Az én rencerem szerintem még nem a szimatolós fajta. Persze, a hibakód egy dolog. Csak az sem 100%, hogy az egér most csukva van. (Tehát, hogy jókor húzták le a szerelők. Bár szerintem igen. Tényleg, mi lenne a jele, ha álándelon nyitva lenne?)
(Az alulap csak viccnek jó. Mert átfújja a kipuffgáz. Asszondják.)
Forum >> Dízelmánia
GTPeti10-11-2009 22:43:09 // 13702
Átok79146TD10-11-2009 22:26:47 // 13701
nekem azóta két zk-m volt, számlástul rendes pénzér..:))))
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2009 22:03:43 // 13700
Na várjál, mert van olyan genyó egér is (nemtom a 115pac JTD-é ilyen e), amelyik beleszimatol a szívócsőve és szagról megmondja, hogy befalaztad az egérlyukat. Szerintem az a falazásra ugyanúgy tárolja a hibát, szóval fölöslegesen fűrészeled az alumónium lapot. Meg nem mindegy, ha benne van a hiba a tárolóban? Ha működik, hát legyen, nem? :-))
Buddha10-11-2009 20:45:15 // 13699
GTPeti10-11-2009 20:24:30 // 13698
Hát az vicces. Hibakódot eltárol és nem gyújt lámpát. Akkor én hibakóddal járok már sok éve, mert nekem bizony csak a csati van lepattintva... :)
Milyen progival sikerült beszédbe elegyedni az ECU-val. (Mert nekem eddig nem jött össze, pedig nagyon szerettem volna már kifaggatni. Akkor lehet, hogy majd megkörnyékezlek. :)
Majd írd meg légyszi mennyiért vesztegetik a fémlap darabját, lehet, benevezek én is egyre... Thx!
Milyen progival sikerült beszédbe elegyedni az ECU-val. (Mert nekem eddig nem jött össze, pedig nagyon szerettem volna már kifaggatni. Akkor lehet, hogy majd megkörnyékezlek. :)
Majd írd meg légyszi mennyiért vesztegetik a fémlap darabját, lehet, benevezek én is egyre... Thx!
Wickey10-11-2009 16:51:56 // 13697
nnna, ez az ami nekem nincs.
Az én egerem eletromos és hátul lakik teljesen.
Az én egerem eletromos és hátul lakik teljesen.
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2009 16:48:22 // 13696
Már persze ha ugyanígy vákuumdob vezérli az egeret...
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2009 16:41:21 // 13695
Wickey10-11-2009 16:26:07 // 13694
Lehet, hogy eltűri, és a lidércfényt se villogtatja a műszerfalon a motor kontrol faliórával egyetemben, de ma fél egykor explicit módon kiderült nagyon hamar, hogy hibakódot bizony eltárol. Konkrétan rajta lógott a laptop amikor lehúztuk és ráindítottam, egyből vidáman közölte, hogy a P0235 mellé beugrott egy EGR falióra is. :-)
Szóval az üdvözítő megoldás egy fémlappal ledugózni, hogy álljon meg a korom az inputnál? Erre nem finnyás?
Szóval az üdvözítő megoldás egy fémlappal ledugózni, hogy álljon meg a korom az inputnál? Erre nem finnyás?
Wickey10-11-2009 16:18:47 // 13693
Gyerekek, akkor 116LE JTD-nél hogy is kell megszabadulni a mocsadék EGR szeleptől? Mármint... nem fizikailag, csak úgy lesöntölni hogy jóság legyen. (Lehúzott csatit egyből eltárolja hibakódnak, az úgy gondolom nemjáccik)
Buddha10-11-2009 15:41:32 // 13692
A 2.4 meg a 2.0 VM system motor csak löketben különbözik egymástól! Elméletileg a csapágyazás meg ilyenek megegyeznek!
Azért megnézem... :-)
Azért megnézem... :-)
BuBu.10-11-2009 15:19:38 // 13691
nincsen véletlen ehez a 2,4 es dizel szarhoz valami service manualod? Mert én nem találtam csak 2 lityishez meg jtdk hez
azok meg mind tök mások:)
azok meg mind tök mások:)
BuBu.10-11-2009 15:18:14 // 13690
azt nagyon megköszönném:)
Buddha10-11-2009 15:14:30 // 13689
Ha hazaértem teszek fel róla képet, azon minden látszik! ;-)
Üdv.
