Forum >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)29-09-2009 21:16:49 // 13352
:DDD ilyen a technika ...
Erhard 242 (Pure Energy)29-09-2009 21:06:50 // 13351
no azt figyeltem meg ha nyomom neki kevesebbet zabrál a gép tehát nem szereti ha 80-nál hatodikban megyek ötben jobb a fogyija, autópályán meg 120-nál 8L-et eszik 150-nél meg 8.3-at :)
WarbiRunner (Gyuri)25-09-2009 21:25:09 // 13350
Neked is volt előtte klattyanás amúgy? Nekem mióta megvan a kocsi ezt csinálja, de mintha a 63e km alatt romlott volna egy kicsit a helyzet. Első perctől nyaggatom a szerelőt, hogy találja már ki, hogy mi, de eddig nem sikerült még neki. Én mindíg mondom neki a motortartót, mert szerintem az csinálja, erre ő megnézi és azt mondja semmi baja...Egyszer elborulok és végigcserélem az összes tartót (már ha lehet normális minőségűt kapni..hallottam erről is rémhíreket), mert borzalmasan zavar néha, hogy rendesen figyelni kell a váltásra, hogy ne zakkanjon. Már van, hogy álló helyben, mikor hátramenetbe húzom, valami mozdul és akkor is klattyan egyet.
Kupplungozás után 1 napig volt egész jó, akkor az indítás/leállítás is finomabb volt, nem rázta annyira be a kasztnit. Aztán minden visszaállt.
DrB25-09-2009 19:36:03 // 13349
Nincs para, éreztem, hogy ez ilyen. Meg korábban is írtad már. Majd összecsiszolódunk szépen. :))
Wickey25-09-2009 14:22:12 // 13348
hallod, tegnap mentem megin' a 75V6-tal, hát azonvoltam felgyújtok mindent ami tizenöt évnél fiatalabb, az bazdmeg nemgondolkodik, ha megrántja a gázpedál a bowdent, egyből borul bele a vödör nafta az égéstérbe. gecijóvolt :-D
Erhard 242 (Pure Energy)25-09-2009 11:30:15 // 13347
no para az elektromos gázpedál faxsága sajnos ezzel meg kell tanulni gyorsulni ...ha csordogálsz és telibe nyomod a gázpedált nem csinál semmit 2-3mp-ig de ha lassan adagolod azaz egy picit nyomsz a pedálon és utána gyorsul és úgy telibe akkor jól fog kilőni :DDD
Ferke25-09-2009 11:17:19 // 13346
Nálam semmi ilyen tünet nincs. A kuplung+lendkerék csere óta minden vaj.
Ferke25-09-2009 11:16:19 // 13345
Biztos, hogy az elektronika is legalább 50%-ban belejátszik...de a fizika is jórészt:)
WarbiRunner (Gyuri)24-09-2009 23:16:39 // 13344
A késlekedés egy dolog, én inkább visszaszabályozásnak érzem. Mintha rászabadulna a nyomaték, aztán visszaveszi.1-es és 2-esben csinálja nekem is. Pont mintha lenyomnám a gázt majd rákapcsolnám a klímát. Ezért is piszkál a remap gondolata, hátha elmúlna ez a kis bizonytalanság. Nemsoká olajcsere, aztán ha lement a meló sűrűje, október végefelé meg kéne csinálni :-))
Titkos reményem, hogy megoldja, vagy csökkenti majd a váltáskori zakkanást is. Ugyanis nem múlt el a komplett kupplung/lendkerék cserével. Viszont rájöttem, ha úgy váltok, hogy picit rajtamarad a lábam a gázon (csak érintés szinten), akkor szép zökkenőmentes a váltás. Kezdem azt hinni, hogy ez jtd sajátosság amúgy. Ferko 2.4-e is klattyant mikor próbáltam, és a 159-nél is érezhető volt :-S
DrB24-09-2009 18:38:43 // 13343
Én a csordogálás alatt 5 km/h vagy annál lassabb sebességet értettem. Amekkora a meglódulásbeli különbség, nem hiszem, hogy ebből adódna. Nem lehet inkább az elektronikus gázpedál "késlekedése" a háttérben? Ezt is, ha jól emlékszem, ErHard említette. Csordogálásnál, gondolom, ez már nem játszik, talán azért reagál azonnal az autó.
Ferke24-09-2009 14:12:39 // 13342
Erhardnak igaza lehet, sokat javítanak a gyári bug-okon a tökíletesített elektronikák, mint pl novitec:))
Ferke24-09-2009 14:11:11 // 13341
Sztem logikus...ha eleve mozog alattad a másfél tonna kicsit, akkor nyilván könnyebb meglódítania, mintha full nulláról kéne megmozdítania ugyanezt a súlyt:)
Gondolj csak a lámpaváltós városi gyorsulgatásokra, sokszor a csordogálós ügyeskedő odaveri a köv. lámpáig a 2x olyan erős másikat, pont ezzel a taktikával!:))))
DrB24-09-2009 09:36:06 // 13340
Ha már előjött a téma, elmagyaráznátok, mint egy laikusnak, mitől van ez?

