Forum >> Dízelmánia
WarbiRunner (Gyuri)07-12-2009 16:07:47 // 13802
Nem mondom, hogy rossz, de egy t-jet után mentem kb Gödöllőtől az M3-mason, és nem tudott meglépni, fölfelékben meg egyértelműen nem bírta úgy, mint a dejzelem.
WarbiRunner (Gyuri)07-12-2009 16:04:30 // 13801
Jobb is lett...bő 7.5 a végeredmény, most tankoltam. Pontosan nem tudtam megmérni, mert kinullázta magát vagy 2-szer a számláló, úgyhogy egy deci mérési hiba ebben simán benne van. De mégse 7.8. Viszont egyre hamarabb jelez be az ürestank lámpa. Eddig olyan 7-8 liter maradéknál, most meg világít egy napja és 50l alig fért bele. A csiptuningomat meg megint elgyorshajtottam asszem...:-S
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2009 14:02:06 // 13800
lehetne jobb is bár a változó geo-s kevesebbet zabrál gyorsabban éri el a kívánt sebességet...nekem 9L-et eszik ami 250km város és 120km autópálya hetente....átlagban
Wickey07-12-2009 13:51:15 // 13799
a sok város miatt ez reális.
Én egyszerre 40km-eket megyek 80-100 között minden reggel-este.
Plusz az 1160-ban mondjuk volt 10km városi dugó, az a rettenetes fajta amikor az árpád hídig háromnegyed óra az út az M3-tól. Mennyiségre nem sok, de kivesz 10km-enként másfél-két litert az ilyen. Akkortájt voltam 950 körül, és a range 240ről 50alá csökkent negyed óra alatt. :-)
Én egyszerre 40km-eket megyek 80-100 között minden reggel-este.
Plusz az 1160-ban mondjuk volt 10km városi dugó, az a rettenetes fajta amikor az árpád hídig háromnegyed óra az út az M3-tól. Mennyiségre nem sok, de kivesz 10km-enként másfél-két litert az ilyen. Akkortájt voltam 950 körül, és a range 240ről 50alá csökkent negyed óra alatt. :-)
Ferko07-12-2009 13:12:10 // 13798
Szerintem 100 fölött sem rossz; sőt. .:-)) Tapasztaltam.....:-(
WarbiRunner (Gyuri)06-12-2009 18:17:22 // 13797
Mennyivel közlekedtél ehhez a fogyasztáshoz? Most vagy nekem nem megy ez a sport, vagy még mindíg nem 100-as valami, vagy ennyivel többet eszik a jtd 105, de ilyen ötfél alatti játékokhoz nem túl gyorsan (értsd lassan) kell közlekednem. Most LMM csere után 400km autópálya (150+) 100km országút (normál tempóban, dinamikusan) és 300km város (7-14km egyszerre sok hidegindítással) kb 7,8-ra fog kijönni...
WarbiRunner (Gyuri)06-12-2009 18:10:49 // 13796
A 120 pacis 1.4tjet Bravo is csak 0-100 vagány...Jól megy amúgy, lehet tenni venni, de pályán bebőrzik a szeme, tapasztaltam. A 105 rettenetes jtd paripa emelkedőkön szépen megfogja. Egy 1750 Multiair turbot (létezik már?) viszont kipróbálnék egy Bravo méretű szekérben....:-)
Erhard 242 (Pure Energy)05-12-2009 19:09:01 // 13795
ok kölcsönzök 2.0 túrót aztán szerintem nem fogok elmenni teli tankkal 500km-et sem :) egyik ismerősöm most vett egy 530i TwinTurbos autót (3-at gyártottak belőle európában) 400 ló na meg 350 a vége ...jövő 7en hozza kipróbáljuk ...na ez legalább megy :DDD
Wickey05-12-2009 14:45:24 // 13794
jóvan baszki, de te ne 1.4 túrót kölcsönözz hanem 2.0 túrót, ugyanúgy 200LE körüli teljesítménnyel mint a dejzeled. Az 1.4 túrót vigyék csak azok, akiknek az 1.3 meg 1.6os tádéktól porcosodik a faszuk.
Ja és igen, a 2.0 t se fog keveset zabálni, de legalább ugyanúgy fog menni mint a te traktorod. :-P
Jjja, mapszenzor csere után az első tank 1160km-ig volt jó 61 literből.
