Forum >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)20-12-2009 14:22:16 // 13852
ha ledermedt akkor be kell tolni egy fűtött garázsba és holnapra kidermed :)
DrB20-12-2009 14:20:09 // 13851
Voltmérőm nincs, a megmozgatás megvolt...

Ha az üzemanyag lenne mégiscsak túl dermedt, ha próbálkozom még az indítózással, nem csinálhatok valami kárt?
Erhard 242 (Pure Energy)20-12-2009 14:18:47 // 13850
Exide-ot a szalonból 3 évig elmegy :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)20-12-2009 14:17:56 // 13849
van voltmérőd akkor rá tudsz mérni 12,6V-nak kéne benne lennie ha 12 alatt van akkor vagy le van merülve vagy kukás...esetleg mozgasd meg a pozitív sarunál az elosztót lehet érintkezési probléma van....milyen akkut vegyél? kint nincs Jász meg Yucseng :) effektív mind1 csak silver vagy titán legyen minél nagyobb amperral mondjuk 800 már elég jó ...
Poló20-12-2009 14:14:33 // 13848
Fogadjunk, hogy ZAP-ot az Albától :D
DrB20-12-2009 14:13:44 // 13847
Három éves pont a vas, ennyit kellene bírnia egy akksinak?

Már bejelentettem a gondom az ADAC-nak, kivárom, míg kiérnek. Lehet, mindkét dolog együtt a ludas.

Milyen akksit vegyek bele, te mit ajánlasz?
Erhard 242 (Pure Energy)20-12-2009 14:08:22 // 13846
akkor neked is pont annyit bírt a gyári akkud mint az enyém...zöldnek kéne lenni a fehér azt jelenti tölteni kéne....attól hogy zselés az üzemanyag (ami lehetetlen itt európában max a görögöknél kell kérni külön dermedésgátlót) attól még tekerni kéne az akkunak...vegyél egy másik akkut, szereld be és go to...
DrB20-12-2009 14:08:18 // 13845
Mikor bedugom a slusszkulcsot, akkor van egy furcsa nyikorgó hang, ami pár másodperc múlva elhallgat, ez lehet az üzemanyagpumpa?

Ha az üzemanyag megdermedés a gond, mit lehet csinálni? Kivárni, még felmelegszik az idő? Egyébként Shell VPower Diesel ment bele legutóbb...

S ha az akksi egyébként jó, miért írta ki a sikertelen indítózás közben, hogy az ABS nm megy?
Poló20-12-2009 14:04:10 // 13844
Ha megdermed a gázolaj, akkor azt hiszem fura hangot ad az üzemanyagpumpa. Meg akkor azt hiszem azt csinálja, hogy elindul, megy egy darabig és leáll.
Mivel az önindítód próbálkozik, így az akksid jó lehet. Ráadásul látsz is zöldet az ablakocskán.
DrB20-12-2009 13:54:37 // 13843
Lehet, beszart a nagy hidegben az akksim? Tegnap egész nap állt, napközben is max. -16 fok volt, éjszaka, gondolom még hidegebb. Ma reggel indítanám be, majdnem beindult, aztán leállt, a műszerfalon kiírta, hogy nem működik az ABS. Utána már csak az indítómotor próbálkozik, de nem ugrik be a motor. A műszerfalvilágítás megy, szól a rádió.

Megnéztem az akksit, a kis ablakban középen világos, a szélén körbe talán zöld. Milyennek kellene lennie normál esetben?

Amikor beszart a vízpumpa, majd be kellett vontatni a verdát, a szervízben próbálták beindítani, de azt mondta a szaki, hogy lemerült az akksi, fel kell tölteniük. Aztán három hétig tartott a javítás, múlt szombaton kaptam vissza. Akkor pöccre indult. Azóta kb. 300km került bele, majd most beütött a nagy hideg, s csak minden másnap használtam az autót, akkor is max. 30 km ereéjig.

Az egyik iteni barátom még azt a lehetőséget is felvetette, hogy ebben a nagy hidegben bezselésedett a diesel, s nem megy át az üzemanyagfilteren?

Próbálom hívni az ADAC-ot, de már vagy egy órája csak foglaltat jelez.