Ha jól figyeltem meg magam és az autót, azt tapasztalom, ha álló helyzetből indulok egyesben, sokszor úgy érem el a 3000-3500 fordulatot, ahol elváltok, hogy az autó nem lódult meg igazán. Ha csorognom kell valamiért szintén egyes fokozatban pár másodpercig, s utána lépek neki oda, akkor meg sokszor kilő, mint a golyó. Mindkét esetben kb. negyed, fél gázpedálállásról van szó, ha jól figyeltem meg magam. S nagyjából ezt tapasztalom kettesben is. Nem hinném, hogy baj lenne az autóval. Korábban egy 1.4-es benyás Astrával is tapasztaltam hasonlót.

Kéretik abszolút hozzá-nem-értőnek nézni az autótechnikához és úgy elmagyarázni. :))
DrB23-09-2009 22:57:44 // 13339
El kell találni a megfelelő gázpedál állást egyesben és kettesben is. Mikor sikerül, meglepődök, hogy kilő a vas. Hármastól már nincs gond, mindig megy, mint a golyó... :)
DrB23-09-2009 22:50:34 // 13338
Hasonlókat tapasztalok én is. Egyesben indulva is hol kilő, hol meg erőtlenül megy, mire már kettesbe kell váltani. Erhard írta korábban, hogy át kellene írni az elektronikus gázpedál programját, vagy mit?
WarbiRunner (Gyuri)23-09-2009 22:06:27 // 13337
Már többször feltűnt egy olyan jelenség, hogy (főleg) 2-esben ha nyomok egy padlót, brutálisan meglódul egy pillanatra, majd mintha visszaszabályozna. Ez mitől lehet? Ha jó kis esti hűvös van, akkor mintha kevésbé tenné, olyankor jobban is megy. A légtömeg mérő kezdi, vagy ez ilyen?
WarbiRunner (Gyuri)22-09-2009 22:44:41 // 13336
Na AZ autó :-))) Amúgy nagyon tetszett, főleg a TI futómű. Nem lehet kizökkenteni, valahogy mindíg képes az összes kereket a földön tartani, és azt az érzést adja, hogy bármilyen úton, bármekkora kanyart bármennyivel bevesz. Közel sem jártam a határaihoz, egyszerűen forgalomban a km óra látványa korlátozott. Így is többször 140 fölött bóklásztunk egy keskeny kis erdei úton, de a kanyar után álló lovaskocsi rémképe itt már kicsit idegesített :-))))
Selmak22-09-2009 13:02:36 // 13335
Vagy inkább Velorex. XD
Kompressz úr22-09-2009 09:17:42 // 13334
Kispók való az ilyen embernek :D
Ferko21-09-2009 23:57:02 // 13333
Azért nem volt annyira rossz.:-))
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2009 15:38:25 // 13332
Ááá gyerekek...próbáltam ezt a 159TI-t. Háát, nagy batár, ráz, mint a szekér, nem megy és irányíthatatlan, nem érezni vele a kanyarokat. Sodródik, imbolyog, a fék meg nem fog rajta sehogy...:-)
J-Imi15-09-2009 17:37:32 // 13331
Most olyat produkál, hogy hol 3mp-ig izzít és elalszik, hol 10mp-ig, nehezen is indul, többnyire csak full gázzal, rendszert még nem véltem felfedezni:) de remélem, hogy a gyertyák lesznek rosszak és nem az izzítóelektronika
Wickey15-09-2009 10:50:21 // 13330
elvileg csak izzítógyertya lehet.
Nem nagy összeg, én kicseréltem az összeset, mert vélhetően egyformák és egyidőben kerültek bele tehát ha egy meghal, lehet két hét múlva döglik a többi is alapon.
J-Imi14-09-2009 15:35:51 // 13329
Üdv!!

Ha az izzítás jelző villog motor indítás után, az milyen hibát jelent? Izzitógyertyáról tudok, de van még vmi jelentése?
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2009 19:02:58 // 13328
a ford külön állatfaj még egy olyan márka nincs aminél egy ugyan azon autónál 3 fajta kuplungot szereltek :P
Cro16613-09-2009 12:29:41 // 13327
Ismerősöm már úgy megy fékbetétet venni, hogy viszi a régit mintának:))
Időigényesebb de tuti biztos:)
Cro16613-09-2009 12:27:51 // 13326
Sikerült végül szerezni 166-hoz ATE-t, szerencsére.
Továbbra is állította, hogy tök ugyan az volt a kettő:) Mind1, megoldódott.
Thx.
ALFI15613-09-2009 08:34:56 // 13325
Connecten is most lett fék csere és egyéb szervíz csinálva.Alvázszám alapján lett rendelve a cucc.És természetessen nem az a hátsó pofa volt benne amit rendeltünk.De az üzemanyagszürő se stimmelt.Mint kiderült 3 félével szerelték.
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2009 08:08:35 // 13324
a katalógusokkal tele a tököm egy BMW-re már a 4. gátlót rendelem le remélem jó lesz már....
Cro16611-09-2009 23:05:13 // 13323
na ezért gondoltam, hogy téged kell megkérdezni:)
érdekes, az unix-nál tényleg egy méretet ír a 156-166 ra,csak a cikkszám más.
méret1:156,3 x59,1 méret2:155,1 x 61,8
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2009 22:27:12 // 13322
én látom minden nap az eltérést :P csak hátra kell mennem...
Cro16611-09-2009 22:03:15 // 13321
Akkora eltérést láthatott volna...szerinte csak annyi volt az eltérés, hogy nem volt a szélén letörés. Na mind1 a lényeg, hogy az nem jó.
még egyszer THX.
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2009 21:31:14 // 13320
mindegyik jó választás de nem 3mm ha nem 5-6mm a különbség :)
Cro16611-09-2009 19:12:21 // 13319
Ohhh szóval van benne 3mm eltérés..akkor csak látszólag egyforma:(
Szólok az embernek akkor, hogy az felejtős így. Annyit még, hogy szerinted akkor az ATE tárcsához Jurid, vagy Ferrodo-t válasszak?(legyen jó fékhatás, ne fogyjon 1000L, és ne nyikorogjon)
Köszi a segítséget!!
Longman11-09-2009 16:38:29 // 13318
Az enyémhez csak ezt hozza:
CAR