Üdv.
BuBu.10-11-2009 15:07:42 // 13688
tyüüü
értem
akkor ezt meg kell nézni
picsába:(
köszönöm szépen meglesem a hétvégén:)
értem
akkor ezt meg kell nézni
picsába:(
köszönöm szépen meglesem a hétvégén:)
Buddha10-11-2009 15:04:24 // 13687
Így van ahogy leírtad! :-)
Az alu ház, amit a 8 csavar tart a közdarabban tartja még az utolsó főtengelycsapágyat is. Kívül ebben van a főtengelyszimmering, és beljebb a támcsapágy két darabban. Azért nem jön ki az olaj, mert a főtengely és a lendkerék közé megy egy "O" gyűrű, ez nem engedi befelé, azaz középre az olajat, kifelé pedig a nagy főtengelyszimmering. Az alu ház és a közdarab közé szintén egy nagy "O" gyűrű kell!
A lényeg, a főtengelyt befelé ez a támcsapágy támasztja a lendkeréken. Ha ez esetleg a lendkerék levételekor leesik a szimmering mögé, akkor a főtengely elcsúszhat a menetirány szerinti jobb oldalra, tehát az első henger felé! Ilyenkor a motor, remeg, dübörög, dorombol, rezonál, meg ilyen dolgok, ki hogyan nevezi! ;-)
Egyszerűen bevizsgálható: Feszegessétek meg kifelé a főtengelyt óvatosan a szíjtárcsa alatt, majd vissza, így érezni lehet a hézagot! Néhány tized még elmegy, a milliméterek már bajosak!
Az alu ház, amit a 8 csavar tart a közdarabban tartja még az utolsó főtengelycsapágyat is. Kívül ebben van a főtengelyszimmering, és beljebb a támcsapágy két darabban. Azért nem jön ki az olaj, mert a főtengely és a lendkerék közé megy egy "O" gyűrű, ez nem engedi befelé, azaz középre az olajat, kifelé pedig a nagy főtengelyszimmering. Az alu ház és a közdarab közé szintén egy nagy "O" gyűrű kell!
A lényeg, a főtengelyt befelé ez a támcsapágy támasztja a lendkeréken. Ha ez esetleg a lendkerék levételekor leesik a szimmering mögé, akkor a főtengely elcsúszhat a menetirány szerinti jobb oldalra, tehát az első henger felé! Ilyenkor a motor, remeg, dübörög, dorombol, rezonál, meg ilyen dolgok, ki hogyan nevezi! ;-)
Egyszerűen bevizsgálható: Feszegessétek meg kifelé a főtengelyt óvatosan a szíjtárcsa alatt, majd vissza, így érezni lehet a hézagot! Néhány tized még elmegy, a milliméterek már bajosak!
BuBu.10-11-2009 14:16:33 // 13686
ha leveszem a lendkereket akkor alatta egy egy alu házba fogott szimering van ezt a házat meg asszem 8 darab 5-6os csavar fogja a blokk végéhez ezen belül található a kitámasztó csapágy ami pl a régi blokkban szét volt hullva.
Tegyük fel hogy a kitámasztó csapágy a lendkerékre támaszkodik akkor hogyan olajosodik anélkül hogy a kuplung olajos lenne?
ezt most nem értem teljesen:)
Tegyük fel hogy a kitámasztó csapágy a lendkerékre támaszkodik akkor hogyan olajosodik anélkül hogy a kuplung olajos lenne?
ezt most nem értem teljesen:)
BuBu.10-11-2009 14:15:32 // 13685
alfa 75, alfa 90, range rover, rover sdt turbó,és még a chryslerekbe is gyártott a vm 2,4 es blokott..
a motorkódot csak rovarét tudom mert a 75 ben már problémák voltak:D
VM81A
a motorkódot csak rovarét tudom mert a 75 ben már problémák voltak:D
VM81A
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2009 13:53:42 // 13684
pucera meg ott lakik az egr mögött kokszolódik rendesen :D
Wickey10-11-2009 13:45:31 // 13683
Nnnáá.
