Forum >> Dízelmánia
WarbiRunner (Gyuri)14-07-2010 21:42:12 // 15052
A deltaté számít, nem a gyorsanhűlés. Meg a több zoxigén adott légmennyiségben. Több zoxigént benyomni viszont egyszerű turbonyomás emeléssel is lehet. Ha meg komolyabban erőltetni akarod, akkor nitrót neki, hogy nyerje ki magának belőle..harmincezer literet. :-)
WarbiRunner (Gyuri)14-07-2010 21:35:22 // 15051
Tegyél fel egy FMIC-t, úgyis az a divat. Csak ne felejtsd el vadrácsot rakni rá..tudod ezek a nyulak kiszámíthatatlanok :-)
ALFI15614-07-2010 21:30:34 // 15050
Így ezzel a hűtővel,turbóval is simán 220ló környékén kihozható.Ha coolert cserélsz akkor már érdemes csúcsokat is meg egyéb dolgokat.De ez nem arra van.Nem bírná a többi.Még a sima remapot se.Azért nem nagyon szokták ezeket irogatni.
GEORGE14-07-2010 21:26:18 // 15049
Csak agyaltam, abból kiindulva, hogy nagyobb hűtőn gyorsabban meghűl a levegő..
ALFI15614-07-2010 21:20:44 // 15048
Minek?Ez sincs kihasználva.És a turbó se.Ez mind a dupláját elbírná.Csak a hajtás nem!Ha nagyobb coolert akarsz akkor le kell gyártatni.Akkorát ami befér és odavalót.Méretpontost.
Piritu - 1.000.00014-07-2010 21:16:22 // 15047
Tiszta sor, hogy véges.
Csak azért írtam, mert nem sokan tudják, hogy van :-)
Csak azért írtam, mert nem sokan tudják, hogy van :-)
GEORGE14-07-2010 21:12:01 // 15046
Annak is véges a teljesítménye......
Piritu - 1.000.00014-07-2010 17:54:30 // 15045
A 156-ban van gyárilag gázolaj hűtő, ami a visszamenő olajat hűti :-)
GEORGE13-07-2010 23:53:58 // 15044
Én legtöbbször 1/3 környékén mindig teletankolom az általad írt visszaáramló meleg üzemanyag miatt.
A nagyobb hűtőn már agyaltam én is.
van ötleted mely típusét lehetne beépíteni?
A nagyobb hűtőn már agyaltam én is.
van ötleted mely típusét lehetne beépíteni?
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2010 23:48:43 // 15043
A klímám javítása miatt lemosattam a motortér elejét magasnyomáson, vegyszerrel. Ami dzsuva kijött az IC környékéről...szóval lehet nem hülyeség néha kitakaríttatni.
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2010 23:44:41 // 15042
Aki próbált már pl. Ladát lyukasztott kupakú üdítősflakonból vízzel megkínálni, az tuti hisz benne :-) Erről jött egy mai marketingvilágban tuti sikersztori ötletem. Lehet megcsinálom :-) Ugyebár az instant vízpor az megvan...Ennek alapján a tablettás víz üzemanyag adalék, ami kiváltja a vízbefecskendezést? :-)))))
Szóval vannak ilyenek is, de van ami mögött értelmes fejlesztések állnak.
Szóval vannak ilyenek is, de van ami mögött értelmes fejlesztések állnak.
GTPeti13-07-2010 22:21:13 // 15041
Én is egyértelműen azok táborát gyarapítom, akik hisznek abban, hogy elvileg létezHET égést javító üa. adalék (akár tabletta formájában is). Ilyen "pirosat" én is akarok venni.
Adrián13-07-2010 22:07:43 // 15040
Füstű;)Azért ebben a hőmérséklet is jelentős tényező! 40'C ;)
Köll 1 nagyobb cooler ;) Most az enyém is jobban dobálgatja bár irtam korábban hogy amióta átnéztem a vákumcsöveket szinte semmi nem volt!