Ez lyuggatott, mart lenne??
GEORGE11-09-2009 16:21:46 // 13317
Egyébként a Scudomba anno Jurid betéteket raktam és nem volt gondom vele.
GEORGE11-09-2009 16:20:54 // 13316
Elképzelhető, hogy jó a 156-os betétje a 166-ba.
Olaszéknál nem szabad meglepődni ezen.
De csak is abban az esetben jó ha azonos féktuskó van felszerelve az autókra.
ellenkező esetben be sem tudod rakni a betétet a helyére.

nekem pl alvázszám szerint rossz betétet és tárcsát ír az autóhoz hátra....
GEORGE11-09-2009 16:17:10 // 13315
Itt néz körül

Válaszd ki a Car -t és olvasd el.
GEORGE11-09-2009 16:12:40 // 13314
Pontosítás képpen, a tárcsa a CarSport a betétek a Jurid és a Ferredo
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2009 15:33:40 // 13313
nem ugyan az mivel a 166-hoz 281-es a tárcsa tehát kisebb a betét ha a nagyobbat teszed hullámosítja a tárcsát...
Cro16611-09-2009 15:27:34 // 13312
Ha már fék, akkor én is kérdeznék..(elsősorban Erhard-tól, neki van rálátása ezekre a dolgokra) elképzelhető az, hogy a 166-os jtd, és a 156-os jtd nek egyforma az első fékbetétje? ATE-t akartam venni, 166-hoz, nem volt, viszont 156-hoz igen, azt összehasonlította a srác az üzletben egy 166-ba való Jurid-al, és szerinte stimmel.Lehetséges ez?( ja és olcsóbb is)
Longman11-09-2009 14:27:53 // 13311
:O No, a Juridra pont nem gondoltam, hogy olyan jó! De hiszek neked.
Az ATE-t néztem még, betétben bazi drága. Csak kíváncsi lennék hogy az ára valóban a tudását tükrözi-e..
Erről a Car Sport-ról hol lehet infot szerezni és ki forgalmazza? Gyorsan beütöttem a "Gugliba", de semmi értékelhetőt nem dobott fel.
GEORGE11-09-2009 14:04:57 // 13310
Nekem Car Sport van elöl és hátul.
Már sok fajta fék megfordult nálam, ezért bizton állíthatom, hogy jó ez a féktárcsa.
Ez egy vágott és lyuggatott tárcsa.
Eddig Ferrodo és Jurid betétekkel koptattam, ajánlani tudom 90ezer kilométer használat után vált most cserére az az első tárcsa, amit szintén ilyenre cserélek a jövőhéten.
Longman11-09-2009 13:12:42 // 13309
Nem akarok itt off-olni ezzel már sokáig, de hátra biztos hogy ez marad, megvan 16.000-ből a két mart Brembo tárcsa + garnitúra Textar betét...
Viszont jövőre jönnek az elsők is, csak azt nem tudom akkor az milyen legyen? ATE?? Olyan cucc kell ami normál alkatrészes cégtől (Unix, Meteor, Amero-R, stb) beszerezhető, mert ezeknél van jelentős kedvezményem). :)
Adrián11-09-2009 11:40:52 // 13308
hátra jó előre felejtős
Longman11-09-2009 10:28:04 // 13305
Sziasztok!

Ugyan nem dízel téma, de láttam volt szó a Brembo féktárcsákról.
Meglepetten olvastam hogy szarnak ítélitek, én meg most akarnám ezt a Brembo Max (vagy Sport?) mart tárcsát venni az autóra, Textar betéttel igaz, csak hátra.
Tényleg annyira szar?
kru08-09-2009 06:15:04 // 13304
Most lebuktam, no :) De ez a gyerkőcé, az enyém KRU-123 és dízel :DDDD
Adrián07-09-2009 22:41:02 // 13303
kru! nem is mondtad hogy végül még is erre cseréltél igy már értem hogy sokat fogyaszt!;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.