolom, hogy valahol még lehet egy kis repedés......és azt is tudom, hogy a coolernál nehéz megtalálni....
tegnap cseréltünk én követtem a Marissal a 156-ot, telon mondtam a Martynak mikor hányadikba tegye és padlózza. Ő meg mondta folyamatosan a ford. értékeket.
Szóval 1500-ról indulva 2-3-4-5-6-ban elkezd kormolni de rendese 2500 elérésekor szépen elfogy és utána már nem igen kormol...de mikor lepadlózva akkor jön annyi, ami korábban sose.....félgázzal vagy ép hogy a pedált érintve viszont semmi korom.
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2010 21:41:46 // 15125
Rákérdeztem a srácnál, azt mondta az időzítéssel variál, használhatom nyugodtan az autót. Forgathatom 4000-ren is amennyit akarom, de ha sokszor kihasználom a megnövekedett nyomatékot cseréljek olajat 10e-nként. Ennyit mondott. A referenciái alapján nem kókler, és a benyomás sem az volt.
Adrián13-08-2010 21:34:27 // 15124
Nem mondanám hogy vedd le coolert és nyomáspróbáztasd le mert szerintem nem az lesz! Ha füstölget az nem gáz! Padlógázas gyorsításoknál föleg városozás után ebben a 30 fokban tol 1 kicsit nekem is de egyenletes terheléses gyorsítás után már nem ! De mint mondottam amióta a vákumcsövek át lettek nézve + most ez a turbó cső csere gyakorlatilag alig kormol! Teccik!:)))
Nálad még az EGR jácchat szerintem aztán mivel a turbód gyakorlatilag új nagyon más szóba sem jöhet ! Ha fogyid jó akkor az üzemanyag ellátást kizárnám egyenlőre!
Nálad még az EGR jácchat szerintem aztán mivel a turbód gyakorlatilag új nagyon más szóba sem jöhet ! Ha fogyid jó akkor az üzemanyag ellátást kizárnám egyenlőre!
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2010 21:31:35 // 15123
5% biztos többet mert a 140 meg a 150 lovas Mjetnél csak szotver különbség van...
GEORGE13-08-2010 21:23:29 // 15122
Lehet nekem is ez lenne a gond? Mármint a intercooler-en lévő repedés.
A menetteljesítményben egyenlőre nincs változás...de a megszokotthoz képest többet füstölget főleg alulról történő padlós kigyorsításnál....
A menetteljesítményben egyenlőre nincs változás...de a megszokotthoz képest többet füstölget főleg alulról történő padlós kigyorsításnál....
GTPeti13-08-2010 21:23:01 // 15121
5%-nál sokkal többet bírnak a porlasztók. Lásd Novitec box...
Boxokról ugye már volt szó, szerintem a jobbak leginkább csak hirtelen railnyomásnövekedésre (vagyis gázadásra) avatkoznak be jelentősen. Amúgy csak lájtosan. Már írtam a névleges max. nyomáson járatva a porlasztók 80 órát bírnak. Carlsson-ék kipróbálták.
Boxokról ugye már volt szó, szerintem a jobbak leginkább csak hirtelen railnyomásnövekedésre (vagyis gázadásra) avatkoznak be jelentősen. Amúgy csak lájtosan. Már írtam a névleges max. nyomáson járatva a porlasztók 80 órát bírnak. Carlsson-ék kipróbálták.
Erhard 242 (Pure Energy)13-08-2010 21:17:50 // 15120
alsó cső mint mondottam :P
Adrián13-08-2010 21:14:15 // 15119
Ha a csövön lesz a ziccer akkor 1 idő után a terheléstől nagyobb lesz a repedés és a hangnak is erősödni kellene plusz a füstölésnek is! Ami a sumákabbb probléma az a cooler repedése ami a csonknál is előfordulhat! Alfinál a 2.4mjtd nél volt ez probléma úgy tudom,valahol volt 1 repedése!
Wickey13-08-2010 21:07:11 // 15118
a felső nekem is cserés volt már. Sivítás még mindig van, de az istennek nem találom a másikon (alsón) a repedést vagy a lukat. Az intercoolerem sem volt szemre sehol kilukadva. Marad így. :-)
Adrián13-08-2010 21:04:45 // 15117
Tutira turbó cső repedés lesz! Nekem is ez volt!(füstölés süvítő hang teljesítmény csökkenés) 1 hete lett orvosolva új csővel!
5 centis repedés volt a felső turbócső belső felén!
5 centis repedés volt a felső turbócső belső felén!
