Sziasztok!
Kérdésem lenne a tapasztalt dízelautó tulajokhoz. Nemrég Hiperoxid barátom megvette élete első Alfáját, :) ugyan olyant mint azt enyém 2.4 jtd - 136HP. A meglepetés az volt hogy sokkal halkabban járt a motorja neki mint nekem. Nem tudtam hogy ilyen halknak kellene lennie. Az enyém csörög vagy nem tudom de hangos a motor alapjáratnál, nagyon nem tetszik. Azt hallottam lehet hogy vezérlés csere megoldaná. Az autó szerintem jól megy nem érezni komoly problémát. Mi a vélemény erre?
Forum >> Dízelmánia
Mark17-10-2007 21:05:54 // 4552
GEORGE14-10-2007 06:55:26 // 4551
A te mociddal elméletileg meg kéne állni 10 alatt, de inkább olyan 7-8 körül vegyes használatban. Illetve ha egész pontos adatokat akarsz kérdezd meg Blackyt, elég sokat hajtott egy ilyen mocis 156SW-t.
Dinamikusan használva azért iszik ez a moci is.
Dinamikusan használva azért iszik ez a moci is.
GEORGE14-10-2007 06:41:55 // 4550
Egész jó kis moci ez!
Általában nincs gond ezekkel a mocikkal.
Általános diesel mustra elég is rá hogy meg lehessen állapitani jó-e a moci.....
Inditáskor ne köpjön kékes füstöt! Na meg utána se! Ha megtudjátok oldani a próbakör alatt menjetek utána egy másik autóval és mikor húzatgatjátok nézzétek hogy nem füstől-e kékesen.
Általában nincs gond ezekkel a mocikkal.
Általános diesel mustra elég is rá hogy meg lehessen állapitani jó-e a moci.....
Inditáskor ne köpjön kékes füstöt! Na meg utána se! Ha megtudjátok oldani a próbakör alatt menjetek utána egy másik autóval és mikor húzatgatjátok nézzétek hogy nem füstől-e kékesen.
GEORGE14-10-2007 06:35:08 // 4549
Majd azt figyeld meg, hogy a JTD után milyen brutális lesz a V6.
Mikor már én is "megszoktam" a ti-t átültem a Scudoba, na utána vissza ülve a ti-be azt éreztem, hogy "erőre" kapott a ti :-)
Mikor már én is "megszoktam" a ti-t átültem a Scudoba, na utána vissza ülve a ti-be azt éreztem, hogy "erőre" kapott a ti :-)
Putyesz12-10-2007 16:40:05 // 4548
értem!köszi!
Ronnie11-10-2007 17:08:14 // 4547
Már 2 napos tapasztalt kályhatulaj vagyok! Nagyon tetszik a dolog.., így a benyás mellett, tökéletesen kiegészítik egymást! :o)
Ronnie11-10-2007 17:04:58 // 4546
Köszönöm, bejött! :o) .. most már hihető dolgokat mutat! :o)
Erhard 242 (Pure Energy)11-10-2007 15:41:13 // 4545
Nézze meg mit vesz.... oda kell figyelni az olajra wrd 5w40 érdemes tízezrenkét ledobálni, hatvanezrenként vezérlés + vízpumpa + szervóolaj csere, lengőkarokat nézesse meg, turbónyomást is ....sok minden kiderül....
Putyesz11-10-2007 15:35:15 // 4544
sziasztok!156 1.9JTD-sek ,mik a tapasztalataitok ezzel a tipussal és motorral kapcsolatban mert az egyik haverom nagyon kacsingat e tipus iránt!mi az amire oda kell figyelni,vannak egy tipushibák.....stb?
előre is köszönöm!!!!!!!!!
előre is köszönöm!!!!!!!!!