Ha az 1.4 túró benzin elmenne 61 literből 950km-et ugyanezen a távon ugyanígy ugyanúgy 110-120 lóerős teljesítménnyel és 200Nm körüli nyomatékkal, akkor én lehet visszaváltanék rá. (amúgy teljesen nem esélytelen a dolog, az M2-M0-M3 meg némi városi dugózgatást sztem a kisköbcentis túrós benzines is vinné nyugis tempóban 6-6,5 liter körül, a 7 éves benzines 1.2es állat 60 lovas versenygép puntó bőven 6 alatt eszik ugyanitt ugyanúgy. Kéne intéznem kölcsönbe egy 1.4 tjet fityót két hétre.)
Ja és igen, a 2.0 t se fog keveset zabálni, de legalább ugyanúgy fog menni mint a te traktorod. :-P
Jjja, mapszenzor csere után az első tank 1160km-ig volt jó 61 literből.
Ha az 1.4 túró benzin elmenne 61 literből 950km-et ugyanezen a távon ugyanígy ugyanúgy 110-120 lóerős teljesítménnyel és 200Nm körüli nyomatékkal, akkor én lehet visszaváltanék rá. (amúgy teljesen nem esélytelen a dolog, az M2-M0-M3 meg némi városi dugózgatást sztem a kisköbcentis túrós benzines is vinné nyugis tempóban 6-6,5 liter körül, a 7 éves benzines 1.2es állat 60 lovas versenygép puntó bőven 6 alatt eszik ugyanitt ugyanúgy. Kéne intéznem kölcsönbe egy 1.4 tjet fityót két hétre.)
Átok79146TD05-12-2009 08:59:22 // 13793
kb.....
Erhard 242 (Pure Energy)05-12-2009 08:49:11 // 13792
dejzel korszak vége klikk.. nyühehehe :DDDD
egyszer 7 végre kölcsönzök egy ilyen 1.4 turbós benzinest és megnézem hasonló menetteljesítménnyel ahogy járok mennyit zabrál bár van egy sejtésem 12-14L....
egyszer 7 végre kölcsönzök egy ilyen 1.4 turbós benzinest és megnézem hasonló menetteljesítménnyel ahogy járok mennyit zabrál bár van egy sejtésem 12-14L....
Selmak01-12-2009 08:09:04 // 13791
Nem tudom hogy it műxik e, de bevett módszer hogy akksi levétele estére és akkor törlődik a ECU hibajegyzék és korrekciós táblázat.
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2009 19:24:13 // 13790
JTD-nél az ECU reset hogy történik? Ugyanúgy törli a korrekciós táblázatot, mint a benzineseknél? Ha igen, gondolom nem lenne hülyeség megcsinálni a szenzorcsere után. Vagy..betanul magától? Mert ahogy olvastam van egy ilyen táblázat az ECU-ban, tehát ezekszerint valamennyire tényleg tanulóképes a computer.
BuBu.30-11-2009 13:08:23 // 13789
halli szétszedtem összeraktam nem találtam hibát és ugyanúgy szar az egész....
elvittem egy szerelőhöz a vasat szerinte szar a lendkerék és ez verhette szét az előző blokkot is kíváncsi leszek:)
elvittem egy szerelőhöz a vasat szerinte szar a lendkerék és ez verhette szét az előző blokkot is kíváncsi leszek:)
Wickey28-11-2009 23:25:10 // 13788
Hát, ez a lényegen sajna nem változtat: megadta magát, és ettől én sem érzem magam jól :-)
GTPeti28-11-2009 22:43:17 // 13787
Korr.: a második vez.csere 124e-nél volt. Az első a vétel után, vagyis 74e-nél. (Főleg a vízpumpa miatt lett előrehozva. Meg éppen így jött ki a lépés.)
GTPeti28-11-2009 22:41:03 // 13786
Az én autóm ugyanaz, de:
LMM: A benne lévő hőm. szenzor (NTC) egyik lába letörött. Az LMM-nek nem volt baja. Cserélve Bosch-ra, a régibe megy majd egy új NTC és akkor kpl. lesz.
EGR: Fogalmam sincs mi van vele, csati lehúzva. :)
MAP: Hmm... remélem húzza még sokáig.
vízpumpa: 110e-nél (második vez. csere nálam) cserélve. Diagnózis: ideje volt már, a tengelye nem volt a topon.
vmszíj: 60-nál többet sosem fogom benne hagyni. Tőlem akármit írhat a gyári táblázat.
kuplung: Ez egy 2010-es projekt lesz prevenciós céllal.
termosztát: Nem tudom mitől bírhat ki egy gyári 4 évnél többet. Nálam ennyinél már halott volt. (Természetesen Behr nem fog újra belekerülni.)
venti. előtét: 4 évesen szintén halott volt, a mostaniak atomtámadás ellen is védenek. Ja... vszínüleg a ventike nyírta ki, mert hogy előtét nélkül áramszagot generált. Felújítva.
