Forum >> Dízelmánia
bagoly07-10-2009 20:53:02 // 13402
Akkor semmi gond,majd megghegeztem :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2009 20:49:03 // 13401
lehet vak vagyok de mi a baj véle? :) mindent meg lehet heggeszteni :DDD
bagoly07-10-2009 20:46:10 // 13400
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2009 20:45:38 // 13399
80-90? az megy nekem de csak városban :DDD
Grando07-10-2009 20:42:50 // 13398
Én anno a 2.5 TáDé 164-gyel beverettem a 9 litert szinte mindig. Nyomtam is neki, de a 9 alulról súrolva mindig benne volt. Na mondjuk Bianco már döntött vele negatív rekordot is, országúton 80-90-nel tatáskodva. De én olyat sose tudtam. :DD ;)))
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2009 20:36:30 // 13397
az jó :D
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2009 20:36:13 // 13396
George sem azt mondja hogy a Te autód szar konstrukció ha nem hogy a 159SW ami nekem is van 1680kg a Tied 1420kg azért az nem kis súly különbség plusz én azért veretem neki 160-nal plusz városban kis távok így most 8,3 - 8,7 a fogyi a 235 gumákkal ez van nem kevés de ne is várj el nagy csodákat ...a 24V meg nyomja ütemenként 5x a nyálat a hengerekbe :PPP
bagoly07-10-2009 20:31:15 // 13395
Ha az egr szelep le van dugózva az jó,vagy rossz????
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2009 20:29:45 // 13394
:DDD nem ittam misebort
Erhard 242 (Pure Energy)07-10-2009 20:27:38 // 13393
az egr szeleped le van dugózva?
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2009 19:43:28 // 13392
Erhard, lehet igazad lesz az LMM-et illetően. Egyre többször érzem azt az elgyengülést. Nyomom neki, de visszavesz. Érdekes, hogy hűvösben sosem csinálja, de melegben sem mindíg. Ellenben ma megfigyeltem, hogy kojtolt is egyet (viszont megindult rendesen) a kémény egy 2-es padlógázas "másszmánleanyakamrólvazze" manővernél. Nem durván, de visszapillantóból láthatóan, ilyet pedig eddig nem csinált.
atesssz06-10-2009 23:53:27 // 13391
"Azt már inkább figyelembe kéne venni, hogy cirka 500kg-al nehezebb a kasztni mint pl a 155 esetében....."
A súlykülönbség 210 kg, ha a tiednek 1630 kg a menetkész tömege, az enyémnek pedig 1420. Akár hogy számolom, nekem ez 210-re jön ki, nem pedig 500-ra. Nemtudom honnan szedted az 500-at :)
Egyébként persze, hogy nem lehet összehasonlítani a két motort, hiszen a JTDm alapjaiban teljesen más konstrukció. Neked van fent 2 vezérműtengely, nekem pedig szelepemelő végzi a szelepek helyes működését.
Neked ezer valahányszáz bar-ral nyomja bele a mannát a motorba, nekem "csak" 350-400 bar-ral. És még sorolhatnám az eltéréseket. Ja, meg a legfontosabb: nem egy év mérnöki tervezés van a két motor között, hanem sok év.
Azért szerintem még mindig ott van a szeren a kis osztott hengerfejes masina.
A súlykülönbség 210 kg, ha a tiednek 1630 kg a menetkész tömege, az enyémnek pedig 1420. Akár hogy számolom, nekem ez 210-re jön ki, nem pedig 500-ra. Nemtudom honnan szedted az 500-at :)
Egyébként persze, hogy nem lehet összehasonlítani a két motort, hiszen a JTDm alapjaiban teljesen más konstrukció. Neked van fent 2 vezérműtengely, nekem pedig szelepemelő végzi a szelepek helyes működését.
Neked ezer valahányszáz bar-ral nyomja bele a mannát a motorba, nekem "csak" 350-400 bar-ral. És még sorolhatnám az eltéréseket. Ja, meg a legfontosabb: nem egy év mérnöki tervezés van a két motor között, hanem sok év.
Azért szerintem még mindig ott van a szeren a kis osztott hengerfejes masina.
GTPeti06-10-2009 23:05:15 // 13390
Majd meglátjuk... Remélem nem vagy másodállásban próféta. :)
Erhard 242 (Pure Energy)06-10-2009 20:59:10 // 13389
nem nézegetem :)
pe-Ti06-10-2009 20:53:46 // 13388
A gyári dobozban mi van Bosch???
Erhard 242 (Pure Energy)06-10-2009 20:45:16 // 13387
nekem is az volt néha villogott néha nem aztán csere után nem villogott többé :)
Erhard 242 (Pure Energy)06-10-2009 20:44:23 // 13386
lehet darabonként is cserélni mondjuk pár hónap eltolódással akinek van rá ideje és kedve mivel egyik sem örök életű :P
pe-Ti06-10-2009 20:42:58 // 13385
Üdv!