WarbiRunner (Gyuri)11-10-2007 15:15:47 // 4543
Kösz, megnyugtattál! :-)
Igaz ami igaz, kb. mióta zizeg, nem éreztem azt a torpanást 3000 körül, ami 100km városozástól ezelőtt előjött. Lehet, hogy van összefüggés.
Hétvégén volt nálunk nagybátyám Sárvárról, aki autószerelő volt korábban. Mindíg próbált lebeszélni az Alfákról, de most asszem 2km alatt megváltoztattam a nézetét :-)
"fenébe de kényelmes...te ez halk is....húúúú ez jól megy...na ez igen, ez futómű...és elfér a lábam rendesen..." Szóval most árulja a zafiráját :-)
Igaz ami igaz, kb. mióta zizeg, nem éreztem azt a torpanást 3000 körül, ami 100km városozástól ezelőtt előjött. Lehet, hogy van összefüggés.
Hétvégén volt nálunk nagybátyám Sárvárról, aki autószerelő volt korábban. Mindíg próbált lebeszélni az Alfákról, de most asszem 2km alatt megváltoztattam a nézetét :-)
"fenébe de kényelmes...te ez halk is....húúúú ez jól megy...na ez igen, ez futómű...és elfér a lábam rendesen..." Szóval most árulja a zafiráját :-)
Ferke11-10-2007 15:00:59 // 4542
Aha. Klassz feladat. Milyen korrekt az amber, hogy ilyen gyorsan válaszolt!:)
Attie11-10-2007 07:22:54 // 4541
Nullázd le a trip compit, és utána már biztosan a te adataid lesznek benne :)
Nekem a Bp-i 17-19 km/h átlagsebesség mellé 6 litert ír ki átlag fogyinak, ami a valóságban több mint 8 liter.
Nekem a Bp-i 17-19 km/h átlagsebesség mellé 6 litert ír ki átlag fogyinak, ami a valóságban több mint 8 liter.
Ronnie10-10-2007 23:51:06 // 4540
Hello!
Bocsánat, én még pályakezdő vagyok olajkályha ügyben, jól jönne 1-2 tapasztalat tőletek!
Mátol gyakorlatilag is birtokolok egy 1,9 JTD 115 lovas gépet (igaz félig off, 2003-as Lancia, de egy kutya), és fura nekem, amit a computer kiírogat.
az átlag fogyit mekkora távra számolja számolja? Mert 11-12 lityiket ír ki nekem.
A 27km/h átlagsebbességből ítélve, nem az elmúlt 10 km-t nézi, de tök furi, megyek lájtosan, még mehetnék a compi szerint vagy 934 km-t, aztán az egyik lámpánál kicsit megkergetem, és visszamegy 5-600 km-rre! Aztán megint lájt, megint 8-900 felett mutat, de az átlagfogyi, még sose ment 11 alá! (eddig kb 120 kilcsit mentem öszesen.
???
Segítsetek már kiigazodni! Jól jön minden infó!
Köszi!
Bocsánat, én még pályakezdő vagyok olajkályha ügyben, jól jönne 1-2 tapasztalat tőletek!
Mátol gyakorlatilag is birtokolok egy 1,9 JTD 115 lovas gépet (igaz félig off, 2003-as Lancia, de egy kutya), és fura nekem, amit a computer kiírogat.
az átlag fogyit mekkora távra számolja számolja? Mert 11-12 lityiket ír ki nekem.
A 27km/h átlagsebbességből ítélve, nem az elmúlt 10 km-t nézi, de tök furi, megyek lájtosan, még mehetnék a compi szerint vagy 934 km-t, aztán az egyik lámpánál kicsit megkergetem, és visszamegy 5-600 km-rre! Aztán megint lájt, megint 8-900 felett mutat, de az átlagfogyi, még sose ment 11 alá! (eddig kb 120 kilcsit mentem öszesen.
???
Segítsetek már kiigazodni! Jól jön minden infó!
Köszi!
kru09-10-2007 13:10:32 // 4539
És válaszolt is... Németül, ha érdekel bemásolom a teljes mailt.