LMM: A benne lévő hőm. szenzor (NTC) egyik lába letörött. Az LMM-nek nem volt baja. Cserélve Bosch-ra, a régibe megy majd egy új NTC és akkor kpl. lesz.
EGR: Fogalmam sincs mi van vele, csati lehúzva. :)
MAP: Hmm... remélem húzza még sokáig.
vízpumpa: 110e-nél (második vez. csere nálam) cserélve. Diagnózis: ideje volt már, a tengelye nem volt a topon.
vmszíj: 60-nál többet sosem fogom benne hagyni. Tőlem akármit írhat a gyári táblázat.
kuplung: Ez egy 2010-es projekt lesz prevenciós céllal.
termosztát: Nem tudom mitől bírhat ki egy gyári 4 évnél többet. Nálam ennyinél már halott volt. (Természetesen Behr nem fog újra belekerülni.)
venti. előtét: 4 évesen szintén halott volt, a mostaniak atomtámadás ellen is védenek. Ja... vszínüleg a ventike nyírta ki, mert hogy előtét nélkül áramszagot generált. Felújítva.
Selmak28-11-2009 22:27:25 // 13785
Csak az enyém nem azért kapott utángyártottat mert spóroltam hanem ez volt beszerezhető.
Piritu - 1.000.00028-11-2009 20:26:53 // 13784
Érdekes a dolog, mert nekem is feltűnt hogy a kocsi alkalmazkodik az előző kilométerekhez, mintha "tanulna" a Vas.
pl. idehaza mászkálok melóba - álmosan reggel, fáradtan este - egy hétig szinte lelassul a kocsi, aztán elmegyek németbe, ott jól "megküldöm" utána teljesen másképp reagál a gázra.
Volt hogy reklamáltam a szervízben, hogy 200 fölé nem tudok menni, megvizsgálták az ügyet és közölték: "Tényleg nem megy 2 kiló fölé, amúgy semmi baja" Németben megküldtem pár száz km-en, aztán ment :-)
Boxal is ment, mendegélt rendesen, de a német autópálya (127-es átlag 500 km-en) után soxor még én is megijedtem akkorát lépett egy-egy előzésnél.
Tuti "tanul" :-))
pl. idehaza mászkálok melóba - álmosan reggel, fáradtan este - egy hétig szinte lelassul a kocsi, aztán elmegyek németbe, ott jól "megküldöm" utána teljesen másképp reagál a gázra.
Volt hogy reklamáltam a szervízben, hogy 200 fölé nem tudok menni, megvizsgálták az ügyet és közölték: "Tényleg nem megy 2 kiló fölé, amúgy semmi baja" Németben megküldtem pár száz km-en, aztán ment :-)
Boxal is ment, mendegélt rendesen, de a német autópálya (127-es átlag 500 km-en) után soxor még én is megijedtem akkorát lépett egy-egy előzésnél.
Tuti "tanul" :-))
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2009 20:11:42 // 13783
És igen, megintcsak ki kellett hajtani a koszt a torkából, és lám megy az autó rendesen, megvan a nyomaték amit hiányoltam. Kb Debrecentől Füzesabonyig csak hümmögtem magamban, hogy csak nem jó az az új LMM, aztán szépen kezdett jobban és jobban moccanni a gép, és halkulni a mormogás. A gödöllői emelkedőn már egyértelmű volt, hogy jobban megy mint eddig. Ott szoktam padlógázzal adott pontról gyorsítani, és nézni, hogy meddig megy ki a tetejéig. A szokásos 160 helyett 165 körül állt meg.
És ami meglepő, sokkal jobban lehet váltani, nem zakkan akkorákat. A régi LMM már nem követte le rendesen az elveszem a gázt, váltok, gázt adok ritmust.
Gödöllő előtt kicsit mentem egy cartárs után (156 jtd 16v fészliftes). Kellett nyomni rendesen (170-180), de egész jól bírtam menni utánna. Persze maradoztam le, de amit a 8v-nek tudni kell, szerintem hozta. Rosszabbra számítottam :-)
Mostmár csak az a kérdés, hogy mi a tök tömül el 300km városozás alatt. Szinte menetrendszerű lett, hogy 300km után elmegy a nyomatékból egy kalappal, és csak 100-150km autópálya alatt jön vissza. A kataliátor lehet nyakig cuccal? Vagy mi tud így fogni az autón?