P0235, töltőnyomás érzékelő, a jel kicsi.
Szóval el kéne menni szerezni egy ilyet. :-)
P0235, töltőnyomás érzékelő, a jel kicsi.
Szóval el kéne menni szerezni egy ilyet. :-)
Buddha10-11-2009 13:05:15 // 13682
Ha leveszed a lendkereket a VM motornál, akkor a támcsapágy le tud esni hiszen a lendkerékre támaszkodik! Tudom hülyén hangzik de így van! :-)
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2009 12:41:30 // 13681
oszt arról nem adnak számlát...2 okos ZK árából számlára megveszek egy ilyen részing katalizátort....már ha ér valamit tényleg.
atesssz10-11-2009 08:27:45 // 13680
a motorkód VM07B, vagy VM31B? úgytudtam, hogy a VM nem gyártott 2.4-es blokkot, csak 2.5-öset.
Átok79146TD10-11-2009 07:20:19 // 13679
okos ZK köll..:))))
BuBu.09-11-2009 22:21:22 // 13678
lendkerék alat egy simering van és azon belül van a támcsapágy a blokott meg nem szedtem szét igy a támcsapágy benne van
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2009 22:03:09 // 13677
4 mindig van tartalékban :DDD
Wickey09-11-2009 21:56:28 // 13676
mondomén hogy beleszámolta a kerekekben is a szelepeket :D
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2009 21:42:22 // 13675
Értem, tehát szép egyenes cső :-)
Ezt még meglátom, lehet túl "környezettudatos" vagyok egy ilyen átalakításhoz. Ha van más megoldás, akkor inkább költök rá egy kicsit.
Ezt még meglátom, lehet túl "környezettudatos" vagyok egy ilyen átalakításhoz. Ha van más megoldás, akkor inkább költök rá egy kicsit.
Buddha09-11-2009 21:16:42 // 13674
A lendkerék alól nem hagytátok ki a támcsapágyat?
GTPeti09-11-2009 21:12:51 // 13673
kettőnégy-huszonnégy. ééérted? :)
oszt oszd el őket ahogy akarod. mondjuk az egyikbe tegyél nyolcat. )
oszt oszd el őket ahogy akarod. mondjuk az egyikbe tegyél nyolcat. )
ALFI15609-11-2009 20:54:16 // 13672
Én az elözőbe tettem be a kat.helyére egy gázgyorsítót.Semmit se ért!
BuBu.09-11-2009 18:55:48 // 13671
bakok jók
nem koppan
nem koppan
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2009 18:54:30 // 13670
Valamelyik motorartó nem halt meg, a ki/be szereléskor?
Indítás, leállításkor nem koppan?
Indítás, leállításkor nem koppan?
BuBu.09-11-2009 18:49:04 // 13669
jahh adagoló és a turbó is ua:)
BuBu.09-11-2009 18:46:48 // 13668
ugyanaz a két motor ugyanaz a löket stb stb minden ugyanaz az olajkartel mérete más de azt cseréltük...
a külömbsék csupán anyi hogy a 75 ben volt intercooler a roverben nem volt
amugy ez az autó egy rover sd turbó
a külömbsék csupán anyi hogy a 75 ben volt intercooler a roverben nem volt
amugy ez az autó egy rover sd turbó
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2009 18:39:36 // 13667
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2009 18:27:01 // 13666
A két motor közt mik az ismert különbségek? Lóerő, furat, löket stb. Milyen autóba tettétek a 75 motorját?
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2009 17:56:39 // 13665
Aha, ez kissé macerás akna híjján. A sport katalizátorok jók, vagy semmi értelmük?
ALFI15609-11-2009 17:42:31 // 13664
Így van.De én vissza se raktam zöldkártyán se.Átment.Műszakin meg egyébként is kellett egy kis plusszt adni a fólia meg a enon miatt.Akkor már ez is belefért.
