Forum >> Dízelmánia
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2009 22:33:06 // 13302
majd kiderül mi lesz velük de valahogy a gyári fogyasztási adatokban sem hiszek itt van pl a 2.4 159 tudod mikor eszik 7L-et? ha tréleren viszik :))) na majd az 1.4TB 5-6L eszik mi?
WarbiRunner (Gyuri)04-09-2009 22:28:07 // 13301
Mondjuk ebben van ráció.. néhány év, és kiderül :-) Ha túl sok turbo és hengerfej fogy Nálad, nem lesz benzines túróm :-)
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2009 22:16:50 // 13300
nézd ha pukkan az nekem csak jó valamiből meg kell élni :) dejzelekkel nem hasonlítanám össze mert teljesen más rendszer, más elv kicsi fordulaton nagy nyomaték a benyás meg pörög főleg az 1.4....
Ferko04-09-2009 22:14:35 // 13299
Áááh, augusztus 20-án volt. Akkor meg a szaruk bent voltak Debiben.:-DDDD
WarbiRunner (Gyuri)04-09-2009 22:12:18 // 13298
Kíváncsi az vagyok én is. :-) Minden attól függ, hogy mivel érték el ezt a teljesítményt és milyen anyagokat alkalmaztak. Emlékszem pontosan a közösnyomócsöves dízelek megjelenése környékén nagyon sokan féltek tőle, hogy 100e-t bír, aztán szétmegy, nem bírják a nagy nyomást, stb. Apám is így vélekedett anno 2000 környékén. Ehhez képest kb. 2 éve vett egy 1.8 tdci Focust, mert az még a régi vasblokkos, amit jól túlterveztek (2000 körüli konstrukció ugyebár). :-)) És alattam is a 90-es évek végi dízel ketyerészik, amitől el lehet várni akár 300e km futást, vagy akár többet.
Ebből tanulva azt mondom, hogy várjuk ki a végét :-) Ha ez a sok lóerő tulnyomórészt hatásfoknövelés eredménye (direkt befecsi, multiair, feltöltés) , akkor nem lényegesen érzékenyebb az a motor, mint egy 1.4 turbo mondjuk 105 lóval, kevesebb finomkodással és okossággal. Persze biztos könnyebb lenne kinyírni, de arról remélhetőleg/sajnos elektronika gondoskodik, hogy Mr és Mrs Faláb alatt is jódarabig autó maradjon.
Ebből tanulva azt mondom, hogy várjuk ki a végét :-) Ha ez a sok lóerő tulnyomórészt hatásfoknövelés eredménye (direkt befecsi, multiair, feltöltés) , akkor nem lényegesen érzékenyebb az a motor, mint egy 1.4 turbo mondjuk 105 lóval, kevesebb finomkodással és okossággal. Persze biztos könnyebb lenne kinyírni, de arról remélhetőleg/sajnos elektronika gondoskodik, hogy Mr és Mrs Faláb alatt is jódarabig autó maradjon.
WarbiRunner (Gyuri)04-09-2009 22:01:25 // 13297
Hűűű Te bátor vagy, ott nem mernék ennyivel gurulgatni. Ott megfotóznak bakker, viheted fel a bőrkormányt falidísznek :-)
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2009 21:58:33 // 13296
én még mindig nem hiszek a kisköbcenti VS nagy lóerőben kivi vagyok hány turbó fog lepukkani meg HF-fej az 1.4-nél ...majd kiderül mikor már átlépik a 100e km-et....
Ferko04-09-2009 21:42:08 // 13295
Jaaaa, ez nem végsebesség.:-DD Csak vezérlés csere előtt voltam és nem mertem nyomni nagyon, nehogy gebasz legyen.:-D
De mivel a vezérlés cere a mai napon lezajlott így várható egy végsebesség teszt. Csak hogy tudjam, hogy mit bír a kicsike.:-D Egyszer ki kell próbálni minden autónál szerintem.:-)
De mivel a vezérlés cere a mai napon lezajlott így várható egy végsebesség teszt. Csak hogy tudjam, hogy mit bír a kicsike.:-D Egyszer ki kell próbálni minden autónál szerintem.:-)
Ferko04-09-2009 21:37:58 // 13294
33-as út Hortobágy és Debrecen között.:-DDD
WarbiRunner (Gyuri)04-09-2009 17:09:00 // 13293
A dízel is érdekes lesz, de most úgylátom a benzineseket kezdi mindenki reszelni. Titokban azt várom, hogy az 1750 blokk megkapja a multiairt (a jelenlegi még elvileg nem az), és esetleg még egy turbot. Na az szép világ lesz (lenne) :-)) Már ez az 1.4 170 ló is igen szokatlanul hangzik.