Szerintem nálam más gond lesz ha a gyertya besz@rt akkor folyamatosan jelezne a kis spirál nekem meg nem párszor előjön aztán semmi!
Szerintem nálam más gond lesz ha a gyertya besz@rt akkor folyamatosan jelezne a kis spirál nekem meg nem párszor előjön aztán semmi!
GTPeti06-10-2009 20:29:50 // 13384
Lehet, hogy én vagyok hülye, de a cserekor (1db) vhogy az az érzés támadt bennem, hogy az IGY-k esetén nem kell túlbuzgónak lenni. Legalábbis tapasztalt barátom szerint elő-előfordul, hogy megadja magát egy menet. (Ami költséges játék.) (Ennek eredményeképpen csak a hibás gyertyát cseréltem ki.)
Erhard 242 (Pure Energy)06-10-2009 20:27:27 // 13383
igen valamelyik beszart ki kell venni mindet és rámérni melyik a szar egyébként nem drága szóval mind a 4et is kicserélheted :P
pe-Ti06-10-2009 20:23:44 // 13382
Üdv!
Úgy tűnik nem oldódott meg az izzítás gondom: ma délután megint villogott a visszajelző egészen két indításig aztán abbahagyta!!! Most mi a f@sz van csak beszart egy gyertya???? Ha igen akkor nem kellene folyamatosan jeleznie amíg ki nem cserélem???
Kezdek ideges lenni valaki mondjon már valami okosságot!
Úgy tűnik nem oldódott meg az izzítás gondom: ma délután megint villogott a visszajelző egészen két indításig aztán abbahagyta!!! Most mi a f@sz van csak beszart egy gyertya???? Ha igen akkor nem kellene folyamatosan jeleznie amíg ki nem cserélem???
Kezdek ideges lenni valaki mondjon már valami okosságot!
pe-Ti05-10-2009 21:29:13 // 13381
Üdv!
Úgy néz ki nem gyertya lesz mivel már nem villog az izzítás visszajelzőm, kitöröltem a hibakódot kíváncsi leszek a reggeli "hidegben" mit csinál?
Úgy néz ki nem gyertya lesz mivel már nem villog az izzítás visszajelzőm, kitöröltem a hibakódot kíváncsi leszek a reggeli "hidegben" mit csinál?
WarbiRunner (Gyuri)05-10-2009 16:18:20 // 13380
A multiairt azért várom nagyon az 1.75tbi-be, hátha kicsit fentebb engedi a hasznos fordulattartomány tetejét, és igazi kis mindenttudó motor lenne. Mondjuk 2 túróval méginkább, úgy el tudnám képzelni, hogy 6500-ig szépen végig toljon. Az úgy nagyon komoly volna :-)) De csak újonnan merném megvenni :-DD
pe-Ti05-10-2009 12:27:27 // 13379
Üdv!
Reggel észrevettem, hogy indítás után villog az izzítás visszajelzője no mondom kiment valamelyik gyertya hát úgy tűnik nem!
Két hiba is volt benne:
1. Beszívott levegő mennyiség 2
2. Izzítás modul hiba
Találkoztatok már ilyen hibakóddal egyáltalán hol van az izzítás modul a gázolajszűrő mellet?
Ha kimegy egy gyertya az milyen hibakódot generál, (olvastam, hogy akkor is villog a visszajelző) megmondja hányas hengerben pusztult ki????
Reggel észrevettem, hogy indítás után villog az izzítás visszajelzője no mondom kiment valamelyik gyertya hát úgy tűnik nem!
Két hiba is volt benne:
1. Beszívott levegő mennyiség 2
2. Izzítás modul hiba
Találkoztatok már ilyen hibakóddal egyáltalán hol van az izzítás modul a gázolajszűrő mellet?
Ha kimegy egy gyertya az milyen hibakódot generál, (olvastam, hogy akkor is villog a visszajelző) megmondja hányas hengerben pusztult ki????
GEORGE04-10-2009 21:09:31 // 13378
Annyival egészíteném ki, hogy ha a 2,5TD-vel lépnéd ugyan azt amit a 2,4 JTDm akkor lehet többet inna a 2,5 TD.....értem ez alatt, hogy mondjuk végig csorogsz GYőrtől Bp.ig 200-al a pályán....