Wickey13-08-2010 20:59:45 // 15116
remapnál ha IGAZI szakértő csinálja, és megemeli a railnyomást mondjuk úgy 20-25%-kal, pillanatok alatt kifinganak a vadonatúj porlasztók is. :-)
Patent chipelésnél a railnyomást nem is igazán piszkálják, csak ilyen 5% körül max. Annyit ELVILEG el kéne bírnia.
Patent chipelésnél a railnyomást nem is igazán piszkálják, csak ilyen 5% körül max. Annyit ELVILEG el kéne bírnia.
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2010 20:49:53 // 15115
A helyén áttapogattam, megfeszegettem, nem láttam semmit, teljesen ép, újszerű ránézésre az a cső. Gyáriak a rögzítőbilincsei is, nincs mókolva. Majd levesszük, ki is cserélem, biztos ami tuti. Most az imént lehúzott ablakkal rárajtoltam egy zöldre 3-masban, 4500-nál rendesen sípol ki a levegő valahol. Legalábbis nem hinném, hogy a turbonak ennyire ki kell hallatszania, fütyült rendesen. Nem tudom...csőcsere lesz :-)
GEORGE13-08-2010 20:46:35 // 15114
Lehet LMM hiba is, vagy MAP szenzor hiba, vagy akár a turbócső hibája is.
Aztán a Vivaro lehetett piszkálva is.
Egy szekszárdi barátomnak volt egy Citroen Jumpy ( Fiat Scudo ) 2.0 HDI 16V alapban 110 lovas, kicsit átgyúratta a motort, vezérlő átírva, porlasztócsúcsok cserélve, turbó berhelve.
Anno még a Simi futott vele össze egyszer az M0-on és csak 180 felett tudta elhagyni a 145QV-vel.
Szóval tudnak ezek a mai kis furgonok bosszúságot okozni személyautóknak...
Aztán a Vivaro lehetett piszkálva is.
Egy szekszárdi barátomnak volt egy Citroen Jumpy ( Fiat Scudo ) 2.0 HDI 16V alapban 110 lovas, kicsit átgyúratta a motort, vezérlő átírva, porlasztócsúcsok cserélve, turbó berhelve.
Anno még a Simi futott vele össze egyszer az M0-on és csak 180 felett tudta elhagyni a 145QV-vel.
Szóval tudnak ezek a mai kis furgonok bosszúságot okozni személyautóknak...
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2010 20:45:25 // 15113
Semmilyet...
Csak nézz utánna, hogy a 145 lovas Vivaro-t hova chipelik egyesek...Eleve nem rossz a 145 ló sem 310Nm-rel, alapból is többet tud mint a régi 2.4jtd. Ha durván otthagyott, akkor tutira veheted, hogy 170-180 lóra volt húzva.
Csak nézz utánna, hogy a 145 lovas Vivaro-t hova chipelik egyesek...Eleve nem rossz a 145 ló sem 310Nm-rel, alapból is többet tud mint a régi 2.4jtd. Ha durván otthagyott, akkor tutira veheted, hogy 170-180 lóra volt húzva.
GTPeti13-08-2010 20:07:59 // 15112
2000-es autó lévén tényleg van esélye a turbócsőnek. Ezért cseréltem én is ki az alsót.
ystuc13-08-2010 19:23:15 // 15111
Én múltkor egy 1,4-es turbo benzines 6-os Golffal voltam, és nem kis küzdelem árán tudtam csak otthagyni egy 1,9-es Logant. Fura volt...
zee13-08-2010 18:45:16 // 15110
..
Munkába menet egy Vivaro 2.5 CDTI hagyott 170-180-nál faképnél!
Nincs referenciám,hogy kellene mennie egy egészséges 2.4 JTD-nek (140LE),de szerintetek ez így milyen állapotot tükröz? Szerintem nem okés vmi...
üdv
Munkába menet egy Vivaro 2.5 CDTI hagyott 170-180-nál faképnél!
Nincs referenciám,hogy kellene mennie egy egészséges 2.4 JTD-nek (140LE),de szerintetek ez így milyen állapotot tükröz? Szerintem nem okés vmi...
üdv
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2010 16:19:33 // 15109
Cseréltem egy légszűrőt gyorsan, és próbálgattam az autót. Egyérteműen későn érkezik meg a turbonyomás. Lelépem, és olyan nagyon dízelesen, puhán indul meg. Eddig akár 1800-tól padlóra idegből mozdította az autót, most késlekedik. Nyilván valahol itt van a kutya elesve, vagyis gyanús a turbocső. Az LMM érzi a beszívott levegőt, a porlasztó már adagol is hozzá, ámde az valahol kiszusszan....valami ilyesmi lehet.