A dízelnél ha csak az alapjárati krahácsoláson tudnának finomítani egy ilyen hengerfejjel, már megérné. Belegondolva maga lesz a csiptuning kánaán, ha elektronikusan felül lehet majd írni még a szelepnyitásokat is :-)
A dízelnél ha csak az alapjárati krahácsoláson tudnának finomítani egy ilyen hengerfejjel, már megérné. Belegondolva maga lesz a csiptuning kánaán, ha elektronikusan felül lehet majd írni még a szelepnyitásokat is :-)
Wickey04-09-2009 16:47:33 // 13292
szedd össze magad, az 1.9 8V-vel mentem gps szerint 209-et tavaly nyáron. :-PPP
Akkoranagy lejtőt még egyet azóta sem találtam. :-))
Akkoranagy lejtőt még egyet azóta sem találtam. :-))
GabCsi04-09-2009 12:32:03 // 13291
Német autópálya ?:D
Ferko04-09-2009 12:21:04 // 13290
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2009 09:22:56 // 13289
ejha :D
"Az elektrohidraulikus szelepvezérlésű Multiair turbómotor először a gyengébbik, 120 lóerős 1,4 literes turbómotort váltja fel a MiTóban. Az új motor, amelyben hengerenként külön szabályozzák a szelepek nyitási idejét, 135 lóerős lett. Így 8,4 másodperc alatt gyorsítja a kisautót 100 km/h-ra, a végsebesség pedig 207 km/h-ra emelkedett. Ugyanakkor a motor fogyasztása is csökkent: a vegyes ciklusban mért átlag 100 kilométeren 6,1-ről 5,6 literre csökkent, az átlagos szén-dioxid kibocsátás ezzel párhuzamosan 145-ről 129 g/km-re mérséklődött.
Később további Multiair motorok érkezése várható: úgy tudjuk, az 1,4 literes turbómotor erősebb, 155 lóerős lóerős változatát is felváltják még az idén egy azonos hengerűrtartalmú, de 170 lóerős motorral, később pedig lassanként a nagyobb benzines, és a dízelmotorokban is bevezetik az új szelepvezérlési technikát."
a dejzelre leszek kíváncsi gondolom jó sok lóerő lesz és termeli a gázolajat :DDDD
"Az elektrohidraulikus szelepvezérlésű Multiair turbómotor először a gyengébbik, 120 lóerős 1,4 literes turbómotort váltja fel a MiTóban. Az új motor, amelyben hengerenként külön szabályozzák a szelepek nyitási idejét, 135 lóerős lett. Így 8,4 másodperc alatt gyorsítja a kisautót 100 km/h-ra, a végsebesség pedig 207 km/h-ra emelkedett. Ugyanakkor a motor fogyasztása is csökkent: a vegyes ciklusban mért átlag 100 kilométeren 6,1-ről 5,6 literre csökkent, az átlagos szén-dioxid kibocsátás ezzel párhuzamosan 145-ről 129 g/km-re mérséklődött.
Később további Multiair motorok érkezése várható: úgy tudjuk, az 1,4 literes turbómotor erősebb, 155 lóerős lóerős változatát is felváltják még az idén egy azonos hengerűrtartalmú, de 170 lóerős motorral, később pedig lassanként a nagyobb benzines, és a dízelmotorokban is bevezetik az új szelepvezérlési technikát."
a dejzelre leszek kíváncsi gondolom jó sok lóerő lesz és termeli a gázolajat :DDDD
BeeGee31-08-2009 13:37:31 // 13288
Súlyadatok
Gondolom nem pontos dekára, de legalább össze van szedve :)
Gondolom nem pontos dekára, de legalább össze van szedve :)
GEORGE31-08-2009 13:37:18 // 13287
Én meg 1540kg a 159 2,4 jtdm 20V -re...