És ami meglepő, sokkal jobban lehet váltani, nem zakkan akkorákat. A régi LMM már nem követte le rendesen az elveszem a gázt, váltok, gázt adok ritmust.
Gödöllő előtt kicsit mentem egy cartárs után (156 jtd 16v fészliftes). Kellett nyomni rendesen (170-180), de egész jól bírtam menni utánna. Persze maradoztam le, de amit a 8v-nek tudni kell, szerintem hozta. Rosszabbra számítottam :-)
Mostmár csak az a kérdés, hogy mi a tök tömül el 300km városozás alatt. Szinte menetrendszerű lett, hogy 300km után elmegy a nyomatékból egy kalappal, és csak 100-150km autópálya alatt jön vissza. A kataliátor lehet nyakig cuccal? Vagy mi tud így fogni az autón?
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2009 20:00:01 // 13782
Ugyehogy ugye? Én még nem hajtottam ennyit bele, és nem is bírták addig a cuccok de eddig elégedett vagyok én is. 120e-nél vezérlés, vízpuma, termosztát, 130e-nél főtengely jeladó (és veztengely is tévedésből...), 155e-nél kuplung, 168e-nél LMM. EGR sose volt szétszedve, nem is tervezem, úgyse jön szét. Vagy ha igen, nem megy össze. :-D
Az, hogy a gyári LMM-et miért kellett 100e-nél cserélni (úgy vettem, hogy megkaptam kézbe a gyárit, hogy gyenge vele) nem tudom, ez az egy gyanús pont az autóban.
Végülis az utángyártott is kezdett gyagyulni most 68e km után, fura teljesítmény elvételeket csinált néha, ami most nincs...végre.
Az, hogy a gyári LMM-et miért kellett 100e-nél cserélni (úgy vettem, hogy megkaptam kézbe a gyárit, hogy gyenge vele) nem tudom, ez az egy gyanús pont az autóban.
Végülis az utángyártott is kezdett gyagyulni most 68e km után, fura teljesítmény elvételeket csinált néha, ami most nincs...végre.
DrB28-11-2009 17:23:09 // 13781
Kösz, így már világos. :)
Wickey28-11-2009 17:05:50 // 13780
gondolom használtan vette a 146-ot (erre utal az óra szerint szöveg), és 130ezer km-et mutatott az óra, amikor kicserélték a gyári vízpumpát nagyszervíznél. Ugyan jól nézett ki, de valszeg úgy gondolták, hogy ha már egyszer le van bontva akkor csere. Utángyártottra. Na, és az az, ami megállt, mint a szög a fában.
Ez bennem is motoszkál, mert én is utángyártottat raktam fel, a legoccsóbbat mert válság van, de remélem csak kibírja még 40ezer km-et a következő szíjcseréig :-)
Ez bennem is motoszkál, mert én is utángyártottat raktam fel, a legoccsóbbat mert válság van, de remélem csak kibírja még 40ezer km-et a következő szíjcseréig :-)
DrB28-11-2009 16:59:18 // 13779
Bocs, kicsit belezavarodtam. Pár hsz-szel ezelőtt azt írtad, 50e km után beállt a vízpumpád a 146-osban. A 130e km-nél való jó állapotot mire értetted?
Selmak28-11-2009 14:02:56 // 13778
A gyárit óra szerint 130ezernél nál szedtük ki és még nagyon jó állapotban volt.
Wickey28-11-2009 13:09:10 // 13777
Na, összeszedtem életem történetét, 1.9JTD 8V 115LE. Egész elégedett vagyok a munkagéppel így belegondolva. :-)
LMM: még a gyári. Kábé 200ezer kmnél 2500rpm környezetében érezhetően elgyengült az autó, onnantól kezdve minden légszűrőcserénél (30ezer km-enként, mostmár másodszor) el lett karbi és féktisztítóval pucolva a belseje. Azóta patika. 250ezer kmnél vagyunk.
EGR: még a gyári.250ezer km körül szétszedve és pucolva először. Nem tudom, hogy emiatt, vagy a (lásd kövi tétel) MAP szenzor csere miatt, de picit jobban fogyaszt és jobban megy.
MAP szenzor: 250ezer km után totál megadta magát. Cserélve bontott gyárira. Csere előtt volt egy viszonylag alapos EGR szelep pucolás. Közvetlen a csere előtt tankoltam teli (kb 5kilométerre volt a kút a bontótól), azóta 850km-et mentem el, és még negyed tank van hátra, ami elég kultúráltan hangzik.