Ma megfogadtam hogy csak a bevált kutakon tankolok ! Szarabb nyállal klimával 38'C 4 személyel odapírítgatva tolt azért kormot rendsen időnként és nem is ment úgy érzésem szerint! Ha még rádásul kevés is a tankban a gázolaj akkor fennál még az a csúfság is hogy visszafolyó ágon jövő "forró "nyál azt a kevéske tanban lévőt tovább melegíti!A meleg levegő meleg nyállal meg ugyi nem jó! Mi köv. ebből ne csóriskodjunk vágjuk tele!:))))
Köll 1 nagyobb cooler ;) Most az enyém is jobban dobálgatja bár irtam korábban hogy amióta átnéztem a vákumcsöveket szinte semmi nem volt!
Ma megfogadtam hogy csak a bevált kutakon tankolok ! Szarabb nyállal klimával 38'C 4 személyel odapírítgatva tolt azért kormot rendsen időnként és nem is ment úgy érzésem szerint! Ha még rádásul kevés is a tankban a gázolaj akkor fennál még az a csúfság is hogy visszafolyó ágon jövő "forró "nyál azt a kevéske tanban lévőt tovább melegíti!A meleg levegő meleg nyállal meg ugyi nem jó! Mi köv. ebből ne csóriskodjunk vágjuk tele!:))))
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2010 16:08:38 // 15039
Ugye? A 105 jtd látványosan keveset füstöl szerintem is. Lehet a "buta" motor előnye. Kicsi fix turbo, hamar pörög, hamar van légfelesleg. A nagyobb VG-s turbok lehet nem reagálnak olyan gyorsan, főleg ha kezdenek koszolódni.
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2010 12:49:00 // 15038
elméletileg 2500-as fordulattól nagyon kevés korom képződik alatta termeli rendesen...
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2010 12:48:05 // 15037
tisztítja a rendszert...
GEORGE13-07-2010 12:41:06 // 15036
az enyém is időnként kiköp egy adagot, majd utána abba hagyja a füstölést, ha odalépsz neki alulról akkor megint tolja egy kicsit aztán megint elmarad a kormolás.....
most a spuris "kezelés" alatt azt tapasztaltam, hogy ezek a kormolások hosszabb ideig jelentkeztek, mint előtte.....
most a spuris "kezelés" alatt azt tapasztaltam, hogy ezek a kormolások hosszabb ideig jelentkeztek, mint előtte.....
András bácsi13-07-2010 11:43:35 // 15035
Az a furcsa, hogy a 105 lovas szinte semmi füstöt nem csinál nálunk, a 10 szelepes 2.4 melegben, alacsony furdulaton tolja a kormot, a 20 szelepes meg olyan, mintha időnként kiköpne egy nagyobb adagot hirtelen gázadásra, utána semmi, vagy alig. Mérhető probléma, hibajel meg sehol.
WarbiRunner (Gyuri)13-07-2010 11:06:52 // 15034
Az utolsó bekezdéseddel nem értek egyet, a többit elhiszem. Csak épp Te egy m-jetben ülsz aminek eleve sokkal finomabb, pontosabb a befecskendezése. Hogy ezért, vagy nem, neked nem vált be. Műszaki ember vagyok mint tudod, nem hiszek a csodaszerekben, mégis használom 80e km-e a pirosat. Gondolod, hogy ha "odaképzelés" szinten mozogna a dolog kilökném rá a pénzt? Nekem egyértelműen halkabb tőle az autó, sokkal szebb hangja van, kevesebbet kerreg télen. A fogyasztáskülönbség decikben mérhető, ha kihagytam mindíg több volt mondjuk átlag 3 decivel. Az se rossz, de nem oszt, nem szoroz, mondom, nekem a halkabb, szebb járás miatt megy bele mindíg.
Füstölést meg eddig nálam a BluDiesel okozott csak. Attól jól ment, de füstölt. Amúgy bátran odaállok egy "füstversenyre" bármelyik m-jet sőt egyéb dízel mellé, ebből nem sok kormot látsz távozni :-)
Nekem a kék nem jött be, így én azt nem fogok venni ezentúl. Van akinek bejön, nyilván sokmindentől függ. Külföldi prémium üzemanyaghoz pl. lehet én is fölöslegesen pancsolnám még a 8v jtd-be is.