BeeGee31-08-2009 13:34:30 // 13286
A Q4re 1690 kg-ot találtam.
GEORGE31-08-2009 12:57:16 // 13285
Persze nem azt mondom, hogy semmilyen hatása nincs a súlytöbbletnek....
Annyit mondtam ill próbáltam megírni, hogy nincs nagy jelentősége és attól mert nehezebb a 2,4-es moci.
Az 16xxkg a 4kerekes 159-ek súlyadata....
Annyit mondtam ill próbáltam megírni, hogy nincs nagy jelentősége és attól mert nehezebb a 2,4-es moci.
Az 16xxkg a 4kerekes 159-ek súlyadata....
BeeGee31-08-2009 12:03:50 // 13284
Az internet szerint pont 200 kg a különbség :)
1750 TBi: 1430 kg
2.4 jtdm 1630 kg (2005ös, asszem ez még a nehezebbik)
Nem értem, miért nem érted Warbi álláspontját, ami sztem tök helyénvaló. A két modell között szinte csak a motorban van eltérés, ami a súly az orrában csoportosul, perdítő hatása van, húzza le az ívről.
Ne tévesszen meg a 159es masszívsága, ami elnyel minden hibát szinte és tényleg faszán kanyarodik, és a két modell között a különböző futómű geometria elnyeli a súlykülönbséget.
Bocs, hogy más példával jövök, de ezekkel van sok tapasztalatom:
'07 2.4 brera vs gt q2.
a két autó között van cca 200 kg különbség és a brerának meg fejlettebb futóműve. Mégis, kanyarokban pl autópályafelhajtó, a brera kényszeredetten lemarad, vagy azért mert a vdc elveszi a gázt, vagy mert nincs bekapcsolva. A szembe különbség hangyafasznyi, érzésre viszont sok. Aztán ha behajtok egy átlakos méretű körforgalomba - pl a autobahnnál lévő - szinte csak átgurulni tudok, mert ha gázt adok, akkor megyek le az ívről, még 3asban is, diffi ide vagy oda.
Ezzel csak azt akartam mondani, h igenis számít 100-200 kg a kocsi orrában.
Többet mint 200 kg cement a csomagtartóban :)
1750 TBi: 1430 kg
2.4 jtdm 1630 kg (2005ös, asszem ez még a nehezebbik)
Nem értem, miért nem érted Warbi álláspontját, ami sztem tök helyénvaló. A két modell között szinte csak a motorban van eltérés, ami a súly az orrában csoportosul, perdítő hatása van, húzza le az ívről.
Ne tévesszen meg a 159es masszívsága, ami elnyel minden hibát szinte és tényleg faszán kanyarodik, és a két modell között a különböző futómű geometria elnyeli a súlykülönbséget.
Bocs, hogy más példával jövök, de ezekkel van sok tapasztalatom:
'07 2.4 brera vs gt q2.
a két autó között van cca 200 kg különbség és a brerának meg fejlettebb futóműve. Mégis, kanyarokban pl autópályafelhajtó, a brera kényszeredetten lemarad, vagy azért mert a vdc elveszi a gázt, vagy mert nincs bekapcsolva. A szembe különbség hangyafasznyi, érzésre viszont sok. Aztán ha behajtok egy átlakos méretű körforgalomba - pl a autobahnnál lévő - szinte csak átgurulni tudok, mert ha gázt adok, akkor megyek le az ívről, még 3asban is, diffi ide vagy oda.
Ezzel csak azt akartam mondani, h igenis számít 100-200 kg a kocsi orrában.
Többet mint 200 kg cement a csomagtartóban :)
GTPeti30-08-2009 23:36:05 // 13282
Srácok, nincs vkinek véletlenül elfekvőben egy 1l-es WRD flakonja?
(Üresen, belevaló mindig marad a nagy kannából.)
(Üresen, belevaló mindig marad a nagy kannából.)