De annyi volt a lényeg, hogy magát a változtatható geometria részeit, magyarul amik lekormolódnak, azt forró víz+fogkefe+bármely háztartási tisztítószer kombinációval.
Ja és gumikesztyűben...
Utána alapos szárítás.
Ja és hozzátette, ami gondolom neked is evidens, hogy azokon a részeken, ahol olaj jár, pl. az olaj belépő és kilép csövek végei is, extrém tisztaság szükséges.
Gondolom valahogy úgy kell pucolni, hogy oda ne kerüljön semmi.
De annyi volt a lényeg, hogy magát a változtatható geometria részeit, magyarul amik lekormolódnak, azt forró víz+fogkefe+bármely háztartási tisztítószer kombinációval.
Ja és gumikesztyűben...
Utána alapos szárítás.
Ja és hozzátette, ami gondolom neked is evidens, hogy azokon a részeken, ahol olaj jár, pl. az olaj belépő és kilép csövek végei is, extrém tisztaság szükséges.
Gondolom valahogy úgy kell pucolni, hogy oda ne kerüljön semmi.
kru09-10-2007 12:26:24 // 4538
Dobtam neki egy mailt... hátha válaszol.
Ferke09-10-2007 10:10:40 // 4537
Kiváncsi volnék, hog ymivel tisztította így ki. :)
Selmak08-10-2007 21:14:00 // 4536
Valszeg kitisztúlt. Az egy Elektro Pneumatikus szelep ami a EGR vákumlabdáját működteti.
kru08-10-2007 19:59:00 // 4535
Én úgy ítélem meg, hogy igen, csak a geomteria határoló csavarjait nem szabad -vélelmezem - buzerálni.
Az említett linken a Garrett valami siralmasan nézett ki, ahogy a korom beleült mindenbe...
Az említett linken a Garrett valami siralmasan nézett ki, ahogy a korom beleült mindenbe...
Ferke08-10-2007 09:52:10 // 4534
Igen, ezt már néztem én is. Ezek szerint végülis ki lehetne tisztítani "házilag" a turbot, csak a csapágyházat nem kéne szétszedi?!
Több helyen írték, hogy összeszerelésnél fel kell tölteni olajjal, gondolom erre is figyelni kéne...
Több helyen írték, hogy összeszerelésnél fel kell tölteni olajjal, gondolom erre is figyelni kéne...
Ferke08-10-2007 09:50:14 // 4533
Fogalmam sincs, mire gondoltak. Megkeresem megint a weboldalt, megnézem, mit írnak.
WarbiRunner (Gyuri)08-10-2007 00:15:27 // 4532
No megvan! Tesóm volt szíves segíteni és nyomkodta a gázpedált, amíg én meg füleltem. Az E.G.R. vezérlő szolenoid nevezetű fekete valami adja ki azt a hülye hangot ami ennyire idegesít. Először nem csinálta, aztán halkan elkezdte, mostmár azért jól hallható. Kitisztult, vagy döglődik....? Vay tényleg paranoiás vagyok? Vagy ilyen amikor először van dízelem? Egyáltalán mit csinál az a szerkezet ott a tűzfalon?
WarbiRunner (Gyuri)06-10-2007 12:07:00 // 4531
Köszi! Mostmár kifigyelem valahogy, hogy honnan jön. A motortér az már tuti, valahonnan a tűzfal felőli részről.
András bácsi05-10-2007 19:25:59 // 4530
Valami ilyesmi lehet. Elvileg a "lapátsor" egyféleképpen megy a helyére, a mozgatás határa viszont kérdéses.
András bácsi05-10-2007 19:16:23 // 4529
Nem állítottam, és nagyon vegyes a felújítás ára. Ha tudok konkrétat, akkor mondom.
A turbo szelepállításnál nem lehet, hogy a geometria-állításra gondoltak? Avagy a feles nyomás elengedésére?