Füstölést meg eddig nálam a BluDiesel okozott csak. Attól jól ment, de füstölt. Amúgy bátran odaállok egy "füstversenyre" bármelyik m-jet sőt egyéb dízel mellé, ebből nem sok kormot látsz távozni :-)
Nekem a kék nem jött be, így én azt nem fogok venni ezentúl. Van akinek bejön, nyilván sokmindentől függ. Külföldi prémium üzemanyaghoz pl. lehet én is fölöslegesen pancsolnám még a 8v jtd-be is.
GEORGE13-07-2010 09:34:51 // 15033
4.000Km autóztam le12 nap alatt.
Külföldi üzemanyagokkal azokból is a prénium típusokkal és a piros spurival.
Egy kicsit sem éreztem erősebbnek a motort, a füstölésem nem, hogy csökkent volna, hanem inkább erősödött. Meglehet kérdezni a Blacky-t vagy a Mike-ot. javarészt az alacsonyabb fordulatszámokban nőt meg a füstölés, egy egy kigyorsítás alkalmával rendesen oda kormolt.
Egyik tankolásnál hagytam csak ki a spurit és csökkent is a füstölés, majd a maradékot a legutolsó tankhoz betettem és újból erősebb a füstölés.
Fogyasztásban semmilyen csökkenést sem tapasztaltam.
Elsőnek kb 10-12ezer kilométeren keresztül vacakoltam a spurival, most 4ezer km keresztül.
Nálam semmilyen pozitív hatása nincs, ezért nem is veszem többet.
Szerintem több benne az "odaképzelés" mint a valóság. De persze aki úgy érzi használja nyugodtan.
Külföldi üzemanyagokkal azokból is a prénium típusokkal és a piros spurival.
Egy kicsit sem éreztem erősebbnek a motort, a füstölésem nem, hogy csökkent volna, hanem inkább erősödött. Meglehet kérdezni a Blacky-t vagy a Mike-ot. javarészt az alacsonyabb fordulatszámokban nőt meg a füstölés, egy egy kigyorsítás alkalmával rendesen oda kormolt.
Egyik tankolásnál hagytam csak ki a spurit és csökkent is a füstölés, majd a maradékot a legutolsó tankhoz betettem és újból erősebb a füstölés.
Fogyasztásban semmilyen csökkenést sem tapasztaltam.
Elsőnek kb 10-12ezer kilométeren keresztül vacakoltam a spurival, most 4ezer km keresztül.
Nálam semmilyen pozitív hatása nincs, ezért nem is veszem többet.
Szerintem több benne az "odaképzelés" mint a valóság. De persze aki úgy érzi használja nyugodtan.
Selmak13-07-2010 09:27:16 // 15032
JG2vel önmagában nálam is gyengébbnek tűnt, de sokkal csendesebb és finomabb volt a járása, hidegben meg jobban indult. Piros+JG2 csendesebb de jobban ugró motor, mint magában a pirosnál. Nálad viszont volt remap, nem tudni mennyivel változott meg beporlasztás és az égés.
WarbiRunner (Gyuri)12-07-2010 19:20:50 // 15031
3 deci kék spuri fél liter pirosért vihető :-)
Kipróbáltam, a piros nekem önmagában jobbnak tűnik, mint a piros+kék(1dl minkettőből 55l-hez). Igazából második ilyen vegyes tankolásom, és mindkettőnél azt éreztem, mintha elkószált volna néhány paripa tnakoláskor. Rosszabbul megy az autó. Visszaigazolhatóan így van, mert padlógázra 4-ben 2000-ről nem rázza be a lendkereket a kutyulékkal (persze hogy kipróbáltam :-))
Ha kihasználom fél tankig, akkor elkezd jobb lenni, és a végére úgy megy, mint ahogy megszoktam. Hogy ez mitől van nem tudom, de se nem halkabb és kevesebbet sem eszik. Úgyhogy nálam az 55l-hez másfél deci piros marad, meg az óvatos pedálkezelés alacsony fordulaton :-D
Kipróbáltam, a piros nekem önmagában jobbnak tűnik, mint a piros+kék(1dl minkettőből 55l-hez). Igazából második ilyen vegyes tankolásom, és mindkettőnél azt éreztem, mintha elkószált volna néhány paripa tnakoláskor. Rosszabbul megy az autó. Visszaigazolhatóan így van, mert padlógázra 4-ben 2000-ről nem rázza be a lendkereket a kutyulékkal (persze hogy kipróbáltam :-))
Ha kihasználom fél tankig, akkor elkezd jobb lenni, és a végére úgy megy, mint ahogy megszoktam. Hogy ez mitől van nem tudom, de se nem halkabb és kevesebbet sem eszik. Úgyhogy nálam az 55l-hez másfél deci piros marad, meg az óvatos pedálkezelés alacsony fordulaton :-D
GEORGE12-07-2010 12:52:11 // 15030
Most olaszba menet 421km-re tankoltam 31,8L-t és nem 130-al mentünk :-)
Horvátba menet pedig 6,88 és 7,5 közt iszogatott.