Vikking 31109-11-2009 17:42:13 // 13663
Figyelj, össze kéne őket barátkoztatni... Lehet hogy nem szeretik egymást. Vidd el őket vacsorázni, vagy ilyesmi... :DDDD
BuBu.09-11-2009 17:41:45 // 13662
mondjuk ha így folytatja kap egy boxit:D
BuBu.09-11-2009 17:40:15 // 13661
de mondom ezzel az a baj ogy egyik motorral sem volt ez a rezgés mármint a régivel nem rezgett csak egyszer csak csapágyas lett
és a 75 ös sem csinált ilyet:D
és a 75 ös sem csinált ilyet:D
BuBu.09-11-2009 17:38:55 // 13660
:D:D:D:D:D:D:D:D:D
ez lehet :D:D:D
ez lehet :D:D:D
Vikking 31109-11-2009 17:10:00 // 13659
A lendkerék szerintem (mondom SZERINTEM :DDDD) lehet ilyesmi okozója...
vagy már túlságosan hozzászoktál a jó kis boxerekhez miiii? :D Lehet hogy igazából semmi baja... :P
vagy már túlságosan hozzászoktál a jó kis boxerekhez miiii? :D Lehet hogy igazából semmi baja... :P
BuBu.09-11-2009 17:05:02 // 13658
:D:D ettől még lehet igazad...
igazából bármi lehet csak nem nagyon hiszem
adott a 75 ami a saját lábán s erejéből ment oda csöveket lekötöttük vezetékeket szintén és a motort kivettük blokkról levettük azt a lendkerék félét és megkapta a mienkét ill a váltót . utána betesz kaszniba és furán rezeg...
jahh meg ami még cserélődtek apró cullangok szervó szivattyú generátor más nem igazán...még a főtengely szíjtárcsa is maradt a 75 ösé...
igazából bármi lehet csak nem nagyon hiszem
adott a 75 ami a saját lábán s erejéből ment oda csöveket lekötöttük vezetékeket szintén és a motort kivettük blokkról levettük azt a lendkerék félét és megkapta a mienkét ill a váltót . utána betesz kaszniba és furán rezeg...
jahh meg ami még cserélődtek apró cullangok szervó szivattyú generátor más nem igazán...még a főtengely szíjtárcsa is maradt a 75 ösé...
Vikking 31109-11-2009 17:00:20 // 13657
Hát akkor ezt buktam :DDD
De valami ilyesmi lehet... Illetve lehet hogy valamit elbusztatok összeszerelés közben... Ha elsőkerekes lett volna, akkor MÉG akár közelítőleg jó is lett volna amit beszélek... :P
De valami ilyesmi lehet... Illetve lehet hogy valamit elbusztatok összeszerelés közben... Ha elsőkerekes lett volna, akkor MÉG akár közelítőleg jó is lett volna amit beszélek... :P
BuBu.09-11-2009 16:58:08 // 13656
öööööö:D ezt nem tudom de nem hiszem....
igazából annyi a külömbség hogy a 75 nek hátul ennek meg elöl van a váltója.
igazából annyi a külömbség hogy a 75 nek hátul ennek meg elöl van a váltója.
Vikking 31109-11-2009 16:54:47 // 13655
Lehet hogy nagyon nagy hülyeséget mondok, de nem lehet, hogy a 75 motorjában valami kiegyensúlyozás hiányzik amit a kardán pótol?
Én kérek elnézést ha nagyon nagy baromság....
Én kérek elnézést ha nagyon nagy baromság....
GEORGE09-11-2009 16:54:19 // 13654
Kiveszed úgy, hogy gyártasz helyette egy csövet ugyan oilyan csatlakozóperemekkel mint a katinak van. ZK előtt visszarakod :-)
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2009 16:51:41 // 13653
Alfival beszélgettem ma telefonon, és szóba került a katalizátor, mint óriási fojtás....ez szöget ütött a fejembe. Ha tfh. leszedem, gondolom élből bukik a ZK-n, meg majd a műszakin is. Van erre valami okosság, hogy jobban áteresszen? Arra gondoltam, hogy emiatt is lehet az, hogy 500km város után nem szeret úgy menni a traktor, meg kell hajtani, hogy észheztérjen. HOgy szokás ezt megoldani? Egyáltalán mi az élettartama egy kat.-nak?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
449
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?