A turbo szelepállításnál nem lehet, hogy a geometria-állításra gondoltak? Avagy a feles nyomás elengedésére?
Selmak05-10-2007 18:31:02 // 4528
A szervo is szokott alapjáraton zizegni valamint a EGR vezérlő EP szelep is zizegős.
kru05-10-2007 15:30:43 // 4527
Nézd át a linket, ha nem ismered!
Szerintem csúcs az ember, aki így végigfotózta. Nagyon korrekt!
A végefelé vannak képek, hogy a geometriát miként változtatja és ott enyhén ő is utal a csavarokra, bár arra nem hívja fel a figyelmet sajnos, hogy mihez nem szabad nyúlni.
Illetve azt írja, hogy a csapágyazás házát nem szedte szét, mert utána ki kellene balanszolni, amihez megint egy jó kis pad kellhet. De magával a geom. lapátjaival kapcsolatosan sajna nem.
Lehet, hogy nem kell ennyire túllihegni a dolgot.
Szerintem csúcs az ember, aki így végigfotózta. Nagyon korrekt!
A végefelé vannak képek, hogy a geometriát miként változtatja és ott enyhén ő is utal a csavarokra, bár arra nem hívja fel a figyelmet sajnos, hogy mihez nem szabad nyúlni.
Illetve azt írja, hogy a csapágyazás házát nem szedte szét, mert utána ki kellene balanszolni, amihez megint egy jó kis pad kellhet. De magával a geom. lapátjaival kapcsolatosan sajna nem.
Lehet, hogy nem kell ennyire túllihegni a dolgot.
kru05-10-2007 15:28:03 // 4526
Egyébként egy sokszor idézett lap a tisztításról:
http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html
Gondolom az a lényeg, hogy a határoló csavarok beállításai megmaradjanak, mert utána az egész rendszer felborul.
És kell egy pad, amin bekalibrálod, de ezt a Garrett sem csinálja meg gyárilag, ahogy megértettem a cikkből, mert nem kalibrálgatnak, hanem marha pontos sablonjaik vannak és azzal rakják össze a VNT turbinákat, amik valamekkora tűréssel ugyanolyanok lesznek.
Ha ehhez képest te valamit eltekersz, akkor...
http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html
Gondolom az a lényeg, hogy a határoló csavarok beállításai megmaradjanak, mert utána az egész rendszer felborul.
És kell egy pad, amin bekalibrálod, de ezt a Garrett sem csinálja meg gyárilag, ahogy megértettem a cikkből, mert nem kalibrálgatnak, hanem marha pontos sablonjaik vannak és azzal rakják össze a VNT turbinákat, amik valamekkora tűréssel ugyanolyanok lesznek.
Ha ehhez képest te valamit eltekersz, akkor...
Ferke05-10-2007 15:13:41 // 4525
Na most aztán marha nagy lelki nyugalommal fogok nekiállni tisztítani!:)))
kru05-10-2007 15:01:00 // 4524
Nem hidrotőkés. Csak a 16V/20V-től kezdve...
Turbó: én azt olvastam, egy angol fórumba linkelte be egy srác a Garrett hivatalos szakvéleményét, hogy a változtatható geometriás turbók tisztításával nagyon óvatosan kell bánni, mivel ha elállítodik, akkor nincs az a próbapad, amin normálisan be lehetne kalibrálni.
Tehát elvileg tisztíthatod a ganéjtól, de nagyon óvatosan járj el vele.
Namost, hogy ez mennyire nagyvárosi legenda vagy tényleg így van-e, nem tudom.
De érdemes ésszel nekilátni, esetleg konzultálni előtte emberekkel.
Turbó: én azt olvastam, egy angol fórumba linkelte be egy srác a Garrett hivatalos szakvéleményét, hogy a változtatható geometriás turbók tisztításával nagyon óvatosan kell bánni, mivel ha elállítodik, akkor nincs az a próbapad, amin normálisan be lehetne kalibrálni.