A helyi autókázásban meg 8,2-öt. Ezt kicsit sokalltam, de lehet a sűrű hegyre fel és le miatt kért ennyit......azt csak halkan jegyzem meg, hogy mióta megszűnt a hátsókipufogó dobom és átalakítottuk 2 kiömlősre, úgy nézem, hogy többet iszik a verda.....
Horvátba menet pedig 6,88 és 7,5 közt iszogatott.
A helyi autókázásban meg 8,2-öt. Ezt kicsit sokalltam, de lehet a sűrű hegyre fel és le miatt kért ennyit......azt csak halkan jegyzem meg, hogy mióta megszűnt a hátsókipufogó dobom és átalakítottuk 2 kiömlősre, úgy nézem, hogy többet iszik a verda.....
GEORGE12-07-2010 12:48:38 // 15029
Egyik Horvát út alkalmával a mögöttem közlekedő Blacky barátom azt mondta, hogy gázolajpermet jön az autómból.
A menetteljesítményben nem éreztem változást.
megálltunk, megnézni.
Gázolajszagot éreztünk a motortérben meg egy helyen a tűzfalon látszódott egy folt, mintha oda szóródna valami.
Mivel különösebbet nem láttunk tovább mentünk.
Aztán egyszer csak bekorlátozta a teljesítményt, amit gyújtás le-fel adásával küszöböltem ki.
Már magyar szakaszon voltunk mikor egyre sűrűbben jelentkezett a korlátozás.
Dunaszentgyörgyön beugrottam a haverhoz, hogy nézzük már meg mi lehet a baj.
Az úton szerszám sem volt nálunk, hogy megnézhessünk-húzhassunk bármit.
Hamar meg lett a baj, miután levettük a műanyagborítást.A 3-as befecskendezőfejnél lazult meg a rávezető üzemanyagcső hollandija. Minden gázolajban úszott....meghúztuk és rendben is voltunk vele.
a majd 1000km úton 2 literrel nőt meg a fogyasztás 100km-re vetítve.
A menetteljesítményben nem éreztem változást.
megálltunk, megnézni.
Gázolajszagot éreztünk a motortérben meg egy helyen a tűzfalon látszódott egy folt, mintha oda szóródna valami.
Mivel különösebbet nem láttunk tovább mentünk.
Aztán egyszer csak bekorlátozta a teljesítményt, amit gyújtás le-fel adásával küszöböltem ki.
Már magyar szakaszon voltunk mikor egyre sűrűbben jelentkezett a korlátozás.
Dunaszentgyörgyön beugrottam a haverhoz, hogy nézzük már meg mi lehet a baj.
Az úton szerszám sem volt nálunk, hogy megnézhessünk-húzhassunk bármit.
Hamar meg lett a baj, miután levettük a műanyagborítást.A 3-as befecskendezőfejnél lazult meg a rávezető üzemanyagcső hollandija. Minden gázolajban úszott....meghúztuk és rendben is voltunk vele.
a majd 1000km úton 2 literrel nőt meg a fogyasztás 100km-re vetítve.
Ferko10-07-2010 14:56:24 // 15028
Most már nekem is ott van.:-)) De nem LMM lesz ez most már tuti: fél tank 330 km. :-(
GEORGE10-07-2010 14:24:56 // 15027
Az érdekes ha nem jelzi.