GEORGE03-10-2009 14:54:13 // 13377
ne hasonlitsd össze a 2,5TD a 2,4 JTDm-mel.Van köztük különbség jócskán. Ha taposod a 2,5 TD-nek az is megissza a magáét :-)
Azt már inkább figyelembe kéne venni, hogy cirka 500kg-al nehezebb a kasztni mint pl a 155 esetében.....
lendületes autózással pályán és városban az én lábam alatt eddig mindig kijött 9-ből a 159 2,4 JTDm...1alkalommal mikor csúcsra járattuk, 4-en váltva hajtottuk a pályán. A 440km-es távon 11.4 -et ivott meg szegény.
A másik meg az amit Erhard is ír, igencsak szélesek a gumik is, amik szintén plusz üzemanyagot követelnek.
Ha más ilyen méretű motoros és súlyú autóval hasonlitod össze, akkor azok sem esznek kevesebbet.
Azt már inkább figyelembe kéne venni, hogy cirka 500kg-al nehezebb a kasztni mint pl a 155 esetében.....
lendületes autózással pályán és városban az én lábam alatt eddig mindig kijött 9-ből a 159 2,4 JTDm...1alkalommal mikor csúcsra járattuk, 4-en váltva hajtottuk a pályán. A 440km-es távon 11.4 -et ivott meg szegény.
A másik meg az amit Erhard is ír, igencsak szélesek a gumik is, amik szintén plusz üzemanyagot követelnek.
Ha más ilyen méretű motoros és súlyú autóval hasonlitod össze, akkor azok sem esznek kevesebbet.
GEORGE03-10-2009 14:45:32 // 13376
Mit csodálkozol azon, hogy a 1750TBi nem tudott ellépni??
Lóerő megegyezik, csak neked 80Nm több a nyomatékod.
Aztán mivel a benyást is dieseles karekterisztikára hegyezték, így én korábban is azt jósoltam, hogy nem fog tudni meglépni a TBi :-)))
Lóerő megegyezik, csak neked 80Nm több a nyomatékod.
Aztán mivel a benyást is dieseles karekterisztikára hegyezték, így én korábban is azt jósoltam, hogy nem fog tudni meglépni a TBi :-)))
BuBu.02-10-2009 23:56:55 // 13375
sziasztok
egy kis segítségre lenne szükségem..
megáldottak egy rover sd turbó nevű autóval amiben ugyanaz a 2400 ccm es turbódizel motor van mint ami a 75 ös alfákban..
problémám a következő azt mondták hogy kéne állítani rajta előtöltést. azt sem tudom hogy az mi csak benzineseim voltak eddig.
valaki lenne olyan kedves és elmagyarázná hogy az mi és hogyan lehet beállítani?
köszönöm:)
illetve a turbó nyomásnak mennyinek kellene lennie mert nekem ez a dög olyan 04-06 bár között tud
köszönöm és elnézést a fél off ért:D
egy kis segítségre lenne szükségem..
megáldottak egy rover sd turbó nevű autóval amiben ugyanaz a 2400 ccm es turbódizel motor van mint ami a 75 ös alfákban..
problémám a következő azt mondták hogy kéne állítani rajta előtöltést. azt sem tudom hogy az mi csak benzineseim voltak eddig.
valaki lenne olyan kedves és elmagyarázná hogy az mi és hogyan lehet beállítani?
köszönöm:)
illetve a turbó nyomásnak mennyinek kellene lennie mert nekem ez a dög olyan 04-06 bár között tud
köszönöm és elnézést a fél off ért:D
atesssz30-09-2009 19:19:16 // 13374
Cummins, na meg Duramax POWA :)))
http://www.youtube.com/watch?v=Mz2Oh_DGo7M&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=LHPyjSG9p2M
http://www.youtube.com/watch?v=Mz2Oh_DGo7M&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=LHPyjSG9p2M
Grando30-09-2009 07:51:04 // 13373
Úúúú, akkó nem is jóóó... :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)30-09-2009 07:23:58 // 13372
nem megpakolva 1700kg...
WarbiRunner (Gyuri)29-09-2009 22:46:11 // 13371
Ok, előbb kiolvastatom. Annyi biztos, hogy hűvösben lényegesen jobban megy, ezt eddig természetesnek vettem, de biztos ami biztos kiolvastatom, mert mostanában éreztem többször ezt a kettesben visszavesz érzést.
WarbiRunner (Gyuri)29-09-2009 22:43:49 // 13370
Tudod a TS.ben annyinként kell vez.módott cserélni, amennyit nekünk 1 tankkal elmegy :-P
atesssz29-09-2009 22:33:14 // 13369
ja, hogy megpakolva annyi? az egy kicsit más :P
na és nem megpakolva?
na és nem megpakolva?