Tehát elvileg tisztíthatod a ganéjtól, de nagyon óvatosan járj el vele.
Namost, hogy ez mennyire nagyvárosi legenda vagy tényleg így van-e, nem tudom.
De érdemes ésszel nekilátni, esetleg konzultálni előtte emberekkel.
WarbiRunner (Gyuri)05-10-2007 11:10:55 // 4523
Ja és gyújtáson eleve van egy alap zúgás, amit eddig normális jelenségként kezeltem. Olyan, mint amikor egy trafó zizeg egy picit.
WarbiRunner (Gyuri)05-10-2007 11:08:45 // 4522
A ventillátort kizártam, kikapcsolt állapotban is csinálja. Viszont az egérkaparászás és a zimm-zimm-zimm hang összefügg! Ha kaparászás van, nyomok egy kis gázfröccsöt, jön a három-négy zimm és bekussol. Nagyon füleltem, hogy honnan jönnek a hangok, valahogy a műszerfal, középkonzol mögül. De mi az, ami a gázpedálra reagál és a műszerfal mögött van? Az utastéren kívül nem hallatszik semmi.
Ferke05-10-2007 10:16:06 // 4521
Érdekes. Most olvasom egy turbo felújító szervíz honlapján a turbo hibajelenségei között a rossz szelepbeállítást. Létezik, hogy ha szelepállításra van szükség, akkor az befolyásolja a turbo működését???
Ferke05-10-2007 09:53:12 // 4520
Egyáltalán milyen garrett van a 115LE-s változaton? Vagy több félével is szerelték?
Ferke05-10-2007 09:49:40 // 4519
Nekem nincs olajfogyásom, bár az alsó ic-cső azért olajsaras kicsit.
Szelepeket állítottál már rajta? Amióta nálam van, ezzel még nem foglalkoztam, így gondolom időszerű volna.
Ez a lomhaság aggaszt eléggé. A turbot mennyiért újítják fel, ha az a gáz?
Szelepeket állítottál már rajta? Amióta nálam van, ezzel még nem foglalkoztam, így gondolom időszerű volna.
Ez a lomhaság aggaszt eléggé. A turbot mennyiért újítják fel, ha az a gáz?
András bácsi05-10-2007 09:36:46 // 4518
Szerintem igen.
Igen, a TB szétszedése nem nagy mutatvány. Van is egy szétszedett, amit el kéne küldeni felújításra. Az már nem egyszerűen tolta az olajat.
Igen, a TB szétszedése nem nagy mutatvány. Van is egy szétszedett, amit el kéne küldeni felújításra. Az már nem egyszerűen tolta az olajat.
Ferke05-10-2007 09:33:43 // 4517
Most leht, hogy nagyon bakot lőttem...korongos????:(((
Turbot szedted már szét? Furán elfogy az erő bőven 3000-es ford. alatt, és a pályán kész csoda volt, mire elértem a 170-et. Nem értem.
Turbot szedted már szét? Furán elfogy az erő bőven 3000-es ford. alatt, és a pályán kész csoda volt, mire elértem a 170-et. Nem értem.
András bácsi05-10-2007 09:27:59 // 4516
Biztos, hogy hidrotőkés?
Lmm-et lehet mérni. Tisztítás egy mese. A turbot viszont érdemes lehet megnézni.
Lmm-et lehet mérni. Tisztítás egy mese. A turbot viszont érdemes lehet megnézni.
Ferke05-10-2007 09:23:30 // 4515
Szeva dízelesek!:) Hidrotőkékkel volt már valakinek dolga? Kicsit hangosnak tűnik a vas, mintha kelepelni kicsit.
A másik: lmm hibát ki lehet mérni? Érdemes tisztítani? Olyan furán erőtlen a gép. Aztán lehet, hogy a turboval van gáz, jobbik esetben tiszta ganéj, és nem válzozik a geometria?