Nekem világitott a "motor ikon" sárgán a km órában és minden indítás után csipogott, hogy vigyem szervizbe és a műszerfal tetején lévő kijelzőn is ott volt a "motorikon"...
Nekem világitott a "motor ikon" sárgán a km órában és minden indítás után csipogott, hogy vigyem szervizbe és a műszerfal tetején lévő kijelzőn is ott volt a "motorikon"...
WarbiRunner (Gyuri)10-07-2010 14:18:03 // 15026
Akkor azért durva gázolajszag lenne. Nekem egyszer volt meglazulva az egyik cső hollandere, ami a nyomócsőtől leágazik. Onnan szivárgott annyi gázolaj, hogy az izzítógyertyák mélyedéseiben megállt. Fogyasztásban nem is észleltem a különbséget, viszont brutál büdös volt. Ha valahol kifelé nyomja, annak szaga van. Esetleg érdemes Spurit löttyinteni, attól még sokkal büdösebb, hamarabb feltűnik ha valahol ereszt a rendszer. :-)) De azért 100km-enként 2-3 liter...annak nyoma van ha csorog.
WarbiRunner (Gyuri)10-07-2010 14:12:58 // 15025
Az nem jó....2 hete kezdte a gép csinálni. Füstölni már füstölt előtte is, de az LMM is lehet. Ilyenkor mi a tapasztalat, mennyit megy még el?
Ferko10-07-2010 08:41:51 // 15024
Igen, ez is lehet. De tócsa nincs. Most másik kútnál fogok majd tankolni a szerelőm javaslatára.
Csak most már marhára is idegesít a dolog. Lehúzott LMM-el mentem 310 km-t és féltanknál vagyok. Tehát ez legalább kizárva.
El fogom vinni egy komplett átvizsgálásra valahova. Kössék rá a műszert és az hátha mutat valamit. Nem akarok kísérletezgetni, mert félek, hogy valami úgy elbaszódik, hogy még a gatyámat is rá kell majd fizetnem.
Csak most már marhára is idegesít a dolog. Lehúzott LMM-el mentem 310 km-t és féltanknál vagyok. Tehát ez legalább kizárva.
El fogom vinni egy komplett átvizsgálásra valahova. Kössék rá a műszert és az hátha mutat valamit. Nem akarok kísérletezgetni, mert félek, hogy valami úgy elbaszódik, hogy még a gatyámat is rá kell majd fizetnem.
Erhard 242 (Pure Energy)09-07-2010 21:45:14 // 15023
biztos pedig hogy valahol szivárog a nyál...vagy a kúton bsznak át...
Ferko09-07-2010 21:23:06 // 15022
Lövésem nincs. Gondolom a szerelőm megnézte és szólt volna, ha valami gáz van.
András bácsi09-07-2010 21:22:14 // 15021
A résolajcső nem repedt/lyukas, vagy törött a műanyag elosztó?
Ferko09-07-2010 21:18:13 // 15020
Nincs tócsa. Garázsban áll az autó; semmi tócsa.
147jtd09-07-2010 17:53:29 // 15019
Nem tudja valaki a 147 ben hol van a kondenzvíz kifolyó?
kicsit büdi van benne:-(
kicsit büdi van benne:-(
Erhard 242 (Pure Energy)09-07-2010 16:50:21 // 15018
porlasztó...
WarbiRunner (Gyuri)09-07-2010 15:55:50 // 15017
HIdegen alapjárat ingadozás az mire utalhat? Imi barátom autója (156 JTD 105) ezt játsza. Üzemmelegen már nem. Illetve füstöl is, viszont alig eszik.
Selmak09-07-2010 08:57:49 // 15016
Gázolajtócsa megvolt?
Ferko09-07-2010 07:59:59 // 15015
Nem kellett egy nap, csak pár óra.:-)
Erhard 242 (Pure Energy)08-07-2010 15:26:34 // 15014
majd fog 1 nap múlva ha pihen az autó :P
WarbiRunner (Gyuri)08-07-2010 14:51:39 // 15013
Jaha..hogy lehet kevés is :-)
Selmak08-07-2010 14:47:23 // 15012
Résolaj a porlasztócsúcsokból visszafolyó mennyiség. Indirekt módon lehet következtetni a porlasztó állapotára. Ha túl sok akkor kevés a befecskedezés, ha kevés akkor meg behugyozik a porlasztó.