Vízpumpa: 230 ezer km után cserélve. 2002-es gyártású, gyári elsőbeépítéses vízpumpát szedtünk ki rohadt gatya állapotban idén áprilisban a második vezérléscserekor. Volt nagy öröm, okát lásd a vezműszíjnál.
Vezérműszíj: mióta nálam van az autó kétszer cserélve hosszbordással, és az összes kapcsolódó vezető és feszítővel együtt. Amivel megvettem azt 10ezer km után ledobtam róla mindent, majd elmentem 80ezer km-et, utána cseréltem, szintén mindennel együtt. A vízpumpát, amit 10ezerrel a vásárlás után cserélnie kellett VOLNA a szakinak, nos azt "elfelejtette" valszeg. Csodás.
Kuplung, kéttömegű: 190ezer km-et ment el és ekkor konkrétan leszakadt a kuplungtárcsáról a ferrodo. Érthető módon komplett csere: szerkezet, kinyomó és kuplungtárcsa. Kéttömegű megvizsgálva, és kicserélve gyári felújítottra, cseredarab ment vissza a gyárba.
Termosztát: 180ezer km-et ment el, gyárinak tűnt. A mostani 70ezer km-et futott, de még mindig úgy működik mint a doxaóra, pedig utángyártott.
Ventillátor előtétellenállás: 175ezer km után csere.
LMM: még a gyári. Kábé 200ezer kmnél 2500rpm környezetében érezhetően elgyengült az autó, onnantól kezdve minden légszűrőcserénél (30ezer km-enként, mostmár másodszor) el lett karbi és féktisztítóval pucolva a belseje. Azóta patika. 250ezer kmnél vagyunk.
EGR: még a gyári.250ezer km körül szétszedve és pucolva először. Nem tudom, hogy emiatt, vagy a (lásd kövi tétel) MAP szenzor csere miatt, de picit jobban fogyaszt és jobban megy.
MAP szenzor: 250ezer km után totál megadta magát. Cserélve bontott gyárira. Csere előtt volt egy viszonylag alapos EGR szelep pucolás. Közvetlen a csere előtt tankoltam teli (kb 5kilométerre volt a kút a bontótól), azóta 850km-et mentem el, és még negyed tank van hátra, ami elég kultúráltan hangzik.
Vízpumpa: 230 ezer km után cserélve. 2002-es gyártású, gyári elsőbeépítéses vízpumpát szedtünk ki rohadt gatya állapotban idén áprilisban a második vezérléscserekor. Volt nagy öröm, okát lásd a vezműszíjnál.
Vezérműszíj: mióta nálam van az autó kétszer cserélve hosszbordással, és az összes kapcsolódó vezető és feszítővel együtt. Amivel megvettem azt 10ezer km után ledobtam róla mindent, majd elmentem 80ezer km-et, utána cseréltem, szintén mindennel együtt. A vízpumpát, amit 10ezerrel a vásárlás után cserélnie kellett VOLNA a szakinak, nos azt "elfelejtette" valszeg. Csodás.
Kuplung, kéttömegű: 190ezer km-et ment el és ekkor konkrétan leszakadt a kuplungtárcsáról a ferrodo. Érthető módon komplett csere: szerkezet, kinyomó és kuplungtárcsa. Kéttömegű megvizsgálva, és kicserélve gyári felújítottra, cseredarab ment vissza a gyárba.
Termosztát: 180ezer km-et ment el, gyárinak tűnt. A mostani 70ezer km-et futott, de még mindig úgy működik mint a doxaóra, pedig utángyártott.
Ventillátor előtétellenállás: 175ezer km után csere.
Piritu - 1.000.00028-11-2009 10:48:05 // 13776
Ha már gyűjtünk ki lehetne még egészíteni: vízpumpa, LMM, EGR, vezérműszíj...
DrB28-11-2009 10:36:06 // 13775
Kellene itt az Amorén egy felmérés, kinek meddig bírta a vízpumpája? Típusonként, motoronként lebontva. A saját és más kartárs tapasztalatából kiindulva, ezek után én tuti még 50e km előtt ránézetek.
Selmak28-11-2009 08:18:24 // 13774
Nem csak annak, nekem a 146nál az utángyártott vízmpumpa kb 50 ezer után beállt mint az U-szeg.
DrB28-11-2009 00:31:54 // 13773
Nálam is a végső beszarás előtt közvetlenül magasabb lett a motor hangja, eltűnt a mély hörgés.