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2009 18:21:11 // 13281
Lehet ha tényleg ezt, és így írod, nem vitázunk el itt fölöslegesen. Elhiszem amit tapasztaltál, tiszteletben tartom a véleményed, de meggyőzni tényleg csak az fog, ha kipróbáltam. Csak mert én ilyen vagyok. Megvisíttatom mindkettőt, aztán kiderül..majd egyszer alkalom adtán...
GEORGE29-08-2009 20:01:45 // 13280
Úgy emlékszem 80 volt, ami már sok volt neki...
De mondjuk a 75-el vakó job bal kanyarkombináció saját sávban maradva, szerintem komoly kanyartempó volt ott :-)
Elképzelhető, hogy a 4x4-es TI még 80-nal ott befordul...ki kéne próbálnom :-)))
De mondjuk a 75-el vakó job bal kanyarkombináció saját sávban maradva, szerintem komoly kanyartempó volt ott :-)
Elképzelhető, hogy a 4x4-es TI még 80-nal ott befordul...ki kéne próbálnom :-)))
Poló29-08-2009 19:59:09 // 13279
Mennyivel vehettük azt a jobbost és balos? 80 km/h?
GEORGE29-08-2009 19:55:43 // 13278
Ez a 200kg különbség "hasra ütés szerű" adat.....
Az tudjuk, hogy kb 40-50kgközt könnyítettek a 159-ek kaszniján....
Az tudjuk, hogy kb 40-50kgközt könnyítettek a 159-ek kaszniján....
GEORGE29-08-2009 19:53:37 // 13277
Így igaz :-) veletek kanyarodtam ott már vagy huszadszorra és akkor tényleg a teljesítés határát léptük át.
De legalább tudjuk hol veszti el a tapadást a TI-s 159 és azt is tudjuk, hogy hamar meglehetett szelídíteni :-) Imádom a TI futóműve által kapható vezetési élményt :-)
De legalább tudjuk hol veszti el a tapadást a TI-s 159 és azt is tudjuk, hogy hamar meglehetett szelídíteni :-) Imádom a TI futóműve által kapható vezetési élményt :-)
Poló28-08-2009 17:39:07 // 13276
Azt hiszem, a 2,2 JTS SeleSpeed TI-vel megmutattad a végleteket :))))
Piritu - 1.000.00028-08-2009 17:03:19 // 13275
Csak a 200 kiló különbségnek akartam utánanézni
Piritu - 1.000.00028-08-2009 17:02:52 // 13274
Az Alfaromeo.hu-n nem is találtam Tbi motort a katalógusban, sőt 2,0 dejzel sincs a műszaki adatok közt, csak az árlistában szerepelnek :-((
GEORGE28-08-2009 16:43:57 // 13273
És nem egy "kört" mentem csak velük a "házkörül"......
GEORGE28-08-2009 16:40:27 // 13272
Na én meg erre írtam azt, hogy próbáltam benyás és diesel TI-ket 159-ből ( 2,2 Selespeed TI, 2,4 jtdm TI-t, 1750 TBI TI-t és nem érezni meg a különbséget.
Max pár km/h lehet, amit utcán nem lehet kiérezni, csak versenypályán...........
Max pár km/h lehet, amit utcán nem lehet kiérezni, csak versenypályán...........
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2009 16:35:32 // 13271
Ez hülyeség, ilyet se állítottam sose. Más szerkezet az egész. Tök más összehasonlítani két különböző autót, mint egyazon típus azonos műszaki alapokra épített két variánsát. Én végig az utóbbiról beszélek. Azért írtam a cementes zsákot is. Nem hogy a 159-hez hasonlísd, félreérted. Menj egy kört üresen, mégegyet 200 kiló terheléssel ugyanazzal az autóval. Kizárt, hogy nem érezhető a különbség. Ugyanerre hoztam fel a 146-nál nekem tanácsként mondottakat, hogy vigyázzak, mert 50 kiló+, orrtolás, stb.
Nem az én elméletem, egyszerűen belátható hogy azonos konstrukció nehezebb felépítménnyel hamarabb csúszik meg kanyarban. A többi részletkérdés, hogy mennyivel hamarabb. Ezért írtam, hogy kipróbálnám. Nem tudom mibe lehet itt még belekötni és kisarkítani, de nem is ezért írtam.