Youri29-09-2009 22:31:00 // 13368
OK, nyertél:-DD
de csak 1 kicsivel....:-D
de csak 1 kicsivel....:-D
Erhard 242 (Pure Energy)29-09-2009 22:30:25 // 13367
a 2.4 egy paraméter ...kivi lennék ha bepakolnánk az autódba plusz 500kg-ot meg felraknánk rá 235-ös gumákat mennyit enne :P
Erhard 242 (Pure Energy)29-09-2009 22:27:47 // 13366
mindenben kell cserélni LMM-őt :P de nálunk nincs 4db trafó, gyújtókábel, 8db gyertya, vezmód, 3db lambda, alapjárati stb :D
atesssz29-09-2009 22:27:45 // 13365
az én átlagom városon kívül 6.5L 120-30-nál, igaz. De szerintem egy 2.4 jtdmhez sok az a 8.2.
Youri29-09-2009 22:25:06 // 13364
Bántjuk a TS-t,közben meg a DÍZEL-ben is cserés a kicsike?:-D
Erhard 242 (Pure Energy)29-09-2009 22:24:20 // 13363
először nincs hibakód csak mikor már annyira fals jelet ad annyit megtehetsz hogy fékpucolóval megtisztítod a szenzort...
Youri29-09-2009 22:24:20 // 13362
Woooow,mit keresek én itt??!?!?:-DDDD
Youri29-09-2009 22:23:47 // 13361
Kinek mi a sok,ugye....:-D
Erhard 242 (Pure Energy)29-09-2009 22:21:09 // 13360
mihez képest sok? 150 alatt nem mentem autópályán ...mondjuk a barátom bökője 1L-rel evett kevesebbet ahhoz képest sok...de egy TB 10-12L alatt nem áll meg ...
WarbiRunner (Gyuri)29-09-2009 22:20:54 // 13359
Tavalyelőtt még az enyém is ezt csinálta, 170-nél 7.1-et evett! 150-nél 6.8, 120-nál 6 fölött picivel, aztán ennél lassabban drasztikusan nagyon keveset, 100-110 körül nyugisan autózva 5 liter környéke...most kicsit több sajnos...a légtömegmérő ha halódik, mindenképp van hibakód? Gondolom gyenge légtömegmérő jel üzenetet kell keresni, vagy ilyesmi...
DrB29-09-2009 22:14:59 // 13358
A városi araszolgatást én sem szeretem, nemhogy az autó. Ha napokig csak a tötyörgés jut szegénynek, kiviszem egy gyors körre az autópályára. Megérdemli! :D
Az első hosszabb utamon, egy 750 km-es etapon, kb. szintén 1/4-ed közút, a többi autópálya, hasonló fogyasztás jött ki nekem is. Fülig is ért a szám. :)
Én is azt érzem, a 2.4 mJTD motor az egészséges "kompromisszum" az 1.8TB és a 3.2 V6 között. :)))
Az első hosszabb utamon, egy 750 km-es etapon, kb. szintén 1/4-ed közút, a többi autópálya, hasonló fogyasztás jött ki nekem is. Fülig is ért a szám. :)
Én is azt érzem, a 2.4 mJTD motor az egészséges "kompromisszum" az 1.8TB és a 3.2 V6 között. :)))
atesssz29-09-2009 22:14:45 // 13357
Az elég sok pályán, nem? :)
Erhard 242 (Pure Energy)29-09-2009 22:03:45 // 13356
most voltam vele egy hosszabb túrán pontosan 980km aminek az 1/4-e volt közút a többi pálya 8.2 re jött ki a fogyasztás telitankolásos megoldással a computer szerint 8.1...egy biztos a városi araszolgatást nem szereti :) másik érdekesség hogy a szerpentinen előttem ment egy 1.8TB 159 de nem tudott elhúzni :)
DrB29-09-2009 21:59:03 // 13355
A hármast kb. hatvanig értettem. Ha, ne adj Isten, teljesen "véletlenül" afölé kúszna a mutató városon belül, hát tőlem is megkapja a 4-est. :p
Erhard 242 (Pure Energy)29-09-2009 21:51:06 // 13354
tartós 180-nál 9,2L egészen pontosan :DDD városban azért tolok neki negyediket de hát ki hogy érzi :P
DrB29-09-2009 21:37:36 // 13353
Jó tudni! :)) Ennyire nem figyeltem még meg a fogyasztásomat. De városban 50-60-ig azt érzem, 3-asban érzi jól magát a motor. Városon kívül max. ötösig váltok fel. Hatos igazán csak autópályán jön szóba. Legutóbb, mikor tartósan mentem 180-200 között autópályán, plusz volt abban a tankolásban még sok városi tötyörgés is, sem ment 10 liter fölé a fogyasztás.
Lehet, ha még jobban nyomom neki, termelni fogja a gázolajat? :D
Lehet, ha még jobban nyomom neki, termelni fogja a gázolajat? :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
564
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?