Ötlet? Mit tudnék magam kipróbálni?
Don Gombóc20-12-2009 07:53:22 // 13842
Az szép élettartam. Nekem a Tipom lett eladva anno a gyári Marelli akksival, az volt akkor 8,5 éves. És még azt mondják hogy szarok az Olasz elektromos cuccok. :)
GTPeti19-12-2009 22:44:11 // 13841
Egy jótanács: Lassan kezdj el félretenni akksira. :)
Wickey19-12-2009 22:29:54 // 13839
lehet lassan nekem is kéne akksit venni. Tegnap megérkezett a törpe haveromékhoz, oszt meg kellett inni a tejfakasztó jägert / metaxát / sört / chivast. Nade másnap reggel a házuk elé letámasztott munkagép beindult ugyan, de éreztem rajta, hogy nem szimpatikus neki ez a kurvanagy hideg. Emlékeztetőül: még mindig a gyári akksival mászkálok, 7,5 év és közel 300ezer km után. :-)
GTPeti19-12-2009 13:01:43 // 13838
Oké, elismerem ez tényleg nem hangzik rosszul.
GTPeti19-12-2009 13:00:11 // 13837
Selmak, goto utolsó mondatom. :)
Selmak18-12-2009 15:45:49 // 13836
Zsolesz a gázrekombinációs akksikon kívül 1 se gondozás mentes.
Selmak18-12-2009 15:44:39 // 13835
Vagy újrasavazni az akksit. UPS akksiknál 1-2 év után szinte kötelező, utána megint megy vagy 2 évet.
Erhard 242 (Pure Energy)18-12-2009 07:22:42 // 13834
Optima árából veszek 3db 80Ah-es 840A Fiaam Titánium akkut :P
Zsolesz18-12-2009 00:24:22 // 13833
Szerintem ezt majd ők megoldják. Ők a szakik. Én meg reménykedem, hogy nem kell újat venni.
GTPeti17-12-2009 23:48:17 // 13832
Autócsere? És? Az akksit megtartom. :)

Ha sok vizet kell utántölteni, akkor elengedhetetlen a savkoncentráció ellenőrzése. Ezzel már én is megjártam 1x. Simánlehet, hogy túl híg lesz az elektrolit és emiatt túl magas a belsőellenállás. Megoldás: koncentrációt mérni és ha kell akkusavval IS utántölteni.
Zsolesz17-12-2009 23:07:13 // 13831
Most megpróbálják feltölteni vízzel, kaptam addig egy csere akksit. Holnap délután megyek vissza, addigra kiderül hogy kell-e venni újat. Remélem nem. Túl drágát már nem akarok amúgy sem venni. 10 évig sajnos már nem fogja szerintem bírni a paripa. Már 8 lesz jövőre... :(
GTPeti17-12-2009 22:40:45 // 13830
Azért mert a szabvány szerint valóban nem kell gondozni, hogy teljesítse a feltételeket. A valóság már kicsit más...