WarbiRunner (Gyuri)08-07-2010 14:46:43 // 15011
Szerintem az az a gázolajmennyiség ami visszacsorog, mert nem bírt átmenni a porlasztón. De az visszamegy az üzemanyagrendszerbe, így nem "eszi meg" a motor, vagyis ennyire durva fogyasztást nem adna, inkább csak szarul menne. Lehet rosszul tudom. Mindenesetre én beméretném a befecskendezőket.
Ferko08-07-2010 14:45:46 // 15010
Aha, értem. Nem olvastunk most hibakódot, de ott akkor biztos írja. Azt hittem, hogy a műszerfalon is fog világítani majd valami, vagy a comp-nál.
Gázolajszagot nem érzek az autó körül. Reggel, amikor kiállok a garázsból és bezárom az ajtót, akkor szokott lenni egy kis korom szag, de gondolom ez a reggeli indítás miatt van.
Köszi a tippet!:-)
Gázolajszagot nem érzek az autó körül. Reggel, amikor kiállok a garázsból és bezárom az ajtót, akkor szokott lenni egy kis korom szag, de gondolom ez a reggeli indítás miatt van.
Köszi a tippet!:-)
Wickey08-07-2010 14:39:32 // 15009
annyira nem értek a nyulakhoz, de ha ez az, ami megaszondja hogy egy adott befecskendezéskor mennyi nyál lép le a CR-ből, akkor ez is opció. :-)
Selmak08-07-2010 14:00:39 // 15008
Vagy résolaj mennyiséget méretni.
Wickey08-07-2010 13:38:16 // 15007
jelzi az, csak nem világít a MIL. Vagy hibakódolvasáskor se írta be az LMM-et?
De amúgy másfele kell vergődni, azt írtad, a computer szerint 6-7 literes a fogyid, tehát normális. A valós fogyi meg 10-11 liter, ami irreális. Ahogy kizzo írta: parancs van az elektronikától a 6-7 literes fogyasztásra, a különbözet valahol elfolyik, vagy üzemanyag csövön, vagy bepisil az egyik porlasztó. Ha nincs rohadnagy gázolajszag az autó körül, akkor ez utóbbi lesz az, az pedig nem vicces, mindenképp ellenőrizd, csúnyán néz ki egy átégett dugattyú.
Fogalmam sincs, csak egy ötlet, de akár azt is lehetne, hogy endoszkópos vizsgálatot csinálni mondjuk a kitekert izzítógyertyák helyén. Hátha többet mutat a dolog úgy.
De amúgy másfele kell vergődni, azt írtad, a computer szerint 6-7 literes a fogyid, tehát normális. A valós fogyi meg 10-11 liter, ami irreális. Ahogy kizzo írta: parancs van az elektronikától a 6-7 literes fogyasztásra, a különbözet valahol elfolyik, vagy üzemanyag csövön, vagy bepisil az egyik porlasztó. Ha nincs rohadnagy gázolajszag az autó körül, akkor ez utóbbi lesz az, az pedig nem vicces, mindenképp ellenőrizd, csúnyán néz ki egy átégett dugattyú.
Fogalmam sincs, csak egy ötlet, de akár azt is lehetne, hogy endoszkópos vizsgálatot csinálni mondjuk a kitekert izzítógyertyák helyén. Hátha többet mutat a dolog úgy.
Ferko08-07-2010 13:14:12 // 15006
Sziasztok!
A régi LMM-el is ugyanannyit zabál az autó, mint eddig; 10-11 litert. Ma lehuzattam a csatit, hátna most mutat majd valamit. Viszont az érdekes, hogy nem jelzi a computer, hogy nincs bekötve az LMM. Szerintetek?
A régi LMM-el is ugyanannyit zabál az autó, mint eddig; 10-11 litert. Ma lehuzattam a csatit, hátna most mutat majd valamit. Viszont az érdekes, hogy nem jelzi a computer, hogy nincs bekötve az LMM. Szerintetek?
bilon20-06-2010 10:12:20 // 15003
ohh...vazz...én az ilyenkre nem figyelek :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
399
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?