DrB28-11-2009 00:30:19 // 13772
Mennyi km van a vasban? Nézz be a 159-es topikban, az elmúlt napokban írtam le a szívásomat. Nálam a vízpumpa szart be 67e km-nél, szakadt a vezérműszíj, stb... Egy másik cartársnak (159 1.9 mJTD) 55e km-nél szart be a vízpumpája. Úgy tűnik, ez gyenge pontja a 159-esnek. Nehogy nálad is ez legyen...
besson27-11-2009 22:12:53 // 13771
1. A 159 ,150LE JTDm-em gázadásnál furcsa magas hörgő hangot ad ki, kissés sivitó hang . A motort hallom csendesen duruzsol. A turbó is működik, még erő is van benne, mégis mintha tüdőbajos lenne.
Hallott valaki hasonlót? Nem tudom mi lehet. A szerviz szerint a motornak nincs baja.
2. A motor normálisan duruzsol és e mellett furcsa erős mellékütést is hallok folyamatosan, szerintem nem is a motorból. Ez nem a szokásos erősebb dizeles hangnak tünik. Mi okozhat ilyen erős ütést, szinte csattogást. Meglazultnak nem látszik semmi, cső ilyesmi a totortérben nem ütődik egymáshoz. A hang mégis elég súlyos.
Valakinek ilyen tapasztalata?
Hallott valaki hasonlót? Nem tudom mi lehet. A szerviz szerint a motornak nincs baja.
2. A motor normálisan duruzsol és e mellett furcsa erős mellékütést is hallok folyamatosan, szerintem nem is a motorból. Ez nem a szokásos erősebb dizeles hangnak tünik. Mi okozhat ilyen erős ütést, szinte csattogást. Meglazultnak nem látszik semmi, cső ilyesmi a totortérben nem ütődik egymáshoz. A hang mégis elég súlyos.
Valakinek ilyen tapasztalata?
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2009 18:31:02 // 13770
Összehasonlítottam a két lmm-et, ami kijött, az valami utángyártmány. Majdnem ugyanolyan, mint a Bosch, de apró különbségek vannak. Más az érintkezők alakja, kicsit eltér a műanyagház öntése. Szóval ezért más (ám nem rossz) karakterisztikájú. Elteszem tartalékba, még jó lehet. Most gyári, így nyugodtabb a lelkem, főleg, ha a fogyasztás még lejjebb csúszik...:-)
atesssz27-11-2009 17:54:44 // 13769
hát nemde? :) Nem lehet egyszerre mindent. szépen, külön-külön kell.
Először mondjuk egy ilyet 35 ezerért, zsír új.
íííjjj de jól nézne ki a 155-ös egy ilyennel szépen megcsinálva :)
Először mondjuk egy ilyet 35 ezerért, zsír új.
íííjjj de jól nézne ki a 155-ös egy ilyennel szépen megcsinálva :)
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2009 17:47:12 // 13768
Gondolkoztam rajta. Kibelezem a kat.-ot, fel egy nagy cooler, bele egy chip oszt' hadd szóljon :-)
Most járok ott, hogy tuningkész a kocsi, futóműve,fékje, szenzorai, kuplungja, mindene tök rendben van.
Most járok ott, hogy tuningkész a kocsi, futóműve,fékje, szenzorai, kuplungja, mindene tök rendben van.
atesssz27-11-2009 17:40:59 // 13767
végy egy nagy intercoolert, az majd jól lehűti a töltőlevegőt :)
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2009 17:33:40 // 13766
Próbálgattam az autót most estefelé és csak nem az igazi. Ennél ment nagyobbat, alul nem húz akkorát, mint eddig. Viszont eddig csak hűvösben ment buszottul, 10 fok felett nappal már nem annyira, olyankor az új jobb (vagyis az új nem érzékeny ilyesmire). Lehet, hogy több anyagot kapott a gép a "rossz" LMM-el, és hűvösben volt meg a zoxigénje? Füstölni eddig se füstölt, most se teszi.
Eddig 2200-nál letapostam és idegből megindult. Melegebb időben ugyanúgy megindult, aztán visszavett (mondjuk ezt utáltam...) Most lomhábban indul, és fönt meg pörög mint a búgócsiga, 3k felett elég szépen megy, de nincs meg az a lentről erőből indulás. Holnap még kikormolom, hátha csak ennyi baja van, és kipróbálom pályán mi változott.
Amúgy a régi légtömegmérő valami full furcsa cucc, felújított lehet talán? A csavarjai csavarrögzítővel le vannak kenve, a gyártó jelzése meg ki van csiszova belőle, és egy MASTER bepecsételés van a helyén. Felette az alkatrész száma az benne van és stimmel...hmmm.