Nem az én elméletem, egyszerűen belátható hogy azonos konstrukció nehezebb felépítménnyel hamarabb csúszik meg kanyarban. A többi részletkérdés, hogy mennyivel hamarabb. Ezért írtam, hogy kipróbálnám. Nem tudom mibe lehet itt még belekötni és kisarkítani, de nem is ezért írtam.
GEORGE28-08-2009 16:21:05 // 13270
Már hiányoztak az írásaid :-))) :DD
GEORGE28-08-2009 16:20:25 // 13269
A 156-ot azért hoztam fel mert attól még nehezebb a 159 2,4 jtdm és a te elméleted alapján már szinte nem is "lehetne" kanyarodni a 159-el.
Ennek ellenére sokkal jobb a 159 a 156-tól....
Ennek ellenére sokkal jobb a 159 a 156-tól....
GEORGE28-08-2009 16:18:18 // 13268
De torzitasz, mert közel 200kg különbözetet a két 159 közt "katasztrófális" különbségnek emlegeted,
Sajnos avval nem először szembesülök itt az Amorén, hogy megosztok tapasztalatokat akkor az meg van kérdőjelezve, vagy még rosszabb "vetitésnek" titulájják" :-(
Továbbra is azt mondom, hogy ha nehezebb is a 2,4 jtdm 159-es a 1750 TBi 159-től nem ütközik ki a kanyarokban!
Sajnos avval nem először szembesülök itt az Amorén, hogy megosztok tapasztalatokat akkor az meg van kérdőjelezve, vagy még rosszabb "vetitésnek" titulájják" :-(
Továbbra is azt mondom, hogy ha nehezebb is a 2,4 jtdm 159-es a 1750 TBi 159-től nem ütközik ki a kanyarokban!
WarbiRunner (Gyuri)28-08-2009 15:29:28 // 13267
Nem torzítottam sehova, én egy szót nem ejtettem 156-ról..de mindegy, fölösleges vita.
GTPeti28-08-2009 11:26:17 // 13266
850es Fiat, 2.4 JTD-vel és Integrale futóművel. Az lenne az igazi! :)
Wickey28-08-2009 10:41:55 // 13265
azért majd ha alátoljuk végre a 146ti futóművet a szakadt dízel tiponak, meg belepottyan egy boxos 1.9 vagy 2.4 mjetet, lehet sokan el fognak csodálkozni rajta :-)
mondjuk az is lehet hogy nem kanyarban meg a féktávján, de akkoris :D
mondjuk az is lehet hogy nem kanyarban meg a féktávján, de akkoris :D
András bácsi28-08-2009 07:54:26 // 13264
Igazad van futóművileg: a 159 nagyon veri a 156-ot. A 166 talán kicsit jobb a 159-nél, de ugye az életkori sajátosságok ott már kicsit torzítanak. :)
GEORGE28-08-2009 06:34:36 // 13263
Megint olyant magyarázol bele ami nem igaz!
Most nem a 2,4-et védtem!
hanem azt próbálom elmagyarázni, hogy a nehezebb 159-el komolyabbat lehet kanyarodni a 156-tól. Annyival komolyabbat, hogy sokan ki se mernék próbálni.
Szóval ha ilyen tartalék van egy 159 TI-ben akkor 100-200kg töblet nem mutatkozik meg számottevően a hétköznapokban, főleg úgy nem ahogyan te "eltorzitod"......
Most nem a 2,4-et védtem!
hanem azt próbálom elmagyarázni, hogy a nehezebb 159-el komolyabbat lehet kanyarodni a 156-tól. Annyival komolyabbat, hogy sokan ki se mernék próbálni.
Szóval ha ilyen tartalék van egy 159 TI-ben akkor 100-200kg töblet nem mutatkozik meg számottevően a hétköznapokban, főleg úgy nem ahogyan te "eltorzitod"......
Erhard 242 (Pure Energy)27-08-2009 22:33:53 // 13262
kevesebb :D na de a lovakat meg a súlyt etetni kell...