A másik: lmm hibát ki lehet mérni? Érdemes tisztítani? Olyan furán erőtlen a gép. Aztán lehet, hogy a turboval van gáz, jobbik esetben tiszta ganéj, és nem válzozik a geometria?
Selmak03-10-2007 17:19:31 // 4514
Szellőztető ventilátor szokott még érdekes hangokat kiadni.
Selmak03-10-2007 17:17:43 // 4513
Tankban van kisnyomású, a CR pumpa meg hengerfejen.
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2007 15:15:37 // 4512
Asszem pszihológushoz kell mennem, állandóan hangokat hallok :-)
A 146 JTD-ben hány üzemanyagpumpa van, és hol? Most megint hallom azt a furcsa AC pumpa szerű hangot, ha alapjáraton gázfröccsöt adok. Zíím-zííím-zíím...
Főleg hidegen hallatszik.
A 146 JTD-ben hány üzemanyagpumpa van, és hol? Most megint hallom azt a furcsa AC pumpa szerű hangot, ha alapjáraton gázfröccsöt adok. Zíím-zííím-zíím...
Főleg hidegen hallatszik.
Ferke02-10-2007 23:26:35 // 4511
Szerintem az 1.8TD tulajok is tudják, hogy darázsfészekbe nyúltak. Nem volna rossz az, ha volna az országban olyan állapotú, ami minimum tűrhető. Ezen kívül pedig alig lehet hozzájutni a hozzá való cuccokhoz.:(
GEORGE02-10-2007 21:11:39 // 4510
Ha lehet finoman beszéld le róla.
nem akarom, hogy megsértődjenek a 1,8TD tulajok, de bizony koránt sem arról híres hogy jó konstrukció lenne....
nem akarom, hogy megsértődjenek a 1,8TD tulajok, de bizony koránt sem arról híres hogy jó konstrukció lenne....
Ferke02-10-2007 12:01:43 // 4509
Az a konstrukció nem sikerült igazán jól sajnos...
Mobil01-10-2007 22:42:16 // 4507
Sziasztok!
Alfa 33 1.8 TD vélemény???
Egy haverom akar egy ilyet beújítani.
Alfa 33 1.8 TD vélemény???
Egy haverom akar egy ilyet beújítani.
WarbiRunner (Gyuri)01-10-2007 16:50:32 // 4506
Lehet...a régi golyós USB egeremet egy óráig kerestem a múlthéten, szét akartam szedni. Hát oda menekült a kis szemét...:-)
Blade01-10-2007 16:17:35 // 4505
Bemászott a kisegér:))
WarbiRunner (Gyuri)01-10-2007 16:14:09 // 4504
Nem tudom, hogy dízelspecifikus e a dolog, de hátha:
újabban alapjáraton, pl. lámpánál állva a középkonzol mögül (vagy nemtom pontosan honnan) kattogó, kaparászó hangot hallok. Olyasmi, mint amikor a gyerek kis műanyagvödrét lekoppintom a betonra. A műanyagvödröt megnéztem, nincs ott, úgyhogy valami más okozza :-) Van tippetek?
Kész para ez az autó. Állandóan csinál valami hangot, amivel a frászt hozza rám.
újabban alapjáraton, pl. lámpánál állva a középkonzol mögül (vagy nemtom pontosan honnan) kattogó, kaparászó hangot hallok. Olyasmi, mint amikor a gyerek kis műanyagvödrét lekoppintom a betonra. A műanyagvödröt megnéztem, nincs ott, úgyhogy valami más okozza :-) Van tippetek?
Kész para ez az autó. Állandóan csinál valami hangot, amivel a frászt hozza rám.
Ferke28-09-2007 09:44:34 // 4503
És a főtengely lendkerék felőli végén is szokott lenni valami bibi. Lenyalódik vlami, már nem tudom pontosan de elég súlyos hiba.:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
531
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?