Eddig 2200-nál letapostam és idegből megindult. Melegebb időben ugyanúgy megindult, aztán visszavett (mondjuk ezt utáltam...) Most lomhábban indul, és fönt meg pörög mint a búgócsiga, 3k felett elég szépen megy, de nincs meg az a lentről erőből indulás. Holnap még kikormolom, hátha csak ennyi baja van, és kipróbálom pályán mi változott.
Amúgy a régi légtömegmérő valami full furcsa cucc, felújított lehet talán? A csavarjai csavarrögzítővel le vannak kenve, a gyártó jelzése meg ki van csiszova belőle, és egy MASTER bepecsételés van a helyén. Felette az alkatrész száma az benne van és stimmel...hmmm.
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2009 16:23:11 // 13765
Régebben olvastam az LMM-ről, hogy van betanulási ideje (mondjuk nem értem miért lenne). Most akkor tényleg van neki?
Beraktam az újat, és igazából most egyenletesebben teljesít, és leforogja az 5k-t mint a villanymotor (eddig 4.5k-nál lefáradt), de nagy különbség egyelőre erőben (illetve nyomatékban) nincs, pedig már írta a comp. a régivel, hogy helytelen légtömeg jel.
Meg jól megszivatott, holnap megyek Bp-re, le akartam mérni a fogyasztást. Erre ez a szemét valamikor kinullázta a megtett kilométer kijelzést. Reggel ha lesz erőm hozzá felöntöm teli megint :-)
Beraktam az újat, és igazából most egyenletesebben teljesít, és leforogja az 5k-t mint a villanymotor (eddig 4.5k-nál lefáradt), de nagy különbség egyelőre erőben (illetve nyomatékban) nincs, pedig már írta a comp. a régivel, hogy helytelen légtömeg jel.
Meg jól megszivatott, holnap megyek Bp-re, le akartam mérni a fogyasztást. Erre ez a szemét valamikor kinullázta a megtett kilométer kijelzést. Reggel ha lesz erőm hozzá felöntöm teli megint :-)
Piritu - 1.000.00023-11-2009 21:36:09 // 13764
Közben rájöttem, hogy Nálad más a helyzet :-)
WarbiRunner (Gyuri)23-11-2009 21:31:35 // 13763
Áá nálam másképp néz ki, és nem is tudtam lelazítani, hajlott az imbuszkulcs, de nem nyílt a csavar. Sajna az összegyógyult, de mostmár ki van iktatva működésileg. Egyszer majd megkérem a szerelőmet, hogy rombolja le onnan és nézzük meg mi van bent, de most jól működik az autó. Ha épp az LMM-nek tetsző időjárás van, akkor egész komolyakat gyorsít, és egész szép hanggal pörög fel.
Hétvégén meg az LMM hisztit is kiiktatom. Még lehet elmenne vele bármennyit, igazából néha jön rá az, hogy visszavesz az erőből padlógázra. Plusz szerintem nincs meg a max teljesítmény (no nem sok hiányozhat), legalábbis a végsebesség 2 és fél éve vagy 5-tel 10-zel több volt, a fogyasztás meg 3-4 decivel azóta nőtt. Az a fura, hogy közben dinamikára tuti jobb, mint régebben volt. Mindenesetre LMM cserét kap, a mostani meg elmegy tartalékba, jól jöhet még.
A futóművet is átnéztük, javítottuk amit kell, kapott egy állítást, hétvégére 100%-os lesz az öreg vas :-) Aztán remélem hamarosan 130%-os :-))
Hétvégén meg az LMM hisztit is kiiktatom. Még lehet elmenne vele bármennyit, igazából néha jön rá az, hogy visszavesz az erőből padlógázra. Plusz szerintem nincs meg a max teljesítmény (no nem sok hiányozhat), legalábbis a végsebesség 2 és fél éve vagy 5-tel 10-zel több volt, a fogyasztás meg 3-4 decivel azóta nőtt. Az a fura, hogy közben dinamikára tuti jobb, mint régebben volt. Mindenesetre LMM cserét kap, a mostani meg elmegy tartalékba, jól jöhet még.
A futóművet is átnéztük, javítottuk amit kell, kapott egy állítást, hétvégére 100%-os lesz az öreg vas :-) Aztán remélem hamarosan 130%-os :-))
Piritu - 1.000.00023-11-2009 17:46:39 // 13762
Négy torx csavar a leszedése a házról, egy próbát megér, ha megmozgatod a közepét....