Ferko27-08-2009 22:27:09 // 13261
Itt csúnya hófelhők gyűlnek már.:-DDDDDD
No para komám.:-DDd Szerintem még Kaposújlakra is nyári kerekekkel megyünk és akkor majd beugrunk a téli kerekekért.Vagy mittomén. MAjd adja magát.:-DDD
No para komám.:-DDd Szerintem még Kaposújlakra is nyári kerekekkel megyünk és akkor majd beugrunk a téli kerekekért.Vagy mittomén. MAjd adja magát.:-DDD
kru27-08-2009 22:26:15 // 13260
8.7-es most az átlagom vegyesben, városban betolja a 10-et.
azért az sok, mondjuk egy 200 lovas dízellel is ennyi lenne vagy kevesebb.
azért az sok, mondjuk egy 200 lovas dízellel is ennyi lenne vagy kevesebb.
WarbiRunner (Gyuri)27-08-2009 22:25:53 // 13259
Jó Neked, ha ezt ennyire tudod, én még nem vezettem 159 1750 TI-t. Ha már csak 100 kiló a különbség az tűrhetőbb. De 200 kilót ugyazon technikai alapokon nyugvó autón tutira meg lehet érezni.
Ilyen szempontból érdekes egy ilyen fórum...anno a JTD vs 1.6 TS dilemmámkor hányszor de hányszor feljött, hogy hát igen, de a JTD nehezebb, jobban tolja majd az orrát (mint minden orrnehéz dízel). Ezekszerint sokan megéreznek 40-50kg motortömeg különbséget...Most meg 200 kiló különbségről akarsz meggyőzni, hogy nem számít kanyarban? Ebből a 200-ból (legyen akkor 100) 40-50 ugyanúgy ott van elöl, a motortérben. És az a 100kg plusz súly bizony ráterhelődik az ív-külső oldalra, jobban torzul az ugyanakkora gumi, jobban deformálódik minden és hamarabb csúszik meg. Nem kell ehez versenypálya, csak egy latyakos téli nap néhány ökörrel az úton, hogy szépen kiadja a különbséget.
Értem én, hogy a dízelt véded, mint a 2.4jtd önkéntes nagykövete, nincs is baj semmi azzal a motorral, jó kis gép...:-)
Ilyen szempontból érdekes egy ilyen fórum...anno a JTD vs 1.6 TS dilemmámkor hányszor de hányszor feljött, hogy hát igen, de a JTD nehezebb, jobban tolja majd az orrát (mint minden orrnehéz dízel). Ezekszerint sokan megéreznek 40-50kg motortömeg különbséget...Most meg 200 kiló különbségről akarsz meggyőzni, hogy nem számít kanyarban? Ebből a 200-ból (legyen akkor 100) 40-50 ugyanúgy ott van elöl, a motortérben. És az a 100kg plusz súly bizony ráterhelődik az ív-külső oldalra, jobban torzul az ugyanakkora gumi, jobban deformálódik minden és hamarabb csúszik meg. Nem kell ehez versenypálya, csak egy latyakos téli nap néhány ökörrel az úton, hogy szépen kiadja a különbséget.
Értem én, hogy a dízelt véded, mint a 2.4jtd önkéntes nagykövete, nincs is baj semmi azzal a motorral, jó kis gép...:-)
kru27-08-2009 22:25:09 // 13258
belebele, de még nem esett le a hó vagy arrafelé igen? :)))
Kócosw27-08-2009 22:19:47 // 13257
miota megzsiroztam nekemsincs :DDDD
Ferko27-08-2009 22:18:04 // 13256
Belefér 4 téligumi is..........156-ra való?:-))))))))))))
Erhard 242 (Pure Energy)27-08-2009 22:17:37 // 13255
no nekem csikorgás sosem volt ...majd jön Dévid s megmondja megállt e az árok előtt vagy nem :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)27-08-2009 22:16:41 // 13254
mennyi az a sokkk? 8-9L?
Erhard 242 (Pure Energy)27-08-2009 22:15:44 // 13253
naaa eléggé kopik a hátsó fék nálam legalább is a régi betéthez képest majd dupla akkora felületen fog valamit csak jelent...a 159 hátsó féktárcsája hűtött nem bízták a véletlenre :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
476
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?