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2010 14:41:27 // 15108
De már Erhard is ezt tippelte az imént telefonon, megvizuáljuk hamarosan. :-)
Meg egy próbára visszateszem a régi nóném LMM-et is.
Meg egy próbára visszateszem a régi nóném LMM-et is.
bilon13-08-2010 14:23:24 // 15107
nem lehet, hogy lyukas valamelyik turbó cső? csak tipp...
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2010 14:10:07 // 15106
Olyan létezik ezeknél, hogy ahogy kopik a porlasztó néha be kell állítani?
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2010 14:08:16 // 15105
Hát ne is...de elvileg a remap minimálisan növeli a porlasztó terhelését, nem? Inkább a befecskendezési időkkel játszik. Szóval ha az, akkor annak már mindegy volt...amúgy meg egyenletes az alapjárat, nem rángat, semmi extra. Egy hangyányival most gyengébb, és füstöl.
A fogyasztásom meg már remap előtt felkúszott, akkor a szélesebb gumikra fogtam. De ha visszagondolok, az autó megvétele után volt olyan pesti utam, hogy 160-170 körül végigmentem, és úgy evett akkor 7.1-et. A normál 145 körüli tempómhoz volt 6.8 átlagban. Most ugyanez már átlagban 7.4. Hidegben hatalmas esőben 150-nel volt már 8 felett is.
Mindehhez a vicc, hogy országúton meg ugyanennyit csökkent a fogyi, 250km országút a fixen 7.5l-es városi kajálást 6,2-re levitte...ez 5l alatti ha kiszámolom.
A fogyasztásom meg már remap előtt felkúszott, akkor a szélesebb gumikra fogtam. De ha visszagondolok, az autó megvétele után volt olyan pesti utam, hogy 160-170 körül végigmentem, és úgy evett akkor 7.1-et. A normál 145 körüli tempómhoz volt 6.8 átlagban. Most ugyanez már átlagban 7.4. Hidegben hatalmas esőben 150-nel volt már 8 felett is.
Mindehhez a vicc, hogy országúton meg ugyanennyit csökkent a fogyi, 250km országút a fixen 7.5l-es városi kajálást 6,2-re levitte...ez 5l alatti ha kiszámolom.
Selmak13-08-2010 13:55:34 // 15104
Mivel Remap után vagy én a porlasztóra tippelnék, de ne legyen igazam.
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2010 13:42:10 // 15103
Engem is utolért a füstölés réme...:-S
Tegnap még semmi baja nem volt, hazafelé még csak nem is hajtottam, szépen 140-el hazagurultam. Még tegnap délután itt a városban elkezdett nem tetszeni, hogy nincs meg minden ló, nem indul meg olyan pöccre, valahogy nem megy annyira az autó. Ma direkt figyelgettem, rendesen nyom egy felhőt padlógázra, és még mindíg lustábbnak érzem. És a fogyasztás is többnek tűnik a szokásosnál, pedig alapvetően nem hajtósan mentem...leszámítva azt az 5-10km-t az Audi mögött...amúgy 140-150 közt közlekedek. Ehhez meg sok a 7.5 vagy mostmár inkább felette....
Turbora nem tippelnék, gondolom ha az a baja, akkor totál sz@rul megy. Porlasztó, vagy LMM? Esetleg hőfok jeladó tud ilyet? Legutóbb (télen..) volt betárolva ilyen hibakódom.
Tegnap még semmi baja nem volt, hazafelé még csak nem is hajtottam, szépen 140-el hazagurultam. Még tegnap délután itt a városban elkezdett nem tetszeni, hogy nincs meg minden ló, nem indul meg olyan pöccre, valahogy nem megy annyira az autó. Ma direkt figyelgettem, rendesen nyom egy felhőt padlógázra, és még mindíg lustábbnak érzem. És a fogyasztás is többnek tűnik a szokásosnál, pedig alapvetően nem hajtósan mentem...leszámítva azt az 5-10km-t az Audi mögött...amúgy 140-150 közt közlekedek. Ehhez meg sok a 7.5 vagy mostmár inkább felette....
Turbora nem tippelnék, gondolom ha az a baja, akkor totál sz@rul megy. Porlasztó, vagy LMM? Esetleg hőfok jeladó tud ilyet? Legutóbb (télen..) volt betárolva ilyen hibakódom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
560
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?