Piritu - 1.000.00023-11-2009 17:44:51 // 13761
Látva a szétszedett cuccomat egyszerű az ok, bejut némi korom a mágnes részébe és megszorul a szár - mint nálam - majd a vezérlés ellensúlyozandó még nagyobb "kraftot" ad hogy nyisson, aztán szép csendben leég a tekercs.
Itt van ni középen az a kis "pöcök" - annak kell szabadon ki-be járnia. Ennek a résznek a rendszeres tisztításával szerintem jóval meg lehet növelni a"csereintervallumot".
Itt van ni középen az a kis "pöcök" - annak kell szabadon ki-be járnia. Ennek a résznek a rendszeres tisztításával szerintem jóval meg lehet növelni a"csereintervallumot".
WarbiRunner (Gyuri)23-11-2009 16:45:36 // 13760
Hát...nekem a kiolvasáskor most írta, hogy hibás EGR vezérlőjel. Szerintem az a szolenoid kicsit kikészült már, és összevissza működött
linzenbold23-11-2009 16:17:50 // 13759
Sziasztok!!! diesel lefújószeleppel van valakinek bármiféle tapasztalata??? Megéri befektetni rá?? milyen a jó, és hangra milyen is???
Erhard 242 (Pure Energy)23-11-2009 12:46:43 // 13758
az mjet EGR-e sajnos érzékeny jószág olyan 100e környékén sok a lehasalás...hogy miért az passz a jtd-é más ott nincs is nagyon probléma vele
Grando23-11-2009 12:27:27 // 13757
Ez az idézet:
"Úgy hiányzik, hogy nem kell mindig résen kell lennem, hogy mikor vernek át"
Hát igen... nagyon kifejező. Pontosan ezzel a kifejezéssel, hogy "résen lennem" - mennyire igaz. :(((
"Úgy hiányzik, hogy nem kell mindig résen kell lennem, hogy mikor vernek át"
Hát igen... nagyon kifejező. Pontosan ezzel a kifejezéssel, hogy "résen lennem" - mennyire igaz. :(((
Wickey23-11-2009 12:13:18 // 13756
hmm. Na, ezért SEM járok szagszervízbe. :-P
Piritu - 1.000.00023-11-2009 11:39:12 // 13755
Lehet bármin filozofálni, hogy nem használok adalékot az üzemanyagba, hogy csak minden második tankolás a jobbik lé, hogy túl korán kapcsolok fel, hogy, hogy, hogy...
Mondjuk én a 145ezer km-t azért nem mondanám "hamar"-nak :-)
DE továbbra is tartom, ha a magyar szaxerviz utánanéz a dolgoknak és kipucolja az EGR-t, akkor nincs semmi gubancom. Ugyan azzal a hibajelenségel mentem be a 140 ezres szervivre, mint aminek a vége a lerobbanás lett. Ők vákumcsövet cseréltek....
Mondjuk én a 145ezer km-t azért nem mondanám "hamar"-nak :-)
DE továbbra is tartom, ha a magyar szaxerviz utánanéz a dolgoknak és kipucolja az EGR-t, akkor nincs semmi gubancom. Ugyan azzal a hibajelenségel mentem be a 140 ezres szervivre, mint aminek a vége a lerobbanás lett. Ők vákumcsövet cseréltek....
Wickey23-11-2009 11:05:15 // 13754
csodás, gondolom boldog voltál :-(
Amúgy feltenném a kérdést, hogy vajon a box miatt kojtolta teli ilyen hamar a gépállat az egeredet? Az én gyárimmal 300k km-ig semmi gond nem volt, akkor is csak tévedésből pucoltuk ki MAP szenzor csere előtt. Igaz, akkor egy marék koksz koppant belőle a garázs padlóján. Mondjuk ránézésre a tied tök más mint az enyém, noha az elv biztos ugyanaz.
Amúgy feltenném a kérdést, hogy vajon a box miatt kojtolta teli ilyen hamar a gépállat az egeredet? Az én gyárimmal 300k km-ig semmi gond nem volt, akkor is csak tévedésből pucoltuk ki MAP szenzor csere előtt. Igaz, akkor egy marék koksz koppant belőle a garázs padlóján. Mondjuk ránézésre a tied tök más mint az enyém, noha az elv biztos ugyanaz.
Putyesz22-11-2009 13:15:11 // 13753
köszi az infókat!!!!hát van egy beépített emberem,ő olcsóbban tud néha dolgokat szerezni:D!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
444
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?