Amúgy nekem tele lett a t...öm hagyományos akksikkal és az olcsóbbakban lévő papír tasakszeparátorral (ezzel jól beállítható az élettartam). Az Optima ugyan drágább, de legalább 10 évig bírja.
☻SKULL☻17-12-2009 22:24:19 // 13829
Üdv !!! vagy ők sem értek hozzá, talán péknek vannak kitanulva :-)))))))
Erhard 242 (Pure Energy)17-12-2009 22:16:36 // 13828
ilyenek a kereskedők azt mondják amit hallani akarsz :P
Zsolesz17-12-2009 22:08:04 // 13827
Na jó de én nem értek hozzá vazze. Akkor miért nem mondták mikor megvettem?
Erhard 242 (Pure Energy)17-12-2009 20:26:56 // 13826
amelyiknek látszik a kupak a tetején az egyik sem gondozásmentes :P
Zsolesz17-12-2009 16:58:24 // 13825
Visszavittem ma, nézzék meg mert kicsit keveselltem a 3 és fél év élettartamot. A faszi is furcsállta, mondta hogy többet kéne ennek bírnia. Rátették ezt a terhelő micsodát, és szépen esett a feszkó. Kivették kupak le, tök száraz volt a bele. Azt mondta az nem jó neki, ha sokat megyek hosszú úton mert akkor utána kellene tölteni. Na mondom tök jó:
1. nem mondta senki
2. úgy vettem, hogy gondozásmentes
Ma feltöltötték, holnapig teszt. Délután megyek érte, ha sikerült életet lehelni bele akkor szerencse, ha nem akkor új... :(
WarbiRunner (Gyuri)17-12-2009 12:48:33 // 13824
Nem csak a km vezérlés megy el, hanem minden. Ma is csinálta, mégpedig amint a gyújtást rátettem. Végigszaladtak a mutatók, én meg gondoltam kijátszom, gyorsan levettem a gyújtást. Ennek az lett az eredménye, hogy nem nullázta ki a napiszámlálót, azonban a mutatók onnantól meg se rezzentek. Az autó működött rendesen, a mutatók meg pihengettek. Aztán 1 km múlva észbekapott, megint végigszaladtak a mutatók és elkezdett minden működni (és kinullázta a számlálót...). Amit megfigyeltem, hogy mindíg olyan félmeleg állapotban csinálja tök hidegen nem jön elő, és ha már rendesen meleg a motor, akkor sem.
A hidegindításra meg megoldásnak tűnik, hogy izzítás végeztével egyből röff, azóta nem volt olyan egyenetlen indulás, szépen beröffen. Majd hétvégén kiderül, ha jön a mínuszezer.
kando.17-12-2009 11:21:58 // 13823
Ezek szerint akkor még előjön ez a hiba?

Esetleg ha lesz időd/kedved, bontsd ki a műszerfalat és meg kéne nézni a nyáklapot rajta (ha ott van), amin a km vezérlés van és az IC-ket vagy ami alkatrész ott van, átforrasztani. (Bár még nem szedtem szét, szóval nem tudom, ott mire számítsak, de 33-nál is hiba volt, hogy meghalt a km órát vezérlő IC s az is így kezdte.. :) )
Erhard 242 (Pure Energy)17-12-2009 11:18:34 // 13822
az egy jó akku :P
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2009 23:28:14 // 13821
Jaja kevés is az, főleg klímás gépbe.
Most utánnanéztem, újabb számomra megnyugtató bizonyíték, hogy igazat mondott a srác anno az autóról. Ezzel jöttek ki a Peugeotok (307, 407 ) gyárilag. A srác pedig Pug szervízben dolgozott. Tehát valószínűleg tényleg ő cserélte. Hogy honnan szabadította és hogy újonnan e, az más kérdés :-))
Jorjie16-12-2009 23:21:49 // 13820
Enyémbe is 74 AH-s van. Én is kevesellném a 60-asat.
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2009 23:14:40 // 13819


ez van benne, még nagyobb is, mit amit a használati ír. Az 60Ah-t javasol, mondjuk azt keveslem..
Jorjie16-12-2009 23:07:29 // 13818
Nekem nagy hidegben mindig azt csinálja hogy az első négy-öt ütem nagyon "beteges", de aztán szépen jár. Nincs baj semmivel, csak diesel a kicsikém, és nagyon át tud hülni :-)
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2009 22:57:16 // 13817
CD? kazettásom van :-)) de nem, az nem felejtett eddig, megvannak a rádióállomások. Csak a km óra nulláz, viszont az járó motornál, akár menet közben. Nem rázkódásra, vagy ilyesmi, akár álló helyben, vagy sík egyenes úton. egyszercsak kialszik a háttérvilágítás, kilendül a sebességmérő 180 ig, fordulatmérő 4000 körülig, majd vissza 0 ra. Ezután visszaáll minden a helyére, csak a napi számláló 0-ázódik. Fura dolgokat művel mostanság az öreg vas (mióta el akartam adni/cserélni bosszút esküdött). Már végigcsiszoltam az akksisarukat és a kábel elosztót, nem igazán változott. Talán kicsit ritkábban jön elő.
Zsolesz16-12-2009 22:44:54 // 13816
Én 3 éve vettem egy bannert, de az utóbbi hónapban 2x nem bírtam reggel indítani. Tekerte egy felet és kialudtak a fények. Asszem új akksi lesz belőle. Ja és garázsban állok 12 fok alá nem hiszem hogy megy...
Wickey16-12-2009 22:41:12 // 13815
elég ha leesik a feszültség indítózásra. Akkor nullázhat a km órád. A rádiód nem baszakodik? Nem felejti el az állomásokat, vagy hogy hol tartott a CD-n?

az én akksim még gyári... 2002 04. havi. :-D
Wickey16-12-2009 22:39:48 // 13814
te, a tempra majd akkor fog látni CR motort, ha elsétálok a bontóba és csakazéris építek egy régi fityót 2.4 mjettel :-)))

Mondjuk egy Tipo TD-re gondoltam 146TI futóművel, és a belevaló 1.9 vagy 2.4 mjettel :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2009 22:06:44 // 13813
Mittudomén...:-) 2007 áprilisban vettem az autót, ezzel az akksival. A srác akitől vettem azt mondta cserélte benne, de hogy mikor? Lehet akár 2005-ös is. 3 éves biztosan megvan, de semmi komoly jele nem volt, hogy baja lenne. Én ahhoz szoktam, hogy ha behal az akksi, akkor meg se tekeri a (benzin)motort.
kru16-12-2009 21:42:12 // 13812
Mennyi idős az akksid? 3 év után minden nap ajándék, mondják...
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2009 21:39:21 // 13811
Lehet tényleg akksi lesz.... Teker ugyan, de mintha kicsit lassabb volna reggel. Az ablaktörlő sem egy szélvész amíg a motor nem jár...és lehet ezért nullázgat a műszerfalam. Hosszú úton autópályán egyet se nullázott, ma 20km város, sok indítás után megint.
kru16-12-2009 21:35:28 // 13810
az nagyon 1995, nekem a 2.2jtd (=hdi) a -3 fokos éjszakázás után pöcc-röff úgy, hogy tönkrement az izzítórelé és nem izzít semmit, szerelő mondta is, hogy ráérek cserélni, CR-ek indulnak rendesen. pedig van majd' 200e km a motorban.
Erhard 242 (Pure Energy)15-12-2009 07:20:48 // 13809
rossz az izzító vagy gyenge az akku...
Wickey14-12-2009 17:22:31 // 13808
izzító ha elaludt, röff. Ha nagyon maximalista vagy, ráizzíthatsz mégegyszer (gyújtás le majd vissza megint), de hát... szóval az nagyon 1995, nagyon ritmo td, nagyonhidegben.
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2009 17:20:06 // 13807
Ma reggel szörnyű csúnyán indult a traktor. Már tavaly tél végén is volt ilyen vagy 2-szer, hogy nagyobb hidegben mintha nem egyszerre röffennének a hengerek. Most -3 körül lehetett éjszaka, viszont tegnap nem mentem vele, így jól áthülhetett a blokk. Az izzító kezdeti gyengesége csinálhatja, vagy sürgősen méressek kompressziót?
Amúgy egyéb különösebb jele nincs motorbántalomnak. Nem füstöl,normálisan megy, és amint kicsit melegszik nagyon szép hangja van. Olajfogyás nulla.

Hozzáteszem úgy indítok, hogy mindíg megvárom míg minden kontroll lámpa elalszik. Kell ez, vagy ahogy az izzítás kialudt röff?
Selmak13-12-2009 09:17:13 // 13806
105 lovas jétádáé sima vasztegétes túró.
Ferko07-12-2009 21:05:43 // 13805
Jaaa, hát úúúgy nem is bírja.:-DDDD 1.9-el szemben nem csoda. Kilóra meg ugyanott vagytok; mert az 1.4 túródzset 1260 kiló; asszem Neked is ott van valahol. Én asszondom hiába a 120 paci, de Neked van fél liter előnyöd. A köbcenit az köbcenti. :-)
WarbiRunner (Gyuri)07-12-2009 16:25:45 // 13804
Rákérdezek a reszelőnél, bár az enyém nem változó geometriás.
Grego07-12-2009 16:18:49 // 13803
Nekem azt javasolták, hogy a turbót már ideje lenne kitakarítani. Nem lehet, hogy ez okozhat ilyen problémát. Bár én keveset járok városban, legtöbbet M3-on.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.